abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 6 februari 2021 @ 18:57:00 #226
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197856894
Ik ga het straks nog missen dat de overheid mijn leven aan het micromanagen is. Wordt nog ingewikkeld als ik ooit weer zelf moet gaan nadenken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197856901
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 18:50 schreef Anton91 het volgende:

[..]

En het grootste probleem is nog dat we eenmalig voor corona iets opgeven en daarna mensen gaan brullen dat we het om moeten zetten in een definitief verbod.
Maar er zijn ook genoeg mensen - zoals wij - die daar recht tegenin brullen. Maar toch maken we ons zorgen over het gebrul van de andere kant. En dan vraag ik me af of dat terecht is. Het zijn toch slechts een paar sensatiemedia die overijverig zijn in het etaleren van politiek correcte meningen die door een hoogstwaarschijnlijk kleine minderheid wordt onderschreven?
I'll give you something to do
pi_197856917
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 18:57 schreef Janneke141 het volgende:
Ik ga het straks nog missen dat de overheid mijn leven aan het micromanagen is. Wordt nog ingewikkeld als ik ooit weer zelf moet gaan nadenken.
Ik denk niet dat ze dit zo snel loslaten hoor. Een overheid vindt dit namelijk geweldig.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  Redactie Frontpage zaterdag 6 februari 2021 @ 18:59:42 #229
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_197856951
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 18:57 schreef Janneke141 het volgende:
Jij denkt serieus dat de macht die de regering nu heeft ooit gaat loslaten? Nederland is een kapitalistische dictatuur waar de leider van de grootste partij (altijd de VVD) de absolute macht heeft
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_197856963
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 18:51 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Deze waanzin moet echt kappen. Wellicht kunnen we met een ratel de sneeuw in.
We zijn toch godverdomme geen kleine kinderen. Net zoals die pagina met die instructies voor hoe je onder andere een voetbalwedstrijd kijkt met gezelschap :').
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_197856975
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 18:51 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

De gemiddelde leeftijd van een huisarts is rond de 50. Dus zelfs als een huisarts besmet wordt is de kans dat hij in het ziekenhuis terecht komt klein.

De makkelijkste scheiding is gewoon leeftijd. Doe dan alleen huisartsen en zorgpersoneel ouder dan 60. Iedereen moet weer zijn werk kunnen doen zonder corona en de snelste manier om daar te komen is mensen in te enten die de ziekenhuizen bezet houden.
Alle zorgmedewerkers doen hun uiterste best om ons allemaal te redden als we zorg nodig hebben. Ik vind het dan vanzelfsprekend dat die groep dat moet kunnen doen zonder Corona zorgen. Dat maakt hun werk alleen maar moeilijker. Het kan mensen ook een veiliger gevoel geven; wetende dat de behandelende arts gevaccineerd is.

Maar ik ben het wel gedeeltelijk met je eens dat je ook naar leeftijd moet kijken. 75+ zou ik geen prioriteit hebben gegeven bij het vaccineren dat geldt voor zowel normale burgers als dokters.
pi_197856981
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 18:51 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Deze waanzin moet echt kappen. Wellicht kunnen we met een ratel de sneeuw in.
Als er mensen waren geweest die tegen de corona maatregelen zijn en dit hadden voorspelt waren ze keihard uitgelachen en naar BNW doorverwezen _O- _O-
pi_197857038
Denk dat ik maar helemaal stop met leven...Stel je voor dat ik de zorg belast...GVD gore kutzooi!!!!!
pi_197857047
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 19:00 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Alle zorgmedewerkers doen hun uiterste best om ons allemaal te redden als we zorg nodig hebben. Ik vind het dan vanzelfsprekend dat die groep dat moet kunnen doen zonder Corona zorgen. Dat maakt hun werk alleen maar moeilijker. Het kan mensen ook een veiliger gevoel geven; wetende dat de behandelende arts gevaccineerd is.

Maar ik ben het wel gedeeltelijk met je eens dat je ook naar leeftijd moet kijken. 75+ zou ik geen prioriteit hebben gegeven bij het vaccineren dat geldt voor zowel normale burgers als dokters.
Het probleem is dat gevaccineerde mensen nog steeds het virus kunnen verspreiden en we weten nog steeds niet in welke mate dat is. Het lijkt minder te zijn dan ongevaccineerde mensen maar alsnog zal ook een gevaccineerde zorgmedewerker zich aan alle regels moeten houden. Dus wat dat betreft verandert er niets.
pi_197857048
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 18:57 schreef galantis het volgende:

[..]

Maar er zijn ook genoeg mensen - zoals wij - die daar recht tegenin brullen. Maar toch maken we ons zorgen over het gebrul van de andere kant. En dan vraag ik me af of dat terecht is. Het zijn toch slechts een paar sensatiemedia die overijverig zijn in het etaleren van politiek correcte meningen die door een hoogstwaarschijnlijk kleine minderheid wordt onderschreven?
Als ze het maar vaak genoeg herhalen krijgen ze uiteindelijk alles wel voor elkaar.
pi_197857064
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 19:04 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Als ze het maar vaak genoeg herhalen krijgen ze uiteindelijk alles wel voor elkaar.
Dat is al bewezen met de mondkapjes.
pi_197857079
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 19:04 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Het probleem is dat gevaccineerde mensen nog steeds het virus kunnen verspreiden en we weten nog steeds niet in welke mate dat is. Het lijkt minder te zijn dan ongevaccineerde mensen maar alsnog zal ook een gevaccineerde zorgmedewerker zich aan alle regels moeten houden. Dus wat dat betreft verandert er niets.
Dat is wel een dingetje ja.

Maar alsnog zou ik me toch veiliger voelen als ik naar de huisarts ga met de wetenschap dat hij/zij gevaccineerd is. Dat zal voor iedereen anders zijn natuurlijk :)

Kan me ook goed voorstellen dat het aardig stressgevend is voor zorgpersoneel dat ze continue rekening moeten houden met mogelijke Corona verschijnselen bij patienten. Het kan al heel wat schelen als ze zich geen zorgen meer hoeven te maken om zelf besmet te raken. Dat komt het werk ook ten goede.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2021 19:08:34 ]
pi_197857106
Is er inmiddels ook al een maximum snelheid voor een sneeuwbal ingesteld?
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
pi_197857124
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 19:06 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dat is wel een dingetje ja.

Maar alsnog zou ik me toch veiliger voelen als ik naar de huisarts ga met de wetenschap dat hij/zij gevaccineerd is. Dat zal voor iedereen anders zijn natuurlijk :)
Dat snap ik best, maar je moet je realiseren dat elke huisarts onder de 60 die gevaccineerd wordt, dat vaccin ontneemt aan iemand die een grote kans heeft om in het ziekenhuis terecht te komen bij een besmetting. Is dat 'veilige gevoel' het waard om de druk op de ziekenhuizen niet te verlichten?

Er zijn nog niet genoeg vaccins om iedereen in te enten. Er moeten keuzes gemaakt worden en elke keuze heeft gevolgen. Daar kun je niet voor weglopen.
pi_197857173
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 19:08 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat snap ik best, maar je moet je realiseren dat elke huisarts onder de 60 die gevaccineerd wordt, dat vaccin ontneemt aan iemand die een grote kans heeft om in het ziekenhuis terecht te komen bij een besmetting. Is dat 'veilige gevoel' het waard om de druk op de ziekenhuizen niet te verlichten?

Er zijn nog niet genoeg vaccins om iedereen in te enten. Er moeten keuzes gemaakt worden en elke keuze heeft gevolgen. Daar kun je niet voor weglopen.
Ook een huisarts van onder de 60 kan in het ziekenhuis terecht komen. Net zo'n grote kans als een normale burger van onder de 60. Hij ontneemt het dan niemand; hij zit zelf in dezelfde leeftijdsgroep. Zat huisartsen die rond de 40-70 zijn; juist de leeftijdsgroepen die het snelst opgenomen worden.
pi_197857211
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 19:04 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Dat is het dus. Als louter de media gevoelig zou zijn voor die bullshit dan zouden we ze vierkant uitlachen en overgaan tot de orde van de dag.
Maar nu óók de politiek heeft laten zien hier gevoelig voor te zijn schept dit een bijzonder beroerd precedent. Nu zitten we met samengeknepen billetjes op onze stoel van 'ssst, hou je bek, ssst, straks breng je ze nog op ideeën! ;( '.
pi_197857227
Als er bepaalt wordt wanneer je sneeuwballen mag gooien dan ben je echt van de pot gerukt!!!!!!!!!!!!!!!
  zaterdag 6 februari 2021 @ 19:14:41 #243
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_197857234
quote:
5s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 19:07 schreef chroestjov het volgende:
Is er inmiddels ook al een maximum snelheid voor een sneeuwbal ingesteld?
Zolang ie maar zorgvuldig gegooid wordt is het goed :Y
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_197857238
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 19:11 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ook een huisarts van onder de 60 kan in het ziekenhuis terecht komen. Net zo'n grote kans als een normale burger van onder de 60. Hij ontneemt het dan niemand; hij zit zelf in dezelfde leeftijdsgroep. Zat huisartsen die rond de 40-70 zijn; juist de leeftijdsgroepen die het snelst opgenomen worden.
Maar is dat relevant? Ze waren geselecteerd op het huisarts-zijn, niet op hun leeftijd die nu toevallig een aardige bijkomstigheid is.
  zaterdag 6 februari 2021 @ 19:15:47 #245
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197857258
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 14:55 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]

Jaaaaaaaaaaaa *O* G E N O T

AH en Jumbo die niet meer thuisbezorgen en het komende winterweer, ideale ingrediënten voor hamstergedrag _O_
https://www.bd.nl/tilburg(...)aken~a6703f7d/?hcb=1

Bron

Fucking mongolenmedia :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_197857336
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 19:14 schreef mthecatlover het volgende:
Als er bepaalt wordt wanneer je sneeuwballen mag gooien dan ben je echt van de pot gerukt!!!!!!!!!!!!!!!
Iig niet na 21u
Dat was al bepaald.
Go hard or go home
pi_197857376
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 19:19 schreef Noek het volgende:

[..]

Iig niet na 21u
Dat was al bepaald.
Mensen die de hond uitlaten na 21:00 mogen best een sneeuwbal gooien, hoor :P
pi_197857383
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 19:11 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ook een huisarts van onder de 60 kan in het ziekenhuis terecht komen. Net zo'n grote kans als een normale burger van onder de 60.
Je mist het punt.

De groep 60-69 is net zo groot als de groep 0-59. Ieder persoon (huisarts of niet) onder de 60 die een vaccin krijgt ontneemt die aan iemand van 60+. Dat is een feit bij schaarste. De keuze daarvoor betekent expliciet dat de druk op de ziekenhuizen langer hoog blijft.
pi_197857409
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 19:19 schreef Noek het volgende:

[..]

Iig niet na 21u
Dat was al bepaald.
Ik hoop dat we na deze pandemie eens een goede discussie gaan hebben over wat allemaal is toegestaan in een eventuele volgende pandemie qua maatregelen. Waarbij een goede balans komt tussen de dodelijkheid van het virus en de maatregelen.
  zaterdag 6 februari 2021 @ 19:28:12 #250
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197857515
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 19:20 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Mensen die de hond uitlaten na 21:00 mogen best een sneeuwbal gooien, hoor :P
Ja, maar niet naar twee mensen buiten hun huishouden!
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')