abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201043392
quote:
1s.gif Op maandag 23 augustus 2021 17:17 schreef mootie het volgende:

[..]
Een auto mag maar een dagwaarde van rond de 4k hebben, geloof ik.
Dus al is het een mercedes, het is er wel een uit 95.
Dat duurdere segment lijkt erg op framen.
De auto kan prima een waarde van 15k hebben. Als er maar genoeg schulden tegenover staan.

Vaak genoeg gezien, 12k schulden bij de Wehkamp, auto van 16k op naam van een neef/zoon/oom die exclusief gebruikt wordt door de bijstandsgerechtigde. De gemeente kan hem dan toerekenen aan het vermogen omdat hij ter beschikking staat en vaak ook eerlijk als eigendom wordt opgegeven (daar is bestuursrechtelijke jurisprudentie over). Maar per saldo blijft het vermogen dan onder de grens die voor de wet geldt.

Tegelijkertijd kan de schuldeiser kan hem niet vorderen omdat hij niet op naam staat en dus privaatrechtelijk niet bij de boedel van de schuldenaar hoort.
  maandag 23 augustus 2021 @ 17:22:26 #252
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_201043397
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 17:05 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ik heb in mijn 15 jaar als bijstandsverstrekker alle mogelijke methoden wel gezien. De meeste van mijn collega's hanteerde gewoon de menselijke maat.

Punt is alleen dat iedere bijstandsgerechtigde die de grenzen opzoekt zal vinden dat hij er niet overheen gaat. Maar toch gaat het geregeld wel mis.

Die zaak uit de OP is helemaal niet bijzonder, dat gebeurt in elke middelgrote gemeente meerdere keren per jaar.
ach ik weet ook als je gewoon menselijk bent dan zullen ze ook niet moeilijk gaan doen

Ik heb heel lang geleden ook eens een tijdelijk uitkering gehad .. maar ook had ik ook na horen zeggen de moeilijkste persoon die je maar kon krijgen en je bij elke klein ding je bestrafte ..
maar ach ben zelf 3 keer in me gelijk gezet tegen over haar

als je maar rustig blijft en gewoon het verhaal zonder onzin gaat verkopen
en je moet de regels weten

Ik heb er door mijn oude werk ook veel mee te maken gehad .. maar ik kan best voorstellen dat je bij veel gevallen wel je bedenkingen heb.
Vragen om een aanvullende uitkering om dat ze niet kunnen rond komen ..... maar plots beginnen over dat ze 1 maand op vakantie is geweest en ook dat ze er aan denkt om kinderen er bij te nemen.

Ze mocht blij wezen dat ik haar uitkeringgever niet was , dan had ze nu echt een probleem gehad

En een geld komen vragen voor een treinkaart voor naar het UWV in Rotterdam te gaan maar wel om de hoek even een pakje Marlboro kopen en dan als nog met de fiets naar Rotterdam gaan

:@
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_201043450
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 17:22 schreef RAVW het volgende:

[..]
ach ik weet ook als je gewoon menselijk bent dan zullen ze ook niet moeilijk gaan doen

Ik heb heel lang geleden ook eens een tijdelijk uitkering gehad .. maar ook had ik ook na horen zeggen de moeilijkste persoon die je maar kon krijgen en je bij elke klein ding je bestrafte ..

Ik heb er door mijn oude werk ook veel mee te maken gehad .. maar ik kan best voorstellen dat je bij veel gevallen wel je bedenkingen heb.
Vragen om een aanvullende uitkering om dat ze niet kunnen rond komen ..... maar plots beginnen over dat ze 1 maand op vakantie is geweest en ook dat ze er aan denkt om kinderen er bij te nemen.

Ze mocht blij wezen dat ik haar uitkeringgever niet was , dan had ze nu echt een probleem gehad

En een geld komen vragen voor een treinkaart voor naar het UWV in Rotterdam te gaan maar wel om de hoek even een pakje Marlboro kopen en dan als nog met de fiets naar Rotterdam gaan

Ja, of een meisje dat net afgestudeerd is en nog bij papa en mama woont en dan een uitkering aanvraagt. Papa en mama 2 dure auto's voor de villa.

En dochterlief wilde graag die 200 (of hoeveel is het tegenwoordig als je zo jong bent) in de maand uitkering want ze kon nog geen werk vinden in haar afstudeerrichting. En papa en mama waren advocaat 'dus ze had er recht op'.

Die heb ik mooi op woensdagmiddag uitgenodigd op het moment dat ook de zwerversuitkeringen werden uitbetaald. Die had voor meer geld aan haar voeten dan die zwervers bij elkaar ooit hadden gehad. Ik heb haar even haarfijn uitgelegd dat ze nu bij die klasse hoorde. Nooit meer gezien.

Om te kotsen. Ga gewoon achter de kassa tot je een baantje hebt gevonden dat je zint, verwend wijf.
pi_201043510
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 15:30 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ze heeft geen extra geld van de staat gekregen om een dure auto te kopen.
Volgens mij krijg je maandelijks een vast bedrag aan uitkering, waar je dat aan uitgeeft zou je zelf moeten weten. Er zijn ook mensen die extra voedsel uit vuilnisbakken halen om geld te besparen (dumpsterdiven), dat zou dan ook illegaal zijn. Slaat toch nergens op?

Dit is een straf op zuinig leven. Nu kun je beter gewoon je hele uitkering in de kroeg opzuipen.

Ja je kan bv ook naar de voedselbank en zodoende op eten besparen en dat geld uitgeven aan een auto.
Deze mevrouw is te eerlijk geweest door toe te geven dat ze boodschappen van haar moeder kreeg.
pi_201043523
Manmanman, besteed die centen aan handhaving eens aan het omvangrijkere circuit in plaats van dat tandenborsteltellen en dit soort geneuzel voor 28 meier.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
To regret is to compromise
Best pilot in history
pi_201043526
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 17:22 schreef RAVW het volgende:

[..]

Op die reiskosten heb je gewoon recht, waarom zou je die niet vragen ?
  maandag 23 augustus 2021 @ 17:40:15 #257
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201043527
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 16:44 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Dit is echt flauwekul. Er is geen ambtenaar die dat naar het college durft te brengen :')

Maar als jij je buurman dagelijks naar zijn werk brengt en als tegenprestatie daar elke avond mag eten, dan wordt het interessanter ;).
Maar ze mogen het wel doen volgens die wet. Dat is het probleem.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_201043539
quote:
10s.gif Op maandag 23 augustus 2021 17:39 schreef nostra het volgende:
Manmanman, besteed die centen aan handhaving eens aan het omvangrijkere circuit in plaats van dat tandenborsteltellen en dit soort geneuzel voor 28 meier.
Ja dit, dit heeft klauwen vol geld gekost, de gemeente moet ook alle gerechtskosten betalen en dat voor netto 2600 euro die ze per 50 euro in de maand gaat terugbetalen.
pi_201043540
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 17:40 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Maar ze mogen het wel doen volgens die wet. Dat is het probleem.
Nee hoor. Wat jij schetst niet. Zoals eerder gezegd, verdiep je er eens in voor je een mening geeft.
pi_201043567
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 17:05 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ik heb in mijn 15 jaar als bijstandsverstrekker alle mogelijke methoden wel gezien. De meeste van mijn collega's hanteerde gewoon de menselijke maat.

Punt is alleen dat iedere bijstandsgerechtigde die de grenzen opzoekt zal vinden dat hij er niet overheen gaat. Maar toch gaat het geregeld wel mis.

Die zaak uit de OP is helemaal niet bijzonder, dat gebeurt in elke middelgrote gemeente meerdere keren per jaar.
Ik heb zelf bij de Uitkeringsadministratie gewerkt en er waren Sociale Dienstverleners bij die vaak handenwrijvend binnenkwamen dat ze weer iemand hadden genaaid door info te verkrijgen waar ze niet naar mogen vragen....

De gemeente zoekt zelf die grenzen ook op en gaan er overheen (ook in dit geval is de gemeente gestraft hiervoor)
pi_201043578
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 17:10 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Heerlijk hoe mensen die altijd aangeven voor meer solidariteit en sociale zekerheid te zijn hier een duidelijk fraudeur verdedigen.
Je hebt het stuk niet gelezen dat de gemeente eigenlijk verloren heeft in deze en zelf ook een boete heeft gekregen door het overtreden van de regels ?
  maandag 23 augustus 2021 @ 17:49:32 #262
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_201043602
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 17:29 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

Die heb ik mooi op woensdagmiddag uitgenodigd op het moment dat ook de zwerversuitkeringen werden uitbetaald. Die had voor meer geld aan haar voeten dan die zwervers bij elkaar ooit hadden gehad. Ik heb haar even haarfijn uitgelegd dat ze nu bij die klasse hoorde. Nooit meer gezien.

Om te kotsen. Ga gewoon achter de kassa tot je een baantje hebt gevonden dat je zint, verwend wijf.
_O_

Beetje het zelfde verhaal als met mijn zogenaamde " jobcoach "
Man man dat mens heb ik daarna nooit meer gezien })

Ze kwam ook helemaal op gedost en met dure kleding aan binnen lopen met merk handtasje
en liep er echt als een pauw mee te pronken

negeerde haar volkomen , komt ze naar mij toe van .. is er wat ?
Ik zeg ja , vind het een beetje respectloos hoe jij er bij loopt tegen over de mensen waar jij dus naar toe gaat ..
Houd je er rekening mee dat je mensen begeleid die van een uitkering moeten leven en of een loon krijgen van het minima ..

Dus dat je er dan zo bij gaat lopen dat doet mensen pijn ..... want jij bent wel de persoon die al jaren niets doet en ons doelbewust laag houd
Maar goed de eerste regel in het CAO staat het bedrijf mag niet aan eigenbelang denken maar in het belang van de client

Maar dat is dus niet te zien , een beetje aanpassen aan de omstandigheden zal niet verkeert zijn .. dat is les 1 voor een goede communicatie

Ze heeft me nog prettige dag verder gezegd en is weg gelopen ...

4 weken later een brief in de bus dat zij dus gestrest thuis zat en voorlopig niet kunt werken -O-
ja de waarheid horen van iemand die je zelf als mongool beschouwd doet zeer
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
pi_201043615
quote:
De vrouw hoeft uiteindelijk minder terug te betalen, omdat de gemeente niet kon bewijzen dat de vrouw in bepaalde periodes daadwerkelijk boodschappen ontving.

Daarnaast heeft de gemeente besloten de aanklacht te laten vallen over een gedeelte van de periode waarin de vrouw vermoedelijk boodschappen ontving.

Overigens moet de gemeente een schadevergoeding van 200 euro betalen aan de vrouw, vanwege immateriële schade na een onrechtmatig huisbezoek. Het college moet ook de proceskosten van de vrouw betalen.
Ik vraag me dan wel hoe de gemeente kon bewijzen dat de vrouw in andere periodes boodschappen kreeg.
Ws zelf bekend.

En de boete is wel heel treurig zo laag voor het schenden van privacy.
pi_201043689
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 17:44 schreef macca728 het volgende:

[..]
Ik heb zelf bij de Uitkeringsadministratie gewerkt en er waren Sociale Dienstverleners bij die vaak handenwrijvend binnenkwamen dat ze weer iemand hadden genaaid door info te verkrijgen waar ze niet naar mogen vragen....

De gemeente zoekt zelf die grenzen ook op en gaan er overheen (ook in dit geval is de gemeente gestraft hiervoor)
Tja, ik heb het in mijn interimtijd ook een paar keer meegemaakt dat ik in een gemeente werd gedetacheerd waar de cultuur totaal verziekt was. Maar dat is echt niet representatief voor alle gemeenten.
  maandag 23 augustus 2021 @ 18:05:07 #265
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_201043764
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 17:51 schreef macca728 het volgende:

[..]
Ik vraag me dan wel hoe de gemeente kon bewijzen dat de vrouw in andere periodes boodschappen kreeg.
Ws zelf bekend.

En de boete is wel heel treurig zo laag voor het schenden van privacy.
ze mag blij wezen dat ze nog wat krijgt .. vaak gebeurd er helemaal niets aan onkosten of zo terug krijgen
Bij ons sturen ze dan gewoon de politie op je af , onder mom van gevaarlijk of wapens in huis om even onverwachts binnen te vallen
Puur om je angst en bang te maken

en maar raar vinden dat ik getraumatiseerd ben

even een quote van een mede client

Desiree is Ex directie van een Participatiebedrijf ( ook wel WSW bedrijf oude volks mond )
Ze is ook gevlucht nadat ze gevraagd is haar dingen open te gooien
  maandag 23 augustus 2021 @ 18:07:10 #266
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201043788
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 18:05 schreef RAVW het volgende:

[..]
ze mag blij wezen dat ze nog wat krijgt .. vaak gebeurd er helemaal niets aan onkosten of zo terug krijgen
Bij ons sturen ze dan gewoon de politie op je af , onder mom van gevaarlijk of wapens in huis om even onverwachts binnen te vallen
Puur om je angst en bang te maken

en maar raar vinden dat ik getraumatiseerd ben

even een quote van een mede client

[ link | afbeelding ]

Desiree is Ex directie van een Participatiebedrijf ( ook wel WSW bedrijf oude volks mond )
Ze is ook gevlucht nadat ze gevraagd is haar dingen open te gooien
Wat is jou situatie eigenlijk?
Zit je in de bijstand of andere uitkering?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_201043824
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 17:49 schreef RAVW het volgende:

[..]
_O_

Beetje het zelfde verhaal als met mijn zogenaamde " jobcoach "
Man man dat mens heb ik daarna nooit meer gezien })

Ze kwam ook helemaal op gedost en met dure kleding aan binnen lopen met merk handtasje
en liep er echt als een pauw mee te pronken

negeerde haar volkomen , komt ze naar mij toe van .. is er wat ?
Ik zeg ja , vind het een beetje respectloos hoe jij er bij loopt tegen over de mensen waar jij dus naar toe gaat ..
Houd je er rekening mee dat je mensen begeleid die van een uitkering moeten leven en of een loon krijgen van het minima ..

Dus dat je er dan zo bij gaat lopen dat doet mensen pijn ..... want jij bent wel de persoon die al jaren niets doet en ons doelbewust laag houd
Maar goed de eerste regel in het CAO staat het bedrijf mag niet aan eigenbelang denken maar in het belang van de client

Maar dat is dus niet te zien , een beetje aanpassen aan de omstandigheden zal niet verkeert zijn .. dat is les 1 voor een goede communicatie

Ze heeft me nog prettige dag verder gezegd en is weg gelopen ...

4 weken later een brief in de bus dat zij dus gestrest thuis zat en voorlopig niet kunt werken -O-
ja de waarheid horen van iemand die je zelf als mongool beschouwd doet zeer

die kan ook niet tegen kritiek zeg. Heeft ze geen 'normale kleding' dan om aan te trekken.
FOK! is net een groot tijdschrift
  maandag 23 augustus 2021 @ 18:20:16 #268
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_201043941
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 18:07 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Wat is jou situatie eigenlijk?
Zit je in de bijstand of andere uitkering?
Werkzaam via de Participatie wet ( vroeger sociale werkplaats)
Ik ben daar zelf ooit in gegooid door foutieve informatie die over mij verstrekt zijn
En vanaf dat moment ben ik dus al bezig om uit die hele systeem te komen
Zelf veel mensen zeggen dat ik daar niet hoort maar het bedrijf weigert de fouten toe te geven , mede door dat ze me jaren geleden om meer geld te krijgen van de staat hebben weg gezet als zaar gehandicapte .. dat is ook waarom ze mijn inkomsten laag houden

Want ze kunnen hun niet veroorloven om nu in eens iemand te hebben die 100 % goed is waarvan hun zelf 20 jaar geleden van gezegd hebben dat ik nooit zonder zware begeleiding zou kunnen werken
zelf met bewijzen zetten ze je nog weg als 'niet meer van toepassing of wat andere dingen
Er zijn ook vele ontslagen gevallen in 2015 wegens wanbeleid maar de belangrijkste personen zitten nog op het bedrijf ...

Zoek maar eens op Stroomopwaarts of TBV op het net .. je kunt echt een heel hoop klachten lezen en dingen die gebeurd zijn ..
maar wat dus steeds met een andere reden weg gezet word .

Ik heb zelf afgelopen jaar weer met de vakbond geschreven
krijgt mail dat ze het gaan uitzoeken

4 maanden later weer gemaild .. of er al iets gaande was..
niets geen antwoord ...
diverse keren gemaild of ze mij kunnen beantwoorden ..

na een half jaar bel ik de bond eens op .. en krijg te horen dat er helemaal geen lopende zaken zijn wat betreft mijn persoon ....

Dat is dus al de derde keer dat dit gebeurd en zo ben je dus weer een paar jaar verder en daar loop ik dus tegen aan .. onder andere ...
mag straks weer dus heel mijn verleden gaan vertellen en uitleggen ..
weer alle pijnlijke dingen omhoog halen voor de 1000 keer

Dit is dus zoals je behandelt word door instanties die dus vors aan je verdienen kunt tegen aanlopen .

Oja ik ben al 25 jaar vakbondslid en betaal daar elke maand 16 euro aan . maar wat doen ... not
  maandag 23 augustus 2021 @ 18:23:58 #269
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_201044000
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 18:10 schreef Vimbavimba het volgende:

[..]
die kan ook niet tegen kritiek zeg. Heeft ze geen 'normale kleding' dan om aan te trekken.
nee dat zijn vaak mensen die behoorlijk narcistische/arrogante trekje hebben , en kunnen het niet hebben dat ze even op hun plek terug zet ... waar ze eigenlijk hadden moeten zijn ..
Wat is normaal .. en nee dat weet ik niet , ik zorg dat ik in prive zo ver mogelijk weg blijft van dat soort mensen

[ Bericht 0% gewijzigd door RAVW op 23-08-2021 18:33:50 ]
  maandag 23 augustus 2021 @ 18:33:50 #270
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_201044125
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 17:15 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

De mensen die deze fraudeur verdedigen zijn mensen bij wie de overheid het per definitie verkeerd doet wanneer iemand die in hun 'klasse' past aangepakt wordt
Ik sta achter deze vrouw want ik vind de Participatiewet een schandalige wet en ik verdien in mijn eentje 2x modaal. Nou jij weer met je aannames.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_201044706
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 16:34 schreef RAVW het volgende:

[..]
ach zo als ik zelf ook ervaren heb houdende bijstand moeders genoeg over
hier moet je dit maar eens lezen

https://www.denhaagtekijk(...)uro%20overhouden.htm
Ik heb het over het feit dat rijken ook veel kado krijgen, veel meer dan mensen die moeten leven van een uitkering, en dat daarover niet zoveel ophef wordt gemaakt.
pi_201046148
quote:
1s.gif Op maandag 23 augustus 2021 18:33 schreef Andromache het volgende:

[..]
Ik sta achter deze vrouw want ik vind de Participatiewet een schandalige wet en ik verdien in mijn eentje 2x modaal. Nou jij weer met je aannames.
Prima hoor. Veel plezier ermee!

De WWB was een betere wet, maar op dit punt natuurlijk identiek.

[ Bericht 5% gewijzigd door BehoorlijkKritisch op 23-08-2021 21:17:03 ]
  maandag 23 augustus 2021 @ 21:52:11 #273
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_201046906
Er komt nog een tijd waarin je uitkeringstrekkers niet eens meer een kopje koffie mag aanbieden als ze op bezoek zijn. Nou ja, het mag wel, maar dan wordt er wel 2 euro in mindering op de uitkering gebracht.
The End Times are wild
pi_201046934
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 21:52 schreef LXIV het volgende:
Er komt nog een tijd waarin je uitkeringstrekkers niet eens meer een kopje koffie mag aanbieden als ze op bezoek zijn. Nou ja, het mag wel, maar dan wordt er wel 2 euro in mindering op de uitkering gebracht.
Officieel moet je het ook opgeven als je een paar tientjes voor je verjaardag krijgt. Echt serieus :')

Járen geleden wonnen mensen in een klein dorpje de Postcodeloterij jackpot. Had iemand gezegd dat als mensen niet meededen in het dorpje, maar bijv wel een wasmachine nodig hadden, dat ze dan contact konden opnemen. Was de bijstand er als de kippen bij om even te zeggen dat dat dan van de uitkering werd afgetrokken :')
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201046956
Dit mokkel heeft wel ff wat meer op haar kerfstok. Was gewoon een notoire fraudeur.

En ging het ook zelf rondbazuinen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')