abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197881612
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 23:16 schreef Anton91 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)fel-bij-op1-a4030861
[..]

Kijk het verder niet, maar volgens komt er ook wel geregeld een kritisch geluid over dat de maatregelen te zwaar zijn of is het vooral dezelfde eenheidsworst?
Ira Helsloot, maar die was maar 1 keer geweest op het begin dacht ik. En nog wel wat anderen, maar dat geraakt vervolgens weer in de vergetelheid en ze krijgen totaal geen media aandacht weer.

Media is best wel een dingetje als ik er zo over nadenk. Ze noemen het niet voor niets de vierde macht. Ze zijn zo in staat om de mensen te beïnvloeden. Dat kritische geluid is er wel, maar als het alleen maar mensen zijn zoals Osterhaus of Wensing, dan krijgt de gewone burger dat ook gewoon mee als waarheid, terwijl er ook zat kritiek is. Je bepaalt als het ware de geestestoestand van mensen en je laat ze niet zelfstandig nadenken. Het discours werkt maar één kant op.

Op die manier is het echt "kritiek?" "Nee want derde gevolg, besef je wel wat sus en zo" of je wordt uitgemaakt als viruswappie.

Er is geen rationeel discours van voors of tegens meer. Ook niet in de instituten of bij de regering.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_197881615
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 23:26 schreef Nia het volgende:

[..]

Kun je ook beargumenteren waarom betaald voetbal wel door mag gaan?
Ik denk dat het uiteindelijk gaat om de openbare weg (of in dit geval de openbare watergang). Tophockey mag volgens mij ook weer beginnen, maar wielrennen weer niet.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Redactie Frontpage zondag 7 februari 2021 @ 23:30:56 #228
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_197881634
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 23:22 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

De mate van solidariteit werkt helaas maar 1 kant op.
Tijd om de ouderen eens te laten voelen en hen te raken waar het het meeste pijn doet: hun portemonnee. Laat hen de crisis maar betalen door te korten op de AOW en de pensioenen, en het eigen risico voor ouderen vertienvoudigen
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_197881638
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 23:23 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Deze post staat vol aannames en onderbuik. Er klopt feitelijk gewoon bijzonder weinig van wat je hier allemaal roept.

Sowieso, de scholen gaan morgen op, dus hoezo niet versoepelen. :')
De scholen gaan open ja, maar voor de rest is er nog helemaal niets versoepeld of uberhaupt enig perspectief geboden. Dat heeft niks met aannames en onderbuik te maken.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_197881664
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 23:30 schreef Djeez het volgende:

[..]

Tijd om de ouderen eens te laten voelen en hen te raken waar het het meeste pijn doet: hun portemonnee. Laat hen de crisis maar betalen door te korten op de AOW en de pensioenen, en het eigen risico voor ouderen vertienvoudigen
Wat een pathetische haatdragendheid tov bejaarden die er grotendeels zelf ook niets aan kunnen doen....
"Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)
pi_197881673
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 23:23 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Sporten in wedstrijdverband is verboden, met uitzondering van het betaald voetbal. Ook, hoe jammer ook, voor schaatsers.
Dit klopt niet, voor de topsporters is in de breedte een uitzondering gemaakt. Hockey, Basketball etc loopt inmiddels ook weer....
pi_197881680
quote:

[..]

Volkomen mee eens. Dan maar wat minder vaak op vakantie of de aankoop van de elektrische fiets maar even uitstellen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_197881688
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 23:26 schreef _serial_ het volgende:
Lekker druk in Isreal.

10,000 mourners gather for funeral of senior ultra-Orhtodox rabbi

Gelukkig hebben ze daar al flink gas gegeven op vaccinatie.
Het enige jammere is dat die groep nu net niet de gevaccineerde doelgroep is _O-
  zondag 7 februari 2021 @ 23:35:24 #234
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197881703
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 23:34 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Het enige jammere is dat die groep nu net niet de gevaccineerde doelgroep is _O-
Geen medelijden meer.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_197881710
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 23:23 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Sporten in wedstrijdverband is verboden, met uitzondering van het betaald voetbal. Ook, hoe jammer ook, voor schaatsers.
Voor de hele topsport geldt een uitzondering. In dat licht is het wel raar dat de wedstrijdrijders bij de marathon het ijs niet op mogen.
zie email 27 oktober
pi_197881712
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 23:33 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Dit klopt niet, voor de topsporters is in de breedte een uitzondering gemaakt. Hockey, Basketball etc loopt inmiddels ook weer....
Dit klopt wel want publiek is niet toegestaan bij sporten en dat kun je bij wedstrijden op de openbare weg moeilijk voorkomen dus mag het niet.
In Southern Sun
pi_197881717
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 23:35 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Voor de hele topsport geldt een uitzondering. In dat licht is het wel raar dat de wedstrijdrijders bij de marathon het ijs niet op mogen.
Nee dus.
In Southern Sun
pi_197881725
quote:
7s.gif Op zondag 7 februari 2021 23:34 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Volkomen mee eens. Dan maar wat minder vaak op vakantie of de aankoop van de elektrische fiets maar even uitstellen.
Laat de jongeren maar een feestje minder vieren.
In Southern Sun
pi_197881727
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 23:35 schreef zalkc het volgende:

[..]

Geen medelijden meer.
Ik ook niet, maar het feit dat het in Israel ondanks die vaccinatieaanpak nog steeds niet heel lekker loopt qua besmettingen is terug te voeren op die grote groep orthodoxen of arabisch deel van de bevolking die niet gevaccineerd willen worden uit geloofsovertuiging.
pi_197881738
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 23:35 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Van alle sporten momenteel de meest gezonde in de buitenlucht. Die kerels zijn bikkels met een stalen conditie.
pi_197881745
Hoeveel ziekhuisopnames zullen wij de komende week hebben als gevolg van vallende ouderen tijdens hun reis van en naar de priklocatie.
pi_197881746
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 23:28 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Met alle respect, maar hij kan toch onmogelijk 32 keer iets significant nieuws te vertellen hebben gehad na die eerste keer? Ik denk vooral dat "Ab Osterhaus" de "cause" is waarom 'ie er zo vaak zit.
Ja dat lijkt me idd waar. Hij zit er gewoon omdat ie geldlustig is.
pi_197881767
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 23:36 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Nee dus.
Je weet dat de meeste 'natuurijs' wedstrijden gewoon op afgesloten terreinen gehouden worden? Met opgespoten water.
zie email 27 oktober
pi_197881769
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 23:35 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dit klopt wel want publiek is niet toegestaan bij sporten en dat kun je bij wedstrijden op de openbare weg moeilijk voorkomen dus mag het niet.
Zijn stelling was dat alleen voor de voetballers een uitzondering is gemaakt en dat klopt dus niet. Er zijn meer topsporters die gewoon door mogen....
pi_197881777
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 23:32 schreef diedrick het volgende:

[..]

Wat een pathetische haatdragendheid tov bejaarden die er grotendeels zelf ook niets aan kunnen doen....
Het is wel gewoon een feit dat zij het minst hard geraakt worden door de coronacrisis.
pi_197881779
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 23:36 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Laat de jongeren maar een feestje minder vieren.
Jongeren zijn al bijna 12 maanden lang solidair.
pi_197881792
quote:

[..]

Dat lijkt me dan weer een brug te ver.

Vanaf het begin heb ik al gezegd dat de gevolgen vele malen groter zijn dan de baten. Keer op keer werd ik hier ook op aangesproken dat het zo eenvoudig niet was en dat we ouderen niet konden isoleren. Een jaar later zitten we nog steeds in dezelfde shit en zijn we krampachtig bezig het leven van vetzakken te verlengen. Vanaf het begin heb ik gewaarschuwd voor de verregaande maatregelen die bijna met een knip op de vingers werden ingevoerd maar waar een uitweg tot nog toe nooit geboden is. Ja een vaccin zou ons gaan redden. Heel aardig maar inmiddels zitten we straks met een gigantische groep jongeren die dit hun leven bij moeten dragen. En hoewel de overgrote groep er wel bovenop komt storten we ons in een gigantisch ravijn en hopen we ondertussen een paar mensen te redden en een groep mensen als stootkussen te gebruiken.

We zijn de macht over ons leven volledig kwijt en de enige keuze die we zelf nog hebben is dat we er op een brute manier zelf een einde aan mogen maken. Hoe begrijpelijk ook, er wordt ons geen keuze opgelegd. We mogen niet besmet raken opdat we het virus zo min mogelijk verspreiden en we een groep vetzakken een paar jaar extra kunnen geven.
pi_197881793
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 23:39 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Je weet dat de meeste 'natuurijs' wedstrijden gewoon op afgesloten terreinen gehouden worden? Met opgespoten water.
Het ging de mensen aan tafel bij Op1 natuurlijk niet om de jaarlijkse rondjes op de sintelbaan.
In Southern Sun
pi_197881804
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 23:39 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Zijn stelling was dat alleen voor de voetballers een uitzondering is gemaakt en dat klopt dus niet. Er zijn meer topsporters die gewoon door mogen....
Je bedoelt mijn stelling? Daar kwam ik een post later alweer op terug.
In Southern Sun
pi_197881815
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 23:41 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Je bedoelt mijn stelling? Daar kwam ik een post later alweer op terug.
Excuus ja, jouw stelling.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')