abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 februari 2021 @ 22:09:01 #151
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197880263
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 21:54 schreef mir1986 het volgende:

[..]

. En wat te doen met de mensen die niet gevaccineerd willen worden?
Die mogen straks Corona krijgen, als iedereen de kans heeft gehad om zich te laten vaccineren moeten we geen maatregelen in stand gaan houden om ongevaccineerden te beschermen. Solidariteit is dan klaar.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_197880265
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:06 schreef JosMert het volgende:

[..]

Kijk nog eens terug. En beoordeel het dan nog eens.
Ik citeer Gerrie even:

'De overheid heeft dan speciale coronainstructies uitgebracht voor het winterse plezier. Voor kinderen gelden geen beperkingen, maar volwassenen wordt onder meer geadviseerd om alleen sneeuwballen naar personen uit het eigen huishouden.'

Kun je mij vertellen wat hier niet goed aan is?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_197880266
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:08 schreef groenen het volgende:

[..]

Hij liet zich hierna trouwens bekogelen met een sneeuwbal. Is heel duidelijk dat hij de spot drijft met die belachelijk tekst van de overheid.
Ik vind het knap dat hij zijn gezicht in de plooi kan houden, soms hoop ik dat zo'n verslaggever zou zeggen: "Ze hebben wat bedacht!? Donder op, dat ga ik echt niet zeggen, dat is belachelijk"

Uiteraard begrijp ik dat hij het niet doet en dat dat best gevolgen kan hebben, maar dat zou ik wel fijn vinden :+

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 07-02-2021 22:10:13 ]
pi_197880288
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:08 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik bedoelde tweede kamer, schreef kabinet. Brainfart, excuus.
Onjuist in dat geval, de TK heeft juist een formele positie gekregen.
quote:
Over het demissionair: Normaal gesproken worden een hoop onderwerpen waar geen werk meer aan gedaan mag worden benoemd, het kabinet gaat gewoon verder zoals het ging terwijl ze hun ontslag aangeboden hebben. Ik begrijp dat er geen wettelijke basis voor is, maar normaal gesproken handel je af waar je mee bezig bent en is dat 't.
Wat wou je dan doen? De ziekenhuizen laten overstromen? Lijken in de straten? 'Ja sorry, demissionair!'. Dat kan toch niet, corona duldt geen uitstel.
zie email 27 oktober
pi_197880312
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:10 schreef trein2000 het volgende:

[..]

[..]

Wat wou je dan doen? De ziekenhuizen laten overstromen? Lijken in de straten? 'Ja sorry, demissionair!'. Dat kan toch niet, corona duldt geen uitstel.
Je weet zelf ook wel dat dat niet is wat ik bedoelde, maar door de discussie weer in deze extreme te trekken is hij dus weer over. Laat maar.
  zondag 7 februari 2021 @ 22:12:50 #156
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197880327
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:08 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik bedoelde tweede kamer, schreef kabinet. Brainfart, excuus.

Over het demissionair: Normaal gesproken worden een hoop onderwerpen waar geen werk meer aan gedaan mag worden benoemd, het kabinet gaat gewoon verder zoals het ging terwijl ze hun ontslag aangeboden hebben. Ik begrijp dat er geen wettelijke basis voor is, maar normaal gesproken handel je af waar je mee bezig bent en is dat 't.
Tja, het afhandelen van de coronacrisis als controversieel verklaren lijkt me toch ook wel wat praktische bezwaren kennen. Als er iets een lopende zaak is, dan is het wel een actuele crisis.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 7 februari 2021 @ 22:13:48 #157
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197880341
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:11 schreef chratnox het volgende:

[..]

Je weet zelf ook wel dat dat niet is wat ik bedoelde, maar door de discussie weer in deze extreme te trekken is hij dus weer over. Laat maar.
Zonder het in het extreme te trekken, het parlement heeft zelf aangegeven dat ze wilden dat het kabinet op bijvoorbeeld het coronadossier missionair blijft toch? Lijkt me ook wel verstandig.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 7 februari 2021 @ 22:13:53 #158
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197880344
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:10 schreef trein2000 het volgende:

[..]

[..]

Iets terughoudender zijn met maatregelen zou in ieder geval in democratisch opzicht geen overbodige luxe zijn.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_197880346
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:11 schreef chratnox het volgende:

[..]

Nee ik weet het echt niet. Demissionair betekent dat je geen nieuw beleid in zet. Ik zie werkelijk niet hoe het zou betekenen dat je geen spoedeisende zaken kunt afhandelen? Dit is geen brug of vliegveld waarvan je het dossier eens in de kast zet en er na de zomer weer uit pakt zonder significante gevolgen. Dat kan gewoon niet.
zie email 27 oktober
pi_197880364
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:12 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Tja, het afhandelen van de coronacrisis als controversieel verklaren lijkt me toch ook wel wat praktische bezwaren kennen. Als er iets een lopende zaak is, dan is het wel een actuele crisis.
Ik bedoelde ook niet de coronacrisis, maar alles wordt op dit moment onder die noemer gesmeten. Je zou verwachten dat alles wat niet onder de noemer coronacrisis hoort nu niet gedaan wordt, en dat er in elk geval kritisch gekeken wordt of het onder de coronacrisis hoort te vallen.
pi_197880374
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:13 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Iets terughoudender zijn met maatregelen zou in ieder geval in democratisch opzicht geen overbodige luxe zijn.
Iets terughoudender met controversiėle maatregelen wellicht. Maar eigenlijk is alles, op de avondklok na, zonder gedoe en met brede steun door de kamer gekomen. Dus daar is ook niet echt sprake van.
zie email 27 oktober
pi_197880386
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:14 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik bedoelde ook niet de coronacrisis, maar alles wordt op dit moment onder die noemer gesmeten. Je zou verwachten dat alles wat niet onder de noemer coronacrisis hoort nu niet gedaan wordt, en dat er in elk geval kritisch gekeken wordt of het onder de coronacrisis hoort te vallen.
Heb je een voorbeeld? Waar denk je aan? Steunpakketten of wat? Ik snap niet helemaal met welke (categorie van) maatregelen je een probleem hebt.
zie email 27 oktober
  zondag 7 februari 2021 @ 22:16:32 #163
346939 Janneke141
pi_197880396
quote:

[..]

Wat vegen ze volgens jou dan onder de coronacrisis dat daar niet thuishoort?
pi_197880415
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:04 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Nee, gigantische en buitenproportionele vrijheidsbeperkingen maken dat ik het huidig regime tot dictatuur benoem, maar misschien heb je gelijk aangezien er nog wel sprake is van een democratisch proces dus misschien kan ik beter van een illiberale of onvolledige democratie spreken.
Nederland is vanaf maart 2020 langzaam maar zeker in een OMT-technocratie veranderd.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zondag 7 februari 2021 @ 22:18:03 #165
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197880427
quote:

[..]

Zoals wat dan bijvoorbeeld?

Er lopen altijd zaken door, ook voorheen was dat zo als een kabinet aftreedt. Dat moet ook wel, je kan lopende zaken niet gewoon laten vallen.

Het voornaamste wat je met een aftreden bereikt is eerdere verkiezingen. Daarom werd dit aftreden soms ook als symbolisch bestempeld.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197880443
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:13 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Nee ik weet het echt niet. Demissionair betekent dat je geen nieuw beleid in zet. Ik zie werkelijk niet hoe het zou betekenen dat je geen spoedeisende zaken kunt afhandelen? Dit is geen brug of vliegveld waarvan je het dossier eens in de kast zet en er na de zomer weer uit pakt zonder significante gevolgen. Dat kan gewoon niet.
Juist het gebrek aan beleid is waar ik moeite mee heb. Tuurlijk snap ik dat ze niet zomaar kunnen stoppen met alles rondom corona, maar de maatregelen die nu genomen worden, worden in veel gevallen genomen over de huidige regeerperiode heen.

Maatregelen die in veel gevallen zelfs bedacht blijken te worden in het Catshuis, waar (volgens mij?) nog steeds geen notulen van zijn. Hoe is het mogelijk dat een demissionair kabinet kan regeren zonder dat er notulen van die vergaderingen zijn? Dat de fractievoorzitters oid er niet bij zitten?
pi_197880475
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:18 schreef chratnox het volgende:

[..]

Juist het gebrek aan beleid is waar ik moeite mee heb. Tuurlijk snap ik dat ze niet zomaar kunnen stoppen met alles rondom corona, maar de maatregelen die nu genomen worden, worden in veel gevallen genomen over de huidige regeerperiode heen.
Dit kabinet zit nog wel even hoor. Ik schat zeker tot de zomer ;)
quote:
Maatregelen die in veel gevallen zelfs bedacht blijken te worden in het Catshuis, waar (volgens mij?) nog steeds geen notulen van zijn. Hoe is het mogelijk dat een demissionair kabinet kan regeren zonder dat er notulen van die vergaderingen zijn? Dat de fractievoorzitters oid er niet bij zitten?
Scheiding der machten, dualisme. In principe heeft een demissionaire status daar niet zo veel invloed op.
zie email 27 oktober
  zondag 7 februari 2021 @ 22:20:46 #168
346939 Janneke141
pi_197880484
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:18 schreef chratnox het volgende:

[..]

Die vraag staat los van de status van het kabinet. Voor de val van Rutte-III had men zich ook al af moeten vragen of er nog sprake was van een duaal stelsel.
pi_197880545
Ik weet niet of deze al is gepost. Een artikel uit de Volkskrant. Huisartsen die spreken.

https://www.volkskrant.nl(...)l-ontsporen~v422532/
pi_197880549
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:20 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Die vraag staat los van de status van het kabinet. Voor de val van Rutte-III had men zich ook al af moeten vragen of er nog sprake was van een duaal stelsel.
Aan zowel jou als @trein2000 . Jullie hebben natuurlijk gelijk, ik heb in mijn hoofd demissionair gekoppeld aan de Catshuisoverleggen. Ik had er altijd al moeite mee dat die stukken niet openbaar waren/werden gemaakt, alleen wanneer het uitkomt (lijkt het).

Het voelt voor mijn gevoel helemaal niet goed dat we effectief geregeerd worden vanuit een overleg wat niet openbaar gevoerd wordt en waar geen controle op plaatsvindt. Het komt op mij over als dat daar alles bedacht wordt, en er later een wet of cijferbrei omheen bedacht wordt die erbij klopt.

Ik heb geen idee hoe ik het zou moeten noemen, maar het is in elk geval niet sjiek. Als de huidige crisis niet aan de hand zou zijn geweest had de tweede kamer het denk ik ook nooit geaccepteerd om zo'n soort overleg te hebben.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-02-2021 22:25:13 ]
pi_197880629
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:24 schreef chratnox het volgende:

[..]

Aan zowel jou als @:trein2000 . Jullie hebben natuurlijk gelijk, ik heb in mijn hoofd demissionair gekoppeld aan de Catshuisoverleggen. Ik had er altijd al moeite mee dat die stukken niet openbaar waren/werden gemaakt, alleen wanneer het uitkomt (lijkt het).

Het voelt voor mijn gevoel helemaal niet goed dat we effectief geregeerd worden vanuit een overleg wat niet openbaar gevoerd wordt en waar geen controle op plaatsvindt. Het komt op mij over als dat daar alles bedacht wordt, en er later een wet of cijferbrei omheen bedacht wordt die erbij klopt.

Ik heb geen idee hoe ik het zou moeten noemen, maar het is in elk geval niet sjiek. Als de huidige crisis niet aan de hand zou zijn geweest had de tweede kamer het denk ik ook nooit geaccepteerd om zo'n soort overleg te hebben.
Op die Catshuissessies valt wel het nodige aan te merken ja. Hoewel ik het idee er achter snap en zelfs wel steun, het is belangrijk om gewoon eens out-of-the-box te kunnen filosoferen zonder dat het meteen in de stukken en in de T staat. Maar die catshuissessies zijn de facto crisiskabinetsvergaderingen geworden waar besluiten worden genomen. Dat kan natuurlijk niet. Dan moet je gewoon zorgen voor fatsoenlijke verslaglegging.

Op zichzelf zou dat nu niet zo veel uit maken, ministerraad notulen zijn ook staatsgeheim, maar voor de toekomstige evaluatie is het wel van groot belang.
zie email 27 oktober
  zondag 7 februari 2021 @ 22:28:55 #172
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197880637
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:24 schreef chratnox het volgende:

[..]

Aan zowel jou als @:trein2000 . Jullie hebben natuurlijk gelijk, ik heb in mijn hoofd demissionair gekoppeld aan de Catshuisoverleggen. Ik had er altijd al moeite mee dat die stukken niet openbaar waren/werden gemaakt, alleen wanneer het uitkomt (lijkt het).

Ik heb geen idee hoe ik het zou moeten noemen, maar het is in elk geval niet sjiek. Als de huidige crisis niet aan de hand zou zijn geweest had de tweede kamer het denk ik ook nooit geaccepteerd.
Ik vind dat de 2e kamer zijn eigen onkunde en onvermogen goed heeft aangetoond. Ze weten niet waar ze het over hebben en proberen goedkoop vliegen te vangen, maar als er een moment voor krachtige oppositie is geweest dan is het nu.

Het is al triest dat VVD op 40-45 zetels nu staat, dat betekend gewoon dat geen enkele andere partij electorale winst lijkt te kunnen halen uit een crisis, naast VVD staan FvD en PvdA op een paar zetels winst. maar hun winst lijkt bij elkaar kleiner dan voor de VVD. De oppositie heeft gefaald!
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_197880682
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:17 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Nederland is vanaf maart 2020 langzaam maar zeker in een OMT-technocratie veranderd.
Daar lijkt het echt wel op.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_197880712
Er zijn nog mensen die het leven vieren anno nu. Mooi dit!

https://twitter.com/at5/status/1358447000895782913?s=21
pi_197880718
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:24 schreef potjecreme het volgende:
Ik weet niet of deze al is gepost. Een artikel uit de Volkskrant. Huisartsen die spreken.

https://www.volkskrant.nl(...)l-ontsporen~v422532/
Bedankt, zeer interessant stuk. Heel veel verschillende mensen aan het woord met veel invalshoeken en weinig gelul er omheen, dat geeft toch altijd wel het beste overzicht. Dit is het soort journalistiek waar ik van hou ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')