abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198016629
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 13:22 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Wanneer wordt die Gommers tegen zichzelf in bescherming genomen?
Wanneer wordt Nederland tegen Gommers in bescherming genomen.
pi_198016637
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 13:17 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

Hij zegt dat de bijwerkingen/neven effecten van de maatregelen voor iedereen hetzelfde is. Ik vind dat complete onzin.

wil dat best beargumenteren waarom het onzin is.
Ondernemers met een eigen zaak, hebben meer effect van de maatregelen dan bijvoorbeeld iemand al jaren geen werk heeft bijvoorbeeld en veel thuis zit. Of een oudere. of een jongere. Ik bedoel letterlijk iedereen wordt op een totaal andere manier geraakt.

Voor de een is het dat voor de ander weer dit en voor een ander verschilt er haast niks in hun leven met voorheen.

Met andere woorden, de neven effecten verschillen totaal per persoon en situatie. Dus zeker niet voor iedereen hetzelfde
De neveneffecten uiten zich bij iedereen misschien anders, maar uiteindelijk word iedereen geraakt. Iemand met een eigen bedrijf heeft het zwaar in deze tijd, maar het is een aanname om te zeggen dat zo'n persoon meer geraakt wordt dan iemand die werkeloos thuis zit. Wellicht komt diegene niet aan de bak vanwege de maatregelen. Wellicht zit zo'n persoon thuis omdat hij/zij depressief is geraakt door de maatregelen. Iemand anders heeft het dan weer moeilijk omdat hij/zij niet mag feesten. Of niet mag reizen. Dus ja, de neveneffecten uiten zich anders bij iedereen, maar vrijwel iedereen word wel geraakt en ik denk dat Scrummie dat bedoelde. Niet alles is een wedstrijd. Jongeren hebben het niet zwaarder dan ouderen; ouderen hebben het niet zwaarder dan jongeren. Iedereen heeft het zwaar. Punt.
pi_198016641
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 13:24 schreef popje het volgende:

[..]

Ik vind alles goed zolang ze de avondklok er maar niet om gaan verlengen om de middelbare scholen te openen...
Het zal mij verbazen als de avondklok er eerder afgaat eigenlijk,
  maandag 15 februari 2021 @ 13:26:03 #129
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198016662
Zou toch lekker zijn als het kabinet in de volgende persco Gommer even vriendelijk bedankt voor zijn adviezen in de media, en dat ze er helemaal niks mee gaan doen omdat de verkiezingen veel te belangrijk zijn.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 15 februari 2021 @ 13:26:07 #130
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198016665
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 13:25 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Hij heeft vorige week in elk geval weer dik 7 ton aan boetes opgeleverd.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_198016687
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 13:22 schreef chratnox het volgende:

[..]

Er was blijkbaar een paar maanden terug door Ollongren aan het RIVM gevraagd hoe de verkiezingen veilig georganiseerd kunnen worden, coronaproof.

Al hebben we 100.000 besmettingen per dag, dan nog moet die handel wat mij betreft doorgaan. Als ze nu de verkiezingen tot 'ergens in de toekomst' uitstellen is ons democratische stelsel helemaal door de plee gespoeld. Het is tijd om op 15, 16 en 17 maart te laten horen dat dit klaar is.
Eens.

Ik snap het niet zo. Ik zag ergens de ietwat oneerlijke vergelijking dat we ook elke dag boodschappen doen/kunnen doen. Geen idee of het klopt, maar als ik daar even google op cijfers hoeveel mensen er dagelijks in de supermarkt komen is dat 4 miljoen volgens een eerste google resultaat. Over 3 dagen is dat 12 miljoen mensen. Hoorde net dat er 10 miljoen mensen ongeveer mogen stemmen, over 3 dagen, en dan heb je ook nog de ouderen die per post mogen/kunnen stemmen.

Ik zie het probleem dus echt niet.
  Moderator maandag 15 februari 2021 @ 13:27:59 #132
5428 crew  miss_sly
pi_198016695
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 13:22 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ja, ik vind mezelf ook niet al te leuk op dit moment. Maar aangezien ieder voorstel om eens op een andere manier naar deze crisis te kijken, of iedere optie tot het loslaten van een maatregel, direct door het bevoegd gezag door het putje wordt getrapt blijft er weinig anders over. Mijn vertrouwen in een fatsoenlijke belangenafweging is tot het minimum gedaald.
Kan ik me op zich best iets bij voorstellen.

Maar selectief posten, zuur en sarcastisch doen, dragen zeker niet bij aan enige verandering en ook niet aan dit topic. Het is bovendien een oneerlijke frame, daar zou je toch boven moeten staan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 15 februari 2021 @ 13:28:52 #133
346939 Janneke141
pi_198016709
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 13:27 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Kan ik me op zich best iets bij voorstellen.

Maar selectief posten, zuur en sarcastisch doen, dragen zeker niet bij aan enige verandering en ook niet aan dit topic. Het is bovendien een oneerlijke frame, daar zou je toch boven moeten staan.
Wat is er precies een oneerlijke frame?
pi_198016721
quote:
2s.gif Op maandag 15 februari 2021 13:24 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

De neveneffecten uiten zich bij iedereen misschien anders, maar uiteindelijk word iedereen geraakt. Iemand met een eigen bedrijf heeft het zwaar in deze tijd, maar het is een aanname om te zeggen dat zo'n persoon meer geraakt wordt dan iemand die werkeloos thuis zit. Wellicht komt diegene niet aan de bak vanwege de maatregelen. Wellicht zit zo'n persoon thuis omdat hij/zij depressief is geraakt door de maatregelen. Iemand anders heeft het dan weer moeilijk omdat hij/zij niet mag feesten. Of niet mag reizen. Dus ja, de neveneffecten uiten zich anders bij iedereen, maar vrijwel iedereen word wel geraakt en ik denk dat Scrummie dat bedoelde. Niet alles is een wedstrijd. Jongeren hebben het niet zwaarder dan ouderen; ouderen hebben het niet zwaarder dan jongeren. Iedereen heeft het zwaar. Punt.
Het is ook gewoon moeilijk. Tijdens de eerste golf was er een bezoekverbod in verzorgingstehuizen. Dat zou nu niet meer kunnen, maar je kunt wel zorgen voor veilige situaties. Een kamer met glas ertussen om er nu, zolang ze nog niet gevaccineerd zijn, bezoek veilig plaats te laten vinden.

Na de eerste golf is er terecht gezegd dat ze verzorgingstehuizen nooit meer wilden sluiten. Zulke situaties zijn ze nu aan het veroorzaken op andere plekken. Bij jongeren, jongvolwassenen, thuiswonende ouderen en welke categorie ook. Om te voorkomen dat één maatregel die als heftig ervaren is genomen wordt, worden er meerdere genomen die effectief dezelfde uitwerking hebben.
  Moderator maandag 15 februari 2021 @ 13:29:48 #135
5428 crew  miss_sly
pi_198016723
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 13:22 schreef chratnox het volgende:

[..]

Er was blijkbaar een paar maanden terug door Ollongren aan het RIVM gevraagd hoe de verkiezingen veilig georganiseerd kunnen worden, coronaproof.

Al hebben we 100.000 besmettingen per dag, dan nog moet die handel wat mij betreft doorgaan. Als ze nu de verkiezingen tot 'ergens in de toekomst' uitstellen is ons democratische stelsel helemaal door de plee gespoeld. Het is tijd om op 15, 16 en 17 maart te laten horen dat dit klaar is te stemmen, zoals de planning is.
FTFY.

Dat jij dat gaat doen om te laten horen dat het klaar is, betekent niet dat heel NL dat gaat doen. Ik zou niet te verbaasd zijn als dat niet de uitslag gaat zijn.
  maandag 15 februari 2021 @ 13:31:32 #136
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_198016748
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 13:25 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Je bedoelt dat je denkt dat hij verlengd gaat worden na 2 maart of dat de middelbare scholen eerst opengaan dan en de avondklok ook?
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_198016759
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 13:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]

FTFY.

Dat jij dat gaat doen om te laten horen dat het klaar is, betekent niet dat heel NL dat gaat doen. Ik zou niet te verbaasd zijn als dat niet de uitslag gaat zijn.
quote:

[..]

FTFY.

Ik gok dat de VVD toch weer een grotere meerderheid gaat krijgen, je kan zeggen wat je wilt maar Rutte heeft dit tot nu toe professioneel en rustig in goede banen geleidt.
Alleen nu worden mensen het wel zat, dus als je die verkiezingen gaat uitstellen is dat ook niet gunstig voor de VVD.
Gaat dus zeker niet gebeuren.,
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_198016760
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 13:27 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Eens.

Ik snap het niet zo. Ik zag ergens de ietwat oneerlijke vergelijking dat we ook elke dag boodschappen doen/kunnen doen. Geen idee of het klopt, maar als ik daar even google op cijfers hoeveel mensen er dagelijks in de supermarkt komen is dat 4 miljoen volgens een eerste google resultaat. Over 3 dagen is dat 12 miljoen mensen. Hoorde net dat er 10 miljoen mensen ongeveer mogen stemmen, over 3 dagen, en dan heb je ook nog de ouderen die per post mogen/kunnen stemmen.

Ik zie het probleem dus echt niet.
Ik denk inderdaad wel dat boodschappen doen een vergelijkbare situatie is. Ik zou het in elk geval echt niet snappen als ze ervoor kiezen de verkiezingen uit te stellen.
pi_198016773
quote:

[..]

FTFY.

Maar het gaat ongetwijfeld invloed hebben.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  Moderator maandag 15 februari 2021 @ 13:33:40 #140
5428 crew  miss_sly
pi_198016785
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 13:28 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Wat is er precies een oneerlijke frame?
Je plaatst alleen het gedeelte met de quote dat het nog maanden kan duren voor er versoepeld kan worden. Je post niet het hele artikel, waaruit blijkt dat de scholen op punt staan geopend te worden en dat ze goed bezig zijn met vaccineren. Het is selectief, met een doel, namelijk zo negatief mogelijk zijn en blijven en dat aanwakkeren.
  maandag 15 februari 2021 @ 13:34:34 #141
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198016802
twitter

Mooi dat ze bezig zijn met proeven. Hopelijk kunnen er weer wat evenementen door gaan zo (aangepast).
  maandag 15 februari 2021 @ 13:35:18 #142
346939 Janneke141
pi_198016814
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 13:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Je plaatst alleen het gedeelte met de quote dat het nog maanden kan duren voor er versoepeld kan worden. Je post niet het hele artikel, waaruit blijkt dat de scholen op punt staan geopend te worden en dat ze goed bezig zijn met vaccineren. Het is selectief, met een doel, namelijk zo negatief mogelijk zijn en blijven en dat aanwakkeren.
Oh, dat. Ik dacht dat we dat al behandeld hadden, maar goed. Ik zal de volgende keer het hele stuk plaatsen, goed?
  Moderator maandag 15 februari 2021 @ 13:35:53 #143
5428 crew  miss_sly
pi_198016826
quote:
14s.gif Op maandag 15 februari 2021 13:32 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Maar het gaat ongetwijfeld invloed hebben.
Dat zal wel.
Maar doen alsof iedereen gaat stemmen om te laten zien dat het klaar is, is echt wishful thinking, denk ik.
Sowieso, op wie moet je stemmen om alle maatregelen te laten stoppen? FvD. Daar zullen heel veel mensen niet aan willen.
pi_198016832
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 13:34 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Mooi dat ze bezig zijn met proeven. Hopelijk kunnen er weer wat evenementen door gaan zo (aangepast).
Het is mooi dat er weer dingen mogelijk gaan worden, maar dit kunnen we toch niet pre-coronagedrag noemen? Lege stoelen ertussen, spatschermen overal tussen.
  Moderator maandag 15 februari 2021 @ 13:36:58 #145
5428 crew  miss_sly
pi_198016845
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 13:35 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Oh, dat. Ik dacht dat we dat al behandeld hadden, maar goed. Ik zal de volgende keer het hele stuk plaatsen, goed?
Dat lijkt me inderdaad juist.
  maandag 15 februari 2021 @ 13:37:27 #146
12221 Tijn