abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Spellchecker vrijdag 5 maart 2021 @ 15:11:09 #176
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_198338104
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:07 schreef Lenny_Leonard het volgende:
vaccinatie medewerkers

Datum en tijd

donderdag 25 maart 2021
08:30 - 08:35

*O* *O* *O*
[ afbeelding ]
Ik kreeg hem gisteren O+
pi_198338106
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:09 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Is dit dan de ronde voor het niet essentiële zorgpersoneel?
Ik weet niet in welke groep dit precies valt. Denk nog wel in essentieel zorgpersoneel.
pi_198338114
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:10 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Zonde en creëren van maatschappelijke ongelijkheid. Je hebt recht op lichamelijke integriteit, maar toch ook weer niet.

Een beetje eenzelfde discussie als verplicht vaccineren. Ik vind het prima dat mensen zich vaccineren. Dat moet ieder lekker voor zich weten en doen wat hij/zij goed dunkt. De verplichting, daar trek ik de grens. Dat is het hele eieren eten 'waarom ik zo moeilijk doe'.
Het is geen verplichting. Jij neemt de beslissing om je kind een paar dagen thuis te laten zitten helemaal zelf. Dat moet je zelf weten ^O^
  vrijdag 5 maart 2021 @ 15:12:17 #179
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_198338120
Maar nu de zestigplussers aan de beurt komen en de mensen met een medische indicatie, wordt dat anders. En wordt de verleiding voor de rest groot om de boel open te gooien. De risicogroepen zijn immers grotendeels beschermd, de zwarte scenario’s uit beeld.

‘De ziekenhuizen zullen alsnog volstromen’
Een onverstandig besluit, vindt Susan van den Hof, epidemioloog van het RIVM. Die rest, de gezonde zestigminners, is niet onkwetsbaar. “Als we het virus nu al vrij baan geven, wordt een deel van hen ernstig ziek. Het is misschien een klein percentage van de besmettingen maar het zijn wel veel mensen. De ziekenhuizen zullen alsnog volstromen.” Bovendien, zegt ze, veel kwetsbaren zullen dan om wat voor reden dan ook nog niet zijn ingeënt. “Zonder de restricties houden we het virus niet bij hen vandaan. Dat hebben we bij de eerste twee golven gezien.”

Vergeet de groep niet die milde Covid doormaakt, benadrukt Esther Metting, als epidemioloog en psycholoog verbonden aan de Rijksuniversiteit Groningen. “Voor de mensen die niet in het ziekenhuis belanden, is het lang niet altijd een ‘griepje’. Ongeveer tien procent heeft nog drie maanden na de infectie met klachten te kampen. Dat treft ook gezonde jongeren en sommigen hebben er na een jaar nog last van. Dus nee, een verminderde druk op de zorg is nog niet het startsein om de maatregelen los te laten. Het aantal nieuwe besmettingen zal moeten dalen.”

Volgens minister Hugo de Jonge kunnen we in juli zo ver zijn. Hij berekende deze week dat op 1 juli iedere Nederlander die dat wil, een eerste prik kan hebben gehad. En twee derde van de bevolking zelfs beide benodigde prikken. Maar of dan alles los kan, is de vraag.

De variant waar de vaccins niet effectief tegen zijn
Het zou mooi zijn als Nederland groepsimmuniteit bereikt. Grofweg geldt: als twee derde van de Nederlanders immuun is voor het virus – dankzij een vaccin of doordat ze na een infectie afweer hebben opgebouwd – wordt de epidemie tot stilstand gebracht. Er zullen dan nog wel uitbraken zijn, maar die worden in de kiem gesmoord doordat het virus nauwelijks nieuwe slachtoffers vindt.

Die tweederde van De Jonge is dan te krap. Kinderen worden nog niet ingeënt, dus bij de rest moet de vaccinatiegraad hoger zijn. Bovendien biedt het vaccin geen honderd procent bescherming, en moeten er vanwege de Britse variant, die besmettelijker is, meer mensen zijn gevaccineerd. We weten ook niet hoe lang de bescherming van het vaccin aanhoudt, zegt Van den Hof. “Wat het ook lastig maakt: we weten niet goed hoe zeer het vaccin beschermt tegen verspreiding van het virus.” Straks is iedereen ingeënt, wordt (bijna) niemand meer ernstig ziek, maar waart het virus nog vrolijk rond.

We moeten dus wachten tot we de cijfers zien dalen, zegt Metting, totdat het reproductiegetal duidelijk onder de één is gezakt. “Misschien is het virus dan onder controle, en kunnen we terug naar het oude normaal.”

Al moeten we daar niet van uitgaan, vervolgt ze. Het kan goed dat we in het najaar met een variant van het virus worden geconfronteerd waar de vaccins niet zo effectief tegen zijn. “Daar moeten we op voorbereid zijn. Mensen hebben het zwaar en kunnen niet veel meer hebben.”

Bron: Trouw

Dit is alvast voorsorteren op het nog steeds nodig hebben van een lockdown en maatregelen nadat alle kwetsbaren ingeent zijn... want er kunnen altijd 'mensen ziek worden' die nog klachten ervaren. Het aantal besmettingen moet naar beneden, ook al is het ziekenhuis dan een stuk leger, maar mrs van het Hof vindt dat geen reden om de maatschappij te openen...
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_198338137
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ik weet niet in welke groep dit precies valt. Denk nog wel in essentieel zorgpersoneel.
Ik probeer de vaccinatiestrategie te begrijpen maar dat lukt niet echt :') Wie worden er in deze ronde gevaccineerd? Zorgpersoneel met direct contact met patiënten excl IC personeel?
pi_198338140
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:08 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Eerste. Kon hem net inplannen. :)

Tweede in juni ergens.
Zolang tussen de twee prikken?

Zou helemaal mooi zijn als je pas zo'n vaccinatie paspoort krijgt na de tweede prik; dan is er best een grote groep die pas aan het eind van het jaar met mazzel zo'n ding kan krijgen.
pi_198338152
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:12 schreef popje het volgende:
Dit is alvast voorsorteren op het nog steeds nodig hebben van een lockdown en maatregelen nadat alle kwetsbaren ingeent zijn... want er kunnen altijd 'mensen ziek worden' die nog klachten ervaren. Het aantal besmettingen moet naar beneden, ook al is het ziekenhuis dan een stuk leger, maar mrs van het Hof vindt dat geen reden om de maatschappij te openen...
Lees je het artikel wel? Of alleen de kop en ga je daarna wat dingen verzinnen?
  vrijdag 5 maart 2021 @ 15:14:24 #183
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_198338156
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:10 schreef Twinkle20 het volgende:
Zonde en creëren van maatschappelijke ongelijkheid. Je hebt recht op lichamelijke integriteit, maar toch ook weer niet.

Een beetje eenzelfde discussie als verplicht vaccineren. Ik vind het prima dat mensen zich vaccineren. Dat moet ieder lekker voor zich weten en doen wat hij/zij goed dunkt. De verplichting, daar trek ik de grens. Dat is het hele eieren eten 'waarom ik zo moeilijk doe'.
Ik heb het niet over wel/niet maatschappelijke ongelijkheid of het wel/niet willen laten testen.

Nu mag je kind even niet naar school omdat je hem/haar niet wil laten testen.
Maar evt moet ie volgende week thuis blijven omdat mogelijk moeders besmet is, of om andere reden hij/zij in quarantaine moet. Dan krijgt ie weer geen onderwijs. Want stel je laat hem wel testen, mag dat volgens mij ook pas na 5 dagen (of bij klachten?) . Dus mis je weer dagen.
pi_198338164
Update van 26 februari:

- 5.113 nieuw gemelde positieve testen
- 186 nieuwe ziekenhuisopnames
- 32 nieuwe IC-opnames
- 65 nieuwe overlijdens
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_198338174
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:14 schreef Jor_Dii het volgende:
Update van 26 februari:

- 32 nieuwe IC-opnames
- 65 nieuwe overlijdens
Prima cijfers *O*
pi_198338177
quote:
Maar nu de zestigplussers aan de beurt komen en de mensen met een medische indicatie, wordt dat anders. En wordt de verleiding voor de rest groot om de boel open te gooien. De risicogroepen zijn immers grotendeels beschermd, de zwarte scenario’s uit beeld.

De grote en kwetsbare groep tussen 65-80 is nog niet geprikt dus de stelling dat de risicogroepen grotendeels gevaccineerd zijn is echt onzin
pi_198338181
quote:

‘De ziekenhuizen zullen alsnog volstromen’
Een onverstandig besluit, vindt Susan van den Hof, epidemioloog van het RIVM. Die rest, de gezonde zestigminners, is niet onkwetsbaar. “Als we het virus nu al vrij baan geven, wordt een deel van hen ernstig ziek. Het is misschien een klein percentage van de besmettingen maar het zijn wel veel mensen. De ziekenhuizen zullen alsnog volstromen.” Bovendien, zegt ze, veel kwetsbaren zullen dan om wat voor reden dan ook nog niet zijn ingeënt. “Zonder de restricties houden we het virus niet bij hen vandaan. Dat hebben we bij de eerste twee golven gezien.”

Vergeet de groep niet die milde Covid doormaakt, benadrukt Esther Metting, als epidemioloog en psycholoog verbonden aan de Rijksuniversiteit Groningen. “Voor de mensen die niet in het ziekenhuis belanden, is het lang niet altijd een ‘griepje’. Ongeveer tien procent heeft nog drie maanden na de infectie met klachten te kampen. Dat treft ook gezonde jongeren en sommigen hebben er na een jaar nog last van. Dus nee, een verminderde druk op de zorg is nog niet het startsein om de maatregelen los te laten. Het aantal nieuwe besmettingen zal moeten dalen.”

Volgens minister Hugo de Jonge kunnen we in juli zo ver zijn. Hij berekende deze week dat op 1 juli iedere Nederlander die dat wil, een eerste prik kan hebben gehad. En twee derde van de bevolking zelfs beide benodigde prikken. Maar of dan alles los kan, is de vraag.

De variant waar de vaccins niet effectief tegen zijn
Het zou mooi zijn als Nederland groepsimmuniteit bereikt. Grofweg geldt: als twee derde van de Nederlanders immuun is voor het virus – dankzij een vaccin of doordat ze na een infectie afweer hebben opgebouwd – wordt de epidemie tot stilstand gebracht. Er zullen dan nog wel uitbraken zijn, maar die worden in de kiem gesmoord doordat het virus nauwelijks nieuwe slachtoffers vindt.

Die tweederde van De Jonge is dan te krap. Kinderen worden nog niet ingeënt, dus bij de rest moet de vaccinatiegraad hoger zijn. Bovendien biedt het vaccin geen honderd procent bescherming, en moeten er vanwege de Britse variant, die besmettelijker is, meer mensen zijn gevaccineerd. We weten ook niet hoe lang de bescherming van het vaccin aanhoudt, zegt Van den Hof. “Wat het ook lastig maakt: we weten niet goed hoe zeer het vaccin beschermt tegen verspreiding van het virus.” Straks is iedereen ingeënt, wordt (bijna) niemand meer ernstig ziek, maar waart het virus nog vrolijk rond.

We moeten dus wachten tot we de cijfers zien dalen, zegt Metting, totdat het reproductiegetal duidelijk onder de één is gezakt. “Misschien is het virus dan onder controle, en kunnen we terug naar het oude normaal.”

Al moeten we daar niet van uitgaan, vervolgt ze. Het kan goed dat we in het najaar met een variant van het virus worden geconfronteerd waar de vaccins niet zo effectief tegen zijn. “Daar moeten we op voorbereid zijn. Mensen hebben het zwaar en kunnen niet veel meer hebben.”

Bron: Trouw

Tot eind april zitten we nog in de maatregelen, daarna is het echt niet meer te verkopen..
  vrijdag 5 maart 2021 @ 15:15:21 #188
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198338182
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:15 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Prima cijfers *O*
Voor een week geleden he
pi_198338183
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:13 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Zolang tussen de twee prikken?

Zou helemaal mooi zijn als je pas zo'n vaccinatie paspoort krijgt na de tweede prik; dan is er best een grote groep die pas aan het eind van het jaar met mazzel zo'n ding kan krijgen.
Ja. Uit de mail:

Bij Astra Zeneca volgt de tweede inenting na 12 weken (in de week van 7 t/m 14 juni).

Ach, hij werkt toch al goed genoeg na 1x prikken. Prima dus.
pi_198338184
quote:
Update van 26 februari:

- 32 nieuwe IC-opnames
- 65 nieuwe overlijdens
Ik dacht even dat het de cijfers van vandaag waren :D
pi_198338186
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:15 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Prima cijfers *O*
:') ;)
pi_198338195
quote:
Update van 26 februari:

- 32 nieuwe IC-opnames
- 65 nieuwe overlijdens
:')
pi_198338199
twitter
  Redactie Frontpage vrijdag 5 maart 2021 @ 15:16:17 #194
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_198338201
#COVID19NL

Positief getest: 4.727
Totaal: 1.110.213 (+4.669 ivm -58 corr.)

Perc. positief 01 mrt - 03 mrt: 8%

Opgenomen: 185
Huidig: 1.370 (-14)

Opgenomen op IC: 39
Huidig: 541 (+2)

Overleden: 32
Totaal: 15.762
https://twitter.com/mzelst/status/1367841351728037895
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_198338202
twitter
pi_198338203
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:15 schreef Momo het volgende:

[..]

Voor een week geleden he
Ik ben er ook wel eens ingetrapt. Het eerste waar je op let is het aantal positieve testen en dan vergeet je de datum best makkelijk.
pi_198338205
Update van 5 maart:

- 4.669 nieuw gemelde positieve testen
- 185 nieuwe ziekenhuisopnames
- 39 nieuwe IC-opnames
- 32 nieuwe overlijdens
pi_198338206
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:15 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ja. Uit de mail:

Bij Astra Zeneca volgt de tweede inenting na 12 weken (in de week van 7 t/m 14 juni).

Ach, hij werkt toch al goed genoeg na 1x prikken. Prima dus.
Hopen dat ze daar dan rekening mee houden bij zo'n paspoort. Al zullen ze daarbij het zekere voor het onzekere nemen gok ik.

Maar fijn wel dat je aan de beurt bent! :Y
  vrijdag 5 maart 2021 @ 15:16:40 #199
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_198338208
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Het is echt te bizar voor woorden hoe de prioritering is.
Mijn vrouw en ik zijn beiden arts. Mijn vrouw werkt zelfs op de IC van een groot ziekenhuis. Beiden hebben we nog niets gehoord over wanneer wij onze vaccinaties krijgen. Niemand op onze afdelingen zijn eveneens gevaccineerd.

Desondanks hoor ik van schoonmakers en ondersteunend personeel in het onderwijs die al wel hun vaccins hebben gehad...... :N
  vrijdag 5 maart 2021 @ 15:16:41 #200
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_198338209
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:14 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Lees je het artikel wel? Of alleen de kop en ga je daarna wat dingen verzinnen?
Dus nee, een verminderde druk op de zorg is nog niet het startsein om de maatregelen los te laten. Het aantal nieuwe besmettingen zal moeten dalen.”

Hier haal ik dat uit. Letterlijke tekst uit het artikel.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')