Maar er zijn ook genoeg mensen - zoals wij - die daar recht tegenin brullen. Maar toch maken we ons zorgen over het gebrul van de andere kant. En dan vraag ik me af of dat terecht is. Het zijn toch slechts een paar sensatiemedia die overijverig zijn in het etaleren van politiek correcte meningen die door een hoogstwaarschijnlijk kleine minderheid wordt onderschreven?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 18:50 schreef Anton91 het volgende:
[..]
En het grootste probleem is nog dat we eenmalig voor corona iets opgeven en daarna mensen gaan brullen dat we het om moeten zetten in een definitief verbod.
Ik denk niet dat ze dit zo snel loslaten hoor. Een overheid vindt dit namelijk geweldig.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 18:57 schreef Janneke141 het volgende:
Ik ga het straks nog missen dat de overheid mijn leven aan het micromanagen is. Wordt nog ingewikkeld als ik ooit weer zelf moet gaan nadenken.
Jij denkt serieus dat de macht die de regering nu heeft ooit gaat loslaten? Nederland is een kapitalistische dictatuur waar de leider van de grootste partij (altijd de VVD) de absolute macht heeftquote:Op zaterdag 6 februari 2021 18:57 schreef Janneke141 het volgende:
Ik ga het straks nog missen dat de overheid mijn leven aan het micromanagen is. Wordt nog ingewikkeld als ik ooit weer zelf moet gaan nadenken.
We zijn toch godverdomme geen kleine kinderen. Net zoals die pagina met die instructies voor hoe je onder andere een voetbalwedstrijd kijkt met gezelschapquote:Op zaterdag 6 februari 2021 18:51 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Deze waanzin moet echt kappen. Wellicht kunnen we met een ratel de sneeuw in.
Alle zorgmedewerkers doen hun uiterste best om ons allemaal te redden als we zorg nodig hebben. Ik vind het dan vanzelfsprekend dat die groep dat moet kunnen doen zonder Corona zorgen. Dat maakt hun werk alleen maar moeilijker. Het kan mensen ook een veiliger gevoel geven; wetende dat de behandelende arts gevaccineerd is.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 18:51 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De gemiddelde leeftijd van een huisarts is rond de 50. Dus zelfs als een huisarts besmet wordt is de kans dat hij in het ziekenhuis terecht komt klein.
De makkelijkste scheiding is gewoon leeftijd. Doe dan alleen huisartsen en zorgpersoneel ouder dan 60. Iedereen moet weer zijn werk kunnen doen zonder corona en de snelste manier om daar te komen is mensen in te enten die de ziekenhuizen bezet houden.
Als er mensen waren geweest die tegen de corona maatregelen zijn en dit hadden voorspelt waren ze keihard uitgelachen en naar BNW doorverwezenquote:Op zaterdag 6 februari 2021 18:51 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Deze waanzin moet echt kappen. Wellicht kunnen we met een ratel de sneeuw in.
Het probleem is dat gevaccineerde mensen nog steeds het virus kunnen verspreiden en we weten nog steeds niet in welke mate dat is. Het lijkt minder te zijn dan ongevaccineerde mensen maar alsnog zal ook een gevaccineerde zorgmedewerker zich aan alle regels moeten houden. Dus wat dat betreft verandert er niets.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 19:00 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Alle zorgmedewerkers doen hun uiterste best om ons allemaal te redden als we zorg nodig hebben. Ik vind het dan vanzelfsprekend dat die groep dat moet kunnen doen zonder Corona zorgen. Dat maakt hun werk alleen maar moeilijker. Het kan mensen ook een veiliger gevoel geven; wetende dat de behandelende arts gevaccineerd is.
Maar ik ben het wel gedeeltelijk met je eens dat je ook naar leeftijd moet kijken. 75+ zou ik geen prioriteit hebben gegeven bij het vaccineren dat geldt voor zowel normale burgers als dokters.
Als ze het maar vaak genoeg herhalen krijgen ze uiteindelijk alles wel voor elkaar.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 18:57 schreef galantis het volgende:
[..]
Maar er zijn ook genoeg mensen - zoals wij - die daar recht tegenin brullen. Maar toch maken we ons zorgen over het gebrul van de andere kant. En dan vraag ik me af of dat terecht is. Het zijn toch slechts een paar sensatiemedia die overijverig zijn in het etaleren van politiek correcte meningen die door een hoogstwaarschijnlijk kleine minderheid wordt onderschreven?
Dat is al bewezen met de mondkapjes.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 19:04 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Als ze het maar vaak genoeg herhalen krijgen ze uiteindelijk alles wel voor elkaar.
Dat is wel een dingetje ja.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 19:04 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het probleem is dat gevaccineerde mensen nog steeds het virus kunnen verspreiden en we weten nog steeds niet in welke mate dat is. Het lijkt minder te zijn dan ongevaccineerde mensen maar alsnog zal ook een gevaccineerde zorgmedewerker zich aan alle regels moeten houden. Dus wat dat betreft verandert er niets.
Dat snap ik best, maar je moet je realiseren dat elke huisarts onder de 60 die gevaccineerd wordt, dat vaccin ontneemt aan iemand die een grote kans heeft om in het ziekenhuis terecht te komen bij een besmetting. Is dat 'veilige gevoel' het waard om de druk op de ziekenhuizen niet te verlichten?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 19:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat is wel een dingetje ja.
Maar alsnog zou ik me toch veiliger voelen als ik naar de huisarts ga met de wetenschap dat hij/zij gevaccineerd is. Dat zal voor iedereen anders zijn natuurlijk
Ook een huisarts van onder de 60 kan in het ziekenhuis terecht komen. Net zo'n grote kans als een normale burger van onder de 60. Hij ontneemt het dan niemand; hij zit zelf in dezelfde leeftijdsgroep. Zat huisartsen die rond de 40-70 zijn; juist de leeftijdsgroepen die het snelst opgenomen worden.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 19:08 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat snap ik best, maar je moet je realiseren dat elke huisarts onder de 60 die gevaccineerd wordt, dat vaccin ontneemt aan iemand die een grote kans heeft om in het ziekenhuis terecht te komen bij een besmetting. Is dat 'veilige gevoel' het waard om de druk op de ziekenhuizen niet te verlichten?
Er zijn nog niet genoeg vaccins om iedereen in te enten. Er moeten keuzes gemaakt worden en elke keuze heeft gevolgen. Daar kun je niet voor weglopen.
Dat is het dus. Als louter de media gevoelig zou zijn voor die bullshit dan zouden we ze vierkant uitlachen en overgaan tot de orde van de dag.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 19:04 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Als ze het maar vaak genoeg herhalen krijgen ze uiteindelijk alles wel voor elkaar.
Zolang ie maar zorgvuldig gegooid wordt is het goedquote:Op zaterdag 6 februari 2021 19:07 schreef chroestjov het volgende:
Is er inmiddels ook al een maximum snelheid voor een sneeuwbal ingesteld?
Maar is dat relevant? Ze waren geselecteerd op het huisarts-zijn, niet op hun leeftijd die nu toevallig een aardige bijkomstigheid is.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 19:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ook een huisarts van onder de 60 kan in het ziekenhuis terecht komen. Net zo'n grote kans als een normale burger van onder de 60. Hij ontneemt het dan niemand; hij zit zelf in dezelfde leeftijdsgroep. Zat huisartsen die rond de 40-70 zijn; juist de leeftijdsgroepen die het snelst opgenomen worden.
https://www.bd.nl/tilburg(...)aken~a6703f7d/?hcb=1quote:Op zaterdag 6 februari 2021 14:55 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
JaaaaaaaaaaaaG E N O T
AH en Jumbo die niet meer thuisbezorgen en het komende winterweer, ideale ingrediënten voor hamstergedrag
Iig niet na 21uquote:Op zaterdag 6 februari 2021 19:14 schreef mthecatlover het volgende:
Als er bepaalt wordt wanneer je sneeuwballen mag gooien dan ben je echt van de pot gerukt!!!!!!!!!!!!!!!
Je mist het punt.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 19:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ook een huisarts van onder de 60 kan in het ziekenhuis terecht komen. Net zo'n grote kans als een normale burger van onder de 60.
Ik hoop dat we na deze pandemie eens een goede discussie gaan hebben over wat allemaal is toegestaan in een eventuele volgende pandemie qua maatregelen. Waarbij een goede balans komt tussen de dodelijkheid van het virus en de maatregelen.quote:
Ja, maar niet naar twee mensen buiten hun huishouden!quote:Op zaterdag 6 februari 2021 19:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mensen die de hond uitlaten na 21:00 mogen best een sneeuwbal gooien, hoor
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |