Maar maar maar.....quote:Op zaterdag 6 februari 2021 17:34 schreef asco het volgende:
Besmettingen UK vorige week zaterdag: 23275
Vandaag: 18262
Ik denk dat we dat allemaal wel eens hebben.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 17:17 schreef Luke83 het volgende:
Ik Zit zelf momenteel even in een dipje. Hoewel ik gewoon op locatie moet werken (en dus genoeg sociale contacten nog heb), valt me deze lockdown opeens erg zwaar. Komt vast ook door het donkere weer,maar wat verlang ik naar een volle kroeg. Of een wandeling maken en daarna ergens lekker een biertje drinken. Naar het zwembad met m'n zoontje. Doelloos door de stad zwerven om daarna even ergens een hapje te eten. Op vakantie naar Zuid-Frankrijk zonder zorgen. Normaal trek ik deze situatie redelijk goed, maar zo eens in de zoveel tijd valt me dit hele gebeuren ontzettend zwaar.
Mark, Hugo en Ferd vinden hier iets vanquote:Op zaterdag 6 februari 2021 17:51 schreef asco het volgende:
Het blijft in elk geval nog 2 weken genieten van winterweer, ongelimiteerd sneeuwballen gooien en schaatsen in groepen, gewoon omdat wij dat als mensen willen.![]()
Bring on Koep en Zoepie.![]()
19-02-2021:
[ afbeelding ]
Het datalek waarbij gegevens verkocht werden door medewerkers van de GGD aan criminelen heeft zeker niet de testbereidheid geholpen. Dit is voorlopig ook nog wel van blijvende invloed.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 18:01 schreef Confetti het volgende:
We gaan het zicht op het virus zeker een week of 2 verliezen met het gedoe rond testen. En al waren ze open, dan nog zouden mensen lekker thuis blijven.
Na het rondje langs alle kranten, nu dus ook nog een tv carričre voor deze ouders.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 18:21 schreef eragon2890 het volgende:
Een vandaag heeft nu een sympathiek heel mooi super uitgebreid profiel van Pepijn, die 14 jarige die zelfmoord pleegde door de maatregelen. Aanrader, heel sympathiek en echt uitgebreid stap voor stap minuten lang van begin tot eind hoe hij door de maatregelen van levenslustige vrolijke jongen naar depressief naar dood ging. Met de ouders erbij, echt een goede uitgebreide reconstructie, met uitleg hoe de maatregelen het veroorzaakte.
Nu live op tv! (Loopt al 5 of 10 minuten though, ze nemen er goed de tijd voor)
Het was geen zelfmoord.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 18:21 schreef eragon2890 het volgende:
Een vandaag heeft nu een sympathiek heel mooi super uitgebreid profiel van Pepijn, die 14 jarige die zelfmoord pleegde door de maatregelen. Aanrader, heel sympathiek en echt uitgebreid stap voor stap minuten lang van begin tot eind hoe hij door de maatregelen van levenslustige vrolijke jongen naar depressief naar dood ging. Met de ouders erbij, echt een goede uitgebreide reconstructie, met uitleg hoe de maatregelen het veroorzaakte.
Helemaal eens. Maar dat mag je niet zeggen, want bejaarden zijn heilig. Maar idd, 96 is een zeer respectabele leeftijd. Mijn moeder werd nog niet eens de helft. Het zou zulke hoogbejaarden sieren de spuit aan een jonger iemand te gunnenquote:Op zaterdag 6 februari 2021 16:09 schreef tja77 het volgende:
[..]
M’n vriendin (werkt in de zorg) heeft deze week een vrouw van 96 mogen inenten tegen Corona. Het klinkt misschien hard maar er zijn in mijn optiek mensen die er meer aan hebben. 96 Jaar is een mooie leeftijd om af te zwaaien.
Ik vind nog altijd dat ze de eerste prikken puur onder de pak hem beet 75 hadden moeten houden. Vooral in het begin zijn er nog niet veel vaccins en dan moet je je juist richten op de groepen die druk leggen op de zorg. 75+ werd vaak buiten de ziekenhuizen behandeld of kwamen er niet tot minder terecht. De maatregelen zijn er vanwege de ziekenhuizen. Dat ze zorgmedewerkers voorrang gaven snap ik wel. Maar voor de rest hadden ze imo niet aan 75+ moeten beginnen. Niet nu al althans. Maar dat is inderdaad geen populaire mening.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 18:29 schreef Djeez het volgende:
[..]
Helemaal eens. Maar dat mag je niet zeggen, want bejaarden zijn heilig. Maar idd, 96 is een zeer respectabele leeftijd. Mijn moeder werd nog niet eens de helft. Het zou zulke hoogbejaarden sieren de spuit aan een jonger iemand te gunnen
Dit. Ik zou me schamen als ik 90+ was en een spuit laten zetten. Zou me egoist voelen.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 18:29 schreef Djeez het volgende:
[..]
Helemaal eens. Maar dat mag je niet zeggen, want bejaarden zijn heilig. Maar idd, 96 is een zeer respectabele leeftijd. Mijn moeder werd nog niet eens de helft. Het zou zulke hoogbejaarden sieren de spuit aan een jonger iemand te gunnen
Ik vind het hele verhaal heel triest, maar die ouders melken het op elk mediakanaal wel uit.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 18:21 schreef eragon2890 het volgende:
Zorgmedewerkers voorrang geven had ook niet moeten gebeuren. Ik zei toen meteen al dat dat een glijdende schaal zou zijn en ik heb gelijk gekregen. Nu hebben huisartsen ook weer voorrang en staat de vaccinatiestrategie haaks op de virusbestrijdingstrategie.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 18:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik vind nog altijd dat ze de eerste prikken puur onder de pak hem beet 75 hadden moeten houden. Vooral in het begin zijn er nog niet veel vaccins en dan moet je je juist richten op de groepen die druk leggen op de zorg. 75+ werd vaak buiten de ziekenhuizen behandeld of kwamen er niet tot minder terecht. De maatregelen zijn er vanwege de ziekenhuizen. Dat ze zorgmedewerkers voorrang gaven snap ik wel. Maar voor de rest hadden ze imo niet aan 75+ moeten beginnen. Niet nu al althans. Maar dat is inderdaad geen populaire mening.
Thx! Ik weet dat ik lang niet de enige ben, maar dit doet me goedquote:Op zaterdag 6 februari 2021 17:54 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ik denk dat we dat allemaal wel eens hebben.De tip van asco werkt voor mij ook. Even een half uurtje fijne muziek en lekker meedansen en mijn dag ziet er ineens weer veel beter uit.
Wat ook kan helpen is om online wat met anderen te doen. Zo doet men op FOK vanavond Among Us of, als je daar niet van houdt, dan kan je altijd nog met een aantal FOK!kers naar WidM of naar de Litouwse voorronde van het songfestival kijken
Volledig ongeschikte ouders. Dat mag je niet zeggen anno '21, willen ze niet horen, maar maakt het natuurlijk niet minder waar.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 18:42 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Ik vind het hele verhaal heel triest, maar die ouders melken het op elk mediakanaal wel uit.
https://www.ad.nl/binnenl(...)g-afgelast~a4db658f/quote:Italië maakt haast met de inzet van zogeheten monoklonale antilichamen om patiënten met corona te behandelen. Minister van Volksgezondheid Roberto Speranza maakte zaterdag bekend dat hij een decreet heeft ondertekend om deze therapie in speciale gevallen mogelijk te maken.
Het Italiaans Agentschap voor Medicijnen (AIFA) en de nationale Gezondheidsraad hebben ook akkoord gegeven voor de toediening van deze antistoffen. Dat zijn gemodificeerde eiwitten die het afweersysteem aanzetten tot actie tegen het coronavirus. ,,Dus, samen met de vaccins, hebben we nog een extra kans in de strijd tegen corona", zei Speranza. Onder anderen Donald Trump kreeg het middel toegediend in de nadagen van zijn presidentschap.
AIFA liet weten dat deze toestemming betekent dat patiënten ouder dan twaalf jaar de behandeling kunnen krijgen, hoewel er nog onvoldoende feiten zijn verzameld en er 'onzekerheid is over het voordeel van dit soort medicatie'. Voor behandeling komen besmette mensen in aanmerking die nog niet in het ziekenhuis liggen, milde tot matige ziekteverschijnselen hebben en die risico lopen dat hun situatie verslechtert.
Zorgmedewerkers en huisartsen snap ik wel, die komen met zoveel patiënten in aanraking. Het is belangrijk dat die weer zsm zo goed mogelijk hun werk kunnen verrichten zonder bang te hoeven zijn voor Corona.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 18:44 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Zorgmedewerkers voorrang geven had ook niet moeten gebeuren. Ik zei toen meteen al dat dat een glijdende schaal zou zijn en ik heb gelijk gekregen. Nu hebben huisartsen ook weer voorrang en staat de vaccinatiestrategie haaks op de virusbestrijdingstrategie.
Net zoals het vuurwerkverbod, schaatsen en sneeuwballen gevechten verbieden!quote:Op zaterdag 6 februari 2021 18:40 schreef JosMert het volgende:
Jongens passen jullie wel even aan met jullie gedrag buiten in verband met het winterweer en corona.
Seriously😂😂
https://www.rijksoverheid(...)sneeuw-en-winterweer
En het grootste probleem is nog dat we eenmalig voor corona iets opgeven en daarna mensen gaan brullen dat we het om moeten zetten in een definitief verbod.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 18:49 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Net zoals het vuurwerkverbod, schaatsen en sneeuwballen gevechten verbieden!
(Maar dat is geen onderdeel van de politieke agenda).
De gemiddelde leeftijd van een huisarts is rond de 50. Dus zelfs als een huisarts besmet wordt is de kans dat hij in het ziekenhuis terecht komt klein.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 18:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zorgmedewerkers en huisartsen snap ik wel, die komen met zoveel patiënten in aanraking. Het is belangrijk dat die weer zsm zo goed mogelijk hun werk kunnen verrichten zonder bang te hoeven zijn voor Corona.
Er staat niks over vuurwerk en sneeuw.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 18:51 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Deze waanzin moet echt kappen. Wellicht kunnen we met een ratel de sneeuw in.
Maar er zijn ook genoeg mensen - zoals wij - die daar recht tegenin brullen. Maar toch maken we ons zorgen over het gebrul van de andere kant. En dan vraag ik me af of dat terecht is. Het zijn toch slechts een paar sensatiemedia die overijverig zijn in het etaleren van politiek correcte meningen die door een hoogstwaarschijnlijk kleine minderheid wordt onderschreven?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 18:50 schreef Anton91 het volgende:
[..]
En het grootste probleem is nog dat we eenmalig voor corona iets opgeven en daarna mensen gaan brullen dat we het om moeten zetten in een definitief verbod.
Ik denk niet dat ze dit zo snel loslaten hoor. Een overheid vindt dit namelijk geweldig.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 18:57 schreef Janneke141 het volgende:
Ik ga het straks nog missen dat de overheid mijn leven aan het micromanagen is. Wordt nog ingewikkeld als ik ooit weer zelf moet gaan nadenken.
Jij denkt serieus dat de macht die de regering nu heeft ooit gaat loslaten? Nederland is een kapitalistische dictatuur waar de leider van de grootste partij (altijd de VVD) de absolute macht heeftquote:Op zaterdag 6 februari 2021 18:57 schreef Janneke141 het volgende:
Ik ga het straks nog missen dat de overheid mijn leven aan het micromanagen is. Wordt nog ingewikkeld als ik ooit weer zelf moet gaan nadenken.
We zijn toch godverdomme geen kleine kinderen. Net zoals die pagina met die instructies voor hoe je onder andere een voetbalwedstrijd kijkt met gezelschapquote:Op zaterdag 6 februari 2021 18:51 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Alle zorgmedewerkers doen hun uiterste best om ons allemaal te redden als we zorg nodig hebben. Ik vind het dan vanzelfsprekend dat die groep dat moet kunnen doen zonder Corona zorgen. Dat maakt hun werk alleen maar moeilijker. Het kan mensen ook een veiliger gevoel geven; wetende dat de behandelende arts gevaccineerd is.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 18:51 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De gemiddelde leeftijd van een huisarts is rond de 50. Dus zelfs als een huisarts besmet wordt is de kans dat hij in het ziekenhuis terecht komt klein.
De makkelijkste scheiding is gewoon leeftijd. Doe dan alleen huisartsen en zorgpersoneel ouder dan 60. Iedereen moet weer zijn werk kunnen doen zonder corona en de snelste manier om daar te komen is mensen in te enten die de ziekenhuizen bezet houden.
Als er mensen waren geweest die tegen de corona maatregelen zijn en dit hadden voorspelt waren ze keihard uitgelachen en naar BNW doorverwezenquote:Op zaterdag 6 februari 2021 18:51 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Het probleem is dat gevaccineerde mensen nog steeds het virus kunnen verspreiden en we weten nog steeds niet in welke mate dat is. Het lijkt minder te zijn dan ongevaccineerde mensen maar alsnog zal ook een gevaccineerde zorgmedewerker zich aan alle regels moeten houden. Dus wat dat betreft verandert er niets.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 19:00 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Alle zorgmedewerkers doen hun uiterste best om ons allemaal te redden als we zorg nodig hebben. Ik vind het dan vanzelfsprekend dat die groep dat moet kunnen doen zonder Corona zorgen. Dat maakt hun werk alleen maar moeilijker. Het kan mensen ook een veiliger gevoel geven; wetende dat de behandelende arts gevaccineerd is.
Maar ik ben het wel gedeeltelijk met je eens dat je ook naar leeftijd moet kijken. 75+ zou ik geen prioriteit hebben gegeven bij het vaccineren dat geldt voor zowel normale burgers als dokters.
Als ze het maar vaak genoeg herhalen krijgen ze uiteindelijk alles wel voor elkaar.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 18:57 schreef galantis het volgende:
[..]
Maar er zijn ook genoeg mensen - zoals wij - die daar recht tegenin brullen. Maar toch maken we ons zorgen over het gebrul van de andere kant. En dan vraag ik me af of dat terecht is. Het zijn toch slechts een paar sensatiemedia die overijverig zijn in het etaleren van politiek correcte meningen die door een hoogstwaarschijnlijk kleine minderheid wordt onderschreven?
Dat is al bewezen met de mondkapjes.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 19:04 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Als ze het maar vaak genoeg herhalen krijgen ze uiteindelijk alles wel voor elkaar.
Dat is wel een dingetje ja.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 19:04 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het probleem is dat gevaccineerde mensen nog steeds het virus kunnen verspreiden en we weten nog steeds niet in welke mate dat is. Het lijkt minder te zijn dan ongevaccineerde mensen maar alsnog zal ook een gevaccineerde zorgmedewerker zich aan alle regels moeten houden. Dus wat dat betreft verandert er niets.
Dat snap ik best, maar je moet je realiseren dat elke huisarts onder de 60 die gevaccineerd wordt, dat vaccin ontneemt aan iemand die een grote kans heeft om in het ziekenhuis terecht te komen bij een besmetting. Is dat 'veilige gevoel' het waard om de druk op de ziekenhuizen niet te verlichten?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 19:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat is wel een dingetje ja.
Maar alsnog zou ik me toch veiliger voelen als ik naar de huisarts ga met de wetenschap dat hij/zij gevaccineerd is. Dat zal voor iedereen anders zijn natuurlijk
Ook een huisarts van onder de 60 kan in het ziekenhuis terecht komen. Net zo'n grote kans als een normale burger van onder de 60. Hij ontneemt het dan niemand; hij zit zelf in dezelfde leeftijdsgroep. Zat huisartsen die rond de 40-70 zijn; juist de leeftijdsgroepen die het snelst opgenomen worden.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 19:08 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat snap ik best, maar je moet je realiseren dat elke huisarts onder de 60 die gevaccineerd wordt, dat vaccin ontneemt aan iemand die een grote kans heeft om in het ziekenhuis terecht te komen bij een besmetting. Is dat 'veilige gevoel' het waard om de druk op de ziekenhuizen niet te verlichten?
Er zijn nog niet genoeg vaccins om iedereen in te enten. Er moeten keuzes gemaakt worden en elke keuze heeft gevolgen. Daar kun je niet voor weglopen.
Dat is het dus. Als louter de media gevoelig zou zijn voor die bullshit dan zouden we ze vierkant uitlachen en overgaan tot de orde van de dag.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 19:04 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Als ze het maar vaak genoeg herhalen krijgen ze uiteindelijk alles wel voor elkaar.
Zolang ie maar zorgvuldig gegooid wordt is het goedquote:Op zaterdag 6 februari 2021 19:07 schreef chroestjov het volgende:
Is er inmiddels ook al een maximum snelheid voor een sneeuwbal ingesteld?
Maar is dat relevant? Ze waren geselecteerd op het huisarts-zijn, niet op hun leeftijd die nu toevallig een aardige bijkomstigheid is.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 19:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ook een huisarts van onder de 60 kan in het ziekenhuis terecht komen. Net zo'n grote kans als een normale burger van onder de 60. Hij ontneemt het dan niemand; hij zit zelf in dezelfde leeftijdsgroep. Zat huisartsen die rond de 40-70 zijn; juist de leeftijdsgroepen die het snelst opgenomen worden.
https://www.bd.nl/tilburg(...)aken~a6703f7d/?hcb=1quote:Op zaterdag 6 februari 2021 14:55 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
JaaaaaaaaaaaaG E N O T
AH en Jumbo die niet meer thuisbezorgen en het komende winterweer, ideale ingrediënten voor hamstergedrag
Iig niet na 21uquote:Op zaterdag 6 februari 2021 19:14 schreef mthecatlover het volgende:
Als er bepaalt wordt wanneer je sneeuwballen mag gooien dan ben je echt van de pot gerukt!!!!!!!!!!!!!!!
Je mist het punt.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 19:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ook een huisarts van onder de 60 kan in het ziekenhuis terecht komen. Net zo'n grote kans als een normale burger van onder de 60.
Ik hoop dat we na deze pandemie eens een goede discussie gaan hebben over wat allemaal is toegestaan in een eventuele volgende pandemie qua maatregelen. Waarbij een goede balans komt tussen de dodelijkheid van het virus en de maatregelen.quote:
Ja, maar niet naar twee mensen buiten hun huishouden!quote:Op zaterdag 6 februari 2021 19:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mensen die de hond uitlaten na 21:00 mogen best een sneeuwbal gooien, hoor
Waarom niet? Zolang je afstand houd en dat lijkt mij wel een vereiste om sneeuwballen te kunnen gooienquote:Op zaterdag 6 februari 2021 19:28 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja, maar niet naar twee mensen buiten hun huishouden!
De druk op de zorg beperken was het beleid toen er geen vaccins waren. want dan ga je ervan uit dat je uiteindelijk evenveel ziekenhuisopnames en doden krijgt, de maatregelen zorgen enkel voor meer spreiding in de tijd. Maar hoe langer het duurt, hoe groter de economische schade.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 18:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik vind nog altijd dat ze de eerste prikken puur onder de pak hem beet 75 hadden moeten houden. Vooral in het begin zijn er nog niet veel vaccins en dan moet je je juist richten op de groepen die druk leggen op de zorg. 75+ werd vaak buiten de ziekenhuizen behandeld of kwamen er niet tot minder terecht. De maatregelen zijn er vanwege de ziekenhuizen. Dat ze zorgmedewerkers voorrang gaven snap ik wel. Maar voor de rest hadden ze imo niet aan 75+ moeten beginnen. Niet nu al althans. Maar dat is inderdaad geen populaire mening.
Een beetje creatieve boa/agent omschrijft het dan als samenkomst, en samenkomen met meer dan 2 mensen is verboden. (Ook als er voldoende afstand gehouden wordt.)quote:Op zaterdag 6 februari 2021 19:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waarom niet? Zolang je afstand houd en dat lijkt mij wel een vereiste om sneeuwballen te kunnen gooien
Dan zeg je dat je een sneeuwbal topsporter bentquote:Op zaterdag 6 februari 2021 19:34 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Een beetje creatieve boa/agent omschrijft het dan als samenkomst, en samenkomen met meer dan 2 mensen is verboden.
90+: minder dan 1% van de bevolking, maar 5% van de opnames. De oudsten het eerst vaccineren levert dus het meeste op.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 19:20 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je mist het punt.
[ afbeelding ]
De groep 60-69 is net zo groot als de groep 0-59. Ieder persoon (huisarts of niet) onder de 60 die een vaccin krijgt ontneemt die aan iemand van 60+. Dat is een feit bij schaarste. De keuze daarvoor betekent expliciet dat de druk op de ziekenhuizen langer hoog blijft.
Dat lijkt me ook. Heel snel minder doden en minder opnames. En geen enkel persoon onder de 60 krijgt een vaccin voordat iedereen van 60+ gevaccineerd is.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 19:36 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
90+: minder dan 1% van de bevolking, maar 5% van de opnames. De oudsten het eerst vaccineren levert dus het meeste op.
Of die ene van seks in coronatijdquote:Op zaterdag 6 februari 2021 19:00 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
We zijn toch godverdomme geen kleine kinderen. Net zoals die pagina met die instructies voor hoe je onder andere een voetbalwedstrijd kijkt met gezelschap.
Gevonden!quote:Op vrijdag 5 februari 2021 21:36 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Je ziet wel een minder sterke groei als je een denkbeeldig gemiddelde trekt, maar een afname kan ik ook niet vinden.
Maarja die gekke Belgen zijn wel vaker niet te volgen 😅
Dit schrijven ze vandaag:quote:In de laatste week van januari bleek 16 procent van de besmettingen veroorzaakt te zijn door de Britse variant van het coronavirus. "De Britse variant is nog steeds in opmars, maar de toename lijkt wel wat te vertragen in vergelijking met de eerste weken van januari", zegt viroloog Steven Van Gucht op de persconferentie van Sciensano.
Ter vergelijking: in de eerste week van januari ging het bij 9 procent van de vastgestelde besmettingen in ons land over de Britse variant. Vorige week was dat opgelopen tot 20 procent. Met 16 procent nu ligt het aantal besmettingen met de Britse variant nog wel hoog, maar lijkt de toename dus te vertragen.
quote:In de laatste twee weken van januari werd zowat 16 procent van de coronabesmettingen veroorzaakt door de Britse variant, zei viroloog Steven Van Gucht vrijdag. De gemuteerde versie is daarmee nog wel in opkomst, maar de toename lijkt te vertragen in vergelijking met de eerste weken.
Ja, wij zijn privileged.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 19:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mensen die de hond uitlaten na 21:00 mogen best een sneeuwbal gooien, hoor
Dat hoop ik ook ja.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 19:22 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik hoop dat we na deze pandemie eens een goede discussie gaan hebben over wat allemaal is toegestaan in een eventuele volgende pandemie qua maatregelen. Waarbij een goede balans komt tussen de dodelijkheid van het virus en de maatregelen.
Jaaaa! Dat is echt prachtig.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 19:48 schreef zalkc het volgende:
Wel heel erg jammer die avondklok met sneeuw, door het bos lopen als het net gesneeuwd heeft in het maanlicht is zo verschrikkelijk mooi.
Ik ging alleen maar in op de comment van MD dat een huisarts onder de 60 een vaccin inneemt terwijl die ook naar iemand kan gaan. Terwijl die huisarts net zo snel in het ziekenhuis terecht zou komen als je naar leeftijd zou kijken.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 19:14 schreef galantis het volgende:
[..]
Maar is dat relevant? Ze waren geselecteerd op het huisarts-zijn, niet op hun leeftijd die nu toevallig een aardige bijkomstigheid is.
Nu snap ik je. Heb je een puntquote:Op zaterdag 6 februari 2021 19:20 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je mist het punt.
[ afbeelding ]
De groep 60-69 is net zo groot als de groep 0-59. Ieder persoon (huisarts of niet) onder de 60 die een vaccin krijgt ontneemt die aan iemand van 60+. Dat is een feit bij schaarste. De keuze daarvoor betekent expliciet dat de druk op de ziekenhuizen langer hoog blijft.
Maar de Britse variant dan?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 17:34 schreef asco het volgende:
Besmettingen UK vorige week zaterdag: 23275
Vandaag: 18262
Among Us is geweldigquote:Op zaterdag 6 februari 2021 17:54 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ik denk dat we dat allemaal wel eens hebben.De tip van asco werkt voor mij ook. Even een half uurtje fijne muziek en lekker meedansen en mijn dag ziet er ineens weer veel beter uit.
Wat ook kan helpen is om online wat met anderen te doen. Zo doet men op FOK vanavond Among Us of, als je daar niet van houdt, dan kan je altijd nog met een aantal FOK!kers naar WidM of naar de Litouwse voorronde van het songfestival kijken
Omdat het helemaal niet om Corona gaat. De regels worden van boven gewoon opgelegd.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 19:30 schreef MoreDakka het volgende:
Er wonen iets meer dan 2 miljoen mensen in Nederland in de leeftijd van 60-69. Er zijn inmiddels zo'n 400.000 vaccins gezet. Als je gewoon alleen mensen in de groep 60-69 inent ben je eind februari daar mee klaar en heb je 20% minder druk op de ziekenhuizen.
Maar dat doen we dus niet.
En die keuze zorgt er voor dat de druk op de ziekenhuizen langer hoog blijft zoals gezegd. En dus blijven de maatregelen langer. Je moet consquenties afwegen.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 20:21 schreef Molo het volgende:
Als een huisarts uitvalt door ziekte (ziekenhuisopname of niet) heb je acuut een probleem voor triage en behandeling van heel veel patiënten
Als die persoon die het vaccin van 'de huisarts' niet krijgt, is er één iemand en wellicht nog paar anderen ziek of dood
Is een keuze, ik vind de keuze voor vaccin naar de huisarts iig niet gek
De regels gelden alleen voor arbeiders he?quote:
Speurtocht uitzetten voor de dienders!quote:Op zaterdag 6 februari 2021 19:48 schreef zalkc het volgende:
Wel heel erg jammer die avondklok met sneeuw, door het bos lopen als het net gesneeuwd heeft in het maanlicht is zo verschrikkelijk mooi.
Ho ho ho tijgertje, dit kan echt niet hoor.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 19:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waarom niet? Zolang je afstand houd en dat lijkt mij wel een vereiste om sneeuwballen te kunnen gooien
https://www.rijksoverheid(...)sneeuw-en-winterweerquote:Onder de huidige regels mag u naar buiten met mensen van uw eigen huishouden. Of alleen met 1 persoon van buiten uw eigen huishouden. Dat betekent dat sneeuwballen gooien met het eigen huishouden mag.
Op hoeveel meter moet je van iemand af staan om niet als groep te worden gezien?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 20:46 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ho ho ho tijgertje, dit kan echt niet hoor.
[..]
https://www.rijksoverheid(...)sneeuw-en-winterweer
Als huisartsen uitvallen gaan er door geen/minder/ondeugdelijke triage méér patiënten naar het ziekenhuis ipv ze af te kunnen vangen naar huis/verpleeghuis/whatever.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 20:25 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En die keuze zorgt er voor dat de druk op de ziekenhuizen langer hoog blijft zoals gezegd. En dus blijven de maatregelen langer. Je moet consquenties afwegen.
Daar zit geen limiet aan, het gaat wettelijk gezien om het afspraken met elkaar buiten.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 20:52 schreef zalkc het volgende:
[..]
Op hoeveel meter moet je van iemand af staan om niet als groep te worden gezien?
Godsammequote:Op zaterdag 6 februari 2021 19:43 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Gevonden!
Dit schreef De Standaard gisteren:
[..]
Dit schrijven ze vandaag:
[..]
quote:Op zaterdag 6 februari 2021 20:56 schreef Molo het volgende:
[..]
Als huisartsen uitvallen gaan er door geen/minder/ondeugdelijke triage méér patiënten naar het ziekenhuis ipv ze af te kunnen vangen naar huis/verpleeghuis/whatever.
Poortwachters van de zorg zijn ze en heel erg belangrijk daarin om juist de druk op de zorg lager te krijgen
Dat heeft keer impact dan die paar vaccins aan 60+ers geven
Dit is gewoon niet waar, sorry. Kijk nog maar een keer naar de grafiek die ik al eerder gepost heb.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 20:58 schreef Molo het volgende:
De 75+ers vaccins geven heeft nul impact op de zorgbelasting, dat is ook niet in lijn met dat beleid
Volgens jouw grafiek, en die verhouding heb ik vaker gezien is 56% voor de categorie 70+quote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:01 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
[..]
Dit is gewoon niet waar, sorry. Kijk nog maar een keer naar de grafiek die ik al eerder gepost heb.
Ik heb niet alles bijgehouden maar volgens mij wordt 70+ vrijwel niet opgenomen op de IC? En ook niet massaal op de overige Covid afdelingen?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:01 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
[..]
Dit is gewoon niet waar, sorry. Kijk nog maar een keer naar de grafiek die ik al eerder gepost heb.
Ongeveer de helft van alle ziekenhuisopnames in Nederland zijn 70+, net zoveel opnames als alle leeftijden daaronder bij elkaar opgeteld. Oftewel, een groep van ongeveer 2,5 miljoen mensen heeft een zorgvraag die even groot is als een groep van 14,5 miljoen mensen.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 20:58 schreef Molo het volgende:
De 75+ers vaccins geven heeft nul impact op de zorgbelasting, dat is ook niet in lijn met dat beleid
Dat is omdat de overheid al dan niet terecht niet durft af te stappen van de ethische afweging die de Gezondheidsraad heeft gemaakt in hun advies over de vaccinatiestrategie.
Dat heeft risico voor het individu hoog staan en minder de zorgbelasting.
Dat is maar de vraag. Echt oude mensen komen nog maar beperkt op de IC. Dus de kans dat het zwaartepunt binnen die groep juist in de vrij 'jonge' leeftijden ligt is best aanzienlijk.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ongeveer de helft van alle ziekenhuisopnames in Nederland zijn 70+, net zoveel opnames als alle leeftijden daaronder bij elkaar opgeteld. Oftewel, een groep van ongeveer 2,5 miljoen mensen heeft een zorgvraag die even groot is als een groep van 14,5 miljoen mensen.
De verzorgingstehuizen zullen zeker een rol spelen daarin, maar als de groep die 70+ is is gevaccineerd ben je een flinke hoeveelheid ziekenhuisopnames kwijt. Op de IC scheelt het een stuk minder, daar komen ze minder vaak. Maar als ze op de IC terecht komen liggen ze er langer en is het risico op overlijden ook een stuk groter.
75+ is daar een grote groep binnen, dus het kan veel druk op de zorg schelen.
Ik heb het een aantal topics geleden een keer uitgerekendquote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:05 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik heb niet alles bijgehouden maar volgens mij wordt 70+ vrijwel niet opgenomen op de IC? En ook niet massaal op de overige Covid afdelingen?
Mooi trouwens dat je niet meer verder op het huisartsenvraagstuk meer in gaat
De fitte 70-plusser zal gewoon naar de IC gaan, die groep die je met de elektrische fiets inhaalt zeg maar, er zit nogal een verschil tussen bejaarden onderlingquote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:05 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik heb niet alles bijgehouden maar volgens mij wordt 70+ vrijwel niet opgenomen op de IC? En ook niet massaal op de overige Covid afdelingen?
Mooi trouwens dat je niet meer verder op het huisartsenvraagstuk meer in gaat
Ja is ook wel weer waarquote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ongeveer de helft van alle ziekenhuisopnames in Nederland zijn 70+, net zoveel opnames als alle leeftijden daaronder bij elkaar opgeteld. Oftewel, een groep van ongeveer 2,5 miljoen mensen heeft een zorgvraag die even groot is als een groep van 14,5 miljoen mensen.
De verzorgingstehuizen zullen zeker een rol spelen daarin, maar als de groep die 70+ is is gevaccineerd ben je een flinke hoeveelheid ziekenhuisopnames kwijt. Op de IC scheelt het een stuk minder, daar komen ze minder vaak. Maar als ze op de IC terecht komen liggen ze er langer en is het risico op overlijden ook een stuk groter.
75+ is daar een grote groep binnen, dus het kan veel druk op de zorg schelen.
Daarom zeg ik, scroll wat naar boven en bekijk mijn grafiek.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:05 schreef Molo het volgende:
[..]
Op de post van @Molo heb ik 't even snel uitgerekend, totaal zo'n 2700 opnames op de IC dus.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is maar de vraag. Echt oude mensen komen nog maar beperkt op de IC. Dus de kans dat het zwaartepunt binnen die groep juist in de vrij 'jonge' leeftijden ligt is best aanzienlijk.
Maar ik heb telkens begrepen dat de IC-capaciteit de bottleneck is? Of is jouw grafiek over de hele linie incl. IC?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:01 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
[..]
Ik weet het, ik kom zelf uit de zorg.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:09 schreef zalkc het volgende:
[..]
De fitte 70-plusser zal gewoon naar de IC gaan, die groep die je met de elektrische fiets inhaalt zeg maar, er zit nogal een verschil tussen bejaarden onderling
85+ is nog zo'n 4500 opnames, als je 80+ ook meetelt kom je ook richting de 9000 (even gewoon verpleegafdeling gepaktquote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:09 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja is ook wel weer waar
Had misschien 85+ als uitgangspunt moeten nemen
Die komen toch hoop ik niet meer zo in het ziekenhuis terecht.
Al heb ik laatst nog gezien dat werkelijk álles qua diagnostiek uit de kast werd getrokken voor mijn vergevorderd demente buurman van 93 die wat verminderd aanspreekbaar leek.
Dus ja, jullie hebben gelijk op dat punt vrees ik
Er staat alle opnames, dus daar zitten ook alle mensen bij die doorgestroomd zijn naar de IC zou ik zeggen.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:10 schreef Chia het volgende:
[..]
Maar ik heb telkens begrepen dat de IC-capaciteit de bottleneck is? Of is jouw grafiek over de hele linie incl. IC?
Belachelijk, laat die mensen lekker thuis manquote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
85+ is nog zo'n 4500 opnames, als je 80+ ook meetelt kom je ook richting de 9000 (even gewoon verpleegafdeling gepakt)
Voor zover ik begrijp is de beperkende factor de IC-capaciteit. Dus dan is het logischer om daar naar te kijken dan naar ziekenhuizen algemeen.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Op de post van @:Molo heb ik 't even snel uitgerekend, totaal zo'n 2700 opnames op de IC dus.
De focus op de IC was tijdens de IC terecht, maar de druk is nu veel breder dan dat, opnames op de verpleegafdelingen waren ook een probleem, dus daar kun je het beste ook zoveel mogelijk vermijden.
De beperkende factor is beide, zowel IC als kliniek. In de tweede golf lag er iets meer druk op de kliniek, in de eerste op de IC.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Voor zover ik begrijp is de beperkende factor de IC-capaciteit. Dus dan is het logischer om daar naar te kijken dan naar ziekenhuizen algemeen.
Dat is waar, maar het probleem zit 'm niet in alleen de IC capaciteit. Als je bij LCPS kijkt zie je dat er ook niet veel ruimte is op de verpleegafdelingen. Door de groep die 70+ is te vaccineren neemt dus de hoeveelheid opnames op de verpleegafdelingen met ongeveer 50% af, en de opnames op de IC met ongeveer 30%.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:09 schreef trein2000 het volgende:
Kijk bij NICE: [ afbeelding ] Na de 75 stort het juist weer in...
Is dat zo? @Lenny_Leonard heb jij daar een beeld bij?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:13 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
De beperkende factor is beide, zowel IC als kliniek. In de tweede golf lag er iets meer druk op de kliniek, in de eerste op de IC.
Ja, dat is zo. Door verbeterde behandel mogelijkheden gaan er minder mensen door naar de IC en als ze gaan liggen ze er gemiddeld korter.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 21:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Is dat zo? @:lenny_leonard heb jij daar een beeld bij?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |