abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197880823
https://www.telegraaf.nl/(...)besluit-valt-maandag

quote:
’Avondklok mogelijk tot 2 maart, besluit valt maandag’

DEN HAAG - De avondklok wordt mogelijk verlengd tot 2 maart. Dat is volgens ingewijden een van de opties die op tafel ligt als het kabinet maandag definitief een knoop doorhakt.

„Als de avondklok wordt verlengd is het een serieuze optie om die gelijk te trekken met de andere coronamaatregelen”, weet een betrokkene. Dat zou dan gaan om 2 maart. Ingewijden benadrukken dat maandag pas definitief een knoop wordt doorgehakt. „Veel hangt af van de zwaarte van het advies van het Outbreak Management Team (OMT)”, benadrukt een van hen.

Het Catshuisoverleg werd zondag vanwege winters weer afgelast. Normaal zou een besluit over de omstreden spertijd daar al worden voorgekookt. Nu komt de corona-kernploeg van het demissionaire kabinet maandagochtend bijeen op het ministerie van Algemene Zaken om dat overleg met RIVM-baas Jaap van Dissel alsnog te voeren. Later in de middag wordt de knoop definitief doorgehakt door het kabinet in een tweede overleg. Dan volgt volgens betrokkenen zeer waarschijnlijk direct een persconferentie.

Als het kabinet de avondklok wil verlengen, komt hier eerst een debat over in de Tweede Kamer. De avondklok loopt vooralsnog woensdagochtend om 04.30 uur af. Dinsdag zou de Kamer kunnen debatteren over het al dan niet verlengen van de avondklok. Daarvoor lijkt zich al wel een meerderheid af te tekenen.

Waar het schrappen van de avondklok eerder nog een serieuze wens van het demissionaire kabinet was, lijkt het inmiddels niet meer dan ijdele hoop. „Ik vrees het ergste”, somberde Rutte donderdag in de Tweede Kamer over het afschaffen van de avondklok. „Het ziet er niet goed uit.” De draai in denken komt door de laatste voorspellingen van het RIVM over de verspreiding van de Britse variant van het virus.
We vinden het verschrikkelijk om zo'n zware maatregel te moeten treffen hoor, hihaho :')
  zondag 7 februari 2021 @ 22:41:13 #177
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197880857
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:39 schreef Anton91 het volgende:
[..]

We vinden het verschrikkelijk om zo'n zware maatregel te moeten treffen hoor, hihaho :')
Dit riep ik al toen die verrekte avondklok werd ingevoerd. Hier zijn we voorlopig echt niet vanaf.

Alhoewel, net voor de verkiezingen zal Rutte 'm wel beeindigen :')
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197880869
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:33 schreef JosMert het volgende:
Er zijn nog mensen die het leven vieren anno nu. Mooi dit!

https://twitter.com/at5/status/1358447000895782913?s=21
Waar is de ME?
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_197880894
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:41 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dit riep ik al toen die verrekte avondklok werd ingevoerd. Hier zijn we voorlopig echt niet vanaf.

Alhoewel, net voor de verkiezingen zal Rutte 'm wel beeindigen :')
Ja dat was het grootste probleem wat ik er mee had en heb, "dat gaat nog wel eens een maatregel die tot in de eeuwigheid verlengd gaat worden"

Nou van mij part gaat dan iedereen massaal de straat op, maar dan niet om te rellen aub.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197880904
quote:
[..]

Prima te begrijpen als de scholen zo nodig open moeten.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  zondag 7 februari 2021 @ 22:44:28 #181
346939 Janneke141
pi_197880913
Overigens moet de Kamer er opnieuw mee instemmen, maar gezien het toneelstuk van de vorige keer zal dat nu ook wel een formaliteit zijn.
pi_197880937
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:44 schreef Janneke141 het volgende:
Overigens moet de Kamer er opnieuw mee instemmen, maar gezien het toneelstuk van de vorige keer zal dat nu ook wel een formaliteit zijn.
D66 zal wel akkoord gaan voor een nieuw half uurtje.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197880984
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:43 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Prima te begrijpen als de scholen zo nodig open moeten.
Ook prima te begrijpen dat mensen gewoon alternatieven voor alles zoeken.

Want het is inmiddels wel duidelijk dat het een fabeltje is dat als we ons allemaal aan de regels houden we weer eerder dingen kunnen.
pi_197881037
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:48 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Want het is inmiddels wel duidelijk dat het een fabeltje is dat als we ons allemaal aan de regels houden we weer eerder dingen kunnen.
De regels zijn er dan ook niet alleen om ooit weer versoepeld te kunnen worden.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_197881070
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:24 schreef potjecreme het volgende:
Ik weet niet of deze al is gepost. Een artikel uit de Volkskrant. Huisartsen die spreken.

https://www.volkskrant.nl(...)l-ontsporen~v422532/
Goed om tussen de regels ook de kritiek op politiek en media, die corona tot een builenpest-achtige pandemie van bijbelse proporties opblazen, te lezen. Angst aanjagen om daarmee de absurde maatregelen te rechtvaardigen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_197881103
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:48 schreef Anton91 het volgende:

[..]

De regels gaan maar van één principe uit en dat is 'hoe minder contacten, hoe minder kans op covid'. En je kan voor- of tegenstander zijn van dat beleid, maar om te ontkennen dat de maatregelen (in verschillende mate) werken als ze worden opgevolgd, vind ik een vreemd standpunt.
pi_197881126
Weer een expert die zijn moment of fame wil.

quote:
Britse expert: “Festivals en andere massabijeenkomsten zullen nog jaren rekening moeten houden met beperkende maatregelen”

Voor grote massabijeenkomsten zullen ook de komende jaren beperkende maatregelen blijven bestaan. Dat voorspelt Tim Spector, een Britse professor epidemiologie. Hij denkt daarbij onder meer aan festivals en huwelijken met veel buitenlandse gasten.

Zelf verwijst Spector naar het Cheltenham Festival, een van de bekendste paardenracewedstrijden. “Ik zie zo’n groot evenement niet plots zoals vanouds doorgaan. Hetzelfde geldt voor een trouw waarbij gasten uit alle windhoeken van de wereld uitgenodigd worden. Vergeet zoiets de komende jaren maar.”

Ook van de gekende basismaatregelen zijn we nog lang niet verlost. “Social distancing, mondmaskers, handen wassen,... Dat kost allemaal weinig moeite. Hoe meer we dat blijven doen, hoe meer op termijn mogelijk wordt.”

Het Cheltenham Festival ligt gevoelig in het Verenigd Koninkrijk: tussen 10 en 13 maart ontving de organisatie nog ruim 250.000 bezoekers. De paardenrace wordt gezien als een van de grote aanstokers van het coronavirus, met de eerste lockdown tot gevolg.

Premier Boris Johnson plant de heropening van cafés en restaurants voorlopig in april. Klanten zullen dan nog wel zo veel mogelijk buiten moeten consumeren. “Dit is een puur persoonlijk standpunt, maar ik denk dat het veiliger is om bier te drinken op het terras van een café dan bij iemand thuis. De meeste zaken houden zich prima aan de regels. Als de tafels deftig ontsmet worden en de klanten voldoende afstand bewaren, zie ik geen bezwaar”, besluit Spector.

https://www.hln.be/buiten(...)aatregelen~ae6b0c97/
pi_197881136
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:56 schreef Mammietje het volgende:

[..]

De regels gaan maar van één principe uit en dat is 'hoe minder contacten, hoe minder kans op covid'. En je kan voor- of tegenstander zijn van dat beleid, maar om te ontkennen dat de maatregelen (in verschillende mate) werken als ze worden opgevolgd, vind ik een vreemd standpunt.
Ik heb dan ook nooit ontkent dat het helemaal niet kan werken. Maar ik vind de maatregelen gewoon veel te zwaar voor het virus.

Andere aspecten moeten een grotere rol gaan spelen en niet alleen corona corona corona.
pi_197881137
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:54 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Goed om tussen de regels ook de kritiek op politiek en media, die corona tot een builenpest-achtige pandemie van bijbelse proporties opblazen, te lezen. Angst aanjagen om daarmee de absurde maatregelen te rechtvaardigen.
Angst is het enige instrument dat ze nog hebben nu de keiharde lockdown is ingezet. En een (voor mij) beangstigend groot deel van de bevolking reageert daar gewillig op. Met overduidelijke excessen zoals je ook bij die boa's ziet en die mensen waar de huisartsen over praten. En zoals ze zelf ook zeggen: dat zie je niet in cijfers dus is de politiek niet geinteresseerd.
pi_197881148
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:58 schreef maan_man het volgende:
[..]

Ach ja. Dat blijf je houden.
De virologen willen soms het liefste iedereen voor jarenlang opsluiten en beperkingen houden.
  zondag 7 februari 2021 @ 22:59:51 #191
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197881161
quote:

[..]

Dat ontkent niemand.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_197881167
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:59 schreef _serial_ het volgende:

[..]

De virologen willen soms het liefste iedereen voor jarenlang opsluiten en beperkingen houden.
We beginnen met twee weken en dan telkens verlengen :)
pi_197881171
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:59 schreef _serial_ het volgende:

[..]

En media willen graag experts met dit soort meningen.
  zondag 7 februari 2021 @ 23:00:44 #194
346939 Janneke141
pi_197881176
quote:

[..]

Het gaat om de verhouding tussen kosten en baten.
pi_197881178
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 23:00 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

En media willen graag experts met dit soort meningen.
Alles voor de clicks

Denk dat ik mijzelf ook maar ga verhuren als viroloog aan het AD ofzo
pi_197881185
quote:
[..]

"We hebben geen cijfermatige onderbouwing wat het exacte effect is van de avondklok, maar die Britse/Z-Afrikaanse/Braziliaanse/Polynesische/Griekse/Thaise/Poolse variant zorgt ervoor dat we mogelijk overspoeld gaan worden, dus we moeten verlengen" :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_197881202
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:58 schreef maan_man het volgende:
[..]

En waar is de onderbouwing voor deze uitspraak?

En social distancing is een kleine moeite :'). Virologen zijn het echte virus.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_197881216
"Oh en ik heb hier nog een modelletje met 150 aannames waarbij totaal geen rekening wordt gehouden met de vaccinatiestrategie en de maatregelen die we sowieso hebben verlengd.. We zitten over 2,5 week in code zwart" :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_197881237
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 23:00 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het gaat om de verhouding tussen kosten en baten.
En zoals de huisartsen in dat Volkskrant-artikel zeggen en waar ik het mee eens ben, de kosten van een lockdown zijn zo moeilijk te meten. Terwijl hier in dit topic een dagcijfer over besmettingen tot op het bot ontleed wordt.

Zie je ook terug in de discussie hier over opheffingen van de maatregelen. 'Geen risico nemen', 'voorzichtig zijn' etcetera. De werkelijkheid is er op dit moment alleen een keuze is tussen hele slechte opties. Er is geen risicoloze keuze of optie tot voorzichtigheid.
  zondag 7 februari 2021 @ 23:05:46 #200
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197881249
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:17 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Nederland is vanaf maart 2020 langzaam maar zeker in een OMT-technocratie veranderd.
Exact. Een soort covid-junta. Het omt heeft de facto alle macht op het moment. Ieder advies wat ze uitbrengen wordt namelijk klakkeloos overgenomen. Ongeacht wat voor schade het aanbrengt aan de maatschappij.

Vooral psychologisch op het moment want mensen zijn het gedraal en de onbetrouwbaarheid van de overheid echt zat aan het worden heb ik het idee.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')