Ben wel benieuwd hoe wij het uiteindelijk gaan doen vergeleken met Zweden.quote:Op zondag 7 februari 2021 23:05 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En zoals de huisartsen in dat Volkskrant-artikel zeggen en waar ik het mee eens ben, de kosten van een lockdown zijn zo moeilijk te meten. Terwijl hier in dit topic een dagcijfer over besmettingen tot op het bot ontleed wordt.
Zie je ook terug in de discussie hier over opheffingen van de maatregelen. 'Geen risico nemen', 'voorzichtig zijn' etcetera. De werkelijkheid is er op dit moment alleen een keuze is tussen hele slechte opties. Er is geen risicoloze keuze of optie tot voorzichtigheid.
Zo'n beetje alles wordt weggerelativeerd met 'daar en daar is het nog strenger' en 'baat het niet dan schaadt het niet'. Als je wil betogen dat het wel schaadt dan word je meteen om de oren geslagen met code zwart-achtige scenario's. Terwijl zo'n Britse viroloog hierboven die roept dat anderhalve meter afstand houden een 'makkelijke maatregel' is, maar weer eens aangeeft wat voor wereldvreemde figuren daar tussen zitten.quote:Op zondag 7 februari 2021 23:05 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En zoals de huisartsen in dat Volkskrant-artikel zeggen en waar ik het mee eens ben, de kosten van een lockdown zijn zo moeilijk te meten. Terwijl hier in dit topic een dagcijfer over besmettingen tot op het bot ontleed wordt.
Zie je ook terug in de discussie hier over opheffingen van de maatregelen. 'Geen risico nemen', 'voorzichtig zijn' etcetera. De werkelijkheid is er op dit moment alleen een keuze is tussen hele slechte opties. Er is geen risicoloze keuze of optie tot voorzichtigheid.
Welkom terug.quote:Op zondag 7 februari 2021 23:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Exact. Een soort covid-junta. Het omt heeft de facto alle macht op het moment. Ieder advies wat ze uitbrengen wordt namelijk klakkeloos overgenomen. Ongeacht wat voor schade het aanbrengt aan de maatschappij.
Vooral psychologisch op het moment want mensen zijn het gedraal en de onbetrouwbaarheid van de overheid echt zat aan het worden heb ik het idee.
Jeetje. Heftig zeg. Hier moet écht wat aan gedaan worden want dit gaat niet goed. Sowieso dat de regering zegt "Nog eventjes volhouden" want mentale problemen worden altijd vergeten of lacherig over gedaan. Ja, ik ben er wel uit: Ik sta niet meer achter de maatregelen. Het wordt nu echt tijd dat we dingen moeten gaan accepteren.quote:Op zondag 7 februari 2021 22:24 schreef potjecreme het volgende:
Ik weet niet of deze al is gepost. Een artikel uit de Volkskrant. Huisartsen die spreken.
https://www.volkskrant.nl(...)l-ontsporen~v422532/
Die virologen genieten van hun nieuwe popsterrenstatus en de media vinden al die doemverhalen maar wát prettig want; kijkcijfers en advertentieverkoop! En de verhalen worden alsmaar grauwer, onheilspellender en apocalyptischer om maar in de picture te blijven. Nog even en het lijntje van absurdisme wordt definitief overschreden. De rest van ons leven mondkapjes dragen! Op vakantie gaan levert over twee weken 200.000 besmettingen per dag op! Dansen veroorzaakt code zwart! Als je plezier hebt gaan opa en oma dood! Zingen is moord! Trouwfeesten zijn moord! Café's en discotheken zijn moord! Festivals zijn moord! Levensvreugde is moord! Eenzame opsluiting is leven!quote:Op zondag 7 februari 2021 23:00 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En media willen graag experts met dit soort meningen.
Als je aan een tandarts zou vragen of iemand suiker mag eten zegt die nee. Immers is het slecht voor je gebit. Vraag je het aan een voedingsdeskundige zegt die met mate omdat het een bouwstof is.quote:Op zondag 7 februari 2021 23:03 schreef TheVulture het volgende:
"Oh en ik heb hier nog een modelletje met 150 aannames waarbij totaal geen rekening wordt gehouden met de vaccinatiestrategie en de maatregelen die we sowieso hebben verlengd.. We zitten over 2,5 week in code zwart"
Alle virusbommen worden vanaf morgen weer samen opgehokt.quote:Op zondag 7 februari 2021 23:09 schreef TheVulture het volgende:
Er lijkt gewoon geen enkele bereidheid meer te zijn bij het OMT om uberhaupt aan versoepelen te denken, terwijl er ondanks allerlei varianten van het virus al sinds de kerst een sterk dalende trend is in de cijfers. En ik snap echt wel dat je in de basis nog wat maatregelen moet blijven handhaven, maar zoals nu blijvend op de rem wordt getrapt uit angst is echt een brug te ver en alleen maar op de onderbuik gebaseerd. Wat echte harde cijfers zijn het niet, het zijn allemaal modellen en aannames
Dank!quote:
Dat dus. Ik ben er wel klaar mee. We moeten gewoon accepteren dat niet iedereen honderd kan worden, maar dat oudjes gewoon ziek kunnen worden en het loodje leggenquote:Op zondag 7 februari 2021 23:10 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Jeetje. Heftig zeg. Hier moet écht wat aan gedaan worden want dit gaat niet goed. Sowieso dat de regering zegt "Nog eventjes volhouden" want mentale problemen worden altijd vergeten of lacherig over gedaan. Ja, ik ben er wel uit: Ik sta niet meer achter de maatregelen. Het wordt nu echt tijd dat we dingen moeten gaan accepteren.
Kijk het verder niet, maar volgens komt er ook wel geregeld een kritisch geluid over dat de maatregelen te zwaar zijn of is het vooral dezelfde eenheidsworst?quote:DE STAMGASTEN VAN OP1 IN 2020
1. Joost Vullings, journalist, 37 afleveringen
2. Ab Osterhaus, viroloog in ruste, 33 afleveringen
3. Xander van der Wulp, journalist, 31 afleveringen
4. Laila Frank, journalist, 21 afleveringen
5. Anne Wensing, viroloog, 20 afleveringen
6. Eppo van Nispen, Beeld & Geluid, 19 afleveringen
7. Saskia Belleman, journalist, 19 afleveringen
8. Diederik Gommers, intensivist, 19 afleveringen
9. Ernst Kuipers, mdl-arts, 16 afleveringen
10. Jan Kluytmans, microbioloog, 15 afleveringen
En waarom gaan ouderen zichzelf niet isoleren? Iedere student van 18 begrijpt dat hij eventjes niet zijn of haar opa of oma kan bezoeken als diegene veel contacten gehad heeft de afgelopen tijd. Bovendien bleek uit onderzoek dat de mentale problemen bij jongeren echt heel erg groot zijn (Nieuwsuur). En wie hebben daar het minste last van? Je raadt het niet: de ouderen. Mate van mentale stress was helemaal niet zo hoog bij die groep. Waarom leveren zij niet wat in zodat andere groepen wat vrijer kunnen leven.quote:Op zondag 7 februari 2021 23:14 schreef Djeez het volgende:
[..]
Dat dus. Ik ben er wel klaar mee. We moeten gewoon accepteren dat niet iedereen honderd kan worden, maar dat oudjes gewoon ziek kunnen worden en het loodje leggen
De mate van solidariteit werkt helaas maar 1 kant op.quote:Op zondag 7 februari 2021 23:20 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
En waarom gaan ouderen zichzelf niet isoleren? Iedere student van 18 begrijpt dat hij eventjes niet zijn of haar opa of oma kan bezoeken als diegene veel contacten gehad heeft de afgelopen tijd. Bovendien bleek uit onderzoek dat de mentale problemen bij jongeren echt heel erg groot zijn (Nieuwsuur). En wie hebben daar het minste last van? Je raadt het niet: de ouderen. Mate van mentale stress was helemaal niet zo hoog bij die groep. Waarom leveren zij niet wat in zodat andere groepen wat vrijer kunnen leven.
33 keer, laten we zeggen, 500 euro = 16.500 euro. Appie heeft echt flink verdiend aan bij Op1 zitten.quote:Op zondag 7 februari 2021 23:16 schreef Anton91 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)fel-bij-op1-a4030861
[..]
Kijk het verder niet, maar volgens komt er ook wel geregeld een kritisch geluid over dat de maatregelen te zwaar zijn of is het vooral dezelfde eenheidsworst?
Deze post staat vol aannames en onderbuik. Er klopt feitelijk gewoon bijzonder weinig van wat je hier allemaal roept.quote:Op zondag 7 februari 2021 23:09 schreef TheVulture het volgende:
Er lijkt gewoon geen enkele bereidheid meer te zijn bij het OMT om uberhaupt aan versoepelen te denken, terwijl er ondanks allerlei varianten van het virus al sinds de kerst een sterk dalende trend is in de cijfers. En ik snap echt wel dat je in de basis nog wat maatregelen moet blijven handhaven, maar zoals nu blijvend op de rem wordt getrapt uit angst is echt een brug te ver en alleen maar op de onderbuik gebaseerd. Wat echte harde cijfers zijn het niet, het zijn allemaal modellen en aannames
Sporten in wedstrijdverband is verboden, met uitzondering van het betaald voetbal. Ook, hoe jammer ook, voor schaatsers.quote:Op zondag 7 februari 2021 23:22 schreef Nia het volgende:
Vanavond Op1 een aantal schaatsfanaten gezien. Die jongens dromen van schaatsen op natuurijs, maar lopen tegen een muur van onwil aan inzake coronamaatregelen. Alles kunnen ze regelen. Met alle schaatsers in een hotel en voldoen aan alle betuttelende regels.
Ik begin me echt af te vragen of Rutte & Co nog wel geestelijk in orde zijn. Die volstrekt absurde sneeuwpretregels kunnen naar mijn mening alleen bedacht zijn door mensen waar een steek aan los is.
Pijnlijk om doorheen te lezen. We hebben ontzettend veel nieuwe mensen door de maatregelen kwetsbaar gemaakt, meer dan corona ooit zal kunnen aanrichten.quote:Op zondag 7 februari 2021 22:24 schreef potjecreme het volgende:
Ik weet niet of deze al is gepost. Een artikel uit de Volkskrant. Huisartsen die spreken.
Diender bedrag maar rustig keer 10.quote:Op zondag 7 februari 2021 23:22 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
33 keer, laten we zeggen, 500 euro = 16.500 euro. Appie heeft echt flink verdiend aan bij Op1 zitten.
Heb ik overigens zo'n gruwelijk hekel aan. Natuurlijk, hij zit er for the good cause, maar waarom moet je daar zo belachelijk aan verdienen...
Los van of je terug moet betalen. Is het moment (zaken die nu alweer weken dicht zijn) en de termijn erg harteloos.quote:Daarnaast kreeg ik afgelopen week een brief van het UWV op de mat dat ik ¤5500,- van mijn verkregen NOW-steun uit de eerste lockdown moet terugbetalen voor 2 maart 2021. Ja, je leest dit goed... Dit is waar de ondersteuning, die op papier goed geregeld lijkt, in de praktijk op neer komt. Terugbetalen.
Dit komt omdat we weer open mochten op 11 mei 2020 en wij een groeiend bedrijf zijn. Al onze klanten moesten nodig naar de kapper, dus wij hebben zo veel mogelijk gewerkt om onze klanten weer blij te maken. Met als gevolg: een hoge omzet in de maand mei, maar een slechte omzet in de maanden juni/juli, omdat al onze klanten net geknipt waren, hadden we toen veel minder werk. Mensen gaan nu eenmaal niet wekelijks naar de kapper. De overheid kijkt naar het omzetverlies in de maanden maart, april en mei. Als ik mijn klanten niet meteen vanaf 11 mei, maar twee weken later geknipt had dan was dit hele verhaal heel anders geweest. Dan had ik mijn steun niet hoeven terugbetalen. De uiteindelijke NOW-vergoeding die ik na terugbetaling mag houden, komt nog niet in de buurt van 4 weken salaris voor mijn kapsters.
Een veel uitgebreider verhaal, met een video: https://www.facebook.com/100003405132126/videos/3464630846993719/
Kun je ook beargumenteren waarom betaald voetbal wel door mag gaan?quote:Op zondag 7 februari 2021 23:23 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Sporten in wedstrijdverband is verboden, met uitzondering van het betaald voetbal. Ook, hoe jammer ook, voor schaatsers.
Omdat de 3e keeper van TOP Oss wel als topsporter wordt gezien, maar de beste marathonschaatsers niet.quote:Op zondag 7 februari 2021 23:26 schreef Nia het volgende:
[..]
Kun je ook beargumenteren waarom betaald voetbal wel door mag gaan?
Met alle respect, maar hij kan toch onmogelijk 32 keer iets significant nieuws te vertellen hebben gehad na die eerste keer? Ik denk vooral dat "Ab Osterhaus" de "cause" is waarom 'ie er zo vaak zit.quote:Op zondag 7 februari 2021 23:22 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
33 keer, laten we zeggen, 500 euro = 16.500 euro. Appie heeft echt flink verdiend aan bij Op1 zitten.
Heb ik overigens zo'n gruwelijk hekel aan. Natuurlijk, hij zit er for the good cause, maar waarom moet je daar zo belachelijk aan verdienen...
Ira Helsloot, maar die was maar 1 keer geweest op het begin dacht ik. En nog wel wat anderen, maar dat geraakt vervolgens weer in de vergetelheid en ze krijgen totaal geen media aandacht weer.quote:Op zondag 7 februari 2021 23:16 schreef Anton91 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)fel-bij-op1-a4030861
[..]
Kijk het verder niet, maar volgens komt er ook wel geregeld een kritisch geluid over dat de maatregelen te zwaar zijn of is het vooral dezelfde eenheidsworst?
Ik denk dat het uiteindelijk gaat om de openbare weg (of in dit geval de openbare watergang). Tophockey mag volgens mij ook weer beginnen, maar wielrennen weer niet.quote:Op zondag 7 februari 2021 23:26 schreef Nia het volgende:
[..]
Kun je ook beargumenteren waarom betaald voetbal wel door mag gaan?
Tijd om de ouderen eens te laten voelen en hen te raken waar het het meeste pijn doet: hun portemonnee. Laat hen de crisis maar betalen door te korten op de AOW en de pensioenen, en het eigen risico voor ouderen vertienvoudigenquote:Op zondag 7 februari 2021 23:22 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
De mate van solidariteit werkt helaas maar 1 kant op.
De scholen gaan open ja, maar voor de rest is er nog helemaal niets versoepeld of uberhaupt enig perspectief geboden. Dat heeft niks met aannames en onderbuik te maken.quote:Op zondag 7 februari 2021 23:23 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Deze post staat vol aannames en onderbuik. Er klopt feitelijk gewoon bijzonder weinig van wat je hier allemaal roept.
Sowieso, de scholen gaan morgen op, dus hoezo niet versoepelen.
Wat een pathetische haatdragendheid tov bejaarden die er grotendeels zelf ook niets aan kunnen doen....quote:Op zondag 7 februari 2021 23:30 schreef Djeez het volgende:
[..]
Tijd om de ouderen eens te laten voelen en hen te raken waar het het meeste pijn doet: hun portemonnee. Laat hen de crisis maar betalen door te korten op de AOW en de pensioenen, en het eigen risico voor ouderen vertienvoudigen
Dit klopt niet, voor de topsporters is in de breedte een uitzondering gemaakt. Hockey, Basketball etc loopt inmiddels ook weer....quote:Op zondag 7 februari 2021 23:23 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Sporten in wedstrijdverband is verboden, met uitzondering van het betaald voetbal. Ook, hoe jammer ook, voor schaatsers.
Volkomen mee eens. Dan maar wat minder vaak op vakantie of de aankoop van de elektrische fiets maar even uitstellen.quote:Op zondag 7 februari 2021 23:30 schreef Djeez het volgende:
[..]
Tijd om de ouderen eens te laten voelen en hen te raken waar het het meeste pijn doet: hun portemonnee. Laat hen de crisis maar betalen door te korten op de AOW en de pensioenen, en het eigen risico voor ouderen vertienvoudigen
Het enige jammere is dat die groep nu net niet de gevaccineerde doelgroep isquote:Op zondag 7 februari 2021 23:26 schreef _serial_ het volgende:
Lekker druk in Isreal.
10,000 mourners gather for funeral of senior ultra-Orhtodox rabbi
Gelukkig hebben ze daar al flink gas gegeven op vaccinatie.
Geen medelijden meer.quote:Op zondag 7 februari 2021 23:34 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het enige jammere is dat die groep nu net niet de gevaccineerde doelgroep is
Voor de hele topsport geldt een uitzondering. In dat licht is het wel raar dat de wedstrijdrijders bij de marathon het ijs niet op mogen.quote:Op zondag 7 februari 2021 23:23 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dit klopt wel want publiek is niet toegestaan bij sporten en dat kun je bij wedstrijden op de openbare weg moeilijk voorkomen dus mag het niet.quote:Op zondag 7 februari 2021 23:33 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dit klopt niet, voor de topsporters is in de breedte een uitzondering gemaakt. Hockey, Basketball etc loopt inmiddels ook weer....
Nee dus.quote:Op zondag 7 februari 2021 23:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Voor de hele topsport geldt een uitzondering. In dat licht is het wel raar dat de wedstrijdrijders bij de marathon het ijs niet op mogen.
Laat de jongeren maar een feestje minder vieren.quote:Op zondag 7 februari 2021 23:34 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Volkomen mee eens. Dan maar wat minder vaak op vakantie of de aankoop van de elektrische fiets maar even uitstellen.
Ik ook niet, maar het feit dat het in Israel ondanks die vaccinatieaanpak nog steeds niet heel lekker loopt qua besmettingen is terug te voeren op die grote groep orthodoxen of arabisch deel van de bevolking die niet gevaccineerd willen worden uit geloofsovertuiging.quote:
Van alle sporten momenteel de meest gezonde in de buitenlucht. Die kerels zijn bikkels met een stalen conditie.quote:Op zondag 7 februari 2021 23:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Voor de hele topsport geldt een uitzondering. In dat licht is het wel raar dat de wedstrijdrijders bij de marathon het ijs niet op mogen.
Ja dat lijkt me idd waar. Hij zit er gewoon omdat ie geldlustig is.quote:Op zondag 7 februari 2021 23:28 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Met alle respect, maar hij kan toch onmogelijk 32 keer iets significant nieuws te vertellen hebben gehad na die eerste keer? Ik denk vooral dat "Ab Osterhaus" de "cause" is waarom 'ie er zo vaak zit.
Je weet dat de meeste 'natuurijs' wedstrijden gewoon op afgesloten terreinen gehouden worden? Met opgespoten water.quote:
Zijn stelling was dat alleen voor de voetballers een uitzondering is gemaakt en dat klopt dus niet. Er zijn meer topsporters die gewoon door mogen....quote:Op zondag 7 februari 2021 23:35 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dit klopt wel want publiek is niet toegestaan bij sporten en dat kun je bij wedstrijden op de openbare weg moeilijk voorkomen dus mag het niet.
Het is wel gewoon een feit dat zij het minst hard geraakt worden door de coronacrisis.quote:Op zondag 7 februari 2021 23:32 schreef diedrick het volgende:
[..]
Wat een pathetische haatdragendheid tov bejaarden die er grotendeels zelf ook niets aan kunnen doen....
Jongeren zijn al bijna 12 maanden lang solidair.quote:Op zondag 7 februari 2021 23:36 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Laat de jongeren maar een feestje minder vieren.
Dat lijkt me dan weer een brug te ver.quote:Op zondag 7 februari 2021 23:30 schreef Djeez het volgende:
[..]
Het ging de mensen aan tafel bij Op1 natuurlijk niet om de jaarlijkse rondjes op de sintelbaan.quote:Op zondag 7 februari 2021 23:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je weet dat de meeste 'natuurijs' wedstrijden gewoon op afgesloten terreinen gehouden worden? Met opgespoten water.
Je bedoelt mijn stelling? Daar kwam ik een post later alweer op terug.quote:Op zondag 7 februari 2021 23:39 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Zijn stelling was dat alleen voor de voetballers een uitzondering is gemaakt en dat klopt dus niet. Er zijn meer topsporters die gewoon door mogen....
Excuus ja, jouw stelling.quote:Op zondag 7 februari 2021 23:41 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je bedoelt mijn stelling? Daar kwam ik een post later alweer op terug.
Dat betwijfel ik ten zeerste. Want ook de 'eerste marathon op natuurijs' is altijd op dergelijke banen. En dan loopt ook heel schaatsend nederland te juichen.quote:Op zondag 7 februari 2021 23:40 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het ging de mensen aan tafel bij Op1 natuurlijk niet om de jaarlijkse rondjes op de sintelbaan.
Ik neem aan dat er tijdens een professionele schaatsmarathon op open water geen recreatieve schaatsers toegestaan zijn. Zo'n parcours is in de regel afgebakend met linten enzo.quote:Op zondag 7 februari 2021 23:40 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het ging de mensen aan tafel bij Op1 natuurlijk niet om de jaarlijkse rondjes op de sintelbaan.
Doen ze inmiddels al een jaar, de rek is er nu wel uit. Ze kunnen bovendien ook al een jaar niet fatsoenlijk naar school, en als ze pech hebben, hebben ze ook geen bijbaantje meer. En wat te denken van de achterstanden die ze oplopen, en de achterstand die ze straks gaan hebben op de arbeidsmarkt?quote:Op zondag 7 februari 2021 23:36 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Laat de jongeren maar een feestje minder vieren.
De ouderen zullen de komende jaren wel klagen over het pensioen en de AOWquote:Op zondag 7 februari 2021 23:44 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Doen ze inmiddels al een jaar, de rek is er nu wel uit. Ze kunnen bovendien ook al een jaar niet fatsoenlijk naar school, en als ze pech hebben, hebben ze ook geen bijbaantje meer. En wat te denken van de achterstanden die ze oplopen, en de achterstand die ze straks gaan hebben op de arbeidsmarkt?
De ouderen hebben een jeugd gehad waarin ze over het algemeen genomen ze alles in de schoot geworpen is, ze ontvangen een riante AOW, hebben een goedkoop huis kunnen kopen. En bovendien mogen ze straks weer eerder dingen doen dan de jongeren, omdat ze eerder gevaccineerd worden. Nee, de hoogste tijd dus om van de eenrichtingssolidariteit af te stappen en de ouderen ook eens te laten betalen.
Ga toch niet in op dat feestjes-frame joh. Dat is gewoon een goedkope truc om het daadwerkelijke punt niet te hoeven adresseren.quote:Op zondag 7 februari 2021 23:44 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Doen ze inmiddels al een jaar, de rek is er nu wel uit. Ze kunnen bovendien ook al een jaar niet fatsoenlijk naar school, en als ze pech hebben, hebben ze ook geen bijbaantje meer. En wat te denken van de achterstanden die ze oplopen, en de achterstand die ze straks gaan hebben op de arbeidsmarkt?
De ouderen hebben een jeugd gehad waarin ze over het algemeen genomen ze alles in de schoot geworpen is, ze ontvangen een riante AOW, hebben een goedkoop huis kunnen kopen. En bovendien mogen ze straks weer eerder dingen doen dan de jongeren, omdat ze eerder gevaccineerd worden. Nee, de hoogste tijd dus om van de eenrichtingssolidariteit af te stappen en de ouderen ook eens te laten betalen.
Nee, het gaat om het NK op natuurijs dat voor het eerst in 2013 weer georganiseerd zou kunnen worden.quote:Op zondag 7 februari 2021 23:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik ten zeerste. Want ook de 'eerste marathon op natuurijs' is altijd op dergelijke banen. En dan loopt ook heel schaatsend nederland te juichen.
Maag draait echt om van dit soort dingen.quote:Op zondag 7 februari 2021 22:24 schreef potjecreme het volgende:
Het daadwerkelijke punt van ouderen kunnen prima eerder dood ontgaat je selectieve bril voor het gemak even?quote:Op zondag 7 februari 2021 23:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ga toch niet in op dat feestjes-frame joh. Dat is gewoon een goedkope truc om het daadwerkelijke punt niet te hoeven adresseren.
Een wielerkoers kun je ook helemaal afschermen. Mag ook niet. Nogmaals: heel zonde dat uitgerekend dit jaar er zo'n vorstperiode is, maar prima te begrijpen dat ze het niet toestaan.quote:Op zondag 7 februari 2021 23:43 schreef Nia het volgende:
[..]
Ik neem aan dat er tijdens een professionele schaatsmarathon op open water geen recreatieve schaatsers toegestaan zijn. Zo'n parcours is in de regel afgebakend met linten enzo.
Vlak onze bevolking ook niet uit. Rutte staat op ca. 40 zetels en ook Hugo zit nog op het pluche.quote:Op zondag 7 februari 2021 23:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Maag draait echt om van dit soort dingen.
Moeten echt gaan oppassen nu dat er niet een generatie met een trauma gaat komen. Mede mogelijk gemaakt doort mark en hugo.
Wedstrijden zijn er voor profs. De recreanten gaan over een paar dagen massaal de lokale sloten, grachten en plassen op. Of het verstandig is van die mensen is een tweede, maar je gaat het toch niet kunnen tegenhouden...quote:Op zondag 7 februari 2021 23:48 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Een wielerkoers kun je ook helemaal afschermen. Mag ook niet. Nogmaals: heel zonde dat uitgerekend dit jaar er zo'n vorstperiode is, maar prima te begrijpen dat ze het niet toestaan.
Van dat volk wat het werkelijk gewoon niet interesseert hoe het oand bestuurd is de afgelopen jaren en wat er uit is voortgekomen.quote:Op zondag 7 februari 2021 23:49 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Vlak onze bevolking ook niet uit. Rutte staat op ca. 40 zetels en ook Hugo zit nog op het pluche.
Ik blijf mij altijd maar verbazen er zijn volgens mij mensen die geen enkele maatregel tever vinden gaan. Waar houd het een keer op?quote:Op zondag 7 februari 2021 23:56 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik zou het ook geen gekke gedachte vinden als schaatsen voor recreanten verboden zou worden (13.000 extra ziekenhuisbezoekjes tijdens de vorige vorstperiode) maar dan zal er wel weer iets van de mense worden afgepakt.
Wat mag je exact nog wel doen in deze periode wat lol, verzet en lichaamsbeweging biedt?quote:Op zondag 7 februari 2021 23:56 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik zou het ook geen gekke gedachte vinden als schaatsen voor recreanten verboden zou worden (13.000 extra ziekenhuisbezoekjes tijdens de vorige vorstperiode) maar dan zal er wel wéér iets van de mense worden afgepakt.
Corona is King! Autorijden verbieden, fietsen verbieden, klussen verbieden. We kunnen geen enkel risico nemen.quote:Op zondag 7 februari 2021 23:56 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik zou het ook geen gekke gedachte vinden als schaatsen voor recreanten verboden zou worden (13.000 extra ziekenhuisbezoekjes tijdens de vorige vorstperiode) maar dan zal er wel wéér iets van de mense worden afgepakt.
Schaatsen dus.quote:Op maandag 8 februari 2021 00:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat mag je exact nog wel doen in deze periode wat lol, verzet en lichaamsbeweging biedt?
"Dat beleid dat Australië voert is onmenselijk"quote:Op maandag 8 februari 2021 00:01 schreef maan_man het volgende:
Terwijl wij hier moeilijk doen over 70 mannen in iets te strakke pakken die rondjes willen rijden op natuurijs, komen in Melbourne over 1 uur 30.000 mensen samen voor de eerste dag van Australian Open
Ik blijf mij altijd maar verbazen dat er mense zijn die niet rationeel na kunnen denken.quote:Op zondag 7 februari 2021 23:59 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik blijf mij altijd maar verbazen er zijn volgens mij mensen die geen enkele maatregel tever vinden gaan. Waar houd het een keer op?
Ja eigenlijk kunnen we het beste allemaal maar in bed blijven liggen en niet bewegen. We kunnen anders van de trap vallen, een ongeluk krijgen in het verkeer etc. Dat moet je de zorg allemaal niet aan doen.quote:Op zondag 7 februari 2021 23:56 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Lijkt wel een beetje aan de hand in deze hele corona crisis waarbij alles maar om een ding draaitquote:Op maandag 8 februari 2021 00:04 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik blijf mij altijd maar verbazen dat er mense zijn die niet rationeel na kunnen denken.
Ik mag blijkbaar niets zeggen over dat woordje 'extra' dat in die post staat maar wat is daar nou niet aan te begrijpen?quote:Op maandag 8 februari 2021 00:05 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja eigenlijk kunnen we het beste allemaal maar in bed blijven liggen en niet bewegen. We kunnen anders van de trap vallen, een ongeluk krijgen in het verkeer etc. Dat moet je de zorg allemaal niet aan doen.
Ach, niemand hoeft te komen en voor Aus$100,000 (eerste ronde nederlaag) zou ik niet te moeilijk doen over die strenge quarantaine.quote:Op maandag 8 februari 2021 00:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
"Dat beleid dat Australië voert is onmenselijk"
Het voorkomen van overbelasting van de zorg?quote:Op maandag 8 februari 2021 00:05 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Lijkt wel een beetje aan de hand in deze hele corona crisis waarbij alles maar om een ding draait
Bij mij hield het op bij de spertijd. Een maatregel waarvan niet onderbouwd kon worden wat vor effect het zou hebben.quote:Op zondag 7 februari 2021 23:59 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik blijf mij altijd maar verbazen er zijn volgens mij mensen die geen enkele maatregel tever vinden gaan. Waar houd het een keer op?
Nee. Dat wil je verbieden.quote:Op maandag 8 februari 2021 00:01 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Schaatsen dus.
Als dat jou lol en verzet biedt, trouwens.
Alsjeblieft hoorquote:Op maandag 8 februari 2021 00:06 schreef Red_85 het volgende:
Maar zelf weten dat de maatregelen niet voor hun eigen gelden
Zodra de ziekenhuizen weer zichtbaar normaal functioneren. Ik denk dat de meeste mensen die de regels nu continue begrijpen/de regels respecteren dat voornamelijk doen omdat ze niet dom zijn en mee krijgen dat er een probleem is in de zorg. Iedereen wil zorg krijgen als ze het nodig hebben en als dat in gevaar komt dan zijn veel mensen best bereid daar opofferingen voor te doen.quote:Op zondag 7 februari 2021 23:59 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat wil ik ten eerste helemaal niet en ten tweede heb ik weinig te zeggen dus kun jij fijn schaatsen als je dat zo leuk vindt.quote:
Hoezo is het gooien van een sneeuwbal (met je handschoenen aan) naar iemand buiten jouw gezin een belasting van de zorg?quote:Op maandag 8 februari 2021 00:06 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het voorkomen van overbelasting van de zorg?
Geen idee, is dan ook helemaal geen maatregel tegen het coronavirus.quote:Op maandag 8 februari 2021 00:08 schreef Nia het volgende:
[..]
Hoezo is het gooien van een sneeuwbal (met je handschoenen aan) naar iemand buiten jouw gezin een belasting van de zorg?
Waar dan wel tegen, denk je?quote:Op maandag 8 februari 2021 00:10 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Geen idee, is dan ook helemaal geen maatregel tegen het coronavirus.
Het is geen maatregel.quote:
Dan moeten ze wat minder corona patienten opnemen.quote:Op maandag 8 februari 2021 00:06 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het voorkomen van overbelasting van de zorg?
Lekker laten sterven die oudjes.quote:Op maandag 8 februari 2021 00:11 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dan moeten ze wat minder corona patienten opnemen.
Onder de huidige regels mag u naar buiten met mensen van uw eigen huishouden. Of alleen met 1 persoon van buiten uw eigen huishouden. Dat betekent dat sneeuwballen gooien met het eigen huishouden mag.quote:
Rationeel nadenken?quote:Op maandag 8 februari 2021 00:04 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik blijf mij altijd maar verbazen dat er mense zijn die niet rationeel na kunnen denken.
Dat is een instructie om in deze situatie de geldende regels te kunnen handhaven. 's Avonds na 21.00 uur mag je op straat zelfs geen sneeuwballen gooien met het eigen huishouden.quote:Op maandag 8 februari 2021 00:12 schreef Nia het volgende:
[..]
Onder de huidige regels mag u naar buiten met mensen van uw eigen huishouden. Of alleen met 1 persoon van buiten uw eigen huishouden. Dat betekent dat sneeuwballen gooien met het eigen huishouden mag.
Nee, rationeel.quote:Op maandag 8 februari 2021 00:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nationeel nadenken?
Dat is geen maatregelen afkondigen waarvan het effect niet is onderbouwd.
Dat is niet louter op doemscenario's sturen van '167000 besmettingen op 1 dag als we niks doen', terwijl we al vol in 'magniks' zitten.
Dat is luisteren en afwegen welke maatschappelijke kosten en baten een maatregel nemen doet
Dat is niet ophef creëren en paternalistisch een compleet land aanspreken omdat je ze van het schaatsen wil afhouden.
Nouhou.... als het wel plaksneeuw was geweest... en je had er zo'n ijsbal van gemaakt... en dat ellendige oudje van 2 huizen verderop komt met de rollator voorbij omdat ze 'zo nodige een vaccin moet halen'.....quote:Op maandag 8 februari 2021 00:08 schreef Nia het volgende:
[..]
Hoezo is het gooien van een sneeuwbal (met je handschoenen aan) naar iemand buiten jouw gezin een belasting van de zorg?
Waarom drop je die stelling dan?quote:Op maandag 8 februari 2021 00:08 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat wil ik ten eerste helemaal niet en ten tweede heb ik weinig te zeggen dus kun jij fijn schaatsen als je dat zo leuk vindt.
Je moet niet elk risico willen mitigeren, soms is het accepteren. Zoals je ook na een dik jaar moet accepteren dat het virus er blijkbaar niet onder te krijgen is met welke maatregel dan ook, tenzij je mensen echt 24/7 opsluit in hun eigen huis.quote:Op maandag 8 februari 2021 00:06 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik mag blijkbaar niets zeggen over dat woordje 'extra' dat in die post staat maar wat is daar nou niet aan te begrijpen?
Ik zou het geen gekke gedachte vinden als ze dat zouden (willen) doen. Omdat ze vuurwerk ook verboden hebben onder die noemer. En je kunt je daadwerkelijk afvragen of het gewenst is dat de zorg er 13.000 SEH patiënten bij krijgt in een week oid.quote:
Vaaage typo.quote:
Het gaat mij om die sneeuwbal die per ongeluk iemand anders raakt dan jouw partner of kind. Wat gebeurt er met die persoon, anders dan dat hij of zij iets kouds tegen het lichaam aan gegooid krijgt. Waarom wordt zo'n absurde situatie op een webpagina van de Rijksoverheid geschetst?quote:Op maandag 8 februari 2021 00:13 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat is een instructie om in deze situatie de geldende regels te kunnen handhaven. 's Avonds na 21.00 uur mag je op straat zelfs geen sneeuwballen gooien met het eigen huishouden.
Uit het aangehaalde Volkskrant stuk. (https://www.volkskrant.nl(...)l-ontsporen~v422532/) Vat het allemaal samen.quote:‘Als je van jongeren vraagt om mee te werken om het gezondheidsrisico voor ouderen te beperken, moet je voor die groep ook een goed plan hebben. Dan zijn alleen online lessen niet genoeg. Over die kwetsbare groep had beter moeten worden nagedacht.’
Omdat ze daar het communicatievermogen van een goudvis hebben bij tijd en wijle.quote:Op maandag 8 februari 2021 00:17 schreef Nia het volgende:
[..]
Het gaat mij om die sneeuwbal die per ongeluk iemand anders raakt dan jouw partner of kind. Wat gebeurt er met die persoon, anders dan dat hij of zij iets kouds tegen het lichaam aan gegooid krijgt. Waarom wordt zo'n absurde situatie op een webpagina van de Rijksoverheid geschetst?
Even inhoudelijk: ze sturen echt niet op dergelijke doemscenario's. Wel hebben ze iets meer verantwoordelijkheid dan jij en ik en dus kunnen ze bepaalde scenario's ook weer niet zomaar afschieten.quote:
Jottem.quote:Op maandag 8 februari 2021 00:21 schreef RipCity het volgende:
South Africa is suspending its rollout of the Oxford/AstraZeneca coronavirus vaccine after findings suggested it offers limited protection against mild disease caused by the COVID-19 variant discovered there.
It follows disappointing results in a trial conducted by the University of the Witwatersrand, Health Minister Zweli Mkhize said.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |