De door mij aangegeven maand komt mooi overeen met jou zojuist toegevoegde overzicht.quote:Op maandag 8 februari 2021 13:17 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Ja geldvoorelkaar is wat dat betreft verreweg het traagste platform. Er zit veel tijd tussen het geld overmaken en het rentedragend worden:
Hieronder een overzicht hoeveel dagen het gemiddeld duurt tussen de betaling aan het platform en het rentedragend worden van de lening. Dit betreft mijn portefeuille over het jaar 2020:
[ afbeelding ]
Op zich heb ik wel een goed gevoel bij dit project ondanks dat het geen echte zekerheden kent. Er zijn mij een paar zaken nog niet duidelijk maar misschien lees ik er overheen.quote:Op maandag 8 februari 2021 12:23 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Meestal heb ik het niet zo op auto bedrijven. Deze lease B.V. met verpanding vloot incl melding belastingdienst, waarbij ook het hoofbedrijf mee tekent, plus HA van de ondernemer met overwaarde huis. Lijkt mij wel een aardig project. Jammer dat er geen tweede hypotheek gevestigd wordt maar dat zal wel tegengehouden worden door de Rabo. Hoe denken jullie?
Ik kom 2 bv tegen in de kvk:quote:Op maandag 8 februari 2021 13:53 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Op zich heb ik wel een goed gevoel bij dit project ondanks dat het geen echte zekerheden kent. Er zijn mij een paar zaken nog niet duidelijk maar misschien lees ik er overheen.
Begrijp ik nu goed dat de lening nemer alleen LSN Lease is? In de pitch zie ik het zo snel niet maar volgens mij is het een B.V. Tekenen de overige entiteiten ook mee? Is er hoofdelijke aansprakelijkheid?
Verder baart mij, m.b.t. de zekerheden, de volgende regel zorgen “Rond 1 juli 2021 wil de ondernemer in gesprek met waardevoorjegeld.nl voor een eventueel vervolg.”
Al met al op dit moment nog de nodige twijfel van mijn kant.
Ik heb het nog eens nagelezen dit staat er inderdaad niet met zoveel woorden in. Misschien ben ik op het verkeerde been gezet door het lezen over de prive woning en het feit dat de auto's bij het eigen bedrijf onderhouden worden. Afijn ik zou alleen meedoen als alle bedrijven mee tekenen en er HA is. Dus dit moet duidelijk worden.quote:Op maandag 8 februari 2021 13:53 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Begrijp ik nu goed dat de lening nemer alleen LSN Lease is? In de pitch zie ik het zo snel niet maar volgens mij is het een B.V. Tekenen de overige entiteiten ook mee? Is er hoofdelijke aansprakelijkheid?
Als er inderdaad een recente 403 verklaring is (ik heb even niet in beeld of dat het geval is) dan is de aanname naar mijn idee wel te rechtvaardigen.quote:Op maandag 8 februari 2021 12:10 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik zie dat toch echt nergens staan. Zoals ik het lees en interpreteer blijft de Zwitserse holding er buiten. Boekhoudkundig consolideren van een deelneming wil nog niet zeggen dat ze garant staan voor diens verplichtingen. En anders stond het echt wel expliciet in de pitch. Ik zou me eerder focussen op de financiële draagkracht van die Duitse tussenholding, misschien valt daar wat te halen. Ik zie Collin nog niet namens de investeerders naar Zwitserland rijden om daar de schade te verhalen op basis van een vermoeden van.
quote:Wat is een 403 verklaring?
Wat is ook al weer een 403-verklaring? Een tot een groep behorende rechtspersoon kan worden vrijgesteld van de verplichting om de jaarrekening te publiceren indien aan de voorwaarden van artikel 2:403 BW is voldaan. Eén van de voorwaarden is dat de moedervennootschap schriftelijk verklaart zich hoofdelijk aansprakelijk te stellen voor schulden van haar dochter. Dit is de zogenaamde 403-verklaring.
Ik heb ernstige twijfels over deze business-case. Autolease heeft flinterdunne marges en je moet het echt hebben van de volumes daar. LSN zal moeten opboksen tegen het privé-leasen van nieuwe auto's (alle merken doen dat zo'n beetje inmiddels) met echt scherpe tarieven. Ook voor het leasen van occasions zijn er al grote spelers, Hier bijvoorbeeld en anders hierquote:Op maandag 8 februari 2021 12:23 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Meestal heb ik het niet zo op auto bedrijven. Deze lease B.V. met verpanding vloot incl melding belastingdienst, waarbij ook het hoofbedrijf mee tekent, plus HA van de ondernemer met overwaarde huis. Lijkt mij wel een aardig project. Jammer dat er geen tweede hypotheek gevestigd wordt maar dat zal wel tegengehouden worden door de Rabo. Hoe denken jullie?
Dit bedoel ik dus tjalala. De pitch is nog niet gecorrigeerd door onze tweede adviseur, en jij weet de url op niet gebruikelijke wijze te achterhalen en gooit het openbaar, waardoor allerlei misverstanden ontstaan.quote:Op maandag 8 februari 2021 12:08 schreef Tjalala het volgende:
Autolease link wvjg.
https://waardevoorjegeld.nl/project/2021030209012
De pitch was zichtbaar als uitgelicht project.... of iig op de frontpage. Ik heb niet geprobeerd de link te achterhalen.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:40 schreef Oranjeblauw het volgende:
[..]
Dit bedoel ik dus tjalala. De pitch is nog niet gecorrigeerd door onze tweede adviseur, en jij weet de url op niet gebruikelijke wijze te achterhalen en gooit het openbaar, waardoor allerlei misverstanden ontstaan.
Natuurlijk, ik ga dit voortaan regelen, zodat jij er niet meer bij komt, maar het is bijzonder jammer, juist ook omdat wij regelmatig goed contact hebben op dit forum.
Met excuses naar de andere gebruikers van dit forum, waarmee ik bijzonder fijne contacten onderhoud.
Hej dank je, wat leuk. Toch nog 24 euro per 100 euro opgeleverd:-)quote:Op maandag 8 februari 2021 14:12 schreef crowd-fundi het volgende:
Lifestylesalon Lilou (FNC) na 18 maanden helemaal afbetaald.
En dat in coronatijd.
Met dank aan Obli en Jaco. Heb hem mede door jullie posts meegenomen.
In dat geval neem ik direct mijn woorden terug. Excuses!quote:Op maandag 8 februari 2021 15:45 schreef Tjalala het volgende:
[..]
De pitch was zichtbaar als uitgelicht project.... of iig op de frontpage. Ik heb niet geprobeerd de link te achterhalen.
Hé Johan, welcome backquote:Op maandag 8 februari 2021 15:52 schreef Oranjeblauw het volgende:
[..]
In dat geval neem ik direct mijn woorden terug. Excuses!
En te bedenken dat ik Liloutje zelf gemist hebquote:Op maandag 8 februari 2021 14:12 schreef crowd-fundi het volgende:
Lifestylesalon Lilou (FNC) na 18 maanden helemaal afbetaald.
En dat in coronatijd.
Met dank aan Obli en Jaco. Heb hem mede door jullie posts meegenomen.
Ter info, ik heb de volgende update.quote:Op maandag 8 februari 2021 13:17 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Zelfde geldt ook voor de verstrekking van de jaaropgave. Alle platformen doen dit in januari. Geldvoorelkaar pas 15 februari. De processen zijn daar gewoon niet op orde.
Als het zo moet dan moet het maar zo.quote:
Wat kan helpen om dit probleem (in 1x) op te lossen, is om vanaf datum storting platform rente te vergoeden over de inleg. Hierna maakt het niet zoveel uit hoe lang de processtappen hierna duren.quote:Op maandag 8 februari 2021 13:24 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Vorige week toevallig ook bij ze aangegeven dat het allemaal te lang duurt. GvE gaf mij aan dat ze zich er van bewust zijn en momenteel werken aan een versnelling van het hele proces. Een van de aanpassingen waaraan ze denken is om de betalingen in de toekomst via iDEAL te laten lopen.
Ik denk overigens dat er veel meer nodig is want het hele proces moet m.i. minimaal met een maand verkort worden.
Mooi.quote:Op maandag 8 februari 2021 17:18 schreef obligataire het volgende:
De recovery draait op volle toerenGeld binnen van de Bijenkoning en L*kkerEn*o .
Goed zo heren, de zweep er over
Nu nog de steigerbouwert. Dat zit er alleen niet in....quote:Op maandag 8 februari 2021 17:18 schreef obligataire het volgende:
De recovery draait op volle toerenGeld binnen van de Bijenkoning en L*kkerEn*o .
Goed zo heren, de zweep er over
Dank voor het delen. Als ik even simpel kijk naar mijn portefeuille puur op basis van investering en aflossing (geen gemiste rente) dan zijn mijn percentages verloren inleg:quote:Op maandag 8 februari 2021 10:06 schreef KrekelJapie het volgende:
Overzicht strop (gemiste aflossing + rente) tov totale investering per platform vanuit mijn portefeuille
[ afbeelding ]
Thanks, zojuist vergeleken met m'n eigen administratie. Tot mijn verbazing hebben ze van een project waarbij ze hebben aangegeven dat er geen verhaal is en sinds maart 2019 (dat is 22 maanden per 31/12) ook alle betalingen zijn gestopt, blijkbaar nog geen cent afgewaardeerd terwijl ik het project fiscaal eind 2019 al had afgeschreven, wel is er een deel aangemerk als "Achterstand aflossing", hoe lang gaan ze die meeslepen om de rendementen beter weer te geven dan dat ze werkelijk zijn?quote:Op maandag 8 februari 2021 18:19 schreef Tjalala het volgende:
[..]
Ter info, ik heb de volgende update.
Jaaropgave 2020 is beschikbaar via het tabblad 'mijn statistiek'.08-02-2021
Ik heb net mijn jaaroverzicht ook eens bestudeerd: er is bij mij nog niks afgeboekt, alles staat vermeld onder "achterstand aflossing".quote:Op maandag 8 februari 2021 20:42 schreef tnhb het volgende:
[..]
Thanks, zojuist vergeleken met m'n eigen administratie. Tot mijn verbazing hebben ze van een project waarbij ze hebben aangegeven dat er geen verhaal is en sinds maart 2019 (dat is 22 maanden per 31/12) ook alle betalingen zijn gestopt, blijkbaar nog geen cent afgewaardeerd terwijl ik het project fiscaal eind 2019 al had afgeschreven, wel is er een deel aangemerk als "Achterstand aflossing", hoe lang gaan ze die meeslepen om de rendementen beter weer te geven dan dat ze werkelijk zijn?
Zelfs 3 cent te weinig betaling uit een project wat vervroegd is afgelost staat nog open en is niet afgeschreven.
Normaal doe ik eigenlijk helemaal niets met de jaaropgaven, ik gebruik mijn eigen sheets als basis voor de fiscale aangiften.quote:Op maandag 8 februari 2021 22:19 schreef ETphonehome het volgende:
[..]
Ik heb net mijn jaaroverzicht ook eens bestudeerd: er is bij mij nog niks afgeboekt, alles staat vermeld onder "achterstand aflossing".
Ik heb 13 defaults bij GvE, waaronder een paar ondernemers die al jaren onvindbaar lijken (o.a. de Brabantse keukenman Ton van Mierlo, TVM keukens, laatste betaling begin 2017).
Zijn er hier mensen die op hun jaaropgaaf wel een regel "afgeboekt" hebben?
Het appartement levert mi altijd 200k op. Zodoende is de 2de hypotheek iets meer dan 50% dekkend, ik twijfel nogquote:Op dinsdag 9 februari 2021 10:42 schreef KrekelJapie het volgende:
Voorraad speelgoed/kinderboeken, looptijd 12 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/omni-sdt-b-v/
2e hypotheek woonhuis
Mogelijke boetevrije aflossing na 6 maanden: Er is reeds een koper in beeld welke de volledige partij overneemt.
Sowieso veel te korte looptijd voor mij. Leuke rente op zich maar dat appartement was slechts een paar jaar geleden nog 1 ton waard, en uitwinnen 2e hypotheek is lang niet altijd eenvoudig gebleken, kijk maar naar dat gedoe met Orizab*a op dit moment.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 10:42 schreef KrekelJapie het volgende:
Voorraad speelgoed/kinderboeken, looptijd 12 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/omni-sdt-b-v/
2e hypotheek woonhuis
Mogelijke boetevrije aflossing na 6 maanden: Er is reeds een koper in beeld welke de volledige partij overneemt.
Niet mij er op aankijken, ik heb het niet gedaan, ik ben onschuldigquote:Op dinsdag 9 februari 2021 10:48 schreef KrekelJapie het volgende:
Glastuinbouwbedrijf is volgeschreven
Ieder geval al sinds 1997 in Nederland. Hier alle opleidingen (ROC Twente, Saxion, Twenty University) gevolgd: https://www.linkedin.com/(...)originalSubdomain=nl. Wel helemaal gesetteld hier.quote:
Pitch staat nu officieel op de website:quote:Op maandag 8 februari 2021 15:40 schreef Oranjeblauw het volgende:
[..]
Dit bedoel ik dus tjalala. De pitch is nog niet gecorrigeerd door onze tweede adviseur, en jij weet de url op niet gebruikelijke wijze te achterhalen en gooit het openbaar, waardoor allerlei misverstanden ontstaan.
Natuurlijk, ik ga dit voortaan regelen, zodat jij er niet meer bij komt, maar het is bijzonder jammer, juist ook omdat wij regelmatig goed contact hebben op dit forum.
Met excuses naar de andere gebruikers van dit forum, waarmee ik bijzonder fijne contacten onderhoud.
Geheel mee eens daarnaast is de schuld positie 2019 met ongeveer 500K erg hoog, bovendien geen cijfers 2020. voor mij ook iest om met een grote boog omheen te lopen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 10:49 schreef obligataire het volgende:
[..]
Sowieso veel te korte looptijd voor mij. Leuke rente op zich maar dat appartement was slechts een paar jaar geleden nog 1 ton waard, en uitwinnen 2e hypotheek is lang niet altijd eenvoudig gebleken, kijk maar naar dat gedoe met Orizab*a op dit moment.
Beetje onduidelijke Oekraïner?
Al met al onrealistische verhouding tussen opbrengst en risico, vette fail m.i..
Wat is die pitch langdradig en niet systematisch opgebouwd. Moet nog steeds met een vergroot glas zoeken wie de lening nemers zijn. Als ik het goed lees is slechts de lease maatschappij leningnemer, is de de ondernemer via HA verantwoordelijk en worden de auto bedrijven niet in de deal betrokken. Dat de auto bedrijven niet mede lening nemer zijn vind ik geen goede zaak daar deze bedrijven door verkoop en verplichte service aan de vloot behoorlijk mee profiteren van de lease constructies. Sterker nog door het bepalen van de de verkoopprijzen en de hoogte van de service contracten door het auto bedrijf is het lease bedrijf door deze autobedrijven behoorlijk uit te melken. Voor mij op deze wijze een no go.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 11:51 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Pitch staat nu officieel op de website:
https://waardevoorjegeld.nl/project/LSN_Lease_breidt_uit
Mee eens, er zit geen enkele lijn in de verschillende pitches en het is een beetje een rommeltje. Als ik bijvoorbeeld kijk onder “risico’s/zekerheden” dan kom ik niet veel verder dan het risicoprofiel. Onder deze tab kan ik geen zekerheden vinden. Het zou een goede zaak zijn als hier een standaard lijn in zou komen zodat je weet waar je wat kunt vinden.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 14:07 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Lijkt me nodig als wvjg eens kijkt naar de opbouw van zijn pitches.Het lijkt me verstandig om de key elementen van een pitch niet alleen verhalend maar ook systematisch weer te geven.
@Oranjeblauw, wat zou je kunnen toelichten hierover?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 14:07 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Wat is die pitch langdradig en niet systematisch opgebouwd. Moet nog steeds met een vergroot glas zoeken wie de lening nemers zijn. Als ik het goed lees is slechts de lease maatschappij leningnemer, is de de ondernemer via HA verantwoordelijk en worden de auto bedrijven niet in de deal betrokken. Dat de auto bedrijven niet mede lening nemer zijn vind ik geen goede zaak daar deze bedrijven door verkoop en verplichte service aan de vloot behoorlijk mee profiteren van de lease constructies. Sterker nog door het bepalen van de de verkoopprijzen en de hoogte van de service contracten door het auto bedrijf is het lease bedrijf door deze autobedrijven behoorlijk uit te melken. Voor mij op deze wijze een no go.
Lijkt me nodig als wvjg eens kijkt naar de opbouw van zijn pitches.Het lijkt me verstandig om de key elementen van een pitch niet alleen verhalend maar ook systematisch weer te geven. Scheelt een hoop leeswerk.
Onder risico/zekerhedenquote:Op dinsdag 9 februari 2021 14:41 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Mee eens, er zit geen enkele lijn in de verschillende pitches en het is een beetje een rommeltje. Als ik bijvoorbeeld kijk onder “risico’s/zekerheden” dan kom ik niet veel verder dan het risicoprofiel. Onder deze tab kan ik geen zekerheden vinden. Het zou een goede zaak zijn als hier een standaard lijn in zou komen zodat je weet waar je wat kunt vinden.
Onder financieelquote:Na combinatie van bovenstaande met het ondernemende en risicomijdende gedrag van de ondernemer is de conclusie dat hier sprake is van een gemiddeld risico.
quote:Op basis van bovenstaande secundaire, en op papier ontoereikende, zekerheden is hier mijns inziens sprake van een verhoogd risico.
Als ik zie "zekerheden" dan verwacht ik daar de zekerheden. Bijvoorbeeld een hypotheek, borgstelling of verpandingen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 14:55 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Onder risico/zekerheden
[..]
Onder financieel
[..]
Klopt, die staan nu gedeeltelijk onder financieelquote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:02 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Als ik zie "zekerheden" dan verwacht ik daar de zekerheden. Bijvoorbeeld een hypotheek, borgstelling of verpandingen.
Tja, er is dus ook nog wel het een en ander te verbeteren in de processen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:08 schreef Tjalala het volgende:
Of het project is nog steeds niet officieel gepubliceerd... ondanks dat het op de site staat zoals gisteren ook al. (Ik heb er nog geen mail over gezien)
De 48 uur publicatie fase is al gestartquote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:08 schreef Tjalala het volgende:
Of het project is nog steeds niet officieel gepubliceerd... ondanks dat het op de site staat zoals gisteren ook al. (Ik heb er nog geen mail over gezien)
Lijkt mij dat de pitch volledig is.quote:Er kan worden geïnvesteerd vanaf 11 februari 2021 om 12:00
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vandaag zijn er 3 termijnen van alleen rente bijgeschreven, zijnde de achterstallige termijnen mei, juni en juli.
quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:06 schreef Soulfreak het volgende:
Vandaag update omtrent het Vietnamees restaurant bij Collin wat eerst aangaf weer open te zijn en waarvan ik online had gevonden dat in het pand waarin het gevestigd was intussen een ander restaurant was geopend.Vandaag ook een update van KoM ontvangen m.b.t. Special Trees. Helaas zonder achterstallige termijnenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vandaag zijn er 3 termijnen van alleen rente bijgeschreven, zijnde de achterstallige termijnen mei, juni en juli.Positief dat ze ruim 4 jaar na het stoppen van de betalingen nog met deze zaak bezig zijn. Jammer dat het allemaal ietwat lang duurt
![]()
Toch iets posities over KOM. Ik was al bijna bang voor mijn investeringen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:48 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Vandaag ook een update van KoM ontvangen m.b.t. Special Trees. Helaas zonder achterstallige termijnenPositief dat ze ruim 4 jaar na het stoppen van de betalingen nog met deze zaak bezig zijn. Jammer dat het allemaal ietwat lang duurt
Dank voor jullie feedback. En jullie zien precies wat er aan de hand is. Met de komst van nieuwe financieringsmakelaars is ook de schrijfwijze niet meer van één persoon. Vandaar op dit moment een minder overzichtelijk geheel, zo blijkt. Ik ga hier zeker nog even aan sleutelen, zonder informatie te verwijderen, maar wel op de juiste plek zetten.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 14:50 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
@:oranjeblauw, wat zou je kunnen toelichten hierover?
Het was nou juist de bedoeling dat je het drie keer doornam @Horsemanquote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:28 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Tja, er is dus ook nog wel het een en ander te verbeteren in de processen.
Ik ga een project natuurlijk niet drie keer doorlezen. Voor mij is het nu wel klaar en ik neem hem niet mee. De achterban is gelukkig voor WvjG inmiddels groot genoeg om hem vol te krijgen zonder mijn bijdrage.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |