quote:Op maandag 25 januari 2021 13:04 schreef BasEnAad het volgende:
Gemiste kans om de BN'ers niet daadwerkelijk te vermoorden.
Dan zou de hunger games ook gelijk in de spelletjesmix zittenquote:Op maandag 25 januari 2021 13:04 schreef BasEnAad het volgende:
Mogen we BN'ers voordragen?quote:Op maandag 25 januari 2021 13:04 schreef BasEnAad het volgende:
Ik proef sarcasme in je post.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 21:41 schreef Pino112 het volgende:
Dit zijn wel echt behoorlijke BN'ers hoor, sow.
iddquote:Op zaterdag 13 maart 2021 21:42 schreef Koen66 het volgende:
Meer geld te besteden dan WIDM lijkt het qua BNers
Dit is gewoon in NL ipv in het buitenlandquote:Op zaterdag 13 maart 2021 21:42 schreef Koen66 het volgende:
Valt nog wel mee toch? De meesten ken ik wel.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 21:41 schreef Pino112 het volgende:
Dit zijn wel echt behoorlijke BN'ers hoor, sow.
WIDM doet expres minder bekende personen.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 21:42 schreef Koen66 het volgende:
Dochter van Herman Brood.quote:
Ah wist niet dat zij zo genoemd wordt.quote:
Ze speelde een keer Piet bij de intochtquote:Op zaterdag 13 maart 2021 22:00 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ah wist niet dat zij zo genoemd wordt.
Hahaha serieusquote:Op zaterdag 13 maart 2021 22:02 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Ze speelde een keer Piet bij de intocht
Ik zou voor Francis gaan, of ze me nou zou beschuldigen of nietquote:Op zaterdag 13 maart 2021 22:01 schreef superniger het volgende:
Edson of Jorgen gaat als eerst dood.
En te horenquote:Op zaterdag 13 maart 2021 22:08 schreef Scorpion_17 het volgende:
dat conclaaf is vanuit kamers toch te zien?
Lijkt mij ook en hoe komen ze ongezien de kamer uit?quote:Op zaterdag 13 maart 2021 22:08 schreef Scorpion_17 het volgende:
dat conclaaf is vanuit kamers toch te zien?
quote:
Raymann is de mol.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 22:18 schreef StephanL het volgende:
Het is een mobiel, neem de telefoon mee
Zou ie niet vastzitten ofzoquote:Op zaterdag 13 maart 2021 22:18 schreef StephanL het volgende:
Het is een mobiel, neem de telefoon mee
Herman was niet de biologische vader, maar ze beschouwt hem wel als haar vader.quote:
Zeker de moeite waard! Zijn ze nu aan het verbouwen maar als je na 500 traptreden eindelijk boven bent heb je een magnefiek uitzicht op 80 meter hoogte over Limburg, Duitsland en België.quote:
Ik geloof het wel ..quote:Op zaterdag 13 maart 2021 22:28 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
[..]
Zeker de moeite waard! Zijn ze nu aan het verbouwen maar als je na 500 traptreden eindelijk boven bent heb je een magnefiek uitzicht op 80 meter hoogte over Limburg, Duitsland en België.
Dit dus. Op deze manier kun je er nooit achterkomen wie de verraders zijn.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 22:31 schreef Scorpion_17 het volgende:
Het is toch niet leuk als iedereen er belang bij heeft dat een missie slaagt? Vind t maar een saaie opdracht zonder dubbele bodem ofzo.
Je zou op zn minst verwachten dat er een clue richting de verraders te verdelen is
Programma afgelopenquote:Op zaterdag 13 maart 2021 22:38 schreef StephanL het volgende:
Wat dan als alle verraders er uit zijn?
Lijkt me dat er dan nieuwe komen?quote:Op zaterdag 13 maart 2021 22:38 schreef StephanL het volgende:
Mee eens. Teveel gepraat, te weinig actie.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 22:40 schreef soccerroos het volgende:
Vind het maar saai en traag. Veel commotie dus kan alleen maar tegenvallen.
Ook beetje onduidelijk.
Bij de normale weerwolven speel je het hele spel in een avondje. Dit is wel heel uitgesmeerd.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 22:40 schreef soccerroos het volgende:
Vind het maar saai en traag. Veel commotie dus kan alleen maar tegenvallen.
Ook beetje onduidelijk.
Dat is leuk als je het met vrienden doet en je een paar glazen bier op hebt.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 22:45 schreef Vijf_voor het volgende:
Alleen het weerwolven aspect is eigenlijk leuk
Bij normale weervolven zou je van te voren ook niet weten wie het schild heeft toch?quote:Op zaterdag 13 maart 2021 22:44 schreef Felagund het volgende:
[..]
Bij de normale weerwolven speel je het hele spel in een avondje. Dit is wel heel uitgesmeerd.
De slet? Gaby is er al uitquote:Op zaterdag 13 maart 2021 22:51 schreef Scorpion_17 het volgende:
Dit programma kan ook in een half uurtje
Het zou leuker zijn als ze meer weerwolfrollen weggeven. Dus ziener, de slet etc.
Weekje of 8?quote:
Het extra belang is dat er mogelijk een schild verdiend wordt.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 22:31 schreef Scorpion_17 het volgende:
Het is toch niet leuk als iedereen er belang bij heeft dat een missie slaagt? Vind t maar een saaie opdracht zonder dubbele bodem ofzo.
Je zou op zn minst verwachten dat er een clue richting de verraders te verdelen is
2 per aflevering, ja dat zal het ongeveer wel worden danquote:
Dan kunnen de overgebleven deelnemers de pot verdelen.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 22:38 schreef StephanL het volgende:
Traag, saai, vooralsnog zonder originele plottwisten. Ik geef t nog 1 weekje.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 22:57 schreef svann het volgende:
[..]
Het extra belang is dat er mogelijk een schild verdiend wordt.
Verbeek is totaal kleurloos hier. Mismatch voor zo'n programma imoquote:Op zaterdag 13 maart 2021 23:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
Niet iets om voor thuis te blijven. En dan gaat VerbeekGod ook nog naar huis volgende week.
Hij heeft het nog niet helemaal kunnen laten zien nee. Kim Lammers vond ik wel positief, dat vind ik normaal maar een vervelend mens.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 23:06 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Verbeek is totaal kleurloos hier. Mismatch voor zo'n programma imo
Nu is het een beetje kijken naar een partijtje Weerwolven als je alle rollen kentquote:Op zaterdag 13 maart 2021 23:17 schreef TheVulture het volgende:
Heb me er prima mee vermaakt. Ben er alleen nog niet helemaal uit of het voor ons als kijkers ook niet gewoon leuker zou zijn als je niet zou weten wie de verraders zouden zijn
Joequote:Op zaterdag 13 maart 2021 23:00 schreef Koen66 het volgende:
1e conclusie, wel vermakelijk, maar geen WIDM vibe
Ja precies, en het zou voor ons als kijkers juist alleen maar leuker zijn om die patronen te ontdekken waarbij degene die wordt geëlimineerd dan ook aan het eind bekend maakt of ie te vertrouwen wasquote:Op zaterdag 13 maart 2021 23:21 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Nu is het een beetje kijken naar een partijtje Weerwolven als je alle rollen kent
Wordt opgehangen aan een kerktoren en aan het einde van het spel opgehaald.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 22:44 schreef AgnesGru het volgende:
Wat gebeurt er met de degene die verbannen wordt?
Dan gaat het spel door zoals nu, maar dan gaat er niemand dood 's nachts. Er zit niet genoeg diepgang in om die verraders echt belangrijk te maken.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 23:28 schreef TheVulture het volgende:
Vraag me wel af wat je als productie doet als je verraders al allemaal ver voor de finale ontmaskerd zouden zijn
Maar dan weten de deelnemers dat ze gewonnen hebben van de verraders. Dan is er toch geen ruk meer aan om verder te gaan?quote:Op zaterdag 13 maart 2021 23:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan gaat het spel door zoals nu, maar dan gaat er niemand dood 's nachts. Er zit niet genoeg diepgang in om die verraders echt belangrijk te maken.
De potquote:Op zaterdag 13 maart 2021 23:46 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Maar dan weten de deelnemers dat ze gewonnen hebben van de verraders. Dan is er toch geen ruk meer aan om verder te gaan?
Dan is het spel voorbij lijkt me. Dan hebben de anderen ‘gewonnen’.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 23:28 schreef TheVulture het volgende:
Vraag me wel af wat je als productie doet als je verraders al allemaal ver voor de finale ontmaskerd zouden zijn
Of juist wel, aangezien de kandidaten nog steeds niet weten wie de mol is, maar je dan wel elke aflevering achter de schermen kan zien wat de mol allemaal uit vreet. Eindelijk tijd en ruimte voor voldoende molactiesquote:Op zondag 14 maart 2021 00:41 schreef TLC het volgende:
Niet gekeken, maar stel bij WIDM gaan ze in aflevering 1 zeggen wie de mol is dan ga je toch ook niet meer kijken ?
Of helemaal geen molquote:Op zondag 14 maart 2021 01:20 schreef Moira het volgende:
[..]
Of juist wel, aangezien de kandidaten nog steeds niet weten wie de mol is, maar je dan wel elke aflevering achter de schermen kan zien wat de mol allemaal uit vreet. Eindelijk tijd en ruimte voor voldoende molacties
Dat vroeg ik mij ook af?quote:Op zaterdag 13 maart 2021 22:44 schreef AgnesGru het volgende:
Wat gebeurt er met de degene die verbannen wordt?
Als ze weerwolven volgen, lig je er dan gewoon helemaal uitquote:Op zondag 14 maart 2021 12:27 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat vroeg ik mij ook af?
Ben je dan het spel uit, net zoals een 'vermoorde' ?
Of moet je ergens op 'een ander eiland' blijven zitten en kan je nog terugkomen?
quote:Op zondag 14 maart 2021 13:22 schreef golfer het volgende:
Ik ken weerwolven niet.
Is dat een computerspel?
Nooit van gehoord of gespeeld.quote:Op zondag 14 maart 2021 13:29 schreef Meke het volgende:
Een gezelschapsspel, in het buitenland meestal bekend als Maffia
![]()
https://www.999games.nl/de-weerwolven-van-wakkerdam.html
Ja heel ergquote:Op zondag 14 maart 2021 13:31 schreef golfer het volgende:
[..]
Nooit van gehoord of gespeeld.
Maar volgens jullie lijkt dit format dus op dat spel?
Dank je! Dat hadden ze nog wel even mogen toelichten voor degenen die weerwolven niet kennen of nooit gespeeld hebben.quote:Op zondag 14 maart 2021 12:46 schreef Meke het volgende:
[..]
Als ze weerwolven volgen, lig je er dan gewoon helemaal uit
Gelukkig was Gaby Blaaser toch geen gemisquote:Op zondag 14 maart 2021 15:07 schreef spapaars het volgende:
Iemand meteen vermoorden voordat het spel echt is begonnen, is een zwak begin, omdat er nog geen enkele goede reden was te verzinnen waarom die persoon weg moest uit het spel.
Dat is wel waar.quote:Op zondag 14 maart 2021 16:03 schreef Moira het volgende:
[..]
Gelukkig was Gaby Blaaser toch geen gemis
Nee, dat mis ik ook nog wel een beetjequote:Op zondag 14 maart 2021 16:37 schreef spapaars het volgende:
[..]
Dat is wel waar.
Maar het blijft voor de kijkers vooral kijken, er is niets te raden, de kaarten liggen open op tafel.
Ik vond dat juist wel leuk tov WIDM. Nu zie je tenminste ook meteen de andere kant van het spel (de verraders) en hoe iedereen denkt en de keuzes maakt. Het psychologische deel zeg maar.quote:Op zondag 14 maart 2021 16:37 schreef spapaars het volgende:
[..]
Dat is wel waar.
Maar het blijft voor de kijkers vooral kijken, er is niets te raden, de kaarten liggen open op tafel.
Terechte klacht.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 00:07 schreef TheVulture het volgende:
Ze mogen bij RTL wel eens een keer ophouden met die promo's die het spelverloop verraden. We zijn afgelopen zaterdag bij de nacht geëindigd en in de promo komen er al zoveel mensen voorbij van wie je dan weet dat ze in ieder geval die nacht hebben overleefd...
Maar we hebben Francis nog niet zien gaan.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 21:58 schreef Legoblokje het volgende:
Sinan is wel vooruit gegaan. In WIDM19 wilde hij niet zip-linen
Ik had wel één schep aarde erop verwacht.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 22:01 schreef Pino112 het volgende:
Niet eens daadwerkelijk in de grond met zand erop
Alles voor de kijkcijfers hequote:Op zaterdag 20 maart 2021 22:01 schreef AgnesGru het volgende:
Kazan bang? Die kent toch wat trucjes zou je zeggen.
Wat kunnen ze dan wel met een schildquote:Op zaterdag 20 maart 2021 22:21 schreef AgnesGru het volgende:
Ik dacht dat mensen met een schild ook niet verbannen konden worden
De eerstvolgende nacht kunnen ze niet vermoord worden door de verradersquote:Op zaterdag 20 maart 2021 22:29 schreef Isane het volgende:
[..]
Wat kunnen ze dan wel met een schild?
Opdrachten boeien me niet. Het is de interactie die interessant is.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 22:32 schreef soccerroos het volgende:
Weer saaie aflevering. Ook geen bijzondere opdrachten.
Had toch veel meer verwacht.
Maar dan hadden ze meer rollen moeten hebben. Nu heb je een schild ( die bekend is bij de verrader) en de verrader.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 22:33 schreef xzaz het volgende:
[..]
Opdrachten boeien me niet. Het is de interactie die interessant is.
Klopt. Ziener zal ook wel interessant zijn.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 22:38 schreef soccerroos het volgende:
[..]
Maar dan hadden ze meer rollen moeten hebben. Nu heb je een schild ( die bekend is bij de verrader) en de verrader.
Ik vond de opdrachten wel leuk.quote:Op zaterdag 20 maart 2021 22:32 schreef soccerroos het volgende:
Weer saaie aflevering. Ook geen bijzondere opdrachten.
Had toch veel meer verwacht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
weerwolvenquote:Op zaterdag 20 maart 2021 23:23 schreef Joosie200 het volgende:
Zelf meedoen aan weerwolven bevalt me beter. Op zich leuk om te zien dat zowel verraders als getrouwen beide vol gaan voor het zilver. Al kunnen ze er meer lagen in aan brengen. Niet alleen een schild maar ook een anti schild of rollen toekennen aan de deelnemers. In het weerwolvenspel maken die rollen het wel leuker.
quote:Op zaterdag 20 maart 2021 22:53 schreef superniger het volgende:
Spoilers in de preview.Hadden ze vast niet door toen ze dat aan het maken waren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Tot 4 uur 's nachts spelenquote:
quote:Op zaterdag 20 maart 2021 22:53 schreef superniger het volgende:
Spoilers in de preview.Er is toch een shortlist aan namen voorbijgekomen in "het torentje" ? En die namen zijn allemaal niet in beeld geweestSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het gaat niet om het saboteren, uiteindelijk kan een verrader ook de pot met zilver winnen, dus zou dom zijn om minder zilver in de pot te krijgen.quote:Op zondag 21 maart 2021 12:10 schreef Jester65 het volgende:
Dan zouden de verraders er belang bij hebben om de opdrachten te saboteren. Nu vind ik het allemaal wat tam.
Je hebt nog nooit weerwolven gespeeld merk ik.quote:Op maandag 22 maart 2021 09:47 schreef Omega het volgende:
Mis vooral een manier waarop getrouwe de verraders kunnen ontdekken. Zag hier een optie om hints te verdienen bij de opdrachten, denk inderdaad zoiets. Nu is het alleen hoe reageert men als je vragen stelt. Slokje neemt of een (gekke) verspreking. Wat ik bij WIDM vervelend vind is alle mol acties van kandidaten, doordat verdachte getrouwe verbannen worden, zul je die hier niet of nauwelijks hebben. Maar er moet echt een manier komen om er achter te komen wie de verraders zijn.
Nee klopt, maar begreep wel dat juist die andere rollen (Heks, zieneres) belangrijk zijn bij het onmaskeren van de weerwolven. Dat mis je nu.quote:Op maandag 22 maart 2021 21:02 schreef xzaz het volgende:
[..]
Je hebt nog nooit weerwolven gespeeld merk ik.
Net zoals bij WIDM heb ik het gevoel dat het BN'ers uiteindelijk niet zoveel uitmaakt hoeveel geld er in de pot komt. Maar goed, ik denk dat het verstandig geweest zou zijn om iets te bedenken om de verraders te ontmaskeren. Dat zit er (tot nu toe in ieder geval) te weinig in. Het lijkt er nu op dat er iemand wordt uitgekozen om op te stemmen (zoals degene die als volgende de ontbijtzaal binnen kwam), ongeacht of die nu verdacht is of niet, alleen omdat je dan zelf in het spel blijft. Ik vraag me af of dat lang interessant blijft.quote:Op zondag 21 maart 2021 14:20 schreef Dave het volgende:
[..]
Het gaat niet om het saboteren, uiteindelijk kan een verrader ook de pot met zilver winnen, dus zou dom zijn om minder zilver in de pot te krijgen.
Simpel, door te praten. Daarom gaf ik eerder ook aan dat de gamemaster zich in het gesprek zo weinig mogelijk moet bemoeien. Hij stuurde ook heel erg naar 2 personen.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 08:07 schreef Omega het volgende:
Want hoe kun je de verraders ontmaskeren in het huidige spel?
Dat is dus niet simpel. Want praten, waar moet je op letten dan? En hou rekening mee dat er proffesionele acteurs bij zitten.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 13:31 schreef xzaz het volgende:
[..]
Simpel, door te praten. Daarom gaf ik eerder ook aan dat de gamemaster zich in het gesprek zo weinig mogelijk moet bemoeien. Hij stuurde ook heel erg naar 2 personen.
Normaal is het: jullie hebben 5 minuten daarna gaan we stemmen. Voor stiltes moet je niet bang zijn die horen bij het spel.
Dat is het hele spel; je moet er achter zien te komen wie je kan vertrouwen en wie niet. En het kan redelijk snel gaan maar het kan ook een tijdje duren. Soms is het spel al in 3 ronden afgelopen als de ziener weet wie het is en iedereen hem vertrouwt en dus met goede argument komt.quote:Op woensdag 24 maart 2021 14:24 schreef Omega het volgende:
[..]
Dat is dus niet simpel. Want praten, waar moet je op letten dan? En hou rekening mee dat er proffesionele acteurs bij zitten.
Een Diederik denk ik.quote:
Toch ga ik dit steeds leuker vinden ookquote:Op zaterdag 27 maart 2021 22:10 schreef Isane het volgende:
Wie is de mol is toch spannender en leuker
Echt hoorquote:
Samantha eruit gooien vannacht?quote:Op zaterdag 27 maart 2021 22:44 schreef Isane het volgende:
Ik ben wel reuze benieuwd wat Diederik nu gaat doen![]()
Ja, dan kan Diederik misschien nog een ronde overleven.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |