Onderquote:Op vrijdag 5 maart 2021 10:35 schreef tja77 het volgende:
Zitten we vandaag onder of boven de 6.000 besmettingen?
Voor jouw gemoedsrust, de besmettingen zullen in ieder geval lager zijn dan 170k.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 10:45 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik verwacht dus boven (ivm storing van gisteren).
Dit is wel wazig, normaal wordt het op het moment zelf gemeld als er een storing is. Goed dat ze het onderzoeken het zou best meer kunnen zijn inderdaad, maar goed. Dan heb je er vandaag 5.5k of zo en dan is het een FORSE STIJGING.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 09:30 schreef Oidipous het volgende:
Het cijfer besmettingen van gisteren was waarschijnlijk te laag door een computerstoring, zie hieronder de berichten van Marino van Zelst. Ik ben benieuwd.
[ twitter ]
“Mijn” eerstejaars vertellen me dat vooral het eerste semester lastig was. Omdat je heel veel praktische dingetjes allemaal niet weet en moet uitzoeken. Als je gewoon op de universiteit rondloopt gaat dat allemaal wel vanzelf.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 10:23 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Dat klopt inderdaad. Het is zijn eerste jaar, het had gewoon leuk en gezellig moeten zijn, en dat is het niet. Hij heeft ook geen fatsoenlijk afscheid van zijn middelbare school gehad (al hebben ze hier in DLD wel gewoon hun examens gedaan), iets waar ze met zijn allen heel erg naar uit hadden gekeken en samen geld hadden verdiend om een knalfeest te kunnen geven. Dat is zonde, want dat krijg je nooit meer terug.
quote:Op vrijdag 5 maart 2021 11:04 schreef trein2000 het volgende:
“Mijn” eerstejaars vertellen me dat vooral het eerste semester lastig was. Omdat je heel veel praktische dingetjes allemaal niet weet en moet uitzoeken. Als je gewoon op de universiteit rondloopt gaat dat allemaal wel vanzelf.
Weet niet hoor. Voor mij was het ook een helemaal nieuwe wereld. Maar doordat je er rondloopt en ziet en hoort wat er allemaal gebeurt viel uit voor mij al heel veel op z’n plek.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 11:05 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]en dat is dus de misvatting... als je gewoon op de universiteit rondloopt gaat dat ook niet vanzelf en moet je het ook zelf uitzoeken....
Dat gebeurt ook in en rond een teams omgeving, daar valt ook voortdurend alles op zijn plek, en het is niet zo dat leerlingen niet met elkaar praten. En ook niet zo dat leerlingen niet met leraren praten.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 11:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Weet niet hoor. Voor mij was het ook een helemaal nieuwe wereld. Maar doordat je er rondloopt en ziet en hoort wat er allemaal gebeurt viel uit voor mij al heel veel op z’n plek.
Dan schrik je je toch ook het rambam als je rustig bij het schap staat en zo'n ding het ineens op zijn heupen krijgtquote:Op vrijdag 5 maart 2021 09:47 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Moet je net mij hebben, ik heb als hobby alle kookwekkers af te laten gaan bij Blokker/Hema/etc![]()
Hoor je hier mensen pleiten voor minder geestelijke gezondheidzorg?quote:Op vrijdag 5 maart 2021 11:06 schreef Vasilevski het volgende:
Is het weer tijd voor de good old "Er staan nog geen wachtrijen bij de spoorwegovergang om zelfmoord te plegen, dus er is niks aan de hand" onderzoekjes ja?
Op de ziekenhuisgangen liggen de coronapatiënten ook niet te creperen terwijl er een zuurstoftekort is, dus er is niks aan de hand met corona, laten we alle maatregelen maar afschaffen.
Welke storing? Oh BCO. ik verwacht niet dat daar veel minder DPL in zit.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 10:45 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik verwacht dus boven (ivm storing van gisteren).
Dat kun je tegenwoordig heel makkelijk bij mensen thuis doen "Alexa set 10 alarms at 7AM with a 10 minute interval"quote:Op vrijdag 5 maart 2021 09:47 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Moet je net mij hebben, ik heb als hobby alle kookwekkers af te laten gaan bij Blokker/Hema/etc![]()
Waar zit je? omwquote:Op vrijdag 5 maart 2021 11:11 schreef Dven het volgende:
Ook buitenlanders zonder verblijfsvergunning mogen inmiddels een prikje komen halen. In principe kan je dus op 'vaccinatievakantie' gaan.
Hoe doen ze dat met de registratie eigenlijk?quote:Op vrijdag 5 maart 2021 11:11 schreef Dven het volgende:
Cafe's en resto's zijn hier inmiddels 5 dagen weer open. Anderhalve meter wordt al tijden niet meer gerespecteerd. Paar dagen terug bij nationale feestdag hier in de stad stond er 5.000 man opeen gepropt naar de lichtshow te kijken. Cijfers inmiddels dik over de 2000, wat recordcijfers zijn. Boel zal binnenkort wel weer op slot gaan.
Vaccinatiecijfers ook dramatisch, met name omdat die verziekte communistische ouderen het niet vertrouwen. Dat heeft er wel voor gezorgd dat ik als 31-jarige m'n eerste prik inmiddels al heb gehad en dat het vaccinatiecijfer onder jongeren het hoogste is van Europa. Zij staan namelijk wel in de rij om een prik te krijgen. Iedereen die belt en wil, kan binnen een paar dagen gevaccineerd worden.
Ook buitenlanders zonder verblijfsvergunning mogen inmiddels een prikje komen halen. In principe kan je dus op 'vaccinatievakantie' gaan.
Bulgarije. In Sofia is er één ziekenhuis die inmiddels niet-geregistreerden mag vaccineren. Bedoening is dat dat overal in het land gaat gebeuren.quote:
Zo zie je maar toch hoe snel het weer om zich heen graait als het kanquote:Op vrijdag 5 maart 2021 11:11 schreef Dven het volgende:
Cafe's en resto's zijn hier inmiddels 5 dagen weer open. Anderhalve meter wordt al tijden niet meer gerespecteerd. Paar dagen terug bij nationale feestdag hier in de stad stond er 5.000 man opeen gepropt naar de lichtshow te kijken. Cijfers inmiddels dik over de 2000, wat recordcijfers zijn. Boel zal binnenkort wel weer op slot gaan.
Geestelijke gezondheidszorg lijkt me een manier om problemen te managen. Het tot het minimum beperken van sociale contacten door de overheid (goede reden of niet) is niet iets wat je met ggz kunt oplossen, hooguit mitigeren. Zelfs al heb je niet de wachtlijsten die er voor corona al waren. Minder ggz, ja dat moest er nog bij komen.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 11:10 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Hoor je hier mensen pleiten voor minder geestelijke gezondheidzorg?
Dat is het idee er dus ook achterquote:Op vrijdag 5 maart 2021 11:09 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Dan schrik je je toch ook het rambam als je rustig bij het schap staat en zo'n ding het ineens op zijn heupen krijgt
Ik denk dat studenten maar weet het niet zeker dat studenten de grootste problemen hebben omdat het niet "normaal" gaat en ze dat ook voortdurend moeten horen en beseffen. Bij elke lezing die ze krijgen horen ze weer een prof zeggen normaal doen we dit niet zo maar nu moet het gewoon op deze manier. Of liever zouden we het normaal doen maar het kan niet anders...quote:Op vrijdag 5 maart 2021 11:09 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat gebeurt ook in en rond een teams omgeving, daar valt ook voortdurend alles op zijn plek, en het is niet zo dat leerlingen niet met elkaar praten. En ook niet zo dat leerlingen niet met leraren praten.
Sterker nog studenten weten vaak beter hoe de verschillende online omgevingen in elkaar zitten dan menig docent. Dus ik denk dat de staat van verwarring en de opvolgende oooh zo zit het in elkaar beleving nogsteeds beleefd wordt.
Margrietje mag van mij lekker in Dubai blijven. Wat een ontzettend dom artikel.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 11:19 schreef Wantie het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)de-coronamaatregelen
Margriet uit Dubai is verbaasd hoe doe slecht Nederland het doet in deze crisis...
Cijfers zijn al tijden terug aan het stijgen. Een week of drie terug was het iets van 400 op een dag ofzo. Wordt ook wel meer getest natuurlijk maar het aandeel gehospitaliseerden stijgt ook.quote:Op vrijdag 5 maart 2021 11:15 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Zo zie je maar toch hoe snel het weer om zich heen graait als het kan
Het meest opmerkelijke aan deze post vind ik dat je pas 31 bentquote:Op vrijdag 5 maart 2021 11:11 schreef Dven het volgende:
Vaccinatiecijfers ook dramatisch, met name omdat die verziekte communistische ouderen het niet vertrouwen. Dat heeft er wel voor gezorgd dat ik als 31-jarige m'n eerste prik inmiddels al heb gehad en dat het vaccinatiecijfer onder jongeren het hoogste is van Europa. Zij staan namelijk wel in de rij om een prik te krijgen. Iedereen die belt en wil, kan binnen een paar dagen gevaccineerd worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |