abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198069879
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 09:07 schreef Claudia_x het volgende:
IJdele hoop dat de Tweede Kamer er opnieuw en heel kritisch naar kijkt. De omstandigheden zijn weer wat veranderd, de specifieke formulering is anders.
Bespaar je de moeite zou ik zeggen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 18 februari 2021 @ 09:08:11 #103
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_198069882
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 08:57 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]

Goh....

Nou doe me nog zo'n spoedwetje jongens
Tragikomische manier van verwoorden ook wel, van het Algemeen Dagblad. Ondertussen schreeuwen andere varianten alweer om aandacht. De enigen die om aandacht schreeuwen voor variantjes zijn zijzelf, daar het in werkelijkheid, zoals altijd, een stuk genuanceerder blijkt te liggen. mAar dE bRitSe vAriaNt?!?
Put these foolish ambitions to rest.
pi_198069883
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 09:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik heb daar geen voorbeelden van. Ik hou de cijfers van RIVM ook niet zo nauwgezet in de gaten, ik volg de grote lijnen. Ik kan me voorstellen dat ze in een situatie als deze eerder te hoog dan te laag zullen inzetten, omdat de virologische schade bij te laag inschatten groot is.
te hoog inzetten?

dat is toch geen manier van cijfers maken?

Helemaal als het naar buiten wordt gebracht door de media zonder erbij te vertellen dat deze inschatting aan de hoge kant zit van de bandbreedte.

Dit moet je toch duidelijk weergeven..
pi_198069884
Dat debat ga ik ook niet kijken nee. Weinig behoefte om naar firma list en bedrog te gaan zitten kijken.
Zonder wrijving geen glans
  donderdag 18 februari 2021 @ 09:08:20 #106
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_198069886
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_198069892
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 09:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik heb daar geen voorbeelden van. Ik hou de cijfers van RIVM ook niet zo nauwgezet in de gaten, ik volg de grote lijnen. Ik kan me voorstellen dat ze in een situatie als deze eerder te hoog dan te laag zullen inzetten, omdat de virologische schade bij te laag inschatten groot is.
Er zijn voorbeelden van situaties waarin het RIVM een sterkere daling van de besmettingen verwachtte en er in feite stagnatie of zelfs een stijging intrad.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_198069900
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 09:08 schreef Haags het volgende:
Dat debat ga ik ook niet kijken nee. Weinig behoefte om naar firma list en bedrog te gaan zitten kijken.
Ben wel benieuwd naar wat hoe rutte wordt aangevallen nu.
Dat is het enige.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_198069901
quote:
14s.gif Op donderdag 18 februari 2021 09:08 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

te hoog inzetten?

dat is toch geen manier van cijfers maken?

Helemaal als het naar buiten wordt gebracht door de media zonder erbij te vertellen dat deze inschatting aan de hoge kant zit van de bandbreedte.

Dit moet je toch duidelijk weergeven..
Het RIVM is toch niet verantwoordelijk voor wat de media brengen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 18 februari 2021 @ 09:10:09 #110
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_198069905
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 08:59 schreef Janneke141 het volgende:
Iemand wees me erop dat CU, D66 en GroenLinks niet op de sprekerslijst staan voor het spoeddebat van vandaag. Is die lijst incompleet en wordt die nog bijgewerkt, of vinden die partijen het onderwerp niet belangrijk genoeg om terug te komen van reces?
Lijkt me dat die nog wel wordt aangevuld, staat ook nog niet bij alle partijen hoeveel spreektijd ze krijgen.

quote:
Debat over de gang van zaken rondom de avondklok en over de Tijdelijke wet
beperking vertoeven in de openlucht covid-19 (35732)
Naam: Fractie: Spreektijd:
1. G. Wilders PVV
2. C.G. van der Staaij SGP 12 min
3. G.J.P. van Otterloo 50PLUS
4. W.R. van Haga FVD 10 min
5. J. van Wijngaarden VVD 10 min
6. E.M. van Esch PvdD 10 min
7. C.J.L. van Dam CDA 5 min
8. H.P.M. Hijink SP
9. A.H. Kuiken PvdA
10. T. Kuzu DENK 15 min
https://www.tweedekamer.n(...)viteit?id=2021A01264

Al zou het me ook niet verbazen als ze het debat overslaan omdat ze de avondklok toch wel steunen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  donderdag 18 februari 2021 @ 09:10:57 #111
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_198069913
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 09:09 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd naar wat hoe rutte wordt aangevallen nu.
Dat is het enige.
Buiten een paar oneliners van Wilders en Van Haga zal Rutte niet worden aangevallen. Een meerderheid is een formaliteit. Visionair Kees van der Staaij was de afgelopen keer de enige die het kabinet juridisch deed wankelen en dat zal dit keer vermoedelijk in de kiem gesmoord zijn.
pi_198069921
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 09:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het RIVM is toch niet verantwoordelijk voor wat de media brengen?
Waarom dan 'hoog inzetten'? Wat is wel de verantwoordelijkheid van het RIVM?
pi_198069949
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 09:08 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Tragikomische manier van verwoorden ook wel, van het Algemeen Dagblad. Ondertussen schreeuwen andere varianten alweer om aandacht. De enigen die om aandacht schreeuwen voor variantjes zijn zijzelf, daar het in werkelijkheid, zoals altijd, een stuk genuanceerder blijkt te liggen. mAar dE bRitSe vAriaNt?!?
Sterk staaltje propaganda
  donderdag 18 februari 2021 @ 09:16:09 #114
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198069954
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 08:43 schreef daNpy het volgende:
Vanmorgen hoorde ik op de radio dat het kabinet bezig is met een vaccinatie bewijs. Een zeer zorgelijk ontwikkeling waarmee ze uit eten en andere normale zaken willen toestaan voor mensen die aan kunnen tonen dat ze een negatieve test hebben kunnen ondergaan. Dit bewijs is slechts 48 uur geldig en zegt naar mijn mening, helemaal niks. Sowieso hebben derden niks te maken met je privégegevens, dus zo'n bewijs is enorm onwenselijk.
Dat is zeker zorgelijk. Daar zou wel meer aandacht voor mogen zijn. Weer partijen die beschikking krijgen over je privegegevens. Daar kan de overheid ook zo lekker mee omgaan.....

Maar ik heb gehoord dat geen vaccinatiebewijs is maar een bewijs dat je negatief getest bent?
(dus als je naar de kroeg wil als dat ooit nog kan moet je twee dagen van te voren laten testen? het spontane in de samenleving gaat er wel lekker af zo)
Where law ends, tyrrany begins.
  donderdag 18 februari 2021 @ 09:19:54 #115
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_198069990
quote:
19s.gif Op donderdag 18 februari 2021 09:16 schreef Gunner het volgende:
Dat is zeker zorgelijk. Daar zou wel meer aandacht voor mogen zijn. Weer partijen die beschikking krijgen over je privegegevens. Daar kan de overheid ook zo lekker mee omgaan.....

Maar ik heb gehoord dat geen vaccinatiebewijs is maar een bewijs dat je negatief getest bent?
(dus als je naar de kroeg wil als dat ooit nog kan moet je twee dagen van te voren laten testen? het spontane in de samenleving gaat er wel lekker af zo)
Er ontstaat dan een maatschappij waar samenkomen op vergunde locaties een stuk lastiger wordt.
Het wordt mijn inziens een stuk belangrijker om in de privé kring ruimte, zaaltjes, tuin, sportfaciliteiten etc te hebben. Mijn verwachting is dat ze alleen bedrijven kunnen dwingen tot dit soort regels.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_198070000
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 09:11 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Waarom dan 'hoog inzetten'? Wat is wel de verantwoordelijkheid van het RIVM?
Het hele begrip hoog inzetten zou al heel raar zijn als je praat over module en cijfers waarbij je een schatting maakt.

Er komt dan iets uit en vervolgens heb je misschien marge.
naar beiden kanten lijkt mij.

Alleen schatten ze het altijd te hoog blijkt achteraf.

Misschien een keer een reden om eens kritisch naar de modules te kijken
  donderdag 18 februari 2021 @ 09:21:07 #117
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198070006
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 09:11 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Waarom dan 'hoog inzetten'?
Omdat ze menselijk gedrag willen beïnvloeden?
Wat ik een beetje waarneem is dat de opvolgingsbereidheid groter was toen het krap werd in de ziekenhuizen, als het lokale ziekenhuis de deuren moet sluiten voor nieuwe patiënten motiveert mij dat meer om me aan de maatregelen te houden dan "pas op voor de britse variant!!!". Na verloop van tijd word het een beetje "the boy who cried: WOLF!", je gelooft ze niet meer.

Terwijl het best wel erg is dat we nu heel veel maatregelen nodig hebben voor een hele minieme daling, met R van 0.89-0.95 heb je niet heel veel speling. Misschien moet het wel eerst weer volstromen voor het gedrag zich weer aanpast naar meer voorzichtigheid.

Gisteren was er weer eens Andere tijden op tv en dat ging over de Mexicaanse griep, ook Ab O. gaf toe dat na die pandemie er nog weinig aandacht was voor virusbestrijding, voornamelijk omdat de hele Mexicaanse griep als een storm in een glas water werd gezien en complete geldverspilling. Saillant detail, ook toen waren de zorgen al gericht op de krappe IC capaciteit in de winter. Ik hoop toch echt dat we daar eens een keer wat aan gaan doen.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_198070017
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 09:10 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Buiten een paar oneliners van Wilders en Van Haga zal Rutte niet worden aangevallen. Een meerderheid is een formaliteit. Visionair Kees van der Staaij was de afgelopen keer de enige die het kabinet juridisch deed wankelen en dat zal dit keer vermoedelijk in de kiem gesmoord zijn.
Had wel wat meer verwacht inderdaad.
Men.. we are screwed.

Hoop dat de van kooten het als controversieel kan laten bestempelen.
Wat een land is dit aan het worden.
1947-2016
pi_198070036
quote:
5s.gif Op donderdag 18 februari 2021 09:04 schreef Claudia_x het volgende:
Ik dacht dat er om 9 uur een technische briefing van Van Dissel zou zijn. Klopt dat niet? Ik zie wel een technische briefing om 9.45 uur door andere personen.
Dat is toch de technische briefing die bedoeld wordt? Ik dacht ook dat die om 9:00 zou beginnen, maar 9:45.

Technische briefing avondklok, staat er. Dat beloofd wat. c_/
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_198070056
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 09:23 schreef Salina het volgende:

[..]

Dat is toch de technische briefing die bedoeld wordt? Ik dacht ook dat die om 9:00 zou beginnen, maar 9:45.

Ik heb de ochtendpopcorn vast klaar staan. Meetings voor vanmorgen verzet, kom maar op *O*
  Moderator donderdag 18 februari 2021 @ 09:24:10 #121
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_198070057
quote:

[..]

@GGMM en ik zitten er klaar voor >:)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_198070073
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 09:21 schreef zalkc het volgende:

[..]

Wat ik een beetje waarneem is dat de opvolgingsbereidheid groter was toen het krap werd in de ziekenhuizen, als het lokale ziekenhuis de deuren moet sluiten voor nieuwe patiënten motiveert mij dat meer om me aan de maatregelen te houden dan "pas op voor de britse variant!!!". Na verloop van tijd word het een beetje "the boy who cried: WOLF!", je gelooft ze niet meer.

Geloof daar niet meer zo in, in het begin was het vooral nog nieuw, spannend en vooral onbekend dus veel bereidheid. Na een jaar kan vooral de groep die niet in de risicocategorie valt (<50, gezond, fit) prima de inschatting maken dat het voor hen allemaal wel mee valt. Als ik naar mezelf kijk zou ik niet meer op- of omkijken van wat vollere ziekenhuizen in ieder geval. MEN VATTE ZE NIE @Lenny_Leonard
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_198070078
quote:

[..]

Door Sackers en Brouwer. Het lijkt me een juridisch verhaal te worden.

En inderdaad: Voorafgaand aan het debat is er een technische briefing. De Kamerleden hebben behoefte om met, deskundigen te spreken over het spoedwetsvoorstel. Deze deskundigen zijn Henny Sackers, hoogleraar bestuurlijk sanctierecht aan de Radboud Universiteit, en Wim Voermans, hoogleraar staats- en bestuursrecht aan de Universiteit Leiden.

Jammer, geen duiding van de huidige situatie en prognoses.
  donderdag 18 februari 2021 @ 09:27:06 #124
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198070087
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 09:24 schreef onlogisch het volgende:

[..]

@:GGMM en ik zitten er klaar voor >:)
Als Jaap weer net zo'n lulverhaal gaat houden als in de rechtszaal dan wacht ik wel op de samenvatting.
  donderdag 18 februari 2021 @ 09:28:47 #125
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198070101
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 09:26 schreef Caland het volgende:

[..]

Geloof daar niet meer zo in, in het begin was het vooral nog nieuw, spannend en vooral onbekend dus veel bereidheid. Na een jaar kan vooral de groep die niet in de risicocategorie valt (<50, gezond, fit) prima de inschatting maken dat het voor hen allemaal wel mee valt. Als ik naar mezelf kijk zou ik niet meer op- of omkijken van wat vollere ziekenhuizen in ieder geval. MEN VATTE ZE NIE @:lenny_leonard
denk het ook, het is nu niet meer dodelijk voor iedereen en dat was het vorig jaar wel
pi_198070107
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 09:27 schreef Tarado het volgende:

[..]

Als Jaap weer net zo'n lulverhaal gaat houden als in de rechtszaal dan wacht ik wel op de samenvatting.

@mods:
Dit is GEEN gifje.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 18-02-2021 09:29:45 ]
pi_198070127
Er komt dus geen verhaal van Van Dissel. Hoe kan de Tweede Kamer de proportionaliteit van de nieuwe wet dan bepalen?
pi_198070128
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2021 09:29 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

@:mods:
Dit is GEEN gifje.

_O- Hoe is 't daar? Vol te houden in het ziekenhuis?
pi_198070133
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 09:21 schreef zalkc het volgende:

[..]

Terwijl het best wel erg is dat we nu heel veel maatregelen nodig hebben voor een hele minieme daling, met R van 0.89-0.95 heb je niet heel veel speling. Misschien moet het wel eerst weer volstromen voor het gedrag zich weer aanpast naar meer voorzichtigheid.

Gisteren was er weer eens Andere tijden op tv en dat ging over de Mexicaanse griep, ook Ab O. gaf toe dat na die pandemie er nog weinig aandacht was voor virusbestrijding, voornamelijk omdat de hele Mexicaanse griep als een storm in een glas water werd gezien en complete geldverspilling. Saillant detail, ook toen waren de zorgen al gericht op de krappe IC capaciteit in de winter. Ik hoop toch echt dat we daar eens een keer wat aan gaan doen.
Ik vraag me alleen af of dat na een jaar nog werkt, of het nog zin heeft daarop in te zetten. Ook gesloten ziekenhuizen raken niet iedereen, niet direct in ieder geval. En we kunnen wel inzetten op we doen het samen, maar tenzij ik echt een aso ben gok ik dat mensen alleen geraakt worden als het directe naasten betreft, en niet arme tante Annie uit Zierikzee. Ik denk dat je die zorgvuldigheid niet meer terugkrijgt, tenzij de lijken door de straten drijven. Men schat voor zichzelf de risico's in, zeker als na een jaar doorsukkelen nog geen enkel zwart scenario is uitgekomen. En nu moet ik meer koffie want ik krijg niet helder onder woorden wat ik eigenlijk bedoel :)
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_198070144
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 09:31 schreef chratnox het volgende:

[..]

ze moeten leeg, niet vol.

:T
pi_198070152
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 09:32 schreef Haags het volgende:

[..]

ze moeten leeg, niet vol.

:T
Doe je die open deur even dicht achter je? :T
pi_198070155
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 09:31 schreef chratnox het volgende:

[..]

Nee, een enorme puinhoop. Maar kan/mag hier niet teveel over naar buiten brengen.
pi_198070160
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2021 09:29 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

@:mods:
Dit is GEEN gifje.

:D!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 18 februari 2021 @ 09:35:39 #134
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_198070180
Die toneelvoorstelling sla ik denk ik maar over. Braaf de baas van t spul volgen want dat is beter voor je carriëre. :W
En stel je voor dat t domme volk gaat denken dat ze ook wat te zeggen mogen hebben. :X
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 18 februari 2021 @ 09:39:43 #135
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_198070231
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 09:26 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Jammer, geen duiding van de huidige situatie en prognoses.
Dat zal volgende week woensdag wel zijn, daar er dan weer een plenair debat over de algemene ontwikkelingen geagendeerd staat.
pi_198070235
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 09:33 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Nee, een enorme puinhoop. Maar kan/mag hier niet teveel over naar buiten brengen.
Snap ik. Sterkte dan O+
pi_198070238
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 09:39 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Dat zal volgende week woensdag wel zijn, daar er dan weer een plenair debat over de algemene ontwikkelingen geagendeerd staat.
Er is toch reces, zijn ze allemaal terug van reces dan? Niet alleen voor dit debat?
pi_198070253
quote:
5s.gif Op donderdag 18 februari 2021 09:31 schreef Claudia_x het volgende:
Er komt dus geen verhaal van Van Dissel. Hoe kan de Tweede Kamer de proportionaliteit van de nieuwe wet dan bepalen?
Dat is wel jammer en ook vreemd inderdaad. Het wordt schijnbaar een technisch juridisch verhaal, maar je moet die proportionaliteit toch kunnen wegen?

Dat is wel voer voor het debat straks, natuurlijk. :Y)

@chratnox, smakelijk met de popcorn. Heb zelf genoeg te doen vandaag, maar zal hier en daar wat meepikken van de briefing en het debat.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_198070260
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 08:57 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]

Goh....

Nou doe me nog zo'n spoedwetje jongens
Da's goed.

Het zal vast wel weer zo gespind worden dat de 3de golf alleen maar later komt, langer duurt en we daarom langer in lockdown moeten blijven.
1947-2016
pi_198070274
quote:

[..]

Dat klinkt niet best. Sterkte!
  donderdag 18 februari 2021 @ 09:43:06 #141
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_198070275
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 09:40 schreef chratnox het volgende:

[..]

Er is toch reces, zijn ze allemaal terug van reces dan? Niet alleen voor dit debat?
Reces onderbreken is niet ongebruikelijk. De actualiteit vraagt daar nogal naar, zeg maar.
  donderdag 18 februari 2021 @ 09:43:24 #142
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198070278
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 09:41 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Da's goed.

Het zal vast wel weer zo gespind worden dat de 3de golf alleen maar later komt, langer duurt en we daarom langer in lockdown moeten blijven.
Uiteraard. Begin maart wordt al lastig nu, dus dat wordt gewoon opgeschoven naar eind maart/begin april.
pi_198070320
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 09:41 schreef Salina het volgende:

Dat is wel voer voor het debat straks, natuurlijk. :Y)
Ik weet niet hoe die briefings tot stand komen. Misschien verzoeken kamerleden daar zelf om? In dat geval vinden ze het zelf niet nodig om over de actualiteit geïnformeerd te worden zodat de proportionaliteit kan worden bepaald.
pi_198070343
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 09:43 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Reces onderbreken is niet ongebruikelijk. De actualiteit vraagt daar nogal naar, zeg maar.
Nee begrijp ik, maar normaal worden ze teruggehaald voor een enkel debat toch? Als nu volgende week ook nieuwe debatten zijn is het reces opgeschort eigenlijk. Wat ik terecht zou vinden voor deze situatie, maar dat is een ander verhaal :)
pi_198070354
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 09:46 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe die briefings tot stand komen. Misschien verzoeken kamerleden daar zelf om? In dat geval vinden ze het zelf niet nodig om over de actualiteit geïnformeerd te worden zodat de proportionaliteit kan worden bepaald.
Ik heb meer het idee dat Kamerleden zich alleen maar laten informeren door de media.
pi_198070357
quote:

[..]

Hou vol!
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_198070362
quote:

[..]

:{

Bij ons is er een en ander niet-coronagerelateerds aan de hand, maar de pers heeft dat nog niet opgepikt klaarblijkelijk.
pi_198070366
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 09:43 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Het is niet dat ze op vakantie zijn. 8-)
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_198070375
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2021 09:49 schreef capricia het volgende:

[..]

Het is niet dat ze op vakantie zijn. 8-)
Mijn idee.
pi_198070390
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 09:49 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

:{

Bij ons is er een en ander niet-coronagerelateerds aan de hand, maar de pers heeft dat nog niet opgepikt klaarblijkelijk.
Ik word nu toch wel nieuwsgierig. Andere zorg loopt uit de hand gok ik?
pi_198070427
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 09:51 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Ik word nu toch wel nieuwsgierig. Andere zorg loopt uit de hand gok ik?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_198070435
Wim Voermans nu aan het woord. Dat kinkt alsof het vuurwerk wordt.
pi_198070443
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 09:53 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ouch :{

Tijd dat de overheid ook meer geld gaat investeren in een cyber army.
pi_198070455
"Steeds wegen zoeken om zonder inbreng van het parlement maatregelen in te stellen." Aldus het verwijt van Voermans ten aanzien van de wijze waarop de avondklok was ingesteld.
pi_198070499
Voermans is te spreken over het advies van de Raad van State ten aanzien van de nieuwe wet. De adviespunten zijn netjes doorgevoerd in het wetsvoorstel.
pi_198070505
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 09:54 schreef Claudia_x het volgende:
"Steeds wegen zoeken om zonder inbreng van het parlement maatregelen in te stellen." Aldus het verwijt van Voermans ten aanzien van de wijze waarop de avondklok was ingesteld.
Ik vond de opmerking: "Laten we de verkiezingen verdienen" wel moeilijk. Dan wordt dat straks weer het argument.
pi_198070514
Wel noemt Voermans het omstreden dat je snel met een nieuwe wet komt als een oude wet omvalt. De kamer heeft nu bovendien praktisch geen tijd om om aanpassingen te vragen.
pi_198070548
Interessant: de burgmeester krijgt een ontheffingsmogelijkheid. Voermans: wat voor soort bevoegdheid is dit? Waarom zit dit erin? Maar: geen reden volgens hem om het wetsvoorstel te verwerpen.
pi_198070572
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 10:00 schreef Claudia_x het volgende:
Interessant: de burgmeester krijgt een ontheffingsmogelijkheid. Voermans: wat voor soort bevoegdheid is dit? Waarom zit dit erin? Maar: geen reden volgens hem om het wetsvoorstel te verwerpen.
Er zit dus een bevoegdheid in van de burgemeester, maar in ieder geval niet tot 3 maart.

Dat is heel apart inderdaad; dit zit erin, maar hij geldt niet.

Dit laat dus alweer zien dat dit voor langere duur ingevoerd moet worden
pi_198070584
Van der Staaij O+

Redelijkheid en kritische vragen op dit dossier. Het is niet mijn partij, maar hier verdient hij wel een plusje vind ik.
pi_198070593
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 09:53 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

SPOILER
Dat kan een best probleem zijn. Succes ermee.
pi_198070613
quote:
14s.gif Op donderdag 18 februari 2021 10:02 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

Er zit dus een bevoegdheid in van de burgemeester, maar in ieder geval niet tot 3 maart.

Dat is heel apart inderdaad; dit zit erin, maar hij geldt niet.

Dit laat dus alweer zien dat dit voor langere duur ingevoerd moet worden
Tsja, dat er zo'n drukte wordt gemaakt over iets wat in theorie binnen enkele weken weer afgeschaft wordt impliceerde dit al. Dit soort extra handvatten tonen slechts weer extra aan dat het tussentijdse verlengen alleen maar voor de buhne is.
pi_198070614
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 10:02 schreef chratnox het volgende:
Van der Staaij O+

Redelijkheid en kritische vragen op dit dossier. Het is niet mijn partij, maar hier verdient hij wel een plusje vind ik.
Ik moet zeggen dat ik wat betreft van der Staaij zo bevooroordeeld ben over een aantal keren dat ik hem heb zien spreken over abortus, dat ik met hem echt grote moeite heb iets positiefs te zien.
pi_198070633
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 10:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik wat betreft van der Staaij zo bevooroordeeld ben over een aantal keren dat ik hem heb zien spreken over abortus, dat ik met hem echt grote moeite heb iets positiefs te zien.
Het is niet mijn partij en ik zou nooit op 'm stemmen, maar de manier waarop hij deelneemt aan debatten en de rust die hij tijdens die debatten uitstraalt heb ik heel veel respect voor.
pi_198070634
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 10:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat soort achterhaalde denkbeelden zijn voor mij een afknapper om ooit op die partij te stemmen. Toch, qua inhoudelijkheid wat betreft diverse andere onderwerpen is Van der Staaij een topper.
pi_198070642
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2021 08:48 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

https://eenvandaag.avrotr(...)econtroleerd-worden/

Zoiets?

Was er eerst ook geen voorstander van, maar denk dat zo een aanpak zeker kan werken. In ieder geval beter dan een avondklok.
In Dld speelden ze met de gedachte (geen idee of het geeffectueerd is) om hiervoor omgekeerde bewijslast toe te passen. Thuiswerken verplicht ten zij de werkgever aan kan tonen dat het niet kan.
"Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)
  donderdag 18 februari 2021 @ 10:08:33 #167
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198070655
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 10:02 schreef chratnox het volgende:
Van der Staaij O+

Kees is echt by far de beste politicus in de kamer. Beste debater, het staatsrechterlijk geweten van de kamer ook nog eens en dat bewees hij ook met z'n kritiek over de invoering van de avondklokwet.

Ik sta niet achter alle punten van de SGP (de israel fetish begrijp ik niet helemaal) maar op 16 maart krijgt hij gewoon weer m'n stem. Je mag van de partij vinden wat je wil maar ze zijn zo'n beetje de enige die standvastig zijn als het om standpunten aankomt.
  donderdag 18 februari 2021 @ 10:10:00 #168
22565 asco
Los in deze tent
pi_198070673
Klinkt prima maar hoor je hierna waarschijnlijk niks meer van.

Wetenschappers ontwikkelen neusspray die 24 uur tegen corona werkt: “Oplossing voor reizen of concert”

https://www.hln.be/medisc(...)of-concert~ae81c4ff/
pi_198070677
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 10:06 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het is niet mijn partij en ik zou nooit op 'm stemmen, maar de manier waarop hij deelneemt aan debatten en de rust die hij tijdens die debatten uitstraalt heb ik heel veel respect voor.
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 10:06 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Dat soort achterhaalde denkbeelden zijn voor mij een afknapper om ooit op die partij te stemmen. Toch, qua inhoudelijkheid wat betreft diverse andere onderwerpen is Van der Staaij een topper.
Ik weet dat dat zo is. Rationeel. Maar mijn afschuw over die momenten heeft een te grote overhand. Het versturen van die walgelijke poppetjes, bijvoorbeeld. En had hij niet ook die Nashville-verklaring ondertekend?
  Redactie Sport donderdag 18 februari 2021 @ 10:10:06 #170
274204 crew  Mexicanobakker
pi_198070678
quote:
19s.gif Op donderdag 18 februari 2021 10:08 schreef Gunner het volgende:

[..]

Kees is echt by far de beste politicus in de kamer. Beste debater, het staatsrechterlijk geweten van de kamer ook nog eens en dat bewees hij ook met z'n kritiek over de invoering van de avondklokwet.

Ik sta niet achter alle punten van de SGP (de israel fetish begrijp ik niet helemaal) maar op 16 maart krijgt hij gewoon weer m'n stem. Je mag van de partij vinden wat je wil maar ze zijn zo'n beetje de enige die standvastig zijn als het om standpunten aankomt.
Als de standpunten ronduit kut zijn, maakt het weinig uit of ze standvastig zijn of niet.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_198070741
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 10:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]

[..]

Ik weet dat dat zo is. Rationeel. Maar mijn afschuw over die momenten heeft een te grote overhand. Het versturen van die walgelijke poppetjes, bijvoorbeeld. En had hij niet ook die Nashville-verklaring ondertekend?
Ik kan ook niet zo makkelijk denken over m'n eigen grondrechten omdat-ie verder schappelijke standpunten heeft.
  donderdag 18 februari 2021 @ 10:14:42 #172
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_198070746
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 09:19 schreef GemMagic het volgende:

[..]

Er ontstaat dan een maatschappij waar samenkomen op vergunde locaties een stuk lastiger wordt.
Het wordt mijn inziens een stuk belangrijker om in de privé kring ruimte, zaaltjes, tuin, sportfaciliteiten etc te hebben. Mijn verwachting is dat ze alleen bedrijven kunnen dwingen tot dit soort regels.
Bedrijven zoals
Albert Heijn?
De drie gezusters?
Extrema outdoor?
H&M?

Oftewel, eigenlijk alles?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 18 februari 2021 @ 10:18:13 #173
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198070804
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 10:10 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Als de standpunten ronduit kut zijn, maakt het weinig uit of ze standvastig zijn of niet.
Dat is een mening, geen feit.
pi_198070928
Mooi dat Ferd er even stevig van langs krijgt van Voermans.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_198070936
SGP:
- lastering van Gods naam moet strafbaar worden
- tegen gedoogbeleid, voor sluiting van coffeeshops
- tegen homohuwelijk
- tegen abortuswet
- echtscheiding moet van overheidswege zoveel mogelijk worden voorkomen
- tegen euthanasie
- mogelijkheden om te gokken moeten worden beperkt
- tegen prostitutie en porno

Niet helemaal ontopic, maar misschien goed om een ieder even aan te herinneren met de goede beurt die Kees v/d Staaij nu maakt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Claudia_x op 18-02-2021 10:39:16 ]
pi_198070960
Duidelijke en stevige taal. De democratie wordt omzeild. Toch goed / maar ook jammer dat viruswaarheid dit heeft moeten triggeren en de kamer dit niet zelf heeft aangekaart.

[ Bericht 0% gewijzigd door zoost op 18-02-2021 10:33:30 ]
  donderdag 18 februari 2021 @ 10:30:43 #177
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198070983
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 10:26 schreef Claudia_x het volgende:
SGP:
- tegen abortuswet
- tegen euthanasie

Niet helemaal ontopic, maar misschien goed om een ieder even aan te herinneren met de goede beurt die Kees v/d Staaij nu maakt.
Je mist nog het praktisch uitsluiten van vrouwen in de publieke ruimte. In verband met wat wettelijke vereisten mogen ze geen vrouwen meer weigeren in de partij, maar eigenlijk willen ze dat maar al te graag. Klein detail ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_198071007
quote:
SGP:
- tegen abortuswet
- tegen euthanasie

Kortom, tegen alles wat leuk is... :)
"Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)
pi_198071008
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 10:30 schreef zalkc het volgende:

[..]

Je mist nog het praktisch uitsluiten van vrouwen in de publieke ruimte.
Dat is gewoon een logisch gevolg van 'tegen prostitutie en porno'.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_198071013
quote:
SGP:
- tegen abortuswet
- tegen euthanasie

Oh mee eens hoor, daarom zou ik ook nooit op hem stemmen. Maar het is wel fijn dat hij de vragen stelt en er kritisch op blijft. Ik stem ook niet op Wilders, maar soms vind ik het wel fijn dat hij in de kamer zit ;)
pi_198071033
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 10:30 schreef zalkc het volgende:

[..]

Je mist nog het praktisch uitsluiten van vrouwen in de publieke ruimte. In verband met wat wettelijke vereisten mogen ze geen vrouwen meer weigeren in de partij, maar eigenlijk willen ze dat maar al te graag. Klein detail ;)
Ze hebben nu wel een eerste vrouwelijke wethouder. Er verschuift dus wel een en ander.

Ik vergat er nog een: de SGP is tegen het homohuwelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 18-02-2021 10:46:06 ]
pi_198071037
Bestelling AstraZeneca toch maar annuleren?

twitter
pi_198071052
"Uw kamer", wie is daar mee begonnen?
pi_198071088
Waar kijken jullie?
pi_198071096
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_198071101
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 09:08 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Wanneer gaat de media het hebben over 12 Jaar Rutte die, 1500 IC bedden in het hele land hebben bezuinigd, nu moeten we beddenman Kuipers elke keer horen angst inboezemen.
pi_198071109
Ze vragen nu uitstel van het debat.
pi_198071123
Ik heb het laatste kwartier gemist. Is er nog iets interessants besproken?
pi_198071210
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 10:40 schreef Claudia_x het volgende:
Ze vragen nu uitstel van het debat.
Is dit goed iets als je tegen de spoedwet bent?
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_198071216
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 09:43 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Uiteraard. Begin maart wordt al lastig nu, dus dat wordt gewoon opgeschoven naar eind maart/begin april.
'Aankomende 2 weken zijn cruciaal'
1947-2016
pi_198071230
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 10:47 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]

Is dit goed iets als je tegen de spoedwet bent?
Nee, ik bedoelde meer te zeggen dat het debat mogelijk niet om 11 uur maar iets later begint.
pi_198071252
Debat half 1 dus als ik het goed begrijp?
pi_198071255
Commissie stelt voor om om 12.30 uur te beginnen met het debat. Da's mooi, want ik heb nog wat vergaderingen tussen 11 en 12. :+
pi_198071284
de briefing heeft een dik uur in totaal geduurd.
nu willen ze het debat verplaatsen naar half 1.

dan vraag ik mij af, hoe lang de had de briefing dan moeten duren als je 11 uur aan wou houden.
  donderdag 18 februari 2021 @ 10:53:13 #195
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_198071288
quote:
10s.gif Op donderdag 18 februari 2021 07:03 schreef Noek het volgende:

[..]

Nee, Don, dit was wel iets voor mn tijd. Wij gingen naar Stairway en werden daar ook weer uitgeschopt.
Jaja, wij waren een stelletje. :') Mis het wel, om gewoon keihard ergens uitgezet te worden. Kon gewoon!
Ik ben nog naar een FOk meet geweest in 2001 in Leiden en toen hebben er mensen (ik heb geen idee meer wie) geslapen in de gemeenschappelijke woonkamer van mijn studentenhuis van toen. Een ervan heette volgens mij @twi
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_198071289
zo'n debat is doodsaai en gaat tot in de avond door.
beter overleven door iets anders te kijken >:)
pi_198071292
Iemand stelde 13 uur voor. Daarop volgden wat flauwe grappen over D66 en een half uurtje extra regelen.

@Scrummie, zij mogen dat niet besluiten, heb ik begrepen. Dus over het latere tijdstip moet nog worden besloten. Lijkt me wel dat dat gebeurt, want ze hebben tijd nodig om de antwoorden te bestuderen.
pi_198071306
quote:
10s.gif Op donderdag 18 februari 2021 10:53 schreef Claudia_x het volgende:
Iemand stelde 13 uur voor. Daarop volgden wat flauwe grappen over D66 en een half uurtje extra regelen.

@:Scrummie, zij mogen dat niet besluiten, heb ik begrepen. Dus over het latere tijdstip moet nog worden besloten. Lijkt me wel dat dat gebeurt, want ze hebben tijd nodig om de antwoorden te bestuderen.
Ja idd. We zullen het zo wel zien.
pi_198071313
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 10:53 schreef THEFXR het volgende:
zo'n debat is doodsaai en gaat tot in de avond door.
beter overleven door iets anders te kijken >:)
Ze moeten in verband met de avondklok op tijd stoppen (19 uur naar ik meen). Daar hadden ze het net al over, dat het debat niet te laat moet beginnen omdat er anders niet genoeg tijd meer is.
pi_198071331
Krijgen we straks die Arib weer die het hele debat door, door mensen heen gaat praten want haar enige taak is blijkbaar om te zorgen dat het niet te lang duurt.
pi_198071337
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 10:54 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ze moeten in verband met de avondklok op tijd stoppen (19 uur naar ik meen). Daar hadden ze het net al over, dat het debat niet te laat moet beginnen omdat er anders niet genoeg tijd meer is.
Ja, dat vond ik wel wat apart eigenlijk. Alsof al die werknemers en de kamerleden geen werkgeversverklaring kunnen krijgen.
pi_198071338
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 10:54 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

1900?
Om een buffer te houden tot 2100?
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')