abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198225580
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 22:21 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Laten we het hopen.
Ik ben bang dat men de gezagsgetrouwheid van de handhavers gewoon gaat kopen met vaccinaties. Gezagsdragers die beleid moeten handhaven waar ze zelf ook door gediscrimineerd worden kunnen uiteindelijk weigeren dat beleid uit te voeren, dat wil men natuurlijk voorkomen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_198225585
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 22:23 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Maar de grondslag is ontlasting van de zorg, kan je niet aankomen met scholen hebben een maatschappelijk belang. Dat is belangenverstrengeling.
:?
Ooit van belangenafweging gehoord?
zie email 27 oktober
pi_198225588
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 22:23 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Maar de grondslag is ontlasting van de zorg,
Klopt.

quote:
kan je niet aankomen met scholen hebben een maatschappelijk belang. Dat is belangenverstrengeling.
Belangenverstrengeling ontgaat me even.
Maar stel dat bij een piek sluiten van de horeca of scholen eenzelfde effect zou hebben, dan verwacht ik dat de overheid sneller geneigd is de horeca te sluiten dan de scholen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_198225607
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 22:30 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Ik ben bang dat men de gezagsgetrouwheid van de handhavers gewoon gaat kopen met vaccinaties. Gezagsdragers die beleid moeten handhaven waar ze zelf ook door gediscrimineerd worden kunnen uiteindelijk weigeren dat beleid uit te voeren, dat wil men natuurlijk voorkomen.
De Nederlandse politie is geen vechtmachine. Dat is gewoon een onrealistische vrees.
zie email 27 oktober
pi_198225762
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 22:31 schreef trein2000 het volgende:

[..]

De Nederlandse politie is geen vechtmachine. Dat is gewoon een onrealistische vrees.
Nederlandse burgers, op dat krapuul van de avondklokrellen na, ook niet. De politie en boa's hoeven alleen maar wat te intimideren en te klieren. Zelfs in totalitaire regimes als de DDR volstond "Einschüchterung" over het algemeen om de burgers braaf en dociel te houden.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_198225810
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 22:41 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Nederlandse burgers, op dat krapuul van de avondklokrellen na, ook niet. De politie en boa's hoeven alleen maar wat te intimideren en te klieren. Zelfs in totalitaire regimes als de DDR volstond "Einschüchterung" over het algemeen om de burgers braaf en dociel te houden.
Goed. Minicollege staatsrecht.
De verantwoordelijkheid voor de openbare orde ligt bij de burgemeester. Die is baas van de politie wanneer de politie optreedt ter handhaving van de openbare orde (en ook bij hulpverlening overigens, maar dat terzijde.). Denk jij echt dat de burgemeesters in Nederland zo gek zijn dat ze de politie opdracht gaan geven om met geweld zo iets af te dwingen? Lijkt me uiterst onwaarschijnlijk.

Als er al iets gebeurt qua handhaving gooien ze gewoon het etablissement in kwestie op slot.
zie email 27 oktober
pi_198225975
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 22:44 schreef trein2000 het volgende:

[..]

De verantwoordelijkheid voor de openbare orde ligt bij de burgemeester. Die is baas van de politie wanneer de politie optreedt ter handhaving van de openbare orde (en ook bij hulpverlening overigens, maar dat terzijde.). Denk jij echt dat de burgemeesters in Nederland zo gek zijn dat ze de politie opdracht gaan geven om met geweld zo iets af te dwingen? Lijkt me uiterst onwaarschijnlijk.

Als er al iets gebeurt qua handhaving gooien ze gewoon het etablissement in kwestie op slot.
Dat zeg ik toch ook niet? Met een beetje intimidatie binden Nederlandse burgers al snel in.
pi_198226011
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 22:56 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch ook niet? Met een beetje intimidatie binden Nederlandse burgers al snel in.
Jij praatte over wapenstokken. Ik niet.
zie email 27 oktober
pi_198226157
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 22:59 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Jij praatte over wapenstokken. Ik niet.
Die zullen uiteindelijk zonder scrupules door de romeo's ingezet worden wanneer burgers het "gezag" van de zwakbegaafde broertjes en zusjes van de politie (oftewel boa's) niet accepteren. Lekker ongevaccineerde jongeren van het terras wegklieren omdat die het gore lef hebben om plaats te nemen op stoelen waar babyboomers hun zinnen op gezet hadden.

Wie heeft een reserveringshanddoek nodig wanneer de Sturmabteilung van het Rutte regime je een plaatsje vrijmaakt op het terras? :P
pi_198226166
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 23:07 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Die zullen uiteindelijk zonder scrupules door de romeo's ingezet worden wanneer burgers het "gezag" van de zwakbegaafde broertjes en zusjes van de politie (oftewel boa's) niet accepteren. Lekker ongevaccineerde jongeren van het terras wegklieren omdat die het gore lef hebben om plaats te nemen op stoelen waar babyboomers hun zinnen op gezet hadden.

Wie heeft een reserveringshanddoek nodig wanneer de Sturmabteilung van het Rutte regime je een plaatsje vrijmaakt op het terras? :P
Nu hebben we het weer over geweld. Denk je echt dat de burgemeesters in Nederland zo ver gaan? Waarom zouden ze dat doen?
zie email 27 oktober
pi_198226215
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 23:08 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Nu hebben we het weer over geweld. Denk je echt dat de burgemeesters in Nederland zo ver gaan? Waarom zouden ze dat doen?
Gewoon, omdat ze die vervelende belastingslaafjes wel eens even willen laten zien wie hier de baas is. 8-)
pi_198226235
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 18:08 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

dat blijkt in belarus en myanmar
Kritische massa. Heb je ook nodig inderdaad.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_198226236
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 23:12 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Gewoon, omdat ze die vervelende belastingslaafjes wel eens even willen laten zien wie hier de baas is. 8-)
Ja daag :')
Dan zijn ze een paar dagen later burgemeester af.

Nogmaals, er is echt nul reden om aan te nemen dat dit met geweld gehandhaaft zal worden als het er al van komt. Het is in alle opzichten makkelijker om gewoon het etablissement in kwestie te sluiten.
zie email 27 oktober
  vrijdag 26 februari 2021 @ 23:16:06 #115
22565 asco
Los in deze tent
pi_198226270
Het komt allemaal goed mensen. ^O^
pi_198226553
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 23:13 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Nogmaals, er is echt nul reden om aan te nemen dat dit met geweld gehandhaaft zal worden als het er al van komt. Het is in alle opzichten makkelijker om gewoon het etablissement in kwestie te sluiten.
In Nederland is daar ook helemaal niet de cultuur voor. Je merkt het al als er iets mis gaat bij een aanhouding. Dat wordt dagen lang in de media uit vergroot. Dan zouden ze nu in eens wel met geweld gaan handhaven, ik geloof er niks van. Zelfs te politiebonden geven al aan dat ze wel klaar zijn met het handhaven op natuurlijk menselijk gedrag wat nu verboden is.
pi_198226833
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 22:44 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Laat ik het zo zeggen, het zou me niet verbazen. Zo'n burgemeester heeft meestal een coordinator veiligheid en de politiechef die zich ermee bemoeit. Ter vergelijking heb ik wel wat ervaring met hoe de politie soms om gaat met voetbalsupporters in opdracht van hoger hand.. in een geval ging de politie veel te ver in het opstoken van een harde kern toen er helemaal niks aan de hand was, waarna de boel enigszins escaleerde. Deze supporters hebben vervolgens via een Wob verzoek de stukken opgevraagd over hoe het die dag precies gegaan is. Ten eerste heeft het meer dan 6 maanden geduurd voordat dit verzoek gehonoreerd werd (het ging zelfs richting een jaar), en vervolgens was zo'n beetje alles zwart gemarkeerd in de geleverde stukken vanwege de zogenaamde gevoelige info.

En ja ik weet dat de harde kernen geen lieverdjes zijn, maar vaak genoeg worden ze daarom behandeld als opgejaagd wild. Daarom zal de publieke opinie ook altijd kiezen voor de lokale driehoek zelfs als ze flink hun boekje te buiten gaan.. zoiets kan ook gebeuren bij burgerlijke ongehoorzaamheid betreffende de covidmaatregelen. Het zullen altijd de wappies de schuld krijgen die niet geluisterd hebben.
Alpha kenny one
pi_198226866
quote:
Het mooiste vind ik dat hij een twitter pauze zou nemen omdat die ook langzaam gek wordt van dit soort berichten. Dat heeft een paar uur geduurd om weer los te gaan op mensen die het wel een goed idee vonden. Vooral dit antwoord is weer een pareltje.

twitter
pi_198226891
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 23:58 schreef falling_away het volgende:

[..]

Laat ik het zo zeggen, het zou me niet verbazen. Zo'n burgemeester heeft meestal een coordinator veiligheid en de politiechef die zich ermee bemoeit. Ter vergelijking heb ik wel wat ervaring met hoe de politie soms om gaat met voetbalsupporters in opdracht van hoger hand.. in een geval ging de politie veel te ver in het opstoken van een harde kern toen er helemaal niks aan de hand was. Deze supporters hebben vervolgens via een Wob verzoek de stukken opgevraagd over hoe het die dag precies gegaan is. Ten eerste heeft het meer dan 6 maanden geduurd voordat dit verzoek gehonoreerd werd, en vervolgens was zo'n beetje alles zwart gemarkeerd vanwege de zogenaamde gevoelige info.

En ja ik weet dat de harde kernen geen lieverdjes zijn, maar vaak genoeg worden ze daarom behandeld als opgejaagd wild. Daarom zal de publieke opinie ook altijd kiezen voor de lokale driehoek zelfs als ze flink hun boekje te buiten gaan.. zoiets kan ook gebeuren bij burgerlijke ongehoorzaamheid betreffende de covidmaatregelen. Het zullen altijd de wappies zijn die niet geluisterd hebben.
Als redelijk fanatiek voetbalsupporter weet ik wel waar je het over hebt. Ik vind echt niet dat de politie altijd handig optreedt, ik heb ook wel eens zo iets van kan het niet ff wat minder, maar dit is wel echt van een andere orde hoor.
Al was het maar omdat het beeld van iemand die door een stel ME’ers van het terras afgetrokken wordt maatschappelijk anders ontvangen gaat worden dan een wapenstok tegen een voetbalsupporter...

Opstoken vind ik toch altijd wel wat complotterig overigens. Dat lijkt me niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door trein2000 op 27-02-2021 00:10:20 ]
zie email 27 oktober
pi_198226963
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 23:07 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Geen idee naar wat voor soort terrassen jij heen gaat maar die ik bezoek zijn normaliter niet overbevolkt met 70/80-jarigen.

Schat zo in dat als ze gevaccineerd zijn ze niet opeens spontaan het uitgaansleven op gaan zoeken ofzo of op terrassen komen waar normaal alleen jongeren kwamen :)
pi_198226992
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 23:13 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Een burgemeester kan wel een algemene opdracht geven, whatever it takes om te handhaven. zullen altijd wel wat gekken bijzitten die te hard gaan met de knuppel, volgt de rest ook gewoon. Wat wil je doen als burger? naar de rechtbank gaan?
pi_198227115
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 00:14 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Een burgemeester kan wel een algemene opdracht geven, whatever it takes om te handhaven. zullen altijd wel wat gekken bijzitten die te hard gaan met de knuppel, volgt de rest ook gewoon. Wat wil je doen als burger? naar de rechtbank gaan?
Zoals Jorritsma? Met zn ‘burgeroorlog’ bij de avondklokrellen? Dat kan de situatie best laten ontsporen.
pi_198227192
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 00:29 schreef chratnox het volgende:

[..]

Zoals Jorritsma? Met zn ‘burgeroorlog’ bij de avondklokrellen? Dat kan de situatie best laten ontsporen.
ik bedoel achter de schermen, hij deed zijn uitspraken tov de media.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 00:39:12 #124
444624 Walterwhite64
alle hoeren zijn vrouwen.
pi_198227226
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 00:14 schreef THEFXR het volgende:

[..]

De burgemeester uit zijn huis trekken en met hooivorken het dorp uitjagen. Zo gebeurd want hij woont bij me in de straat.
(Niet dat dit mijn intenties zijn overigens).
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
pi_198227278
net nieuwsuur gekeken. Bruls was weer op tv, er zal gehandhaafd worden op illegale opening terrassen door ondernemers!
pi_198227308
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 00:45 schreef THEFXR het volgende:
net nieuwsuur gekeken. Bruls was weer op tv, er zal gehandhaafd worden op illegale opening terrassen door ondernemers!
Goh :')
  zaterdag 27 februari 2021 @ 00:52:43 #127
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_198227331
quote:
Ze zullen zich allemaal moeten verantwoorden.

https://www.lnnmedia.nl/c(...)dvocaat-reiner-fuel/
pi_198227338
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 20:31 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Twee treffende paragrafen:
[..]

Tunnelvisie
[..]

En verschoven doelpalen.

En
[..]

Nou, ik ook.
Geen speld tussen te krijgen.
1947-2016
pi_198227339
quote:
Dat is al de hele dag vanuit meerdere kanten gecommuniceerd en ondanks dat ik het er niet mee eens ben hoe er met horecaondernemers en hun terrassen wordt omgegaan, kunnen burgemeester nu slecht zeggen doe maar wij kijken de andere kant op. Dan kun je bij winkels, straatfeesten en andere overtreding ook bijna niet meer optreden.
pi_198227340
Ben maar weer eens kansloos een biertje aan het drinken thuis :')
pi_198227342
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 00:52 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Dat die Bruls dan zegt, het hoeft niet, we betalen wel wat meer steun voor die arme ondernemers.
pi_198227395
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 00:53 schreef maan_man het volgende:

[..]

Dat is al de hele dag vanuit meerdere kanten gecommuniceerd en ondanks dat ik het er niet mee eens ben hoe er met horecaondernemers en hun terrassen wordt omgegaan, kunnen burgemeester nu slecht zeggen doe maar wij kijken de andere kant op. Dan kun je bij winkels, straatfeesten en andere overtreding ook bijna niet meer optreden.
Ik zeg niet dat ik altijd en onder alle omstandigheden tegen een dergelijke stap zou zijn. Maar het moet wel heel raar en onrechtvaardig zijn voordat je als burgemeester zo’n besluit neemt. Dat kun je eigenlijk niet doen.
Maar er zijn heel veel manieren van handhaven;)
zie email 27 oktober
  zaterdag 27 februari 2021 @ 01:09:04 #133
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_198227440
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 01:02 schreef trein2000 het volgende:

Lekker hoor, gadverdamme.
pi_198227444
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 01:02 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat ik altijd en onder alle omstandigheden tegen een dergelijke stap zou zijn. Maar het moet wel heel raar en onrechtvaardig zijn voordat je als burgemeester zo’n besluit neemt. Dat kun je eigenlijk niet doen.
Klopt, je hoeft zeker niet voor Grapperhaus' aanpak te gaan. Die nam alleen maar grote woorden in de mond van boetes en sluitingen. Je kunt eens beginnen met een gesprekje, een mondelingen waarschuwing, een schriftelijke waarschuwing en dan kom je pas langzaam op het punt waar Ferd wil beginnen. Maar dit is voor de horecaondernemers geen vruchtbare oplossing waarmee ze weken kunnen open blijven.
pi_198227488
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 01:09 schreef maan_man het volgende:

[..]

Klopt, je hoeft zeker niet voor Grapperhaus' aanpak te gaan. Die nam alleen maar grote woorden in de mond van boetes en sluitingen. Je kunt eens beginnen met een gesprekje, een mondelingen waarschuwing, een schriftelijke waarschuwing en dan kom je pas langzaam op het punt waar Ferd wil beginnen. Maar dit is voor de horecaondernemers geen vruchtbare oplossing waarmee ze weken kunnen open blijven.
Ferd klonk als een dictator :{
"dat dit kan in Nederland"
  zaterdag 27 februari 2021 @ 01:23:10 #136
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_198227523
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 01:16 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Ferd klonk als een dictator :{
"dat dit kan in Nederland"
[ afbeelding ]
Niet alleen hij.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 01:47:14 #137
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_198227654
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 00:52 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Inderdaad.

Goed artikel trouwens. :)
  zaterdag 27 februari 2021 @ 02:06:44 #138
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_198227775
Ik zag net een filmpje dat ING overweegt om de bankrekening van Viruswaardheid te bevriezen. Waarom zou dat zijn?
  zaterdag 27 februari 2021 @ 02:10:02 #139
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_198227795
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 02:06 schreef leolinedance het volgende:
Ik zag net een filmpje dat ING overweegt om de bankrekening van Viruswaardheid te bevriezen. Waarom zou dat zijn?
Ik ben bang dat ze formeel aan een vereiste niet hebben voldaan. En de ING buit dit nu uit, iets met mvo...
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  zaterdag 27 februari 2021 @ 02:13:50 #140
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_198227818
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 02:10 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ik ben bang dat ze formeel aan een vereiste niet hebben voldaan. En de ING buit dit nu uit, iets met mvo...
Welk belang heeft ING daarbij?

[ Bericht 0% gewijzigd door leolinedance op 27-02-2021 02:20:01 ]
pi_198227849
quote:
Omdat banken aan nogal veel regeltjes moeten voldoen ter voorkoming van witwassen, maar ook terrorismefinanciering en dergelijke. Weten wie je klant is is daar een belangrijk element in. En hij komt niet over de brug. Dus daarom.
zie email 27 oktober
  zaterdag 27 februari 2021 @ 02:26:11 #142
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_198227882
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 02:20 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Omdat banken aan nogal veel regeltjes moeten voldoen ter voorkoming van witwassen, maar ook terrorismefinanciering en dergelijke. Weten wie je klant is is daar een belangrijk element in. En hij komt niet over de brug. Dus daarom.
Ja dat je aan regels moet voldoen is duidelijk. Ik ben zelf ondernemer dus weet hoe dat werkt. Maar heb je een bron dat Viruswaarheid daar niet aan zou voldoen dan?
  zaterdag 27 februari 2021 @ 02:41:08 #143
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_198227946
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 02:13 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Welk belang heeft ING daarbij?
Goede sier maken in de media.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_198227973
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 02:26 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ja dat je aan regels moet voldoen is duidelijk. Ik ben zelf ondernemer dus weet hoe dat werkt. Maar heb je een bron dat Viruswaarheid daar niet aan zou voldoen dan?
Engel heeft zelf toegegeven dat ze niet hadden gereageerd op het verzoek van ING, totdat de bank maatregelen trof.
pi_198227981
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 02:10 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Nee, omdat Engel moord en brand schreeuwt is dit in de media.
ING doet verder geen uitspraken.
Had Engel zich stil gehouden en de juiste informatie aangeleverd had niemand er verder iets van vernomen...
  zaterdag 27 februari 2021 @ 03:01:23 #146
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_198228004
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 02:52 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nee, omdat Engel moord en brand schreeuwt is dit in de media.
ING doet verder geen uitspraken.
Had Engel zich stil gehouden en de juiste informatie aangeleverd had niemand er verder iets van vernomen...
Hoe komt dit in de media dan als de ING geen uitspraken doet?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_198228007
quote:
Dat krijg je ervan als je huisartsen intimideert. Dan kom je op de zwarte lijst te staan.
pi_198228033
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 03:01 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Hoe komt dit in de media dan als de ING geen uitspraken doet?
Omdat Engel het in de media brengt, de media contact opneemt met ING, die doet vervolgens geen uitspraken over dit specifieke geval, maar legt wel desgevraagd de procedure uit die de bank volgt om te voldoen aan de wetgeving.
pi_198228165
quote:

[..]

zoals ik het lees, ging het via een klantenonderzoek van een 3de partij, het is niet zo dat hij brieven heeft gekregen van de ING of zelfs aangetekend.
pi_198228279
quote:

[..]

Deze bank. :')
https://www.volkskrant.nl(...)r-in-polen~b717a4d6/
pi_198228737
Hiep hiep hoera, corona officieel een jaar in Nederland.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 07:53:55 #152
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_198228842
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 07:31 schreef skrn het volgende:
*O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 07:59:22 #153
22565 asco
Los in deze tent
pi_198228860
quote:
Het lijkt veel langer geleden.
pi_198228872
quote:
Hou vol !
  zaterdag 27 februari 2021 @ 08:05:07 #155
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_198228883
quote:
1 jaar alweer. En wat is ze gegroeid zeg ^O^
  zaterdag 27 februari 2021 @ 08:06:34 #156
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_198228889
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 08:05 schreef kibo het volgende:

[..]

1 jaar alweer. En wat is ze gegroeid zeg ^O^
Feest bij Jaap in de tuin *O*
A murky, forgotten land.
pi_198228914
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 08:02 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

Hou vol !
2 weken!
pi_198228927
Het nieuws van vandaag: ziekenhuizen weigeren 300.000 per arts uit te betalen aan artsen voor vergoeding van (snel)testen.

Belangenverstrengeling in het OMT? Geen enkel probleem blijkbaar.

Bron: ftm.nl

We worden met z'n allen bedonderd.

[ Bericht 16% gewijzigd door Oidipous op 27-02-2021 08:23:12 ]
pi_198228945
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 08:06 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Feest is een klap in het gezicht van de zorg.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 08:21:02 #160
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_198228956
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 08:19 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Feest is een klap in het gezicht van de zorg.
Ter compensatie klappen we Jaap op zijn smoel :6
A murky, forgotten land.
pi_198228978
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 08:14 schreef Oidipous het volgende:
Het nieuws van vandaag: ziekenhuizen weigeren 300.000 per arts uit te betalen aan artsen voor vergoeding van (snel)testen.

Never let a good crisis go to waste.
pi_198228982
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 08:21 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ter compensatie klappen we Jaap op zijn smoel :6
Code zwart in de zorg, kom er maar in!
pi_198228998
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 08:06 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Superspread event
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_198229005
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 08:14 schreef Oidipous het volgende:

Belangenverstrengeling in het OMT? Geen enkel probleem blijkbaar.

Wat heeft dat met het OMT te maken?
pi_198229033
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 08:28 schreef Wantie het volgende:

[..]

Wat heeft dat met het OMT te maken?
https://www.ftm.nl/artike(...)paign=PandemiePremie

Kluytmans heeft al eerder ter discussie gestaan. Hij is lid van het OMT maar heeft er een financieel belang bij om zoveel mogelijk te testen. Dat is gewoon niet handig
  zaterdag 27 februari 2021 @ 08:38:39 #166
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198229069
quote:
Waar is dat feestje?
  zaterdag 27 februari 2021 @ 08:41:06 #167
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198229079
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 08:32 schreef chratnox het volgende:

[..]

https://www.ftm.nl/artike(...)paign=PandemiePremie

Kluytmans heeft al eerder ter discussie gestaan. Hij is lid van het OMT maar heeft er een financieel belang bij om zoveel mogelijk te testen. Dat is gewoon niet handig
En de hele reactie van o.a. hem eromheen is ook niet handig

Tests eerst ook al liefst uitvoeren zoveel mogelijk via je eigen labs waar je belang bij hebt was ook veruit onhandig...

Ik geloof niet in kwade opzet hierin vooraf maar ga alsjeblieft gaandeweg dan te rade en fix die shit om het netjes te maken en zuiver te krijgen... Maar neen :N
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 27 februari 2021 @ 08:41:10 #168
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_198229081
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 08:38 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Waar is dat feestje?
Bij Jaap.
Hugo regelt de drugs.
A murky, forgotten land.
pi_198229082
twitter

Waarom stemmen de VVD, CDA en D66 überhaupt tegen deze motie _O-

Mogen we niet zien hoe vaak het RIVM er naast heeft gezeten ;)
  zaterdag 27 februari 2021 @ 08:42:14 #170
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198229088
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 08:41 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]

Ik mis hier context
  zaterdag 27 februari 2021 @ 08:42:33 #171
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_198229090
quote:
[ twitter ]

Het wekt toch op zijn minst de inruk dat ze iets te verbergen hebben.
A murky, forgotten land.
pi_198229093
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 08:41 schreef Molo het volgende:

[..]

En de hele reactie van o.a. hem eromheen is ook niet handig

Tests eerst ook al liefst uitvoeren zoveel mogelijk via je eigen labs waar je belang bij hebt was ook veruit onhandig...

Ik geloof niet in kwade opzet hierin vooraf maar ga alsjeblieft gaandeweg dan te rade en fix die shit om het netjes te maken en zuiver te krijgen... Maar neen :N
Ik geloof ook niet in kwade opzet, maar het is ontzettend dom om zijn belangen niet op te geven. Om dan zo te reageren (of beter gezegd niet te reageren) is gewoon dom
  zaterdag 27 februari 2021 @ 08:43:25 #173
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198229096
Van de week de avondklok genegeerd en heerlijke avond bij vrienden gehad.

Sociale afspraken, mannnnn dat is vaker nodig O+
  zaterdag 27 februari 2021 @ 08:45:56 #174
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198229114
quote:
[ twitter ]

Haha Omtzigt :')

Daar ga je dan met je roep om transparantie vanuit de regering _O-

[ Bericht 8% gewijzigd door Drekkoning op 27-02-2021 08:52:12 ]
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198229115
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 08:42 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 08:42 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Staan we daar nog van te kijken? In Duitsland is het ook aan het licht gekomen. Zou me niks verbazen als Rutte ook enkel de modellen van Jaap gebruikt die hem op dat moment het beste uitkomen.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 08:53:22 #176
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198229175
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 08:43 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik geloof ook niet in kwade opzet, maar het is ontzettend dom om zijn belangen niet op te geven. Om dan zo te reageren (of beter gezegd niet te reageren) is gewoon dom
Compleet ja :Y

Dom en zonde en wereldvreemd
  zaterdag 27 februari 2021 @ 08:59:52 #177
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198229227
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 08:45 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Haha Omtzigt :')

Daar ga je dan met je roep om transparantie vanuit de regering _O-
Dit is de gehele motie.
Benieuwd naar waarom ze niet openbaar willen hebben

Wellicht omdat het uitvoer en data-analyse betreft en kabinet daar niet over gaat als regering?
Anyways, beter geven ze wat tekst en uitleg erbij qua tegen stemmen

quote:
nfectieziektenbestrijding
Nr. 1021 MOTIE VAN DE LEDEN VAN HAGA EN KUZU
Voorgesteld 24 februari 2021
De Kamer,
gehoord de beraadslaging,
verzoekt de regering, om alle RIVM-modellen openbaar te maken,
en gaat over tot de orde van de dag.
Van Haga
Kuzu
  zaterdag 27 februari 2021 @ 09:01:49 #178
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198229243
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 08:59 schreef Molo het volgende:

[..]

Dit is de gehele motie.
Benieuwd naar waarom ze niet openbaar willen hebben

Wellicht omdat het uitvoer en data-analyse betreft en kabinet daar niet over gaat als regering?
Anyways, beter geven ze wat tekst en uitleg erbij qua tegen stemmen
[..]

Neem aan dat ze het wel toegelicht hebben in het debat.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198229284
quote:
[ twitter ]

Dat is wel verdacht ja.
En hiermee voedt je ook echt helemaal geen complotgedachtes natuurlijk.
1947-2016
pi_198229287
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 08:43 schreef Molo het volgende:
Van de week de avondklok genegeerd en heerlijke avond bij vrienden gehad.

Sociale afspraken, mannnnn dat is vaker nodig O+
Ik kwam gisteren 5x politie tegen :o
Hadden het gelukkig te druk met anderen controleren..
Maar gingen naast het centrum ook gewoon de woonwijken in...
pi_198229320
quote:
[ twitter ]

Motie gaat over belangenverstrengeling, niet over de accuraatheid van de modellen..
https://www.tweedekamer.n(...)03709&did=2021D08195
pi_198229340
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 09:10 schreef Wantie het volgende:

[..]

Motie gaat over belangenverstrengeling, niet over de accuraatheid van de modellen..
https://www.tweedekamer.n(...)03709&did=2021D08195
pi_198229348
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 08:41 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Bij Jaap.
Hugo regelt de drugs.
Wel op 1,5m hè? En geen handen schudden, maar elleboog boksen. Wie neemt de ratels mee? *O*
It's better to regret something you did than something you didn't do
  zaterdag 27 februari 2021 @ 09:21:06 #184
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198229398
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 09:01 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Neem aan dat ze het wel toegelicht hebben in het debat.
Is daar ergens iets van terug te lezen?
pi_198229482
quote:
[ twitter ]

Opmerkelijk inderdaad. Uit het stenografisch verslag:
quote:
De Kamer,

gehoord de beraadslaging,

verzoekt de regering om alle RIVM-modellen openbaar te maken,

en gaat over tot de orde van de dag.

De voorzitter:
Deze motie is voorgesteld door de leden Van Haga en Kuzu. Naar mij blijkt, wordt de indiening ervan voldoende ondersteund.

Zij krijgt nr. 1021 (25295).

Later:

quote:
Ik ontraad de motie op stuk nr. 1021 van de heer Van Haga.
Verder geen enkele motiveren voor het ontraden van de motie.
pi_198229789
https://www.nu.nl/media/6(...)ns-coronacrisis.html

Weer goed geplaatst vlak voor de verkiezingen en terwijl zelfs Bruls roept dat oa terassen buiten snel open moeten 😍

De druk om te versoepelen zo wordt onhoudbaar~ hoop dat ik met twee weken ofzo kbbq kan eten bij m'n favo restaurant op het terras 😍
#WeesGeenWhales
pi_198229911
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 09:06 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ik kwam gisteren 5x politie tegen :o
Hadden het gelukkig te druk met anderen controleren..
Maar gingen naast het centrum ook gewoon de woonwijken in...
En dan betaal je 95 euro en dan ben je daar ook weer vanaf. Big deal
pi_198229935
Al gepost?

twitter
pi_198229938
quote:
[ twitter ]

Maar okay

Merendeel is voor. Maar het gaat alsnog niet gebeuren omdat iemand het ontraadt? Of gaat het wel gebeuren?
pi_198229953
Regering hoeft een motie niet uit te voeren.
pi_198229960
waarom zijn die terrassen niet open, het is nu al mooi weer?
pi_198230038
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 10:12 schreef skrn het volgende:
Zeker niet, maar dit is op zijn allerminst hoogst bedenkelijk.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_198230230
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 10:12 schreef skrn het volgende:
Normaal klopt dat natuurlijk, zoals bij bijvoorbeeld de zorgsalarissen. Alleen speelt hier ook mee artikel 68 van de grondwet:

quote:
De ministers en de staatssecretarissen geven de kamers elk afzonderlijk en in verenigde vergadering mondeling of schriftelijk de door een of meer leden verlangde inlichtingen waarvan het verstrekken niet in strijd is met het belang van de staat.
Ze hadden sowieso recht op die informatie. Ook zonder die motie.
pi_198230434
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 10:10 schreef Nober het volgende:
Al gepost?

[ twitter ]
Yes maar helemaal niet eng toch..
pi_198230486
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 10:10 schreef Nober het volgende:
Al gepost?

[ twitter ]
What's next, opnames van na de tsunami van 2004, dat het zo lekker rustig is op de stranden van Sumatra?
I'll give you something to do
  zaterdag 27 februari 2021 @ 10:54:24 #196
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198230512
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 10:32 schreef maan_man het volgende:

[..]

Normaal klopt dat natuurlijk, zoals bij bijvoorbeeld de zorgsalarissen. Alleen speelt hier ook mee artikel 68 van de grondwet:
[..]

Ze hadden sowieso recht op die informatie. Ook zonder die motie.
Dat informatierecht is afgeschaft in de Ruttedoctrine. Doen we niet meer aan.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zaterdag 27 februari 2021 @ 10:58:28 #197
346939 Janneke141
pi_198230558
Volgende ronde in Nieuw-Zeeland, want er is weer een (1) besmetting geconstateerd:

quote:
In de Nieuw-Zeelandse stad Auckland worden voor zeker zeven dagen de coronaregels aanzienlijk aangescherpt, nadat een 21-jarige student positief heeft getest op het coronavirus. Voor de stad is het risiconiveau opgehoogd naar het een na hoogste niveau 'Alert Level 3'. Evenementen worden nagenoeg verboden. Alleen bruiloften en begrafenissen zijn nog toegestaan, met maximaal tien personen. Openbare gelegenheden zoals bioscopen en musea moeten de deuren sluiten.

De rest van het land gaat naar 'Alert Level 2', waarbij er strengere regels gelden voor thuisblijven- en werken en er maximaal honderd personen nog een evenement mogen bijwonen.

Omdat niet duidelijk is hoe de 21-jarige man besmet kon raken, besloot premier Ardern tot aanscherping van de maatregelen, zei ze op een persconferentie. Zo moet verdere verspreiding van het virus voorkomen worden. Eerder deze maand moesten de bijna 2 miljoen inwoners van de grootste stad van Nieuw-Zeeland ook al in een soort mini-lockdown van drie dagen toen bleek dat een gezin besmet was geraakt met de Britse variant van het virus.
https://nos.nl/liveblog/2(...)-met-coronaplan.html
pi_198230605
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 10:58 schreef Janneke141 het volgende:
Volgende ronde in Nieuw-Zeeland, want er is weer een (1) besmetting geconstateerd:
[..]

https://nos.nl/liveblog/2(...)-met-coronaplan.html
Zijn ze daar al aan het vaccineren?
Schijnt dat je daarmee je op den duur niet meer druk te hoeft maken om een besmetting meer of minder.
I'll give you something to do
pi_198230654
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 11:03 schreef galantis het volgende:

[..]

Zijn ze daar al aan het vaccineren?
Schijnt dat je daarmee je op den duur niet meer druk te hoeft maken om een besmetting meer of minder.
Klopt, maar dan moet je wel een significant deel hebben gevaccineerd.
Overigens lijkt me dit zero tolerance beleid ook niet echt prettig.
pi_198230661
quote:
[ twitter ]

Toch mooi dat onze regering ons weet te verenigen. Zelfs FvD en Denk werken hierbij samen.
pi_198230671
Ik dacht dat het in Oceanië toch zo werkte dat je één keer heel kort in een heel zware lockdown ging en niet van lockdown naar lockdown huppelde?
We have relearned one lesson we should have never forgotten: that only by rewarding personal initiative and insisting government live within its means can we save the spirit of enterprise and risk-taking so essential to economic progress, human fulfillment, and the preservation of freedom itself.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 11:10:10 #202
346939 Janneke141
pi_198230685
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 11:09 schreef nostra het volgende:
Ik dacht dat het in Oceanië toch zo werkte dat je één keer heel kort in een heel zware lockdown ging en niet van lockdown naar lockdown huppelde?
Zo staat het in de folder. Als je eenmaal op locatie bent blijkt het allemaal toch iets minder mooi dan er werd voorgespiegeld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')