abonnement Unibet Coolblue
pi_198166462
Met uit het vorige deel o.a.:

Macarons van @madeliefff


pruimen custard plaattaart van @AnneX


cake van @Goitske


chocolate chip taart van @Hupje


chocolate chip taart van @laziness


en nog veel meer :9
pi_198166727
Er is een nieuwe OP nodig :'(
Somebody that I used to know
pi_198171132
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 18:14 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik loop altijd te kutten met zo’n kwastje over de boter waarbij de haren dan in de boter blijven hangen en alsnog de halve cake blijft plakken :X Of ik pak de klont zelf en smeer dat door het blik maar dan krijg ik boter aan mijn handen en daar hou ik niet van :') Maar nog nooit erover nagedacht om het met gesmolten boter te doen :@

Ik sprenkel wel altijd wat bloem erover heen :Y
Siliconenkwast

En als je 'gemakkelijk' zachte boter wilt (die je ook kan kwasten):

(metalen) kom nemen, deze vullen met gekookt water uit de waterkoker. 5 minuten laten staan. Water eruit. Afdrogen. Kom ondersteboven over je boter heen zetten. Na 10-15 minuten heb je ideale zachte boter.
pi_198171625
Ik maakte vorige week deze nog. Van een recept voor stuffed chocolate chip cookies via tasty.com

Diverse samenstellingen:
Chocolate chip met
- dulce de leche vulling. Erop: twix, pretzel en chocolade
- dulce de leche vulling. Erop: snickers en chocolade
- sier chococup als vulling. Erop: chocolade en twix of snickers
- snickers als vulling. Erop: snickers en chocolade
- geen vulling. Erop: chocolade en spikkels

De andere helft was witte chocolade met macadamianoten. Die vond ik zelf het allerlekkerst, echt perfect.

Vullen vond ik veel moeite voor weinig resultaat, maar t deegrecept was fantastisch!


Kwak
  Moderator dinsdag 23 februari 2021 @ 21:43:10 #5
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_198171823
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 21:17 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Siliconenkwast

En als je 'gemakkelijk' zachte boter wilt (die je ook kan kwasten):

(metalen) kom nemen, deze vullen met gekookt water uit de waterkoker. 5 minuten laten staan. Water eruit. Afdrogen. Kom ondersteboven over je boter heen zetten. Na 10-15 minuten heb je ideale zachte boter.
Goeie tip, ik ga dit zeker eens proberen ^O^

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 21:34 schreef kwakz0r het volgende:
Ik maakte vorige week deze nog. Van een recept voor stuffed chocolate chip cookies via tasty.com

Diverse samenstellingen:
Chocolate chip met
- dulce de leche vulling. Erop: twix, pretzel en chocolade
- dulce de leche vulling. Erop: snickers en chocolade
- sier chococup als vulling. Erop: chocolade en twix of snickers
- snickers als vulling. Erop: snickers en chocolade
- geen vulling. Erop: chocolade en spikkels

De andere helft was witte chocolade met macadamianoten. Die vond ik zelf het allerlekkerst, echt perfect.

Vullen vond ik veel moeite voor weinig resultaat, maar t deegrecept was fantastisch!

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ziet er goed uit ^O^ Die kleine pretzeltjes zien er schattig uit zo O+

Ik wil ook een keer Rocky road maken, dat vind jij misschien ook wel wat?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_198172085
Ik hou van “kitchen sink” spul, alle snacks en shit die je hebt ergens in gooien.

Rocky road nog nooit gedaan want houd niet van (gedroogd) fruit in bakwerk. zitten meestal cranberries in toch?

Wel eens tiffin gemaakt (soort arretjescake? Chocolade, boter, golden syrup) met koekjes en marshmallow erin :9
Kwak
  Moderator dinsdag 23 februari 2021 @ 21:57:42 #7
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_198172164
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 21:54 schreef kwakz0r het volgende:
Ik hou van “kitchen sink” spul, alle snacks en shit die je hebt ergens in gooien.

Rocky road nog nooit gedaan want houd niet van (gedroogd) fruit in bakwerk. zitten meestal cranberries in toch?

Wel eens tiffin gemaakt (soort arretjescake? Chocolade, boter, golden syrup) met koekjes en marshmallow erin :9
Ik zou dat ook wel meer willen, ik bedenk juist altijd dingen die ik niet in huis heb :')

Ik ken rocky road met marshmellow en noten, ik hou ook niet van gedroogd fruit :N
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_198172184
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 21:54 schreef kwakz0r het volgende:
Ik hou van “kitchen sink” spul, alle snacks en shit die je hebt ergens in gooien.

Rocky road nog nooit gedaan want houd niet van (gedroogd) fruit in bakwerk. zitten meestal cranberries in toch?

Wel eens tiffin gemaakt (soort arretjescake? Chocolade, boter, golden syrup) met koekjes en marshmallow erin :9
rocky road kan je gewoon in mikken wat je zelf wilt natuurlijk :P want zo is het ook bedoeld :+
pi_198219113
Wil iedereen eens zijn beste manier van eieren splitsen delen :)?
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_198219215
quote:
17s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 15:51 schreef Debsterr het volgende:
Wil iedereen eens zijn beste manier van eieren splitsen delen :)?
Ik tik en breek het ei open, laat het eiwit in een bakje lopen door het ei over te kiepen in de ene en de andere halve eierschaal. Als het schoon genoeg is, gaat het eigeel in een bakje en kiep ik het eiwit ook in een kom oid. Ik doe het met een tussenstap zodat niet alle eiwit verpest is als het een keer misgaat :@
pi_198219512
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 15:57 schreef Hupje het volgende:

[..]

Ik tik en breek het ei open, laat het eiwit in een bakje lopen door het ei over te kiepen in de ene en de andere halve eierschaal. Als het schoon genoeg is, gaat het eigeel in een bakje en kiep ik het eiwit ook in een kom oid. Ik doe het met een tussenstap zodat niet alle eiwit verpest is als het een keer misgaat :@
Dit.. maar eigenwijs zonder tussenstap
pi_198219596
quote:
17s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 15:51 schreef Debsterr het volgende:
Wil iedereen eens zijn beste manier van eieren splitsen delen :)?
Om stukjes schaal te vermijden breek ik het ei tegenwoordig met een flinke tik op een horizontaal oppervlak. ( dus niet op een rand)) .
Daarna heen en weer in de halve eierschaal.
Per stuk, want ik ben nog uit de tijd dat een ei bedorven kon zijn. Macht der gewoonte.

Onlangs zag ik een filmpje dat het ei voorzichtig in een platte zeef werd gebroken en het eiwit liep door en de dooier werd zo gescheiden in de zeef.

Wrom wil je dat weten? Lukt het scheiden niet goed?
  vrijdag 26 februari 2021 @ 16:28:11 #13
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_198219606
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 16:26 schreef AnneX het volgende:

[..]

Om stukjes schaal te vermijden breek ik het ei tegenwoordig met een flinke tik op een horizontaal oppervlak. Daarna heen en weer in de halve eierschaal.
Per stuk, want ik ben nog uit de tijd dat een ei bedorven kon zijn. Macht der gewoonte.

Onlangs zag ik een filmpje dat het ei voorzichtig in een platte zeef werd gebroken en het eiwit liep door en de dooier werd zo gescheiden in de zeef.

Wrom wil je dat weten? Lukt het scheiden niet goed?
Yup, ik ben best onhandig en het gebeurd me net iets te vaak dat er toch eigeel meekomt. Ik wil binnenkort eens pavlova proberen te maken en dan is dat echt een no-no.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  vrijdag 26 februari 2021 @ 16:30:14 #14
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_198219633
Tot nu toe gevarieerd geprobeerd met een trechter - gaat op zich redelijk maar je hebt nogal snel dat het eiwit niet meer "doorloopt" en simpelweg op mijn hand latten vallen en de dooier in je handpalm houden. Maar brrrrrrr het gevoel van eiwit bah bah bah :r.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_198219848
quote:
17s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 16:28 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Yup, ik ben best onhandig en het gebeurd me net iets te vaak dat er toch eigeel meekomt. Ik wil binnenkort eens pavlova proberen te maken en dan is dat echt een no-no.
Hm er was toch zoiets dat je de dooier kon opzuigen?
Vaag op mn netvlies... even geen idee hoe dat precies ging. Handig wel denk ik
  Moderator vrijdag 26 februari 2021 @ 16:49:16 #16
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_198219860
Ik heb met het breken van een ei regelmatig dat er stukjes schaal meekomen. Iemand tips om dat te voorkomen? Ik heb het idee dat ik het ei te voorzichtig breek, vroeger had ik daar nooit last van :?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_198219951
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 16:49 schreef MaJo het volgende:
Ik heb met het breken van een ei regelmatig dat er stukjes schaal meekomen. Iemand tips om dat te voorkomen? Ik heb het idee dat ik het ei te voorzichtig breek, vroeger had ik daar nooit last van :?
Een vage yt tip was om het ei te breken op een horizontaal oppervlak als aanrecht.
Sindsdien een aantal maal gedaan en ik vond het wel uitmaken.
pi_198219983
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 16:48 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Hm er was toch zoiets dat je de dooier kon opzuigen?
Vaag op mn netvlies... even geen idee hoe dat precies ging. Handig wel denk ik
De truc van Uhmmpie https://www.ah.nl/allerhande/video/R-V2113881/hoe-breek-je-een-ei
  Moderator vrijdag 26 februari 2021 @ 17:28:02 #19
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_198220353
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 16:56 schreef AnneX het volgende:

[..]

Een vage yt tip was om het ei te breken op een horizontaal oppervlak als aanrecht.
Sindsdien een aantal maal gedaan en ik vond het wel uitmaken.
Ok, ik ga het eens proberen ^O^
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_198220516
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 16:56 schreef AnneX het volgende:

[..]

Een vage yt tip was om het ei te breken op een horizontaal oppervlak als aanrecht.
Sindsdien een aantal maal gedaan en ik vond het wel uitmaken.
Dit werkt echt wel. Of ik heb gewoon altijd geluk.
Sinds ik het zo doe, nooit geen schil gehad.
pi_198220953
Ik heb zo’n eierscheider. Maar soms doe ik het met de schillen. Wel altijd ei voor ei, met een extra bakje, zoals Hupje.
  Moderator vrijdag 26 februari 2021 @ 18:47:11 #23
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_198221452
Ik ga morgen een poging doen tot het maken van een chocolade-frambozentaart. Een van de onderdelen is banketbakkersroom en ik wil deze vanavond al maken zodat ik morgen een stap over kan slaan. Nu zie ik dat er in het recept staat dat je het mengsel vlak voor gebruik met de mixer op moet kloppen. Zal ik dan het mengsel in de koelkast zetten en deze morgen opkloppen of het geheel opkloppen en dan in de koelkast zetten?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator vrijdag 26 februari 2021 @ 18:50:00 #24
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_198221495
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 18:16 schreef Bleie het volgende:
Ik heb zo’n eierscheider. Maar soms doe ik het met de schillen. Wel altijd ei voor ei, met een extra bakje, zoals Hupje.
Even gegoogled op eierscheider en dat lijkt me briljant :o _O_
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator vrijdag 26 februari 2021 @ 19:22:20 #25
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_198221945
Gelijk nog een vraag: ik gebruik nu het recept van Rutger bakt voor de banketbakkersroom. Ik heb even mijn "vaste" bakboek erbij gepakt uit nieuwsgierigheid of dat recept hetzelfde is. Er blijkt echter een groot verschil: in het recept van Rutger bakt worden 2 eierdooiers gebruikt en in mijn bakboek 6. Ik vind dit nogal een verschil :o Hoeveel eidooiers gebruiken jullie?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  vrijdag 26 februari 2021 @ 22:33:23 #26
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_198225647
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 19:22 schreef MaJo het volgende:
Gelijk nog een vraag: ik gebruik nu het recept van Rutger bakt voor de banketbakkersroom. Ik heb even mijn "vaste" bakboek erbij gepakt uit nieuwsgierigheid of dat recept hetzelfde is. Er blijkt echter een groot verschil: in het recept van Rutger bakt worden 2 eierdooiers gebruikt en in mijn bakboek 6. Ik vind dit nogal een verschil :o Hoeveel eidooiers gebruiken jullie?
Ik gebruik ook Rutger zijn recept, 2 dus.
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
  vrijdag 26 februari 2021 @ 22:40:01 #27
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_198225737
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 19:22 schreef MaJo het volgende:
Gelijk nog een vraag: ik gebruik nu het recept van Rutger bakt voor de banketbakkersroom. Ik heb even mijn "vaste" bakboek erbij gepakt uit nieuwsgierigheid of dat recept hetzelfde is. Er blijkt echter een groot verschil: in het recept van Rutger bakt worden 2 eierdooiers gebruikt en in mijn bakboek 6. Ik vind dit nogal een verschil :o Hoeveel eidooiers gebruiken jullie?
3
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator vrijdag 26 februari 2021 @ 22:43:10 #28
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_198225793
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 22:33 schreef madeliefff het volgende:

[..]

Ik gebruik ook Rutger zijn recept, 2 dus.
Ik heb inderdaad het recept aangehouden en er 2 gebruikt ^O^

Het staat nu af te koelen op het aanrecht en het blijft erg heet. Wanneer kun je het in de koelkast zetten? Het lijkt me niet echt goed als het nog erg warm is?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  vrijdag 26 februari 2021 @ 22:46:19 #29
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_198225848
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 18:47 schreef MaJo het volgende:
Ik ga morgen een poging doen tot het maken van een chocolade-frambozentaart. Een van de onderdelen is banketbakkersroom en ik wil deze vanavond al maken zodat ik morgen een stap over kan slaan. Nu zie ik dat er in het recept staat dat je het mengsel vlak voor gebruik met de mixer op moet kloppen. Zal ik dan het mengsel in de koelkast zetten en deze morgen opkloppen of het geheel opkloppen en dan in de koelkast zetten?
sws eerst laten opstijven hè voordat je het gaat kloppen, of bedoelde je dat ook? En het beste is pas vOOr gebruik even opkloppen dan is het mooier. En wanneer je het laat afkoelen vershoudfolie op ( ja echt er op, niet zwevend erboven zoals normaal gedaan wordt met folie) het room leggen om velvorming tegen te gaan.
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
  vrijdag 26 februari 2021 @ 22:48:12 #30
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_198225876
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 22:43 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik heb inderdaad het recept aangehouden en er 2 gebruikt ^O^

Het staat nu af te koelen op het aanrecht en het blijft erg heet. Wanneer kun je het in de koelkast zetten? Het lijkt me niet echt goed als het nog erg warm is?
Ik gebruik altijd een hele lange schaal zodat het niet erg hoog is en sneller afkoelt. Het is beter voor je koelkast om het er pas in te zetten wanneer het lauw is maar als je al gaat slapen zou ik het er gewoon vast indoen .
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
  Moderator vrijdag 26 februari 2021 @ 22:53:01 #31
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_198225928
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 22:46 schreef madeliefff het volgende:

[..]

sws eerst laten opstijven hè voordat je het gaat kloppen, of bedoelde je dat ook? En het beste is pas vOOr gebruik even opkloppen dan is het mooier. En wanneer je het laat afkoelen vershoudfolie op ( ja echt er op, niet zwevend erboven zoals normaal gedaan wordt met folie) het room leggen om velvorming tegen te gaan.
Ik ga het inderdaad pas morgen gebruiken als ik de taart ga bakken, dan kan het de hele nacht opstijven ^O^ De folie zit er inderdaad echt opgeplakt :Y

quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 22:48 schreef madeliefff het volgende:

[..]

Ik gebruik altijd een hele lange schaal zodat het niet erg hoog is en sneller afkoelt. Het is beter voor je koelkast om het er pas in te zetten wanneer het lauw is maar als je al gaat slapen zou ik het er gewoon vast indoen .
Ik las in het recept al over een lage schaal maar ik dacht dat dat wel mee zou vallen, dat had ik verkeerd _O- Ik ga inderdaad zo slapen dus ik ga het in de koelkast zetten, het staat inmiddels al 3 uur op het aanrecht :D
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  vrijdag 26 februari 2021 @ 22:54:57 #32
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_198225952
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 22:53 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik ga het inderdaad pas morgen gebruiken als ik de taart ga bakken, dan kan het de hele nacht opstijven ^O^ De folie zit er inderdaad echt opgeplakt :Y
[..]

Ik las in het recept al over een lage schaal maar ik dacht dat dat wel mee zou vallen, dat had ik verkeerd _O- Ik ga inderdaad zo slapen dus ik ga het in de koelkast zetten, het staat inmiddels al 3 uur op het aanrecht :D
Oo dat is erg lang ja haha.succes met je taart vast
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
  vrijdag 26 februari 2021 @ 23:02:09 #33
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_198226057
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 22:53 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik ga het inderdaad pas morgen gebruiken als ik de taart ga bakken, dan kan het de hele nacht opstijven ^O^ De folie zit er inderdaad echt opgeplakt :Y
[..]

Ik las in het recept al over een lage schaal maar ik dacht dat dat wel mee zou vallen, dat had ik verkeerd _O- Ik ga inderdaad zo slapen dus ik ga het in de koelkast zetten, het staat inmiddels al 3 uur op het aanrecht :D
Je zou het trouwens Alsnog in een andere schaal kunnen doen
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
pi_198226986
Vorige week zette ik de custard (van de Portugese taartjes) in een wijde plastic slakom in de gootsteen met koud water. Met folie erop. Dat ging best snel met afkoelen.
  Moderator zaterdag 27 februari 2021 @ 00:15:42 #35
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_198227009
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 22:54 schreef madeliefff het volgende:

[..]

Oo dat is erg lang ja haha.succes met je taart vast
Bedankt, ik zal morgen een verslagje posten :)
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 23:02 schreef madeliefff het volgende:

[..]

Je zou het trouwens Alsnog in een andere schaal kunnen doen
Dat had ik ook nog kunnen doen ja, gelukkig is het inmiddels genoeg afgekoeld :)
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 00:13 schreef AnneX het volgende:
Vorige week zette ik de custard (van de Portugese taartjes) in een wijde plastic slakom in de gootsteen met koud water. Met folie erop. Dat ging best snel met afkoelen.
Dat kan ik een volgende keer ook doen, goeie tip ^O^
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_198233559


Ik had 7 lagen, maar aangezien we maar met 3 personen zijn en het met stapelen hoog werd, 5 lagen gebruikt.
pi_198236147
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 14:50 schreef Yinny het volgende:
Taart!
:9 :9 Toffe taart!
  Moderator zaterdag 27 februari 2021 @ 19:44:06 #38
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_198238113
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 14:50 schreef Yinny het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik had 7 lagen, maar aangezien we maar met 3 personen zijn en het met stapelen hoog werd, 5 lagen gebruikt.
Wow dat ziet er goed uit! _O_ Was het ook lekker?

Ik ben bijna klaar met mijn chocolade frambozentaart, dat bleek nog een hele uitdaging met een baby in huis. Normaal gesproken doet hij een lange middagtuk maar uiteraard vandaag niet dus ik heb de taart in etappes gemaakt. Het biscuit staat nu af te koelen maar het lijkt niet erg hoog te zijn, ik ben benieuwd of ik er 3 lagen uit kan snijden.

Dit hoeft toch niet met zelfrijzend bakmeel? In het recept stond bloem, ik heb tarwebloem gebruikt.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_198238988
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:44 schreef MaJo het volgende:

[..]

Wow dat ziet er goed uit! _O_ Was het ook lekker?

Ik ben bijna klaar met mijn chocolade frambozentaart, dat bleek nog een hele uitdaging met een baby in huis. Normaal gesproken doet hij een lange middagtuk maar uiteraard vandaag niet dus ik heb de taart in etappes gemaakt. Het biscuit staat nu af te koelen maar het lijkt niet erg hoog te zijn, ik ben benieuwd of ik er 3 lagen uit kan snijden.

Dit hoeft toch niet met zelfrijzend bakmeel? In het recept stond bloem, ik heb tarwebloem gebruikt.
Heb je dan wel zelf bakpoeder toegevoegd?

De taart was lekker, maar ik vond de hoeveelheid kleurstof wat ik moest gebruiken wel erg veel. Dat proefde ik ook terug :@
De botercrème op basis van lammetjespap was heel erg lekker en voor herhaling vatbaar.
  Moderator zaterdag 27 februari 2021 @ 20:37:06 #40
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_198239187
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 20:29 schreef Yinny het volgende:

[..]

Heb je dan wel zelf bakpoeder toegevoegd?

De taart was lekker, maar ik vond de hoeveelheid kleurstof wat ik moest gebruiken wel erg veel. Dat proefde ik ook terug :@
De botercrème op basis van lammetjespap was heel erg lekker en voor herhaling vatbaar.
Kreeg het daardoor wat chemisch? Dat is wel jammer!

Had ik bakpoeder toe moeten voegen? Dat staat niet in het recept :@
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_198239253
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 20:37 schreef MaJo het volgende:

[..]

Kreeg het daardoor wat chemisch? Dat is wel jammer!

Had ik bakpoeder toe moeten voegen? Dat staat niet in het recept :@
Zelfrijzend bakmeel is bloem met bakpoeder toegevoegd. Dus als je dat eerste vervangt door gewoon tarwebloem idd bakpoeder toevoegen
  Moderator zaterdag 27 februari 2021 @ 20:54:14 #42
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_198239586
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 20:40 schreef Yinny het volgende:

[..]

Zelfrijzend bakmeel is bloem met bakpoeder toegevoegd. Dus als je dat eerste vervangt door gewoon tarwebloem idd bakpoeder toevoegen
Maar in het recept stond bloem, had ik dat dan meteen moeten toevoegen? Ik ben altijd vrij letterlijk als het gaat om recepten lezen :@
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_198240104
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 19:44 schreef MaJo het volgende:
het lijkt niet erg hoog te zijn, ik ben benieuwd of ik er 3 lagen uit kan snijden.

Dit hoeft toch niet met zelfrijzend bakmeel? In het recept stond bloem, ik heb tarwebloem gebruikt.
Het recept van rutgerbakt toch? Daar wordt gewoon bloem gebruikt. Als ik zijn foto bekijk, zijn zijn lagen ook maar smal. Heb je dezelfde grootte vorm gebruikt? Een iets grotere vorm geeft natuurlijk ook een lagere biscuit. Daar zijn omrekenhulpjes voor: https://rutgerbakt.nl/bakhulp/omrekentabel-bakvormen/
Het zal vast alsnog smaken :9
pi_198240242
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 14:50 schreef Yinny het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik had 7 lagen, maar aangezien we maar met 3 personen zijn en het met stapelen hoog werd, 5 lagen gebruikt.
Had je die sprinkles per kleur los, of zelf uitgesorteerd? :D Wel heel tof.
  Moderator zaterdag 27 februari 2021 @ 21:33:54 #45
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_198240548
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 21:15 schreef Hupje het volgende:

[..]

Het recept van rutgerbakt toch? Daar wordt gewoon bloem gebruikt. Als ik zijn foto bekijk, zijn zijn lagen ook maar smal. Heb je dezelfde grootte vorm gebruikt? Een iets grotere vorm geeft natuurlijk ook een lagere biscuit. Daar zijn omrekenhulpjes voor: https://rutgerbakt.nl/bakhulp/omrekentabel-bakvormen/
Het zal vast alsnog smaken :9
Ik heb een ronde bakvorm gebruikt maar de diameter is hetzelfde :Y Ik heb even naar een ander recept gekeken en daar staat dat je het echt heel voorzichtig door moet roeren, misschien heb ik dat toch niet voorzichtig genoeg gedaan. Ik ga morgen het gewoon opnieuw proberen :)

Ik heb even een filmpje gekeken en bij mij bleef het eiermengsel geel en werd niet lichter, misschien heb ik niet hard genoeg geklopt! Bovendien heb ik heel moeilijk met au-bain-marie gedaan maar in dat filmpje doen ze het gewoon op kamertemperatuur, dat lijkt me een stuk makkelijker.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_198240649
Morgen tijd voor opa’s rozijnenbrood.

Zin in.

Als ik dat eet... is hij altijd dichtbij O+
pi_198241016
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 21:22 schreef Myraela het volgende:

[..]

Had je die sprinkles per kleur los, of zelf uitgesorteerd? :D Wel heel tof.
Gelukkig per kleur los! *O*
pi_198241061
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 20:54 schreef MaJo het volgende:

[..]

Maar in het recept stond bloem, had ik dat dan meteen moeten toevoegen? Ik ben altijd vrij letterlijk als het gaat om recepten lezen :@
O, je had het over zelfrijzend bakmeel, ik dacht dat je dat had vervangen :@
Bloem is idd gewoon tarwebloem
  Moderator zaterdag 27 februari 2021 @ 22:25:50 #49
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_198241701
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 21:56 schreef Yinny het volgende:

[..]

O, je had het over zelfrijzend bakmeel, ik dacht dat je dat had vervangen :@
Bloem is idd gewoon tarwebloem
Ik zie dat ik het een beetje vreemd had geschreven. Maar alleen bloem dus :)

Morgen ga ik voor de tweede poging! Ik heb alvast de eieren klaargezet zodat deze op kamertemperatuur zijn en ik ga het in de Kenwood doen in plaats van in een pannetje met een handmixer. En dan zorgen dat het niet meer vloeibaar en geel is.

Sowieso wilde ik de Kenwood meer gaan gebruiken en uiteindelijk stond ik toch nog met mijn oude mixer de biscuit te maken :D Maar de slagroom en botercreme wel met de Kenwood gemaakt en dat is toch wel heel gaaf hoor O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator zondag 28 februari 2021 @ 13:35:46 #50
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_198248894
Nou mijn tweede biscuitpoging staat in de oven en het ziet er stukken beter uit! In plaats van een vloeibare donkergele pap met brokjes is het nu een mooi witgeel opgeklopt mengsel geworden. Ik moet nu ook wel lachen om mijn "biscuit" van gisteren. Ik moest de bloem er doorheen "vouwen" maar het was zo vloeibaar dat ik het er zachtjes doorheen heb geroerd. Ook stond er in het recept dat de springvorm maximaal 2/3e bedekt moet zijn omdat het nog gaat rijzen en bij mij was het een lullig bodempje :') Maar goed, al doende leert men dus hopelijk is poging 2 wel een succes!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_198248963
Ik heb gebakjes gemaakt. Een slof bodem met caramel en nootjes.



I solemnly swear i'm up to no good
pi_198248979
Lekker!
Kwak
pi_198252762
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 22:25 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik zie dat ik het een beetje vreemd had geschreven. Maar alleen bloem dus :)

Morgen ga ik voor de tweede poging! Ik heb alvast de eieren klaargezet zodat deze op kamertemperatuur zijn en ik ga het in de Kenwood doen in plaats van in een pannetje met een handmixer. En dan zorgen dat het niet meer vloeibaar en geel is.

Sowieso wilde ik de Kenwood meer gaan gebruiken en uiteindelijk stond ik toch nog met mijn oude mixer de biscuit te maken :D Maar de slagroom en botercreme wel met de Kenwood gemaakt en dat is toch wel heel gaaf hoor O+
Ik zag laatst op fb ergens twee foto’s, volgens mij van cake. 2 stuks, de ene gemixt met een keukenmachine (dacht ook een kenwood) en de ander met een handmixer. Was een flink verschil. Zal eens kijken of ik m kan vinden
We have far more in common than that which devides us..
pi_198252871
Gevonden , standmixer vs handmixer
We have far more in common than that which devides us..
pi_198253084
Wow, dat scheelt veel!
pi_198253596
Je kunt met een handmixer hetzelfde resultaat krijgen maar het duurt gewoon tachtig keer zo lang...
Kwak
pi_198253679
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 17:42 schreef kwakz0r het volgende:
Je kunt met een handmixer hetzelfde resultaat krijgen maar het duurt gewoon tachtig keer zo lang...
En omdat ik dan ongeduldig ben, stel ik de kookwekker in. 🤪
Soberso: kookwekkers w/
pi_198253749
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 17:42 schreef kwakz0r het volgende:
Je kunt met een handmixer hetzelfde resultaat krijgen maar het duurt gewoon tachtig keer zo lang...
Dan zou ik nooit meer cake maken :D
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator zondag 28 februari 2021 @ 21:51:10 #59
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_198258334
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2021 13:40 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik heb gebakjes gemaakt. Een slof bodem met caramel en nootjes.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ziet er goed uit! En nog redelijk gezond ook met die noten :9

quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 16:55 schreef Kaatje1 het volgende:
Gevonden , standmixer vs handmixer
[ afbeelding ]
Wow dat is nogal een verschil ja _O-

De tweede biscuitpoging was stukken beter, het was mooi gerezen! Wel vond ik het een beetje droog maar in combinatie met de botercrème en de slagroom merkte je daar niet zoveel meer van. Het resultaat mocht er wel zijn, ik ben er best trots op!



Verbeterpunten voor de volgende keer zijn een gladdere botercrème en een luchtigere biscuit. Maar voor een eerste poging ben ik meer dan tevreden!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_198258658
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 21:51 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ziet er goed uit! En nog redelijk gezond ook met die noten :9
[..]

Wow dat is nogal een verschil ja _O-

De tweede biscuitpoging was stukken beter, het was mooi gerezen! Wel vond ik het een beetje droog maar in combinatie met de botercrème en de slagroom merkte je daar niet zoveel meer van. Het resultaat mocht er wel zijn, ik ben er best trots op!

[ afbeelding ]

Verbeterpunten voor de volgende keer zijn een gladdere botercrème en een luchtigere biscuit. Maar voor een eerste poging ben ik meer dan tevreden!
Nou hou ik eigenlijk niet van dit soort taarten, maar hier zou wel een stuk van willen. Ziet er mooi uit
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator zondag 28 februari 2021 @ 22:40:12 #61
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_198259850
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 22:02 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Nou hou ik eigenlijk niet van dit soort taarten, maar hier zou wel een stuk van willen. Ziet er mooi uit
Bedankt! Wat maakt het dat je hier wel een stuk van zou willen?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_198260831
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 22:40 schreef MaJo het volgende:

[..]

Bedankt! Wat maakt het dat je hier wel een stuk van zou willen?
Ziet er uit om in te happen. Fruit ziet er lekker uit en er zit geen amandel schaafsel op en je weet zeker dat er nog lekkere creme en fruit tussen zit en het is niet een hele hap cakeachtig met een mooie laag bovenop
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator zondag 28 februari 2021 @ 23:20:10 #63
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_198260905
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 23:16 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ziet er uit om in te happen. Fruit ziet er lekker uit en er zit geen amandel schaafsel op en je weet zeker dat er nog lekkere creme en fruit tussen zit en het is niet een hele hap cakeachtig met een mooie laag bovenop
Bedankt voor je uitleg! Ik houd zelf niet van amandelschaafsel dus dat scheelt :+ En alle lagen zijn inderdaad zelfgemaakt + vers fruit. In het recept stond ook nog frambozenjam maar omdat ik er maar 2 lagen uit heb kunnen snijden heb ik die eruit gelaten, ik denk zelf eigenlijk dat dit niks extra's had toegevoegd :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_198261067
Prachtig @MaJo _O_
pi_198261074
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 17:42 schreef kwakz0r het volgende:
Je kunt met een handmixer hetzelfde resultaat krijgen maar het duurt gewoon tachtig keer zo lang...
Volgens mij helpt het ook om de eieren au bain marie te mixen. Door de warmte stabiliseren de eiwitten en blijft het beslag luchtiger.
Ik heb vandaag een föhn gezet tegen de kom en geklopt met een handmixer. Volgens mij was dat ook wel een succes (al weet ik niet hoe het anders zou zijn geweest. Dit was bakken met een pakje wat ik nog had liggen (ooit voor m'n verjaardag gekregen). Eenmalige actie dus).
Somebody that I used to know
  maandag 1 maart 2021 @ 03:34:46 #66
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_198262192
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 21:51 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ziet er goed uit! En nog redelijk gezond ook met die noten :9
[..]

Wow dat is nogal een verschil ja _O-

De tweede biscuitpoging was stukken beter, het was mooi gerezen! Wel vond ik het een beetje droog maar in combinatie met de botercrème en de slagroom merkte je daar niet zoveel meer van. Het resultaat mocht er wel zijn, ik ben er best trots op!

[ afbeelding ]

Verbeterpunten voor de volgende keer zijn een gladdere botercrème en een luchtigere biscuit. Maar voor een eerste poging ben ik meer dan tevreden!
Ziet er lekker uit ^O^
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
  maandag 1 maart 2021 @ 03:35:55 #67
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_198262196
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2021 13:40 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik heb gebakjes gemaakt. Een slof bodem met caramel en nootjes.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ook goed bezig :9
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
pi_198262442
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2021 13:40 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik heb gebakjes gemaakt. Een slof bodem met caramel en nootjes.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ziet er lekker uit.
Slofbodems vind ik toch wel het lekkerst altijd :)
  maandag 1 maart 2021 @ 10:00:42 #69
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_198264234
Ik heb dit weekend 4 tartelettes gemaakt, een shortbread bodem en witte choco/frambozen ganache vulling. Nog zeker ruimte voor verbetering, maar de smaak was al prima :9.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_198273329
quote:
17s.gif Op maandag 1 maart 2021 10:00 schreef Debsterr het volgende:
Ik heb dit weekend 4 tartelettes gemaakt, een shortbread bodem en witte choco/frambozen ganache vulling. Nog zeker ruimte voor verbetering, maar de smaak was al prima :9.
Ohh lekker O+ Ik heb ook millionaire shortbread gemaakt. Maarja die had ik een tijd terug ook al gepost haha
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 07:00 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Ziet er lekker uit.
Slofbodems vind ik toch wel het lekkerst altijd :)
Ja zijn ook lekker O+

quote:
1s.gif Op maandag 1 maart 2021 03:35 schreef madeliefff het volgende:

[..]

Ook goed bezig :9
Dankjewel :)

quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 21:51 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ziet er goed uit! En nog redelijk gezond ook met die noten :9
[..]

Wow dat is nogal een verschil ja _O-

De tweede biscuitpoging was stukken beter, het was mooi gerezen! Wel vond ik het een beetje droog maar in combinatie met de botercrème en de slagroom merkte je daar niet zoveel meer van. Het resultaat mocht er wel zijn, ik ben er best trots op!

[ afbeelding ]

Verbeterpunten voor de volgende keer zijn een gladdere botercrème en een luchtigere biscuit. Maar voor een eerste poging ben ik meer dan tevreden!
Wat mooi O+ Was hij lekker? Zo ziet hij er wel uit iig. En wat betreft gezond. Ik de me at de noten dan ook het enige gezonde aan heel dat gebakje was _O-
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 1 maart 2021 @ 21:47:06 #71
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_198276811
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 19:23 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ohh lekker O+ Ik heb ook millionaire shortbread gemaakt. Maarja die had ik een tijd terug ook al gepost haha
[..]

Ja zijn ook lekker O+
[..]

Dankjewel :)
[..]

Wat mooi O+ Was hij lekker? Zo ziet hij er wel uit iig. En wat betreft gezond. Ik de me at de noten dan ook het enige gezonde aan heel dat gebakje was _O-
Oh das ook altijd goed he?
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  Moderator woensdag 10 maart 2021 @ 15:55:32 #72
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_198428829
Wordt er hier nog gebakken? Ik ben nu bezig met project kersenvlaai, ben benieuwd! De kersenvlaaivulling heb ik al gemaakt, nu verder met het deeg.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_198429068
Ik probeer af te vallen en krijg in corona tijd mijn baksels ook niet makkelijk gesleten aan collega's of familie.
Maar toevallig staan er nu witte eierkoeken in wording te wachten om de oven in te gaan.
  Moderator woensdag 10 maart 2021 @ 17:25:49 #74
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_198430452
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 16:09 schreef Hupje het volgende:
Ik probeer af te vallen en krijg in corona tijd mijn baksels ook niet makkelijk gesleten aan collega's of familie.
Maar toevallig staan er nu witte eierkoeken in wording te wachten om de oven in te gaan.
Bakken is dan inderdaad niet handig nee :D Ik zorg ook dat ik iets bak als ik de volgende dag naar mijn ouders ga, dan kunnen zij ervan meegenieten :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_198430917
Ik maakte vandaag wafels in t nieuwe wafelijzer (zaten wafelplaten bij t nieuwe tostiijzer).

Groot succes bij mij, zoontje, man, moeder en vriendje van zoontje :P
Kwak
  Moderator woensdag 10 maart 2021 @ 18:04:57 #76
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_198431162
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 17:50 schreef kwakz0r het volgende:
Ik maakte vandaag wafels in t nieuwe wafelijzer (zaten wafelplaten bij t nieuwe tostiijzer).

Groot succes bij mij, zoontje, man, moeder en vriendje van zoontje :P
Oeh dat klinkt goed :9

Ik verknal altijd wel iets als ik bak -O- De deeg staat al 1,5 uur in de koelkast (moest volgens het recept) maar het rijst maar niet. Ik heb het nu op het aanrecht gezet, hopelijk gaat het nu rijzen!

Misschien heb ik het deeg niet goed gemaakt. Het was erg droog dus ik heb er wat extra ei aan toegevoegd (in plaats van 4 eetlepels in totaal 6). Zou het ook daaraan kunnen liggen? :@
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_198431356
Ik heb afgelopen weekend Brownie gebakken. Maar dat is allemaal al op :X
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 10 maart 2021 @ 18:44:06 #78
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_198431756
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 18:04 schreef MaJo het volgende:

[..]

Oeh dat klinkt goed :9

Ik verknal altijd wel iets als ik bak -O- De deeg staat al 1,5 uur in de koelkast (moest volgens het recept) maar het rijst maar niet. Ik heb het nu op het aanrecht gezet, hopelijk gaat het nu rijzen!

Misschien heb ik het deeg niet goed gemaakt. Het was erg droog dus ik heb er wat extra ei aan toegevoegd (in plaats van 4 eetlepels in totaal 6). Zou het ook daaraan kunnen liggen? :@
Rijzen moet door warmte dus de koelkast lijkt me eerder het probleem. Afdekken met huishoudfolie en in de oven op 50gr doe ik vaak.
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator woensdag 10 maart 2021 @ 19:34:16 #79
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_198432567
quote:
1s.gif Op woensdag 10 maart 2021 18:44 schreef laziness het volgende:

[..]

Rijzen moet door warmte dus de koelkast lijkt me eerder het probleem. Afdekken met huishoudfolie en in de oven op 50gr doe ik vaak.
Uiteindelijk is het goed gekomen toen ik het deeg op het aanrecht had staan. De vlaai staat nu in de oven :9
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_198433509
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 18:04 schreef MaJo het volgende:

[..]

Oeh dat klinkt goed :9

Ik verknal altijd wel iets als ik bak -O- De deeg staat al 1,5 uur in de koelkast (moest volgens het recept) maar het rijst maar niet. Ik heb het nu op het aanrecht gezet, hopelijk gaat het nu rijzen!

Misschien heb ik het deeg niet goed gemaakt. Het was erg droog dus ik heb er wat extra ei aan toegevoegd (in plaats van 4 eetlepels in totaal 6). Zou het ook daaraan kunnen liggen? :@
Moest helemaal niet volgens het recept :? Waar las je dat?
Somebody that I used to know
pi_198435833
@kwakz0r Wafels zijn altijd lekker! O+
Mijn wafelijzer neemt best veel plek in de kast in, maar ik zou hem niet willen missen.
pi_198436032
Ik maakte dus Brabantse witte eierkoeken. Fascinerend, hoe dat werkt:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Blobjes op de bakplaat

Die moesten een uur op kamertemperatuur blijven staan, dan werd de bovenkant al een beetje hard. En dan in de oven komen ze spontaan nog een beetje omhoog.

Best lekker!
  donderdag 11 maart 2021 @ 02:39:41 #83
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_198439226
quote:
1s.gif Op woensdag 10 maart 2021 21:50 schreef Hupje het volgende:
Ik maakte dus Brabantse witte eierkoeken. Fascinerend, hoe dat werkt:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Blobjes op de bakplaat
[ afbeelding ]
Die moesten een uur op kamertemperatuur blijven staan, dan werd de bovenkant al een beetje hard. En dan in de oven komen ze spontaan nog een beetje omhoog.
[ afbeelding ]
Best lekker!
[ afbeelding ]
Lol het lijkt op macarons. Ziet er lekker uit iig
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
  Moderator donderdag 11 maart 2021 @ 08:48:44 #84
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_198440615
quote:
1s.gif Op woensdag 10 maart 2021 20:19 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Moest helemaal niet volgens het recept :? Waar las je dat?
Het staat niet meteen in het recept maar wel op haar pagina: https://www.laurasbakery.(...)sten-in-de-koelkast/ Dus vandaar dat ik dit heb aangehouden :)

quote:
1s.gif Op woensdag 10 maart 2021 21:50 schreef Hupje het volgende:
Ik maakte dus Brabantse witte eierkoeken. Fascinerend, hoe dat werkt:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Blobjes op de bakplaat
[ afbeelding ]
Die moesten een uur op kamertemperatuur blijven staan, dan werd de bovenkant al een beetje hard. En dan in de oven komen ze spontaan nog een beetje omhoog.
[ afbeelding ]
Best lekker!
[ afbeelding ]
Ziet er goed uit! Lijkt inderdaad een beetje op macarons :Y
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_198441131
[quote]0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 08:48 schreef MaJo het volgende:

[..]

Het staat niet meteen in het recept maar wel op haar pagina: https://www.laurasbakery.(...)sten-in-de-koelkast/ Dus vandaar dat ik dit heb aangehouden :)
[..]
Dit gaat over koekjesdeeg/zandtaartdeeg. Gistdeeg (ik neem aan dat je dat hebt gebruikt voor vlaai), werkt anders ;)
  Moderator donderdag 11 maart 2021 @ 12:58:22 #86
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_198443819
quote:
1s.gif Op donderdag 11 maart 2021 09:35 schreef Yinny het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op donderdag 11 maart 2021 08:48 schreef MaJo het volgende:

[..]

Het staat niet meteen in het recept maar wel op haar pagina: https://www.laurasbakery.(...)sten-in-de-koelkast/ Dus vandaar dat ik dit heb aangehouden :)
[..]
Dit gaat over koekjesdeeg/zandtaartdeeg. Gistdeeg (ik neem aan dat je dat hebt gebruikt voor vlaai), werkt anders ;)
Aha, zo zie je maar dat ik nog veel moet leren! ^O^

Zo zag het eruit trouwens:

3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator vrijdag 12 maart 2021 @ 13:56:59 #87
5428 crew  miss_sly
pi_198461312
Voor ik alle topics ga doorspitten, even een vraag: heeft er iemand een beproefd recept voor een mokkabiscuittaart/schnitt/boomstam?

Dus iets met zachte cake als basis en een goede mokkacreme?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_198477956
Helaasch niet miss Sly.
Mooie kersenvlaai! Majo _O_

Zojuist kaneelbroodjes gebakken. Snelle want met bladerdeeg van tante fanny.
Nog meer geïmproviseerd, want met dit butweer besloot ik geen boodschappen te gaan doen. De laatste amandelen geroosterd in de pan en fijngehakt en aangevuld met een restant amandelmeel.😉
Toen kon ik geen wijs meer uit het recept 8)7 en heb een deel karamel gemengd met de vulling en uitgegoten en gesmeerd over de deeglap. De rolletjes snijden ging ook maar zozo. Affijn, het smaakt. Geen zin meer in glazuur maken en poedersuiker erover gestrooid.


pi_198482867
:9
pi_198503375


Tekkels in een jasje door mijn 8 jarige
Kant en klaar croissant deeg, lossnijden op de stippellijn. Ketchup op brede deel smeren, geraspte kaas er op, knakworst er op en oprollen. Daarna kwartier op 200 graden in de oven
pi_198503423
Ik ben Roti Kukus aan het maken. Ze klappen helaas niet open.

[ Bericht 41% gewijzigd door Vicky op 14-03-2021 21:59:00 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_198503643
quote:
1s.gif Op zondag 14 maart 2021 21:43 schreef Goitske het volgende:
[ afbeelding ]

Tekkels in een jasje door mijn 8 jarige
Kant en klaar croissant deeg, lossnijden op de stippellijn. Ketchup op brede deel smeren, geraspte kaas er op, knakworst er op en oprollen. Daarna kwartier op 200 graden in de oven
Oef, zulke caloriebommen, maar ziet er heerlijk uit.
Somebody that I used to know
pi_198504093
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 21:58 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Oef, zulke caloriebommen, maar ziet er heerlijk uit.
Een 8 jarige motiveren om iets in de keuken te gaan doen is het waard. Laatst ook pizza zelf gemaakt. Doel is uiteindelijk als ze 16 zijn dat ze het avond eten kunnen maken ;)
  vrijdag 19 maart 2021 @ 22:59:19 #94
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_198596495
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 12:49 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Mooi!
Ook lekker? :P
Als je forum.fok icm taarten en cupcakes decoreren door Google gooit kom je bij de decoratie topics, daar worden ook nogal eens koekjes getoond.

Vooral meesterlijke koekjes van @:spuuglokje misschien dat die nog wel eens spiekt hier ;)
Wat bijzonder is dit! Ik kwam even een kijkje nemen op Fok in verband met het overlijden van een user en toen zag ik ineens een melding dat mijn naam ergens genoemd was. Dat na al die jaren mijn koekjes nog herinnerd worden door jou, dat vind ik heel leuk! O+
pi_198597014
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 22:59 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Wat bijzonder is dit! Ik kwam even een kijkje nemen op Fok in verband met het overlijden van een user en toen zag ik ineens een melding dat mijn naam ergens genoemd was. Dat na al die jaren mijn koekjes nog herinnerd worden door jou, dat vind ik heel leuk! O+
O+ O+ O+
Ik genoot altijd van al jouw creaties (goddank op afstand want anders was ik nu 187 kilo :P ) _O_
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_198598705
quote:
1s.gif Op zondag 14 maart 2021 22:24 schreef Goitske het volgende:

[..]

Een 8 jarige motiveren om iets in de keuken te gaan doen is het waard. Laatst ook pizza zelf gemaakt. Doel is uiteindelijk als ze 16 zijn dat ze het avond eten kunnen maken ;)
Daarbij.. je mag ook best een keer iets eten met veel calorieën toch? :)
pi_198621304
Omdat het ‘mag’ van @Uhmmpie, brownies met ongetwijfeld bendes cal’s.
Ook gezonde van de walnoten. Oud recept uit nrc. https://www.nrc.nl/nieuws/2007/09/19/brownies-11394900-a1263265
Ws. achter een betaalmuur.





Quote:” Brownies horen smeuïg te zijn, crème, boterachtig, fudgy...” I rest my case.

Oh ja, de eerste batch walnoten waren verbrand. Dat ging snel!
Gelukkig was er nog een doos vol met de laatste oogst.
pi_198622626
Ziet er goed uit @AnneX O+
  Moderator zondag 28 maart 2021 @ 20:55:57 #99
5428 crew  miss_sly
pi_198741484
Ik koos uiteindelijk maar op goed geluk een recept voor mokkataart, en maakte het me in eerste instantie maar eens gemakkelijk met bakmix voor biscuit en mix voor botercrème en banketbakkersroom van dr Oetker. Hij smaakte prima. Ik ga het zeker nog eens maken zonder valsspelen :)



En gisteren maakte ik slagroomsoesjes. Ik was erg benieuwd hoe je nou die holle snoesjes krijgt om te vullen, maar dat komt dus door de manier van deeg maken.



Ze zijn niet allemaal even groot. In het recept stond met twee theelepels hoopjes deeg te maken op de bakplaat, maar niet hoeveel per hoopje. Dus ik heb maar wat geprobeerd en weet voor een volgende keer in ieder geval hoeveel per hoopje ongeveer goed is.
Ze smaakten heerlijk!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_198741521
quote:
0s.gif Op zondag 28 maart 2021 20:55 schreef miss_sly het volgende:
Ik koos uiteindelijk maar op goed geluk een recept voor mokkataart, en maakte het me in eerste instantie maar eens gemakkelijk met bakmix voor biscuit en mix voor botercrème en banketbakkersroom van dr Oetker. Hij smaakte prima. Ik ga het zeker nog eens maken zonder valsspelen :)

[ afbeelding ]

En gisteren maakte ik slagroomsoesjes. Ik was erg benieuwd hoe je nou die holle snoesjes krijgt om te vullen, maar dat komt dus door de manier van deeg maken.

[ afbeelding ]

Ze zijn niet allemaal even groot. In het recept stond met twee theelepels hoopjes deeg te maken op de bakplaat, maar niet hoeveel per hoopje. Dus ik heb maar wat geprobeerd en weet voor een volgende keer in ieder geval hoeveel per hoopje ongeveer goed is.
Ze smaakten heerlijk!
Ziet er goed uit en zo nu en dan valsspelen is ook niks mis mee toch
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')