Ah zo. Dan zijn we het wel eens.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
Blaam wekt de indruk dat de horeca schuld heeft aan de piek.
Maar dat is volgens mij onzin.
Horeca sluiten is gewoon de gemakkelijkste oplossing.
Supermarkten sluiten bijvoorbeeld is een stuk lastiger.
Ik ben bang dat men de gezagsgetrouwheid van de handhavers gewoon gaat kopen met vaccinaties. Gezagsdragers die beleid moeten handhaven waar ze zelf ook door gediscrimineerd worden kunnen uiteindelijk weigeren dat beleid uit te voeren, dat wil men natuurlijk voorkomen.quote:
quote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:23 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Maar de grondslag is ontlasting van de zorg, kan je niet aankomen met scholen hebben een maatschappelijk belang. Dat is belangenverstrengeling.
Klopt.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:23 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Maar de grondslag is ontlasting van de zorg,
Belangenverstrengeling ontgaat me even.quote:kan je niet aankomen met scholen hebben een maatschappelijk belang. Dat is belangenverstrengeling.
De Nederlandse politie is geen vechtmachine. Dat is gewoon een onrealistische vrees.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:30 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik ben bang dat men de gezagsgetrouwheid van de handhavers gewoon gaat kopen met vaccinaties. Gezagsdragers die beleid moeten handhaven waar ze zelf ook door gediscrimineerd worden kunnen uiteindelijk weigeren dat beleid uit te voeren, dat wil men natuurlijk voorkomen.
Nederlandse burgers, op dat krapuul van de avondklokrellen na, ook niet. De politie en boa's hoeven alleen maar wat te intimideren en te klieren. Zelfs in totalitaire regimes als de DDR volstond "Einschüchterung" over het algemeen om de burgers braaf en dociel te houden.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De Nederlandse politie is geen vechtmachine. Dat is gewoon een onrealistische vrees.
Goed. Minicollege staatsrecht.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:41 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Nederlandse burgers, op dat krapuul van de avondklokrellen na, ook niet. De politie en boa's hoeven alleen maar wat te intimideren en te klieren. Zelfs in totalitaire regimes als de DDR volstond "Einschüchterung" over het algemeen om de burgers braaf en dociel te houden.
Dat zeg ik toch ook niet? Met een beetje intimidatie binden Nederlandse burgers al snel in.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Goed. Minicollege staatsrecht.
De verantwoordelijkheid voor de openbare orde ligt bij de burgemeester. Die is baas van de politie wanneer de politie optreedt ter handhaving van de openbare orde (en ook bij hulpverlening overigens, maar dat terzijde.). Denk jij echt dat de burgemeesters in Nederland zo gek zijn dat ze de politie opdracht gaan geven om met geweld zo iets af te dwingen? Lijkt me uiterst onwaarschijnlijk.
Als er al iets gebeurt qua handhaving gooien ze gewoon het etablissement in kwestie op slot.
Jij praatte over wapenstokken. Ik niet.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:56 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook niet? Met een beetje intimidatie binden Nederlandse burgers al snel in.
Die zullen uiteindelijk zonder scrupules door de romeo's ingezet worden wanneer burgers het "gezag" van de zwakbegaafde broertjes en zusjes van de politie (oftewel boa's) niet accepteren. Lekker ongevaccineerde jongeren van het terras wegklieren omdat die het gore lef hebben om plaats te nemen op stoelen waar babyboomers hun zinnen op gezet hadden.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Jij praatte over wapenstokken. Ik niet.
Nu hebben we het weer over geweld. Denk je echt dat de burgemeesters in Nederland zo ver gaan? Waarom zouden ze dat doen?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 23:07 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Die zullen uiteindelijk zonder scrupules door de romeo's ingezet worden wanneer burgers het "gezag" van de zwakbegaafde broertjes en zusjes van de politie (oftewel boa's) niet accepteren. Lekker ongevaccineerde jongeren van het terras wegklieren omdat die het gore lef hebben om plaats te nemen op stoelen waar babyboomers hun zinnen op gezet hadden.
Wie heeft een reserveringshanddoek nodig wanneer de Sturmabteilung van het Rutte regime je een plaatsje vrijmaakt op het terras?
Gewoon, omdat ze die vervelende belastingslaafjes wel eens even willen laten zien wie hier de baas is.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 23:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nu hebben we het weer over geweld. Denk je echt dat de burgemeesters in Nederland zo ver gaan? Waarom zouden ze dat doen?
Kritische massa. Heb je ook nodig inderdaad.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 18:08 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dat blijkt in belarus en myanmar
Ja daagquote:Op vrijdag 26 februari 2021 23:12 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Gewoon, omdat ze die vervelende belastingslaafjes wel eens even willen laten zien wie hier de baas is.
In Nederland is daar ook helemaal niet de cultuur voor. Je merkt het al als er iets mis gaat bij een aanhouding. Dat wordt dagen lang in de media uit vergroot. Dan zouden ze nu in eens wel met geweld gaan handhaven, ik geloof er niks van. Zelfs te politiebonden geven al aan dat ze wel klaar zijn met het handhaven op natuurlijk menselijk gedrag wat nu verboden is.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 23:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja daag
Dan zijn ze een paar dagen later burgemeester af.
Nogmaals, er is echt nul reden om aan te nemen dat dit met geweld gehandhaaft zal worden als het er al van komt. Het is in alle opzichten makkelijker om gewoon het etablissement in kwestie te sluiten.
Laat ik het zo zeggen, het zou me niet verbazen. Zo'n burgemeester heeft meestal een coordinator veiligheid en de politiechef die zich ermee bemoeit. Ter vergelijking heb ik wel wat ervaring met hoe de politie soms om gaat met voetbalsupporters in opdracht van hoger hand.. in een geval ging de politie veel te ver in het opstoken van een harde kern toen er helemaal niks aan de hand was, waarna de boel enigszins escaleerde. Deze supporters hebben vervolgens via een Wob verzoek de stukken opgevraagd over hoe het die dag precies gegaan is. Ten eerste heeft het meer dan 6 maanden geduurd voordat dit verzoek gehonoreerd werd (het ging zelfs richting een jaar), en vervolgens was zo'n beetje alles zwart gemarkeerd in de geleverde stukken vanwege de zogenaamde gevoelige info.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 22:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Goed. Minicollege staatsrecht.
De verantwoordelijkheid voor de openbare orde ligt bij de burgemeester. Die is baas van de politie wanneer de politie optreedt ter handhaving van de openbare orde (en ook bij hulpverlening overigens, maar dat terzijde.). Denk jij echt dat de burgemeesters in Nederland zo gek zijn dat ze de politie opdracht gaan geven om met geweld zo iets af te dwingen? Lijkt me uiterst onwaarschijnlijk.
Als er al iets gebeurt qua handhaving gooien ze gewoon het etablissement in kwestie op slot.
Het mooiste vind ik dat hij een twitter pauze zou nemen omdat die ook langzaam gek wordt van dit soort berichten. Dat heeft een paar uur geduurd om weer los te gaan op mensen die het wel een goed idee vonden. Vooral dit antwoord is weer een pareltje.quote:
Als redelijk fanatiek voetbalsupporter weet ik wel waar je het over hebt. Ik vind echt niet dat de politie altijd handig optreedt, ik heb ook wel eens zo iets van kan het niet ff wat minder, maar dit is wel echt van een andere orde hoor.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 23:58 schreef falling_away het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen, het zou me niet verbazen. Zo'n burgemeester heeft meestal een coordinator veiligheid en de politiechef die zich ermee bemoeit. Ter vergelijking heb ik wel wat ervaring met hoe de politie soms om gaat met voetbalsupporters in opdracht van hoger hand.. in een geval ging de politie veel te ver in het opstoken van een harde kern toen er helemaal niks aan de hand was. Deze supporters hebben vervolgens via een Wob verzoek de stukken opgevraagd over hoe het die dag precies gegaan is. Ten eerste heeft het meer dan 6 maanden geduurd voordat dit verzoek gehonoreerd werd, en vervolgens was zo'n beetje alles zwart gemarkeerd vanwege de zogenaamde gevoelige info.
En ja ik weet dat de harde kernen geen lieverdjes zijn, maar vaak genoeg worden ze daarom behandeld als opgejaagd wild. Daarom zal de publieke opinie ook altijd kiezen voor de lokale driehoek zelfs als ze flink hun boekje te buiten gaan.. zoiets kan ook gebeuren bij burgerlijke ongehoorzaamheid betreffende de covidmaatregelen. Het zullen altijd de wappies zijn die niet geluisterd hebben.
Geen idee naar wat voor soort terrassen jij heen gaat maar die ik bezoek zijn normaliter niet overbevolkt met 70/80-jarigen.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 23:07 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Die zullen uiteindelijk zonder scrupules door de romeo's ingezet worden wanneer burgers het "gezag" van de zwakbegaafde broertjes en zusjes van de politie (oftewel boa's) niet accepteren. Lekker ongevaccineerde jongeren van het terras wegklieren omdat die het gore lef hebben om plaats te nemen op stoelen waar babyboomers hun zinnen op gezet hadden.
Wie heeft een reserveringshanddoek nodig wanneer de Sturmabteilung van het Rutte regime je een plaatsje vrijmaakt op het terras?
Een burgemeester kan wel een algemene opdracht geven, whatever it takes om te handhaven. zullen altijd wel wat gekken bijzitten die te hard gaan met de knuppel, volgt de rest ook gewoon. Wat wil je doen als burger? naar de rechtbank gaan?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 23:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja daag
Dan zijn ze een paar dagen later burgemeester af.
Nogmaals, er is echt nul reden om aan te nemen dat dit met geweld gehandhaaft zal worden als het er al van komt. Het is in alle opzichten makkelijker om gewoon het etablissement in kwestie te sluiten.
Zoals Jorritsma? Met zn ‘burgeroorlog’ bij de avondklokrellen? Dat kan de situatie best laten ontsporen.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 00:14 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Een burgemeester kan wel een algemene opdracht geven, whatever it takes om te handhaven. zullen altijd wel wat gekken bijzitten die te hard gaan met de knuppel, volgt de rest ook gewoon. Wat wil je doen als burger? naar de rechtbank gaan?
ik bedoel achter de schermen, hij deed zijn uitspraken tov de media.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 00:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zoals Jorritsma? Met zn ‘burgeroorlog’ bij de avondklokrellen? Dat kan de situatie best laten ontsporen.
De burgemeester uit zijn huis trekken en met hooivorken het dorp uitjagen. Zo gebeurd want hij woont bij me in de straat.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 00:14 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Een burgemeester kan wel een algemene opdracht geven, whatever it takes om te handhaven. zullen altijd wel wat gekken bijzitten die te hard gaan met de knuppel, volgt de rest ook gewoon. Wat wil je doen als burger? naar de rechtbank gaan?
Gohquote:Op zaterdag 27 februari 2021 00:45 schreef THEFXR het volgende:
net nieuwsuur gekeken. Bruls was weer op tv, er zal gehandhaafd worden op illegale opening terrassen door ondernemers!
Ze zullen zich allemaal moeten verantwoorden.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 00:45 schreef THEFXR het volgende:
net nieuwsuur gekeken. Bruls was weer op tv, er zal gehandhaafd worden op illegale opening terrassen door ondernemers!
Geen speld tussen te krijgen.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 20:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Twee treffende paragrafen:
[..]
Tunnelvisie
[..]
En verschoven doelpalen.
En
[..]
Nou, ik ook.
Dat is al de hele dag vanuit meerdere kanten gecommuniceerd en ondanks dat ik het er niet mee eens ben hoe er met horecaondernemers en hun terrassen wordt omgegaan, kunnen burgemeester nu slecht zeggen doe maar wij kijken de andere kant op. Dan kun je bij winkels, straatfeesten en andere overtreding ook bijna niet meer optreden.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 00:45 schreef THEFXR het volgende:
Dat die Bruls dan zegt, het hoeft niet, we betalen wel wat meer steun voor die arme ondernemers.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 00:52 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Ze zullen zich allemaal moeten verantwoorden.
https://www.lnnmedia.nl/c(...)dvocaat-reiner-fuel/
Ik zeg niet dat ik altijd en onder alle omstandigheden tegen een dergelijke stap zou zijn. Maar het moet wel heel raar en onrechtvaardig zijn voordat je als burgemeester zo’n besluit neemt. Dat kun je eigenlijk niet doen.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 00:53 schreef maan_man het volgende:
[..]
Dat is al de hele dag vanuit meerdere kanten gecommuniceerd en ondanks dat ik het er niet mee eens ben hoe er met horecaondernemers en hun terrassen wordt omgegaan, kunnen burgemeester nu slecht zeggen doe maar wij kijken de andere kant op. Dan kun je bij winkels, straatfeesten en andere overtreding ook bijna niet meer optreden.
Lekker hoor, gadverdamme.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 01:02 schreef trein2000 het volgende:
Maar er zijn heel veel manieren van handhaven;)
Klopt, je hoeft zeker niet voor Grapperhaus' aanpak te gaan. Die nam alleen maar grote woorden in de mond van boetes en sluitingen. Je kunt eens beginnen met een gesprekje, een mondelingen waarschuwing, een schriftelijke waarschuwing en dan kom je pas langzaam op het punt waar Ferd wil beginnen. Maar dit is voor de horecaondernemers geen vruchtbare oplossing waarmee ze weken kunnen open blijven.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 01:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik altijd en onder alle omstandigheden tegen een dergelijke stap zou zijn. Maar het moet wel heel raar en onrechtvaardig zijn voordat je als burgemeester zo’n besluit neemt. Dat kun je eigenlijk niet doen.
Maar er zijn heel veel manieren van handhaven;)
Ferd klonk als een dictatorquote:Op zaterdag 27 februari 2021 01:09 schreef maan_man het volgende:
[..]
Klopt, je hoeft zeker niet voor Grapperhaus' aanpak te gaan. Die nam alleen maar grote woorden in de mond van boetes en sluitingen. Je kunt eens beginnen met een gesprekje, een mondelingen waarschuwing, een schriftelijke waarschuwing en dan kom je pas langzaam op het punt waar Ferd wil beginnen. Maar dit is voor de horecaondernemers geen vruchtbare oplossing waarmee ze weken kunnen open blijven.
Niet alleen hij.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 01:16 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Ferd klonk als een dictator![]()
"dat dit kan in Nederland"
[ afbeelding ]
Inderdaad.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 00:52 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Ze zullen zich allemaal moeten verantwoorden.
https://www.lnnmedia.nl/c(...)dvocaat-reiner-fuel/
Ik ben bang dat ze formeel aan een vereiste niet hebben voldaan. En de ING buit dit nu uit, iets met mvo...quote:Op zaterdag 27 februari 2021 02:06 schreef leolinedance het volgende:
Ik zag net een filmpje dat ING overweegt om de bankrekening van Viruswaardheid te bevriezen. Waarom zou dat zijn?
Welk belang heeft ING daarbij?quote:Op zaterdag 27 februari 2021 02:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ben bang dat ze formeel aan een vereiste niet hebben voldaan. En de ING buit dit nu uit, iets met mvo...
Omdat banken aan nogal veel regeltjes moeten voldoen ter voorkoming van witwassen, maar ook terrorismefinanciering en dergelijke. Weten wie je klant is is daar een belangrijk element in. En hij komt niet over de brug. Dus daarom.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 02:06 schreef leolinedance het volgende:
Ik zag net een filmpje dat ING overweegt om de bankrekening van Viruswaardheid te bevriezen. Waarom zou dat zijn?
Ja dat je aan regels moet voldoen is duidelijk. Ik ben zelf ondernemer dus weet hoe dat werkt. Maar heb je een bron dat Viruswaarheid daar niet aan zou voldoen dan?quote:Op zaterdag 27 februari 2021 02:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omdat banken aan nogal veel regeltjes moeten voldoen ter voorkoming van witwassen, maar ook terrorismefinanciering en dergelijke. Weten wie je klant is is daar een belangrijk element in. En hij komt niet over de brug. Dus daarom.
Goede sier maken in de media.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 02:13 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Welk belang heeft ING daarbij?
Engel heeft zelf toegegeven dat ze niet hadden gereageerd op het verzoek van ING, totdat de bank maatregelen trof.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 02:26 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja dat je aan regels moet voldoen is duidelijk. Ik ben zelf ondernemer dus weet hoe dat werkt. Maar heb je een bron dat Viruswaarheid daar niet aan zou voldoen dan?
Nee, omdat Engel moord en brand schreeuwt is dit in de media.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 02:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ben bang dat ze formeel aan een vereiste niet hebben voldaan. En de ING buit dit nu uit, iets met mvo...
Hoe komt dit in de media dan als de ING geen uitspraken doet?quote:Op zaterdag 27 februari 2021 02:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, omdat Engel moord en brand schreeuwt is dit in de media.
ING doet verder geen uitspraken.
Had Engel zich stil gehouden en de juiste informatie aangeleverd had niemand er verder iets van vernomen...
Dat krijg je ervan als je huisartsen intimideert. Dan kom je op de zwarte lijst te staan.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 02:06 schreef leolinedance het volgende:
Omdat Engel het in de media brengt, de media contact opneemt met ING, die doet vervolgens geen uitspraken over dit specifieke geval, maar legt wel desgevraagd de procedure uit die de bank volgt om te voldoen aan de wetgeving.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 03:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hoe komt dit in de media dan als de ING geen uitspraken doet?
zoals ik het lees, ging het via een klantenonderzoek van een 3de partij, het is niet zo dat hij brieven heeft gekregen van de ING of zelfs aangetekend.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 02:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omdat banken aan nogal veel regeltjes moeten voldoen ter voorkoming van witwassen, maar ook terrorismefinanciering en dergelijke. Weten wie je klant is is daar een belangrijk element in. En hij komt niet over de brug. Dus daarom.
Deze bank.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 02:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |