Drenthe maakt zich gevechtsklaar en komt uit de bunkers, ik zeg het je.quote:Op maandag 15 februari 2021 13:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik heb de hooivork al in het vet liggen.
Maar vooral omdat het gros van degenen die nu lopen te janken over de jongeren, dat helemaal niet voor de jongeren zelf in kwestie doet. Die interesseert ze verder namelijk niet zoveel, maar het is wel een fijne, emotionele schaamlap om je met enige morele toevoeging tegen de maatregelen te kunnen verzetten.quote:Op maandag 15 februari 2021 12:53 schreef Scrummie het volgende:
Als ik nog 1 artikel zie over 'die arme jongeren' hoop ik dat we nog een jaar in lockdown zitten. Krijg de tering maar met je slachtoffer gejank.
O ja Klazienaveen is Drenthe. Ik dacht dat het Groningen wasquote:Op maandag 15 februari 2021 13:07 schreef Noek het volgende:
[..]
Drenthe maakt zich gevechtsklaar en komt uit de bunkers, ik zeg het je.
we doen het voor de jongeren..quote:Op maandag 15 februari 2021 13:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Maar vooral omdat het gros van degenen die nu lopen te janken over de jongeren, dat helemaal niet voor de jongeren zelf in kwestie doet. Die interesseert ze verder namelijk niet zoveel, maar het is wel een fijne, emotionele schaamlap om je met enige morele toevoeging tegen de maatregelen te verzetten.
Simpel rekensommetje: gaan de scholen open, volgt de rest vanzelf. Dat is hun redenatie, en daarom vinden we de laatste tijd ineens een scala aan lieden die zich heel, heel erg zorgen maken over 'de jongeren'.
En ook voor onszelfquote:Op maandag 15 februari 2021 13:09 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
we doen het voor de jongeren..
en de zorg
Een andere mening weg zetten als complete onzin is natuurlijk wel wat makkelijk. Je kan ook gewoon de discussie aangaan.quote:Op maandag 15 februari 2021 13:06 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Ik bepaal het niet..
maar toch..
complete onzin
Over het algemeen vorm je je sociale netwerk en je persoonlijkheid voor een belangrijk deel in die fase. Natuurlijk hebben rigide vrijheidsbeperkende maatregelen dan een grotere invloed op je leven dan als je Volvo station voor de deur staat, het gezeur van je kinderen je grootste ergernis is en je salaris van de baan die je al hebt wordt betaald door Wopke.quote:Op maandag 15 februari 2021 12:53 schreef Scrummie het volgende:
Maar kom op, die bijwerkingen zijn toch verdorie, nog steeds, voor nagenoeg alle mensen hetzelfde?
Ik denk juist dat andere versoepelingen alleen maar langer op zich laten wachten omdat ze de scholen prioriteit geven. Maar dat ben ik. Kans is vrij aannemelijk dat de daling (als we al zo gelukkig mogen zijn dat we blijven dalen - wat ik betwijfel) een stuk langzamer gaat door deze versoepeling. Waardoor de rest langer moet wachten. Was denk ik beter geweest om nog een tijdje door te dalen en om dan bij een bepaalde grens weer wat meer versoepelingen in te voeren.quote:Op maandag 15 februari 2021 13:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Maar vooral omdat het gros van degenen die nu lopen te janken over de jongeren, dat helemaal niet voor de jongeren zelf in kwestie doet. Die interesseert ze verder namelijk niet zoveel, maar het is wel een fijne, emotionele schaamlap om je met enige morele toevoeging tegen de maatregelen te kunnen verzetten.
Simpel rekensommetje: gaan de scholen open, volgt de rest vanzelf. Dat is hun redenatie, en daarom vinden we de laatste tijd ineens een scala aan lieden die zich heel, heel erg zorgen maken over 'de jongeren'.
Jep. Ik zal me aan de wetten houden vooralsnog.quote:Op maandag 15 februari 2021 12:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Terecht. Het is klaar sinds de invoering van de symboolmaatregelen.
En dan doen we even alsof die fase nu compleet overgeslagen gaat worden?quote:Op maandag 15 februari 2021 13:13 schreef nostra het volgende:
Over het algemeen vorm je je sociale netwerk en je persoonlijkheid voor een belangrijk deel in die fase.
Hij zegt dat de bijwerkingen/neven effecten van de maatregelen voor iedereen hetzelfde is. Ik vind dat complete onzin.quote:Op maandag 15 februari 2021 13:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Een andere mening weg zetten als complete onzin is natuurlijk wel wat makkelijk. Je kan ook gewoon de discussie aangaan.
Ik snap wel wat Scrummie zegt. De maatregelen raken iedereen (maar iedereen op andere manieren) en er is bij iedereen kans op bijwerkingen; dat is niet enkel het geval bij ouderen. De kans is groter, maar dat is het dan ook wel.
Nou mensen, jullie hebben allemaal weer goed geluisterd. Hopenlijk luisteren jullie de volgende keer ook weer.quote:"Geen grote problemen door ijzel: 'Er is goed naar code rood geluisterd'
Zitten we al aan de 170k besmettingen?quote:Op maandag 15 februari 2021 13:17 schreef Scrummie het volgende:
Gommers trending. Ongevraagd advies dat verkiezingen 4-6 weken uitgesteld moeten worden want 'modellen'.
Ik ben een beetje klaar met de modellen voor maart.
Je bent eigenlijk alleen maar zuur aan het doen hier, ondersteund met stukjes tekst die je selectief post om zo je punt enige onderbouwing te geven.quote:Op maandag 15 februari 2021 12:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik hou dat beeld in stand? Haha.
Not this shit again.quote:Op maandag 15 februari 2021 13:17 schreef Scrummie het volgende:
Gommers trending. Ongevraagd advies dat verkiezingen 4-6 weken uitgesteld moeten worden want 'modellen'.
Hier de podcast. Vanaf 16:20. Koopmans hintte daar gisteren in Op1 ook al op.quote:Op maandag 15 februari 2021 13:17 schreef Scrummie het volgende:
Wanneer wordt die Gommers tegen zichzelf in bescherming genomen?quote:Op maandag 15 februari 2021 13:17 schreef Scrummie het volgende:
Ja, ik vind mezelf ook niet al te leuk op dit moment. Maar aangezien ieder voorstel om eens op een andere manier naar deze crisis te kijken, of iedere optie tot het loslaten van een maatregel, direct door het bevoegd gezag door het putje wordt getrapt blijft er weinig anders over. Mijn vertrouwen in een fatsoenlijke belangenafweging is tot het minimum gedaald.quote:Op maandag 15 februari 2021 13:20 schreef Questular het volgende:
[..]
Je bent eigenlijk alleen maar zuur aan het doen hier, ondersteund met stukjes tekst die je selectief post om zo je punt enige onderbouwing te geven.
Er was blijkbaar een paar maanden terug door Ollongren aan het RIVM gevraagd hoe de verkiezingen veilig georganiseerd kunnen worden, coronaproof.quote:Op maandag 15 februari 2021 13:17 schreef Scrummie het volgende:
Daar heb je ook zélf een rol in.quote:Op maandag 15 februari 2021 13:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, ik vind mezelf ook niet al te leuk op dit moment. Maar aangezien ieder voorstel om eens op een andere manier naar deze crisis te kijken, of iedere optie tot het loslaten van een maatregel, direct door het bevoegd gezag door het putje wordt getrapt blijft er weinig anders over. Mijn vertrouwen in een fatsoenlijke belangenafweging is tot het minimum gedaald.
Ik vind alles goed zolang ze de avondklok er maar niet om gaan verlengen om de middelbare scholen te openen...quote:Op maandag 15 februari 2021 13:14 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk juist dat andere versoepelingen alleen maar langer op zich laten wachten omdat ze de scholen prioriteit geven. Maar dat ben ik. Kans is vrij aannemelijk dat de daling (als we al zo gelukkig mogen zijn dat we blijven dalen - wat ik betwijfel) een stuk langzamer gaat door deze versoepeling. Waardoor de rest langer moet wachten. Was denk ik beter geweest om nog een tijdje door te dalen en om dan bij een bepaalde grens weer wat meer versoepelingen in te voeren.
Wanneer wordt Nederland tegen Gommers in bescherming genomen.quote:Op maandag 15 februari 2021 13:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wanneer wordt die Gommers tegen zichzelf in bescherming genomen?
De neveneffecten uiten zich bij iedereen misschien anders, maar uiteindelijk word iedereen geraakt. Iemand met een eigen bedrijf heeft het zwaar in deze tijd, maar het is een aanname om te zeggen dat zo'n persoon meer geraakt wordt dan iemand die werkeloos thuis zit. Wellicht komt diegene niet aan de bak vanwege de maatregelen. Wellicht zit zo'n persoon thuis omdat hij/zij depressief is geraakt door de maatregelen. Iemand anders heeft het dan weer moeilijk omdat hij/zij niet mag feesten. Of niet mag reizen. Dus ja, de neveneffecten uiten zich anders bij iedereen, maar vrijwel iedereen word wel geraakt en ik denk dat Scrummie dat bedoelde. Niet alles is een wedstrijd. Jongeren hebben het niet zwaarder dan ouderen; ouderen hebben het niet zwaarder dan jongeren. Iedereen heeft het zwaar. Punt.quote:Op maandag 15 februari 2021 13:17 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Hij zegt dat de bijwerkingen/neven effecten van de maatregelen voor iedereen hetzelfde is. Ik vind dat complete onzin.
wil dat best beargumenteren waarom het onzin is.
Ondernemers met een eigen zaak, hebben meer effect van de maatregelen dan bijvoorbeeld iemand al jaren geen werk heeft bijvoorbeeld en veel thuis zit. Of een oudere. of een jongere. Ik bedoel letterlijk iedereen wordt op een totaal andere manier geraakt.
Voor de een is het dat voor de ander weer dit en voor een ander verschilt er haast niks in hun leven met voorheen.
Met andere woorden, de neven effecten verschillen totaal per persoon en situatie. Dus zeker niet voor iedereen hetzelfde
Het zal mij verbazen als de avondklok er eerder afgaat eigenlijk,quote:Op maandag 15 februari 2021 13:24 schreef popje het volgende:
[..]
Ik vind alles goed zolang ze de avondklok er maar niet om gaan verlengen om de middelbare scholen te openen...
Hij heeft vorige week in elk geval weer dik 7 ton aan boetes opgeleverd.quote:Op maandag 15 februari 2021 13:25 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het zal mij verbazen als de avondklok er eerder afgaat eigenlijk,
Eens.quote:Op maandag 15 februari 2021 13:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er was blijkbaar een paar maanden terug door Ollongren aan het RIVM gevraagd hoe de verkiezingen veilig georganiseerd kunnen worden, coronaproof.
Al hebben we 100.000 besmettingen per dag, dan nog moet die handel wat mij betreft doorgaan. Als ze nu de verkiezingen tot 'ergens in de toekomst' uitstellen is ons democratische stelsel helemaal door de plee gespoeld. Het is tijd om op 15, 16 en 17 maart te laten horen dat dit klaar is.
Kan ik me op zich best iets bij voorstellen.quote:Op maandag 15 februari 2021 13:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, ik vind mezelf ook niet al te leuk op dit moment. Maar aangezien ieder voorstel om eens op een andere manier naar deze crisis te kijken, of iedere optie tot het loslaten van een maatregel, direct door het bevoegd gezag door het putje wordt getrapt blijft er weinig anders over. Mijn vertrouwen in een fatsoenlijke belangenafweging is tot het minimum gedaald.
Wat is er precies een oneerlijke frame?quote:Op maandag 15 februari 2021 13:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Kan ik me op zich best iets bij voorstellen.
Maar selectief posten, zuur en sarcastisch doen, dragen zeker niet bij aan enige verandering en ook niet aan dit topic. Het is bovendien een oneerlijke frame, daar zou je toch boven moeten staan.
Het is ook gewoon moeilijk. Tijdens de eerste golf was er een bezoekverbod in verzorgingstehuizen. Dat zou nu niet meer kunnen, maar je kunt wel zorgen voor veilige situaties. Een kamer met glas ertussen om er nu, zolang ze nog niet gevaccineerd zijn, bezoek veilig plaats te laten vinden.quote:Op maandag 15 februari 2021 13:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
De neveneffecten uiten zich bij iedereen misschien anders, maar uiteindelijk word iedereen geraakt. Iemand met een eigen bedrijf heeft het zwaar in deze tijd, maar het is een aanname om te zeggen dat zo'n persoon meer geraakt wordt dan iemand die werkeloos thuis zit. Wellicht komt diegene niet aan de bak vanwege de maatregelen. Wellicht zit zo'n persoon thuis omdat hij/zij depressief is geraakt door de maatregelen. Iemand anders heeft het dan weer moeilijk omdat hij/zij niet mag feesten. Of niet mag reizen. Dus ja, de neveneffecten uiten zich anders bij iedereen, maar vrijwel iedereen word wel geraakt en ik denk dat Scrummie dat bedoelde. Niet alles is een wedstrijd. Jongeren hebben het niet zwaarder dan ouderen; ouderen hebben het niet zwaarder dan jongeren. Iedereen heeft het zwaar. Punt.
FTFY.quote:Op maandag 15 februari 2021 13:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er was blijkbaar een paar maanden terug door Ollongren aan het RIVM gevraagd hoe de verkiezingen veilig georganiseerd kunnen worden, coronaproof.
Al hebben we 100.000 besmettingen per dag, dan nog moet die handel wat mij betreft doorgaan. Als ze nu de verkiezingen tot 'ergens in de toekomst' uitstellen is ons democratische stelsel helemaal door de plee gespoeld. Het is tijd om op 15, 16 en 17 maart te laten horen dat dit klaar is te stemmen, zoals de planning is.
Je bedoelt dat je denkt dat hij verlengd gaat worden na 2 maart of dat de middelbare scholen eerst opengaan dan en de avondklok ook?quote:Op maandag 15 februari 2021 13:25 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het zal mij verbazen als de avondklok er eerder afgaat eigenlijk,
quote:Op maandag 15 februari 2021 13:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
FTFY.
Dat jij dat gaat doen om te laten horen dat het klaar is, betekent niet dat heel NL dat gaat doen. Ik zou niet te verbaasd zijn als dat niet de uitslag gaat zijn.
Ik gok dat de VVD toch weer een grotere meerderheid gaat krijgen, je kan zeggen wat je wilt maar Rutte heeft dit tot nu toe professioneel en rustig in goede banen geleidt.quote:Op maandag 15 februari 2021 13:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
FTFY.
Dat jij dat gaat doen om te laten horen dat het klaar is, betekent niet dat heel NL dat gaat doen. Ik zou niet te verbaasd zijn als dat niet de uitslag gaat zijn.
Ik denk inderdaad wel dat boodschappen doen een vergelijkbare situatie is. Ik zou het in elk geval echt niet snappen als ze ervoor kiezen de verkiezingen uit te stellen.quote:Op maandag 15 februari 2021 13:27 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Eens.
Ik snap het niet zo. Ik zag ergens de ietwat oneerlijke vergelijking dat we ook elke dag boodschappen doen/kunnen doen. Geen idee of het klopt, maar als ik daar even google op cijfers hoeveel mensen er dagelijks in de supermarkt komen is dat 4 miljoen volgens een eerste google resultaat. Over 3 dagen is dat 12 miljoen mensen. Hoorde net dat er 10 miljoen mensen ongeveer mogen stemmen, over 3 dagen, en dan heb je ook nog de ouderen die per post mogen/kunnen stemmen.
Ik zie het probleem dus echt niet.
Maar het gaat ongetwijfeld invloed hebben.quote:Op maandag 15 februari 2021 13:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
FTFY.
Je plaatst alleen het gedeelte met de quote dat het nog maanden kan duren voor er versoepeld kan worden. Je post niet het hele artikel, waaruit blijkt dat de scholen op punt staan geopend te worden en dat ze goed bezig zijn met vaccineren. Het is selectief, met een doel, namelijk zo negatief mogelijk zijn en blijven en dat aanwakkeren.quote:Op maandag 15 februari 2021 13:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat is er precies een oneerlijke frame?
Oh, dat. Ik dacht dat we dat al behandeld hadden, maar goed. Ik zal de volgende keer het hele stuk plaatsen, goed?quote:Op maandag 15 februari 2021 13:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je plaatst alleen het gedeelte met de quote dat het nog maanden kan duren voor er versoepeld kan worden. Je post niet het hele artikel, waaruit blijkt dat de scholen op punt staan geopend te worden en dat ze goed bezig zijn met vaccineren. Het is selectief, met een doel, namelijk zo negatief mogelijk zijn en blijven en dat aanwakkeren.
Dat zal wel.quote:Op maandag 15 februari 2021 13:32 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Maar het gaat ongetwijfeld invloed hebben.
Het is mooi dat er weer dingen mogelijk gaan worden, maar dit kunnen we toch niet pre-coronagedrag noemen? Lege stoelen ertussen, spatschermen overal tussen.quote:Op maandag 15 februari 2021 13:34 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Mooi dat ze bezig zijn met proeven. Hopelijk kunnen er weer wat evenementen door gaan zo (aangepast).
Dat lijkt me inderdaad juist.quote:Op maandag 15 februari 2021 13:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Oh, dat. Ik dacht dat we dat al behandeld hadden, maar goed. Ik zal de volgende keer het hele stuk plaatsen, goed?
Het probleem is imho vooral dat ze een "gezondheidscheck" hebben geïntroduceerd om te voorkomen dat zieke mensen naar het stemlokaal gaan en anderen besmetten. Dat is in het kader van de pandemie wel te begrijpen, maar wat betreft het staatsrecht wel een beetje moeilijk, want in feite sluit je daarmee een deel van de kiezer uit van deelname.quote:Op maandag 15 februari 2021 13:27 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik zie het probleem dus echt niet.
Ik heb het toch ook niet over alle maatregelen te laten stoppen? Met 'dat dit klaar is' bedoelde ik deze manier van handelen, denken. Dat jij ervoor kiest dat in te vullen als 'alle maatregelen moeten weg' is volledig voor jouw rekening, niet de mijne.quote:Op maandag 15 februari 2021 13:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat zal wel.
Maar doen alsof iedereen gaat stemmen om te laten zien dat het klaar is, is echt wishful thinking, denk ik.
Sowieso, op wie moet je stemmen om alle maatregelen te laten stoppen? FvD. Daar zullen heel veel mensen niet aan willen.
quote:Op maandag 15 februari 2021 13:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is mooi dat er weer dingen mogelijk gaan worden, maar dit kunnen we toch niet pre-coronagedrag noemen? Lege stoelen ertussen, spatschermen overal tussen.
Bijzonder om te zien dat iets wat dus nooit een reële output was (meer een wat wat als), nog steeds elke keer wordt genoemd als argument om te bewijzen dat de modellen helemaal niet zouden deugen.quote:Op maandag 15 februari 2021 13:20 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Zitten we al aan de 170k besmettingen?
Het ligt een beetje aan de stemlocaties. Sommigen zijn echt heel krap en stond altijd al een ellenlange rij. Dat zal met extra maatregelen veel erger worden.quote:Op maandag 15 februari 2021 13:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad wel dat boodschappen doen een vergelijkbare situatie is. Ik zou het in elk geval echt niet snappen als ze ervoor kiezen de verkiezingen uit te stellen.
Over oneerlijke frames gesproken.quote:Op maandag 15 februari 2021 13:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb het toch ook niet over alle maatregelen te laten stoppen? Met 'dat dit klaar is' bedoelde ik deze manier van handelen, denken. Dat jij ervoor kiest dat in te vullen als 'alle maatregelen moeten weg' is volledig voor jouw rekening, niet de mijne.
Denk dat ze doelen op die foto in de 'lobby' waarin overal mensen op elkaar geplakt staan. Ik zie ook een persoon met een mondkapje over z'n kin, lijkt me ook niet de bedoeling.quote:Op maandag 15 februari 2021 13:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is mooi dat er weer dingen mogelijk gaan worden, maar dit kunnen we toch niet pre-coronagedrag noemen? Lege stoelen ertussen, spatschermen overal tussen.
In de hal staan ze wel weer met elkaar te praten zonder schermen er tussenquote:Op maandag 15 februari 2021 13:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ook niet. De timing is op dit moment echt uiterst problematisch. Doe het een paar weken later en er is een hele andere situatie. In april of mei is het bijvoorbeeld ook een optie om buiten te stemmen. Of dat in maart kan is nog maar de vraag.quote:Op maandag 15 februari 2021 13:38 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ik zou uitstel niet gek vinden
170k/dag was een absoluut slechtste scenario. Dat slechtste scenario is ons telkens voorgehouden om de avondklok te introduceren en het maximum aantal bezoekers naar 1 te brengen. In datzelfde scenario was namelijk ook een situatie waar er 100 besmettingen per dag waren.quote:Op maandag 15 februari 2021 13:37 schreef Momo het volgende:
[..]
Bijzonder om te zien dat iets wat dus nooit een reële output was (meer een wat wat als), nog steeds elke keer wordt genoemd als argument om te bewijzen dat de modellen helemaal niet zouden deugen.
Oh en ik zeg ook niet dat ze heilig zijn. Er zit gewoon superveel onzekerheid in. Er is niet meer data.
Bijzonder gezicht, maar ik zou het toch wel missen om tegen elkaar aangeplakt te staan en lekker dronken met vreemden ouwehoeren.quote:Op maandag 15 februari 2021 13:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Festivalgevoel!
Maar dan ga je dus iets fundamenteels -stemmen- verplaatsen vanuit de angst dat er meer besmettingen op kunnen gaan treden. Niet vanuit een acute dreiging, maar vanuit de angst dat een situatie waarheid kan gaan worden. Dat lijkt me echt onvoldoende om het stemmen uit te stellen.quote:Op maandag 15 februari 2021 13:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik ook niet. De timing is op dit moment echt uiterst problematisch. Doe het een paar weken later en er is een hele andere situatie. In april of mei is het bijvoorbeeld ook een optie om buiten te stemmen. Of dat in maart kan is nog maar de vraag.
Klopt, dat is mijn invulling, dat zeg je niet.quote:Op maandag 15 februari 2021 13:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb het toch ook niet over alle maatregelen te laten stoppen? Met 'dat dit klaar is' bedoelde ik deze manier van handelen, denken. Dat jij ervoor kiest dat in te vullen als 'alle maatregelen moeten weg' is volledig voor jouw rekening, niet de mijne.
Als je verder leest, zie je dat ik toegeef dat dat mijn invulling is.quote:Op maandag 15 februari 2021 13:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Over oneerlijke frames gesproken.
Ik vind het juist belangrijk dat iedereen z'n stem uit kan brengen. Op de manier die nu bedacht is, denk ik niet dat dat kan. Ik vind het kwalijker dat de verkiezingen niet voor iedereen toegankelijk zijn, dan wanneer het een paar weken later wordt gehouden.quote:Op maandag 15 februari 2021 13:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar dan ga je dus iets fundamenteels -stemmen- verplaatsen vanuit de angst dat er meer besmettingen op kunnen gaan treden. Niet vanuit een acute dreiging, maar vanuit de angst dat een situatie waarheid kan gaan worden. Dat lijkt me echt onvoldoende om het stemmen uit te stellen.
Mee eensquote:Op maandag 15 februari 2021 13:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Klopt, dat is mijn invulling, dat zeg je niet.
Maar 'dat dit klaar is' is denk ik niet wat er in de stemhokjes wordt gestemd. Het is namelijk niet klaar, en dat is het ook niet ineens als je niet op de VVD stemt. Bovendien staat de VVD er nog heel goed voor, en staan veel partijen toch voor een flink deel achter de maatregelen. Zoveel zal er niet veranderen.
Ik vind persoonlijk ook niet dat dat de belangrijkste reden moet zijn om het door te laten gaan, om te laten zien 'dat het klaar is'. De belangrijkste reden is dat er verkiezingen zijn gepland en het binnen ons democratisch bestel niet past om die niet te laten doorgaan als daar niet een verdomd goede reden voor is. En hoe serieus de problemen door de pandemie ook, ik denk dat die geen verdomd goede reden is om niet door te laten gaan op dit moment.
Niet per se angst. Ik heb liever verkiezingen die vrij zijn van zulke externe factoren. Komt er weer bak extra gezeik over vermeende fraude met poststemmen etc. Of de keuze voor een partij die sterk wordt beinvloed door de corona-voorkeuren van de betreffende partij.quote:Op maandag 15 februari 2021 13:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar dan ga je dus iets fundamenteels -stemmen- verplaatsen vanuit de angst dat er meer besmettingen op kunnen gaan treden. Niet vanuit een acute dreiging, maar vanuit de angst dat een situatie waarheid kan gaan worden. Dat lijkt me echt onvoldoende om het stemmen uit te stellen.
Dat scenario is ons helemaal niet telkens voorgehouden, het is een keer genoemd door een OMT-lid (niet Jaap of Marion) en de media is daarmee aan de haal gegaan. Het gevaar van wetenschap en journalisten die een headline willen scoren.quote:Op maandag 15 februari 2021 13:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
170k/dag was een absoluut slechtste scenario. Dat slechtste scenario is ons telkens voorgehouden om de avondklok te introduceren en het maximum aantal bezoekers naar 1 te brengen. In datzelfde scenario was namelijk ook een situatie waar er 100 besmettingen per dag waren.
Ze kiezen voor het scenario dat het meest slecht is, dat kan ik ze niet kwalijk nemen. Als dat scenario dan niet uitkomt kiezen ze er niet voor om het model opnieuw te evalueren om te kijken of het wel klopt, maar zeggen ze: "Ja, over 2 weken komt het nu echt hoor!"
Je punt?quote:Op maandag 15 februari 2021 13:47 schreef Za het volgende:
Meer uitbraken in bejaardentehuizen ondanks vaccinatie - vijf doden
Vijf bewoners van het huis van St. Margaretha Emstek zijn de afgelopen dagen overleden, hoewel ze eerder waren ingeënt. En ook bewoners van het St. Piusklooster die eerder waren ingeënt, zijn besmet.
https://www.nwzonline.de/(...)a_51,0,24494598.html
Vijf doden in Emstek - nieuwe tests in het bejaardentehuis
Status: 14/02/2021 16:30 uur
Na het overlijden van vijf senioren in een zorgcentrum in Emstek worden nu alle bewoners en medewerkers opnieuw getest op het coronavirus.
Een tweede vaccinatie biedt geen honderd procent bescherming, vervolgt de woordvoerder. Besmetting met het virus is ondanks de vaccinatie nog steeds mogelijk. De vaccinatie moet de vermenigvuldiging van het virus verminderen en een uitbraak voorkomen. "Het immuunsysteem van de bewoners is vaak verzwakt door de leeftijd en eventuele eerdere ziektes", vervolgt de woordvoerder.
https://www.ndr.de/nachri(...)heim,corona6696.html
Niet alleen maar milde symptomen helaas.
Waarom niet? Mensen kunnen via de post stemmen, mensen kunnen volmachten geven. Stemlocaties kunnen anders ingericht worden en (desnoods alleen voor die 3 dagen) kun je de avondklok eraf halen en stemmen vanaf 6 uur 's morgens tot 10 uur 's avonds ofzo doen. Ik vind niet dat iets dat zo belangrijk is als stemmen door (oplosbare) praktische uitdagingen uitgesteld moet worden.quote:Op maandag 15 februari 2021 13:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het juist belangrijk dat iedereen z'n stem uit kan brengen. Op de manier die nu bedacht is, denk ik niet dat dat kan. Ik vind het kwalijker dat de verkiezingen niet voor iedereen toegankelijk zijn, dan wanneer het een paar weken later wordt gehouden.
Hoelang was dit na de tweede prik?quote:Op maandag 15 februari 2021 13:47 schreef Za het volgende:
Meer uitbraken in bejaardentehuizen ondanks vaccinatie - vijf doden
Vijf bewoners van het huis van St. Margaretha Emstek zijn de afgelopen dagen overleden, hoewel ze eerder waren ingeënt. En ook bewoners van het St. Piusklooster die eerder waren ingeënt, zijn besmet.
https://www.nwzonline.de/(...)a_51,0,24494598.html
Vijf doden in Emstek - nieuwe tests in het bejaardentehuis
Status: 14/02/2021 16:30 uur
Na het overlijden van vijf senioren in een zorgcentrum in Emstek worden nu alle bewoners en medewerkers opnieuw getest op het coronavirus.
Een tweede vaccinatie biedt geen honderd procent bescherming, vervolgt de woordvoerder. Besmetting met het virus is ondanks de vaccinatie nog steeds mogelijk. De vaccinatie moet de vermenigvuldiging van het virus verminderen en een uitbraak voorkomen. "Het immuunsysteem van de bewoners is vaak verzwakt door de leeftijd en eventuele eerdere ziektes", vervolgt de woordvoerder.
https://www.ndr.de/nachri(...)heim,corona6696.html
Niet alleen maar milde symptomen helaas.
Er kwamen de laatste week steeds meer berichten van besmette bejaarden uit Duitsland, ondanks dubbele vaccinatie.quote:
Het is begonnen bij de media, maar daarna heel snel overgenomen door het kabinet en OMT leden. Even los van het aantal besmettingen per dag, er werd gezegd dat we eind januari in code zwart zaten. Dat was gebaseerd op dat aantal. Dat is opgepakt in de media, maar daarna zijn allerlei anderen er constant mee aan de haal gegaan. Kuipers heeft het telkens in zijn persconferenties genoemd etc.quote:Op maandag 15 februari 2021 13:47 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat scenario is ons helemaal niet telkens voorgehouden, het is een keer genoemd door een OMT-lid (niet Jaap of Marion) en de media is daarmee aan de haal gegaan. Het gevaar van wetenschap en journalisten die een headline willen scoren.
Ik ben het helemaal met je eens wat de verkiezingen betreftquote:Op maandag 15 februari 2021 13:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Waarom niet? Mensen kunnen via de post stemmen, mensen kunnen volmachten geven. Stemlocaties kunnen anders ingericht worden en (desnoods alleen voor die 3 dagen) kun je de avondklok eraf halen en stemmen vanaf 6 uur 's morgens tot 10 uur 's avonds ofzo doen. Ik vind niet dat iets dat zo belangrijk is als stemmen door (oplosbare) praktische uitdagingen uitgesteld moet worden.
Wat mij betreft gaan ze met stembusjes langs bij de mensen die niet durven te stemmen. Zet stembusje voor de deur, laat persoon biljet in stembus doen en zorg dat er 2 of 3 mensen bij zijn die controleren of het goed gedaan wordt. Zorg dat er een slot op dat stembusje zit en dat niemand die daarbij is er iets aan kan doen. Je kunt de mensen bijvoorbeeld een GoPro meegeven en de beelden live uit laten zenden zodat iedereen mee kan kijken.
De krantenkoppen:quote:Op maandag 15 februari 2021 13:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Waarom niet? Mensen kunnen via de post stemmen, mensen kunnen volmachten geven. Stemlocaties kunnen anders ingericht worden en (desnoods alleen voor die 3 dagen) kun je de avondklok eraf halen en stemmen vanaf 6 uur 's morgens tot 10 uur 's avonds ofzo doen. Ik vind niet dat iets dat zo belangrijk is als stemmen door (oplosbare) praktische uitdagingen uitgesteld moet worden.
Wat mij betreft gaan ze met stembusjes langs bij de mensen die niet durven te stemmen. Zet stembusje voor de deur, laat persoon biljet in stembus doen en zorg dat er 2 of 3 mensen bij zijn die controleren of het goed gedaan wordt. Zorg dat er een slot op dat stembusje zit en dat niemand die daarbij is er iets aan kan doen. Je kunt de mensen bijvoorbeeld een GoPro meegeven en de beelden live uit laten zenden zodat iedereen mee kan kijken.
Ik vind het vooral raar dat ze moeilijk doen over stemmen (wat best veilig kan gebeuren door spreiding, mondkapjes, 1,5 meter, etc), maar dat we in de supermarkt dagelijks toch veel meer andere mensen tegenkomen. Ondertussen openen ze wel de scholen (die potentieel weer voor stijgingen kunnen zorgen), etc.quote:Op maandag 15 februari 2021 13:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar wanneer ga je het dan wel doen? Wanneer het vaccineren klaar is?quote:Op maandag 15 februari 2021 13:55 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
De kantenkoppen:
- 'Onderzoek naar fraude bij poststemmen gaat nog maanden duren'
- 'Extra stemmen ronselen aan de deur vooral in arme wijken'
- 'Buurt X, hier is niemand geweest met een stembus!'
- 'Wij moesten 3 uur wachten en waren nog te laat'
Er is gewoon teveel ruimte voor gezeik.
Het punt is dat de procedure al helemaal is ingericht. Dus ze gaan niet langsrijden of wat dan ook. Wat ze wel gaan doen is een beperkt aantal locaties langer openstellen en dat was het eigenlijk.quote:Op maandag 15 februari 2021 13:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dus geen 2 weken na de tweede prik. Dan kan het effect nog wel wat groter zijn als ze later zouden zijn besmet geraakt.quote:Op maandag 15 februari 2021 13:54 schreef Za het volgende:
[..]
Indien synchroon geprikt is met Belm was die meen ik de 26e, met Pfizer.
Het gaat er wat mij betreft niet zozeer om welke keuze er gemaakt is, maar dat die keuze ook bijgesteld kan worden tussentijds, en zo niet houdt de mensen op de hoogte en bied wat perspectief.quote:Op maandag 15 februari 2021 13:50 schreef aartstyle het volgende:
Het kabinet zal altijd het zekere voor het onzekere nemen. Zo zit onze hele maatschappij in elkaar. Daar kunnen we wat van vinden, maar het gros is overgevoelig geworden.
Stel kabinet had in januari gezegd: "Het aantal besmettingen daalt, er komt wel een vermoedelijkere besmettelijkere variant aan maar we nemen het risico" . Als dat fout gegaan was zou een groot deel van het volk (inclusief oppositie) roepen dat het moordenaars zijn en dat ze bloed aan hun handen hebben. Ja zelfs Baudet zou dat roepen.
Nu kiest kabinet voor zekerheid en lijkt het (gelukkig) mee te vallen en dan is het weer niet goed. "Ze maken de economie kapot, ze denken niet aan het maatschappelijk belang etc."
Welke keuze ze ook maken, het is toch nooit goed. En kijk nu eens naar de ijzel waarschuwing van gisteren voor vanmorgen. Een code rood die gelukkig in grote delen mee viel. Maar dan gaat het om een paar tienden in temperatuurverschil en dan was het wel fout gegaan. Tel daarbij op de maatschappij waarin elke dode er 1 teveel is en je krijgt dit soort waarschuwingen.
Nu achteraf roepen dat het onzin is kan je dan ook niet afschuiven op rijkswaterstaat/knmi maar op onze eigen maatschappij. Van mij had code rood ook niet gehoeven, maar dan moeten we niet achteraf zeuren als er een paar doden waren gevallen omdat het toch gevaarlijk bleek te zijn.
Je kan niet alle doden vermijden en toch risiso nemen. Het is het 1 of het ander. En onze maatschappij accepteert op dit moment beiden niet. En alle vrijheden behouden en geen doden aan Covid of doden in het verkeer door de gladheid. Een onmogelijke job.
Ja dat is een lastige vraag. Spreiden is het beste denk ik, dus stemmen op de normale manier maar dan op basis van oproep, over meerdere dagen.quote:Op maandag 15 februari 2021 13:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar wanneer ga je het dan wel doen? Wanneer het vaccineren klaar is?
Het gaat er niet alleen om dat de termijn al verstreken is, het kabinet is al demissionair. Er worden nu al onderwerpen controversieel verklaard waardoor ze niet behandeld kunnen worden. Hoe lang willen we daarmee wachten?
Ik lees net pas over die gezondheidscheck, dank. Die vind ik persoonlijk vrij onzinnig. De medewerkers van het stemlokaal hoeven toch helemaal geen contact te hebben met stemmers? Als ik de keren dat ik ben wezen stemmen even voor me haal was het: Loop naar binnen, loop naar tafeltje, haal stembiljet op, loop naar hokje, pak potlood, vul in, vouw dicht, doe in stemcontainer.quote:Op maandag 15 februari 2021 13:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het punt is dat de procedure al helemaal is ingericht. Dus ze gaan niet langsrijden of wat dan ook. Wat ze wel gaan doen is een beperkt aantal locaties langer openstellen en dat was het eigenlijk.
Stemmen per post is alleen mogelijk voor mensen boven de 70, dus dat valt voor het gros van de mensen af. Dan blijft inderdaad de volmacht over. Dat is wellicht een optie voor mensen die sowieso het stemlokaal willen mijden in verband met gezondheidsrisico's. Wel een beetje jammer dat voor die mensen het stemgeheim dan niet meer geldt, maar ok.
Een groter probleem vind ik echter de gezondheidscheck. Dat betekent dat mensen die hoesten of niezen niet naar het stemlokaal mogen komen. Of je daar last van hebt weet je echter pas kort van te voren, wat betekent dat je alleen iemand in je eigen gemeente kunt machtigen om voor jou te stemmen. Voor het machtigen van mensen in een andere gemeente is namelijk een andere procedure, die langer duurt. Je krijgt dan ook een andere stemkaart opgestuurd enzo, dat is niet binnen een paar dagen geregeld. Hopelijk ken je iemand binnen je gemeente die je je stem toevertrouwt.
En wat gebeurt er wanneer ook de persoon die je hebt gemachtigd op de dag van het stemmen ziek is? Dan gaat je stem verloren, want machtigen kan maar een keer. Dat is vrij kwalijk in het kader van representatieve, vrije verkiezingen.
Om nog maar te zwijgen over mensen die ondanks klachten toch gaan stemmen, want dat zit er wel in natuurlijk.
De tweede vaccinatie werd gegeven op 18 en 19 januari.quote:Op maandag 15 februari 2021 13:57 schreef Anton91 het volgende:
Dus geen 2 weken na de tweede prik. Dan kan het effect nog wel wat groter zijn als ze later zouden zijn besmet geraakt.
Veel van wat je noemt gaan ze ook doen, hoor. Die plexiglazenschermen komen er en ook krijgt iedereen z'n eigen potlood. De kans dat een stemmer een ander besmet lijkt me op zich niet supergroot. Een ander verhaal is echter een besmette medewerker. Als die de hele dag in dat stemlokaal zit, kun je er wel van uit gaan dat er flink wat virusdeeltjes in de lucht hangen. De kans dat er dan mensen besmet raken lijkt me wel reëel. Daarom zou buiten stemmen beter zijn, maar of dat in maart kan qua weersomstandigheden is niet zeker.quote:Op maandag 15 februari 2021 14:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik lees net pas over die gezondheidscheck, dank. Die vind ik persoonlijk vrij onzinnig. De medewerkers van het stemlokaal hoeven toch helemaal geen contact te hebben met stemmers? Als ik de keren dat ik ben wezen stemmen even voor me haal was het: Loop naar binnen, loop naar tafeltje, haal stembiljet op, loop naar hokje, pak potlood, vul in, vouw dicht, doe in stemcontainer.
De enige momenten dat je contact hebt zijn dus wanneer je het stembiljet aanpakt (kan met plexiglas) en het potlood pakt. Desnoods gebruik je zo'n potlooddispenser, waar er telkens één vanzelf naar beneden rolt oid. Plus, hoe groot is het risico op overdracht via voorwerpen nu echt?
Dat is inderdaad wel een probleem, ik vind het een onzinnige regel.
Je hebt helemaal gelijk we gaan acuut stoppen met vaccineren, verspilde moeitequote:Op maandag 15 februari 2021 13:52 schreef Za het volgende:
[..]
Er kwamen de laatste week steeds meer berichten van besmette bejaarden uit Duitsland, ondanks dubbele vaccinatie.
Men vond dat geen nieuws want het betrof slechts milde symptomen, een paar dagen later zijn er al 5 covid doden gevallen onder gevaccineerde bejaarden, plus nog meer uitbraken. Zie het als een update.
Als de deur van het stemlokaal open staat zou dat ook niet zo'n big deal moeten zijn lijkt me. Maargoed, medewerkers kun je een dag ervoor of twee dagen ervoor ook laten testen.quote:Op maandag 15 februari 2021 14:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Veel van wat je noemt gaan ze ook doen, hoor. Die plexiglazenschermen komen er en ook krijgt iedereen z'n eigen potlood. De kans dat een stemmer een ander besmet lijkt me op zich niet supergroot. Een ander verhaal is echter een besmette medewerker. Als die de hele dag in dat stemlokaal zit, kun je er wel van uit gaan dat er flink wat virusdeeltjes in de lucht hangen. De kans dat er dan mensen besmet raken lijkt me wel reëel. Daarom zou buiten stemmen beter zijn, maar of dat in maart kan qua weersomstandigheden is niet zeker.
het is een beetje een non issue..quote:Op maandag 15 februari 2021 14:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Veel van wat je noemt gaan ze ook doen, hoor. Die plexiglazenschermen komen er en ook krijgt iedereen z'n eigen potlood. De kans dat een stemmer een ander besmet lijkt me op zich niet supergroot. Een ander verhaal is echter een besmette medewerker. Als die de hele dag in dat stemlokaal zit, kun je er wel van uit gaan dat er flink wat virusdeeltjes in de lucht hangen. De kans dat er dan mensen besmet raken lijkt me wel reëel. Daarom zou buiten stemmen beter zijn, maar of dat in maart kan qua weersomstandigheden is niet zeker.
Klopt, maar de beste rule is "beperkingen weg"quote:Op maandag 15 februari 2021 12:51 schreef popje het volgende:
Rule
[..]
Rule of six is altijd nog beter dan rule of 2...
Dat gaan ze ook doen en dat zal best wat schelen, maar de schaal van de verkiezingen betekent wel dat er sowieso wat extra besmettingen plaats zullen gaan vinden. Hopelijk zet de daling van de ziekenhuisbezetting door, want het zou toch jammer zijn als hierdoor de zorg weer verder in de knel komt. Verder hoop ik vooral dat er niet teveel mensen zijn die zich er niet veilig bij voelen en daardoor helemaal niet gaan stemmen.quote:Op maandag 15 februari 2021 14:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als de deur van het stemlokaal open staat zou dat ook niet zo'n big deal moeten zijn lijkt me. Maargoed, medewerkers kun je een dag ervoor of twee dagen ervoor ook laten testen.
Dat supermarkten niet naar boven komen in bron- en contactonderzoek wil niet zeggen dat daar geen besmettingen plaatsvinden. Er zijn juist een hoop mensen die de supermarkt mijden en gebruik maken van de mogelijkheid om dingen op te halen of te laten bezorgen. Het is niet voor niks drukker dan ooit bij die diensten. Bij de verkiezingen is zoiets echter geen optie, omdat stemmen per brief alleen is toegestaan voor mensen boven de 70.quote:Op maandag 15 februari 2021 14:11 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
zoals gezegd je bent doorgaans langer in de supermarkt, en verhaal over eventueel besmette medewerker . dat geldt toch ook voor een supermarkt of elke plek met medewerkers. Daar heeft niemand zich nog druk over gemaakt en nu ineens wel omdat het om stemmen zou gaan?
Het is gespreid over 3 dagen en er zijn ruimere mogelijkheden om het via de post of per volmacht te doen.quote:Op maandag 15 februari 2021 14:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat gaan ze ook doen en dat zal best wat schelen, maar de schaal van de verkiezingen betekent wel dat er sowieso wat extra besmettingen plaats zullen gaan vinden. Hopelijk zet de daling van de ziekenhuisbezetting door, want het zou toch jammer zijn als hierdoor de zorg weer verder in de knel komt. Verder hoop ik vooral dat er niet teveel mensen zijn die zich er niet veilig bij voelen en daardoor helemaal niet gaan stemmen.
Ik snap wel dat het problematisch is dat je niet te lang met een demissionair kabinet wil blijven zitten. Maar juist omdat de verkiezingen belangrijk zijn, wil ik ook graag dat het zo goed mogelijk geregeld is. De kans dat iedereen vrij z'n stem kan uitbrengen lijkt me in de lente wat groter dan in maart, omdat de staat van de pandemie dan waarschijnlijk een heel stuk gunstiger is. Rustiger in de ziekenhuizen, minder mensen met een snotneus, meer kans om het buiten te organiseren. Daarom zou ik wel voor uitstel zijn.
Ja en wat is het punt?quote:Op maandag 15 februari 2021 14:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat supermarkten niet naar boven komen in bron- en contactonderzoek wil niet zeggen dat daar geen besmettingen plaatsvinden. Er zijn juist een hoop mensen die de supermarkt mijden en gebruik maken van de mogelijkheid om dingen op te halen of te laten bezorgen. Het is niet voor niks drukker dan ooit bij die diensten. Bij de verkiezingen is zoiets echter geen optie, omdat stemmen per brieft alleen is toegestaan voor mensen boven de 70.
Dat ze het over drie dagen hebben gespreid is mooi, maar dat geldt maar voor een beperkt aantal locaties. Grote kans dat de plek waar je normaal gaat stemmen alleen op de dag van de verkiezingen geopend is.quote:Op maandag 15 februari 2021 14:20 schreef zalkc het volgende:
[..]
Het is gespreid over 3 dagen en er zijn ruimere mogelijkheden om het via de post of per volmacht te doen.
Er zijn in Duitsland ook nog 113 ouderen overleden kort na het krijgen van het vaccin.quote:Op maandag 15 februari 2021 14:07 schreef zalkc het volgende:
Je hebt helemaal gelijk we gaan acuut stoppen met vaccineren, verspilde moeite
Dit is dus juist m'n punt: het is in het kader van vrije, representatieve verkiezingen een beetje jammer als een deel van de kiezer wegblijft omdat ze zich niet veilig voelen, of omdat ze niet mogen komen omdat ze de gezondheidscheck niet doorstaan.quote:Op maandag 15 februari 2021 14:22 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
En wat betreft dat je het niet online kan doen dat klopt. Maar wat maakt dat verder uit? dan moet je inderdaad naar het stemlokaal. en als je dat toch wel heel eng vindt dan moet je niet gaan.. simpel
Gisteren was er ergens een aantal interviews over dit onderwerp. Ze vroegen een oudere vrouw wat vragen erover, die wou niet naar de stembus nu met corona en maar wou ook niet haar man/kinderen machtigen om te stemmen want stemgeheim. Zou wat zijn als je je geliefden daar niet mee kan vertrouwen. Al weet ik natuurlijk dat er ook eenzame bejaarden zijn die geen familie meer hebben om zoiets te doen.quote:Op maandag 15 februari 2021 14:27 schreef Noek het volgende:
Als je het eng vindt, kun je toch een volmacht geven.
Gewoon door laten gaan. Gommers is een beste man maar hij gaat toch echt niet over de verkiezingen.
Maar wat vindt Ernst?
Democratie is niet voor bange mensenquote:Op maandag 15 februari 2021 14:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dit is dus juist m'n punt: het is in het kader van vrije, representatieve verkiezingen een beetje jammer als een deel van de kiezer wegblijft omdat ze zich niet veilig voelen, of omdat ze niet mogen komen omdat ze de gezondheidscheck niet doorstaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |