abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198016373
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 13:06 schreef popje het volgende:

[..]

Jongens een beetje lief zijn...
onzin is een lief woord
pi_198016381
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 13:05 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik heb de hooivork al in het vet liggen.
Drenthe maakt zich gevechtsklaar en komt uit de bunkers, ik zeg het je.
Go hard or go home
  maandag 15 februari 2021 @ 13:07:55 #103
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198016387
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 12:53 schreef Scrummie het volgende:
Als ik nog 1 artikel zie over 'die arme jongeren' hoop ik dat we nog een jaar in lockdown zitten. Krijg de tering maar met je slachtoffer gejank.
Maar vooral omdat het gros van degenen die nu lopen te janken over de jongeren, dat helemaal niet voor de jongeren zelf in kwestie doet. Die interesseert ze verder namelijk niet zoveel, maar het is wel een fijne, emotionele schaamlap om je met enige morele toevoeging tegen de maatregelen te kunnen verzetten.

Simpel rekensommetje: gaan de scholen open, volgt de rest vanzelf. Dat is hun redenatie, en daarom vinden we de laatste tijd ineens een scala aan lieden die zich heel, heel erg zorgen maken over 'de jongeren'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 15 februari 2021 @ 13:09:12 #104
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198016404
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 13:07 schreef Noek het volgende:

[..]

Drenthe maakt zich gevechtsklaar en komt uit de bunkers, ik zeg het je.
O ja Klazienaveen is Drenthe. Ik dacht dat het Groningen was :P
pi_198016410
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 13:07 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Maar vooral omdat het gros van degenen die nu lopen te janken over de jongeren, dat helemaal niet voor de jongeren zelf in kwestie doet. Die interesseert ze verder namelijk niet zoveel, maar het is wel een fijne, emotionele schaamlap om je met enige morele toevoeging tegen de maatregelen te verzetten.

Simpel rekensommetje: gaan de scholen open, volgt de rest vanzelf. Dat is hun redenatie, en daarom vinden we de laatste tijd ineens een scala aan lieden die zich heel, heel erg zorgen maken over 'de jongeren'.
we doen het voor de jongeren..
en de zorg
  maandag 15 februari 2021 @ 13:09:38 #106
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_198016416
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 13:09 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

we doen het voor de jongeren..
en de zorg
En ook voor onszelf
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_198016427
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 13:06 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

Ik bepaal het niet..

maar toch..

complete onzin
Een andere mening weg zetten als complete onzin is natuurlijk wel wat makkelijk. Je kan ook gewoon de discussie aangaan.

Ik snap wel wat Scrummie zegt. De maatregelen raken iedereen (maar iedereen op andere manieren) en er is bij iedereen kans op bijwerkingen; dat is niet enkel het geval bij ouderen. De kans is groter, maar dat is het dan ook wel.
pi_198016454
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 13:03 schreef Predator40 het volgende:

[..]

doe je goed.... ^O^
Verslaving is een bitch :{
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  maandag 15 februari 2021 @ 13:12:50 #109
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198016455
Lees in een ander topic net weer dat zo'n "ach en wee de jongeren"-profeet het hele onderwijs wegzet als van bijzonder lage kwaliteit met voornamelijk '2e en 3e garnituur'-docenten.

Maar de jeugd moet daar wel snel weer live naar toe.

:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_198016459
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 12:53 schreef Scrummie het volgende:
Maar kom op, die bijwerkingen zijn toch verdorie, nog steeds, voor nagenoeg alle mensen hetzelfde?
Over het algemeen vorm je je sociale netwerk en je persoonlijkheid voor een belangrijk deel in die fase. Natuurlijk hebben rigide vrijheidsbeperkende maatregelen dan een grotere invloed op je leven dan als je Volvo station voor de deur staat, het gezeur van je kinderen je grootste ergernis is en je salaris van de baan die je al hebt wordt betaald door Wopke.

En natuurlijk zijn er ook binnen de groep (jong)volwassenen weer mensen die (veel) harder geraakt worden dan anderen: door hun karakter, door hun woonomgeving, door hun baan of wat dan ook. Slachtoffer zijn we in die zin allemaal.

Dat neemt niet weg dat je bij het maken van beleid ook gewoon aandacht moet besteden aan die algemene sociaal-maatschappelijke aspecten. Daar volledig aan voorbij gaan onder het mom van "het is kut voor ons allemaal, stop met janken" is wel erg simplistisch. Net als niet alleen de primaire, maar de enige, focus leggen op virusbestrijding dat is.
pi_198016472
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 13:07 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Maar vooral omdat het gros van degenen die nu lopen te janken over de jongeren, dat helemaal niet voor de jongeren zelf in kwestie doet. Die interesseert ze verder namelijk niet zoveel, maar het is wel een fijne, emotionele schaamlap om je met enige morele toevoeging tegen de maatregelen te kunnen verzetten.

Ik denk juist dat andere versoepelingen alleen maar langer op zich laten wachten omdat ze de scholen prioriteit geven. Maar dat ben ik. Kans is vrij aannemelijk dat de daling (als we al zo gelukkig mogen zijn dat we blijven dalen - wat ik betwijfel) een stuk langzamer gaat door deze versoepeling. Waardoor de rest langer moet wachten. Was denk ik beter geweest om nog een tijdje door te dalen en om dan bij een bepaalde grens weer wat meer versoepelingen in te voeren.
  maandag 15 februari 2021 @ 13:15:39 #112
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198016494
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 12:53 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Terecht. Het is klaar sinds de invoering van de symboolmaatregelen.
Jep. Ik zal me aan de wetten houden vooralsnog.

Maar alle adviezen zoals aantal bezoekers en afstand houden in huis en tuin is echt een gepasseerd station.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198016496
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 13:13 schreef nostra het volgende:
Over het algemeen vorm je je sociale netwerk en je persoonlijkheid voor een belangrijk deel in die fase.
En dan doen we even alsof die fase nu compleet overgeslagen gaat worden?
pi_198016518
quote:
7s.gif Op maandag 15 februari 2021 13:10 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Een andere mening weg zetten als complete onzin is natuurlijk wel wat makkelijk. Je kan ook gewoon de discussie aangaan.

Ik snap wel wat Scrummie zegt. De maatregelen raken iedereen (maar iedereen op andere manieren) en er is bij iedereen kans op bijwerkingen; dat is niet enkel het geval bij ouderen. De kans is groter, maar dat is het dan ook wel.
Hij zegt dat de bijwerkingen/neven effecten van de maatregelen voor iedereen hetzelfde is. Ik vind dat complete onzin.

wil dat best beargumenteren waarom het onzin is.
Ondernemers met een eigen zaak, hebben meer effect van de maatregelen dan bijvoorbeeld iemand al jaren geen werk heeft bijvoorbeeld en veel thuis zit. Of een oudere. of een jongere. Ik bedoel letterlijk iedereen wordt op een totaal andere manier geraakt.

Voor de een is het dat voor de ander weer dit en voor een ander verschilt er haast niks in hun leven met voorheen.

Met andere woorden, de neven effecten verschillen totaal per persoon en situatie. Dus zeker niet voor iedereen hetzelfde
pi_198016520
Gommers trending. Ongevraagd advies dat verkiezingen 4-6 weken uitgesteld moeten worden want 'modellen'.

Ik ben een beetje klaar met de modellen voor maart.
pi_198016553
quote:
"Geen grote problemen door ijzel: 'Er is goed naar code rood geluisterd'
Nou mensen, jullie hebben allemaal weer goed geluisterd. Hopenlijk luisteren jullie de volgende keer ook weer.
  maandag 15 februari 2021 @ 13:20:03 #117
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198016560
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 13:17 schreef Scrummie het volgende:
Gommers trending. Ongevraagd advies dat verkiezingen 4-6 weken uitgesteld moeten worden want 'modellen'.

Zitten we al aan de 170k besmettingen? _O-
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198016568
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 12:53 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik hou dat beeld in stand? Haha.
Je bent eigenlijk alleen maar zuur aan het doen hier, ondersteund met stukjes tekst die je selectief post om zo je punt enige onderbouwing te geven.
  maandag 15 februari 2021 @ 13:20:59 #119
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198016574
quote:

Not this shit again.
pi_198016581
quote:
Hier de podcast. Vanaf 16:20. Koopmans hintte daar gisteren in Op1 ook al op.
pi_198016591
quote:

Wanneer wordt die Gommers tegen zichzelf in bescherming genomen?
zie email 27 oktober
  maandag 15 februari 2021 @ 13:22:38 #122
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198016601
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 13:20 schreef Questular het volgende:

[..]

Je bent eigenlijk alleen maar zuur aan het doen hier, ondersteund met stukjes tekst die je selectief post om zo je punt enige onderbouwing te geven.
Ja, ik vind mezelf ook niet al te leuk op dit moment. Maar aangezien ieder voorstel om eens op een andere manier naar deze crisis te kijken, of iedere optie tot het loslaten van een maatregel, direct door het bevoegd gezag door het putje wordt getrapt blijft er weinig anders over. Mijn vertrouwen in een fatsoenlijke belangenafweging is tot het minimum gedaald.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_198016605
quote:

Er was blijkbaar een paar maanden terug door Ollongren aan het RIVM gevraagd hoe de verkiezingen veilig georganiseerd kunnen worden, coronaproof.

Al hebben we 100.000 besmettingen per dag, dan nog moet die handel wat mij betreft doorgaan. Als ze nu de verkiezingen tot 'ergens in de toekomst' uitstellen is ons democratische stelsel helemaal door de plee gespoeld. Het is tijd om op 15, 16 en 17 maart te laten horen dat dit klaar is.
  maandag 15 februari 2021 @ 13:23:11 #124
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198016611
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 13:22 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ja, ik vind mezelf ook niet al te leuk op dit moment. Maar aangezien ieder voorstel om eens op een andere manier naar deze crisis te kijken, of iedere optie tot het loslaten van een maatregel, direct door het bevoegd gezag door het putje wordt getrapt blijft er weinig anders over. Mijn vertrouwen in een fatsoenlijke belangenafweging is tot het minimum gedaald.
Daar heb je ook zélf een rol in.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 15 februari 2021 @ 13:24:03 #125
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_198016626
quote:
2s.gif Op maandag 15 februari 2021 13:14 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik denk juist dat andere versoepelingen alleen maar langer op zich laten wachten omdat ze de scholen prioriteit geven. Maar dat ben ik. Kans is vrij aannemelijk dat de daling (als we al zo gelukkig mogen zijn dat we blijven dalen - wat ik betwijfel) een stuk langzamer gaat door deze versoepeling. Waardoor de rest langer moet wachten. Was denk ik beter geweest om nog een tijdje door te dalen en om dan bij een bepaalde grens weer wat meer versoepelingen in te voeren.
Ik vind alles goed zolang ze de avondklok er maar niet om gaan verlengen om de middelbare scholen te openen...
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')