Waarom niet? Zolang je afstand houd en dat lijkt mij wel een vereiste om sneeuwballen te kunnen gooienquote:Op zaterdag 6 februari 2021 19:28 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja, maar niet naar twee mensen buiten hun huishouden!
De druk op de zorg beperken was het beleid toen er geen vaccins waren. want dan ga je ervan uit dat je uiteindelijk evenveel ziekenhuisopnames en doden krijgt, de maatregelen zorgen enkel voor meer spreiding in de tijd. Maar hoe langer het duurt, hoe groter de economische schade.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 18:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik vind nog altijd dat ze de eerste prikken puur onder de pak hem beet 75 hadden moeten houden. Vooral in het begin zijn er nog niet veel vaccins en dan moet je je juist richten op de groepen die druk leggen op de zorg. 75+ werd vaak buiten de ziekenhuizen behandeld of kwamen er niet tot minder terecht. De maatregelen zijn er vanwege de ziekenhuizen. Dat ze zorgmedewerkers voorrang gaven snap ik wel. Maar voor de rest hadden ze imo niet aan 75+ moeten beginnen. Niet nu al althans. Maar dat is inderdaad geen populaire mening.
Een beetje creatieve boa/agent omschrijft het dan als samenkomst, en samenkomen met meer dan 2 mensen is verboden. (Ook als er voldoende afstand gehouden wordt.)quote:Op zaterdag 6 februari 2021 19:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waarom niet? Zolang je afstand houd en dat lijkt mij wel een vereiste om sneeuwballen te kunnen gooien
Dan zeg je dat je een sneeuwbal topsporter bentquote:Op zaterdag 6 februari 2021 19:34 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Een beetje creatieve boa/agent omschrijft het dan als samenkomst, en samenkomen met meer dan 2 mensen is verboden.
90+: minder dan 1% van de bevolking, maar 5% van de opnames. De oudsten het eerst vaccineren levert dus het meeste op.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 19:20 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je mist het punt.
[ afbeelding ]
De groep 60-69 is net zo groot als de groep 0-59. Ieder persoon (huisarts of niet) onder de 60 die een vaccin krijgt ontneemt die aan iemand van 60+. Dat is een feit bij schaarste. De keuze daarvoor betekent expliciet dat de druk op de ziekenhuizen langer hoog blijft.
Dat lijkt me ook. Heel snel minder doden en minder opnames. En geen enkel persoon onder de 60 krijgt een vaccin voordat iedereen van 60+ gevaccineerd is.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 19:36 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
90+: minder dan 1% van de bevolking, maar 5% van de opnames. De oudsten het eerst vaccineren levert dus het meeste op.
Of die ene van seks in coronatijdquote:Op zaterdag 6 februari 2021 19:00 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
We zijn toch godverdomme geen kleine kinderen. Net zoals die pagina met die instructies voor hoe je onder andere een voetbalwedstrijd kijkt met gezelschap.
Gevonden!quote:Op vrijdag 5 februari 2021 21:36 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Je ziet wel een minder sterke groei als je een denkbeeldig gemiddelde trekt, maar een afname kan ik ook niet vinden.
Maarja die gekke Belgen zijn wel vaker niet te volgen 😅
Dit schrijven ze vandaag:quote:In de laatste week van januari bleek 16 procent van de besmettingen veroorzaakt te zijn door de Britse variant van het coronavirus. "De Britse variant is nog steeds in opmars, maar de toename lijkt wel wat te vertragen in vergelijking met de eerste weken van januari", zegt viroloog Steven Van Gucht op de persconferentie van Sciensano.
Ter vergelijking: in de eerste week van januari ging het bij 9 procent van de vastgestelde besmettingen in ons land over de Britse variant. Vorige week was dat opgelopen tot 20 procent. Met 16 procent nu ligt het aantal besmettingen met de Britse variant nog wel hoog, maar lijkt de toename dus te vertragen.
quote:In de laatste twee weken van januari werd zowat 16 procent van de coronabesmettingen veroorzaakt door de Britse variant, zei viroloog Steven Van Gucht vrijdag. De gemuteerde versie is daarmee nog wel in opkomst, maar de toename lijkt te vertragen in vergelijking met de eerste weken.
Ja, wij zijn privileged.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 19:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mensen die de hond uitlaten na 21:00 mogen best een sneeuwbal gooien, hoor
Dat hoop ik ook ja.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 19:22 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik hoop dat we na deze pandemie eens een goede discussie gaan hebben over wat allemaal is toegestaan in een eventuele volgende pandemie qua maatregelen. Waarbij een goede balans komt tussen de dodelijkheid van het virus en de maatregelen.
Jaaaa! Dat is echt prachtig.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 19:48 schreef zalkc het volgende:
Wel heel erg jammer die avondklok met sneeuw, door het bos lopen als het net gesneeuwd heeft in het maanlicht is zo verschrikkelijk mooi.
Ik ging alleen maar in op de comment van MD dat een huisarts onder de 60 een vaccin inneemt terwijl die ook naar iemand kan gaan. Terwijl die huisarts net zo snel in het ziekenhuis terecht zou komen als je naar leeftijd zou kijken.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 19:14 schreef galantis het volgende:
[..]
Maar is dat relevant? Ze waren geselecteerd op het huisarts-zijn, niet op hun leeftijd die nu toevallig een aardige bijkomstigheid is.
Nu snap ik je. Heb je een puntquote:Op zaterdag 6 februari 2021 19:20 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je mist het punt.
[ afbeelding ]
De groep 60-69 is net zo groot als de groep 0-59. Ieder persoon (huisarts of niet) onder de 60 die een vaccin krijgt ontneemt die aan iemand van 60+. Dat is een feit bij schaarste. De keuze daarvoor betekent expliciet dat de druk op de ziekenhuizen langer hoog blijft.
Maar de Britse variant dan?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 17:34 schreef asco het volgende:
Besmettingen UK vorige week zaterdag: 23275
Vandaag: 18262
Among Us is geweldigquote:Op zaterdag 6 februari 2021 17:54 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ik denk dat we dat allemaal wel eens hebben.De tip van asco werkt voor mij ook. Even een half uurtje fijne muziek en lekker meedansen en mijn dag ziet er ineens weer veel beter uit.
Wat ook kan helpen is om online wat met anderen te doen. Zo doet men op FOK vanavond Among Us of, als je daar niet van houdt, dan kan je altijd nog met een aantal FOK!kers naar WidM of naar de Litouwse voorronde van het songfestival kijken
Omdat het helemaal niet om Corona gaat. De regels worden van boven gewoon opgelegd.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 19:30 schreef MoreDakka het volgende:
Er wonen iets meer dan 2 miljoen mensen in Nederland in de leeftijd van 60-69. Er zijn inmiddels zo'n 400.000 vaccins gezet. Als je gewoon alleen mensen in de groep 60-69 inent ben je eind februari daar mee klaar en heb je 20% minder druk op de ziekenhuizen.
Maar dat doen we dus niet.
En die keuze zorgt er voor dat de druk op de ziekenhuizen langer hoog blijft zoals gezegd. En dus blijven de maatregelen langer. Je moet consquenties afwegen.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 20:21 schreef Molo het volgende:
Als een huisarts uitvalt door ziekte (ziekenhuisopname of niet) heb je acuut een probleem voor triage en behandeling van heel veel patiënten
Als die persoon die het vaccin van 'de huisarts' niet krijgt, is er één iemand en wellicht nog paar anderen ziek of dood
Is een keuze, ik vind de keuze voor vaccin naar de huisarts iig niet gek
De regels gelden alleen voor arbeiders he?quote:
Speurtocht uitzetten voor de dienders!quote:Op zaterdag 6 februari 2021 19:48 schreef zalkc het volgende:
Wel heel erg jammer die avondklok met sneeuw, door het bos lopen als het net gesneeuwd heeft in het maanlicht is zo verschrikkelijk mooi.
Ho ho ho tijgertje, dit kan echt niet hoor.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 19:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waarom niet? Zolang je afstand houd en dat lijkt mij wel een vereiste om sneeuwballen te kunnen gooien
https://www.rijksoverheid(...)sneeuw-en-winterweerquote:Onder de huidige regels mag u naar buiten met mensen van uw eigen huishouden. Of alleen met 1 persoon van buiten uw eigen huishouden. Dat betekent dat sneeuwballen gooien met het eigen huishouden mag.
Op hoeveel meter moet je van iemand af staan om niet als groep te worden gezien?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 20:46 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ho ho ho tijgertje, dit kan echt niet hoor.
[..]
https://www.rijksoverheid(...)sneeuw-en-winterweer
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |