Dat zal ook wel niet gebeuren. Ik verwacht een jaarlijkse vaccinatiecampange. Voor de kwetsbare doelgroep.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 21:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Moet er ook echt niet aan denken dat we straks elk najaar als er weer wat corona opduikt weer massaal horeca, sportclubs etc gaan sluiten. Dat houden mensen niet vol.
Dat zou ook nergens op slaan, dat wordt ook niet vanwege de oversterfte door de jaarlijkse griepgolf gedaan.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 21:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Moet er ook echt niet aan denken dat we straks elk najaar als er weer wat corona opduikt weer massaal horeca, sportclubs etc gaan sluiten. Dat houden mensen niet vol.
Ik heb ook nog wel een probleem met de anderhalvemeter regels in scholen. Ik zal ze niet onverdedigbaar noemen - maar wel onuitvoerbaar. En regels die onuitvoerbaar zijn moet je volgens mij ook niet in willen stellen.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 21:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Er zijn 3 maatregelen die ik echt onverdedigbaar vind. 2 daarvan vind ik niet zo heel erg want raken mij niet en grijpen ook niet diep in in de levens van eenieder. Namelijk het alchoholverbod en de mondkapjes. Meerwaarde is echt nul.
En inderdaad de avondklok die ook nog eens op een zeer dubieuze manier door het parlement is geloodst.
Dat helpt natuurlijk niet voor de geloofwaardigheid. Maar ik denk dat mensen vooral de uitzichtloosheid beu zijn. Men mocht helemaal niks en had nul zicht op wanneer er wel weer iets mag.
De IKEA met overal 10 meter ruimte om je heen is dicht en de smalle volgebouwde krochten van het Kruidvat mogen gewoon open. Logica is er nooit geweest in deze crisis.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 21:37 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat zou ook nergens op slaan, dat wordt ook niet vanwege de oversterfte door de jaarlijkse griepgolf gedaan.
Oh er zijn er nog wel meer waar ik het niet mee eens ben. Maar dat is iets andersquote:Op vrijdag 26 februari 2021 21:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik heb ook nog wel een probleem met de anderhalvemeter regels in scholen. Ik zal ze niet onverdedigbaar noemen - maar wel onuitvoerbaar. En regels die onuitvoerbaar zijn moet je volgens mij ook niet in willen stellen.
Daar steek ik mijn energie trouwens ook niet in, om die te handhaven.
We hebben dit al eerder gezegd, maar het zou tijd worden om eens from scratch te kijken welk maatregelenpakket zinvol is. Dáár zou je nu eens een redteam voor in moeten zetten.
De avondklok is echt wat mij heeft doen knakken. In de eerste golf woonde ik nog op mijzelf en ik werkte de hele dag thuis. Voor het slapen nog even flik doortrappen op de fiets was mijn uitlaatklep. Maar nu zou ik een corona superspreader vol boetes worden. En dat gelieg de hele tijd. Avondklok is het eerste wat eraf zal worden gehaald! Heus waar hoor!quote:Op vrijdag 26 februari 2021 21:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Er zijn 3 maatregelen die ik echt onverdedigbaar vind. 2 daarvan vind ik niet zo heel erg want raken mij niet en grijpen ook niet diep in in de levens van eenieder. Namelijk het alchoholverbod en de mondkapjes. Meerwaarde is echt nul.
En inderdaad de avondklok die ook nog eens op een zeer dubieuze manier door het parlement is geloodst.
Dat helpt natuurlijk niet voor de geloofwaardigheid. Maar ik denk dat mensen vooral de uitzichtloosheid beu zijn. Men mocht helemaal niks en had nul zicht op wanneer er wel weer iets mag.
Nou ja onder andere dat bedoelde ik dus met dubieuze manier. Maar wat mij nog veel meer steekt is dat er nu weken later nog steeds geen fatsoenlijke onderbouwing van nut en noodzaak is. Dat vind ik wel echt schuren, het gaat hier om een ophokplicht gedurende ongeveer een derde van de dag. Dat is nogal wat. Dan mag je wel met een verdomd goede onderbouwing komen. En die ontbreekt.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 21:45 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De avondklok is echt wat mij heeft doen knakken. In de eerste golf woonde ik nog op mijzelf en ik werkte de hele dag thuis. Voor het slapen nog even flik doortrappen op de fiets was mijn uitlaatklep. Maar nu zou ik een corona superspreader vol boetes worden. En dat gelieg de hele tijd. Avondklok is het eerste wat eraf zal worden gehaald! Heus waar hoor!
Jaap zegt dat het helpt, want dat staat in zijn powerpoint. Dat is tegenwoordig onderbouwing genoeg.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 21:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou ja onder andere dat bedoelde ik dus met dubieuze manier. Maar wat mij nog veel meer steekt is dat er nu weken later nog steeds geen fatsoenlijke onderbouwing van nut en noodzaak is. Dat vind ik wel echt schuren, het gaat hier om een ophokplicht gedurende ongeveer een derde van de dag. Dat is nogal wat. Dan mag je wel met een verdomd goede onderbouwing komen. En die ontbreekt.
Men doet wat Wilders en Baudet vaak verweten wordt. Die avondklok is een combinatie van onderbuikgevoel en politiek opportunisme.
Dat laatste gaat nu echt niet meer gebeuren.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 21:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik heb ook nog wel een probleem met de anderhalvemeter regels in scholen. Ik zal ze niet onverdedigbaar noemen - maar wel onuitvoerbaar. En regels die onuitvoerbaar zijn moet je volgens mij ook niet in willen stellen.
Daar steek ik mijn energie trouwens ook niet in, om die te handhaven.
We hebben dit al eerder gezegd, maar het zou tijd worden om eens from scratch te kijken welk maatregelenpakket zinvol is. Dáár zou je nu eens een redteam voor in moeten zetten.
Eens. Ik vond de mondkapjes, het verkoopverbod van alcohol en diverse sluitingen al achterlijke symboliek, maar de avondklok was heel veel stappen te ver. Abstract gezien vind ik dat er een wel zeer zwaarwegende en duidelijk onderbouwde reden moet zijn om iedereen de basale vrijheid om zich vrijelijk te bewegen te ontzeggen en die reden zie ik niet, concreet (en persoonlijk gezien) ervaar ik de ontzegging om van huis (waar ik alleen ben) met de auto (waar ik alleen in zit) naar de opslag of kantoor (waar ik, wederom, alleen ben) te gaan, als een volkomen zinloze en enorm beperkende maatregel. En als het nu werkelijk van heel korte duur was zou dat nog enigzins de maatregel verzachten, maar dat is niet. De felheid waarmee deze maatregel tot de rechter aan toe wordt verdedigd, en de manier waarop hij als politiek wisselgeld wordt gebruikt, laat bij mij een heel vieze smaak achter aangaande deze overheid en de betrokken bewindslieden.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 21:45 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De avondklok is echt wat mij heeft doen knakken. In de eerste golf woonde ik nog op mijzelf en ik werkte de hele dag thuis. Voor het slapen nog even flik doortrappen op de fiets was mijn uitlaatklep. Maar nu zou ik een corona superspreader vol boetes worden. En dat gelieg de hele tijd. Avondklok is het eerste wat eraf zal worden gehaald! Heus waar hoor!
Jaap ‘hel en verdoemenis’ van Dissel. Dat je er op gokt is dan tot daar aan toe, dat kan ik snappen. Al doende leert men. Maar nu weken later moet ik constateren dat het bewijs eerder zwakker dan sterker geworden is. Dan moet je er ook gewoon mee durven kappen.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 21:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Jaap zegt dat het helpt, want dat staat in zijn powerpoint. Dat is tegenwoordig onderbouwing genoeg.
Hou vol en was uw handen stuk!quote:Op vrijdag 26 februari 2021 21:53 schreef THEFXR het volgende:
In de Verenigde Staten zijn de Britse en de Californische variant van het coronavirus samengesmolten tot een hybride virus. Dergelijke ‘recombinatie’ van twee mutanten was bij het huidige coronavirus nog niet eerder gezien. Mogelijk gaat de covidpandemie hiermee een nieuwe fase in.
https://www.newscientist.(...)n-tot-hybride-virus/
Och guttegut weer een nieuwe variant des doods?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 21:53 schreef THEFXR het volgende:
In de Verenigde Staten zijn de Britse en de Californische variant van het coronavirus samengesmolten tot een hybride virus. Dergelijke ‘recombinatie’ van twee mutanten was bij het huidige coronavirus nog niet eerder gezien. Mogelijk gaat de covidpandemie hiermee een nieuwe fase in.
Over 2 weken 270.000 besmettingen per dagquote:Op vrijdag 26 februari 2021 21:53 schreef THEFXR het volgende:
Kicke!!! Laten we de maatregelen alvast verlengen tot Pasen 2034quote:Op vrijdag 26 februari 2021 21:53 schreef THEFXR het volgende:
Ik heb in Groningen het proces met de aardgas schade gevolgd. Jaren op jaren mag je wachten op procedures en geld. Is de staat nu een keer in het nadeel, dan is er opeens hypersuberturbo snelrecht met een rechter die de moeite niet neemt om de naam van een van de partijen goed uit te spreken.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 21:54 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Eens. Ik vond de mondkapjes, het verkoopverbod van alcohol en diverse sluitingen al achterlijke symboliek, maar de avondklok was heel veel stappen te ver. Abstract gezien vind ik dat er een wel zeer zwaarwegende en duidelijk onderbouwde reden moet zijn om iedereen de basale vrijheid om zich vrijelijk te bewegen te ontzeggen en die reden zie ik niet, concreet (en persoonlijk gezien) ervaar ik de ontzegging om van huis (waar ik alleen ben) met de auto (waar ik alleen in zit) naar de opslag of kantoor (waar ik, wederom, alleen ben) te gaan, als een volkomen zinloze en enorm beperkende maatregel. En als het nu werkelijk van heel korte duur was zou dat nog enigzins de maatregel verzachten, maar dat is niet. De felheid waarmee deze maatregel tot de rechter aan toe wordt verdedigd, en de manier waarop hij als politiek wisselgeld wordt gebruikt, laat bij mij een heel vieze smaak achter aangaande deze overheid en de betrokken bewindslieden.
Hebben we in twee maanden mooi 100% groepsimmuniteit!quote:Op vrijdag 26 februari 2021 21:55 schreef tja77 het volgende:
[..]
Over 2 weken 270.000 besmettingen per dag
Bij mij een maandje eerder, die verplichte beflap. Toen weer gewoon gaan doen.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 21:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik heb een hoop regels nooit gesteund, maar ik hield me er wel aan. Dat stopte bij de invoering van de avondklok.
Kunnen ze mooi nog meer persoonsgegevens en -bewegingen gaan opslaan, broekjes zijn weer uit in Brussel.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:02 schreef Kickinalfa het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)og-terughoudend.html
Vaccinatie paspoort kom er maar in
Als we daadwerkelijk deze tour op gaan (en dan niet zo zeer voor reizen maar voornamelijk binnenlands) moet het debat over de vaccinvolgorde ook heropend worden. Hoe ga je het dan nog legitimeren dat de een eerder mag dan de ander.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:02 schreef Kickinalfa het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)og-terughoudend.html
Vaccinatie paspoort kom er maar in
Wacht maar tot de risicogroepen gevaccineerd zijn, dan wordt het allemaal nog veel fraaier. De niet-risicogroepen zitten dan nog thuis opgehokt solidair te wezen met de babyboomers die dan lekker in restaurant, café, hotel en theater zitten.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 21:45 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Omdat de jongeren gewoon solidair moeten zijn met de zwakkeren?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als we daadwerkelijk deze tour op gaan (en dan niet zo zeer voor reizen maar voornamelijk binnenlands) moet het debat over de vaccinvolgorde ook heropend worden. Hoe ga je het dan nog legitimeren dat de een eerder mag dan de ander.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |