abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197905956

Weeronline / • KNMI / • Weer.nl / • Jan Visser / • Weerplaza

Weersites buitenland
3D-Windkaart wereld
Ventusky - wereldkaart
Alpenweerman Uitgebreid weer voor de Alpen, maar ook Nederland.
Wetter3 Wereld weer (Duits)
Wetteronline Duits
Estofex Europa weer (Engels)
Wetterzentrale Wereld weer (Duits)
WeatherService België en West-Europa weer (Nederlands)
Verzameling weerkaarten Europa weer (Nederlands/Engels)
Noodweer Waarschuwingen voor de Benelux
Weerwoord Vlaams/Nederlands weerforum
Stormplatform Weerplatform Benelux
Lightning Maps Realtime onweermeldingen
Weather.com Amerikaans
Accuweather Amerikaans
Meteoradar Verenigd Koninkrijk en West-Europa
Windy Wereldwijde woei- en weerkaart

Sites uitleg begrippen
SPOILER: Uitleg symbolen weerkaarten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weeronline - begrippen (nederlands)

---
WKN - Actueel weer in Nederland
KNMI Daggegevens
KNMI Geografische overzichten van het weer
KNMI buienradar
---

Nederland in de ban van de 'supercel'
CAPE + Liftedindex

---

---

User locaties

Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,

let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live

DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel ;)

Live link:
https://www.google.com/ma(...)4FrPIWOvos1botbSMT9S

pi_197905995
Zon! *O*
pi_197906125
Het dooit hier in Enschede. Zal wel door de zon komen want volgens mij ligt de temperatuur nog wel onder 0.
pi_197906186
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 13:56 schreef Stefanovich het volgende:
Het dooit hier in Enschede. Zal wel door de zon komen want volgens mij ligt de temperatuur nog wel onder 0.
Dan dooit het dus niet ... ;)
pi_197906267
Al het ijs wat voor mijn ramen zat (vond dat wel wat hebben) is ook nu allemaal weg door de zon idd. Dooien gaat voorlopig nog niet gebeuren. Op zijn vroegst ergens volgende week als ik de vooruitzichten zie.
  dinsdag 9 februari 2021 @ 14:10:49 #6
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_197906441
Het gaat zo dooien!
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_197906470
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 14:10 schreef Dagoduck het volgende:
Het gaat zo dooien!
Je bent naar binnen gegaan? :+
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  dinsdag 9 februari 2021 @ 14:13:23 #8
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_197906487
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 14:12 schreef Felagund het volgende:

[..]

Je bent naar binnen gegaan? :+
Hihaho.

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_197906511
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 14:10 schreef Dagoduck het volgende:
Het gaat zo dooien!
Hier in Eindhoven niet denk ik... nog steeds -4°C.

Sneeuwdek zal mischien wel krimpen door sublimatie.
  dinsdag 9 februari 2021 @ 14:14:59 #10
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_197906514
Er is al veel gesmolten trouwens hier door de zon. Alleen op het gras en daken noordkant ligt nog sneeuw. En hopen op de trottoirs.
pi_197906554
https://www.weerplaza.nl/(...)uut-niet-zeker/6891/

Wel een interessante analyse van Weerplaza.
  dinsdag 9 februari 2021 @ 14:22:56 #12
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197906690
quote:
9s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 13:21 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Helblauwe lucht. Pff. Ik wil zo ruilen. Hier weer eens grijs grijs grijs in het kwadraat.
quote:
81s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 13:15 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Moet je niet tegen mij vertellen. Als ik zo klaar ben met verplichtingen waar ik helaas niet onderuit kon komen ga ik er mooi op uit in plaats van me druk maken over wat de weermodellen over volgende week zeggen _O- .
Zie schitterende beelden vanuit Zuid-Limburg voorbijkomen, momenteel ook nog eens verreweg de koudste regio van Nederland.

MAAR HET IS KUT!!!!!!!!!!! :(
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_197906833
Tering wat is de weg een bende. Stoep ligt nog wel genoeg.
Zonder wrijving geen glans
  dinsdag 9 februari 2021 @ 14:37:52 #14
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197906934
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 14:31 schreef Haags het volgende:
Tering wat is de weg een bende. Stoep ligt nog wel genoeg.
Heb je al op de hofvijver geschaatst
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_197906955
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 14:37 schreef Dven het volgende:

[..]

Heb je al op de hofvijver geschaatst
Nein man
  dinsdag 9 februari 2021 @ 14:46:13 #16
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_197907108
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 14:16 schreef 297534 het volgende:
https://www.weerplaza.nl/(...)uut-niet-zeker/6891/

Wel een interessante analyse(s) van Weerplaza.
Zie mijn analyse van zaterdag:

WKN / De atmosfeer staat op ontploffen #1184 Weeralarm en Co de Rood

Ik verwonder mij telkens dat meteorologen op dit moment alleen naar ECMWF kijken gezien de ontwikkelingen in de poolwervel. Beschouw de huidige situatie als een potje armpje drukken tussen de zachtere lucht uit het ZW en de straffe droge kou uit het NO. Als je puur naar ECMWF kijkt dan kan het alle kanten op met een licht grotere kans dat de kou wint. Ga je de ontwikkelingen in de stratosfeer incalculeren dan heeft de kou veel grotere kansen. Vandaar dat ik de inschatting van Weerplaza een paar dagen geleden ook had gemaakt. De volgende site is wel een beetje voor guru's, maar wel interessant om te volgen wat er nu in de stratosfeer gebeurt:

https://www.cpc.ncep.noaa.gov/products/stratosphere/strat_a_f/
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  dinsdag 9 februari 2021 @ 14:49:34 #17
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_197907179
quote:
wat is deze algebra :')

Heb je ook Jip en Janneke taal? :D
Zuiger van het FOK!-OMT
  dinsdag 9 februari 2021 @ 14:51:41 #18
24533 ACT-F
pi_197907229
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 14:49 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

wat is deze algebra :')

Heb je ook Jip en Janneke taal? :D
Ik heb gewaarschuwd dat je een 'klein' beetje guru moet zijn _O-
  dinsdag 9 februari 2021 @ 14:53:24 #19
445514 DonDruiper
pi_197907254
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 14:51 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Ik heb gewaarschuwd dat je een 'klein' beetje guru moet zijn _O-
Een beetje?
Zuiger van het FOK!-OMT
  dinsdag 9 februari 2021 @ 14:54:15 #20
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197907272

Wanneer je buiten loopt en verschil tussen de stoep en de weg niet meer kan zien.
  dinsdag 9 februari 2021 @ 14:54:33 #21
24533 ACT-F
pi_197907277
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 14:53 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Een beetje?
Ok ok, je moet wel helemaal stapelgek zijn om in deze gegevens te duiken 8)7
  dinsdag 9 februari 2021 @ 14:54:56 #22
24533 ACT-F
pi_197907284
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 14:54 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Wanneer je buiten loopt en verschil tussen de stoep en de weg niet meer kan zien.
:D
pi_197907314
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 14:54 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Pinguins zijn de meest fantastische beesten. Die (bepaalde soorten dan) altijd op sneeuw en ijs wonen, maar regelmatig nog een uitglijder maken.
pi_197907335
quote:
3s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 14:46 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Ik verwonder mij telkens dat meteorologen op dit moment alleen naar ECMWF kijken gezien de ontwikkelingen in de poolwervel. Beschouw de huidige situatie als een potje armpje drukken tussen de zachtere lucht uit het ZW en de straffe droge kou uit het NO. Als je puur naar ECMWF kijkt dan kan het alle kanten op met een licht grotere kans dat de kou wint. Ga je de ontwikkelingen in de stratosfeer incalculeren dan heeft de kou veel grotere kansen. Vandaar dat ik de inschatting van Weerplaza een paar dagen geleden ook had gemaakt. De volgende site is wel een beetje voor guru's, maar wel interessant om te volgen wat er nu in de stratosfeer gebeurt:

Die site begrijp ik niks van natuurlijk (geen guru, ook niet een beetje) maar ben blij met je conclusie. Klinkt toch minder als een uitgemaakte zaak dan dat het nu door veel mensen gebracht wordt 👍🏼
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
  dinsdag 9 februari 2021 @ 15:01:10 #25
445514 DonDruiper
pi_197907390
Toen ik gisterochtend buiten kwam

Zuiger van het FOK!-OMT
  dinsdag 9 februari 2021 @ 15:02:06 #26
24533 ACT-F
pi_197907408
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 15:01 schreef DonDruiper het volgende:
Toen ik gisterochtend buiten kwam

[ afbeelding ]
_O-
pi_197907450
quote:
3s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 14:46 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Maar dat staat tegenover dat het (wetenschappelijk) geen uitgemaakte zaak is of de stratosfeer voornamelijk de troposfeer beïnvloed of andersom.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_197907545
De gedeeltelijke blauwe lucht en de sneeuw geeft nu toch wel mooie plaatjes. Gister was 't nog wat grijzig
  dinsdag 9 februari 2021 @ 15:09:55 #29
24533 ACT-F
pi_197907583
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 15:04 schreef Felagund het volgende:

[..]

Maar dat staat tegenover dat het (wetenschappelijk) geen uitgemaakte zaak is of de stratosfeer voornamelijk de troposfeer beïnvloed of andersom.
De troposfeer heeft zonder meer de grootste invloed. Normaal gesproken kun je de ontwikkelingen in de stratosfeer buiten beschouwing laten omdat het een variabele is wat nauwelijks invloed heeft, tenzij de poolwervel zich splitst. Maar dan ben je er nog niet want de invloed is nog steeds klein, tenzij we in de troposfeer een situatie hebben dat het een dubbeltje op z'n kant is. En dat is precies wat we nu hebben: gaat het vriezen of dooien? Plaats uw inzet :7
pi_197907678
quote:
3s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 15:09 schreef ACT-F het volgende:
gaat het vriezen of dooien? Plaats uw inzet
Precies *O* We zien het wel *O* Neem het zoals het komt en geniet ervan.

En voorspellingen, modellen, neem het allemaal niet zo serieus. Voor hetzelfde geld word je bij het oversteken geplet door een wegglijdende strooiwagen en maakt het allemaal niks meer uit :o
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_197907738
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 15:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Voor hetzelfde geld word je bij het oversteken geplet door een wegglijdende strooiwagen en maakt het allemaal niks meer uit :o
Dan kunnen we het pas echt over dooien gaan hebben.
  dinsdag 9 februari 2021 @ 15:17:23 #32
24533 ACT-F
pi_197907746
quote:
9s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 15:16 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

Dan kunnen we het pas echt over dooien gaan hebben.
Scherp 8-)
pi_197907818
quote:
3s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 15:09 schreef ACT-F het volgende:

[..]

De troposfeer heeft zonder meer de grootste invloed. Normaal gesproken kun je de ontwikkelingen in de stratosfeer buiten beschouwing laten omdat het een variabele is wat nauwelijks invloed heeft, tenzij de poolwervel zich splitst. Maar dan ben je er nog niet want de invloed is nog steeds klein, tenzij we in de troposfeer een situatie hebben dat het een dubbeltje op z'n kant is. En dat is precies wat we nu hebben: gaat het vriezen of dooien? Plaats uw inzet :7
Het zou ook gewoon kunnen komen doordat het vrij onzeker is of een blokkade zich voortzet of niet (het hele probleem is dat het vaak lastig om oorzaak/gevolg uit elkaar te houdebn). Alsnog een interessante discussie.
Album top 100 2024
pi_197907835
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 15:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Precies *O* We zien het wel *O* Neem het zoals het komt en geniet ervan.

En voorspellingen, modellen, neem het allemaal niet zo serieus. Voor hetzelfde geld word je bij het oversteken geplet door een wegglijdende strooiwagen en maakt het allemaal niks meer uit :o
Positieve instelling. :+
Album top 100 2024
pi_197908104
Wat is jouw achtergrond ACT-F? Heb je je gewoon zelf/met scholingen verdiept in 'weerkunde' of heb je er een studie in gedaan/is het je beroep?
I believe i can fly!
pi_197908110
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 14:57 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Pinguins zijn de meest fantastische beesten. Die (bepaalde soorten dan) altijd op sneeuw en ijs wonen, maar regelmatig nog een uitglijder maken.

:D :D _O- _O-
"You can call me Susan if it makes you happy"
  dinsdag 9 februari 2021 @ 15:30:39 #37
24533 ACT-F
pi_197908141
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 15:19 schreef Felagund het volgende:
Het zou ook gewoon kunnen komen doordat het vrij onzeker is of een blokkade zich voortzet of niet (het hele probleem is dat het vaak lastig om oorzaak/gevolg uit elkaar te houdebn). Alsnog een interessante discussie.
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 15:29 schreef pietkanarie het volgende:
Wat is jouw achtergrond ACTF? Heb je je gewoon zelf/met scholingen verdiept in 'weerkunde' of heb je er een studie in gedaan/is het je beroep?
Zeker. Ik probeer dit fenomeen ook natuurkundig te verklaren met wat kennis uit het verleden over stromingsleer en warmteleer. Eind jaren '90 werkte ik op een ontwikkelafdeling van een bekende cv-ketelfabrikant waar we ons hersens braken hoe we in drie dimensies de warmte en stroming van een gas of vloeistof in een kolom konden meten om zaken te kunnen verklaren. Mijn taak als programmeur was om die enorme dataset tot leesbare grafieken om te zetten.
pi_197908155
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 15:29 schreef pietkanarie het volgende:
Wat is jouw achtergrond ACT-F? Heb je je gewoon zelf/met scholingen verdiept in 'weerkunde' of heb je er een studie in gedaan/is het je beroep?
Eigenlijk is het geen hij maar een zij en heet hij Helga van voren.
pi_197908215
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 15:30 schreef ACT-F het volgende:

[..]

[..]

Zeker. Ik probeer dit fenomeen ook natuurkundig te verklaren met wat kennis uit het verleden over stromingsleer en warmteleer. Eind jaren '90 werkte ik op een ontwikkelafdeling van een bekende cv-ketelfabrikant waar we ons hersens braken hoe we in drie dimensies de warmte en stroming van een gas of vloeistof in een kolom konden meten om zaken te kunnen verklaren. Mijn taak als programmeur was om die enorme dataset tot leesbare grafieken om te zetten.
Dan had je een ingewikkelde taak, maar ja... het moet je ook een beetje liggen natuurlijk. Wel een uitdaging in ieder geval.
I believe i can fly!
  dinsdag 9 februari 2021 @ 15:37:36 #40
24533 ACT-F
pi_197908284
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 15:33 schreef pietkanarie het volgende:

[..]

Dan had je een ingewikkelde taak, maar ja... het moet je ook een beetje liggen natuurlijk. Wel een uitdaging in ieder geval.
Schei uit. Heel wat sigaretten doorheen gejaagd. Toen kon je nog in de kantine roken, maar we gingen altijd in de cv-ruimte 'vergaderen' onder het genot van een saffie :7 Technisch inhoudelijk super leuk om te doen, maar het kantoorwerk ben ik door de jaren heen beu geworden. Nu lekker eigen baas.
pi_197908391
Nu zit ik de hele tijd naar pinguin filmpjes te kijken :@ o|O

_O_
  dinsdag 9 februari 2021 @ 15:44:19 #42
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197908407
twitter

Wow apart
pi_197908508
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 15:30 schreef ACT-F het volgende:

[..]

[..]

Interessant, was er vanuit het bedrijf echt ook interesse in de natuurkunde, of ging het vooral om het eindresultaat?

[ Bericht 0% gewijzigd door Felagund op 09-02-2021 16:05:53 ]
Album top 100 2024
pi_197908588
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 15:43 schreef TLC het volgende:
Nu zit ik de hele tijd naar pinguin filmpjes te kijken :@ o|O

[ afbeelding ]

_O_
Doe je eindelijk eens iets nuttigs!

Ik ga denk ik vanavond die documentaire met robotpinguin nog eens kijken, die is ook geniaal.
  dinsdag 9 februari 2021 @ 16:03:28 #45
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_197908808
Op de satellietbeelden is nou een stuk moeilijker te zien waar het onbewolkt is. -O-
  dinsdag 9 februari 2021 @ 16:03:34 #46
24533 ACT-F
pi_197908811
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 15:50 schreef Felagund het volgende:

Interessant, was er vanuit het bedrijf echt ook interesse in de natuurde, of ging het vooral om het eindresultaat?
Ik neem aan dat je natuurkunde bedoelt? Je kon niet zonder. Je had verschillende disciplines nodig die weer elkaars disciplines moesten kunnen begrijpen om tot een goede samenwerking te komen. Ik heb zelf een elektro/elektronica/ICT achtergrond en de exacte vakken wis-, natuur- en scheikunde lagen mij altijd wel goed. Er waren opvallend veel HBO autotechnici vanwege de synergie tussen mechanica en scheikunde, iemand in de koudetechniek en wetenschappers in de technische natuurkunde.

Er werden deels patenten aangekocht waarop verder ontwikkeld werd zodat je niet telkens het wiel opnieuw hoeft uit te vinden. We hadden een budget van vele miljoenen guldens, maar zelfs dat was niet altijd genoeg omdat je veel moet investeren in laboratoria en ontwikkeling van specifieke instrumenten die op de markt niet verkrijgbaar zijn. Ik ontwikkelde de informatiesystemen wat allemaal maatwerk is omdat je iets aan het uitvinden bent wat nog niet op de markt verkrijgbaar is. Het duurt echt jaren voordat je een product ontwikkeld hebt en dan is het nog maar de vraag of het commercieel rendabel wordt.... Gelukkig kun je als bedrijf wel kennis verkopen wat je opgedaan hebt, want daar was internationaal veel interesse in.
  dinsdag 9 februari 2021 @ 16:10:36 #47
24533 ACT-F
pi_197908994
Een foto van een minuut geleden:

dinsdag 9 februari 2021 @ 16:43:53 #48
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_197909635
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 15:44 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Wow apart
Bij deadliest catch slaan ze een paar met een hamer op dat ijs en gaan ze weer door.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  Redactie Frontpage dinsdag 9 februari 2021 @ 17:33:42 #49
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_197910597
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 15:44 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Wow apart
The day after tomorrow.
Gave film.
Trotse papa van Jyske O+ 07-03-2025 O+
Het leven van Jyske (en meer) is hier te lezen ---> https://frontpage.fok.nl/author/389368 Elke 14 dagen een nieuw verhaal!
pi_197911600
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 16:43 schreef PirE het volgende:

[..]

Bij deadliest catch slaan ze een paar met een hamer op dat ijs en gaan ze weer door.
Hier in nl klagen we dat we niet kunnen werken en de baas zegt oké dan. :D
pi_197911804
pi_197911891
#announceDooi graag
pi_197912098
Erg veel ijs ligt er supermooi bij doordat het vandaag pas is dichtgevroren.
Vannacht nog even strenge vorst erover en vanaf morgen kan er hier in omgeving Arnhem op natuurijs geschaatst worden.
  dinsdag 9 februari 2021 @ 19:04:29 #54
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_197912216
Ik heb de indruk dat het vanmiddag even boven nul was door de zon. Ik zag water druppelen van bomen en er was meer sneeuwsmurrie buiten.
Praat over de hel en je komt er.
pi_197912313
In de zon was het hier denk ik ook net boven 0. Mijn auto gaf wel -1 aan.
  dinsdag 9 februari 2021 @ 19:12:32 #56
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197912347
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 19:04 schreef Scheepskok het volgende:
Ik heb de indruk dat het vanmiddag even boven nul was door de zon. Ik zag water druppelen van bomen en er was meer sneeuwsmurrie buiten.
Ja, hier ook. Mn pegel is weggesmolten ;( En ook de sneeuw op het balkon is grotendeels weggesmolten ;(
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_197912438
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 18:47 schreef Scrummie het volgende:
#announceDooi graag
Even komend weekend goed schaatsijs graag en dan mag het wek gaan dooien.
  dinsdag 9 februari 2021 @ 19:17:32 #58
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197912442
ECMWF loopt nu binnen :) Eens kijken wat die er van bakt :D
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 9 februari 2021 @ 19:19:03 #59
24533 ACT-F
pi_197912468
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 18:47 schreef Scrummie het volgende:
#announceDooi graag
Ok, hier volgt een mededeling:

Na het weekend, en afhankelijk waar je in Nederland zit, gaat het dooien. Al het beetje snil dat nog op het ijs ligt vormt een mooi waterlaagje dat het weekend erop opnieuw bevriest. Het perfecte ijs veroorzaakt een schaatspandemie die zich rondom het IJsselmeer concentreert. De weken erop verandert code rood in code zwart door een virus met Britse en Afrikaanse invloeden. Het kabinet treedt opnieuw af en wordt machtiger dan ooit. De verkiezingen worden vanwege het corona-excuus definitief afgeblazen.
  dinsdag 9 februari 2021 @ 19:38:18 #60
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_197912864
Eigenlijk ligt hier best veel sneeuw. Na gister misschien wel 25 cm. Toch lang geleden. Gister en vandaag shovels gezien die sneeuw gingen schuiven en dat zie je ook niet vaak. De wegen zijn weer redelijk goed begaanbaar
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  dinsdag 9 februari 2021 @ 19:40:20 #61
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_197912913
Filmpje gemaakt op het park tijdens werk:
twitter
Never Stop Exploring!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  dinsdag 9 februari 2021 @ 19:46:17 #62
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_197913069
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 16:43 schreef PirE het volgende:

[..]

ja dan is het hier echt ijsvissen voor dummies :P
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  Moderator dinsdag 9 februari 2021 @ 19:50:30 #63
8781 crew  Frutsel
pi_197913177
hmmm na het weekend is het dus alweer klaar met de pret en krijgen we zeker die schijtregen weer :r
  dinsdag 9 februari 2021 @ 19:51:52 #64
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197913220
Poah! Wat een dooiaanval _O_ Bloedhete lucht uit Afrika onderweg *O* *O* *O*

dinsdag 9 februari 2021 @ 19:57:08 #65
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_197913375
Langer dan 5 seconden echte winter hebben in Nederland kan ook niet. :{w
pi_197913426
quote:
84s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 19:51 schreef Starhopper het volgende:

[ afbeelding ]
O+
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  dinsdag 9 februari 2021 @ 20:04:34 #67
24533 ACT-F
pi_197913568
quote:
84s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 19:51 schreef Starhopper het volgende:

[ afbeelding ]
Verwachting voor 18 maart hè; dat kan wel eens een titanenstrijd worden tussen de Russische beer en de Afrikaanse leeuw. Spann0nd!
pi_197913601
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 20:04 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Verwachting voor 18 maart hè; dat kan wel eens een titanenstrijd worden tussen de Russische beer en de Afrikaanse leeuw. Spann0nd!
18 feb toch ;)
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_197913612
quote:

[..]

Maart nogalliefst wel ja :D
  dinsdag 9 februari 2021 @ 20:11:32 #70
492776 Uizichtloos
We leven in een maatschappij
pi_197913735
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 20:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Maart nogalliefst wel ja :D
Ik dacht al, sinds wanneer kunnen we zover vooruit kijken?
  dinsdag 9 februari 2021 @ 20:11:50 #71
24533 ACT-F
pi_197913743
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 20:05 schreef pullup het volgende:

[..]

18 feb toch ;)
O ja. Het is pas februari :') |:(
  dinsdag 9 februari 2021 @ 20:12:29 #72
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197913758
quote:

[..]

Ja, echt gaaf dit!!! *O* Bloedmooi dit soort kaarten. Een mega lagedrukgebied vs de Russische beer. Ik ben heel benieuwd of dit laag ons weet te bereiken :D
  dinsdag 9 februari 2021 @ 20:12:38 #73
24533 ACT-F
pi_197913763
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 20:11 schreef Uizichtloos het volgende:

[..]

Ik dacht al, sinds wanneer kunnen we zover vooruit kijken?
Met een glazen bol kan alles :7
  Forum Admin dinsdag 9 februari 2021 @ 20:20:44 #74
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_197913972
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 19:50 schreef Frutsel het volgende:
hmmm na het weekend is het dus alweer klaar met de pret en krijgen we zeker die schijtregen weer :r
Ik heb nog liever die eeuwige grijze soep voor wekenlang dan nog een week deze ellende, en met mij een heel groot deel van Nederland. :D
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 9 februari 2021 @ 20:22:03 #75
256666 leeell
I know you're lonely
pi_197914005
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 20:20 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ik heb nog liever die eeuwige grijze soep voor wekenlang dan nog een week deze ellende, en met mij een heel groot deel van Nederland. :D
Hoezo dat dan. Prima zonnetje vandaag, mooi wit overal. Wegen zijn gewoon (redelijk) begaanbaar hier. Beter dan regen en wind :r
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
  dinsdag 9 februari 2021 @ 20:22:50 #76
256666 leeell
I know you're lonely
pi_197914021
Je doet je naam duidelijk geen eer aan :'(
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
  dinsdag 9 februari 2021 @ 20:25:57 #77
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_197914095
Helmond ligt NIET in Limburg, weerman vh journaal..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 9 februari 2021 @ 20:30:53 #78
24533 ACT-F
pi_197914212
Ik heb nog een fles glühwein die ik snel soldaat ga maken voordat er tropische temperaturen aankomen :7
pi_197914256
Ik weet niet welke totaalmallot in Den Haag over de wegen gaat, maar wat een chaotische bende is het daar. 1 grote ijsplaat van centimers dik, was vanochtend overal chaos omdat men op kruispunten niet weg kwam.
Vanmiddag zag ik ze met shovels het ijs van de weg scheppen.
Zodra je dan 1 meter buiten de stad was waren de wegen perfect.
Alsof ze hebben liggen slapen het hele weekend en daarna de boel niet meer schoon kregen
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  Moderator dinsdag 9 februari 2021 @ 20:43:47 #80
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_197914533
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 20:20 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Nee hoor, projectie.
  dinsdag 9 februari 2021 @ 20:49:51 #81
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_197914704
Hupsel bijna -10 alweer
Never Stop Exploring!
  dinsdag 9 februari 2021 @ 20:52:31 #82
24533 ACT-F
pi_197914788
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 20:49 schreef INViCTuS het volgende:
Hupsel bijna -10 alweer
Wat een verschil met Twente dat op -6 zit, terwijl het zo dichtbij is. De ramen voelen hier wel steenkoud aan trouwens.
  Forum Admin dinsdag 9 februari 2021 @ 20:53:07 #83
pi_197914804
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 20:22 schreef leeell het volgende:

[..]

Hoezo dat dan. Prima zonnetje vandaag, mooi wit overal. Wegen zijn gewoon (redelijk) begaanbaar hier. Beter dan regen en wind :r
De wegen zijn helemaal niet goed begaanbaar. De hoofdwegen enigszins, maar de rest is bar en boos.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin dinsdag 9 februari 2021 @ 20:54:19 #84
pi_197914848
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 20:22 schreef leeell het volgende:
Je doet je naam duidelijk geen eer aan :'(
We praten verder wanneer je voor je inkomen afhankelijk bent van omstandigheden op de weg ;)
  dinsdag 9 februari 2021 @ 20:55:29 #85
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_197914885
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 20:30 schreef ACT-F het volgende:
Ik heb nog een fles glühwein die ik snel soldaat ga maken voordat er tropische temperaturen aankomen :7
* DemonRage ook.

Lekker als slaapmutsje! ~:)
pi_197914895
Ben vandaag in Rotterdam, Dordrecht en Ridderkerk geweest, snelwegen zijn brandschoon en je kan lekker doorrijden.
Provinciale wegen en hoofdwegen door dorpen en straten een beetje oppassen want hier en daar ligt wel wat sneeuw en ijs.
Woonwijken zijn ijsbanen.

Ik vind het best goed geregeld hier in de regio.

Gisteren waren de snelwegen wel hier en daar link maar er is goed doorgewerkt door RWS.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  dinsdag 9 februari 2021 @ 20:56:20 #87
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_197914903
quote:
11s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 20:52 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Wat een verschil met Twente dat op -6 zit, terwijl het zo dichtbij is. De ramen voelen hier wel steenkoud aan trouwens.
Ligt nog wel een eindje van Enschede af, hoor. Ligt in de buurt van Groenlo.
Beide niet ver van mij ook. Gok een minuut of 25
Never Stop Exploring!
pi_197914940
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 20:32 schreef Asschen_sukar het volgende:
Ik weet niet welke totaalmallot in Den Haag over de wegen gaat, maar wat een chaotische bende is het daar. 1 grote ijsplaat van centimers dik, was vanochtend overal chaos omdat men op kruispunten niet weg kwam.
Vanmiddag zag ik ze met shovels het ijs van de weg scheppen.
Zodra je dan 1 meter buiten de stad was waren de wegen perfect.
Alsof ze hebben liggen slapen het hele weekend en daarna de boel niet meer schoon kregen
@Haags
  dinsdag 9 februari 2021 @ 20:57:42 #89
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_197914941
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 20:56 schreef junkiexp het volgende:
Ben vandaag in Rotterdam, Dordrecht en Ridderkerk geweest, snelwegen zijn brandschoon en je kan lekker doorrijden.
Provinciale wegen en hoofdwegen door dorpen en straten een beetje oppassen want hier en daar ligt wel wat sneeuw en ijs.
Woonwijken zijn ijsbanen.

Ik vind het best goed geregeld hier in de regio.

Gisteren waren de snelwegen wel hier en daar link maar er is goed doorgewerkt door RWS.
De wegen beginnen inderdaad een stuk begaanbaarder te worden.

Straten in woonwijken daarentegen... :{
pi_197914951
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 20:54 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

We praten verder wanneer je voor je inkomen afhankelijk bent van omstandigheden op de weg ;)
Ondernemersrisico toch? ;)
pi_197914968
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 20:57 schreef DemonRage het volgende:

[..]

De wegen beginnen inderdaad een stuk begaanbaarder te worden.

Straten in woonwijken daarentegen... :{
IJsbanen inderdaad.
Is nu ook niet zoveel meer aan te doen, regelmatig strooien.
Schuiven is het te laat voor.
  dinsdag 9 februari 2021 @ 20:59:51 #92
24533 ACT-F
pi_197915000
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 20:56 schreef INViCTuS het volgende:

[..]

Ligt nog wel een eindje van Enschede af, hoor. Ligt in de buurt van Groenlo.
Beide niet ver van mij ook. Gok een minuut of 25
Nu -6 vs. -12. Via de N18 ben je zo van Enschede in Hupsel. Heeft iemand een koelkast opengedaan bij het weerstation? :+
  Forum Admin dinsdag 9 februari 2021 @ 21:00:17 #93
pi_197915011
quote:
12s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 20:58 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Ondernemersrisico toch? ;)
Helemaal waar, maar dan mag ik wel ventileren :P
  dinsdag 9 februari 2021 @ 21:00:28 #94
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_197915016
quote:
11s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 20:59 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Nu -6 vs. -12. Via de N18 ben je zo van Enschede in Hupsel. Heeft iemand een koelkast opengedaan bij het weerstation? :+
-12, ja! Gaat rap. Zal hier wel op -8 zitten
Never Stop Exploring!
  dinsdag 9 februari 2021 @ 21:01:00 #95
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_197915039
Zou Kees het koud hebben?
pi_197915043
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 20:58 schreef junkiexp het volgende:

[..]

IJsbanen inderdaad.
Is nu ook niet zoveel meer aan te doen, regelmatig strooien.
Schuiven is het te laat voor.
Heb hier in de wijk nog geen strooiwagen voorbij zien komen de afgelopen dagen. Zodra je de wijk uitrijdt de grotere wegen van het dorp op is er weinig meer aan de hand.
Grote voordeel is wel dat de asociaal hoge en stijle drempels hier in de wijk een stuk minder stijl zijn geworden :P
pi_197915081
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 21:00 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Helemaal waar, maar dan mag ik wel ventileren :P
Oh, zeker, had tot vandaag ook nog niet in de auto gezeten, dus toen ik vanochtend door de stad reed moest ik ook nog even aan die vast gelopen trekker van je denken :P
  Forum Admin dinsdag 9 februari 2021 @ 21:06:30 #98
pi_197915192
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 21:02 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Oh, zeker, had tot vandaag ook nog niet in de auto gezeten, dus toen ik vanochtend door de stad reed moest ik ook nog even aan die vast gelopen trekker van je denken :P
Ik representeer natuurlijk maar een hele kleine groep, ik zie ook wel in hoe geweldig dit is voor kinderen en de fanaten, maar als je er letterlijk vanaf het opstaan tot je naar bed gaat last van hebt is het lastig om de mooie punten te zien.

Toegegeven, vanmiddag op de snelweg was wel een plaatje.
pi_197915635
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 21:06 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ik representeer natuurlijk maar een hele kleine groep, ik zie ook wel in hoe geweldig dit is voor kinderen en de fanaten, maar als je er letterlijk vanaf het opstaan tot je naar bed gaat last van hebt is het lastig om de mooie punten te zien.

Toegegeven, vanmiddag op de snelweg was wel een plaatje.
Je werkt teveel
  Forum Admin dinsdag 9 februari 2021 @ 21:24:11 #100
pi_197915670
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 21:22 schreef hangtime het volgende:

[..]

Je werkt teveel
Ik kan dit niet ontkennen
  dinsdag 9 februari 2021 @ 21:29:07 #101
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197915770
pi_197915812
Op naar de 20 graden
pi_197915822
Dat wordt blubberen maandag.
  dinsdag 9 februari 2021 @ 21:33:10 #104
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_197915863
Die paar daagjes vriezen, je kan wel zeggen dat elf steden tocht niet doorgaat
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  dinsdag 9 februari 2021 @ 21:37:21 #105
24533 ACT-F
pi_197915950
Voor Twente blijft het spannend. De kaarten zeggen nu dat het gaat dooien na het weekend, maar de onzekerheid blijft onverminderd groot. Langs de kust verwacht ik zeker wel dooi. De vraag is waar de scheidslijn zal liggen tussen de relatief warme lucht uit het ZW en de koude lucht uit het NO. Het kan zomaar zijn dat er grote verschillen zijn tussen oost en west:

dinsdag 9 februari 2021 @ 21:51:27 #106
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_197916259
wat is er met dat Hupsel aan de hand joh? Drie volle graden kouder dan elk ander punt in het land :?
  dinsdag 9 februari 2021 @ 21:54:43 #107
24533 ACT-F
pi_197916320
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 21:51 schreef Dr_Flash het volgende:
wat is er met dat Hupsel aan de hand joh? Drie volle graden kouder dan elk ander punt in het land :?
Volgens mij is het weerstation ingevroren.
  dinsdag 9 februari 2021 @ 21:55:06 #108
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_197916323
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 21:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Denk weinig bewolking, geen wind en er ligt in deze omgeving echt een pak sneeuw
Never Stop Exploring!
  dinsdag 9 februari 2021 @ 22:00:45 #109
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_197916437
twitter
Never Stop Exploring!
  dinsdag 9 februari 2021 @ 22:03:44 #110
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_197916491
Ik zou daar maar eens gaan kijken of die opstelling wel OK is. Wit huisje uit de directe zon, 2 meter boven de grond etc. Lijkt me iets niet in orde daar.
pi_197916714
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 22:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zou daar maar eens gaan kijken of die opstelling wel OK is. Wit huisje uit de directe zon, 2 meter boven de grond etc. Lijkt me iets niet in orde daar.
Denk dat het wel klopt, let maar op, straks volgt Arnhem ook met een redelijk groot temperatuur verschil t.o.v. Utrecht.
  dinsdag 9 februari 2021 @ 22:21:01 #112
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_197916829
Kan hoor :) Ik neem even aan dat zoiets als "kijken of dat hokje wel OK is" niet iets is wat ik als enige kan bedenken. Als het echt opvallend raar is zal er vanzelf wel iemand naartoe gaan :s)
  dinsdag 9 februari 2021 @ 22:21:59 #113
24533 ACT-F
pi_197916849
Twente gaat hard nu met -9,3 en Hupsel op -12,2. Gaan we een inhaalslag maken? :7
  dinsdag 9 februari 2021 @ 22:24:29 #114
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_197916915
Venlo ook al -11,5 :o
  Moderator dinsdag 9 februari 2021 @ 22:38:44 #115
8781 crew  Frutsel
pi_197917132
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 20:22 schreef leeell het volgende:

[..]

Omdat : ikke ikke ikke, want ik kan niet rijden O-)
pi_197917579
Dat wordt toch nog niet schaatsen morgen in Arnhem.
I.p.v. -15.. slechts -6 en het begint weeer te sneeuwen..
  dinsdag 9 februari 2021 @ 23:26:15 #117
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_197917868
Het is hier toch niet warmer dan -0,3 geworden vandaag.
  dinsdag 9 februari 2021 @ 23:27:02 #118
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_197917886
Sneeuw op Terschelling/Ameland?
  dinsdag 9 februari 2021 @ 23:50:02 #119
24329 KNAK
ff w88,......
pi_197918187
Wanneer kunnen we gaan spreken over volledig-sneeuwvrije straten/wegen? Dat glibberige bruine gebeuren is bah!
Mai pben rai~!
  woensdag 10 februari 2021 @ 00:44:35 #120
24533 ACT-F
pi_197918620
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 23:50 schreef KNAK het volgende:
Wanneer kunnen we gaan spreken over volledig-sneeuwvrije straten/wegen? Dat glibberige bruine gebeuren is bah!
pi_197919279
-10 nu. Koud.
  woensdag 10 februari 2021 @ 06:35:18 #122
445514 DonDruiper
pi_197919296
Het was allemaal weer een storm in een glas water.

Volgende week dinsdag alweer 10 graden _O- _O-
Zuiger van het FOK!-OMT
  woensdag 10 februari 2021 @ 07:05:26 #123
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197919355
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 06:35 schreef DonDruiper het volgende:
Het was allemaal weer een storm in een glas water.

Volgende week dinsdag alweer 10 graden _O- _O-
Je zou toch verwachten dat het in Nederland 4 weken lang rond de -10°C zou blijven ja.
  woensdag 10 februari 2021 @ 07:10:39 #124
445514 DonDruiper
pi_197919369
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 07:05 schreef Dven het volgende:

[..]

Je zou toch verwachten dat het in Nederland 4 weken lang rond de -10°C zou blijven ja.
Nee dat niet. Maar er werden gouden bergen 'beloofd' en uiteindelijk word je gewoon weer doodgegooid met een blije mus.
Zuiger van het FOK!-OMT
  woensdag 10 februari 2021 @ 07:14:32 #125
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197919386
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 07:10 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Nee dat niet. Maar er werden gouden bergen 'beloofd' en uiteindelijk word je gewoon weer doodgegooid met een blije mus.
Godcerdomme alleen maar een volle week totaalwinter :(
  woensdag 10 februari 2021 @ 07:18:20 #126
445514 DonDruiper
pi_197919412
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 07:14 schreef Dven het volgende:

[..]

Juist.
Zuiger van het FOK!-OMT
  woensdag 10 februari 2021 @ 07:33:07 #127
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197919493
Zijn we er weer ingetrapt! :( Wat zijn dit voor Spaanse taferelen :( zuidwalmen! :( Klimaat 12.9! :( nog maar een kleine week schaatsen te gaan :(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 10 februari 2021 @ 07:41:40 #128
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197919543
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 22:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Kan hoor :) Ik neem even aan dat zoiets als "kijken of dat hokje wel OK is" niet iets is wat ik als enige kan bedenken. Als het echt opvallend raar is zal er vanzelf wel iemand naartoe gaan :s)
Juiste omstandigheden kunnen veel doen. Denk aan 4 februari 2012 toen er op de dag daarvoor een flinke laag verse sneeuw gevallen is, het opklaarde en er boven een bevroren IJsselmeer zeer lage waarden gehaald werden. In het oosten was er minder verse sneeuw en volgens mij ook wat bewolking. Anders had het daar nóg kouder kunnen worden en dan had je anno 2012 zomaar opeens in de buurt gekomen van de laagste temperatuur ooit gemeten.

pi_197919545
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 07:33 schreef Dven het volgende:
Zijn we er weer ingetrapt! :( Wat zijn dit voor Spaanse taferelen :( zuidwalmen! :( Klimaat 12.9! :( nog maar een kleine week schaatsen te gaan :( [ afbeelding ]

SPOILER
IJskoud, gelukkig rap weer over als het goed is
pi_197919557
quote:
Zijn we er weer ingetrapt! :( Wat zijn dit voor Spaanse taferelen :( zuidwalmen! :( Klimaat 12.9! :( nog maar een kleine week schaatsen te gaan :( [ afbeelding ]

SPOILER
Zuidwalmen, ja? _O-
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_197919989
quote:

SPOILER
:(
pi_197919994
Mooie sneeuwbuien hier _O_
  woensdag 10 februari 2021 @ 09:07:12 #133
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197920141
quote:
3s.gif Op woensdag 10 februari 2021 08:50 schreef aloa het volgende:
*O* *O*
  woensdag 10 februari 2021 @ 09:09:42 #134
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197920176
quote:
3s.gif Op woensdag 10 februari 2021 08:50 schreef aloa het volgende:
HELEMAAL DE MOEDER GESNEEUWD WORDEN _O_ En dan later opklaringen en diepvries :~
  woensdag 10 februari 2021 @ 09:09:50 #135
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197920178
quote:
84s.gif Op woensdag 10 februari 2021 09:07 schreef Starhopper het volgende:

[..]

*O* *O*
Hoe gaat het met je pegels
  woensdag 10 februari 2021 @ 09:10:51 #136
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197920189
quote:
10s.gif Op woensdag 10 februari 2021 09:09 schreef Dven het volgende:

[..]

Hoe gaat het met je pegels
Zijn gisteren gesmolten ;(
  woensdag 10 februari 2021 @ 09:14:14 #137
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197920242
quote:
84s.gif Op woensdag 10 februari 2021 09:10 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Zijn gisteren gesmolten ;(
R.I.P.P. ;(
  woensdag 10 februari 2021 @ 09:18:05 #138
62913 Blik
The one and Only!
pi_197920293
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 07:10 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Eerst was het maar tot morgen, daarna verlengd tot het weekend en toen kwam er op de lange lange termijn opeens 2 weken vorst op de kaarten. An sich niet heel raar dat dat scenario niet uitkomt, en is ook nooit een belofte geweest. Meer een wens van winterliefhebbers op zoek naar een Elfstedentocht.

Ben zelf geen schaatser, nooit geleerd. Maar dat er nu een paar dagen goed geschaatst kan worden vind ik wel mooi voor iedereen die het leuk vind
pi_197920324
quote:

SPOILER
Rupsje Nooitgenoeg _O_ O+
  woensdag 10 februari 2021 @ 09:20:26 #140
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197920325
Er lijkt bij iig GFS voortzetting van de winter te komen :D We komen in een ZO stroming terecht met koud lucht :) Wel minder koud dan deze week :T ECMWF lijkt ook deze richting op te willen gaan maar lukt niet helemaal :T

[ Bericht 3% gewijzigd door Starhopper op 10-02-2021 09:26:57 ]
pi_197920344
Als ik hier een rondje loop snap ik echt niet dat je teleurgesteld kan zijn. Er is gigantisch veel sneeuw gevallen, en het is al 3 dagen onder 0 en hebben nog 5 ijsdagen te gaan. Wat wil een winterliefhebber nog meer? -15 ipv -8, puur om het cijfertje?
pi_197920405
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 07:41 schreef Dven het volgende:

[..]

Juiste omstandigheden kunnen veel doen. Denk aan 4 februari 2012 toen er op de dag daarvoor een flinke laag verse sneeuw gevallen is, het opklaarde en er boven een bevroren IJsselmeer zeer lage waarden gehaald werden. In het oosten was er minder verse sneeuw en volgens mij ook wat bewolking. Anders had het daar nóg kouder kunnen worden en dan had je anno 2012 zomaar opeens in de buurt gekomen van de laagste temperatuur ooit gemeten.

[ afbeelding ]
Mooi ja, die avond heb ik ook nog tot laat op dat kaartje zitten F5-en :D

Wat is het laagterecord voor NL eigenlijk qua temperatuur dan? :?
  woensdag 10 februari 2021 @ 09:26:23 #143
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197920407

pi_197920435
  woensdag 10 februari 2021 @ 09:29:06 #145
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197920439
quote:
14s.gif Op woensdag 10 februari 2021 09:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Mooi ja, die avond heb ik ook nog tot laat op dat kaartje zitten F5-en :D

Wat is het laagterecord voor NL eigenlijk qua temperatuur dan? :?
-27,4 in Winterswijk in 1942 :T
pi_197920455
quote:
84s.gif Op woensdag 10 februari 2021 09:29 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Zeker van die huisarts die ook tot vorig jaar het warmterecord had? :o
pi_197920470
Dat is wel vervelend koud trouwens. Op Groenland heb ik nooit kouder dan -25,6 ºC gemeten. Dat is mijn PR zeg maar. Dan doet ademhalen pijn.
pi_197920505
quote:
84s.gif Op woensdag 10 februari 2021 09:29 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Toen was er ook een avondklok. Ik zie een causaal verband! :o
  woensdag 10 februari 2021 @ 09:38:06 #149
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197920540
quote:
15s.gif Op woensdag 10 februari 2021 09:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat is wel vervelend koud trouwens. Op Groenland heb ik nooit kouder dan -25,6 ºC gemeten. Dat is mijn PR zeg maar. Dan doet ademhalen pijn.
Wow! das lekker koud! _O_ Wat doe je trouwens in Groenland in de winter? :T Wintersport? :D
  woensdag 10 februari 2021 @ 09:39:39 #150
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197920563
quote:
15s.gif Op woensdag 10 februari 2021 09:31 schreef Dr_Flash het volgende:
-42 tijdens een sledehondentocht waarbij we buiten sliepen 8-)
  woensdag 10 februari 2021 @ 09:40:08 #151
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197920572
quote:
10s.gif Op woensdag 10 februari 2021 09:39 schreef Dven het volgende:

[..]

-42 tijdens een sledehondentocht waarbij we buiten sliepen 8-)
:{ :{ :{ :{ :{ :{ :{
  woensdag 10 februari 2021 @ 09:40:11 #152
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197920573
quote:
84s.gif Op woensdag 10 februari 2021 09:38 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Wow! das lekker koud! _O_ Wat doe je trouwens in Groenland in de winter? :T Wintersport? :D
Pech met de dobbelsteen
pi_197920584
quote:
84s.gif Op woensdag 10 februari 2021 09:38 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Gewoon, een gave reis maken :s) TRV / Fles' Travelsnacks #4
  woensdag 10 februari 2021 @ 09:43:51 #154
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197920621
quote:
14s.gif Op woensdag 10 februari 2021 09:40 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Gewoon, een gave reis maken :s) TRV / Fles' Travelsnacks #4
Wow!!! Super vet _O_ _O_ _O_
  woensdag 10 februari 2021 @ 09:46:30 #155
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197920658
quote:
84s.gif Op woensdag 10 februari 2021 09:40 schreef Starhopper het volgende:

[..]

:{ :{ :{ :{ :{ :{ :{
Met het juiste gerief kom je een eind :+ Gewenning scheelt ook, was waarschijnlijk een uur of 8 per dag buiten met temperaturen die over het algemeen tussen de -10 en -30 lagen.

Was zo'n stoere knaap die niet in de enigszins verwarmde tipi wilde slapen maar gelezen had over slapen in een sneeuwkuil. Dus mocht ik als gids meedoen :{

Vereenvoudigde versie van dit gemaakt

Ochtend daarna liep hij een uur te janken over dat hij zich niet meer warm kreeg en is hij opgehaald om terug gebracht te worden naar het kamp. Sukkel :')
pi_197920706
quote:
84s.gif Op woensdag 10 februari 2021 09:43 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Wow!!! Super vet _O_ _O_ _O_
:Y Daarom dus :Y
  woensdag 10 februari 2021 @ 09:56:26 #157
62913 Blik
The one and Only!
pi_197920774
Tijdens de koudegolf in 2012 was ik op wintersport in Oostenrijk. Ik ging weg in Nederland terwijl het sneeuwde en richting de -5 ging en heb het de hele vakantie niet meer warmer gezien als -10. Dieptepunt was de piste opgaan met -23 graden. Ademhalen doet dan inderdaad pijn aan je neus. Na iedere afdaling gingen we even een hutje in om op te warmen
  woensdag 10 februari 2021 @ 10:02:37 #158
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197920840
quote:
10s.gif Op woensdag 10 februari 2021 09:46 schreef Dven het volgende:

[..]

Met het juiste gerief kom je een eind :+ Gewenning scheelt ook, was waarschijnlijk een uur of 8 per dag buiten met temperaturen die over het algemeen tussen de -10 en -30 lagen.

Was zo'n stoere knaap die niet in de enigszins verwarmde tipi wilde slapen maar gelezen had over slapen in een sneeuwkuil. Dus mocht ik als gids meedoen :{

[ afbeelding ]

Ochtend daarna liep hij een uur te janken over dat hij zich niet meer warm kreeg en is hij opgehaald om terug gebracht te worden naar het kamp. Sukkel :')
Whahaha!!! Gaaf zeg!! Ja, in zo'n ding is het wel redelijk uit te houden denk ik :P

Mooi dat zo'n stoere boi de volgende ochtend heel zielig vertrekt _O-
pi_197921436
Heerlijk die winterreizen. Ik wilde dit jaar graag de transsiberie/transmongolië-express doen. Nu hoop ik op de winter van 2022, ga er vanuit dat er dan niet meer echt reisbeperkingen zijn.
I believe i can fly!
pi_197921441
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Valt me van je tegen dat je niet even lepeltje-lepeltje bent gaan liggen. Lichaamswarmte had hij waarschijnlijk behoefte aan
pi_197921790
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 10:48 schreef pietkanarie het volgende:
Heerlijk die winterreizen. Ik wilde dit jaar graag de transsiberie/transmongolië-express doen. Nu hoop ik op de winter van 2022, ga er vanuit dat er dan niet meer echt reisbeperkingen zijn.
Speaking of which, als ik een beetje vlot weer een nieuwe baan vind ben ik van plan om in '22 een expeditiecruise te gaan doen. Schotland - Shetlands - Faeroer - Jan Mayen - Spitsbergen.
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 10 februari 2021 @ 11:17:38 #162
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_197921870
twitter

Sneeuw in Fryslan
  woensdag 10 februari 2021 @ 11:32:06 #163
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_197922120
quote:

[..]

Hoe effectief is zo'n "heat trap" als er ook een raam in de sneeuwhut zit? :+
  woensdag 10 februari 2021 @ 11:37:28 #164
24533 ACT-F
pi_197922198
quote:
7s.gif Op woensdag 10 februari 2021 11:17 schreef Pino112 het volgende:
[ twitter ]

Sneeuw in Fryslan
Er is inderdaad wat bewolking te zien rond de Wadden. Hier in Goor ook wat verdwaalde snil :P
pi_197922219
quote:
3s.gif Op woensdag 10 februari 2021 11:13 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Speaking of which, als ik een beetje vlot weer een nieuwe baan vind ben ik van plan om in '22 een expeditiecruise te gaan doen. Schotland - Shetlands - Faeroer - Jan Mayen - Spitsbergen.
Dat is een mooi vooruitzicht! Unieke reis die niet veel mensen maken, vast heel bijzonder om te doen! Hopelijk vind je snel een nieuwe baan (wat los van reisplannen sowieso fijn zou zijn natuurlijk)
I believe i can fly!
pi_197922279
quote:
Maar genieten van de sneeuw nu het nog kan.
Album top 100 2024
  woensdag 10 februari 2021 @ 11:57:47 #167
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197922507
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 11:32 schreef DemonRage het volgende:

[..]

Hoe effectief is zo'n "heat trap" als er ook een raam in de sneeuwhut zit? :+
Waar zie jij een raam? :o
pi_197922522
Dat is een wandkastje bedoel je :D
pi_197922554
quote:
3s.gif Op woensdag 10 februari 2021 11:13 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Vet! Bereneiland ook nog even meepakken? Daar kom je langs. :P
  woensdag 10 februari 2021 @ 12:00:35 #170
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197922560
quote:
84s.gif Op woensdag 10 februari 2021 10:02 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Whahaha!!! Gaaf zeg!! Ja, in zo'n ding is het wel redelijk uit te houden denk ik :P

Mooi dat zo'n stoere boi de volgende ochtend heel zielig vertrekt _O-
Zonde van het geld want was na de eerste nacht op een vierdaagse trip die hem toch 3000 euro gekost heeft _O-
  woensdag 10 februari 2021 @ 12:00:49 #171
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197922565
quote:
12s.gif Op woensdag 10 februari 2021 10:49 schreef hangtime het volgende:

[..]

Valt me van je tegen dat je niet even lepeltje-lepeltje bent gaan liggen. Lichaamswarmte had hij waarschijnlijk behoefte aan
Dan had hij maar een hont moeten pakken :+
  woensdag 10 februari 2021 @ 12:02:26 #172
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197922597
quote:
10s.gif Op woensdag 10 februari 2021 11:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat is een wandkastje bedoel je :D
Ja :D

pi_197922655
quote:
2s.gif Op woensdag 10 februari 2021 12:00 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

Vet! Bereneiland ook nog even meepakken? Daar kom je langs. :P
Nou ja langs.... :D Maar dat is niet echt een optie geloof ik. Je bent toch gebonden aan het programma van zo'n cruise, en de tijd, en het is al duur genoeg. Aan de andere kant, het verhaal eindigt in Longyearbyen en vanuit daar kun je zelf bepalen wat je doet. Is Bjørnoya leuk ja?
  woensdag 10 februari 2021 @ 12:17:55 #174
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197922893
Zuidoosten van het land op de middag gewoon nog met matige vorst _O_

woensdag 10 februari 2021 @ 12:42:27 #175
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_197923359
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 07:14 schreef Dven het volgende:

[..]

beter dan niets :o ik ben er blij mee en ga 3 heerlijke dagen schaatsen O+
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  woensdag 10 februari 2021 @ 12:42:53 #176
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197923366
quote:
11s.gif Op woensdag 10 februari 2021 12:42 schreef MissHobje het volgende:

[..]

beter dan niets :o ik ben er blij mee en ga 3 heerlijke dagen schaatsen O+
Drie maar? :o
  woensdag 10 februari 2021 @ 12:48:24 #177
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_197923479
quote:
10s.gif Op woensdag 10 februari 2021 12:42 schreef Dven het volgende:

[..]

Drie maar? :o
ja heb vrijdag vrij genomen+weekend zit nog over morgen middag te denken..en daarna heb ik wel do+vrijdag weer vrij maar of het nog kan...?? Er tussen moet gewerkt worden.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_197923503
Waar zijn al die ijsgroeigrafiekjes ineens? :?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 10 februari 2021 @ 12:50:27 #179
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_197923514
quote:
5s.gif Op woensdag 10 februari 2021 12:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Komt niks meer van.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 10 februari 2021 @ 12:52:04 #180
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197923543
Ook GFS 6Z voortzetting winter, in ieder geval nachtvorst en overdag iets boven 0 en later in de run zelfs weer transportkou uit Rusland _O_ Gaat ECMWF vanavond ook voor koud? :D

[ Bericht 16% gewijzigd door Starhopper op 10-02-2021 12:57:52 ]
  woensdag 10 februari 2021 @ 12:52:36 #181
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197923553
quote:
12s.gif Op woensdag 10 februari 2021 12:48 schreef MissHobje het volgende:

[..]

ja heb vrijdag vrij genomen+weekend zit nog over morgen middag te denken..en daarna heb ik wel do+vrijdag weer vrij maar of het nog kan...?? Er tussen moet gewerkt worden.
Ah ja, dan wel ja. Of 's avonds met zo'n lamp op je hoofd :P
  woensdag 10 februari 2021 @ 12:52:37 #182
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197923554
quote:
5s.gif Op woensdag 10 februari 2021 12:49 schreef Dr_Flash het volgende:
pi_197923612
min tien centimeter ijs Celsius boven maaiveld nul. Ik snap het. *O*
pi_197923648
quote:
10s.gif Op woensdag 10 februari 2021 12:06 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou ja langs.... :D Maar dat is niet echt een optie geloof ik. Je bent toch gebonden aan het programma van zo'n cruise, en de tijd, en het is al duur genoeg. Aan de andere kant, het verhaal eindigt in Longyearbyen en vanuit daar kun je zelf bepalen wat je doet. Is Bjørnoya leuk ja?
Haha geen idee, zo avontuurlijk ben ik ook weer niet :P je trip klinkt zo al heel tof!
  woensdag 10 februari 2021 @ 12:57:38 #185
491050 Scheepskok
pi_197923662
Jammer dat het zondag alweer voorbij is.
  woensdag 10 februari 2021 @ 12:58:13 #186
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197923676
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 12:57 schreef Scheepskok het volgende:
Jammer dat het zondag alweer voorbij is.
Dat is nog niet zeker :P
pi_197923718
quote:
14s.gif Op woensdag 10 februari 2021 12:57 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

Haha geen idee, zo avontuurlijk ben ik ook weer niet :P je trip klinkt zo al heel tof!
Ja ik hoop dat het door kan gaan :Y
  woensdag 10 februari 2021 @ 13:05:48 #188
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_197923846
quote:
10s.gif Op woensdag 10 februari 2021 12:52 schreef Dven het volgende:

[..]

Ah ja, dan wel ja. Of 's avonds met zo'n lamp op je hoofd :P
nee dat vind ik te link..deed dat vroeger wel overigens. Na mijn werk ben ik te gaar dat nog te ondernemen :'( :')
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  woensdag 10 februari 2021 @ 13:20:28 #189
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_197924098
Ik ben blij als die sneeuwtroep weer weg is buiten.

Bij mij binnenshuis is het aangenaam: 21,3°C en 40% RV :)
  woensdag 10 februari 2021 @ 13:34:22 #190
24533 ACT-F
pi_197924322
quote:

SPOILER
Ik zie die koutisten al fulmineren achter hun pc net als Kees _O-

Moderator / Redactie Sport woensdag 10 februari 2021 @ 13:41:22 #191
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_197924436
quote:
84s.gif Op woensdag 10 februari 2021 12:58 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Dat is nog niet zeker :P
Kans is vrij groot dat het afgelopen is na dit weekend. Hebben we toch mooi 3 dagen ijspret.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 10 februari 2021 @ 13:49:58 #192
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197924552
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 13:41 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Kans is vrij groot dat het afgelopen is na dit weekend. Hebben we toch mooi 3 dagen ijspret.
Een kleine verandering van het hoog maakt een heel groot verschil, dat is nu wel in de laatste runs van GFS te zien. Als ECMWF een dezer dagen ook om gaat, dan kunnen we voorlopig nog blijven schaatsen :)
  woensdag 10 februari 2021 @ 13:59:13 #193
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197924723
quote:
84s.gif Op woensdag 10 februari 2021 13:49 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Een kleine verandering van het hoog maakt een heel groot verschil, dat is nu wel in de laatste runs van GFS te zien. Als ECMWF een dezer dagen ook om gaat, dan kunnen we voorlopig nog blijven schaatsen :)
Uiteraard wordt er na het weekend ook nog geschaatst. Kijk eens naar die dauwpunten. donderdag t/m maandag sowieso, dinsdag vooralsnog groot vraagteken.
pi_197924798
quote:
10s.gif Op woensdag 10 februari 2021 13:59 schreef Dven het volgende:

[..]

Uiteraard wordt er na het weekend ook nog geschaatst. Kijk eens naar die dauwpunten. donderdag t/m maandag sowieso, dinsdag vooralsnog groot vraagteken.
Waarom bepaalt het dauwpunt of je nog kunt schaatsen en niet de temperatuur? (Ik heb hier geen verstand van.)
pi_197924893
Wat is er al veel sneeuw weggesmolten. Niet gedacht dat het zo hard gaat bij temperaturen onder nul. Nou heb ik ook wel een balkon dat vol in de zon ligt. Het is ook logisch, de zon is al krachtig en verwarmt de sneeuw maar dat het zo snel slinkt had ik niet verwacht
I believe i can fly!
pi_197925079
Van -15 naar +15
  woensdag 10 februari 2021 @ 14:16:38 #197
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_197925102
quote:
5s.gif Op woensdag 10 februari 2021 14:02 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

Waarom bepaalt het dauwpunt of je nog kunt schaatsen en niet de temperatuur? (Ik heb hier geen verstand van.)
Daardoor sublimeert het ijs aan de bovenkant, wat helpt afkoelen en een mooie ijslaag te houden.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 10 februari 2021 @ 14:29:16 #198
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197925333
quote:
5s.gif Op woensdag 10 februari 2021 14:02 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

Nouja, niets is allesbepalend natuurlijk. Maar waar ik in dezen op doel is droge dooi (luchttemperatuur boven nul maar droge lucht waardoor het dauwpunt onder nul graden ligt).

Dit heeft als voordeel dat het ijs direct sublimeert (vaste vorm -> gasvormig ipv vaste stof -> vloeibare vorm -> gasvormig). Dit proces zorgt er niet alleen voor dat er geen water op het ijs komt te liggen maar het onttrekt ook veel warmte aan het ijs. Hierdoor kan het bij negatieve dauwpunten zelfs nog groeien, ondanks dat de luchttemperatuur boven nul ligt. En als het niet te veel waait blijft er ook een laag koude lucht boven het ijs hangen die de dooi nog eens vermindert.

In de regel gaat de kwaliteit van het ijs dan ook pas echt achteruit wanneer de dauwpunten boven nul komen te liggen. Voor sneeuw geldt hetzelfde proces, daarom kan je in de bergen of verder in de binnenlanden zelfs bij 20 graden nog bakken aan sneeuw zien liggen die ogenschijnlijk amper smelten.
  woensdag 10 februari 2021 @ 14:30:12 #199
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197925346
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 14:05 schreef pietkanarie het volgende:
Wat is er al veel sneeuw weggesmolten. Niet gedacht dat het zo hard gaat bij temperaturen onder nul. Nou heb ik ook wel een balkon dat vol in de zon ligt. Het is ook logisch, de zon is al krachtig en verwarmt de sneeuw maar dat het zo snel slinkt had ik niet verwacht
Sowieso klinkt sneeuw van nature al veel in natuurlijk.
pi_197925378
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 14:16 schreef Perrin het volgende:

[..]

Daardoor sublimeert het ijs aan de bovenkant, wat helpt afkoelen en een mooie ijslaag te houden.
quote:
10s.gif Op woensdag 10 februari 2021 14:29 schreef Dven het volgende:

[..]

Nouja, niets is allesbepalend natuurlijk. Maar waar ik in dezen op doel is droge dooi (luchttemperatuur boven nul maar droge lucht waardoor het dauwpunt onder nul graden ligt).

Dit heeft als voordeel dat het ijs direct sublimeert (vaste vorm -> gasvormig ipv vaste stof -> vloeibare vorm -> gasvormig). Dit proces zorgt er niet alleen voor dat er geen water op het ijs komt te liggen maar het onttrekt ook veel warmte aan het ijs. Hierdoor kan het bij negatieve dauwpunten zelfs nog groeien, ondanks dat de luchttemperatuur boven nul ligt. En als het niet te veel waait blijft er ook een laag koude lucht boven het ijs hangen die de dooi nog eens vermindert.

In de regel gaat de kwaliteit van het ijs dan ook pas echt achteruit wanneer de dauwpunten boven nul komen te liggen. Voor sneeuw geldt hetzelfde proces, daarom kan je in de bergen of verder in de binnenlanden zelfs bij 20 graden nog bakken aan sneeuw zien liggen die ogenschijnlijk amper smelten.
Thanks allebei, helder!
pi_197925464
Over pakweg 4 maanden zitten we weer in de bloedhitte.
  woensdag 10 februari 2021 @ 14:38:22 #202
492776 Uizichtloos
We leven in een maatschappij
pi_197925475
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 14:37 schreef TLC het volgende:
Ja lekker man! Kan niet wachten!
  woensdag 10 februari 2021 @ 14:38:42 #203
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197925481
quote:
-O- -O- -O- -O- -O- -O-
pi_197925493
Hoe is het op weerwoord, zijn daar al slachtoffers van het slechte nieuws? :')
  woensdag 10 februari 2021 @ 14:44:52 #205
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_197925586
quote:
10s.gif Op woensdag 10 februari 2021 14:29 schreef Dven het volgende:

[..]

Als er geen wind staat en zich een koude luchtlaag vormt vlak boven het ijs, raakt deze dan niet verzadigd waardoor de sublimatie stopt?
  FOK!fotograaf woensdag 10 februari 2021 @ 14:50:34 #206
842 Zorro
Z
pi_197925681
quote:
*O* *O* *O*
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_197925699
quote:
Daar kijk ik absoluut niet naar uit.
pi_197925782
Warm zomerweer lijkt mij wel weer fijn, zou wel naar zijn als het kabinet dan nog steeds waarschuwt voor de zoveelste variant en je dan amper je huis uit kan.
pi_197926568
Maandag gaat het dooien hoera!
  woensdag 10 februari 2021 @ 15:34:19 #210
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197926596
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 14:44 schreef DemonRage het volgende:

[..]

Als er geen wind staat en zich een koude luchtlaag vormt vlak boven het ijs, raakt deze dan niet verzadigd waardoor de sublimatie stopt?
Nee, stijgt mee op met de warme lucht die meer vocht kan bevatten :+
  woensdag 10 februari 2021 @ 15:34:49 #211
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197926601
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 15:32 schreef quirina het volgende:
Maandag gaat het dooien hoera!
Niet te vroeg juichen :6
pi_197926678
quote:
10s.gif Op woensdag 10 februari 2021 15:34 schreef Dven het volgende:

[..]

dat is wel zo trouwens ja, natte lucht is lichter dan droge lucht want molecuulmassa :Y
  woensdag 10 februari 2021 @ 15:53:07 #213
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197926909
quote:
3s.gif Op woensdag 10 februari 2021 15:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

dat is wel zo trouwens ja, natte lucht is lichter dan droge lucht want molecuulmassa :Y
Het effect daarvan is verwaarloosbaar.
Huilen dan.
pi_197926948
Oh jammer -O- Waar komt het dan door? :?
  woensdag 10 februari 2021 @ 16:00:22 #215
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_197927042
quote:
10s.gif Op woensdag 10 februari 2021 15:34 schreef Dven het volgende:

[..]

Oke, dan heb ik nog een leuke vraag voor je.

Wat heeft meer invloed op het gewicht van lucht? Het uitzetten van de lucht door opwarming of het vervangen van zwaardere moleculen door lichtere moleculen door vochtverzadiging? :P
  woensdag 10 februari 2021 @ 16:13:24 #216
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197927307
quote:
10s.gif Op woensdag 10 februari 2021 15:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh jammer -O- Waar komt het dan door? :?
Omdat je geen van de rest van de lucht gescheiden koude laag hebt (zoals bij een inversie) maar er aan de bovenkant gewoon een overgang naar minder koude lucht is. Je krijgt dus een (wellicht sterke) gradient in het temperatuurprofiel, en diffusie van vocht van hoge relatieve luchtvochtigheid naar lage relatieve luchtvochtigheid.

Overigens verdwijnt het ijs bij sublimatie boven nul sneller aan de bovenkant dan het aan de onderkant aangroeit, je krijgt alleen geen water op 't ijs.

[ Bericht 7% gewijzigd door Isdatzo op 10-02-2021 16:19:43 ]
Huilen dan.
pi_197927382
Wow volgende week vrijdag loopt de temp richting de 13 a 14 graden wat ik zo op weerplaza zie. Moet natuurlijk wel uitkomen en is maar een voorspelling, maar van mij mag het wel hoor. Weg met deze zooi en gewoon weer lekker normaal kunnen fietsen.
pi_197927410
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 16:17 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
Wow volgende week vrijdag loopt de temp richting de 13 a 14 graden wat ik zo op weerplaza zie. Moet natuurlijk wel uitkomen en is maar een voorspelling, maar van mij mag het wel hoor. Weg met deze zooi en gewoon weer lekker normaal kunnen fietsen.
Zullen we nu allemaal klote gaan maken op Weerwoord? :D
  woensdag 10 februari 2021 @ 16:20:06 #219
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_197927460
quote:
Nee mag niet. Nog minstens 2 weken diepvries graag.
Huilen dan.
  Redactie Frontpage woensdag 10 februari 2021 @ 16:24:22 #220
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_197927551
Er is weer soort van normaal op de wegen te fietsen, vandaag dan ook op de fiets naar het werk gegaan, was wel even spannend al corrigerend. De achterburen hebben de rest van de steeg leeg gemaakt en heb maar even een zonnebril aangeschaft, wat is die sneeuw fel als de zon schijnt.

Als ik de 14 daagse bekijk op buienradar gaan we langzaam maar gestaag de echte kou uit. Komt dat door die warme lucht uit Afrika dat het gaat winnen van een volgende siberische koudegolf? Dacht dat volgende week ook nog koudemogelijkheden waren.
Trotse papa van Jyske O+ 07-03-2025 O+
Het leven van Jyske (en meer) is hier te lezen ---> https://frontpage.fok.nl/author/389368 Elke 14 dagen een nieuw verhaal!
pi_197927599
quote:
10s.gif Op woensdag 10 februari 2021 14:30 schreef Dven het volgende:

[..]

Sowieso klinkt sneeuw van nature al veel in natuurlijk.
Oh ja, dat ook inderdaad!
I believe i can fly!
  woensdag 10 februari 2021 @ 16:31:33 #222
24533 ACT-F
pi_197927682
Hoek van Holland 0,1 graden! Keiharde dooi!

woensdag 10 februari 2021 @ 16:37:00 #223
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197927789
quote:
10s.gif Op woensdag 10 februari 2021 16:31 schreef ACT-F het volgende:

[ afbeelding ]
Gezien al t groen is dat niet nu, toch? :T
  woensdag 10 februari 2021 @ 16:39:02 #224
24533 ACT-F
pi_197927812
quote:
84s.gif Op woensdag 10 februari 2021 16:37 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Gezien al t groen is dat niet nu, toch? :T
Je moest eens weten hoe hard het dooit als de temperatuur net boven het vriespunt komt. Sommigen hebben zelfs de zomer in hun bol. Hoek van Holland de gekste!:

woensdag 10 februari 2021 @ 16:42:45 #225
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_197927883
quote:
10s.gif Op woensdag 10 februari 2021 16:31 schreef ACT-F het volgende:

[ afbeelding ]
Hier stijgt de temperatuur weer eens net boven de -2°C uit en gelijk zitten overal processierupsen. :(
  woensdag 10 februari 2021 @ 16:44:40 #226
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197927911
GFS 12Z loopt nu binnen :D eens kijken of ie nog steeds koud is *O*
  woensdag 10 februari 2021 @ 16:48:38 #227
24533 ACT-F
pi_197927972
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 16:42 schreef DemonRage het volgende:

[..]

Hier stijgt de temperatuur weer eens net boven de -2°C uit en gelijk zitten overal processierupsen. :(
Kutzomer :( Maximaal -20 zeg ik je. Het liefst -40.
  woensdag 10 februari 2021 @ 16:53:35 #228
62913 Blik
The one and Only!
pi_197928080
Jammer dat al die sneeuwbuien net boven Utrecht langsgaan
  woensdag 10 februari 2021 @ 16:56:08 #229
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_197928123
* DemonRage wil ostgewitter. :( :P
  woensdag 10 februari 2021 @ 16:56:53 #230
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_197928139
Ondanks dat het -1 is, is er toch veel sneeuw gesmolten door de zon.
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_197928141
* Resistor wil een mooi front uit Frankrijk :( :P
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  woensdag 10 februari 2021 @ 16:59:03 #232
24533 ACT-F
pi_197928185
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 16:56 schreef DemonRage het volgende:
* DemonRage wil ostgewitter. :( :P
  woensdag 10 februari 2021 @ 16:59:28 #233
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_197928195
Wind gaat draaien naar ZW, de herfst komt weer terug *O* *O* *O*

Grijs en grauw de hele dag *O* *O* *O*
pi_197928288
Het sneeuwt in Gilze/Rijen. Weer eens wat anders :)
pi_197928335
quote:
84s.gif Op woensdag 10 februari 2021 16:44 schreef Starhopper het volgende:
GFS 12Z loopt nu binnen :D eens kijken of ie nog steeds koud is *O*
Nog even een schep kolen in de plotter en over een uurtje weten we het? :D _O-
  woensdag 10 februari 2021 @ 17:14:51 #236
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197928486
quote:
10s.gif Op woensdag 10 februari 2021 17:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nog even een schep kolen in de plotter en over een uurtje weten we het? :D _O-
Hij zit nu op 168h en is nog steeds koud _O- wel overdag iets boven 0 :T
  woensdag 10 februari 2021 @ 17:15:52 #237
491050 Scheepskok
pi_197928501
quote:
De manier waarop moeder natuur zich verontschuldigt tegenover ons over haar kougolffoutje.
pi_197928544
quote:
84s.gif Op woensdag 10 februari 2021 17:14 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Hij zit nu op 168h en is nog steeds koud _O- wel overdag iets boven 0 :T
Die is kouder geworden :o

vanmorgen 11.00:

vanmiddag 17.00:
  woensdag 10 februari 2021 @ 17:19:57 #239
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197928560
quote:
2s.gif Op woensdag 10 februari 2021 17:18 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

vanmorgen 11.00:
[ afbeelding ]

vanmiddag 17.00:
[ afbeelding ]
De onderste is de run van 6z, die nu binnen komt lijkt nog kouder te zijn :+
  woensdag 10 februari 2021 @ 17:20:26 #240
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197928572
Ik ben heel benieuwd waar ECMWF vanavond mee komt _O-
pi_197928583
:o
Groot fan van User Wotte
pi_197928584
quote:
2s.gif Op woensdag 10 februari 2021 17:18 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

vanmorgen 11.00:
[ afbeelding ]

vanmiddag 17.00:
[ afbeelding ]
Noooo :( :r
  woensdag 10 februari 2021 @ 17:22:15 #243
24533 ACT-F
pi_197928601
quote:
84s.gif Op woensdag 10 februari 2021 17:20 schreef Starhopper het volgende:
Ik ben heel benieuwd waar ECMWF vanavond mee komt _O-
pi_197928602
quote:
84s.gif Op woensdag 10 februari 2021 17:19 schreef Starhopper het volgende:

[..]

De onderste is de run van 6z, die nu binnen komt lijkt nog kouder te zijn :+
Wat is 6z en wat is 12z? :@
  woensdag 10 februari 2021 @ 17:25:07 #245
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197928647
quote:
5s.gif Op woensdag 10 februari 2021 17:22 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

Wat is 6z en wat is 12z? :@
6 zulu :T is de tijd :D zulu = utc
  woensdag 10 februari 2021 @ 17:28:36 #246
24533 ACT-F
pi_197928691
De modellen zijn vanaf maandag te onbetrouwbaar, dus altijd een slag om de arm houden hè :P
  woensdag 10 februari 2021 @ 17:32:14 #247
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197928730
Laag gaat duiken! Als dit gaat gebeuren krijgen we mss weer een sneeuwstorm _O-

pi_197928737
quote:
84s.gif Op woensdag 10 februari 2021 17:32 schreef Starhopper het volgende:
Laag gaat duiken! Als dit gaat gebeuren krijgen we mss weer een sneeuwstorm _O-

[ afbeelding ]
Ja misschien, over anderhalve week :') Misschien ook niet *O*
pi_197928749
quote:
84s.gif Op woensdag 10 februari 2021 17:25 schreef Starhopper het volgende:

[..]

6 zulu :T is de tijd :D zulu = utc
Ah! En waar vind ik dan de meest actuele? Die 6z kwam net pas op Weeronline, maar die lopen dus uren achter?
  woensdag 10 februari 2021 @ 17:40:30 #250
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_197928825
Er lijkt weer wat sneeuw aan te komen? Vanochtend sneeuwde het heel licht, niet genoeg voor een laagje.
  woensdag 10 februari 2021 @ 17:41:39 #251
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197928838
quote:
11s.gif Op woensdag 10 februari 2021 17:33 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

Ah! En waar vind ik dan de meest actuele? Die 6z kwam net pas op Weeronline, maar die lopen dus uren achter?
Dit is de meest actuele :)

GFS elke 6 uur:
12z: kaarten: vanaf +/- 16:30; pluim +/- 23:00

ECMWF elke 12 uur:
12z: kaarten: vanaf +/- 19:00; pluim +/- 21:15
  Forum Admin woensdag 10 februari 2021 @ 17:45:05 #252
pi_197928876

O+
pi_197928897
quote:
ja 13 graden met regen en wind :6
  woensdag 10 februari 2021 @ 17:47:25 #254
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197928917
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 17:46 schreef Skwish het volgende:

[..]

ja 13 graden met regen en wind :6
Als het aan GFS ligt niet _O-
pi_197928919
quote:
14s.gif Op woensdag 10 februari 2021 16:59 schreef cherrycoke het volgende:
Wind gaat draaien naar ZW, de herfst komt weer terug *O* *O* *O*

Grijs en grauw de hele dag *O* *O* *O*
pi_197928932
Heeft hier nog behoorlijk gesneeuwd. Wel jammer voor de schaatsliefhebbers.
pi_197928951
Ja eindelijk dooi
pi_197928955
5+ maandag
  woensdag 10 februari 2021 @ 17:51:28 #259
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197928967
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 17:50 schreef quirina het volgende:
5+ maandag
Dat is nog lang niet zeker _O-
pi_197928979
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 17:50 schreef quirina het volgende:
5+ maandag
  woensdag 10 februari 2021 @ 17:53:12 #261
24533 ACT-F
pi_197928995
quote:
84s.gif Op woensdag 10 februari 2021 17:47 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Als het aan GFS ligt niet _O-
Ik heb GFS net bestudeerd en het laat er geen gras over groeien deze week _O- Wel ijs *)
  woensdag 10 februari 2021 @ 17:54:53 #262
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197929024
quote:
10s.gif Op woensdag 10 februari 2021 17:53 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Ik heb GFS net bestudeerd en het laat er geen gras over groeien deze week _O- Wel ijs *)
Check GFS parallel eens _O- manmanman. Een en al diepvries :D
pi_197929048
Komt nog wat sneeuw bij zo te zien 8-)

woensdag 10 februari 2021 @ 17:57:41 #264
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197929058
quote:
3s.gif Op woensdag 10 februari 2021 17:57 schreef aloa het volgende:

[ afbeelding ]
Jaaa!!! Snil *O*
pi_197929059
quote:
84s.gif Op woensdag 10 februari 2021 17:41 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Dit is de meest actuele :)

GFS elke 6 uur:
12z: kaarten: vanaf +/- 16:30; pluim +/- 23:00

ECMWF elke 12 uur:
12z: kaarten: vanaf +/- 19:00; pluim +/- 21:15
Waar staat die 12z voor?
What Would Goku Do
pi_197929065
quote:
84s.gif Op woensdag 10 februari 2021 17:57 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Jaaa!!! Snil *O*
Ben benieuwd hoeveel er nog bij komt.
  woensdag 10 februari 2021 @ 17:59:23 #267
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197929084
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 17:57 schreef viagraap het volgende:

[..]

Waar staat die 12z voor?
Tijd :T 12 zulu =12utc
  woensdag 10 februari 2021 @ 18:00:14 #268
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197929100
quote:
3s.gif Op woensdag 10 februari 2021 17:58 schreef aloa het volgende:

[..]

Ben benieuwd hoeveel er nog bij komt.
Is een best groot sneeuwgebied dus wel aardig wat! Zal ie boven t ijsselmeer nog aangroeien? Lake effect :D
pi_197929104
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 17:57 schreef viagraap het volgende:

[..]

Waar staat die 12z voor?
Je moet er nu een uur bij optellen. 12Z is dan 13 uur.
pi_197929113
In de zomer 2 uur ivm zomertijd.
pi_197929118
quote:
84s.gif Op woensdag 10 februari 2021 17:59 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Tijd :T 12 zulu =12utc
Twaalf uur in, aan, tussen, voor, na?
What Would Goku Do
pi_197929135
quote:
3s.gif Op woensdag 10 februari 2021 18:00 schreef aloa het volgende:

[..]

Je moet er nu een uur bij optellen. 12Z is dan 13 uur.
Ok maar wat geeft die tijd dan aan?
What Would Goku Do
pi_197929142
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 18:01 schreef viagraap het volgende:

[..]

Ok maar wat geeft die tijd dan aan?
De tijd dat de run uitkomt.
pi_197929290
quote:

[ afbeelding ]
ontwijkt wel vakkundig Drachten, maar we zullen zien
pi_197929302
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 18:15 schreef michiel_merk het volgende:

[..]

ontwijkt wel vakkundig Drachten, maar we zullen zien
Meeste voor de kustgedeelten idd.
  woensdag 10 februari 2021 @ 18:16:51 #276
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_197929320
quote:
3s.gif Op woensdag 10 februari 2021 18:02 schreef aloa het volgende:

[..]

De tijd dat de run uitkomt.
Dat weten we over 2 weken pas of deze run daadwerkelijk uitgekomen is. :+ :D
  woensdag 10 februari 2021 @ 18:16:56 #277
24533 ACT-F
pi_197929321
quote:
84s.gif Op woensdag 10 februari 2021 17:54 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Check GFS parallel eens _O- manmanman. Een en al diepvries :D
Ik ga komende tijd de verschillen tussen GFS en ECMWF nauwlettend in de gaten houden. Ik ben benieuwd welke bij dit soort onvoorspelbare situaties het dichtste bij zit :P Breek me de bek niet open over diepvries, want als bepaalde verwachtingen uitkomen dan is het na het weekend erop kouder dan deze week. Maar 15 dagen vooruit is altijd koffiedik kijken.
pi_197929333
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 18:16 schreef DemonRage het volgende:

[..]

Dat weten we over 2 weken pas of deze run daadwerkelijk uitgekomen is. :+ :D
:D
pi_197929397
quote:

[ afbeelding ]
Hier omgeving Nijmegen vanmiddag nog een beetje sneeuw gehad. Wegen allemaal sneeuwvrij op de binnenwegen na.
pi_197929411
quote:
Kan niet wachten O+

In de tussentijd geniet ik van de witte straatjes en het ijs *O*
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  woensdag 10 februari 2021 @ 18:22:34 #281
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_197929418
Komende nacht zou wel eens goed koud kunnen worden. Nu al -5
Never Stop Exploring!
pi_197929702
quote:
3s.gif Op woensdag 10 februari 2021 18:15 schreef aloa het volgende:

[..]

Meeste voor de kustgedeelten idd.
Inmiddels vlokt het hier, vanmiddag ook paar sneeuwbuitjes gehad met de zon op achtergrond, blijft een mooi gezicht
  woensdag 10 februari 2021 @ 19:02:48 #283
445514 DonDruiper
pi_197930029
Wel verschrikkelijk kut voor een mooie dikke zwarte ijsmat
Zuiger van het FOK!-OMT
  woensdag 10 februari 2021 @ 19:07:25 #284
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_197930108
Op naar de -10
Never Stop Exploring!
  woensdag 10 februari 2021 @ 19:10:34 #285
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197930155
quote:
10s.gif Op woensdag 10 februari 2021 18:16 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Ik ga komende tijd de verschillen tussen GFS en ECMWF nauwlettend in de gaten houden. Ik ben benieuwd welke bij dit soort onvoorspelbare situaties het dichtste bij zit :P Breek me de bek niet open over diepvries, want als bepaalde verwachtingen uitkomen dan is het na het weekend erop kouder dan deze week. Maar 15 dagen vooruit is altijd koffiedik kijken.
GFS was met de kou waarin we nu zitten het eerste. Een paar runs later volgde ECMWF. Al koos GFS wel een paar runs de warme kant voordat hij defenitief met kou kwam :T

ECMWF loopt nu binnen, dus ben benieuwd :D
  woensdag 10 februari 2021 @ 19:12:10 #286
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197930174
Btw, over 50 minuten gaat de bedelbelg weer live :T
pi_197930189
Arnhem is vandaag het nieuwe Huppel qua temperatuur val
pi_197930207
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 19:13 schreef hangtime het volgende:
Arnhem is vandaag het nieuwe Huppel qua temperatuur val
Ja dat is datzelfde station wat toen met die ht-itterecords ook ineens met 42,0 kwam die later DSQ werd :{w

Rogue station :P
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 10 februari 2021 @ 19:27:12 #289
862 Arcee
Look closer
pi_197930383

Nederland. _O_
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_197930395
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 19:27 schreef Arcee het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ]

Nederland. _O_
Klein maar fijn :)
  woensdag 10 februari 2021 @ 19:28:09 #291
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197930396
quote:

Nederland. _O_
Liever kou dan de hitte _O- De boel warm stoken is makkelijker dan het huis koelen :T
pi_197930436
EC gaat weer voor dooi zo te zien.
Even wachten op de verdere run.
  woensdag 10 februari 2021 @ 19:30:31 #293
445514 DonDruiper
pi_197930437
quote:
84s.gif Op woensdag 10 februari 2021 19:10 schreef Starhopper het volgende:

[..]

ECMWF loopt nu binnen, dus ben benieuwd :D
En?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197930453
quote:

Nederland. _O_
De meeste landen kennen het een stuk extremer
pi_197930467
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 19:30 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

En?
Anti winters. Maar we zijn er nog niet.
pi_197930474
quote:

Nederland. _O_
Als ik moet kiezen tussen -20 en +40, doe mij dan maar min -20.

Kou kun je je tegen kleden en thuis met de verwarming aan is het goed toeven.
Die enorme hitte is gewoon kut. Je hebt geen puf om iets te (kunnen) doen en als de hitte eenmaal in je huis zit, is het binnen ook niet te harden.
Om nog maar te zwijgen van de slapeloze nachten omdat het 's nachts nog steeds tering warm is.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 10 februari 2021 @ 19:32:59 #297
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197930481
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 19:30 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

En?
Zit nog maar op 144h. Maar het hoog ligt boven het oosten van Europa dus wij zitten in het warme deel :P Morgen moet ECMWF toch echt omslaan en GFS volgen, anders gaan we dooi krijgen vrees ik :P
  woensdag 10 februari 2021 @ 19:34:34 #298
445514 DonDruiper
pi_197930521
quote:
84s.gif Op woensdag 10 februari 2021 19:32 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Zit nog maar op 144h. Maar het hoog ligt boven het oosten van Europa dus wij zitten in het warme deel :P Morgen moet ECMWF toch echt omslaan en GFS volgen, anders gaan we dooi krijgen vrees ik :P
Dank. :)
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197930527
quote:

Nederland. _O_
Tering wat een hitte was dat idd in dat jaar. Alsof je een oven in liep man oh man.
  woensdag 10 februari 2021 @ 19:37:34 #300
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197930588
Lekkere woei uit het westen op 168h :D
  woensdag 10 februari 2021 @ 19:37:38 #301
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197930592
LAPO
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')