IJdele hoop dat de Tweede Kamer er opnieuw en heel kritisch naar kijkt. De omstandigheden zijn weer wat veranderd, de specifieke formulering is anders.quote:Op donderdag 18 februari 2021 09:04 schreef Caland het volgende:
[..]
Waarom zou je dat gaan kijken, je weet toch al heel lang dat ze een meerderheid gaan krijgen.
Alleen FVD en Geertje zullen met wat one-liners komen. Verder deed men een poep en een plas... etc.
Bespaar je de moeite zou ik zeggen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 09:07 schreef Claudia_x het volgende:
IJdele hoop dat de Tweede Kamer er opnieuw en heel kritisch naar kijkt. De omstandigheden zijn weer wat veranderd, de specifieke formulering is anders.
Tragikomische manier van verwoorden ook wel, van het Algemeen Dagblad. Ondertussen schreeuwen andere varianten alweer om aandacht. De enigen die om aandacht schreeuwen voor variantjes zijn zijzelf, daar het in werkelijkheid, zoals altijd, een stuk genuanceerder blijkt te liggen. mAar dE bRitSe vAriaNt?!?quote:Op donderdag 18 februari 2021 08:57 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Goh....
Nou doe me nog zo'n spoedwetje jongens
te hoog inzetten?quote:Op donderdag 18 februari 2021 09:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb daar geen voorbeelden van. Ik hou de cijfers van RIVM ook niet zo nauwgezet in de gaten, ik volg de grote lijnen. Ik kan me voorstellen dat ze in een situatie als deze eerder te hoog dan te laag zullen inzetten, omdat de virologische schade bij te laag inschatten groot is.
Er zijn voorbeelden van situaties waarin het RIVM een sterkere daling van de besmettingen verwachtte en er in feite stagnatie of zelfs een stijging intrad.quote:Op donderdag 18 februari 2021 09:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb daar geen voorbeelden van. Ik hou de cijfers van RIVM ook niet zo nauwgezet in de gaten, ik volg de grote lijnen. Ik kan me voorstellen dat ze in een situatie als deze eerder te hoog dan te laag zullen inzetten, omdat de virologische schade bij te laag inschatten groot is.
Ben wel benieuwd naar wat hoe rutte wordt aangevallen nu.quote:Op donderdag 18 februari 2021 09:08 schreef Haags het volgende:
Dat debat ga ik ook niet kijken nee. Weinig behoefte om naar firma list en bedrog te gaan zitten kijken.
Het RIVM is toch niet verantwoordelijk voor wat de media brengen?quote:Op donderdag 18 februari 2021 09:08 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
te hoog inzetten?
dat is toch geen manier van cijfers maken?
Helemaal als het naar buiten wordt gebracht door de media zonder erbij te vertellen dat deze inschatting aan de hoge kant zit van de bandbreedte.
Dit moet je toch duidelijk weergeven..
Lijkt me dat die nog wel wordt aangevuld, staat ook nog niet bij alle partijen hoeveel spreektijd ze krijgen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 08:59 schreef Janneke141 het volgende:
Iemand wees me erop dat CU, D66 en GroenLinks niet op de sprekerslijst staan voor het spoeddebat van vandaag. Is die lijst incompleet en wordt die nog bijgewerkt, of vinden die partijen het onderwerp niet belangrijk genoeg om terug te komen van reces?
https://www.tweedekamer.n(...)viteit?id=2021A01264quote:Debat over de gang van zaken rondom de avondklok en over de Tijdelijke wet
beperking vertoeven in de openlucht covid-19 (35732)
Naam: Fractie: Spreektijd:
1. G. Wilders PVV
2. C.G. van der Staaij SGP 12 min
3. G.J.P. van Otterloo 50PLUS
4. W.R. van Haga FVD 10 min
5. J. van Wijngaarden VVD 10 min
6. E.M. van Esch PvdD 10 min
7. C.J.L. van Dam CDA 5 min
8. H.P.M. Hijink SP
9. A.H. Kuiken PvdA
10. T. Kuzu DENK 15 min
Buiten een paar oneliners van Wilders en Van Haga zal Rutte niet worden aangevallen. Een meerderheid is een formaliteit. Visionair Kees van der Staaij was de afgelopen keer de enige die het kabinet juridisch deed wankelen en dat zal dit keer vermoedelijk in de kiem gesmoord zijn.quote:Op donderdag 18 februari 2021 09:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd naar wat hoe rutte wordt aangevallen nu.
Dat is het enige.
Waarom dan 'hoog inzetten'? Wat is wel de verantwoordelijkheid van het RIVM?quote:Op donderdag 18 februari 2021 09:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het RIVM is toch niet verantwoordelijk voor wat de media brengen?
Sterk staaltje propagandaquote:Op donderdag 18 februari 2021 09:08 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Tragikomische manier van verwoorden ook wel, van het Algemeen Dagblad. Ondertussen schreeuwen andere varianten alweer om aandacht. De enigen die om aandacht schreeuwen voor variantjes zijn zijzelf, daar het in werkelijkheid, zoals altijd, een stuk genuanceerder blijkt te liggen. mAar dE bRitSe vAriaNt?!?
Dat is zeker zorgelijk. Daar zou wel meer aandacht voor mogen zijn. Weer partijen die beschikking krijgen over je privegegevens. Daar kan de overheid ook zo lekker mee omgaan.....quote:Op donderdag 18 februari 2021 08:43 schreef daNpy het volgende:
Vanmorgen hoorde ik op de radio dat het kabinet bezig is met een vaccinatie bewijs. Een zeer zorgelijk ontwikkeling waarmee ze uit eten en andere normale zaken willen toestaan voor mensen die aan kunnen tonen dat ze een negatieve test hebben kunnen ondergaan. Dit bewijs is slechts 48 uur geldig en zegt naar mijn mening, helemaal niks. Sowieso hebben derden niks te maken met je privégegevens, dus zo'n bewijs is enorm onwenselijk.
Er ontstaat dan een maatschappij waar samenkomen op vergunde locaties een stuk lastiger wordt.quote:Op donderdag 18 februari 2021 09:16 schreef Gunner het volgende:
Dat is zeker zorgelijk. Daar zou wel meer aandacht voor mogen zijn. Weer partijen die beschikking krijgen over je privegegevens. Daar kan de overheid ook zo lekker mee omgaan.....
Maar ik heb gehoord dat geen vaccinatiebewijs is maar een bewijs dat je negatief getest bent?
(dus als je naar de kroeg wil als dat ooit nog kan moet je twee dagen van te voren laten testen? het spontane in de samenleving gaat er wel lekker af zo)
Het hele begrip hoog inzetten zou al heel raar zijn als je praat over module en cijfers waarbij je een schatting maakt.quote:Op donderdag 18 februari 2021 09:11 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Waarom dan 'hoog inzetten'? Wat is wel de verantwoordelijkheid van het RIVM?
Omdat ze menselijk gedrag willen beïnvloeden?quote:
Had wel wat meer verwacht inderdaad.quote:Op donderdag 18 februari 2021 09:10 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Buiten een paar oneliners van Wilders en Van Haga zal Rutte niet worden aangevallen. Een meerderheid is een formaliteit. Visionair Kees van der Staaij was de afgelopen keer de enige die het kabinet juridisch deed wankelen en dat zal dit keer vermoedelijk in de kiem gesmoord zijn.
Dat is toch de technische briefing die bedoeld wordt? Ik dacht ook dat die om 9:00 zou beginnen, maar 9:45.quote:Op donderdag 18 februari 2021 09:04 schreef Claudia_x het volgende:
Ik dacht dat er om 9 uur een technische briefing van Van Dissel zou zijn. Klopt dat niet? Ik zie wel een technische briefing om 9.45 uur door andere personen.
Ik heb de ochtendpopcorn vast klaar staan. Meetings voor vanmorgen verzet, kom maar opquote:Op donderdag 18 februari 2021 09:23 schreef Salina het volgende:
[..]
Dat is toch de technische briefing die bedoeld wordt? Ik dacht ook dat die om 9:00 zou beginnen, maar 9:45.
Technische briefing avondklok, staat er. Dat beloofd wat.
@GGMM en ik zitten er klaar voorquote:Op donderdag 18 februari 2021 09:23 schreef Salina het volgende:
[..]
Dat is toch de technische briefing die bedoeld wordt? Ik dacht ook dat die om 9:00 zou beginnen, maar 9:45.
Geloof daar niet meer zo in, in het begin was het vooral nog nieuw, spannend en vooral onbekend dus veel bereidheid. Na een jaar kan vooral de groep die niet in de risicocategorie valt (<50, gezond, fit) prima de inschatting maken dat het voor hen allemaal wel mee valt. Als ik naar mezelf kijk zou ik niet meer op- of omkijken van wat vollere ziekenhuizen in ieder geval. MEN VATTE ZE NIE @Lenny_Leonardquote:Op donderdag 18 februari 2021 09:21 schreef zalkc het volgende:
[..]
Omdat ze menselijk gedrag willen beïnvloeden?
Wat ik een beetje waarneem is dat de opvolgingsbereidheid groter was toen het krap werd in de ziekenhuizen, als het lokale ziekenhuis de deuren moet sluiten voor nieuwe patiënten motiveert mij dat meer om me aan de maatregelen te houden dan "pas op voor de britse variant!!!". Na verloop van tijd word het een beetje "the boy who cried: WOLF!", je gelooft ze niet meer.
Door Sackers en Brouwer. Het lijkt me een juridisch verhaal te worden.quote:Op donderdag 18 februari 2021 09:23 schreef Salina het volgende:
[..]
Als Jaap weer net zo'n lulverhaal gaat houden als in de rechtszaal dan wacht ik wel op de samenvatting.quote:Op donderdag 18 februari 2021 09:24 schreef onlogisch het volgende:
[..]
@:GGMM en ik zitten er klaar voor
denk het ook, het is nu niet meer dodelijk voor iedereen en dat was het vorig jaar welquote:Op donderdag 18 februari 2021 09:26 schreef Caland het volgende:
[..]
Geloof daar niet meer zo in, in het begin was het vooral nog nieuw, spannend en vooral onbekend dus veel bereidheid. Na een jaar kan vooral de groep die niet in de risicocategorie valt (<50, gezond, fit) prima de inschatting maken dat het voor hen allemaal wel mee valt. Als ik naar mezelf kijk zou ik niet meer op- of omkijken van wat vollere ziekenhuizen in ieder geval. MEN VATTE ZE NIE @:lenny_leonard
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |