abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198069639
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 08:44 schreef Haags het volgende:

[..]

Nigeriaanse al joh? Jemig het wordt nu echt link!
Ik kreeg gisteren al een mail van één of andere prins uit dat land.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 18 februari 2021 @ 08:45:49 #77
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_198069645
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 08:45 schreef Caland het volgende:

[..]

Ik kreeg gisteren al een mail van één of andere prins uit dat land.
Ik krijg nog geld van em.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_198069649
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 08:41 schreef Caland het volgende:

[..]

Dat je dan als blijkt dat het allemaal wel meevalt met je kop in het zand blijft volhouden dat die striktere maatregelen nog nodig zijn wat minder.
Zeker, als blijkt dat het meevalt, zou je daarop moeten acteren. Dat is echter ook natuurlijk op cijfers die achteraf komen. Dus de kans dat je "zie je wel, het valt heel erg mee, het kabinet wil graag harde maatregelen opleggen anders zouden ze wel wat verspoepelen" om je oren krijgt, is levensgroot.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_198069651
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 08:40 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Daarin verschillen we van mening, want ik denk dat voorzichtigheid wel degelijk deels de lading dekt.
Geen enkele definitie van het woord voorzichtig komt overeen met de realiteit van de keiharde lockdown. Voorzichtigheid is gewoon geen optie. Die keuze bestaat niet. Die realiteit moet je onder ogen zien.

Er is een bandbreedte van keuzes die je kunt maken en de extremen (keiharde lockdown aan de ene kant, geen maatregelen aan de andere kant) zijn allebei rampzalig. Er is geen 'voorzichtige' keuze.
  donderdag 18 februari 2021 @ 08:48:16 #80
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198069667
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 08:46 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Geen enkele definitie van het woord voorzichtig komt overeen met de realiteit van de keiharde lockdown. Voorzichtigheid is gewoon geen optie. Die keuze bestaat niet. Die realiteit moet je onder ogen zien.

Er is een bandbreedte van keuzes die je kunt maken en de extremen (keiharde lockdown aan de ene kant, geen maatregelen aan de andere kant) zijn allebei rampzalig. Er is geen 'voorzichtige' keuze.
Voorzichtig aan de ene kant is bijna automatisch zeer schadelijk aan de andere kant. Ik val in herhaling, maar de balans is hier dus volkomen zoek.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_198069671
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 08:42 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Wij verschillen van mening over de hoeveelheid schade die je maatschappij mag lijden in het onderdrukken van een virus. De rest volgt daaruit.

Ik weet dat je in je 2e alinea niet direct mij adresseert, maar ik bash het RIVM niet. Ik heb een probleem met beleidsmakers die maatregelen nemen op basis van pudding.
Ik denk dat wij helemaal niet zoveel verschillen als jij denkt. Maar misschien schatten we zaken wel anders in, waardoor het lijkt dat wij van mening verschillen daarover.

Ik bedoelde inderdaad jou niet, maar ik heb er grote moeite mee hoe RIVM weggezet wordt als een stel incompetente nono's omdat mensen zelf niet begrijpen dat veranderende uitkomsten van modellen niet per se iets te maken heeft met incompetentie of corruptie van RIVM, maar met de aard van de gegevens waarmee ze moeten werken.
pi_198069672
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 08:43 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Een thuiswerkplicht, hoe zie je dat voor je?
https://eenvandaag.avrotr(...)econtroleerd-worden/

Zoiets?

Was er eerst ook geen voorstander van, maar denk dat zo een aanpak zeker kan werken. In ieder geval beter dan een avondklok.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198069685
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 08:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik bedoelde inderdaad jou niet, maar ik heb er grote moeite mee hoe RIVM weggezet wordt als een stel incompetente nono's omdat mensen zelf niet begrijpen dat veranderende uitkomsten van modellen niet per se iets te maken heeft met incompetentie of corruptie van RIVM, maar met de aard van de gegevens waarmee ze moeten werken.
Dat doet zowel Janneke als ik niet. Ben je met ons in discussie of met die stropop die je hier op zet?
pi_198069703
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2021 08:48 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

https://eenvandaag.avrotr(...)econtroleerd-worden/

Zoiets?

Was er eerst ook geen voorstander van, maar denk dat zo een aanpak zeker kan werken. In ieder geval beter dan een avondklok.
Klinkt als een enorme adminstratieve rompslomp zonder enige effectiviteit, maar wellicht werkt het. Zijn er gegevens bekend of het ook daadwerkelijk helpt?
pi_198069713
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 08:50 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat doet zowel Janneke als ik niet. Ben je met ons in discussie of met die stropop die je hier op zet?
Zolang jij in je reacties blijft strooien met stropoppen en valse tegenstellingen, ga ik verder niet me jou in discussie in ieder geval.
pi_198069731
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 08:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik denk dat wij helemaal niet zoveel verschillen als jij denkt. Maar misschien schatten we zaken wel anders in, waardoor het lijkt dat wij van mening verschillen daarover.

Heb je ook voorbeelden waarbij het rivm cijfers naar buiten brengt die achteraf juist hoger werden bijgewerkt?

Als het klopt wat je zegt en ze de modules zo onzeker zijn dan zou je van beide kanten iets moeten horen, de ene keer te laag de andere keer te hoog.
pi_198069755
twitter

Goh....

Nou doe me nog zo'n spoedwetje jongens
Zonder wrijving geen glans
pi_198069762
Het idee dat ook het RIVM er gewoon naast kan zitten is uiteraard compleet belachelijk :')
pi_198069769
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 08:57 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]

Goh....

Lijkt wel dat media wat kritischer wordt naar het kabinet over corona aanpak
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  donderdag 18 februari 2021 @ 08:59:44 #90
346939 Janneke141
pi_198069779
Iemand wees me erop dat CU, D66 en GroenLinks niet op de sprekerslijst staan voor het spoeddebat van vandaag. Is die lijst incompleet en wordt die nog bijgewerkt, of vinden die partijen het onderwerp niet belangrijk genoeg om terug te komen van reces?
pi_198069780
Debat vandaag wordt denk ik een van de best bekeken debatten ooit?
pi_198069800
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 08:58 schreef MoreDakka het volgende:
Het idee dat ook het RIVM er gewoon naast kan zitten is uiteraard compleet belachelijk :')
Dat ze er naast kunnen zitten vindt niemand vreemd hopelijk gezien de onzekerheidsmarge in modellen, dat de overheid extreem ingrijpende maatregelen zoals een avondklok invoert op basis van hele wankele voorspellingen is een stuk vreemder.

Juist dat soort beslissingen moeten op basis van een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid worden genomen als je het mij vraagt. Anders is de verhouding tussen preventieve maatregelen en de effecten op 'het volk' wel echt compleet zoek.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_198069810
quote:
14s.gif Op donderdag 18 februari 2021 08:59 schreef Abyss33 het volgende:
Hoe laat is het debat?
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  donderdag 18 februari 2021 @ 09:03:13 #94
346939 Janneke141
pi_198069818
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 09:02 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]

Hoe laat is het debat?
11.00
pi_198069825
quote:
Ik zit al klaar hoor :D
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198069829
er komt zo eerst een briefing die je kunt ook volgen, volgens mij
pi_198069835
Ik dacht dat er om 9 uur een technische briefing van Van Dissel zou zijn. Klopt dat niet? Ik zie wel een technische briefing om 9.45 uur door andere personen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_198069842
quote:
14s.gif Op donderdag 18 februari 2021 08:55 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

Heb je ook voorbeelden waarbij het rivm cijfers naar buiten brengt die achteraf juist hoger werden bijgewerkt?

Als het klopt wat je zegt en ze de modules zo onzeker zijn dan zou je van beide kanten iets moeten horen, de ene keer te laag de andere keer te hoog.
Ik heb daar geen voorbeelden van. Ik hou de cijfers van RIVM ook niet zo nauwgezet in de gaten, ik volg de grote lijnen. Ik kan me voorstellen dat ze in een situatie als deze eerder te hoog dan te laag zullen inzetten, omdat de virologische schade bij te laag inschatten groot is.
pi_198069843
quote:
Waarom zou je dat gaan kijken, je weet toch al heel lang dat ze een meerderheid gaan krijgen.

Alleen FVD en Geertje zullen met wat one-liners komen. Verder deed men een poep en een plas... etc.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator donderdag 18 februari 2021 @ 09:04:45 #100
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_198069844
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 08:57 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]

Goh....

Snel! Verleng de avondklok!