In hoeverre is iemand van 50 nog een zwakkere in die mate dat het een onderscheid met zo’n groot verschil in levenskwaliteit legitimeert? Kijk de echte risicogroep snap ik.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:07 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Omdat de jongeren gewoon solidair moeten zijn met de zwakkeren?
Dit lijkt me wel de korte samenvatting.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:09 schreef Janneke141 het volgende:
Zo lang niet iedereen de kans heeft gehad om zich te laten inenten is de invoering van een vaccinatiepaspoort oneerlijk, als wel iedereen die kans heeft gehad is het onnodig en op alle voornoemde momenten is het onethisch. Dus misschien moesten we het maar gewoon niet doen.
Als alle EU-landen gewoon gelijk opgaan met vaccineren is het inderdaad vooral weer een papieren tijger. Maar likkebaardend zitten ze in Brussel weer wat burgervrijheden weg te nemen.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:09 schreef Janneke141 het volgende:
Zo lang niet iedereen de kans heeft gehad om zich te laten inenten is de invoering van een vaccinatiepaspoort oneerlijk, als wel iedereen die kans heeft gehad is het onnodig en op alle voornoemde momenten is het onethisch. Dus misschien moesten we het maar gewoon niet doen.
Ik ben het afgelopen jaar steeds meer gaan denken dat ze conflicten tussen zwart/wit en oud/jong aan het uitlokken zijn om je maar af te leiden van het feit dat we rap armer worden terwijl de superrijken recordwinsten hebben.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:06 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Wacht maar tot de risicogroepen gevaccineerd zijn, dan wordt het allemaal nog veel fraaier. De niet-risicogroepen zitten dan nog thuis opgehokt solidair te wezen met de babyboomers die dan lekker in restaurant, café, hotel en theater zitten.
Verdeel en heers. Het aloude adagium.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:10 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik ben het afgelopen jaar steeds meer gaan denken dat ze conflicten tussen zwart/wit en oud/jong aan het uitlokken zijn om je maar af te leiden van het feit dat we rap armer worden terwijl de superrijken recordwinsten hebben.
Rutte was toch tegen??quote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:02 schreef Kickinalfa het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)og-terughoudend.html
Vaccinatie paspoort kom er maar in
Politieagenten en boa's gaan waarschijnlijk redelijk vroeg gevaccineerd worden om een groot genoeg draagvlak onder hen te creëren om het niet-gevaccineerde deel der bevolking onder de knoet te houden. Die "solidariteit" gaat gewoon met de wapenstok afgedwongen worden.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:09 schreef Janneke141 het volgende:
Ik ben de laatste die niet vies is van een stukje pessimisme, maar zo'n paspoort gaat niet voor horeca gelden.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:06 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Wacht maar tot de risicogroepen gevaccineerd zijn, dan wordt het allemaal nog veel fraaier. De niet-risicogroepen zitten dan nog thuis opgehokt solidair te wezen met de babyboomers die dan lekker in restaurant, café, hotel en theater zitten.
Denk je dat werkelijk? Dit is Rusland niet.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:15 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Politieagenten en boa's gaan waarschijnlijk redelijk vroeg gevaccineerd worden om een groot genoeg draagvlak onder hen te creëren om het niet-gevaccineerde deel der bevolking onder de knoet te houden. Die "solidariteit" gaat gewoon met de wapenstok afgedwongen worden.
ja hallo, het is hier geen oostbloklandquote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:15 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Politieagenten en boa's gaan waarschijnlijk redelijk vroeg gevaccineerd worden om een groot genoeg draagvlak onder hen te creëren om het niet-gevaccineerde deel der bevolking onder de knoet te houden. Die "solidariteit" gaat gewoon met de wapenstok afgedwongen worden.
Is dit een soort van Lijger?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 21:53 schreef THEFXR het volgende:
In de Verenigde Staten zijn de Britse en de Californische variant van het coronavirus samengesmolten tot een hybride virus. Dergelijke ‘recombinatie’ van twee mutanten was bij het huidige coronavirus nog niet eerder gezien. Mogelijk gaat de covidpandemie hiermee een nieuwe fase in.
https://www.newscientist.(...)n-tot-hybride-virus/
Hier zouden ze je nooit zonder echt misdrijf opsluiten en binnen twee uur rechtszaken starten op momenten dat het de staat uitkomt.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Denk je dat werkelijk? Dit is Rusland niet.
Mijn punt is dat blaam een verkeerde woordkeuze is.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 21:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat zal vast geprobeerd worden ja. Je punt?
De gemeentewet kent wel het middel van bestuurlijke ophouding.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:19 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hier zouden ze je nooit zonder echt misdrijf opsluiten en binnen twee uur rechtszaken starten op momenten dat het de staat uitkomt.
Laten we het hopen.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:16 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik ben de laatste die niet vies is van een stukje pessimisme, maar zo'n paspoort gaat niet voor horeca gelden.
Nee, maar éénstrepers en boa's zijn dom genoeg om probleemloos voor dat karretje gespannen te kunnen worden.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Denk je dat werkelijk? Dit is Rusland niet.
Ik snap werkelijk het punt niet? Waarom is blaam het verkeerde woord en in welke context?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:20 schreef Wantie het volgende:
[..]
Mijn punt is dat blaam een verkeerde woordkeuze is.
Verder denk ik dat door maatregelen 1 voor 1 af te bouwen het veel beter duidelijk is welke versoepeling verantwoordelijk is voor de piek.
Probleem is wel dat als je bijvoorbeeld een piek krijgt nadat de scholen zijn geopend en het kabinet verwacht dat te kunnen dempen door de horeca te sluiten, ze eerder geneigd zijn dat te doen ipv de scholen dicht te gooien.
Maar dat wil niet zeggen dat de horeca dan de blaam krijg, al voelt dat wel zo.
De horeca heeft gewoon de pech dat de overheid vindt dat sluiten ervan minder impact heeft op de samenleving dan bijvoorbeeld sluiten van winkel, scholen,etc.
Hoe willen ze dat doen in een voetbalkantine? Met pasje mag je naar ruimte A en zonder pasje naar ruimte B? En er staan wachtposten om te zorgen dat de groepen niet mengen?quote:
Maar de grondslag is ontlasting van de zorg, kan je niet aankomen met scholen hebben een maatschappelijk belang. Dat is belangenverstrengeling.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:20 schreef Wantie het volgende:
[..]
Mijn punt is dat blaam een verkeerde woordkeuze is.
Verder denk ik dat door maatregelen 1 voor 1 af te bouwen het veel beter duidelijk is welke versoepeling verantwoordelijk is voor de piek.
Probleem is wel dat als je bijvoorbeeld een piek krijgt nadat de scholen zijn geopend en het kabinet verwacht dat te kunnen dempen door de horeca te sluiten, ze eerder geneigd zijn dat te doen ipv de scholen dicht te gooien.
Maar dat wil niet zeggen dat de horeca dan de blaam krijg, al voelt dat wel zo.
De horeca heeft gewoon de pech dat de overheid vindt dat sluiten ervan minder impact heeft op de samenleving dan bijvoorbeeld sluiten van winkel, scholen,etc.
Blaam wekt de indruk dat de horeca schuld heeft aan de piek.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik snap werkelijk het punt niet? Waarom is blaam het verkeerde woord en in welke context?
Vriend van mij is docent en hij beaamd dit precies. Is gewoon niet te doen. Bizar dat mensen van het OMT zulke onrealistische maatregelen poneren. Hij maakt zich er trouwens ook niet meer druk om. Boeit hem geen flikker meer. Doet 'm overigens echt veel goed. Merk dat ie een stuk relaxter is dan vorig jaar.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 21:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik heb ook nog wel een probleem met de anderhalvemeter regels in scholen. Ik zal ze niet onverdedigbaar noemen - maar wel onuitvoerbaar. En regels die onuitvoerbaar zijn moet je volgens mij ook niet in willen stellen.
Daar steek ik mijn energie trouwens ook niet in, om die te handhaven.
We hebben dit al eerder gezegd, maar het zou tijd worden om eens from scratch te kijken welk maatregelenpakket zinvol is. Dáár zou je nu eens een redteam voor in moeten zetten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |