abonnement Unibet Coolblue
pi_197833002

Crowdfunding is hot!! In 2020 is in Nederland 417 miljoen euro opgehaald middels crowdfunding. Door corona een stabilisatie ten opzicht van 2019. Dat betekent opnieuw flinke groei van het fenomeen ten opzichte van het voorgaande jaar, toen de teller uitkwam op 424 miljoen euro (2018: 329 miljoen euro).

Vormen van crowdfunding
Er zijn 4 vormen van crowdfunding:
• Lening crowdfunding
• Aandelen crowdfunding
• Schenking / Donatie crowdfunding
• Aanschaf (nog te ontwikkelen) product / reward crowdfunding

Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent.

Dit topic gaat voornamelijk over crowdfunding op basis van een lening die wordt terugbetaald. We bespreken projecten van de volgende in Nederland gevestigde crowdfundingplatformen:

Crowdfundingplatformen leningen
Collin Crowdfund (CCF), leningen voor MKB met crowdfundcoach.
Geldvoorelkaar (GVE), leningen voor MKB en particulieren.
Samen In Geld (SIG), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Horeca Crowdfunding Nederland (HCN), leningen voor horeca.
Crowd Real Estate (CRE), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Waarde voor je Geld (WvjG), leningen met een christelijk normen- en waardenkader voor het MKB.
Capital Circle (CC), leningen voor MKB.
Kapitaal Op Maat (KOM), leningen voor MKB.
NLinvesteert, een platform voor zakelijke financiering waaronder crowdfunding
New Funding, investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Duurzaam Investeren, combinatie van maatschappelijk en financieel rendement.
Lenderspender, peer-to-peer lending
October, hét platform voor MKB-financieringen in continentaal Europa
One Planet Crowd, groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc.
Green Crowd, markt plaats voor de financiering van duurzame-energie-projecten.
Voordegroei, leningen voor MKB.
Crowdpartners, investeren in het mkb
Crowdbricks, investeren in onroerend goed
ZIB Crowdfunding, investeren zorgvastgoed, ouderenhuisvesting, recreatief vastgoed
Crowd About Now (CAN), leningen voor food, horeca, retail.
Lendahand (LDH), opkomende economieën met rentes van tussen 3 - 6%.
All4funding (A4F), inspirerend investeren

Crowdfundingplatformen zonder nieuw aanbod:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Resultaten crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Exitstrategieën platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Andere crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Buitenlandse platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Effectieve rente
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Statistieken:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.

Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.


De HCN projecten blijven toch allemaal snel volgestort worden, ook de laatste was voor zo’n 50% met auto-invest gevuld en de rest vlot na openstelling om 12.00u
pi_197833242
https://investeren.sameningeld.nl/project/lelystad-agorabaan-11 staat open

Edit: SiG site is weer niet vooruit te branden
Met 5 investeerders is er al 32k ingelegd.

Na 3 minuten zijn schijf 1A en 2 vol.
pi_197833274
11 investeerders leggen 100.000 in. De site is overbelast. Schijf 1a en 2 in 3 minuten vol.

In 6 minuten alle schijven vol, ondanks enkele keren offline van de site. Totaal is het project ruim 14.000 19.000 overschreven. Er is gemiddeld 3.250 per investeerder ingeschreven.

Morgen zal het wel wat langzamer vollopen.

[ Bericht 21% gewijzigd door KrekelJapie op 05-02-2021 14:36:47 ]
pi_197833315
Gelukt om er bij SIG tussen te komen. Schijf 1A als eerste vol dit keer.
pi_197833328
Opvallend. Schijf 2 was al vol. met 31k/28k
Nadat ik de pagina nog een keer herlaad, zit er nog meer in schijf 2. 35k/28k
en nog een keer naar 36k/28k

Edit:
Schijf 1B nu ook vol.
Hele project in 6 minuten gefund.
pi_197833357
Holy moly wat snel. Volgende keer rente naar 4.5% _O-
gr gr
pi_197833408
Begin januari werd in de pers gemeld dat ondernemer failliet was (dat werd door de journalist in elk geval geschreven in de PZC geschreven):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vervolgens geen meldingen op https://insolventies.rechtspraak.nl/ gezien en ook in andere failliementsoverzichten komt naam en bedrijfsnaam niet voor, vervolgens lees ik zojuist onderstaande:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat er nu precies is gebeurd is me niet duidelijk (faillisement teruggedraaid?), maar dit lijkt me wel goed nieuws voor de ondernemer.

Zelf zit ik niet in dit project maar ben wel benieuwd of er (en welke) communicatie gve over dit project is geweest.
pi_197833423
Ik was er gellikg ook op tijd bij. Zou het echt k.t hebben gevonden als ik nu niet op tijd zou zijn, omdat ik er zoveel werk in had gestopt..
pi_197833427
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 14:06 schreef Quyxz_ het volgende:
Holy moly wat snel. Volgende keer rente naar 4.5% _O-
Gemiddelde inleg ruim 3k per investeerder
  vrijdag 5 februari 2021 @ 14:11:09 #10
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_197833432
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 14:06 schreef Quyxz_ het volgende:
Holy moly wat snel. Volgende keer rente naar 4.5% _O-
Dat kan gebeuren. Oorzaak >>> Gevolg.

En dan te denken dat het project eerst nog de nodige bedenkingen had.

Mensen die achter het net hebben gevist kunne om 14.30 uur bij GVE. Ook een project met bedenkingen.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_197833618
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 14:11 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]

En dan te denken dat het project eerst nog de nodige bedenkingen had.
Ik heb ook zeker de nodige bedenkingen bij het risico.
Naar mijn idee is een bedrijfspand transformeren meer risico dan een instapklaar pand in een G4 stad verhuren.
Daarom dit keer alleen voor een basisbedrag in schijf 1 meegedaan. Normaal zou ik ook in schijf 3 mee doen.

Om over het risico van het verhuren van een kas als bedrijfsgoed maar niet te spreken.
Ik snap niet dat SiG dit risico opzoekt. Ik zou juist heel zuinig zijn op mijn claim van "Het platform zonder defaults".
pi_197833889
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 14:22 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Ik heb ook zeker de nodige bedenkingen bij het risico.
Naar mijn idee is een bedrijfspand transformeren meer risico dan een instapklaar pand in een G4 stad verhuren.
Daarom dit keer alleen voor een basisbedrag in schijf 1 meegedaan. Normaal zou ik ook in schijf 3 mee doen.

Om over het risico van het verhuren van een kas als bedrijfsgoed maar niet te spreken.
Ik snap niet dat SiG dit risico opzoekt. Ik zou juist heel zuinig zijn op mijn claim van "Het platform zonder defaults".
Klopt, je moet echter ook voldoende kansen bieden, om te kunnen blijven investeren en als platform omzet te draaien. Het is denk ik balanceren tussen wat wel en niet kan. Tot nu toe zie ik geen projecten waar ze de plank opnieuw volledig misslaan.

Kijk met hypotheekbanken voor verhuurhypotheken kunnen ze op veel voorwaarde (rente) niet (meer) concurreren en dan blijft er een klein aantal leningvragers, die een hogere ltv nodig hebben, bkr registratie hebben of bijzonder objrct hebben.
pi_197834322
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 14:11 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]

Dat kan gebeuren. Oorzaak >>> Gevolg.

En dan te denken dat het project eerst nog de nodige bedenkingen had.

Mensen die achter het net hebben gevist kunne om 14.30 uur bij GVE. Ook een project met bedenkingen.
Project Geldvoorelkaar loopt gelukkig minder snel vol(want slechte voorwaarden). Laatste tijd is het te gek voor woorden hoe snel projecten vollopen.
pi_197834888
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 14:34 schreef Hanzul2 het volgende:

[..]

Klopt, je moet echter ook voldoende kansen bieden, om te kunnen blijven investeren en als platform omzet te draaien. Het is denk ik balanceren tussen wat wel en niet kan. Tot nu toe zie ik geen projecten waar ze de plank opnieuw volledig misslaan.

Kijk met hypotheekbanken voor verhuurhypotheken kunnen ze op veel voorwaarde (rente) niet (meer) concurreren en dan blijft er een klein aantal leningvragers, die een hogere ltv nodig hebben, bkr registratie hebben of bijzonder objrct hebben.
Een glastuinbouwbedrijf vind ik wel heel ver afstaan van de bijna 200 huurwoningen die ze eerder hebben gefinancieerd. Ik zou dan eerder kiezen voor projecten die in ieder geval van steen zijn.
pi_197835041
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 15:22 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Een glastuinbouwbedrijf vind ik wel heel ver afstaan van de bijna 200 huurwoningen die ze eerder hebben gefinancieerd. Ik zou dan eerder kiezen voor projecten die in ieder geval van steen zijn.
Zal vermoedelijk te maken hebben met de leningnemer Serkan die al verschillende projecten bij SIG heeft. Of is dit een andere Serkan?
pi_197835138
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 15:31 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Zal vermoedelijk te maken hebben met de leningnemer Serkan die al verschillende projecten bij SIG heeft. Of is dit een andere Serkan?
Is een andere
  vrijdag 5 februari 2021 @ 16:02:25 #17
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_197835535
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 15:38 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Is een andere
Er zijn meer hondjes die fikkie heten.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_197835631
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 16:02 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]

Er zijn meer hondjes die fikkie heten.
Ja maar de kans dat er meerdere Serkans op 1 crowdfundingsite hun geld lenen is natuurlijk niet zo heel groot.
pi_197838047
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 16:07 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Ja maar de kans dat er meerdere Serkans op 1 crowdfundingsite hun geld lenen is natuurlijk niet zo heel groot.
Wat ze wel gemeenschappelijk hebben is hun verleden van vaak 12 ambachten en 13 ongelukken en hun diepgewortelde verlangen om hun huurders uit te knijpen een fijne huisvesting aan te bieden :P
Pecunia non olet
pi_197838109
De bijdrage van firma KOMmer en kwel is trouwens binnen.......
Pecunia non olet
pi_197838621
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 12:46 schreef ETphonehome het volgende:
Gisteren het eerste stemvoorstel voor dit jaar via GvE binnengekregen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De betrokken ondernemer heeft een behoorlijke staat van dienst, afgaand op zijn linked in profiel, en heeft op het moment een baan als regio manager bij een andere fitness keten.
De website van het bedrijf bestaat nog wel, eens verder pluizen of het bedrijf ook nog officieel bestaat.

Ik heb tegen gestemd: een betaling ineens, en verder een betalings regeling op basis van zijn huidige baan moet toch prima haalbaar zijn wat mij betreft.
Ik ben echter bang dat ik 1 van de weinige zal zijn die tegen gestemd heeft.
Mijn eerste default bij GVE met 27 projecten. Uiteindelijk blij dat ik nog mijn inleg terug ga krijgen, maar de ondernemer komt er erg makkelijk mee weg. Daarom ook tegen gestemd.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_197841883
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 18:38 schreef obligataire het volgende:
De bijdrage van firma KOMmer en kwel is trouwens binnen.......
Hier ook. Het "mooie" is dat mijn maandelijkse betaling tegenwoordig bestaat uit 45% betalings regeling, 45% aflossing en 10% rente.
De zonnepanelen meneer (Adobe Solar) voldoet tegenwoordig netjes maandelijks aan zijn betalings verplichting vanuit zijn HA. Toch weer 2 koppen koffie met taart elke maand van een investering die jaren geleden afgeschreven is.
In 2019 had ik van KoM net zo veel rente inkomsten als recovery. Vorig jaar ging de recovery de rente inkomsten ruim voorbij.
pi_197841925
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 14:34 schreef Hanzul2 het volgende:

[..]

Klopt, je moet echter ook voldoende kansen bieden, om te kunnen blijven investeren en als platform omzet te draaien. Het is denk ik balanceren tussen wat wel en niet kan. Tot nu toe zie ik geen projecten waar ze de plank opnieuw volledig misslaan.

Kijk met hypotheekbanken voor verhuurhypotheken kunnen ze op veel voorwaarde (rente) niet (meer) concurreren en dan blijft er een klein aantal leningvragers, die een hogere ltv nodig hebben, bkr registratie hebben of bijzonder objrct hebben.
Of BIBOB registraties ;-)
pi_197843740
En nogmaals Kommer en kwel: zojuist het fiscaal overzicht 2020 van KoM vergeleken met de bijschrijvingen over 2020: volgens het fiscaal overzicht van KoM heb ik ruim 50% meer ontvangen als dat ik in werkelijkheid ontvangen heb!
Zelfs de ontvangen aflossingen zoals gespecificeerd op het overzicht zijn meer als dat ik in werkelijkheid binnen gekregen heb op mijn bankrekening.

Het is weer weekend, mail verstuurd en de popcorn alvast maar weer klaargezet.
pi_197844251
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 22:50 schreef ETphonehome het volgende:
En nogmaals Kommer en kwel: zojuist het fiscaal overzicht 2020 van KoM vergeleken met de bijschrijvingen over 2020: volgens het fiscaal overzicht van KoM heb ik ruim 50% meer ontvangen als dat ik in werkelijkheid ontvangen heb!
Zelfs de ontvangen aflossingen zoals gespecificeerd op het overzicht zijn meer als dat ik in werkelijkheid binnen gekregen heb op mijn bankrekening.

Het is weer weekend, mail verstuurd en de popcorn alvast maar weer klaargezet.
Bij mij sluit het saldo per 31-12-2019 en 1-1-2020 niet eens aan, enkele honderden euro's verschil. Dat is blijkbaar een drukke alcoholrijke dag geweest voor KOM, oudejaarsdag 2019. Ik snap werkelijk waar niet dat de AFM, de Nederlandsche Bank of het Kifid niet ingrijpt bij KOM en dat ze nog steeds door kunnen gaan met argeloze investeerders misleiden, hun belangen niet behartigen en het volledig aan hun laars lappen van hun zorgplicht jegens investeerders. On-be-grij-pe-lijk.
  zaterdag 6 februari 2021 @ 08:52:56 #26
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_197846805
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 14:55 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Project Geldvoorelkaar loopt gelukkig minder snel vol(want slechte voorwaarden). Laatste tijd is het te gek voor woorden hoe snel projecten vollopen.
Project bij GVE loop toch relatief snel.
Zonder zekerheid en 10 jaar 5%.
Meerder investeerders die voor ¤ 5000,-- in stappen.

Schiet bij mij kennis tekort?? Of is dit het nieuwe normaal?
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_197846962
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 08:52 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]

Project bij GVE loop toch relatief snel.
Zonder zekerheid en 10 jaar 5%.
Meerder investeerders die voor ¤ 5000,-- in stappen.

Schiet bij mij kennis tekort?? Of is dit het nieuwe normaal?
Gaat juist erg langzaam. Dezelfde geldlener heeft vorige week nog een project tegen 4,5% binnen een paar minuten binnengeharkt zonder zekerheden.
pi_197847224
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 08:52 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]

Project bij GVE loop toch relatief snel.
Zonder zekerheid en 10 jaar 5%.
Meerder investeerders die voor ¤ 5000,-- in stappen.

Schiet bij mij kennis tekort?? Of is dit het nieuwe normaal?
Misschien dat deze investeerders veel waarde hechten aan de materiële waarde van de HA. De openstaande projecten bij andere platformen zoals WVJG of CP met hypothecaire zekerheid beoordeel ik toch een stuk positiever. Misschien kijken deze investeerders maar bij 1 platform om te investeren en nemen gewoon elk pitch mee voor spreiding...
pi_197848340
Brouwerij
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=22915
1e hypotheek kerkgebouw

quote:
Incentive
Naast een rendement van 6%, bieden wij u graag vanaf een investering van:
- ¤ 300,- één fles distillaat met exclusieve Sleidingse Soldatenpeer zolang de voorraad strekt en anders een mooie Zeeuwse Calva.
- ¤ 600,- een proeverij voor twee personen.
- ¤ 1.000,- workshop 'zelf Gin maken' voor twee personen en met uw eigen fles Gin van 0.5L gaat u naar huis.
- ¤ 5.000,- één houten vat van 10L met ‘Honey Love’ . Indien gewenst kan op het vat bijvoorbeeld het logo van uw bedrijf of een familiewapen ambachtelijk worden ingebrand.

Elke investeerder boven de ¤ 300,- ontvangt tevens een T-shirt met het logo van The Holy Spiritus (2021 limited edition).


[ Bericht 64% gewijzigd door KrekelJapie op 06-02-2021 11:23:23 ]
pi_197848421
quote:
Deze pitch was er bij wvjg nooit doorgekomen ... O-)
pi_197848466
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 11:12 schreef paardendokter het volgende:

[..]

Deze pitch was er bij wvjg nooit doorgekomen ... O-)
Haha, wel een leuke pitch op het eerste gezicht.
pi_197848504
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 11:14 schreef Hanzul2 het volgende:

[..]

Haha, wel een leuke pitch op het eerste gezicht.
Inderdaad. En een zeer hoge gunfactor. Of ginfactor.
pi_197849398
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 11:17 schreef paardendokter het volgende:

[..]

Inderdaad. En een zeer hoge gunfactor. Of ginfactor.
Het project moet het inderdaad van de gun factor hebben. Het lijkt me een beetje een allegaartje van producten wat ze maken: bier, mede, likeur, likorettes (wat dat ook moge zijn).
De aanloop heeft een flinke deuk in het EV geslagen, of deze 85K de boel vlot gaat trekken (m.a.w.: is er markt voor deze producten?) moet nog bezien worden.
Daarnaast een zeer moeilijk te verkopen onderpand.
Ondanks de gun factor doe ik niet mee.
pi_197849506
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 12:21 schreef ETphonehome het volgende:
likorettes (wat dat ook moge zijn).
Likorettes zijn likeuren met een lager alcohol percentage, onder de 15%. De smaak is hetzelfde als een likeur maar de afdronk is zachter.
pi_197850549
Glastuinbouw 60% vol na 2,5 uur. 2.880 euro per investeerder
pi_197850673
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 13:31 schreef KrekelJapie het volgende:
Glastuinbouw 60% vol na 2,5 uur. 2.880 euro per investeerder
Met een grote boog omheen gelopen
  zaterdag 6 februari 2021 @ 13:42:40 #37
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_197850767
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 13:31 schreef KrekelJapie het volgende:
Glastuinbouw 60% vol na 2,5 uur. 2.880 euro per investeerder
En dan ook nog schijf 1B het snelst
Voor 0,25% extra rendement het hogere risico. Boven 50% van de marktwaarde.

Moet nog maar zien wat deze kas over enige tijd bij een veiling op levert.

Voor mij nu even niet.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_197851288
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 13:37 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Met een grote boog omheen gelopen
Ik heb hem wel beperkt meegelopen. Vind het risico rendement verhouding in evenwicht.

Dit in combinatie met in 12 jaar terugbetalen, hoofdelijke aansprakelijkheid (voor wat het waard is) en relatief lage Fhee bij SIG. Ik zie twee minpunten, type ondernemer (geen ervaring in die branche ) en SIG dat ook geen ervaring heeft in die branche. Daarom beperkt meegenomen inplaats van basis.
pi_197851386
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 13:42 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]

En dan ook nog schijf 1B het snelst
Voor 0,25% extra rendement het hogere risico. Boven 50% van de marktwaarde.

Moet nog maar zien wat deze kas over enige tijd bij een veiling op levert.

Voor mij nu even niet.
Laten we hopen dat een veiling niet nodig is. Inschatting van veilingwaarde is lastig te geven, voor dit soort panden. Kan me echter niet voorstellen dat het lager is dan 50% van de WOZ.
  zaterdag 6 februari 2021 @ 14:43:17 #40
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_197852003
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 14:13 schreef Hanzul2 het volgende:

[..]

Laten we hopen dat een veiling niet nodig is. Inschatting van veilingwaarde is lastig te geven, voor dit soort panden. Kan me echter niet voorstellen dat het lager is dan 50% van de WOZ.
Staan zat kasten te koop. Kopers staan niet in de rij. Of het worden stallingen voor caravan of camper.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_197857085
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 14:43 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]

Staan zat kasten te koop. Kopers staan niet in de rij. Of het worden stallingen voor caravan of camper.
Ik heb hem zeer beperkt overgenomen. Voor 50% van de aanschafwaarde is de boel wel winstgevend te exploiteren. Zou altijd een koper voor moeten zijn.
-
pi_197859652
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 13:31 schreef KrekelJapie het volgende:
Glastuinbouw 60% vol na 2,5 uur. 2.880 euro per investeerder
Er is meer kapitaal beschikbaar dan dat er goede projecten zijn. Liever investeren zij in een afgeleefde tuinderij dan een half procent betalen aan de bank?
Pecunia non olet
pi_197862946
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 20:56 schreef obligataire het volgende:

[..]

Er is meer kapitaal beschikbaar dan dat er goede projecten zijn. Liever investeren zij in een afgeleefde tuinderij dan een half procent betalen aan de bank?
Dan kun je beter extra inleggen op een beter project, dan op deze manier om proberen te spreiden.
pi_197865620
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 12:21 schreef ETphonehome het volgende:

[..]
Daarnaast een zeer moeilijk te verkopen onderpand.
[..]
Ik zit met hetzelfde. Leuk project, maar twijfel wat ik van dat onderpand moet vinden.
  zondag 7 februari 2021 @ 07:54:07 #45
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_197866896
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 13:31 schreef KrekelJapie het volgende:
Glastuinbouw 60% vol na 2,5 uur. 2.880 euro per investeerder
De vaart is er wel een beetje uit.
Nu op 70%.
Van 60% naar 70% door ruim 40 investeerders (gemiddeld ca. ¤ 1000,--)
Met stapjes van ¤ 1000,-- zijn er nog ca. 130 investeerders nodig.
Ben benieuwd hoe lang nog.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_197868583
Communicatie van GvE laat weer eens te wensen over. Mails over vragen over uitblijvende betalingen worden niet goed beantwoord laat staan dat er een update komt..

Met een standaard mail we komen er op terug moet ik t doen daarna geen reactie meer ook niet na een reminder.

Kwalijke zaak vind ik.
pi_197868922
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 01:08 schreef Buurman_ het volgende:

[..]

Ik zit met hetzelfde. Leuk project, maar twijfel wat ik van dat onderpand moet vinden.
Bij twijfel niet oversteken.
pi_197869001
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 10:22 schreef Ron1986 het volgende:
Communicatie van GvE laat weer eens te wensen over. Mails over vragen over uitblijvende betalingen worden niet goed beantwoord laat staan dat er een update komt..

Met een standaard mail we komen er op terug moet ik t doen daarna geen reactie meer ook niet na een reminder.

Kwalijke zaak vind ik.
Communicatie is het laatste half jaar erg achteruit gegaan. ik krijg regelmatig zelfs geen standaard reactie retour. Ik verwacht een actieve houding vanuit heet platform. Bv. als er een betaling op dinsdag niet bijzit, dat dit op de maandag met redenen wordt gemeld aan investeerders.
  zondag 7 februari 2021 @ 11:01:08 #49
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_197869231
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 10:45 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Communicatie is het laatste half jaar erg achteruit gegaan. ik krijg regelmatig zelfs geen standaard reactie retour. Ik verwacht een actieve houding vanuit heet platform. Bv. als er een betaling op dinsdag niet bijzit, dat dit op de maandag met redenen wordt gemeld aan investeerders.
Het gaat ze waarschijnlijk te makkelijk af.
Als er wat investeerders afhaken, geen probleem.
De nieuwe staan in de rij (en die kennen FOK nog niet)

Slechte communicatie kan voor mij een reden zijn om bij een platform geen nieuwe investeringen meer te doen.
Daarmee blijven de ergernissen beperkt en worden door de tijd heen steeds minder.
Is alleen jammer dat het aantal platforms met een "rood kruisje" op loopt.
Maar beter een "rood kruisje" dan resultaat in rode cijfers.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
  zondag 7 februari 2021 @ 11:17:25 #50
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_197869457
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 07:54 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]

De vaart is er wel een beetje uit.
Nu op 70%.
Van 60% naar 70% door ruim 40 investeerders (gemiddeld ca. ¤ 1000,--)
Met stapjes van ¤ 1000,-- zijn er nog ca. 130 investeerders nodig.
Ben benieuwd hoe lang nog.
Met enkele grote investeerders al door naar 80%

Opvallend maar één keer "zegt" FOK. MAAR mogelijk door FOK, waar niet erg positief (wat zeg ik dat netjes) achter de glaskast werd gestaan. _O_
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_197869774
Orizab* , ontwikkelingen. Hopelijk niet weer handjeklap met minder opbrengst tot gevolg....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pecunia non olet
pi_197870514
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 11:12 schreef paardendokter het volgende:

[..]

Deze pitch was er bij wvjg nooit doorgekomen ... O-)
Deze kerk heb ik een paar jaar geleden bijna gekocht....
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2021 14:13 schreef Hanzul2 het volgende:

[..]

Laten we hopen dat een veiling niet nodig is. Inschatting van veilingwaarde is lastig te geven, voor dit soort panden. Kan me echter niet voorstellen dat het lager is dan 50% van de WOZ.
Verschilt per veiling, maar het valt vaker tegen dan mee bij incourant vastgoed.

quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 11:01 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]

Het gaat ze waarschijnlijk te makkelijk af.
Als er wat investeerders afhaken, geen probleem.
De nieuwe staan in de rij (en die kennen FOK nog niet)

Slechte communicatie kan voor mij een reden zijn om bij een platform geen nieuwe investeringen meer te doen.
Daarmee blijven de ergernissen beperkt en worden door de tijd heen steeds minder.
Is alleen jammer dat het aantal platforms met een "rood kruisje" op loopt.
Maar beter een "rood kruisje" dan resultaat in rode cijfers.
Ik doe ook geen nieuwe investeringen meer bij GvE. Ze maken er een knoeiboeltje van sinds de eerste MBO is het er niet beter op geworden.
pi_197870700
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 12:22 schreef Kletsmajoortje het volgende:

[..]

Deze kerk heb ik een paar jaar geleden bijna gekocht....
Klopt de taxatiewaarde een beetje? Wat voor mogelijkheden zag je in de kerk?
pi_197870865
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 12:33 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Klopt de taxatiewaarde een beetje? Wat voor mogelijkheden zag je in de kerk?
De WOZ waarde is zeker realistisch. Ik kon deze destijds voor ¤ 95.000 kopen, dus gezien de normale prijsstijgingen in de markt, zeker aannemelijk. Er is de laatste jaren ook een kleine trend zichtbaar om incouranter vastgoed met uitstraling, zoals kerken en watertorens/windmolens etc een maatschappelijke of commerciële bestemming te geven.

Ik had er interesse voor vanwege het feit dat ik een restauranteigenaar kende die heel graag in die regio in een soortgelijk gebouw een nieuw restaurant wilde beginnen. Vanwege diverse omstandigheden is het niet doorgegaan. Ik wilde dit uitsluitend doen met een partner en de zekerheid van een langlopend huurcontract zodat de terugverdientijd in elk geval gedekt was voor een deel door een tienjarig contract. De ondernemer in kwestie wilde 3+2+5 wat een extra exitmogelijkheid was en ik niet wilde blijven zitten met een ingericht restaurant in incourant vastgoed.
De partner dacht hier hetzelfde over.

Gezien de huidige situatie ben ik er blij mee dat ik niet heb toegegeven om af te wijken van mijn strategie. Al moet ik er wel bij zeggen dat ik het volste vertrouwen heb in de ondernemer.
pi_197871671
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 11:35 schreef obligataire het volgende:
Orizab* , ontwikkelingen. Hopelijk niet weer handjeklap met minder opbrengst tot gevolg....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weer een mooi voorbeeld van waar je tegen aan kunt lopen bij een tweede hypotheek. Dat geeft gewoon vaak gedonder bij een dreigende executie...
pi_197871913
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 13:36 schreef paardendokter het volgende:

[..]

Weer een mooi voorbeeld van waar je tegen aan kunt lopen bij een tweede hypotheek. Dat geeft gewoon vaak gedonder bij een dreigende executie...
Bij een 1e hypotheek blijkbaar ook. De beslaglegger lijkt me een schuldeiser zonder hypotheekrecht. Misschien een optie om waar mogelijk in te zetten voor de crowdfunding platformen. Leg beslag op woningen/bedrijfspanden. Ik heb dit tot op heden maar 1x meegemaakt bij crowdfunding. Dat was bij fundingcircle. Na beslaglegging werd de privé woning verkocht.
pi_197871946
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 12:43 schreef Kletsmajoortje het volgende:

[..]

De WOZ waarde is zeker realistisch. Ik kon deze destijds voor ¤ 95.000 kopen, dus gezien de normale prijsstijgingen in de markt, zeker aannemelijk. Er is de laatste jaren ook een kleine trend zichtbaar om incouranter vastgoed met uitstraling, zoals kerken en watertorens/windmolens etc een maatschappelijke of commerciële bestemming te geven.

Ik had er interesse voor vanwege het feit dat ik een restauranteigenaar kende die heel graag in die regio in een soortgelijk gebouw een nieuw restaurant wilde beginnen. Vanwege diverse omstandigheden is het niet doorgegaan. Ik wilde dit uitsluitend doen met een partner en de zekerheid van een langlopend huurcontract zodat de terugverdientijd in elk geval gedekt was voor een deel door een tienjarig contract. De ondernemer in kwestie wilde 3+2+5 wat een extra exitmogelijkheid was en ik niet wilde blijven zitten met een ingericht restaurant in incourant vastgoed.
De partner dacht hier hetzelfde over.

Gezien de huidige situatie ben ik er blij mee dat ik niet heb toegegeven om af te wijken van mijn strategie. Al moet ik er wel bij zeggen dat ik het volste vertrouwen heb in de ondernemer.
Dank voor de info. Erg nuttig!

Een restaurant in een Zeeuwse kerk hebben we eerder gezien. Restaurant Amable in Kamperland: https://images.app.goo.gl/igQ95A8GkCVPVJxu9
(Een project van geldvoorelkaar).
pi_197871953
quote:
Daar moet ik natuurlijk wel in investeren.....
pi_197871967
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 13:54 schreef zeeland6 het volgende:

[..]

Daar moet ik natuurlijk wel in investeren.....
De incentive kan je gelijk afhalen.
pi_197872128
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 13:55 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

De incentive kan je gelijk afhalen.
even de westerschelde over schaatsen van de week.
pi_197872251
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 13:51 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Bij een 1e hypotheek blijkbaar ook. De beslaglegger lijkt me een schuldeiser zonder hypotheekrecht. Misschien een optie om waar mogelijk in te zetten voor de crowdfunding platformen. Leg beslag op woningen/bedrijfspanden. Ik heb dit tot op heden maar 1x meegemaakt bij crowdfunding. Dat was bij fundingcircle. Na beslaglegging werd de privé woning verkocht.
Bij een aantal van mijn GvE probleemgevallen (onder andere de espresso-machine kerel zoals hier een paar weken geleden besproken) is er door GvE beslag gelegd. Helaas heeft dat tot op heden alleen maar geleid tot een pat stelling: o.g. wordt niet verkocht, en tot op heden nog geen recovery (en in de meeste van deze gevallen geeneens doorlopende rente betalingen).

ps: ook Orizab* betaald geen cent rente sinds de problemen begonnen zijn.

[ Bericht 8% gewijzigd door ETphonehome op 07-02-2021 14:25:07 ]
pi_197872267
dubbel
  zondag 7 februari 2021 @ 14:21:50 #63
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_197872377
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 14:06 schreef zeeland6 het volgende:

[..]

even de westerschelde over schaatsen van de week.
Mark heeft gevraagd om voorzichtigheid omdat de ziekenhuizen te vol liggen.
En dan combineren drank en schaatsen oO/
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_197873837
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 13:51 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Bij een 1e hypotheek blijkbaar ook. De beslaglegger lijkt me een schuldeiser zonder hypotheekrecht. Misschien een optie om waar mogelijk in te zetten voor de crowdfunding platformen. Leg beslag op woningen/bedrijfspanden. Ik heb dit tot op heden maar 1x meegemaakt bij crowdfunding. Dat was bij fundingcircle. Na beslaglegging werd de privé woning verkocht.
Beslaglegging is zeker een optie om extra druk uit te oefenen, maar hoe dat verder juridisch en financieel (kosten?) zit weet ik niet precies.
pi_197873918
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 13:54 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Dank voor de info. Erg nuttig!

Een restaurant in een Zeeuwse kerk hebben we eerder gezien. Restaurant Amable in Kamperland: https://images.app.goo.gl/igQ95A8GkCVPVJxu9
(Een project van geldvoorelkaar).
En er zijn er nog meer hoor (o.a. Baarland, kun je goed eten). Maar vergis je niet, zeeuws-vlaanderen of noord-beveland is een wereld van verschil, ook al is het beiden zeeland ;)
pi_197874400
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 14:21 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]

Mark heeft gevraagd om voorzichtigheid omdat de ziekenhuizen te vol liggen.
En dan combineren drank en schaatsen oO/
Er liggen waarschijnlijk geen corona patienten op de gipskamer. Maar met Zeeland wee jou ut mar nôôit.
pi_197874412
Newfunding project

¤ 1.446.350 van ¤ 1.500.000
20 uur te gaan
  zondag 7 februari 2021 @ 17:13:43 #68
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_197875136
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 16:17 schreef zeeland6 het volgende:
Newfunding project

¤ 1.446.350 van ¤ 1.500.000
20 uur te gaan
Doe voor klein stukje mee.
Zal morgenochtend wel opgelost worden.
Ze hebben vast iets achter de hand..
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_197875849
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 17:13 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]

Doe voor klein stukje mee.

Volgens mij gooi jij in 2 maanden een ton in crowdfunding :-)
pi_197876229
SamenInGeld Hoofdweg 181 de Kwakel ; wat moet ik hierbij voorstellen Bollenkraam voor ¤ 30.000
Twijfel nog over dit project ; de aflossing obv 12 jr resulteert er wel in dat na 5 jr een circa 1/3 vh bedrag is afgelost.

Mijn inziens staat op valt dit plan in 1e instantie met de mini-komkommer man, die zal toch ook ¤ en businessplan moeten hebben om de komkommertoko op gang te brengen.

En hoe zien we deze, nog niet uitvoerig besproken op het forum?
https://www.collincrowdfu(...)khoven-horeca-v-o-f/

[ Bericht 26% gewijzigd door peterc op 07-02-2021 19:00:45 ]
pi_197876323
quote:
12s.gif Op zondag 7 februari 2021 18:21 schreef peterc het volgende:
SamenInGeld Hoofdweg 181 de Kwakel ; wat moet ik hierbij voorstellen Bollenkraam voor ¤ 30.000
bollenkraam - v./m., totaal bezit aan bloembollen van een kweker.

Nu hier een komkommerkweker in komt, heb je volgens mij niet zoveel aan.
pi_197876951
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 18:26 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

bollenkraam - v./m., totaal bezit aan bloembollen van een kweker.

Nu hier een komkommerkweker in komt, heb je volgens mij niet zoveel aan.
Lijkt me inderdaad het geval, zie ook Landbouwnormen vanaf pagina 32 hoe de bealstingdenst hiermee omgaat voor waardering.
pi_197876996
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2021 18:59 schreef tnhb het volgende:

[..]

Lijkt me inderdaad het geval, zie ook Landbouwnormen vanaf pagina 32 hoe de bealstingdenst hiermee omgaat voor waardering.
Dus dit kan liquide / verkocht / verhandelt worden, dan ?
pi_197880108
quote:
12s.gif Op zondag 7 februari 2021 18:21 schreef peterc het volgende:
En hoe zien we deze, nog niet uitvoerig besproken op het forum?
https://www.collincrowdfu(...)khoven-horeca-v-o-f/
Voor mij staat of valt alles met de waarde van de garantstelling van de moeder. Ik denk dat Valora Holding AG uiteindelijk garant staat. Dat is in principe een solide foodservice-bedrijf. Ze hebben 10-15 formats in NW-Europa, de grootste daarvan betreft stationslocaties en Backwerk is de enige formule in Nederland. Hun balans ziet er op zich goed uit, maar ze zullen hard geraakt worden door Covid. De beurskoers halveerde vorig jaar, maar heeft inmiddels weer 1/3 teruggewonnen. Daaruit maak ik op dat de markt geen grote zorgen heeft over de liquiditeit in het komende jaar. Wanneer iedereen gevaccineerd is, moet dit wel goedkomen. Een linkje is welkom!
pi_197881882
quote:
12s.gif Op zondag 7 februari 2021 19:01 schreef peterc het volgende:

[..]

Dus dit kan liquide / verkocht / verhandelt worden, dan ?
Lijkt mij wel, maar ik ben niet echt bekend in de bollen, misschien dat iemand anders hier dat wel weet?
pi_197882489
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 21:59 schreef Atlas_ het volgende:

[..]

Voor mij staat of valt alles met de waarde van de garantstelling van de moeder. Ik denk dat Valora Holding AG uiteindelijk garant staat.
Dat lees ik in de pitch nergens terug, eerlijk gezegd.

De exploitatie is de eerste jaren nogal krap, zeker als ik dat vergelijk met de startende en bestaande horeca bedrijven die HCN ons voorschotelt.

Als het wat tegenzit moet er al gauw aanvullende financiering bij....
Pecunia non olet
pi_197882813
Ik ga een alarmpje zetten voor die distilleerderij / brouwerij in de kerk, die wil ik wel voor mijn basisbedrag meenemen. Een vriend van me heeft een brouwerij opgericht en die liep voor corona zo goed, dat hij nu aan het uitbreiden is met een echte bar erbij, en extra personeel aanneemt. Streekproducten zijn een blijvertje denk ik, en ik zie een aantal verdienmodellen met die prachtige ruimte.
  maandag 8 februari 2021 @ 06:18:53 #78
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_197883201
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 17:57 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Volgens mij gooi jij in 2 maanden een ton in crowdfunding :-)
Stap wel vaak in maar meestal max voor ¤ 1000,-- per investering.
Is ook vaak herinvestering van projecten die aflopen en/of afgelost worden.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
  maandag 8 februari 2021 @ 06:26:03 #79
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_197883222
AD Vandaag.

Kamer wil snel af van investeerder die woning opkoopt en verhuurt.

---- Daar gaan we dan met onze SIG-jes.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_197883313
Wetsvoorstel opkoopverbod beleggingspanden
https://www.ad.nl/politie(...)n-verhuurt~a128f53c/
pi_197884544
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 06:49 schreef KrekelJapie het volgende:
Wetsvoorstel opkoopverbod beleggingspanden
https://www.ad.nl/politie(...)n-verhuurt~a128f53c/
Van de ene kant snap ik het wel. Hoe jammer dat ook voor ons en SIG zou zijn. Des te belangrijker voor SIG dat zij ook andere vastgoedzaken gaan funden.
pi_197884591
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2021 00:58 schreef obligataire het volgende:

[..]

Dat lees ik in de pitch nergens terug, eerlijk gezegd.
Valora Holding AG consolideert Backwerk NL BV, Valora Food Service Deutschland GmbH en Valora Holding Germany GmbH volledig en neemt dus al hun verplichtingen aan. Dat geeft mij voldoende comfort. Misschien noemt Collin de hogere entiteiten alleen 'debiteur' wanneer iemand een handtekening zet, terwijl in feite de overkoepelende holding ook aansprakelijk is. Disclaimer is dat ik geen jurist ben met verstand van 403-verklaringen van Zwitserse moeders van Duitse moeders van Duitse moeders!
pi_197884890
Overzicht strop (gemiste aflossing + rente) tov totale investering per platform vanuit mijn portefeuille

• Fundingcircle en Kapitaalopmaat zullen wel bovenaan blijven staan omdat deze geen projecten meer aanbieden waar ik in investeer.
• Fundingcircle staat bovenaan, maar het rendement is vanwege hogere rentepercentages nog wel hoger dan andere platformen
pi_197885146
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2021 09:38 schreef Hanzul2 het volgende:

[..]

Van de ene kant snap ik het wel. Hoe jammer dat ook voor ons en SIG zou zijn. Des te belangrijker voor SIG dat zij ook andere vastgoedzaken gaan funden.
Gelukkig lijkt het zo dat bestaande verhuurde panden buiten het verbod vallen ook na verkoop. Dus onze bestaande SIG leningen zouden niet geraakt moeten worden door dit voorstel.
pi_197885421
Wie mogen straks dan nog wel huurwoningen aanbieden, enkel woningcooperaties? Er moet dan wel aanbod zijn zeg maar, huurders zullen niet zomaar ineens (kunnen) kopen.
pi_197885533
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2021 09:38 schreef Hanzul2 het volgende:

[..]

Van de ene kant snap ik het wel. Hoe jammer dat ook voor ons en SIG zou zijn. Des te belangrijker voor SIG dat zij ook andere vastgoedzaken gaan funden.
Eerst de wetgeving, dan nog de regelgeving en besluiten in de gemeente(raden) voor bepaalde gebieden. Duurt nog wel ff voor de concrete besluiten en toepassing. De gemeentes en buurten waarvoor dit zal gaan gelden kunnen we deels natuurlijk al raden. Beleggers gaan misschien hierop al anticiperen door nu rap pandjes op te kopen en de boel voor te zijn. En dan kan men uitwijken natuurlijk nog (rand)gemeentes waar het niet aan de orde zal komen of het issue beperkt is. Ik wacht af, de markt is flexibeler, creatiever en sneller dan onze bestuurslagen, dus heb er nog steeds vertrouwen in. De nieuwe particuliere instappers zullen wel beperkt blijven, maar groep die al bezig is zal zijn weg wel vinden.
pi_197885927
quote:
In 5 minuten vol. Website had het alweer moeilijk
pi_197885941
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 11:04 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

In 5 minuten vol. Website had het alweer moeilijk
Meegenomen voor mijn basis bedrag.
pi_197885999
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 11:04 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

In 5 minuten vol. Website had het alweer moeilijk
ik heb mijn flesje kunnen scoren
pi_197886043
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 11:08 schreef zeeland6 het volgende:

[..]

ik heb mijn flesje kunnen scoren
En een t-shirt :)

Dit keer wel "gelukt". de laatste SIG (niet de glasbak) bleef mijn vinger F5-en maar zonder resultaat...
pi_197886620
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:06 schreef KrekelJapie het volgende:
Overzicht strop (gemiste aflossing + rente) tov totale investering per platform vanuit mijn portefeuille
[ afbeelding ]
• Fundingcircle en Kapitaalopmaat zullen wel bovenaan blijven staan omdat deze geen projecten meer aanbieden waar ik in investeer.
• Fundingcircle staat bovenaan, maar het rendement is vanwege hogere rentepercentages nog wel hoger dan andere platformen
Dank voor het delen van het overzicht.
pi_197886963
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 09:42 schreef Atlas_ het volgende:

[..]

Valora Holding AG consolideert Backwerk NL BV, Valora Food Service Deutschland GmbH en Valora Holding Germany GmbH volledig en neemt dus al hun verplichtingen aan. Dat geeft mij voldoende comfort. Misschien noemt Collin de hogere entiteiten alleen 'debiteur' wanneer iemand een handtekening zet, terwijl in feite de overkoepelende holding ook aansprakelijk is. Disclaimer is dat ik geen jurist ben met verstand van 403-verklaringen van Zwitserse moeders van Duitse moeders van Duitse moeders!
Ik zie dat toch echt nergens staan. Zoals ik het lees en interpreteer blijft de Zwitserse holding er buiten. Boekhoudkundig consolideren van een deelneming wil nog niet zeggen dat ze garant staan voor diens verplichtingen. En anders stond het echt wel expliciet in de pitch. Ik zou me eerder focussen op de financiële draagkracht van die Duitse tussenholding, misschien valt daar wat te halen. Ik zie Collin nog niet namens de investeerders naar Zwitserland rijden om daar de schade te verhalen op basis van een vermoeden van.
Pecunia non olet
pi_197887087
Project NF Zuid/Noordholland,Zeeland zit trouwens vol op de valreep, niet geheel verrassend.
Aardig project, jammer wel dat de 36 maanden hoogstwaarschijnlijk niet volgemaakt zullen worden , zonder boete.
Maar ja. Het is bekend en meegewogen bij de beslissing, dus klagen moet ik dan maar niet doen. :6
Pecunia non olet
pi_197887154
quote:
Meestal heb ik het niet zo op auto bedrijven. Deze lease B.V. met verpanding vloot incl melding belastingdienst, waarbij ook het hoofbedrijf mee tekent, plus HA van de ondernemer met overwaarde huis. Lijkt mij wel een aardig project. Jammer dat er geen tweede hypotheek gevestigd wordt maar dat zal wel tegengehouden worden door de Rabo. Hoe denken jullie?
pi_197887506
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 12:23 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Jammer dat er geen tweede hypotheek gevestigd wordt maar dat zal wel tegengehouden worden door de Rabo.
Dat wordt niet als reden aangegeven:
quote:
Met de ondernemer is afgestemd dat er geen 2e hypotheek wordt gevestigd, dit gezien de kosten hiervan alsook de daarmee gepaard gaande doorlooptijd.
Bij collin zou er zeer waarschijnlijk wel een 2e hypotheek gevestigd zijn afgaande op recente projecten (zeker omdat er overwaarde is op de prive woning).
https://www.collincrowdfund.nl/viperty-b-v/
https://www.collincrowdfu(...)-interim-advies-b-v/
https://www.collincrowdfund.nl/de-visser-yachtpainting-b-v/
https://www.collincrowdfu(...)schepers-groenewald/
https://www.collincrowdfund.nl/krasowski-research-and-consulting/
https://www.collincrowdfu(...)erken-huissen-v-o-f/
https://www.collincrowdfund.nl/carcare-bovenkamp-b-v/
https://www.collincrowdfund.nl/van-dijk-clinic/
https://www.collincrowdfund.nl/autoservice-blom/
https://www.collincrowdfund.nl/eurosensor-b-v/

[ Bericht 12% gewijzigd door KrekelJapie op 08-02-2021 12:56:35 ]
pi_197887671
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 12:23 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Meestal heb ik het niet zo op auto bedrijven. Deze lease B.V. met verpanding vloot incl melding belastingdienst, waarbij ook het hoofbedrijf mee tekent, plus HA van de ondernemer met overwaarde huis. Lijkt mij wel een aardig project. Jammer dat er geen tweede hypotheek gevestigd wordt maar dat zal wel tegengehouden worden door de Rabo. Hoe denken jullie?
Wat mij betreft genoeg redenen om niet te gaan lezen:
1.: branche
2.: geen harde zekerheden
pi_197887902
Ik doe ook mee met de Zeeuwse brouwer, dit project sprak mij op veel punten aan, blij dat ik 'm mee heb kunnen nemen. Ik heb overigens amper last gehad van trage performance van de site. Vanaf 10.59u een paar keer op F5 geklikt, daarna kon ik mijn investering prima doen met hooguit 2-3 seconden wachttijd voor de volgende stap in het proces.

Ik keek ook even naar mijn andere GVE-projecten, daarbij viel me de biologische boerderij op:
- 30-11-2020 ingeschreven
- 7-12-2020 project volgeschreven
- 15-12-2020 betaalverzoek
- 14-1-2021 lening definitief
- 9-3-2021 eerste terugbetaling

Met name de tijd tussen de overboeking en de eerste terugbetaling vind ik erg lang. Duurt dit altijd zo lang bij GVE?
pi_197887975
quote:
12s.gif Op maandag 8 februari 2021 13:13 schreef escortmk2 het volgende:
Ik keek ook even naar mijn andere GVE-projecten, daarbij viel me de biologische boerderij op:
- 30-11-2020 ingeschreven
- 7-12-2020 project volgeschreven
- 15-12-2020 betaalverzoek
- 14-1-2021 lening definitief
- 9-3-2021 eerste terugbetaling

Met name de tijd tussen de overboeking en de eerste terugbetaling vind ik erg lang. Duurt dit altijd zo lang bij GVE?
Ja geldvoorelkaar is wat dat betreft verreweg het traagste platform. Er zit veel tijd tussen het geld overmaken en het rentedragend worden:

Hieronder een overzicht hoeveel dagen het gemiddeld duurt tussen de betaling aan het platform en het rentedragend (= 1 maand voor 1e terugbetaling) worden van de lening. Dit betreft mijn portefeuille over het jaar 2020:


Zelfde geldt ook voor de verstrekking van de jaaropgave. Alle platformen doen dit in januari. Geldvoorelkaar pas 15 februari. De processen zijn daar gewoon niet op orde.

[ Bericht 7% gewijzigd door KrekelJapie op 08-02-2021 13:34:44 ]
pi_197888067
quote:
12s.gif Op maandag 8 februari 2021 13:13 schreef escortmk2 het volgende:
Ik doe ook mee met de Zeeuwse brouwer, dit project sprak mij op veel punten aan, blij dat ik 'm mee heb kunnen nemen. Ik heb overigens amper last gehad van trage performance van de site. Vanaf 10.59u een paar keer op F5 geklikt, daarna kon ik mijn investering prima doen met hooguit 2-3 seconden wachttijd voor de volgende stap in het proces.

Ik keek ook even naar mijn andere GVE-projecten, daarbij viel me de biologische boerderij op:
- 30-11-2020 ingeschreven
- 7-12-2020 project volgeschreven
- 15-12-2020 betaalverzoek
- 14-1-2021 lening definitief
- 9-3-2021 eerste terugbetaling

Met name de tijd tussen de overboeking en de eerste terugbetaling vind ik erg lang. Duurt dit altijd zo lang bij GVE?
Vorige week toevallig ook bij ze aangegeven dat het allemaal te lang duurt. GvE gaf mij aan dat ze zich er van bewust zijn en momenteel werken aan een versnelling van het hele proces. Een van de aanpassingen waaraan ze denken is om de betalingen in de toekomst via iDEAL te laten lopen.
Ik denk overigens dat er veel meer nodig is want het hele proces moet m.i. minimaal met een maand verkort worden.
pi_197888116
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 13:17 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Ja geldvoorelkaar is wat dat betreft verreweg het traagste platform. Er zit veel tijd tussen het geld overmaken en het rentedragend worden:

Hieronder een overzicht hoeveel dagen het gemiddeld duurt tussen de betaling aan het platform en het rentedragend worden van de lening. Dit betreft mijn portefeuille over het jaar 2020:
[ afbeelding ]
De door mij aangegeven maand komt mooi overeen met jou zojuist toegevoegde overzicht.
pi_197888484
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 12:23 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Meestal heb ik het niet zo op auto bedrijven. Deze lease B.V. met verpanding vloot incl melding belastingdienst, waarbij ook het hoofbedrijf mee tekent, plus HA van de ondernemer met overwaarde huis. Lijkt mij wel een aardig project. Jammer dat er geen tweede hypotheek gevestigd wordt maar dat zal wel tegengehouden worden door de Rabo. Hoe denken jullie?
Op zich heb ik wel een goed gevoel bij dit project ondanks dat het geen echte zekerheden kent. Er zijn mij een paar zaken nog niet duidelijk maar misschien lees ik er overheen.

Begrijp ik nu goed dat de lening nemer alleen LSN Lease is? In de pitch zie ik het zo snel niet maar volgens mij is het een B.V. Tekenen de overige entiteiten ook mee? Is er hoofdelijke aansprakelijkheid?

Verder baart mij, m.b.t. de zekerheden, de volgende regel zorgen “Rond 1 juli 2021 wil de ondernemer in gesprek met waardevoorjegeld.nl voor een eventueel vervolg.”

Al met al op dit moment nog de nodige twijfel van mijn kant.
pi_197888653
quote:
14s.gif Op maandag 8 februari 2021 13:53 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Op zich heb ik wel een goed gevoel bij dit project ondanks dat het geen echte zekerheden kent. Er zijn mij een paar zaken nog niet duidelijk maar misschien lees ik er overheen.

Begrijp ik nu goed dat de lening nemer alleen LSN Lease is? In de pitch zie ik het zo snel niet maar volgens mij is het een B.V. Tekenen de overige entiteiten ook mee? Is er hoofdelijke aansprakelijkheid?

Verder baart mij, m.b.t. de zekerheden, de volgende regel zorgen “Rond 1 juli 2021 wil de ondernemer in gesprek met waardevoorjegeld.nl voor een eventueel vervolg.”

Al met al op dit moment nog de nodige twijfel van mijn kant.
Ik kom 2 bv tegen in de kvk:
• LSN lease & autoverhuur B.V. : Verhuur van personenauto's en lichte bedrijfsauto's
• Johannes van der Veen Beheer B.V. : Handel in en reparatie van personenauto's en lichte bedrijfsauto's

Zonder echte zekerheden doe ik niet mee
  maandag 8 februari 2021 @ 14:12:39 #104
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_197888802
Lifestylesalon Lilou (FNC) na 18 maanden helemaal afbetaald.
En dat in coronatijd.
Met dank aan Obli en Jaco. Heb hem mede door jullie posts meegenomen.
pi_197888819
quote:
14s.gif Op maandag 8 februari 2021 13:53 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Begrijp ik nu goed dat de lening nemer alleen LSN Lease is? In de pitch zie ik het zo snel niet maar volgens mij is het een B.V. Tekenen de overige entiteiten ook mee? Is er hoofdelijke aansprakelijkheid?

Ik heb het nog eens nagelezen dit staat er inderdaad niet met zoveel woorden in. Misschien ben ik op het verkeerde been gezet door het lezen over de prive woning en het feit dat de auto's bij het eigen bedrijf onderhouden worden. Afijn ik zou alleen meedoen als alle bedrijven mee tekenen en er HA is. Dus dit moet duidelijk worden.
pi_197889379
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 12:10 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik zie dat toch echt nergens staan. Zoals ik het lees en interpreteer blijft de Zwitserse holding er buiten. Boekhoudkundig consolideren van een deelneming wil nog niet zeggen dat ze garant staan voor diens verplichtingen. En anders stond het echt wel expliciet in de pitch. Ik zou me eerder focussen op de financiële draagkracht van die Duitse tussenholding, misschien valt daar wat te halen. Ik zie Collin nog niet namens de investeerders naar Zwitserland rijden om daar de schade te verhalen op basis van een vermoeden van.
Als er inderdaad een recente 403 verklaring is (ik heb even niet in beeld of dat het geval is) dan is de aanname naar mijn idee wel te rechtvaardigen.

quote:
Wat is een 403 verklaring?
Wat is ook al weer een 403-verklaring? Een tot een groep behorende rechtspersoon kan worden vrijgesteld van de verplichting om de jaarrekening te publiceren indien aan de voorwaarden van artikel 2:403 BW is voldaan. Eén van de voorwaarden is dat de moedervennootschap schriftelijk verklaart zich hoofdelijk aansprakelijk te stellen voor schulden van haar dochter. Dit is de zogenaamde 403-verklaring.


[ Bericht 0% gewijzigd door tnhb op 08-02-2021 14:54:32 ]
pi_197890299
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 12:23 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Meestal heb ik het niet zo op auto bedrijven. Deze lease B.V. met verpanding vloot incl melding belastingdienst, waarbij ook het hoofbedrijf mee tekent, plus HA van de ondernemer met overwaarde huis. Lijkt mij wel een aardig project. Jammer dat er geen tweede hypotheek gevestigd wordt maar dat zal wel tegengehouden worden door de Rabo. Hoe denken jullie?
Ik heb ernstige twijfels over deze business-case. Autolease heeft flinterdunne marges en je moet het echt hebben van de volumes daar. LSN zal moeten opboksen tegen het privé-leasen van nieuwe auto's (alle merken doen dat zo'n beetje inmiddels) met echt scherpe tarieven. Ook voor het leasen van occasions zijn er al grote spelers, Hier bijvoorbeeld en anders hier

In de pitch lees ik dat het leasen van occasions iets nieuws zou zijn, maar dat is echt lariekoek.

Eerlijk gezegd denk ik dat LSN het vooral wil inzetten om de eigen occasions wat makkelijker te verkopen, maar daar ontbreken echt de aantallen die je nodig hebt om een serieus centje te verdienen. Autolease is niet iets wat je er ff bijdoet, het is een serieus vak.

En als je dan op deze kleine schaal al 7 % kwijt bent aan het aantrekken van vermogen dan is het i.m.h.o. niet levensvatbaar.

edit: het bovenstaande was op basis van een voorlopige pitch, die inmiddels offline is. Wellicht is de actualiteit inmiddels anders...

[ Bericht 3% gewijzigd door paardendokter op 08-02-2021 15:55:38 ]
pi_197890508
quote:
Dit bedoel ik dus tjalala. De pitch is nog niet gecorrigeerd door onze tweede adviseur, en jij weet de url op niet gebruikelijke wijze te achterhalen en gooit het openbaar, waardoor allerlei misverstanden ontstaan.

Natuurlijk, ik ga dit voortaan regelen, zodat jij er niet meer bij komt, maar het is bijzonder jammer, juist ook omdat wij regelmatig goed contact hebben op dit forum.

Met excuses naar de andere gebruikers van dit forum, waarmee ik bijzonder fijne contacten onderhoud.
pi_197890613
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 15:40 schreef Oranjeblauw het volgende:

[..]

Dit bedoel ik dus tjalala. De pitch is nog niet gecorrigeerd door onze tweede adviseur, en jij weet de url op niet gebruikelijke wijze te achterhalen en gooit het openbaar, waardoor allerlei misverstanden ontstaan.

Natuurlijk, ik ga dit voortaan regelen, zodat jij er niet meer bij komt, maar het is bijzonder jammer, juist ook omdat wij regelmatig goed contact hebben op dit forum.

Met excuses naar de andere gebruikers van dit forum, waarmee ik bijzonder fijne contacten onderhoud.
De pitch was zichtbaar als uitgelicht project.... of iig op de frontpage. Ik heb niet geprobeerd de link te achterhalen.
pi_197890649
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 14:12 schreef crowd-fundi het volgende:
Lifestylesalon Lilou (FNC) na 18 maanden helemaal afbetaald.
En dat in coronatijd.
Met dank aan Obli en Jaco. Heb hem mede door jullie posts meegenomen.
Hej dank je, wat leuk. Toch nog 24 euro per 100 euro opgeleverd:-)
pi_197890736
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2021 15:45 schreef Tjalala het volgende:

[..]

De pitch was zichtbaar als uitgelicht project.... of iig op de frontpage. Ik heb niet geprobeerd de link te achterhalen.
In dat geval neem ik direct mijn woorden terug. Excuses!
pi_197890768
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 15:52 schreef Oranjeblauw het volgende:

[..]

In dat geval neem ik direct mijn woorden terug. Excuses!
Hé Johan, welcome back B:)B
pi_197891816
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 14:12 schreef crowd-fundi het volgende:
Lifestylesalon Lilou (FNC) na 18 maanden helemaal afbetaald.
En dat in coronatijd.
Met dank aan Obli en Jaco. Heb hem mede door jullie posts meegenomen.
En te bedenken dat ik Liloutje zelf gemist heb :9 Net te laat ingelogd denk ik...........

https://www.google.com/ma(...)_RAIAQoiowCnoECBIQAw

[ Bericht 12% gewijzigd door obligataire op 08-02-2021 16:49:40 ]
Pecunia non olet
pi_197892469
De recovery draait op volle toeren :) Geld binnen van de Bijenkoning en L*kkerEn*o .
Goed zo heren, de zweep er over ~O>
Pecunia non olet
pi_197893619
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 13:17 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]


Zelfde geldt ook voor de verstrekking van de jaaropgave. Alle platformen doen dit in januari. Geldvoorelkaar pas 15 februari. De processen zijn daar gewoon niet op orde.
Ter info, ik heb de volgende update.

Jaaropgave 2020 is beschikbaar via het tabblad 'mijn statistiek'.08-02-2021
pi_197893994
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 15:53 schreef paardendokter het volgende:

[..]

Hé Johan, welcome back B:)B
Dank je!
  maandag 8 februari 2021 @ 18:52:50 #117
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_197894319
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 18:36 schreef Oranjeblauw het volgende:

[..]

Dank je!
Als het zo moet dan moet het maar zo.
Welkom weer Johan.

Zeg maar zo.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_197894566
quote:
14s.gif Op maandag 8 februari 2021 13:24 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Vorige week toevallig ook bij ze aangegeven dat het allemaal te lang duurt. GvE gaf mij aan dat ze zich er van bewust zijn en momenteel werken aan een versnelling van het hele proces. Een van de aanpassingen waaraan ze denken is om de betalingen in de toekomst via iDEAL te laten lopen.
Ik denk overigens dat er veel meer nodig is want het hele proces moet m.i. minimaal met een maand verkort worden.
Wat kan helpen om dit probleem (in 1x) op te lossen, is om vanaf datum storting platform rente te vergoeden over de inleg. Hierna maakt het niet zoveel uit hoe lang de processtappen hierna duren.
pi_197895299
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 17:18 schreef obligataire het volgende:
De recovery draait op volle toeren :) Geld binnen van de Bijenkoning en L*kkerEn*o .
Goed zo heren, de zweep er over ~O>
Mooi.
Welk platform betreft dit?
pi_197895342
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 17:18 schreef obligataire het volgende:
De recovery draait op volle toeren :) Geld binnen van de Bijenkoning en L*kkerEn*o .
Goed zo heren, de zweep er over ~O>
Nu nog de steigerbouwert. Dat zit er alleen niet in....
pi_197895416
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 10:06 schreef KrekelJapie het volgende:
Overzicht strop (gemiste aflossing + rente) tov totale investering per platform vanuit mijn portefeuille
[ afbeelding ]
Dank voor het delen. Als ik even simpel kijk naar mijn portefeuille puur op basis van investering en aflossing (geen gemiste rente) dan zijn mijn percentages verloren inleg:

KOM: 7,6%
Collin: 0.5%
SiG: 0%
Moneybrothers: 0%
Investormatch: 0%
Funding Circle: 0%
Geld voor Elkaar: 0%
Bouwaandeel: 0%
Crowdrealestate: 0%
Crowdpartners: 0%
Symbid: onbekend*

*1 investering in aandelen bierbrouwerij, echter geen mogelijkheid deze aandelen weer te verkopen. Onbekend of dit ooit weer te gelde te maken is.
pi_197895935
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 19:40 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Mooi.
Welk platform betreft dit?
Capital Circle en Investormatch....
Pecunia non olet
pi_197896774
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2021 18:19 schreef Tjalala het volgende:

[..]

Ter info, ik heb de volgende update.

Jaaropgave 2020 is beschikbaar via het tabblad 'mijn statistiek'.08-02-2021
Thanks, zojuist vergeleken met m'n eigen administratie. Tot mijn verbazing hebben ze van een project waarbij ze hebben aangegeven dat er geen verhaal is en sinds maart 2019 (dat is 22 maanden per 31/12) ook alle betalingen zijn gestopt, blijkbaar nog geen cent afgewaardeerd terwijl ik het project fiscaal eind 2019 al had afgeschreven, wel is er een deel aangemerk als "Achterstand aflossing", hoe lang gaan ze die meeslepen om de rendementen beter weer te geven dan dat ze werkelijk zijn?

Zelfs 3 cent te weinig betaling uit een project wat vervroegd is afgelost staat nog open en is niet afgeschreven.
pi_197898405
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 20:42 schreef tnhb het volgende:

[..]

Thanks, zojuist vergeleken met m'n eigen administratie. Tot mijn verbazing hebben ze van een project waarbij ze hebben aangegeven dat er geen verhaal is en sinds maart 2019 (dat is 22 maanden per 31/12) ook alle betalingen zijn gestopt, blijkbaar nog geen cent afgewaardeerd terwijl ik het project fiscaal eind 2019 al had afgeschreven, wel is er een deel aangemerk als "Achterstand aflossing", hoe lang gaan ze die meeslepen om de rendementen beter weer te geven dan dat ze werkelijk zijn?

Zelfs 3 cent te weinig betaling uit een project wat vervroegd is afgelost staat nog open en is niet afgeschreven.
Ik heb net mijn jaaroverzicht ook eens bestudeerd: er is bij mij nog niks afgeboekt, alles staat vermeld onder "achterstand aflossing".
Ik heb 13 defaults bij GvE, waaronder een paar ondernemers die al jaren onvindbaar lijken (o.a. de Brabantse keukenman Ton van Mierlo, TVM keukens, laatste betaling begin 2017).

Zijn er hier mensen die op hun jaaropgaaf wel een regel "afgeboekt" hebben?
pi_197901696
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 22:19 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Ik heb net mijn jaaroverzicht ook eens bestudeerd: er is bij mij nog niks afgeboekt, alles staat vermeld onder "achterstand aflossing".
Ik heb 13 defaults bij GvE, waaronder een paar ondernemers die al jaren onvindbaar lijken (o.a. de Brabantse keukenman Ton van Mierlo, TVM keukens, laatste betaling begin 2017).

Zijn er hier mensen die op hun jaaropgaaf wel een regel "afgeboekt" hebben?
Normaal doe ik eigenlijk helemaal niets met de jaaropgaven, ik gebruik mijn eigen sheets als basis voor de fiscale aangiften.

Ik heb nu eens naar KOM gekeken. Alleen in het jaar 2018 zie ik een klein bedrag als 'totaal afgeboekt'.
Dit terwijl er toch echt wel wat verliezen te betreuren waren :X , maar ja als je zelfs De Belhamels nog een bepaalde status toekent........

De fiscale waarde 1-1-2020 ligt ongeveer 50% hoger dan het bedrag volgens mijn sheet, dus wat ik daadwerkelijk ga opgeven.
Pecunia non olet
pi_197903149
Voorraad speelgoed/kinderboeken, looptijd 12 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/omni-sdt-b-v/
2e hypotheek woonhuis

Mogelijke boetevrije aflossing na 6 maanden: Er is reeds een koper in beeld welke de volledige partij overneemt.
pi_197903180
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 10:42 schreef KrekelJapie het volgende:
Voorraad speelgoed/kinderboeken, looptijd 12 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/omni-sdt-b-v/
2e hypotheek woonhuis

Mogelijke boetevrije aflossing na 6 maanden: Er is reeds een koper in beeld welke de volledige partij overneemt.
Het appartement levert mi altijd 200k op. Zodoende is de 2de hypotheek iets meer dan 50% dekkend, ik twijfel nog
pi_197903185
*dubbel
pi_197903244
Glastuinbouwbedrijf is volgeschreven
pi_197903273
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 10:42 schreef KrekelJapie het volgende:
Voorraad speelgoed/kinderboeken, looptijd 12 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/omni-sdt-b-v/
2e hypotheek woonhuis

Mogelijke boetevrije aflossing na 6 maanden: Er is reeds een koper in beeld welke de volledige partij overneemt.
Sowieso veel te korte looptijd voor mij. Leuke rente op zich maar dat appartement was slechts een paar jaar geleden nog 1 ton waard, en uitwinnen 2e hypotheek is lang niet altijd eenvoudig gebleken, kijk maar naar dat gedoe met Orizab*a op dit moment.

Beetje onduidelijke Oekraïner?

Al met al onrealistische verhouding tussen opbrengst en risico, vette fail m.i..

[ Bericht 3% gewijzigd door obligataire op 09-02-2021 11:22:46 ]
Pecunia non olet
pi_197903298
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 10:48 schreef KrekelJapie het volgende:
Glastuinbouwbedrijf is volgeschreven
Niet mij er op aankijken, ik heb het niet gedaan, ik ben onschuldig B:)B
Pecunia non olet
pi_197903782
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 10:49 schreef obligataire het volgende:
Beetje onduidelijke Oekraïner?
Ieder geval al sinds 1997 in Nederland. Hier alle opleidingen (ROC Twente, Saxion, Twenty University) gevolgd: https://www.linkedin.com/(...)originalSubdomain=nl. Wel helemaal gesetteld hier.

Ik neem hem ook niet mee. Zou je net zien dat hij belazerd wordt bij de verkoop of dat de koper toch niet kan betalen.
pi_197904194
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2021 15:40 schreef Oranjeblauw het volgende:

[..]

Dit bedoel ik dus tjalala. De pitch is nog niet gecorrigeerd door onze tweede adviseur, en jij weet de url op niet gebruikelijke wijze te achterhalen en gooit het openbaar, waardoor allerlei misverstanden ontstaan.

Natuurlijk, ik ga dit voortaan regelen, zodat jij er niet meer bij komt, maar het is bijzonder jammer, juist ook omdat wij regelmatig goed contact hebben op dit forum.

Met excuses naar de andere gebruikers van dit forum, waarmee ik bijzonder fijne contacten onderhoud.
Pitch staat nu officieel op de website:
https://waardevoorjegeld.nl/project/LSN_Lease_breidt_uit
pi_197905983
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 10:49 schreef obligataire het volgende:

[..]

Sowieso veel te korte looptijd voor mij. Leuke rente op zich maar dat appartement was slechts een paar jaar geleden nog 1 ton waard, en uitwinnen 2e hypotheek is lang niet altijd eenvoudig gebleken, kijk maar naar dat gedoe met Orizab*a op dit moment.

Beetje onduidelijke Oekraïner?

Al met al onrealistische verhouding tussen opbrengst en risico, vette fail m.i..
Geheel mee eens daarnaast is de schuld positie 2019 met ongeveer 500K erg hoog, bovendien geen cijfers 2020. voor mij ook iest om met een grote boog omheen te lopen.
Voor de geïnteresseerden het appartement is 40m2 en brengt op funda op dit moment zo rond de 225K op in de vrije verkoop.

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 09-02-2021 14:10:49 ]
pi_197906373
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 11:51 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Pitch staat nu officieel op de website:
https://waardevoorjegeld.nl/project/LSN_Lease_breidt_uit
Wat is die pitch langdradig en niet systematisch opgebouwd. Moet nog steeds met een vergroot glas zoeken wie de lening nemers zijn. Als ik het goed lees is slechts de lease maatschappij leningnemer, is de de ondernemer via HA verantwoordelijk en worden de auto bedrijven niet in de deal betrokken. Dat de auto bedrijven niet mede lening nemer zijn vind ik geen goede zaak daar deze bedrijven door verkoop en verplichte service aan de vloot behoorlijk mee profiteren van de lease constructies. Sterker nog door het bepalen van de de verkoopprijzen en de hoogte van de service contracten door het auto bedrijf is het lease bedrijf door deze autobedrijven behoorlijk uit te melken. Voor mij op deze wijze een no go.
Lijkt me nodig als wvjg eens kijkt naar de opbouw van zijn pitches.Het lijkt me verstandig om de key elementen van een pitch niet alleen verhalend maar ook systematisch weer te geven. Scheelt een hoop leeswerk.
pi_197907002
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 14:07 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Lijkt me nodig als wvjg eens kijkt naar de opbouw van zijn pitches.Het lijkt me verstandig om de key elementen van een pitch niet alleen verhalend maar ook systematisch weer te geven.
Mee eens, er zit geen enkele lijn in de verschillende pitches en het is een beetje een rommeltje. Als ik bijvoorbeeld kijk onder “risico’s/zekerheden” dan kom ik niet veel verder dan het risicoprofiel. Onder deze tab kan ik geen zekerheden vinden. Het zou een goede zaak zijn als hier een standaard lijn in zou komen zodat je weet waar je wat kunt vinden.
pi_197907202
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 14:07 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Wat is die pitch langdradig en niet systematisch opgebouwd. Moet nog steeds met een vergroot glas zoeken wie de lening nemers zijn. Als ik het goed lees is slechts de lease maatschappij leningnemer, is de de ondernemer via HA verantwoordelijk en worden de auto bedrijven niet in de deal betrokken. Dat de auto bedrijven niet mede lening nemer zijn vind ik geen goede zaak daar deze bedrijven door verkoop en verplichte service aan de vloot behoorlijk mee profiteren van de lease constructies. Sterker nog door het bepalen van de de verkoopprijzen en de hoogte van de service contracten door het auto bedrijf is het lease bedrijf door deze autobedrijven behoorlijk uit te melken. Voor mij op deze wijze een no go.
Lijkt me nodig als wvjg eens kijkt naar de opbouw van zijn pitches.Het lijkt me verstandig om de key elementen van een pitch niet alleen verhalend maar ook systematisch weer te geven. Scheelt een hoop leeswerk.
@Oranjeblauw, wat zou je kunnen toelichten hierover?
pi_197907223
Bigbread kitchen
https://www.kapitaalopmaa(...)Best-B-V-#zekerheden
2e hypotheek woonhuis
pi_197907295
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 14:41 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Mee eens, er zit geen enkele lijn in de verschillende pitches en het is een beetje een rommeltje. Als ik bijvoorbeeld kijk onder “risico’s/zekerheden” dan kom ik niet veel verder dan het risicoprofiel. Onder deze tab kan ik geen zekerheden vinden. Het zou een goede zaak zijn als hier een standaard lijn in zou komen zodat je weet waar je wat kunt vinden.
Onder risico/zekerheden
quote:
Na combinatie van bovenstaande met het ondernemende en risicomijdende gedrag van de ondernemer is de conclusie dat hier sprake is van een gemiddeld risico.
Onder financieel
quote:
Op basis van bovenstaande secundaire, en op papier ontoereikende, zekerheden is hier mijns inziens sprake van een verhoogd risico.
pi_197907421
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 14:55 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Onder risico/zekerheden
[..]

Onder financieel
[..]

Als ik zie "zekerheden" dan verwacht ik daar de zekerheden. Bijvoorbeeld een hypotheek, borgstelling of verpandingen.
pi_197907509
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 15:02 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Als ik zie "zekerheden" dan verwacht ik daar de zekerheden. Bijvoorbeeld een hypotheek, borgstelling of verpandingen.
Klopt, die staan nu gedeeltelijk onder financieel
pi_197907561
Of het project is nog steeds niet officieel gepubliceerd... ondanks dat het op de site staat zoals gisteren ook al. (Ik heb er nog geen mail over gezien)
pi_197908093
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 15:08 schreef Tjalala het volgende:
Of het project is nog steeds niet officieel gepubliceerd... ondanks dat het op de site staat zoals gisteren ook al. (Ik heb er nog geen mail over gezien)
Tja, er is dus ook nog wel het een en ander te verbeteren in de processen.

Ik ga een project natuurlijk niet drie keer doorlezen. Voor mij is het nu wel klaar en ik neem hem niet mee. De achterban is gelukkig voor WvjG inmiddels groot genoeg om hem vol te krijgen zonder mijn bijdrage.
pi_197908131
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 15:08 schreef Tjalala het volgende:
Of het project is nog steeds niet officieel gepubliceerd... ondanks dat het op de site staat zoals gisteren ook al. (Ik heb er nog geen mail over gezien)
De 48 uur publicatie fase is al gestart
quote:
Er kan worden geïnvesteerd vanaf 11 februari 2021 om 12:00
Lijkt mij dat de pitch volledig is.
pi_197908884
Vandaag update omtrent het Vietnamees restaurant bij Collin wat eerst aangaf weer open te zijn en waarvan ik online had gevonden dat in het pand waarin het gevestigd was intussen een ander restaurant was geopend.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vandaag zijn er 3 termijnen van alleen rente bijgeschreven, zijnde de achterstallige termijnen mei, juni en juli.
pi_197909705
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 16:06 schreef Soulfreak het volgende:
Vandaag update omtrent het Vietnamees restaurant bij Collin wat eerst aangaf weer open te zijn en waarvan ik online had gevonden dat in het pand waarin het gevestigd was intussen een ander restaurant was geopend.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vandaag zijn er 3 termijnen van alleen rente bijgeschreven, zijnde de achterstallige termijnen mei, juni en juli.
Vandaag ook een update van KoM ontvangen m.b.t. Special Trees. Helaas zonder achterstallige termijnen ;) Positief dat ze ruim 4 jaar na het stoppen van de betalingen nog met deze zaak bezig zijn. Jammer dat het allemaal ietwat lang duurt O-)
  dinsdag 9 februari 2021 @ 18:31:29 #147
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_197911568
Vandaag de laatste termijn ontvangen van GVE project Le Tuillier. Het piepte en kraakte wel , maar na bijna zes jaar dan toch alles binnen van dit vijfjarige project.....
  dinsdag 9 februari 2021 @ 18:46:25 #148
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_197911872
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 16:48 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Vandaag ook een update van KoM ontvangen m.b.t. Special Trees. Helaas zonder achterstallige termijnen ;) Positief dat ze ruim 4 jaar na het stoppen van de betalingen nog met deze zaak bezig zijn. Jammer dat het allemaal ietwat lang duurt O-)
Toch iets posities over KOM. Ik was al bijna bang voor mijn investeringen.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_197912666
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 14:50 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

@:oranjeblauw, wat zou je kunnen toelichten hierover?
Dank voor jullie feedback. En jullie zien precies wat er aan de hand is. Met de komst van nieuwe financieringsmakelaars is ook de schrijfwijze niet meer van één persoon. Vandaar op dit moment een minder overzichtelijk geheel, zo blijkt. Ik ga hier zeker nog even aan sleutelen, zonder informatie te verwijderen, maar wel op de juiste plek zetten.
pi_197912686
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 15:28 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Tja, er is dus ook nog wel het een en ander te verbeteren in de processen.

Ik ga een project natuurlijk niet drie keer doorlezen. Voor mij is het nu wel klaar en ik neem hem niet mee. De achterban is gelukkig voor WvjG inmiddels groot genoeg om hem vol te krijgen zonder mijn bijdrage.
Het was nou juist de bedoeling dat je het drie keer doornam @Horseman :) :) Dat adviseert de AFM toch :P
pi_197912960
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 19:31 schreef Oranjeblauw het volgende:

[..]

Het was nou juist de bedoeling dat je het drie keer doornam @:Horseman :) :) Dat adviseert de AFM toch :P
Ik heb inmiddels ook al een en ander gelezen maar blijf met vragen zitten. Klopt mijn indruk dat de huidige 3 autobedrijven samen een eenmanszaak vormen, en dat de leasetak in een separate B.V. komt?
Is ook mijn indruk juist dat de autobedrijven via de hoofdelijke aansprakelijkheid van de ondernemer, eveneens borg staan, en verhaalsmogelijkheid bieden, voor de verplichtingen van de leasetak?

Stel dat er een tweede tranche lening komt, hoe is dan de voorrang geregeld tussen beide tranches indien het tot uitwinning zou komen, nu er geen 2e hypotheek wordt gevestigd ten behoeve van de eerste lening?

Wordt overwogen om voor een eventuele 2e tranche, wel een 2e hypotheek te vestigen?
Pecunia non olet
pi_197913182
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 19:42 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik heb inmiddels ook al een en ander gelezen maar blijf met vragen zitten. Klopt mijn indruk dat de huidige 3 autobedrijven samen een eenmanszaak vormen, en dat de leasetak in een separate B.V. komt?
Is ook mijn indruk juist dat de autobedrijven via de hoofdelijke aansprakelijkheid van de ondernemer, eveneens borg staan, en verhaalsmogelijkheid bieden, voor de verplichtingen van de leasetak?

Stel dat er een tweede tranche lening komt, hoe is dan de voorrang geregeld tussen beide tranches indien het tot uitwinning zou komen, nu er geen 2e hypotheek wordt gevestigd ten behoeve van de eerste lening?

Wordt overwogen om voor een eventuele 2e tranche, wel een 2e hypotheek te vestigen?
Feedback over projecten lees ik hier mee, en probeer ik zo goed mogelijk te vertalen naar verbeteringen. Inhoudelijke vragen over projecten, wil je die even mailen? Anders denkt iedereen, dat ik hier reageer, en dat kunnen we niet bijhouden. Ik beantwoord de vragen heel graag, maar dan via mail.

Fijne avond!
pi_197913259
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 19:50 schreef Oranjeblauw het volgende:

[..]

Feedback over projecten lees ik hier mee, en probeer ik zo goed mogelijk te vertalen naar verbeteringen. Inhoudelijke vragen over projecten, wil je die even mailen? Anders denkt iedereen, dat ik hier reageer, en dat kunnen we niet bijhouden. Ik beantwoord de vragen heel graag, maar dan via mail.

Fijne avond!
Dat zal ik doen, maar ik zal het antwoord hier ook plaatsen, zodat iedereen hier er kennis van kan nemen.
Pecunia non olet
pi_197914002
Aldus:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
.
De reden dat ik dit aankaart is de ervaring met Ome Loo*x , die bij een 2e tranche wel een hypothecaire zekerheid afgaf, en niet bij de 1e tranche. Het gevolg kun je raden, als je er al zelf niet bij betrokken was :)

[ Bericht 3% gewijzigd door obligataire op 09-02-2021 20:27:55 ]
Pecunia non olet
pi_197914298
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 20:21 schreef obligataire het volgende:
Aldus:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De reden dat ik dit aankaart is de ervaring met Ome Loo*x , die bij een 2e tranche wel een hypothecaire zekerheid afgaf, en niet bij de 1e tranche. Het gevolg kun je raden, als je er al zelf niet bij betrokken was :)
Tja dan blijft dus nog steeds het issue dat de autobedrijven zelf waar de prijs van de occasions en de service beurten worden bepaald niet meetekend. Dus de vestzak wel en de broekzak niet. Voor de ondernemer wenselijk maar voor de investeerder niet. Ik doe niet mee.
Ik zou wel overwegen mee te doen als de tweede hypotheek gevestigd wordt.
pi_197914353
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 20:34 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Tja dan blijft dus nog steeds het issue dat de autobedrijven zelf waar de prijs van de occasions en de service beurten worden bepaald niet meetekend. Dus de vestzak wel en de broekzak niet. Voor de ondernemer wenselijk maar voor de investeerder niet. Ik doe niet mee.
Ik zou wel overwegen mee te doen als de tweede hypotheek gevestigd wordt.
Plus de omstandigheid dat de aandelen van die 3 auto bv's de dag vóór een faillissement van de lease tak, voor een euro aan de buurman kunnen worden overgedragen, dus geen extra verhaalsmogelijkheid.
Pecunia non olet
pi_197919046
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 19:50 schreef Oranjeblauw het volgende:

[..]

Feedback over projecten lees ik hier mee, en probeer ik zo goed mogelijk te vertalen naar verbeteringen. Inhoudelijke vragen over projecten, wil je die even mailen? Anders denkt iedereen, dat ik hier reageer, en dat kunnen we niet bijhouden. Ik beantwoord de vragen heel graag, maar dan via mail.

Fijne avond!
Hallo Johan,

Ik ben geen potentiële investeerder, maar ik wil je nog wat feedback geven over dit project:
- De aanpassing/samenvatting bij onderdeel financieel en risico/zekerheden helpt!
- Bij onderdeel financieel staat eerst dat er een "beperkte trackrecord is" even later staat "geen trackrecord". Niet in overeenstemming met elkaar.
- Bij onderdeel risico/zekerheden staat dat de onderneming een pos/neg verklaring tekent. Dit is vreemd omdat de onderneming geen eigenaar is van de privé woning. Deze verklaring zal door een privé persoon getekend moeten worden.
- Als platform moet je waken dat een investeerder geen andere zaken kan interpreteren dan het platform bedoeld, ook voor eventuele latere claims mocht de lening niet terugbetaald kunnen worden. Ook al is dit een project van een makelaar, er zal altijd naar jou gekeken worden als eindverantwoordelijke. Alle informatie in de pitch moet klip en klaar zijn bij publicatie, zonder ruimte voor interpretatie. Meerdere personen zullen vooraf hun fiat (niet een lease fiat) moeten geven op de publicatie tekst, waarbij de opbouw van elke pitch min of meer gelijk is.
- Bij onderdeel project gaat het in eerste instantie over de 3 autobedrijven. Er is oa opgenomen hoeveel auto's deze te koop hebben staan. Dit suggereert alsof de autobedrijven onderdeel uitmaken van de pitch. Inmiddels heb je hier op het platform duidelijk gemaakt dat dit niet zo is. In de pitch zou je de teksten over het autobedrijf minder prominent kunnen opnemen door deze tekst bv. toe te voegen aan het kopje over de ondernemer.
- Het zou handig zijn als standaard in de bijlage de boom van bedrijven die vallen onder de holding uitgetekend worden, en hierbij helder is welke entiteiten meetekenen en welke niet. Als voorbeeld kan je kijken hoe Collin crowdfund dit doet in elke pitch onder juridische structuur.
- Uit het mail antwoord blijkt dat jullie voor een volgende fase wel een 2e hypotheek zullen eisen. In de huidige tekst staat dat de Rabobank niet mee wil werken aan een 2e hypotheek. Ik vraag me af of dit argument wel klopt als reden waarom er nu geen 2e hypotheek gevestigd wordt, als deze bij een volgende financiering wel wordt gevestigd.

[ Bericht 1% gewijzigd door KrekelJapie op 10-02-2021 06:16:55 ]
pi_197919263
Vastgoed
https://www.kapitaalopmaa(...)e-BV-II-Werkkapitaal
3e hypotheek 99% ltv, 8%

[ Bericht 66% gewijzigd door KrekelJapie op 10-02-2021 06:22:22 ]
  woensdag 10 februari 2021 @ 06:28:01 #159
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_197919282
quote:
Noodgreep omdat de financiering met 6% zo'n beetje vast loopt.
Nu dit 99% LTV.
Is voor mij "te glad".
Doe NIET mee.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_197920440
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 06:28 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]

Noodgreep omdat de financiering met 6% zo'n beetje vast loopt.
Nu dit 99% LTV.
Is voor mij "te glad".
Doe NIET mee.
Het is KOM dus ik doe sowieso al niet mee.
Op mijn vragen hoe het zit met de zekerheden van een project wat al 3,5 jaar niet meer betaald wordt gewoonweg niet geantwoord. KOM laat je in de kou staan bij problemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door dyna18 op 10-02-2021 12:42:14 ]
pi_197925358
Twee nieuw SiG projecten:

2 jarig project: Vandaag presenteren wij een nieuw project aan Van Swindenstraat 40 2 te Schiedam. Je kunt op 12 februari 2021 vanaf 14.30 uur investeren in dit project. Het betreft een keurig 2 kamer appartement op de tweede verdieping, rustig gelegen aan de rand van het centrum.
https://investeren.sameni(...)n-swindenstraat-40-2

5 jarig project (recreatiewoning) Vandaag presenteren wij een nieuw project aan Rijksstraatweg 186 328 te Dordrecht. Je kunt op 12 februari 2021 vanaf 14.30 uur investeren in dit project. Het betreft een 4 kamer recreatiewoning met 2 badkamers, tuin, parkeerplaats en dakterras, op Resort De Biesbosch.
https://investeren.sameni(...)t-rijksstraatweg-186
pi_197925841
quote:
14s.gif Op woensdag 10 februari 2021 14:30 schreef Horsemen het volgende:
2 jarig project: Vandaag presenteren wij een nieuw project aan Van Swindenstraat 40 2 te Schiedam. Je kunt op 12 februari 2021 vanaf 14.30 uur investeren in dit project. Het betreft een keurig 2 kamer appartement op de tweede verdieping, rustig gelegen aan de rand van het centrum.
https://investeren.sameni(...)n-swindenstraat-40-2
https://www.funda.nl/koop/verkocht/schiedam/appartement-41278867-van-swindenstraat-40-2/
pi_197925946
quote:
14s.gif Op woensdag 10 februari 2021 14:30 schreef Horsemen het volgende:
Twee nieuw SiG projecten:
Fijn dat er weer een project met een normaal woonhuis langs komt.
Erdo heeft al twee andere projecten eerder bij SiG gefinancierd.

Edit: op basis van afmeting en energielabel vraag ik mij af of deze woning niet in de sociale huur sector terecht komt. De voorspelde huur van 1250 euro door SamenInGeld dient dan ook kritisch bekeken te worden.

Let op dat het tweede project een recreatiewoning is.
Opvallend genoeg hanteert SiG nog niet een hogere rente voor deze projecten die een wat hoger risico hebben.
pi_197926110
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 15:05 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Fijn dat er weer een project met een normaal woonhuis langs komt.
Erdo heeft al twee andere projecten eerder bij SiG gefinancierd.

Edit: op basis van afmeting en energielabel vraag ik mij af of deze woning niet in de sociale huur sector terecht komt. De voorspelde huur van 1250 euro door SamenInGeld dient dan ook kritisch bekeken te worden.

Let op dat het tweede project een recreatiewoning is.
Opvallend genoeg hanteert SiG nog niet een hogere rente voor deze projecten die een wat hoger risico hebben.
Die 1250 kan ik mij echt niet voorstellen.. Hier vlakbij Amsterdam kost zo een appartement 220k en levert het 1100/1150 euro per maand op...


Aanvulling van de bungalow:

Opmerkingen in taxatierapport

Voor het park zijn verplichte servicekosten verschuldigd. Per jaar voor een recreatiewoning voor 6 personen: ¤ 2.315,00

Deze post komt niet terug in de financiële analyse.. Ook de 15% bemiddeling bij verhuur door het park zie ik niet echt terugkomen.
-
pi_197926161
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 15:13 schreef bonenstaak het volgende:

[..]

Die 1250 kan ik mij echt niet voorstellen.. Hier vlakbij Amsterdam kost zo een appartement 220k en levert het 1100/1150 euro per maand op...
In de sociale huur kan de maximum huurprijs ook zo wel eens beperkt tot 700 euro zijn.
pi_197926208
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 15:15 schreef dyna18 het volgende:

[..]

In de sociale huur kan de maximum huurprijs ook zo wel eens beperkt tot 700 euro zijn.
Eens, wij verhuren appartementen van ongeveer dezelfde grote en enkel en alleen door de WOZ vallen deze niet in de sociale sector. WOZ in Rotterdam loopt echter zwaar achter.
-
pi_197926367
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 15:05 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Fijn dat er weer een project met een normaal woonhuis langs komt.
Erdo heeft al twee andere projecten eerder bij SiG gefinancierd.

Edit: op basis van afmeting en energielabel vraag ik mij af of deze woning niet in de sociale huur sector terecht komt. De voorspelde huur van 1250 euro door SamenInGeld dient dan ook kritisch bekeken te worden.

Let op dat het tweede project een recreatiewoning is.
Opvallend genoeg hanteert SiG nog niet een hogere rente voor deze projecten die een wat hoger risico hebben.
Ik was ook al aan het rekenen of deze commerciële gemaakt kan worden. Er zit wel een grote keuken in dat scheeld iets, maar dan nog kom ik best veel punten tekort... Geen berging en buitenruimte, zo ik kan zien.

Wanneer huurder na de huurcommissie gaat heeft Erdo en daardoor mogelijk ook de investeerders een probleem. Huur kan wel eens gematigd worden naar een huur van max ¤500, gellukig heeft hij meer panden dus dat scheeld iets. Dus dit is ook een project wat niet helemaal risicoloos is. Want stel in het ergste geval er moet geveild worden door voorstaande, dan drukt de zittende huurder flink de waarde.
pi_197926638
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 15:23 schreef Hanzul2 het volgende:

[..]

Ik was ook al aan het rekenen of deze commerciële gemaakt kan worden. Er zit wel een grote keuken in dat scheeld iets, maar dan nog kom ik best veel punten tekort... Geen berging en buitenruimte, zo ik kan zien.

Wanneer huurder na de huurcommissie gaat heeft Erdo en daardoor mogelijk ook de investeerders een probleem. Huur kan wel eens gematigd worden naar een huur van max ¤500, gellukig heeft hij meer panden dus dat scheeld iets. Dus dit is ook een project wat niet helemaal risicoloos is. Want stel in het ergste geval er moet geveild worden door voorstaande, dan drukt de zittende huurder flink de waarde.
SIG project van Erdo, Erdo heeft ook de Pleinweg, en ik meen dat de Dr ook al andere projecten / pitches had, niet zo snel gevonden welke
pi_197926677
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 15:23 schreef Hanzul2 het volgende:
Wanneer huurder na de huurcommissie gaat heeft Erdo en daardoor mogelijk ook de investeerders een probleem. Huur kan wel eens gematigd worden naar een huur van max ¤500, gellukig heeft hij meer panden dus dat scheeld iets. Dus dit is ook een project wat niet helemaal risicoloos is. Want stel in het ergste geval er moet geveild worden door voorstaande, dan drukt de zittende huurder flink de waarde.
Kiezen verhuurder onder andere daarom niet voor een huurcontract voor bepaalde tijd? Komen er problemen kan het contract beëindigd worden.
pi_197926733
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 15:39 schreef W1241302 het volgende:

[..]

Kiezen verhuurder onder andere daarom niet voor een huurcontract voor bepaalde tijd? Komen er problemen kan het contract beëindigd worden.
Klopt zal hier wss ook wel gedaan worden. Dit is ook een van de redenen dat de politiek van tijdelijke contracten afwil. Je kan trouwens als verhuurder ook niet meteen van een tijdelijk contract af, maar meestal (pas) na 2 jaar.
pi_197926995
quote:
12s.gif Op woensdag 10 februari 2021 15:37 schreef peterc het volgende:

[..]

SIG project van Erdo, Erdo heeft ook de Pleinweg, en ik meen dat de Dr ook al andere projecten / pitches had, niet zo snel gevonden welke
De dokter zit in Den Haag met zijn andere drie panden: https://investeren.sameni(...)n-der-woudendijk-185
Erdo heeft ook Zweedsestraat: https://investeren.sameni(...)m-zweedsestraat-91-b
pi_197927110
[quote]0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 15:57 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

.
Pecunia non olet
pi_197927712
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 15:42 schreef Hanzul2 het volgende:

[..]

Klopt zal hier wss ook wel gedaan worden. Dit is ook een van de redenen dat de politiek van tijdelijke contracten afwil. Je kan trouwens als verhuurder ook niet meteen van een tijdelijk contract af, maar meestal (pas) na 2 jaar.
Geen idee of tijdelijke contracten weer verboden worden (onbetrouwbare overheid). Maar een vergunningstelsel zie ik er nog wel snel komen. Dat is er nu al in sommige steden zoals Groningen, en daar zijn ze er erg enthousiast over (want de overheid krijgt meer invloed).
Daarin zal dan ook vast wel strak gehandhaafd worden op het volgen van de maximale huur voor een sociale sector woning. Daarmee zullen dit soort verhuurders mogelijk in de problemen komen, wat dus extra risico betekend voor dit project.
pi_197928132
quote:
eigen vermogen is in 2020 ineens 30K lager wat zou dat kunnen zijn?
  woensdag 10 februari 2021 @ 17:08:11 #176
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_197928386
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 16:56 schreef Aalsmeer15 het volgende:

[..]

eigen vermogen is in 2020 ineens 30K lager wat zou dat kunnen zijn?
Goed bedrijfsresultaat en EV ineens 30K lager.
Wie kan mij dat uitleggen?
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_197928500
En nu is het laatste staartje ook binnen en kan de vlag echt uit! w/

Geachte investeerder,

De laatste betaling van 3 rentetermijnen voor Project 78 Noo.Me Rotterdam is aan u overgemaakt. Hiermee is deze lening volledig afgelost. Wij danken u, mede namens de ondernemers, voor uw investering in dit project.

Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
pi_197928614
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 17:08 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]

Goed bedrijfsresultaat en EV ineens 30K lager.
Wie kan mij dat uitleggen?
wellicht de bouwmaterialen die ze gekocht hebben voor het nieuwe pand? Pure aanname. Aangezien ze die al in bezit hebben volgens de pitch.
pi_197928769
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 16:56 schreef Aalsmeer15 het volgende:

[..]

eigen vermogen is in 2020 ineens 30K lager wat zou dat kunnen zijn?
Kan het te maken hebben met de aankoop van het bedrijfspand vorig jaar via Geldvoorelkaar?
pi_197929017
quote:
14s.gif Op woensdag 10 februari 2021 14:30 schreef Horsemen het volgende:
5 jarig project (recreatiewoning) Vandaag presenteren wij een nieuw project aan Rijksstraatweg 186 328 te Dordrecht. Je kunt op 12 februari 2021 vanaf 14.30 uur investeren in dit project. Het betreft een 4 kamer recreatiewoning met 2 badkamers, tuin, parkeerplaats en dakterras, op Resort De Biesbosch.
https://investeren.sameni(...)t-rijksstraatweg-186
https://www.europarcsverk(...)ewoningen/delice-249
"Recreatie woning vanaf ¤ 169.500. Getoonde prijs is exclusief kavel, meubelpakket en tuinaanleg.". Pitch: Marktwaarde vrije verkoop ¤ 210.000,00.

[ Bericht 1% gewijzigd door Inductor op 10-02-2021 18:01:10 ]
pi_197929193
quote:
7s.gif Op woensdag 10 februari 2021 17:54 schreef Inductor het volgende:

[..]

https://www.europarcsverk(...)ewoningen/delice-249
"Recreatie woning vanaf ¤ 169.500. Getoonde prijs is exclusief kavel, meubelpakket en tuinaanleg.". Pitch: Marktwaarde vrije verkoop ¤ 210.000,00.
Goed gevonden!
In de pitch is helaas niets terug te vinden of de grond in eigendom is. Dat zou het verschil kunnen verklaren.
pi_197935575
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 22:50 schreef ETphonehome het volgende:
En nogmaals Kommer en kwel: zojuist het fiscaal overzicht 2020 van KoM vergeleken met de bijschrijvingen over 2020: volgens het fiscaal overzicht van KoM heb ik ruim 50% meer ontvangen als dat ik in werkelijkheid ontvangen heb!
Zelfs de ontvangen aflossingen zoals gespecificeerd op het overzicht zijn meer als dat ik in werkelijkheid binnen gekregen heb op mijn bankrekening.

Het is weer weekend, mail verstuurd en de popcorn alvast maar weer klaargezet.
En ondertussen antwoord van KoM:

"Beste ET,

Het fiscaal overzicht wordt automatisch gegenereerd op basis van de transacties die in ons systeem bekend zijn. Het is voor ons niet mogelijk individuele jaaropgaven aan te passen.

Kapitaal op Maat meld zelf geen gegevens bij de BD en de jaaropgave is slechts en hulpmiddel voor uw individuele belastingaangifte. Aan u de keus of daarbij uw eigen administratie aanhoud of onze jaaropgave.

Groet,

Team Kapitaal op Maat"
pi_197935788
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 22:28 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

En ondertussen antwoord van KoM:

"Beste ET,

Het fiscaal overzicht wordt automatisch gegenereerd op basis van de transacties die in ons systeem bekend zijn. Het is voor ons niet mogelijk individuele jaaropgaven aan te passen.

Kapitaal op Maat meld zelf geen gegevens bij de BD en de jaaropgave is slechts en hulpmiddel voor uw individuele belastingaangifte. Aan u de keus of daarbij uw eigen administratie aanhoud of onze jaaropgave.

Groet,

Team Kapitaal op Maat"
8)7

Weer eens een gevalletje van valse en misleidende informatie van KoM.
Wanneer pakt de AFM deze club eens aan!
pi_197938033
Zorghotel WaardevoorjeGeld heeft het eerste miljoen binnen
  donderdag 11 februari 2021 @ 06:23:18 #187
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_197938052
quote:
1e hypotheek, dat wel.

Aankoop om te verhuren aan eigen BV.

Wat een romslomp en hoop kosten voor een relatief laag bedrag.?
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_197938434
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 06:23 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]

1e hypotheek, dat wel.

Aankoop om te verhuren aan eigen BV.

Wat een romslomp en hoop kosten voor een relatief laag bedrag.?
Ik heb de lener nog niet nagekeken, maar vanuit privé box 3 huurinkomsten van je bv krijgen is natuurlijk redelijk interessant. Net alsof je het over zorgcowboys hebt die privé het pand bezitten waar de instelling in zit (en huurt).
pi_197938465
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 08:00 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Ik heb de lener nog niet nagekeken, maar vanuit privé box 3 huurinkomsten van je bv krijgen is natuurlijk redelijk interessant. Net alsof je het over zorgcowboys hebt die privé het pand bezitten waar de instelling in zit (en huurt).
Kan niet, een dergelijk pand zit verplicht in box 1, ter beschikking stellen aan.
Pecunia non olet
pi_197939135
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 08:00 schreef investeerdertje het volgende:
maar vanuit privé box 3 huurinkomsten van je bv krijgen is natuurlijk redelijk interessant.
Ondernemer kent denk ik niet de tbs-regeling waarbij het uiteindelijk gewoon in box 1 belast gaat worden en ook de latere verkoopwinst in box 1 valt. Dus of hij heeft het niet helemaal begrepen, of er is iets wat ons niet verteld wordt.

https://www.sra.nl/nieuwsbyid?id=eb3530937f8b476ca8ed54d61940c715 Afschrijvingsregels zijn voor eigen gebruik inmiddels aangepast, je mag maar tot 100% woz afschrijven ipv 50% bij eigen gebruikt.
pi_197940531
iemand een linkje van omni sdt b.v. op collin?
pi_197942127
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 09:02 schreef tnhb het volgende:

[..]

Ondernemer kent denk ik niet de tbs-regeling waarbij het uiteindelijk gewoon in box 1 belast gaat worden en ook de latere verkoopwinst in box 1 valt. Dus of hij heeft het niet helemaal begrepen, of er is iets wat ons niet verteld wordt.

https://www.sra.nl/nieuwsbyid?id=eb3530937f8b476ca8ed54d61940c715 Afschrijvingsregels zijn voor eigen gebruik inmiddels aangepast, je mag maar tot 100% woz afschrijven ipv 50% bij eigen gebruikt.
Ter info: 100% WOZ is van toepassing voor de VPB. Bij de IB is afschrijven tot van de 50% WOZ in eigen gebruik mogelijk. Desondanks had ik ook niet voor deze constructie gekozen.
pi_197942738
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 11:57 schreef Willies0199 het volgende:

[..]

Ter info: 100% WOZ is van toepassing voor de VPB. Bij de IB is afschrijven tot van de 50% WOZ in eigen gebruik mogelijk. Desondanks had ik ook niet voor deze constructie gekozen.
Correct, dat verschil was ik even vergeten.
pi_197942844
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 15:05 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Fijn dat er weer een project met een normaal woonhuis langs komt.
Erdo heeft al twee andere projecten eerder bij SiG gefinancierd.

Edit: op basis van afmeting en energielabel vraag ik mij af of deze woning niet in de sociale huur sector terecht
komt. De voorspelde huur van 1250 euro door SamenInGeld dient dan ook kritisch bekeken te worden.

Let op dat het tweede project een recreatiewoning is.
Opvallend genoeg hanteert SiG nog niet een hogere rente voor deze projecten die een wat hoger risico hebben.
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 15:13 schreef bonenstaak het volgende:

[..]

Die 1250 kan ik mij echt niet voorstellen.. Hier vlakbij Amsterdam kost zo een appartement 220k en levert het 1100/1150 euro per maand op...

Aanvulling van de bungalow:

Opmerkingen in taxatierapport

Voor het park zijn verplichte servicekosten verschuldigd. Per jaar voor een recreatiewoning voor 6 personen: ¤ 2.315,00

Deze post komt niet terug in de financiële analyse.. Ook de 15% bemiddeling bij verhuur door het park zie ik niet echt terugkomen.
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 15:23 schreef Hanzul2 het volgende:

[..]

Ik was ook al aan het rekenen of deze commerciële gemaakt kan worden. Er zit wel een grote keuken in dat scheeld iets, maar dan nog kom ik best veel punten tekort... Geen berging en buitenruimte, zo ik kan zien.

Wanneer huurder na de huurcommissie gaat heeft Erdo en daardoor mogelijk ook de investeerders een probleem. Huur kan wel eens gematigd worden naar een huur van max ¤500, gellukig heeft hij meer panden dus dat scheeld iets. Dus dit is ook een project wat niet helemaal risicoloos is. Want stel in het ergste geval er moet geveild worden door voorstaande, dan drukt de zittende huurder flink de waarde.
Het risico is niet dat de huur verlaagd moet worden, het risico is dat het over 2 jaar niet tegen 3% gefinancierd kan worden. 24 maanden elke maand een paar tientjes / 100 euro erbij is geen probleem als de rente daarna halveert.

Dat gezegd hebbende. In Rotterdam is de WOZ van 1-1-2020 al gepubliceerd, in mijn 11 Rotterdamse projecten is de LTV (leenbedrag schaal 1 tegenover WOZ) gedaald van gemiddeld 73,76% naar 63,34%. Ik verwacht dat een hoop (lees: al) van deze projecten de komende 13 maanden afgelost worden omdat ze een stuk goedkoper gefinancierd kunnen worden.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_197944128
quote:
99s.gif Op donderdag 11 februari 2021 12:40 schreef CaLeX het volgende:
In Rotterdam is de WOZ van 1-1-2020 al gepubliceerd, in mijn 11 Rotterdamse projecten is de LTV (leenbedrag schaal 1 tegenover WOZ) gedaald van gemiddeld 73,76% naar 63,34%
Ik heb die vergelijking niet zo snel kunnen maken, ik zie wel een gemiddelde stijging van de WOZ waarde van ca. 15.7% , dat is dan verdeeld over 14 projecten en gaat van 0.62% tot 59.1% (verhoging WOZ 2020 tov WOZ 2019).
pi_197946345
Reactie van Collin inzake BackWERK:

"De A.G. staat garant voor de verplichtingen van de dochter. Er is een intercompany rekening courant verhouding met o.a. de Gmbh . De A.G. mag niet zomaar de aansprakelijkheid intrekken (internationale accountancy regels)."
  donderdag 11 februari 2021 @ 16:35:44 #197
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_197946610
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2021 09:29 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Het is KOM dus ik doe sowieso al niet mee.
Op mijn vragen hoe het zit met de zekerheden van een project wat al 3,5 jaar niet meer betaald wordt gewoonweg niet geantwoord. KOM laat je in de kou staan bij problemen.
Naak niet uit wie niet mee doet,

Project zit in enkele uren toch al op 95%.
Waarschijnlijk veel NIET-Fokkers.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_197947815
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 08:05 schreef obligataire het volgende:

[..]

Kan niet, een dergelijk pand zit verplicht in box 1, ter beschikking stellen aan.
Ja klopt, scherp
  donderdag 11 februari 2021 @ 18:58:14 #199
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_197949915
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 17:30 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Ja klopt, scherp
Schijnt dat ik wat heb los gemaakt.
Veel (On)kunde bij investeerders.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_197952428
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 18:58 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]

Schijnt dat ik wat heb los gemaakt.
Veel (On)kunde bij investeerders.
Wat los gemaakt?
pi_197952681
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 18:58 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]

Schijnt dat ik wat heb los gemaakt.
Veel (On)kunde bij investeerders.
🤮
Sprak de specialist 😉

We zijn hier om van elkaar te leren en ervaring te delen.
pi_197958786
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 11:51 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Pitch staat nu officieel op de website:
https://waardevoorjegeld.nl/project/LSN_Lease_breidt_uit
Project heel snel volgeschreven
pi_197958979
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 05:32 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Project heel snel volgeschreven
Zeker, WvjG heeft redelijk snel een achterban opgebouwd die dit soort bedragen makkelijk aan kan. ^O^
pi_197959403
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 06:47 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Zeker, WvjG heeft redelijk snel een achterban opgebouwd die dit soort bedragen makkelijk aan kan. ^O^
Dat blijkt want het is een matig project met zwakke zekerheden. Ik wacht deel 2 af, met 2e hypotheek en hopelijk wat bewezen trackrecord?
Pecunia non olet
  vrijdag 12 februari 2021 @ 08:16:02 #205
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_197959427
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 06:47 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Zeker, WvjG heeft redelijk snel een achterban opgebouwd die dit soort bedragen makkelijk aan kan. ^O^
Zal zeker bijdrage door de persoonlijke benadering van Johan.
Op sommige andere platforms heb ik soms het gevoel maar gewoon een nummer te zijn.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_197959534
CRE rente betalingen binnen
pi_197959920
Alweer een vervroegde aflossing van GvE. Een snackbar met betaling van de volledige rente.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_197959982
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 09:05 schreef bubbels234 het volgende:
Alweer een vervroegde aflossing van GvE. Een snackbar met betaling van de volledige rente.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat zijn de vervroegde aflossingen waarvoor de vlag uit kan. ^O^
pi_197960530
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2021 10:26 schreef samlood het volgende:
iemand een linkje van omni sdt b.v. op collin?
Niemand? :P
pi_197960846
Vervolginvestering op NLInvesteert

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_197961341
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 10:08 schreef kopersneek het volgende:
Vervolginvestering op NLInvesteert

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dankje, meegenomen voor basisbedrag.
pi_197961629
quote:
12s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 08:32 schreef peterc het volgende:
CRE rente betalingen binnen
Nog steeds zonder aflossing Steyl. Dit duurt nu wel erg lang voordat deze wordt afgelost.

[ Bericht 0% gewijzigd door KrekelJapie op 12-02-2021 11:24:40 ]
pi_197961652
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 09:50 schreef postkoetspoetser het volgende:

[..]

Niemand? :P
staat nu open
pi_197961733
GVE Bozetrade open & vol
pi_197961776
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 10:58 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Nog steeds zonder aflossing Steyl. Dit duurt nu wek weg lang voordat deze wordt afgelost.
Klopt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_197961778
quote:
12s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 11:06 schreef peterc het volgende:

GVE Bozetrade open & vol
Server was overbelast. Helaas.
pi_197961853
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 11:09 schreef quepos het volgende:

[..]

Server was overbelast. Helaas.
Ja, waardeloos.
Ik zat ook weer klaar, alle stappen doorlopen maar toch net te laat.
pi_197962000
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 11:00 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

staat nu open
Ik kan hem niet meer vinden, ligt dit aan mij?
pi_197962028
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 11:23 schreef postkoetspoetser het volgende:

[..]

Ik kan hem niet meer vinden, ligt dit aan mij?
Zat binnen de minuut vol:
https://www.collincrowdfund.nl/omni-sdt-b-v/
pi_197962034
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 11:13 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ja, waardeloos.
Ik zat ook weer klaar, alle stappen doorlopen maar toch net te laat.
ik ga niet eens meer klaar zitten bij zo'n klein bedrag.
Op de een of andere manier ben ik dan toch altijd te laat doordat ik met mijn verbinding er niet door kom.
  vrijdag 12 februari 2021 @ 12:28:46 #221
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_197962968
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 06:47 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Zeker, WvjG heeft redelijk snel een achterban opgebouwd die dit soort bedragen makkelijk aan kan. ^O^
Ik ben benieuwd of dat ook geldt voor de 2,5 miljoen die ze willen ophalen voor het Zorghotel in Oisterwijk.
pi_197963751
quote:
Ik wens ze veel geluk. Vond 'm veel te speculatief voor zo'n klein beetje rente. Eigenlijk had hij een bonus moeten bieden als % van de verkoopwinst :7 , dan hadden alle neuzen tenminste dezelfde kant op gestaan.
Pecunia non olet
pi_197964988
SIG open, proj Schiedam begon al met 50k inleg in 1a, en SIG servertje heb het ook heavy
pi_197965010
quote:
12s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 14:32 schreef peterc het volgende:
SIG open, proj Schiedam begon al met 50k inleg in 1a, en SIG servertje heb het ook heavy
Zag hetzelfde. Er zat al 50k in voordat de investeerknop actief werd.
pi_197965015
SiG helemaal plat _O-
  vrijdag 12 februari 2021 @ 14:36:14 #226
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_197965056
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 14:34 schreef Faraday01 het volgende:
SiG helemaal plat _O-
Ook niet echt slim om 2 projecten precies tegelijkertijd open te zetten....
pi_197965065
SIG kan deze 'run' duidelijk niet aan. Ik had geluk en zit er wel in. Als motivatie durf ik Fok! amper nog te melden uit angst om te laat te zijn. Hoe gek gaat het nog worden? :?
pi_197965076
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 14:36 schreef Aster1X het volgende:
SIG kan deze 'run' duidelijk niet aan. Ik had geluk en zit er wel in. Als motivatie durf ik Fok! amper nog te melden uit angst om te laat te zijn. Hoe gek gaat het nog worden? :?
Idem
pi_197965082
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 14:34 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

Zag hetzelfde. Er zat al 50k in voordat de investeerknop actief werd.
Idd, en er eerst een keer uit zijn gegoeid, toch mee kunnen nemen. Er is gewoon veel geld dat een weg zoekt naar een relatief veilig rendement. Hier hetzelfde geen Fok bijgetypt en middels snelbutten vasstaand bedrag geinvesteerd. Recrecatiewoning, neem ik niet mee.

[ Bericht 4% gewijzigd door Hanzul2 op 12-02-2021 14:42:51 ]
pi_197965096
Ik heb meegedaan met de van Swindenlaan. De andere laat ik aan me voorbij gaan.
pi_197965153
De schijven zijn fors overschreven. Schijf 2 zelfs met 12k _O-
pi_197965159
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 14:38 schreef Faraday01 het volgende:
Ik heb meegedaan met de van Swindenlaan. De andere laat ik aan me voorbij gaan.
Dat denken er meer. Van Swindenlaan is al vol, recreatiewoning staat pas op 25%.
pi_197965168
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 14:34 schreef Faraday01 het volgende:
SiG helemaal plat _O-
Wat dat betreft heeft de Collin de ICT zaken wel heel goed op orde. Dagelijks veel traffic om 11uur, maar eigenlijk nooit problemen.

Geldvoorelkaar en sameningeld daarentegen....
pi_197965275
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 14:41 schreef Aster1X het volgende:

[..]

Dat denken er meer. Van Swindenlaan is al vol, recreatiewoning staat pas op 25%.
Rekenmachine van SIG werkt ook niet meer. Bovenin staat 40% bereikt zijnde 71k, terwijl in schijf 1A alleen al 88 k zit.
pi_197967048
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 14:34 schreef Faraday01 het volgende:
SiG helemaal plat _O-
Wat een ellende inderdaad. Heb ik ook in mijn motivatie vermeld trouwens. Toch nog mee kunnen nemen in 1B.
pi_197968699
quote:
In januari heeft u voor project Röntgenstraat 35 C Vlaardingen naast de reguliere betaling van rente en eventuele aflossing een extra rente betaling ontvangen. Dit is destijds per abuis niet meegenomen in de communicatie. Er is in overleg met de project eigenaar besloten tot een extra rente betaling omdat het daadwerkelijk passeren bij de notaris later heeft plaatsgevonden dan toegezegd.
Extra rente is altijd fijn. Ik kon deze alleen niet vinden in het wallet. Nu blijkt de boekingsdatum op 3-3-2020 te staan. Het project is pas in december 2020 gestart
pi_197968857
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 17:40 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Extra rente is altijd fijn. Ik kon deze alleen niet vinden in het wallet. Nu blijkt de boekingsdatum op 3-3-2020 te staan. Het project is pas in december 2020 gestart
Vreemd, bij mij staat (en stond) deze boeking op 4-1-2021.
pi_197968941
quote:
12s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 08:32 schreef peterc het volgende:
CRE rente betalingen binnen
En in 1 keer compleet _O_
Pecunia non olet
pi_197969339
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 10:58 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Nog steeds zonder aflossing Steyl. Dit duurt nu wel erg lang voordat deze wordt afgelost.
In de tussentijd wel steeds rente, ik vind het prima. :)
  zaterdag 13 februari 2021 @ 07:05:53 #240
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_197977416
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 17:40 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Extra rente is altijd fijn. Ik kon deze alleen niet vinden in het wallet. Nu blijkt de boekingsdatum op 3-3-2020 te staan. Het project is pas in december 2020 gestart
Bij mij staat de eerste rente geboekt op 4-1-2021. Waarom dat bij andere dan anders is?????????????
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_197977436
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 18:27 schreef lykkefund het volgende:

[..]

In de tussentijd wel steeds rente, ik vind het prima. :)
Dat wel inderdaad. Maar met zoveel verlengingen en nu ook de vertraging met de herfinanciering bij OPC geeft voor mij wel aan dat er meer risico's aan dit project hangen dan de rente doet vermoeden.
pi_197980475
Recreatiewoning is ook vol
pi_197984119
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 12:02 schreef KrekelJapie het volgende:
Recreatiewoning is ook vol
Een hapje schijf 1a kon geen kwaad leek me........
Pecunia non olet
pi_197995414
Slijterij
https://www.collincrowdfund.nl/wynshop-b-v/
2e hypotheek woonhuis + 2e hypotheek bedrijfspand
pi_197995888
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 09:04 schreef KrekelJapie het volgende:
Slijterij
https://www.collincrowdfund.nl/wynshop-b-v/
2e hypotheek woonhuis + 2e hypotheek bedrijfspand
Die lust ik wel als iemand een linkje weet te bemachtigen. Curieus dat dit dan weer geen direct-lening is trouwens, maar daardoor extra interessant.
pi_197996629
quote:
14s.gif Op zondag 14 februari 2021 09:57 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]

Die lust ik wel als iemand een linkje weet te bemachtigen. Curieus dat dit dan weer geen direct-lening is trouwens, maar daardoor extra interessant.
Ik wil ook wel meedoen voor mijn standaard bedrag als er een linkje komt. De wekker ga ik er niet voor zetten.
pi_197996821
quote:
14s.gif Op zondag 14 februari 2021 09:57 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]

Die lust ik wel als iemand een linkje weet te bemachtigen. Curieus dat dit dan weer geen direct-lening is trouwens, maar daardoor extra interessant.
Ik vind het wel een aardig verhaal met een nette rente. Beter zo dan direct lening, nu blijft er nog wat over;-). Ben wel benieuwd wie het echte gezicht wordt van de zaak, omdat ze natuurlijk nevenactiviteiten hebben.
Ik ga een linkje proberen te krijgen.
pi_197996892
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2021 11:03 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Ik vind het wel een aardig verhaal met een nette rente. Beter zo dan direct lening, nu blijft er nog wat over;-). Ben wel benieuwd wie het echte gezicht wordt van de zaak, omdat ze natuurlijk nevenactiviteiten hebben.
Ik ga een linkje proberen te krijgen.
Uit de pitch
quote:
Wat hen opviel is dat het dorp rijk is aan speciaalzaken, echter ontbreekt er een goed adres voor lekkere en betaalbare kwaliteitswijnen.
Nemen ze dan nu een slecht adres met vieze en onbetaalbare wijnen over?

Gezicht
quote:
Marjolein en Daan nemen de dagelijkse leiding, marketing en sales voor hun rekening. Twee ervaren krachten van Gusto blijven als sommelier en vinoloog de vaste gezichten bij WYNSHOP.
pi_197998175
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 08:16 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]

Zal zeker bijdrage door de persoonlijke benadering van Johan.
Op sommige andere platforms heb ik soms het gevoel maar gewoon een nummer te zijn.
Ik vind die persoonlijke benadering van Johan, niet altijd even constructief. Ook als hij vind dat iemand zijn site afstruint naar een innercrowd link dan nog moet hij de fout bij zichzelf zoeken en niet hier op het platform de beste gebruiker aanspreken, die overigens gewoon op de openbare versie van de site de link gevonden had. Ik vind zoiets onprofessioneel en gemakkelijk te voorkomen door zo'n innercrowd link even achter een slotje te zetten.

Er is niks mis met persoonlijke benadering, zolang die niet persoonlijk wordt.

Vond deze nuance toch even nodig, niet bedoeld om iemand voor het been te schoppen.
pi_197998544
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2021 11:08 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Uit de pitch
[..]

Nemen ze dan nu een slecht adres met vieze en onbetaalbare wijnen over?

Gezicht
[..]

Slijterij Gusto klinkt wat "oubollig", WYNSHOP is frisser, locatie OK vlak bij winkelcentrum, en met de populatie van Goirle (niet direct een stakkerdorp) , groot netwerk van de ondernemers, en andere hoofdactiviteiten/werkzaamheden, en "maar" 100k met aflossing.
Ondernemers kunnen ook aan kruisbestuiving doen, het weggeven van een flesje wijn als relatiegeschenk uit eigen toko. Het organiseren van activiteiten / evenementen / workshops usw voor relaties in eigen hutje.
Deze lust ik wel, linkje welkom, alvast dank
pi_198008038
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2021 11:03 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Ik vind het wel een aardig verhaal met een nette rente. Beter zo dan direct lening, nu blijft er nog wat over;-). Ben wel benieuwd wie het echte gezicht wordt van de zaak, omdat ze natuurlijk nevenactiviteiten hebben.
Ik ga een linkje proberen te krijgen.
Aardig verhaal inderdaad. Volledige aflossing is ook positief. En ook al zijn het 2e hypotheken op woonhuis en bedrijfspand geeft dat wel aan dat ze er vol voor gaan.

Mooie rente/risico verhouding waarbij zeker in de loop vd tijd het risico erg klein zal zijn.

Als het je lukt een link te krijgen heb ik interesse.

Ben helaas niet altijd in gelegenheid om op de tijden direct aan de knoppen te zitten en dat is tegenwoordig op elk platform (met redelijke zekerheden) toch wel echt nodig
  zondag 14 februari 2021 @ 21:46:50 #252
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_198009256
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 12:27 schreef Kletsmajoortje het volgende:
Ik vind die persoonlijke benadering van Johan, niet altijd even constructief. Ook als hij vind dat iemand zijn site afstruint naar een innercrowd link dan nog moet hij de fout bij zichzelf zoeken en niet hier op het platform de beste gebruiker aanspreken, die overigens gewoon op de openbare versie van de site de link gevonden had. Ik vind zoiets onprofessioneel en gemakkelijk te voorkomen door zo'n innercrowd link even achter een slotje te zetten.

Er is niks mis met persoonlijke benadering, zolang die niet persoonlijk wordt.

Vond deze nuance toch even nodig, niet bedoeld om iemand voor het been te schoppen.
Johan heeft toch direct daarna zijn oprechte excuses aangeboden? We moeten ook niet té kleinzerig zijn hier. In principe waardeer ik het als een platform meeleest en ook actief iets op onze mening/commentaren uitdoet.
pi_198009495
Maffe vraag misschien :) maar waar vind ik de jaaropgaaf bij Collin?
Pecunia non olet
pi_198009595
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 22:02 schreef obligataire het volgende:
Maffe vraag misschien :) maar waar vind ik de jaaropgaaf bij Collin?
Zie Rekening Courant en dan tabblad Jaaropgaven
pi_198009644
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 22:08 schreef ML45 het volgende:

[..]

Zie Rekening Courant en dan tabblad Jaaropgaven
Hebbes. Tnx :)
Pecunia non olet
pi_198009977
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 20:49 schreef jsuijker het volgende:

[..]

Aardig verhaal inderdaad. Volledige aflossing is ook positief. En ook al zijn het 2e hypotheken op woonhuis en bedrijfspand geeft dat wel aan dat ze er vol voor gaan.

Mooie rente/risico verhouding waarbij zeker in de loop vd tijd het risico erg klein zal zijn.

Als het je lukt een link te krijgen heb ik interesse.

Ben helaas niet altijd in gelegenheid om op de tijden direct aan de knoppen te zitten en dat is tegenwoordig op elk platform (met redelijke zekerheden) toch wel echt nodig
Hier is de link van de W*NSHOP

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_198010239
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2021 22:27 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Hier is de link van de W*NSHOP

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedankt! Ondanks het late tijdstip zit hij al voor 25% vol, gaat vlot dus....
Pecunia non olet
pi_198010393
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2021 22:27 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Hier is de link van de W*NSHOP

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedankt weer Jaco! Laatste weken helaas vaak te laat bij projecten.

Deze groot meegenomen. Mooie rente voor de zekerheden die er zijn.geen gedoe met morele waarde of geen hypotheken, deze mensen gaan all in. Dan durf ik ook wel wat risico te lopen..
-
pi_198010578
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 22:40 schreef obligataire het volgende:

[..]

Bedankt! Ondanks het late tijdstip zit hij al voor 25% vol, gaat vlot dus....
thanks / idem // 30% vol / w/
pi_198010581
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2021 22:27 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Hier is de link van de W*NSHOP

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank!
pi_198010899
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 22:50 schreef bonenstaak het volgende:

[..]

Bedankt weer Jaco! Laatste weken helaas vaak te laat bij projecten.

Deze groot meegenomen. Mooie rente voor de zekerheden die er zijn.geen gedoe met morele waarde of geen hypotheken, deze mensen gaan all in. Dan durf ik ook wel wat risico te lopen..
Helemaal mee eens, het is een goed verhaal en corona risico's zie ik ook niet, pimpelen doen de mensen toch altijd wel en misschien wel wat meer dan anders :) De zekerheid op de woning heb ik wat twijfel over maar daar krijg je dan wel 8% voor, dat is gewoon goed in deze tijd.
Pecunia non olet
pi_198011706
Vraagtekens bij crowdfunding rendementen
Het netto rendement in de crowdfundingmarkt ligt op dit moment op 4,6%. In totaal is reeds 44,2% van verstrekte leningen afgelost van de ruim 1,1 miljard euro (!) funding.

De analyse van Crowdfundmarkt roept wel vragen op. Uit onderzoek blijkt namelijk dat een aantal crowdfundingplatformen achterloopt met het publiceren van de rendementsgegevens of zelfs helemaal geen crowdfundingcijfers meer publiceert. Dit is zorgelijk in het kader van de transparantie van de markt en de informatieverstrekking aan investeerders in crowdfunding.
  maandag 15 februari 2021 @ 06:57:48 #263
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_198011891
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 12:27 schreef Kletsmajoortje het volgende:

[..]

Ik vind die persoonlijke benadering van Johan, niet altijd even constructief. Ook als hij vind dat iemand zijn site afstruint naar een innercrowd link dan nog moet hij de fout bij zichzelf zoeken en niet hier op het platform de beste gebruiker aanspreken, die overigens gewoon op de openbare versie van de site de link gevonden had. Ik vind zoiets onprofessioneel en gemakkelijk te voorkomen door zo'n innercrowd link even achter een slotje te zetten.

Er is niks mis met persoonlijke benadering, zolang die niet persoonlijk wordt.

Vond deze nuance toch even nodig, niet bedoeld om iemand voor het been te schoppen.
Terecht punt.
Die van Johan had ik toen ook gezien.
Dat was volgens mij een te snelle reactie die achteraf beter met een direct email gedaan had kunnen worden.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_198012187
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2021 22:27 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Hier is de link van de W*NSHOP

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
^O^
Meegenomen.
  maandag 15 februari 2021 @ 07:54:59 #265
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_198012194
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2021 22:27 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Hier is de link van de W*NSHOP

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb 'm klein mee gepakt, zit al op 45%
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_198012295
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2021 22:27 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Hier is de link van de W*NSHOP

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank! Het (alcohol) gehalte zit inmiddels op 45%.
pi_198012643
Ik neem de wynshop ook mee, bedankt voor de link! Zou ie vol komen voor publicatie?
pi_198012976
Dank voor de link Jaco078. Wynshop staat al op 54%.
pi_198012986
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 09:19 schreef Aster1X het volgende:
Dank voor de link Jaco078. Wynshop staat al op 54%.
en door mij op 55 % B:)B
pi_198013065
56% van gemaakt ... Fok projectje of net iets te groot? :)
pi_198013177
Ik heb vanmorgen vroeg ook al een slokje wijn genomen. Naast de eerder genoemde argumenten vind ik het positief dat er 3 ondernemers zijn en dat het bedrag dat aan goodwill betaald wordt ook te overzien is.
pi_198014446
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 09:28 schreef kopersneek het volgende:
56% van gemaakt ... Fok projectje of net iets te groot? :)
79%. Nog 21k te gaan
pi_198014486
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 11:07 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

79%. Nog 21k te gaan
Redden we wel denk ik :-). Gemiddelde bedrag per investeerder ook bovengemiddeld.
pi_198014821
Dank voor het delen van de wijnshop, heb ook mijn bescheiden bijdrage gedaan.
pi_198015308
Dank voor het delen van de wynshop!

Verder een algemene vraag, op welke vlakken brengen jullie diversiviteit aan in jullie porfolio?
pi_198015675
Brix Industry B.V. gve weer voor groot bedrag open
pi_198015682
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2021 22:27 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Hier is de link van de W*NSHOP

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat ik wel vreemd vind is dat het pand van de wijnshop volgens google streetview mei 2018 leeg stond. Dus de slijterij die overgenomen wordt, zal niet zo lang in dit pand gezeten hebben...........................
https://www.google.com/ma(...).5213854!4d5.0666982
pi_198015722
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 12:24 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Wat ik wel vreemd vind is dat het pand van de wijnshop volgens google streetview mei 2018 leeg stond. Dus de slijterij die overgenomen wordt, zal niet zo lang in dit pand gezeten hebben...........................
https://www.google.com/ma(...).5213854!4d5.0666982

In 2014 zat de slijterij op een ander adres:
Slijterij Gusto, Van Hogendorpplein 79, 5051 SV Goirle
pi_198015782
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 12:23 schreef 109796 het volgende:
Brix Industry B.V. gve weer voor groot bedrag open
Iemand met een investering van 20.000 heeft zich teruggetrokken uit het project _O-
pi_198015802
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 12:26 schreef KrekelJapie het volgende:
In 2014 zat de slijterij op een ander adres:
Slijterij Gusto, Van Hogendorpplein 79, 5051 SV Goirle
Klopt, augustus 2016 zat hij daar ook: https://www.google.com/ma(...).5197224!4d5.0557472
  maandag 15 februari 2021 @ 12:52:23 #281
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_198016110
Zie
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 12:23 schreef 109796 het volgende:
Brix Industry B.V. gve weer voor groot bedrag open
Zie niets
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_198016222
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 12:52 schreef Zeghomaar het volgende:
Zie
[..]

Zie niets
= garage beverwijk: https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=23410
pi_198016451
quote:
Weer niet meer waarom ik hem niet heb meegenomen; aardig verhaal toch. Wel hoge Ltv
  maandag 15 februari 2021 @ 13:28:38 #284
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_198016705
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2021 13:12 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Weer niet meer waarom ik hem niet heb meegenomen; aardig verhaal toch. Wel hoge Ltv
Ik weet het wel.
Ging over kopen dan verhuren aan eigen bv.
Omslachtig, hoop rompslomp & kosten voor financiering.
Dat gaf toch vraagtekens.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_198017695
Het wijnglas van Collin zit Vol! Gemiddeld 1010 euro per investering
pi_198017791
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 14:24 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Het wijnglas van Collin zit Vol! Gemiddeld 1010 euro per investering
Er zat er een van 10k bij. Dan gaat het wel snel.
pi_198017894
quote:
14s.gif Op maandag 15 februari 2021 14:30 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Er zat er een van 10k bij. Dan gaat het wel snel.
En een 5K.
Meeste mensen investeren vooral 500 of 1000.

Echt een FOK project geworden dus. Jammer dat er niet een borrel als incentive was ;)
pi_198018332
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 14:24 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Het wijnglas van Collin zit Vol! Gemiddeld 1010 euro per investering
Het heeft wel als consequentie dat er maandag, dinsdag en woensdag geen project live gaat bij Collin. Dat zal nog niet vaak gebeurd zijn.
pi_198018383
Ik heb vanochtend ook een wijntje meegenomen :9

Jammer dat je bij Collin niet zoals bij SiG een opmerking kunt plaatsen, dan hadden we gezien hoeveel Fok!kers er in dit project zitten.
  maandag 15 februari 2021 @ 15:15:42 #290
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_198018563
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 15:04 schreef Faraday01 het volgende:
Ik heb vanochtend ook een wijntje meegenomen :9

Jammer dat je bij Collin niet zoals bij SiG een opmerking kunt plaatsen, dan hadden we gezien hoeveel Fok!kers er in dit project zitten.
Verwijzen jullie bij samen in geld allemaal naar FOK?

Doordat ik het daar zag kwam ik wel bij het forum. Maar ik verwijs niet bij elke investering bij SIG.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_198018732
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 15:15 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]

Verwijzen jullie bij samen in geld allemaal naar FOK?

Doordat ik het daar zag kwam ik wel bij het forum. Maar ik verwijs niet bij elke investering bij SIG.
Nee, niet iedereen doet dat. Is verder ook niet nodig dat elke FOKker dat doet.
Ik was er mee begonnen en probeer altijd wel stug de link van dit forum te plaatsen bij mijn SiG investeringen, om zo inderdaad andere investeerders van onze waardevolle analyse en discussie op de hoogte te brengen.
pi_198020278
NLI - Financiering aankoop woon- en bedrijfslocatie. Eerste hypotheek.
https://www.nlinvesteert.nl/investeren/terveldboomverzorging

Ziet er best aardig uit. Jonge ondernemende gozer die niet vies is van hard werken en wordt ondersteund door zijn ouders.
Of een herfinanciering na 2 jaar mogelijk is betwijfel ik, maar ik zou er geen moeite mee hebben om de looptijd te verlengen. In de kasstroom mis ik wel investeringen in machines e.d. wat vrij gebruikelijk is in deze branche.
pi_198021717
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 12:30 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Iemand met een investering van 20.000 heeft zich teruggetrokken uit het project _O-
Inmiddels ook weer vol.
pi_198022690
Een nieuw project bij SIG van een "oude" bekende Ilyas, nu voor ¤ 750.000!!!
Het hoogste bedrag bij SIG voor zover ik weet.
https://investeren.sameni(...)straat-25-a1-a2-a3-b
pi_198022754
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 19:15 schreef ML45 het volgende:
Een nieuw project bij SIG van een "oude" bekende Ilyas, nu voor ¤ 750.000!!!
Het hoogste bedrag bij SIG voor zover ik weet.
https://investeren.sameni(...)straat-25-a1-a2-a3-b
Enigste pluspunt, is dat je niet bij het opengaan van het project bij de knoppen hoeft te zitten, omdat je bang bent dat je achter het net vist.

Voor de rest opgeklopte rommel, WOZ 550000 en 7500000 nodig. Succes ermee.
pi_198022881
Ilyas krijgt het te hoog is zijn bol. Deze laat ik graag aan mij voorbij gaan. 4 huisnummers gesplitst en het gaat van 200k naar 750k
pi_198023317
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 19:15 schreef ML45 het volgende:
Een nieuw project bij SIG van een "oude" bekende Ilyas, nu voor ¤ 750.000!!!
Het hoogste bedrag bij SIG voor zover ik weet.
https://investeren.sameni(...)straat-25-a1-a2-a3-b
https://www.spatiumvastgoed.nl/portfolio/gijsingstraat-25/

pi_198024143
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 19:28 schreef zeeland6 het volgende:
Ilyas krijgt het te hoog is zijn bol. Deze laat ik graag aan mij voorbij gaan. 4 huisnummers gesplitst en het gaat van 200k naar 750k
Waaruit maak jij die twee ton, naar 750 uit op. Woz waardes zijn niet abnormaal veel gestegen, afgelopen jaar. Verwachte opbrengst is wel rooskleurig netzoals de verwachte huuropbrengst als een van de huurders naar de huurcommissie zou gaan.
pi_198024738
Nu ben ik niet zo van de 'hij is al voor x% vol' updates de hele tijd, maar vond het deze keer wel bijzonder dat ik ondanks het hier plaatsen van een linkje zelfs voor publicatie deze keer al te laat was :)
Moet voortaan dus achter de refresh knoppen van fok! gaan zitten denk ik! :+
pi_198024914
Inderda
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 20:57 schreef TechLight het volgende:
Nu ben ik niet zo van de 'hij is al voor x% vol' updates de hele tijd, maar vond het deze keer wel bijzonder dat ik ondanks het hier plaatsen van een linkje zelfs voor publicatie deze keer al te laat was :)
Moet voortaan dus achter de refresh knoppen van fok! gaan zitten denk ik! :+
Inderdaad: wel heel bijzonder. :)
pi_198025844
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 21:07 schreef TisIk het volgende:
Inderda
[..]

Inderdaad: wel heel bijzonder. :)
Er blijft een grote groep lurkers. Meeste posters hier die snel bijdrage doen, zijn de eerste 30, 40 max. Nu waren er zo'n 80 investeerders. Veel stille fok gebruikers. Volgende keer beter @TechLight.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')