abonnement Unibet Coolblue
pi_196918696
Ik heb gisteren nog een keer geoefend. Nu wel met twee diktes, maar mijn dikke was alsnog te vloeibaar. Dus de volgende keer nog wat dikker maken. Kom nu wel echt zoveel verschillende verhalen tegen. Zal wel gewoon heel veel oefenen worden en kijken wat voor mij goed werkt.
pi_196924000
quote:
1s.gif Op woensdag 23 december 2020 19:03 schreef Sjeen het volgende:
@:myraela gave koekjes!

@:goitske, zit jij toevallig ook in de huisgemaakt groep op FB?

Voor wat mijn wafelavontuur betreft, ik heb nog steeds geen perfect recept gevonden voor boterwafeltjes. Maar ik ga volgende week wel weer aan de slag met mijn oma’s recept voor harde wafels. Vaste prik tussen kerst en nieuwjaar :D
jep en ik heb zelf nog 2 groepen voor bakken en koken
pi_196925657
Hoe lang zou een dichte verpakking rolfondant nog goed zijn na de houdbaarheidsdatum? :@
pi_196925955
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 15:48 schreef Hupje het volgende:
Hoe lang zou een dichte verpakking rolfondant nog goed zijn na de houdbaarheidsdatum? :@
lang.. is zowat puur suiker :+
pi_196927355
quote:
0s.gif Op donderdag 24 december 2020 15:48 schreef Hupje het volgende:
Hoe lang zou een dichte verpakking rolfondant nog goed zijn na de houdbaarheidsdatum? :@
lang zolang het nog te knedrn is zou ik het gebruiken
pi_196967183
Recept van Rutger. Rum in plaats van cognac of amaretto :9



Somebody that I used to know
pi_196969924
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 december 2020 14:54 schreef Postbus100 het volgende:
Recept van Rutger. Rum in plaats van cognac of amaretto :9

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Nice.
Spoilers!
  zaterdag 26 december 2020 @ 18:31:23 #158
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_196970567
Aunty Rosaleen’s Irish Christmas Cake
(Full of booze) :7



En helaas klopte het recept niet dus na een deel gebruiken voor het groen en rood was er niet genoeg beslag meer over om de rol een goede dikte te geven en ging het scheuren bij het oprollen.

Ik heb je lief mijn hele leven
pi_196974295
@laziness Gaaf! Jammer van de hoeveelheid.
pi_196976820
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 december 2020 14:54 schreef Postbus100 het volgende:
Recept van Rutger. Rum in plaats van cognac of amaretto :9

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Hij was heerlijk! M'n moeder zat te smullen en had echt zoiets van : kan je niet nog een stukje achterlaten? :9~ (en dat heb ik gedaan :Y) )
Somebody that I used to know
pi_196999592
Laatste dag van m'n vakantie, dus ook nog even een laatste lading koekjes. Had nog wat tips gekregen van m'n schoonzus, waaronder na het versieren nog even in de oven om helemaal krokant te worden. Poging gedaan vooral wat verschillende technieken te oefenen. Alle kleuren in 2 diktes gemaakt. Krijg nu een steeds beter beeld van wanneer je die twee diktes echt nodig hebt en wanneer je prima met één soort af kunt.

pi_197016309
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 19:57 schreef Myraela het volgende:
Laatste dag van m'n vakantie, dus ook nog even een laatste lading koekjes. Had nog wat tips gekregen van m'n schoonzus, waaronder na het versieren nog even in de oven om helemaal krokant te worden. Poging gedaan vooral wat verschillende technieken te oefenen. Alle kleuren in 2 diktes gemaakt. Krijg nu een steeds beter beeld van wanneer je die twee diktes echt nodig hebt en wanneer je prima met één soort af kunt.

[ afbeelding ]
Mooi weer! En tof is dat he, dat je je eigen vooruitgang opmerkt O+
pi_197017323
Vraagje: Hoe doen jullie deeg rijzen als je gehele huis vloerverwarming heeft. Warmste plek is de vensterbank, maar dan kan de kat ook aan de deeg zitten.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_197017819
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 11:52 schreef ESF1Gamer het volgende:
Vraagje: Hoe doen jullie deeg rijzen als je gehele huis vloerverwarming heeft. Warmste plek is de vensterbank, maar dan kan de kat ook aan de deeg zitten.
In de oven met alleen het lampje aan. Of de oven op 30 graden zetten.

Evt de deur op een kier als dat net te warm is.
pi_197017830
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 11:52 schreef ESF1Gamer het volgende:
Vraagje: Hoe doen jullie deeg rijzen als je gehele huis vloerverwarming heeft. Warmste plek is de vensterbank, maar dan kan de kat ook aan de deeg zitten.
Hier hetzelfde, en had het gewoon op tafel gezet. Kat heeft geen interesse in deeg en het is afgedekt. Jouw kat duikt erin? :+
pi_197017856
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2020 12:13 schreef Holyme het volgende:

[..]

Hier hetzelfde, en had het gewoon op tafel gezet. Kat heeft geen interesse in deeg en het is afgedekt. Jouw kat duikt erin? :+
Het is een kitten en is nieuwsgierig naar alles. Ze is al een paar keer op de tafel geweest, terwijl ik het niet wou
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_197018215
Ik pak een schaal met warm water. En zet de afgedekte schaal met deeg daar dan in. En dan in een gesloten oven die uit staat.
pi_197018719
quote:
0s.gif Op zondag 27 december 2020 19:57 schreef Myraela het volgende:
Laatste dag van m'n vakantie, dus ook nog even een laatste lading koekjes. Had nog wat tips gekregen van m'n schoonzus, waaronder na het versieren nog even in de oven om helemaal krokant te worden. Poging gedaan vooral wat verschillende technieken te oefenen. Alle kleuren in 2 diktes gemaakt. Krijg nu een steeds beter beeld van wanneer je die twee diktes echt nodig hebt en wanneer je prima met één soort af kunt.

[ afbeelding ]
Mooi!
Ook lekker? :P
Als je forum.fok icm taarten en cupcakes decoreren door Google gooit kom je bij de decoratie topics, daar worden ook nogal eens koekjes getoond.

Vooral meesterlijke koekjes van @Spuuglokje misschien dat die nog wel eens spiekt hier ;)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_197019272
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 12:14 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]

Het is een kitten en is nieuwsgierig naar alles. Ze is al een paar keer op de tafel geweest, terwijl ik het niet wou
Katten willen van nature de hoogte in, ga er maar van uit dat ze ook op tafel komt als jij er niet bent :) En biedt andere mogelijkheden aan om de hoogte in te kunnen. Heb jarenlang kittens opgevangen, hoe meer iets "niet mag" hoe interessanter het kan worden. Je kan dus ook overwegen haar aan het deeg te laten ruiken, komt ze vanzelf tot conclusie dat het niet interessant is :P Al is de tip van @Myraela ook handig.
pi_197019335
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2020 13:09 schreef Holyme het volgende:

[..]

Katten willen van nature de hoogte in, ga er maar van uit dat ze ook op tafel komt als jij er niet bent :) En biedt andere mogelijkheden aan om de hoogte in te kunnen. Heb jarenlang kittens opgevangen, hoe meer iets "niet mag" hoe interessanter het kan worden. Je kan dus ook overwegen haar aan het deeg te laten ruiken, komt ze vanzelf tot conclusie dat het niet interessant is :P Al is de tip van @:Myraela ook handig.
Kitten heeft al een zeer grote krabpaal tot haar beschikking. Ik ga zeker de tip van @Myraela opvolgen
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_197019639
@Goitske ja jij! Heb jij een favo oliebollenrecept en is dit de plaats om je favo oliebollen recept te posten?
Mogelijk dat ik mij daaraan waag dan!?

Of is er iemand anders met een favo beproefd recept? Zelfs sucadestukjes erin vind ik smakelijk. En appel.
pi_197020750
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2020 13:19 schreef AnneX het volgende:
@:Goitske ja jij! Heb jij een favo oliebollenrecept en is dit de plaats om je favo oliebollen recept te posten?
Mogelijk dat ik mij daaraan waag dan!?

Of is er iemand anders met een favo beproefd recept? Zelfs sucadestukjes erin vind ik smakelijk. En appel.
Recept van Cees Holtkamp lijkt me heerlijk (zie Youtube)
Somebody that I used to know
pi_197020807
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 11:52 schreef ESF1Gamer het volgende:
Vraagje: Hoe doen jullie deeg rijzen als je gehele huis vloerverwarming heeft. Warmste plek is de vensterbank, maar dan kan de kat ook aan de deeg zitten.
Met een warme kruik/pittenzak onder een deken
Somebody that I used to know
pi_197020830
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 12:49 schreef tombolafan het volgende:
Mooi!
Ook lekker? :P
Als je forum.fok icm taarten en cupcakes decoreren door Google gooit kom je bij de decoratie topics, daar worden ook nogal eens koekjes getoond.

Vooral meesterlijke koekjes van @:spuuglokje misschien dat die nog wel eens spiekt hier ;)
Zo jammer dat dat topic niet meer actief is, daar kwamen altijd prachtige creaties voorbij. O+

Ik vind de koekjes overigens helemaal niet lekker. :D Nouja, ze zijn niet vies hoor. Maar ik hou niet van zo zoet. Ik schraap regelmatig de icing er vanaf. :') Maar ze zijn dan ook vooral tof om weg te geven. Voor het lekkere zou ik wat anders uitzoeken. Al heb ik er toch behoorlijk wat gegeten de afgelopen weken.
pi_197021042
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2020 13:19 schreef AnneX het volgende:
@:Goitske ja jij! Heb jij een favo oliebollenrecept en is dit de plaats om je favo oliebollen recept te posten?
Mogelijk dat ik mij daaraan waag dan!?

Of is er iemand anders met een favo beproefd recept? Zelfs sucadestukjes erin vind ik smakelijk. En appel.
Heel eerlijk? Mijn recept ik stap op de fiets en rij naar de oliebollenkraam aan de Maasstraat in Apeldoorn

Ik heb wel gehoord dat die van Rutger bakt heel goed zijn. Ik ga dit jaar wel kniepertjes bakken en nieuwjaarsrolletjes

Ook leuk brood van oliebollenmix maken maar is gewoon een lekker gevuld brood die niet direct naar oliebollen smaakt.

Nog een tip heb je nieuwjaarsdag nog oliebollen over maak er lekker wentelteefjes van
pi_197021087
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2020 14:03 schreef Goitske het volgende:

[..]

Heel eerlijk? Mijn recept ik stap op de fiets en rij naar de oliebollenkraam aan de Maasstraat in Apeldoorn

Ik heb wel gehoord dat die van Rutger bakt heel goed zijn. Ik ga dit jaar wel kniepertjes bakken en nieuwjaarsrolletjes

Ook leuk brood van oliebollenmix maken maar is gewoon een lekker gevuld brood die niet direct naar oliebollen smaakt.

Nog een tip heb je nieuwjaarsdag nog oliebollen over maak er lekker wentelteefjes van
Voor de liefhebber: https://rutgerbakt.nl/oud(...)ekkerste-oliebollen/

[ Bericht 6% gewijzigd door dezomervoorbij op 28-12-2020 14:12:39 ]
Mee doen is belangrijker dan winnen!
pi_197021497
quote:
Die zijn goed ja :Y

Wij beginnen morgen met het grote nieuwjaarswafelbakfestijn. 12 ijzers :7 moet goed komen :+
pi_197022879
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2020 14:03 schreef Goitske het volgende:

[..]

Heel eerlijk? Mijn recept ik stap op de fiets en rij naar de oliebollenkraam aan de Maasstraat in Apeldoorn

Ik heb wel gehoord dat die van Rutger bakt heel goed zijn. Ik ga dit jaar wel kniepertjes bakken en nieuwjaarsrolletjes

Ach, voor 2 pp is meer dan tien gauw té veel, hoewel uitdelen geen probleem is op de buurt. Het leek mij wel leuk om weer eens te doen. Rutger’s recept lijkt mij prima overigens met alle ingrediënten als sukade en sinassnippers. Een gevulde oliebol!
Ms. ga ik ook wel door de drive thru.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@frantic ...voor wie ga jij allemaal bakken dan?
pi_197023531
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 14:17 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Die zijn goed ja :Y

Wij beginnen morgen met het grote nieuwjaarswafelbakfestijn. 12 ijzers :7 moet goed komen :+
12 ijzers? Ga je een weeshuis voorzien van wafels?
pi_197023634
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2020 15:00 schreef AnneX het volgende:

[..]

Ach, voor 2 pp is meer dan tien gauw té veel, hoewel uitdelen geen probleem is op de buurt. Het leek mij wel leuk om weer eens te doen. Rutger’s recept lijkt mij prima overigens met alle ingrediënten als sukade en sinassnippers. Een gevulde oliebol!
Ms. ga ik ook wel door de drive thru.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@:Frantic ...voor wie ga jij allemaal bakken?
Wij zijn met 2 volwassenen misschien 3 en 2 kinderen. En toen ik hier voorstelde om zelf te ebakken zak ik Spock echt zo kijken 😱 dus toen ik zei zal ik maar halen riep hij doe maar... Geen gefrituur in huis

Maar die van Rutger moet goed zijn hoor ik van meerdere kanten 🤣
pi_197023791
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2020 15:17 schreef Goitske het volgende:

[..]

12 ijzers? Ga je een weeshuis voorzien van wafels?
Bejaardenhuis :Y
pi_197023825
Deze is trouwens ook leuk en erg lekker

https://m.facebook.com/gr(...)nk/1086329191809232/

pi_197023855
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 15:22 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Bejaardenhuis :Y
dacht al moet zoiets zijn anders zit je er volgend oud jaar nog met oude wafels
pi_197024105
Nog even mijn bezigheden van de afgelopen tijd

Voor de buurt mini tulbandjes en een grotere gebakken




Vriendin was eerste kerstdag jarig dus traktatie voor haar werk en 1e kerstdag gemaakt en eentje voor mijzelf zijn kleine vormpjes iets van 18 cm ofzo



Roomboter koekjes met sprinkels


Gingerbread cookies versiering door de jongens


Deze is niet bakken maar ach voor de show... Dit is panna cotta met rode vruchten saus de jongens hadden chocolade saus er over


Mini tulbandjes met chocolade ijs en slagroom als toetje voor 2de kerstdag
pi_197062059
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 12:29 schreef Myraela het volgende:
Ik pak een schaal met warm water. En zet de afgedekte schaal met deeg daar dan in. En dan in een gesloten oven die uit staat.
Je tip blijkt te werken
'Dank je :)
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_197066559
De appelkruimelvlaai

It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_197085195
quote:
*O* die kende ik nog niet. Zit vol smart op de postbodes te wachten krijg de zuidmolen bestelling binnen via postnl, kniepertjes ijzer met dhl en nog 50tinten gehaktballen komt binnen via de postingooiman/vrouw🎉
pi_197085398
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 10:16 schreef Goitske het volgende:

[..]

*O* die kende ik nog niet. Zit vol smart op de postbodes te wachten krijg de zuidmolen bestelling binnen via postnl, kniepertjes ijzer met dhl en nog 50tinten gehaktballen komt binnen via de postingooiman/vrouw🎉
Leuk! Veel plezier :9
Spoilers!
pi_197085483
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 10:22 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Leuk! Veel plezier :9
Wachten duurt lang het komt pas vanmiddag -O-
pi_197104868
Vanmiddag gelijk het apparaat uitgetest en kniepertjes gemaakt met de kinderen. Nou al snel was het ik sta op de achtergrond en zij waren aan het bakken





  Moderator woensdag 30 december 2020 @ 20:40:49 #192
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_197108242


Wij hebben vandaag oliebollencake gemaakt ! En hij smaakt heerlijk ! *O*
Vooral mijn vrouw eigenlijk; ik heb alleen het beslag gemixt :P
pi_197110658
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 19:33 schreef Goitske het volgende:
Vanmiddag gelijk het apparaat uitgetest en kniepertjes gemaakt met de kinderen. Nou al snel was het ik sta op de achtergrond en zij waren aan het bakken

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Prima opgevoed ^O^
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 20:40 schreef Vonkenboer het volgende:
[ afbeelding ]

Wij hebben vandaag oliebollencake gemaakt ! En hij smaakt heerlijk ! *O*
Vooral mijn vrouw eigenlijk; ik heb alleen het beslag gemixt :P
Dat klinkt prima. Hoe werkt zo'n cake dan?
Spoilers!
pi_197111162
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 21:29 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Prima opgevoed ^O^
[..]

Dat klinkt prima. Hoe werkt zo'n cake dan?
Dit zag ik vandaag https://www.lekkerensimpel.com/oliebollencake/

Ik maak er liever brood van, alhoewel dit ook leuk is en ben benieuwd naar de smaak
  Moderator woensdag 30 december 2020 @ 21:40:33 #195
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_197111230
quote:
1s.gif Op woensdag 30 december 2020 21:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dat klinkt prima. Hoe werkt zo'n cake dan?
Wij hebben het recept hier vandaan : https://www.lekkerensimpel.com/oliebollencake/
Staat ook in hun kookboek Zoet :P

Recept voor 1 cake
Tijd: 30 min. + 25 min. in de oven

Benodigdheden:

1 pak oliebollenmix (500 gr)
water
1 appel
bloem
1 tl kaneel
evt. rozijnen
pi_197111371
Leuk idee. Weinig gedoe ook.
Spoilers!
  Moderator woensdag 30 december 2020 @ 22:12:39 #197
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_197127161
Ter aanvulling op het diner geweld vanavond ben ik m'n vriezer en koelkast aan het leeg bakken (met het oog op de aanstaande verhuizing)


Is het eerste wat net de oven uit is komen rollen.

Deeg was nu een stuk beter uit te rollen en minder kort dan de vorige keer. Wel nog wat 'vochtige handjes' aan water toegevoegd. Is in principe het zelfde deeg als een week of 2-3 geleden alleen heeft dus lekker liggen rijpen in de koelkast.

Had alleen de spijs iets langer moeten laten draaien denk ik, maar soit.
pi_197128319
Vanmiddag deze appelflappen van Holtkamp maken, ziet er vrij simpel uit.
pi_197132598


abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')