abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198337896
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:56 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Je mag die boom bewaren voor de beleidsmakers. De leraar lynchen is net zoiets als de conducteur neersteken omdat je het treinkaartje te duur vindt.
Een leerkracht is een mens en heeft nog altijd op persoonlijke titel de keuze om in het beleid mee te gaan of niet.
En dat telt voor ieder individu, niet alleen de leerkracht.

Door iets te doen waar je als mens niet achter staat, houd je dit hele idiote systeem in stand.

We klagen hier wel met zijn allen en spuien een hoop. Maar we gaan er gewoon in mee. Dat vind ik raar.
pi_198337907
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:56 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Het is wel jammer dat ze aangeven dat het online onderwijs wordt gestopt , dus dat als je kind thuis zit, die geen onderwijs krijgt.

Of dit nu komt doordat die niet wil laten testen of juist getest nog moet worden of in quarantaine moet door familie. etc.
Het liefst zou je in deze tijd nog beide willen hebben on/offline, zodat iedereen in ieder geval iets aan onderwijs krijgt.
Dat is eerder een probleem inderdaad. Maar aan de andere kant, als een kind ziek thuis zit met de griep wordt er ook geen online onderwijs voor verzorgd normaal gesproken. Een paar dagen missen is nog niet zo'n ramp.
pi_198337913
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:57 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Omdat het nergens op slaat.

Zij zit in 'quarantaine'.
Haar broertje en zusje zijn bij hun klasgenootjes spelen.

Het hele principe is gewoon 1 grote poppenkastmaatregel die geen zoden aan de dijk zet. Alleen maar een maatregel voor de buhne. Die we zelf in stand houden door 'je niet aan te stellen en het gewoon maar te doen'.

Ik doe niet aan poppenkast.
Tsjah, in de klas van mijn dochter was er ook een geval. Heb mijn dochter laten testen wanneer het kon en tot die tijd kwamen wij ook niet buiten (was in totaal 2 dagen). Ik zie het probleem nog steeds niet, maar goed.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 14:59:20 #154
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198337919
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:57 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Zo brengen ze het wel, er waren er nog een paar die positief testten, maar daarvan zeggen ze dat die al eerder besmet waren en nog virus in zich hadden. Maar schijnbaar hadden die vooraf wel negatief getest, anders waren ze toch niet toegelaten?
Het kan natuurlijk altijd dat die ene op zondagochtend bij buurman Henk koffie is gaan drinken en daar besmet is geraakt. Er zijn allerlei opties binnen en buiten het stadion, dus het zegt vrij weinig. Als je tien besmettingen in hetzelfde vak had geconstateerd, dan zou ik me zorgen gemaakt hebben.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_198337922
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:58 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat is eerder een probleem inderdaad. Maar aan de andere kant, als een kind ziek thuis zit met de griep wordt er ook geen online onderwijs voor verzorgd normaal gesproken. Een paar dagen missen is nog niet zo'n ramp.
Een paar dagen niet nee. Maar inmiddels zitten we al op een heleboel weken/maanden
Over een paar dagen onderwijs missen, daar maak ik me geen zorgen om.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 14:59:31 #156
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_198337923
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:58 schreef MoreDakka het volgende:

Maar dan is het ook ziek en eigenlijk niet in staat om onderwijs te volgen, want moet uitzieken.
Als je in quarantaine zit ben je niet ziek, enkel mag je je niet op die locatie begeven. Vind ik wel wat anders.
  Forum Admin vrijdag 5 maart 2021 @ 14:59:39 #157
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_198337926
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:57 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Omdat het nergens op slaat.

Zij zit in 'quarantaine'.
Haar broertje en zusje zijn bij hun klasgenootjes spelen.

Het hele principe is gewoon 1 grote poppenkastmaatregel die geen zoden aan de dijk zet. Alleen maar een maatregel voor de buhne. Die we zelf in stand houden door 'je niet aan te stellen en het gewoon maar te doen'.

Ik doe niet aan poppenkast.
Je weet wel dat er door dit soort ontwijkend gedrag alsmaar meer maatregelen voor de 'buhne' komen? Als we de maatregelen allemaal van pak em beet oktober netjes hadden opgevolgd hadden we de rest niet gehad, daar ben ik van overtuigd. Maar iedereen weet het allemaal beter en doet wat hem/haar goeddunkt.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_198337941
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:59 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Maar dan is het ook ziek en eigenlijk niet in staat om onderwijs te volgen, want moet uitzieken.
Als je in quarantaine zit ben je niet ziek, enkel mag je je niet op die locatie begeven. Vind ik wel wat anders.
Dat klopt, maar het kind zit in extra quarantaine omdat de ouder niet wil dat het getest wordt.
pi_198337948
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:59 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Je weet wel dat er door dit soort ontwijkend gedrag alsmaar meer maatregelen voor de 'buhne' komen? Als we de maatregelen allemaal van pak em beet oktober netjes hadden opgevolgd hadden we de rest niet gehad, daar ben ik van overtuigd. Maar iedereen weet het allemaal beter en doet wat hem/haar goeddunkt.
Het spijt me, niet persoonlijk naar jou, maar ook aan dat vingerwijzen heb ik na een jaar een broertje dood.
Het is op een gegeven moment klaar.

Het helpt echt geen ene mieter of we ons nu wel of niet allemaal massaal aan de maatregelen houden.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 15:01:16 #160
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_198337962
quote:

[..]

Je weet wel dat er door dit soort ontwijkend gedrag alsmaar meer maatregelen voor de 'buhne' komen? Als we de maatregelen allemaal van pak em beet oktober netjes hadden opgevolgd hadden we de rest niet gehad, daar ben ik van overtuigd.
Schattig naief.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 5 maart 2021 @ 15:01:50 #161
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198337967
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:58 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Een leerkracht is een mens en heeft nog altijd op persoonlijke titel de keuze om in het beleid mee te gaan of niet.
En dat telt voor ieder individu, niet alleen de leerkracht.

Door iets te doen waar je als mens niet achter staat, houd je dit hele idiote systeem in stand.

We klagen hier wel met zijn allen en spuien een hoop. Maar we gaan er gewoon in mee. Dat vind ik raar.
Ik ben het in best veel dingen met je eens, maar dit is toch echt niet helemaal hoe de wereld werkt. Los van de juridische consequenties van een leerkracht die zijn werk niet doet, maar als een leraar hier niet aan mee wil werken, wat dan? Dan krijgt geen enkel kind meer les. Dat doe je als vakman/-vrouw dus ook niet.

Het probleem zit in het systeem, niet in degenen die het uitvoeren. Maar als jij degene die de rest van het jaar gaat proberen om jouw kind nog zo ver mogelijk te brengen graag als vijand ziet, be my guest. Ik zou een andere keuze maken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 5 maart 2021 @ 15:02:04 #162
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_198337973
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:00 schreef MoreDakka het volgende:

Dat klopt, maar het kind zit in extra quarantaine omdat de ouder niet wil dat het getest wordt.
In dit specifieke geval ja.

Maar in andere gevallen moet je soms ook eerst 5 dagen wachten voordat je getest mag worden, of moet je in quarantaine omdat je ouders mogelijk besmet zijn, dat soort issues.
Dan is het niet een kwestie van niet willen, maar een kwestie van de RIVM regels opvolgen.

En wat Twinkle zegt, ondertussen mist zo'n kind dan wel veel dagen qua onderwijs.
pi_198337996
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:02 schreef Cue_ het volgende:

[..]

In dit specifieke geval ja.

Maar in andere gevallen moet je soms ook eerst 5 dagen wachten voordat je getest mag worden, of moet je in quarantaine omdat je ouders mogelijk besmet zijn, dat soort issues.
Dan is het niet een kwestie van niet willen, maar een kwestie van de RIVM regels opvolgen.

En wat Twinkle zegt, ondertussen mist zo'n kind dan wel veel dagen qua onderwijs.
Die eerste 5 dagen dus niet, in deze situatie. De originele post zegt dat online onderwijs vervalt als de kinderen weer naar school kunnen na een test. Dus die eerste 5 dagen in quarantaine hebben ze nog wat gehad in ieder geval.
  Forum Admin vrijdag 5 maart 2021 @ 15:03:25 #164
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_198337997
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:00 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Het spijt me, niet persoonlijk naar jou, maar ook aan dat vingerwijzen heb ik na een jaar een broertje dood.
Het is op een gegeven moment klaar.
Ik ben er ook wel klaar mee, al lange tijd hoor. Maar dan nog hou ik me aan alle maatregelen, ongeacht wat ik er persoonlijk van vind en dat zou eigenlijk iedereen moeten doen, ipv te roepen, ik ben er klaar mee, ik doe niet meer mee. Dat virus blijft wel rondgaan zo. Die heeft geen boodschap aan ons gejammer.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_198338011
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:00 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Het helpt echt geen ene mieter of we ons nu wel of niet allemaal massaal aan de maatregelen houden.
Linkje naar bewijs dat wat je zegt klopt.
pi_198338012
quote:

[..]

Er zijn steeds meer signalen dat de additionele maatregelen maar een beperkt effect hebben in vergelijking met bijvoorbeeld de weersinvloeden. Het is naïef om te denken dat we de dans hadden kunnen ontspringen als ten alle tijden iedereen 1,5 meter afstand had aangehouden.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 15:06:42 #167
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_198338043
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:03 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Die eerste 5 dagen dus niet, in deze situatie. De originele post zegt dat online onderwijs vervalt als de kinderen weer naar school kunnen na een test. Dus die eerste 5 dagen in quarantaine hebben ze nog wat gehad in ieder geval.
Ik lees onderstaande als "iedereen moest thuis zitten ivm besmetting/uitbraak op school, en woensdag mag iedereen weer naar school mits getest. En we stoppen sowieso het online onderwijs.
Dus als je daarna (om wat voor reden dan ook) in quarantaine moet zitten, dan heb je geen onderwijs.
Dat vind ik gewoon zonde.

quote:
Ik krijg zojuist op het ouderportaal een berichtje binnen met de strekking:
Woensdag mogen alle kindjes uit klas X weer naar school, mits negatief getest.
Vanaf dan vervalt het online onderwijs.
pi_198338054
vaccinatie medewerkers

Datum en tijd

donderdag 25 maart 2021
08:30 - 08:35

*O* *O* *O*
pi_198338067
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:07 schreef Lenny_Leonard het volgende:
vaccinatie medewerkers

Datum en tijd

donderdag 25 maart 2021
08:30 - 08:35

*O* *O* *O*
[ afbeelding ]
tweede prik?
pi_198338070
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:08 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

tweede prik?
Eerste. Kon hem net inplannen. :)

Tweede in juni ergens.
pi_198338072
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:06 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ik lees onderstaande als "iedereen moest thuis zitten ivm besmetting/uitbraak op school, en woensdag mag iedereen weer naar school mits getest. En we stoppen sowieso het online onderwijs.
Dus als je daarna (om wat voor reden dan ook) in quarantaine moet zitten, dan heb je geen onderwijs.
[..]

Ja, maar geen groot probleem vind ik. Er is geen goede reden om niet te testen dus is er ook geen goede reden om dan nog speciaal voor die kinderen een paar dagen online onderwijs door te zetten.
pi_198338078
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:08 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Tweede in juni ergens.
Moderna?
pi_198338091
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:08 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Tweede in juni ergens.
Is dit dan de ronde voor het niet essentiële zorgpersoneel?
pi_198338097
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:08 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Moderna?
AZ
pi_198338098
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 15:06 schreef Cue_ het volgende:

[..]

[..]

Zonde en creëren van maatschappelijke ongelijkheid. Je hebt recht op lichamelijke integriteit, maar toch ook weer niet.

Een beetje eenzelfde discussie als verplicht vaccineren. Ik vind het prima dat mensen zich vaccineren. Dat moet ieder lekker voor zich weten en doen wat hij/zij goed dunkt. De verplichting, daar trek ik de grens. Dat is het hele eieren eten 'waarom ik zo moeilijk doe'.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')