quote:Aanstaand Amerikaans president Joe Biden heeft Rachel Levine naar voren geschoven als onderminister van Volksgezondheid. Zij wordt als de nominatie wordt goedgekeurd door de Senaat de eerste openlijke transgender die een functie krijgt in een federale regering.
Biden gaat voor diversiteit in zijn regering. Gezien de achtergrond van deze persoon zou het ook een zeer geschikt persoon kunnen zijn voor deze regeringsfunctie, maar goed dat weet ik ook niet.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 19:42 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Maar is dit omdát het een transgender is, of is dit gewoon de meest geschikte persoon?
Ik gok zo omdat het een transgender is. Tegenwoordig is het (helemaal in de VS) nogal een trend om mensen te kiezen op basis van geslacht, huidskleur, seksuele voorkeur, genderidentiteit of een andere 'slachtofferrol'. Kwaliteit staat op de tweede plaats.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 19:42 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Maar is dit omdát het een transgender is, of is dit gewoon de meest geschikte persoon?
Uiterlijk is heel belangrijk natuurlijk voor het vervullen van die functie.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 19:45 schreef Tyr80 het volgende:
Kies dan Daisy Taylor...of Gaby Abelha...of Sheylla Wandergirlt...of Aubrey Kate desnoods...Chanel Santini als het echt moet.
Maar nee, hij kiest een kerel met een voorhoofd van hier tot Alaska.
Helaas inderdaad, en daarmee gaat het beleid ook linkser en linkser worden.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 19:47 schreef Zorro het volgende:
Dit gaan met toch een SJW jaren worden daar, niet te geloven.
Dat is altijd al zo geweest in de VS, alleen werden mensen eerst alleen benoemd als ze blank, hetero en man zijn.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 19:46 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Ik gok zo omdat het een transgender is. Tegenwoordig is het (helemaal in de VS) nogal een trend om mensen te kiezen op basis van geslacht, huidskleur, seksuele voorkeur, genderidentiteit of een andere 'slachtofferrol'. Kwaliteit staat op de tweede plaats.
Het lijkt eerder een slecht vermomde alien.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 19:39 schreef rutger05 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
https://www.lc.nl/buitenl(...)ndheid-26365355.html
Levine leidt als minister de strijd tegen het virus in Pennsylvania en doceert pediatrie en psychiatrie.
Bijzonder dit. Ik weet niet of er nog in andere landen transgenders leidende regeringsposities bekleden.
Wedden dat mijn lijstje meer gedaan krijgt dan Sideshow Bob?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 19:48 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Uiterlijk is heel belangrijk natuurlijk voor het vervullen van die functie.
Denk het niet, ze zijn niet eens benoemd dus ze krijgen letterlijk niks gedaan. Hoeveel wil je wedden precies?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 19:50 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Wedden dat mijn lijstje meer gedaan krijgt dan Sideshow Bob?
Minder armoede en vervuiling, dat moeten we niet willen. Betaalbare zorg en onderwijs, ook onwenselijk.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 19:49 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Helaas inderdaad, en daarmee gaat het beleid ook linkser en linkser worden.
Zou krijgen bedoelde ik, my bad.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 19:51 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Denk het niet, ze zijn niet eens benoemd dus ze krijgen letterlijk niks gedaan. Hoeveel wil je wedden precies?
Dit soort reacties verwacht je eerder van een jochie van 16. Jij bent een ouder toch? Zeker de 40 al gepasseerd vermoedelijk. Wat een droevige, droevige sukkel ben je danquote:Op dinsdag 19 januari 2021 19:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het lijkt eerder een slecht vermomde alien.
Lekker hypothetisch weer. Hoe wil je daar een weddenschap van maken?quote:
Ik weet niet zo zeer of dit het effect gaat zijn eigenlijk. Het is niet dat het in de 'blue states' nu zo goed gaat momenteelquote:Op dinsdag 19 januari 2021 19:51 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Minder armoede en vervuiling, dat moeten we niet willen. Betaalbare zorg en onderwijs, ook onwenselijk.
Ik vind het echt een bizar gezicht. En dan zijn er ook nog 10 instagram filters overheen geweest. Kom op zeg.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 19:54 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dit soort reacties verwacht je eerder van een jochie van 16. Jij bent een ouder toch? Zeker de 40 al gepasseerd vermoedelijk. Wat een droevige, droevige sukkel ben je dan
Nog altijd beter dan in de red states, die overal al decennia onderaan bungelen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 19:56 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Ik weet niet zo zeer of dit het effect gaat zijn eigenlijk. Het is niet dat het in de 'blue states' nu zo goed gaat momenteel.
Dat zijn het in principe allemaal.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:23 schreef Hamzoef het volgende:
LOL, dat is gewoon een man met een pruik toch? 🤣
Hopelijk heb je arische heteroseksuele kinderen die later met arische heteroseksuele partners zullen trouwen. Moet wat worden anders.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik vind het echt een bizar gezicht. En dan zijn er ook nog 10 instagram filters overheen geweest. Kom op zeg.
Is een eeuwenlange Amerikaanse traditie, vooral in het Zuiden... heeft nu alleen een ander jasje (of kleurtje hahaha).quote:Op dinsdag 19 januari 2021 19:46 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Ik gok zo omdat het een transgender is. Tegenwoordig is het (helemaal in de VS) nogal een trend om mensen te kiezen op basis van geslacht, huidskleur, seksuele voorkeur, genderidentiteit of een andere 'slachtofferrol'. Kwaliteit staat op de tweede plaats.
https://nypost.com/2020/0(...)r-from-nursing-home/quote:Pennsylvania health official moved mother from nursing home as deaths skyrocketed
The health official responsible for overseeing nursing homes in Pennsylvania — where nearly 70 percent of the state’s coronavirus-related deaths have occurred — has reportedly moved her elderly mother out of a facility as deaths skyrocketed.
Health Secretary Dr. Rachel Levine said Tuesday that her 95-year-old mother requested to be moved out of a personal-care home, the ABC affiliate in Harrisburg reported.
“My mother requested, and my sister and I as her children complied, to move her to another location during the COVID-19 outbreak,” said Levine, according to ABC27.
“My mother is 95 years old. She is very intelligent and more than competent to make her own decisions,” Levine added.
After criticism from some state lawmakers for the move, Levine argued she’s working to ensure the health and safety of all state residents, according to the report.
In March, Levine ordered long-term care facilities in the state to continue to accept coronavirus patients who had been discharged from hospitals but unable to return to their homes, the Bucks County Courier Times reported.
Of the state’s 3,806 coronavirus deaths, 2,611 had occurred in nursing homes and long-term-care facilities, according to ABC27.
The Pennsylvania attorney general has reportedly opened a criminal investigation of several facilities in the wake of the rising death toll.
“While we salute and appreciate nursing-home staff on the front lines during this pandemic, we will not tolerate those who mistreat our seniors and break the law,” state Attorney General Josh Shapiro told NBC News.
Dat wordt genieten, hahahaha.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 19:47 schreef Zorro het volgende:
Dit gaan met toch een SJW jaren worden daar, niet te geloven.
Zo is het eigenlijk wel in elk Westers land... Amsterdam vs Limburg.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nog altijd beter dan in de red states, die overal al decennia onderaan bungelen.
Nee dank je.quote:
Ah deze reactie had ik precies verwacht. Lekker boeiend man. Kijkende naar d'r achtergrond lijkt het er op dat ze zomaar wel die kwaliteit zou kunnen beschikken.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 19:46 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Een beetje een representatief voorkomen zou toch wel een must moeten zijn ja, je kan Catweazle wel minister van volksgezondheid maken, maar hoeveel mensen nemen hem dan serieus?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 19:48 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Uiterlijk is heel belangrijk natuurlijk voor het vervullen van die functie.
Wauw jij weet echt een flink lijstje met namen zeg. Super knap.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 19:45 schreef Tyr80 het volgende:
Kies dan Daisy Taylor...of Gaby Abelha...of Sheylla Wandergirlt...of Aubrey Kate desnoods...Chanel Santini als het echt moet.
Ik denk dat veel mensen de indruk hebben dat juist dat transgender zijn de reden is waarom ze die baan nu heeft.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 22:02 schreef Starhopper het volgende:
Wat een haat in dit topic. Waarom denken mensen dat zij ongeschikt is? Omdat ze transgender is? manmanman![]()
![]()
![]()
![]()
Ja, als het niet in het straatje past wordt het moeilijk bij kortzichtig Nederland.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 22:02 schreef Starhopper het volgende:
Wat een haat in dit topic. Waarom denken mensen dat zij ongeschikt is? Omdat ze transgender is? manmanman![]()
![]()
![]()
![]()
Dat zou kunnen. Maar misschien ook niet. Bij Trump zou ze de baan in ieder geval niet krijgen omdat ze transgender is.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 22:06 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik denk dat veel mensen de indruk hebben dat juist dat transgender zijn de reden is waarom ze die baan nu heeft.
Dat is een aanname die je nergens op kunt baseren.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 22:11 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat zou kunnen. Maar misschien ook niet. Bij Trump zou ze de baan in ieder geval niet krijgen omdat ze transgender is.
Draai het eens om. Dat ze nu deze baan heeft omdat ze transgender is, is ook een aanname die je nergens op kunt baserenquote:Op dinsdag 19 januari 2021 22:13 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat is een aanname die je nergens op kunt baseren.
Ook dat is waar.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 22:17 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Draai het eens om. Dat ze nu deze baan heeft omdat ze transgender is, is ook een aanname die je nergens op kunt baseren
Ja, want jij kunt haar kwaliteiten of het gebrek daaraan zo benoemen natuurlijk.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 22:15 schreef Ixnay het volgende:
Dit soort mensen worden puur gekozen als symbool.
Niet om zijn/haar/? kwaliteiten.
Geen van Biden.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 19:42 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Trump zag er ook niet representatief uit en daar had niemand een probleem mee?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:55 schreef Hathor het volgende:
[..]
Een beetje een representatief voorkomen zou toch wel een must moeten zijn ja, je kan Catweazle wel minister van volksgezondheid maken, maar hoeveel mensen nemen hem dan serieus?
Net zoals de kinderen van Trump baantjes kregen maar daar niemand moeilijk over deed zeker? Zaten daar omdat ze de meest geschikte personen waren natuurlijk.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 22:06 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik denk dat veel mensen de indruk hebben dat juist dat transgender zijn de reden is waarom ze die baan nu heeft.
Zou niet raken, zou raken, zou niet raken, zou niet raken, zou raken.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 19:45 schreef Tyr80 het volgende:
Trump werd juist door alles en iedereen gescamperd ommzijn gekke kapsel en oranje huid. Door alles en iedereen, MSM.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 22:59 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Trump zag er ook niet representatief uit en daar had niemand een probleem mee?
[..]
Die dubbele maten hier.![]()
Ze is ook lelijk, maar dat zeggen is wat anders dan zeggen dat zo iemand incapabel is voor zo'n functie puur en alleen omdat het een transgender is.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 23:15 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Trump werd juist door alles en iedereen gescamperd ommzijn gekke kapsel en oranje huid. Door alles en iedereen, MSM.
Als MSM nu steeds roept “haha die vrouw heeft een enorm mannenhoofd” is er niemand die gniffelt maar is er een enorme oproer.
Hoe kun je zoiets zeggen tegen iemand met een geestesziekte!
Puur en alleen om zijn kapsel is toch net zo gek?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 23:29 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Ze is ook lelijk, maar dat zeggen is wat anders dan zeggen dat zo iemand incapabel is voor zo'n functie puur en alleen omdat het een transgender is.
Bij Trump zat meer tegen dan alleen zijn kapsel. Hij is ook gewoon niet capabel, nepotisme, lijkt corrupt, is totaal niet diplomatiek, overtreed allerlei wetten en regels, stimuleert extreemrechtse groeperingen en roept aanhangers op het parlement aan te vallen... Of wil je dat negeren?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 23:30 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Puur en alleen om zijn kapsel is toch net zo gek?
Nee, het probleem is dat ze geschikt wordt geacht omdat ze transgender is.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 22:02 schreef Starhopper het volgende:
![]()
![]()
![]()
Alsof Trump anti LGBT isquote:Op dinsdag 19 januari 2021 22:11 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat zou kunnen. Maar misschien ook niet. Bij Trump zou ze de baan in ieder geval niet krijgen omdat ze transgender is.
Nou het ging vooral om zijn kapsel.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 23:34 schreef Peter het volgende:
[..]
Bij Trump zat meer tegen dan alleen zijn kapsel. Hij is ook gewoon niet capabel, nepotisme, lijkt corrupt, is totaal niet diplomatiek, overtreed allerlei wetten en regels, stimuleert extreemrechtse groeperingen en roept aanhangers op het parlement aan te vallen... Of wil je dat negeren?
Goed punt, Trump tiny hands werd enorm bespot om zijn uiterlijk, toonde goed aan hoe hypocriet de Democraten zijn.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 23:15 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Trump werd juist door alles en iedereen gescamperd ommzijn gekke kapsel en oranje huid. Door alles en iedereen, MSM.
Trump heeft nooit kritiek gekregen over zijn uiterlijk??quote:Op dinsdag 19 januari 2021 22:59 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Trump zag er ook niet representatief uit en daar had niemand een probleem mee?
[..]
Welke baantjes dan? Voor zover ik weet heeft allen Ivanka een post bij de VN gekregen en heeft Jared Kushner zo'n beetje het halve Midden-Oosten vriendjes gemaakt met Israel.quote:Net zoals de kinderen van Trump baantjes kregen maar daar niemand moeilijk over deed zeker? Zaten daar omdat ze de meest geschikte personen waren natuurlijk.
Die dubbele maten hier.![]()
Biden is binnen vier jaar dood hoor.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 23:38 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou het ging vooral om zijn kapsel.
Maar laten we even 4 jaar Biden afwachten en vergelijken alvorens te oordelen.
Het dezelfde users die nu kritiek hebben op die transgender daar nooit over gehoord in ieder geval. Nu is het ineens wel een probleem.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 23:44 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Trump heeft nooit kritiek gekregen over zijn uiterlijk??![]()
Man de Late Night Shows draaide erop.
[..]
Welke baantjes dan? Voor zover ik weet heeft allen Ivanka een post bij de VN gekregen en heeft Jared Kushner zo'n beetje het halve Midden-Oosten vriendjes gemaakt met Israel.
De rest heeft geen rol gespeeld bij het regeren, maar ik wil ze wel voor je opnoemen hoor.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 23:46 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Het dezelfde users die nu kritiek hebben op die transgender daar nooit over gehoord in ieder geval. Nu is het ineens wel een probleem.![]()
Wow je weet er wel 2 van de 4 directe familieleden te benoemen, goed zo. 1 is al te veel man.
Kan best zijn dat ie dood alsnog beter presteert.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 23:46 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Biden is binnen vier jaar dood hoor.
https://www.politifact.co(...)latives-and-friends/quote:Op dinsdag 19 januari 2021 23:47 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
De rest heeft geen rol gespeeld bij het regeren, maar ik wil ze wel voor je opnoemen hoor.
Ja, alleen Ivanka en Kushner dusquote:Op dinsdag 19 januari 2021 23:52 schreef Peter het volgende:
[..]
https://www.politifact.co(...)latives-and-friends/
quote:Op dinsdag 19 januari 2021 23:44 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Trump heeft nooit kritiek gekregen over zijn uiterlijk??![]()
Man de Late Night Shows draaide erop.
Zit dus straks uitstekend op haar plek als politicus. Rules for thee, not for mequote:Op dinsdag 19 januari 2021 20:56 schreef Sjemmert het volgende:
Zij droeg verzorgingshuizen in haar staat op om corona patienten te blijven opnemen maar haalde ondertussen wel haar eigen moeder uit zo'n verzorgingstehuis. 70% van de corona gerelateerde doden in haar staat verbleven in zo'n verzorgingstehuis.
[..]
https://nypost.com/2020/0(...)r-from-nursing-home/
Amerikaanse politiek heeft meer invloed op je leven dan wie er in Nederland in het kabinet zit.quote:Op woensdag 20 januari 2021 00:48 schreef girlnextdoor. het volgende:
Wat maakt het uit?
1. Dit is Amerikaanse politiek. Zullen we ons eerst eens druk maken om dat gevallen kabinet van ons?
2. Ook als ze wel is gekozen om haar kwaliteiten zal er altijd nog een commentaar zijn dat ze is gekozen want transgender. Dat hou je (helaas) altijd.
3. Als we het dan toch over Amerikaanse politiek hebben: alles beter dan Trump of Kanye aan het roer.
Het is inderdaad vrij boeiend en zeer relevant. Het is namelijk erg problematisch als we mensen gaan aanstellen op basis van verscheidene nietszeggende aspecten van een identiteit, simpelweg omdat een stel linksgeoriënteerde progressievelingen denken daarmee het moreel verlichte te doen. Dit in plaats van te kijken naar de specifieke gevraagde kwaliteiten voor een bepaalde rol. En helaas voor deze SJWs: nee, huidskleur, seksuele voorkeur, geslacht en genderidentiteit zijn geen kwaliteiten an sich.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 21:52 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Ah deze reactie had ik precies verwacht. Lekker boeiend man. Kijkende naar d'r achtergrond lijkt het er op dat ze zomaar wel die kwaliteit zou kunnen beschikken.
Ik acht Trump inderdaad niet anti-LGBT. Dit is weer zo'n vreemd waanidee van mensen die een doorgeslagen haat jegens die man koesteren.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 23:38 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Alsof Trump anti LGBT is![]()
https://www.brookings.edu(...)at-got-overshadowed/
Daarbij de eerste president ooit die zijn standpunt over homosensuele nooit heeft hoeven aanpassen.
Of gewoon kijken naar z'n beleid. Of dat nou persoonlijke walging of puur voer voor z'n relifundamentalistische achterban is kunnen we natuurlijk niet beoordelen. Ik ga de moeite niet doen om je alles zelf weer voor te kauwen, dus hier is een gegoogled lijstje waarin wel veel beleidsmatige zaken wel opgesomd staan:quote:Op woensdag 20 januari 2021 07:32 schreef Dejannn het volgende:
Ik acht Trump inderdaad niet anti-LGBT. Dit is weer zo'n vreemd waanidee van mensen die een doorgeslagen haat jegens die man koesteren.
Hier staan hele vreemde dingen tussen. Bijvoorbeeld een voorstel om te snijden in een budget om AIDS te bestrijden in het buitenland zou dus getuigen van een anti-LGBT visie? En zo staan er nog wel meer opmerkelijke punten tussen, zoals:quote:Op woensdag 20 januari 2021 08:20 schreef Monolith het volgende:
[..]
Of gewoon kijken naar z'n beleid. Of dat nou persoonlijke walging of puur voer voor z'n relifundamentalistische achterban is kunnen we natuurlijk niet beoordelen. Ik ga de moeite niet doen om je alles zelf weer voor te kauwen, dus hier is een gegoogled lijstje waarin wel veel beleidsmatige zaken wel opgesomd staan:
https://www.hrc.org/news/(...)-the-lgbtq-community
LGBT kinderen, lolquote:Eliminated language protecting LGBTQ children participating in the 4-H program: The Trump-Pence Administration ordered 4-H programs to remove a policy specifically welcoming LGBTQ children in the 4-H program, which led to the firing of an official who protested.
Dus ik begrijp dat er voortaan moet worden gekeken of judges wel pro-LGBT zijn alvorens ze worden aangesteld? Hou op hoorquote:Appointed anti-LGBTQ judges: Trump has appointed anti-LGBTQ judges with alarming anti-LGBTQ records to appointments at every level of the judicial system, including anti-equality Supreme Court Justices Gorsuch and Kavanaugh and federal nominees Kacsmaryk, Mateer, Bounds, Vitter. Menashi and others.
Logische zet dit. Ik betwijfel of iemand die dagelijks aan zware hormoonkuren-en hormoononderdrukkende medicatie zit, fysiek geschikt is om in het leger te dienen.quote:Banned transgender service members from the military: Against the expert advice of military leadership, medical authorities, budget analysts, 70% of Americans and the armed forces of allied countries, Trump and Pence banned transgender people from serving in the military.
Kortom, men wordt dus eigenlijk op biologische sekse beoordeeld, zoals het ook hoort.quote:Placed transgender incarcerated persons in the wrong prison: The Federal Bureau of Prisons (BOP) rolled back an Obama-era policy that housed transgender prisoners consistent with their gender identity. With transgender people experiencing sexual assault at higher rates than average, this decision only puts them at further risk of assault.
Zoals?quote:Op woensdag 20 januari 2021 07:32 schreef Dejannn het volgende:
Als we eventjes naar de track record kijken van deze "vrouw" in kwestie binnen haar veld, is deze nu ook alles behalve indrukwekkend en zelfs discutabel.
Ik verwachtte al dat je wilde cherrypicken, maar met name het terugdraaien van allerhande nondiscriminatievoorwaarden, tegen de equality act zijn, het terugdraaien van transgenders in het leger en ga zo maar door zijn vrij evident.quote:Op woensdag 20 januari 2021 08:50 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Hier staan hele vreemde dingen tussen. Bijvoorbeeld een voorstel om te snijden in een budget om AIDS te bestrijden in het buitenland zou dus getuigen van een anti-LGBT visie? En zo staan er nog wel meer opmerkelijke punten tussen, zoals:
[..]
LGBT kinderen, lol
[..]
Dus ik begrijp dat er voortaan moet worden gekeken of judges wel pro-LGBT zijn alvorens ze worden aangesteld? Hou op hoor.
[..]
Logische zet dit. Ik betwijfel of iemand die dagelijks aan zware hormoonkuren-en hormoononderdrukkende medicatie zit, fysiek geschikt is om in het leger te dienen.
[..]
Kortom, men wordt dus eigenlijk op biologische sekse beoordeeld, zoals het ook hoort.
Vrij weinig overtuigende punten eigenlijk. Een krampachtig bijeengeschraapt lijstje wat geheid menig social justice-georiënteerd persoon zal triggeren, maar gelukkig val ik niet binnen die categorie. En als ik, als LGBT'er, deze punten al vrij overdreven vind, vraag ik mij sterk af waarom jij je er wél druk over zou maken. Misschien iets té woke?
https://en.wikipedia.org/(...)tical_office-holdersquote:Op dinsdag 19 januari 2021 19:39 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Bijzonder dit. Ik weet niet of er nog in andere landen transgenders leidende regeringsposities bekleden.
I'll play ball. Welke terechte kritiek?quote:Op woensdag 20 januari 2021 08:13 schreef Scrummie het volgende:
Grappig hoe er bijna niemand (van de![]()
reacties) in gaat op de terechte kritiek.
Zeker, maar dit is op het allerhoogste regeringsniveau in de VS.quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:24 schreef Starhopper het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/(...)tical_office-holders
Er zijn genoeg transgenders op hoge posities
O.a. deze post van Sjemmert: NWS / Biden kiest transgender als onderminister volksgezondheidquote:Op woensdag 20 januari 2021 13:25 schreef probeer het volgende:
[..]
I'll play ball. Welke terechte kritiek?
Ja, daar heb je gelijk inquote:Op woensdag 20 januari 2021 13:25 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Zeker, maar dit is op het allerhoogste regeringsniveau in de VS.
quote:
Hoogste overheidsfunctionaris mbt gezondheidszorg van een staat, is blijkbaar niet indrukwekkend genoeg. Raar.quote:Levine had a fellowship at New York City's Mount Sinai Hospital from 1988 to 1993[6] where she trained in pediatrics.[9] After moving from Manhattan to central Pennsylvania in 1993,[6] she joined the staff at Penn State Hershey Medical Center. During her tenure there, she created Penn State Hershey Medical Center's adolescent medicine division and eating disorders clinic. She was in charge of the latter when she was nominated for the position of Pennsylvania Physician General in 2015.[6]
In 2015, Levine was nominated by Pennsylvania Governor-elect Tom Wolf to be Pennsylvania's Physician General.[3] In her capacity as Physician General, Levine signed an order that allowed law enforcement officers to carry the anti-overdose medication naloxone. She has credited the drug with saving the lives of almost 1,000 opioid users who had overdosed.[3] She served as Physician General until 2017.
In July 2017 Governor Wolf appointed Levine as Secretary of Health,[10] and she was unanimously confirmed.[3]
Ook mooi hè. Een suggestieve vraag stellen en hem zelf even beantwoorden wordt tegenwoordig al 'terechte kritiek' genoemd.quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:27 schreef Scrummie het volgende:
O.a. deze post van Sjemmert: NWS / Biden kiest transgender als onderminister volksgezondheid
(post van mij erboven zegt hetzelfde maar in een tweetje)
De juiste kwalificaties, jarenlange ervaring, veel waardering van voormalige collega's. Gewoon prima geschikt voor deze functie dus, maar omdat ze toevallig de verkeerde achtergrond heeft moet ze wel om de verkeerde redenen aangesteld zijn. Dan lees ik ook die complottheorieën van NYP over die verzorgingstehuizen en haar moederquote:Op woensdag 20 januari 2021 13:31 schreef probeer het volgende:
[..]
[..]
Hoogste overheidsfunctionaris mbt gezondheidszorg van een staat, is blijkbaar niet indrukwekkend genoeg. Raar.
De kritiek is in eerste instantie deze maatregel:quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:46 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ook mooi hè. Een suggestieve vraag stellen en hem zelf even beantwoorden wordt tegenwoordig al 'terechte kritiek' genoemd.![]()
We zakken wel af hoor.
Levine had ook aangegeven dat haar moeder niet in een 'nursing home' zat die door het beleid werden geraakt. De "terechte kritiek" van: "Je implementeert beleid waar je jouw eigen moeder niet aan wil boodstellen." was, heel verrassend, helemaal geen terechte kritiek.
Niet dat ze haar moeder daarop verplaatst, dat is hooguit wat vreemd. Ik snap dat jij je daar op focust, want dat is weer makkelijk weg te wuiven, en ondertussen semi cynisch een post hier te maken zodat jij je weer even verheven voelt boven het 'domme volk' (want zo zie je iedereen die het niet met je eens is).quote:In March, Levine ordered long-term care facilities in the state to continue to accept coronavirus patients who had been discharged from hospitals but unable to return to their homes, the Bucks County Courier Times reported.
Dat is niet helemaal waar en dat weet je zelf ook.quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:52 schreef Scrummie het volgende:
De kritiek is in eerste instantie deze maatregel:
[..]
Dat is het enige waar het in de Twitter post en de reacties daaropvolgend over gaat.quote:Niet dat ze haar moeder daarop verplaatst, dat is hooguit wat vreemd.
quote:... who implemented a disastrous nursing home policy while removing her mother from such a home?
Prima, dan laten we het daarbijquote:Op woensdag 20 januari 2021 13:58 schreef SicSicSics het volgende:
Dat is niet helemaal waar en dat weet je zelf ook.
De link die ik poste was een uitleg van het beleid van Pensylvania, dus een goede aanvulling op het nypost artikel.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:00 schreef Scrummie het volgende:
(dat ik het over het NYpost artikel had van Sjemmert en niet over die tweet zal ik maar niet vertellen)
Zelfs als het blazoen van deze dame niet smetteloos is, wat maakt dat uit?quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:00 schreef Scrummie het volgende:
(dat ik het over het NYpost artikel had van Sjemmert en niet over die tweet zal ik maar niet vertellen)
Nee, daar zijn meestal geen topics over op het FOK!forum.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:07 schreef KoosVogels het volgende:
Loop je je ook op te winden over de tientallen alle andere kabinetsleden die hebben gediend onder Obama en Trump of zijn voorgedragen voor het kabinet Biden?
quote:Op woensdag 20 januari 2021 08:13 schreef Scrummie het volgende:
Grappig hoe er bijna niemand (van de![]()
reacties) in gaat op de terechte kritiek.
Beetje zoals dit bedoel je?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 19:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het lijkt eerder een slecht vermomde alien.
Er valt op de meeste mensen met een lange loopbaan wel kritiek te uiten. Maar die krijgen inderdaad geen eigen topic. Curieus.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:09 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee, daar zijn meestal geen topics over op het FOK!forum.
Ik loop me overigens helemaal niet op te winden. Nota bene mijn eerste reactie in dit topic was: tja, boeiend. Volgens mij eenzelfde reactie als jij hier plaatst.
Daarnaast snap ik wel dat er kritiek is om genoemde redenen.
Dus het is curieus dat er een topic komt over de aanstelling van een transgender? Helemaal eens, ik had liever dat iedereen dat, net als ik, volkomen normaal had gevonden.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er valt op de meeste mensen met een lange loopbaan wel kritiek te uiten. Maar die krijgen inderdaad geen eigen topic. Curieus.
Dat zou inderdaad terechte kritiek zijn. Maar nogal voortvarend om die conclusie ('a failed public health officer') te trekken zonder daar het fijne van te weten. Maar wel zeker het uitzoeken waard; hoe is dat besluit tot stand gekomen? Wat is de context?quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:27 schreef Scrummie het volgende:
[..]
O.a. deze post van Sjemmert: NWS / Biden kiest transgender als onderminister volksgezondheid
(post van mij erboven zegt hetzelfde maar in een tweetje)
Eh, ja .. Een korte en heel praktische kanttekening; waar moeten ze anders heen? Blijkbaar kunnen ze geen gebruik meer maken van medische gezondheidszorg; ze zijn na net-niet-meer-doodziek-te-zijn, maar dus nog zeker wel ziek, het ziekenhuis uitgezet. Dan moeten ze dus ergens heen. Is er ook al bewezen dat het die mensen zijn die tot de vele besmettingen geleid hebben? Of speelden daar ook vele andere factoren een rol, zoals wellicht tekorten bij die tehuizen, of misschien zelfs ondermaatse zorg?quote:In March, Levine ordered long-term care facilities in the state to continue to accept coronavirus patients who had been discharged from hospitals but unable to return to their homes, the Bucks County Courier Times reported.
Ok. 3/4e. Lijkt veel. Die suggestie wordt iig gewekt. Is het ook veel tov andere staten die met dezelfde problematiek kampen? Ik weet het niet, jij wel?quote:Of the state’s 3,806 coronavirus deaths, 2,611 had occurred in nursing homes and long-term-care facilities, according to ABC27.
Vind het frappant dat je alleen de reacties eruit pikt die deze keuze supporteren ipv de users die het uiterlijk van desbetreffend persoon belachelijk maken. Wat 1 totaal irrelevant is en 2 toch een stuk minder wenselijk is dan iets aanmoedigenquote:
Tja, dat mag je vinden. Ik besteed liever geen aandacht aan dat uiterlijk gelul.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:18 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Vind het frappant dat je alleen de reacties eruit pikt die deze keuze supporteren ipv de users die het uiterlijk van desbetreffend persoon belachelijk maken. Wat 1 totaal irrelevant is en 2 toch een stuk minder wenselijk is dan iets aanmoedigen
Waarschijnlijk omdat je precies dezelfde gedachte deeldequote:Op woensdag 20 januari 2021 14:20 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Tja, dat mag je vinden. Ik besteed liever geen aandacht aan dat uiterlijk gelul.
Dat mag je denken, kan het je moeilijk verbieden, ik denk dat de rest van mijn posts genoeg zeggen dat dat niet het geval is. Het zegt genoeg over je vooringenomenheid in elk geval.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:20 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat je precies dezelfde gedachte deelde
Kijk eens aan. Bij een zeer besmettelijke en dodelijke ziekte die voornamelijk oudere en zwakkere mensen treft, zijn er relatief veel besmettingen en sterfgevallen op plekken waar oudere en zwakkere mensen samenleven.quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:58 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar en dat weet je zelf ook.![]()
Maar vooruit, hier wat achtergrond:
https://www.witf.org/2020(...)ing-homes-explained/
[..]
Dat is het enige waar het in de Twitter post en de reacties daaropvolgend over gaat.
[..]![]()
Niet waar.
En daarna is het allemaal maar mauwen dat ze alleen maar aangenomen is vanwege haar Transgender zijn. Holy shit zeg...
Het is ook tabloid-esque, het is de NYP. Ik weet ook al die context dingetjes niet, daar heb je gelijk in. In eerste instantie denk ik bij die maatregel in elk geval; "wie bedenkt zoiets achterlijks?!", en in eerste instantie lijkt deze persoon daar verantwoordelijk voor te zijn. En daar heb ik dan een mening over.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:17 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad terechte kritiek zijn. Maar nogal voortvarend om die conclusie ('a failed public health officer') te trekken zonder daar het fijne van te weten. Maar wel zeker het uitzoeken waard; hoe is dat besluit tot stand gekomen? Wat is de context?
Want zelfs met de info die we in dat bericht gepost door Sjemmert krijgen, denk ik toch .. tsja, zo zwart/wit is het allemaal dus echt niet.
[..]
Eh, ja .. Een korte en heel praktische kanttekening; waar moeten ze anders heen? Blijkbaar kunnen ze geen gebruik meer maken van medische gezondheidszorg; ze zijn na net-niet-meer-doodziek-te-zijn, maar dus nog zeker wel ziek, het ziekenhuis uitgezet. Dan moeten ze dus ergens heen. Is er ook al bewezen dat het die mensen zijn die tot de vele besmettingen geleid hebben? Of speelden daar ook vele andere factoren een rol, zoals wellicht tekorten bij die tehuizen, of misschien zelfs ondermaatse zorg?
[..]
Ok. 3/4e. Lijkt veel. Die suggestie wordt iig gewekt. Is het ook veel tov andere staten die met dezelfde problematiek kampen? Ik weet het niet, jij wel?
Er mist echt zoveel context, dat het onmogelijk is om rechtvaardig over dat beleidspunt te oordelen. Wat is de precieze situatie? Waren er alternatieven? Zo ja, welke, en wat waren daar de voor- en nadelen van geweest?
En die tweet ... tsja, in mijn ogen toch voornamelijk een doorzichtige en slechte poging van iemand die iets (wellicht terechte kritiek, wellicht onterecht) meteen aangrijpt om over zijn echte probleem te zeiken; dat ze transgender is.
Het artikel doet hetzelfde, al dan niet in mindere mate, door die context niet te bieden (wat je van een gedegen stuk journalistiek toch zeker zou mogen verwachten), maar de kritiek wel te koppelen aan haar transgender zijn. Nogal tabloid-esque als je het mij vraagt.
Ik vind het inderdaad geen topic waard. Maar vervolgens gaan bepaalde users wanhopig op zoek naar smetjes op haar blazoen, om maar te kunnen 'bewijzen' dat ze haar aanstelling heeft te danken aan het feit dat ze transgender is.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:14 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dus het is curieus dat er een topic komt over de aanstelling van een transgender? Helemaal eens, ik had liever dat iedereen dat, net als ik, volkomen normaal had gevonden.
Maar volgens mij is dat wel het nieuws, en geen nieuws omdat rechtse mensen dat nieuws vinden, maar omdat het schijnbaar 1 of andere triomf is of grote doorbraak. Terwijl het dat, in mijn ogen, niet is.
Tja, dat klimaat is toch ook deels aanwezig omdat het nieuws is dat 'een transgender functie krijgt van Biden'. Zolang dat kenmerk transgender schijnbaar zo belangrijk is, vind ik het niet raar dat men kijkt waarom het belangrijk is dat ze transgender is (want dat is het dus mijn inziens niet).quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vind het inderdaad geen topic waard. Maar vervolgens gaan bepaalde users wanhopig op zoek naar smetjes op haar blazoen, om maar te kunnen 'bewijzen' dat ze haar aanstelling heeft te danken aan het feit dat ze transgender is.
Ik vind het tamelijk droevig.
Ze heeft een prima CV dus dat eerste lijkt me niet van toepassing.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 19:42 schreef -_Guitarist_- het volgende:
In eerste instantie zal dat denk ik voor veel mensen zo zijn, als ze die zin lezen.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:24 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Het is ook tabloid-esque, het is de NYP. Ik weet ook al die context dingetjes niet, daar heb je gelijk in. In eerste instantie denk ik bij die maatregel in elk geval; "wie bedenkt zoiets achterlijks?!", en in eerste instantie lijkt deze persoon daar verantwoordelijk voor te zijn. En daar heb ik dan een mening over.
Dat ik dan niet direct alles erachter uitzoek, ja, daar heb je gelijk in. En zelfs dan zou het nog niet duidelijk zijn denk ik waar het probleem nou precies zit.
Nouja, eens.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:38 schreef probeer het volgende:
[..]
In eerste instantie zal dat denk ik voor veel mensen zo zijn, als ze die zin lezen.
Maar dat is dus juist het kwalijke van het op deze manier berichten over dit soort zaken. Door de compleet afwezige context gaat het bericht dus niet meer over de validiteit van de kritiek op die beleidsregel (waar je best een prima artikel over zou kunnen schrijven), maar wordt die kritiek (nu inhoudsloos) louter ingezet om haar te invalideren. In dit geval ook nog gelinkt aan haar transgender-identiteit.
Die media hebben een andere agenda dan 'berichten over en toezicht houden op het beleid in Pennsylvania', wat ze de lezer proberen te verkopen. Of dat dan pro- of anti-transgender gedoe is doet er blijkbaar niet eens zo veel meer toe. Het heeft iig niets met dat beleid te maken.
Fijn dat ik zo af en toe de FoK!-gemeenschap toch eens van dienst kan zijn.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:39 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nouja, eens.
Fijn dat er toch iemand nog op terechte/onterechte kritiek in ging.
Gezien het cv van deze persoon zijn die kwaliteiten er. Ze is niet zomaar van de straat geplukt ofzo.quote:
Wat een onzin er wordt in het hele artikel met geen woord gerept over dat ze trans gender is dat speelt zich allemaal af in jou hoofd.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:38 schreef probeer het volgende:
[..]
In eerste instantie zal dat denk ik voor veel mensen zo zijn, als ze die zin lezen.
Maar dat is dus juist het kwalijke van het op deze manier berichten over dit soort zaken. Door de compleet afwezige context gaat het bericht dus niet meer over de validiteit van de kritiek op die beleidsregel (waar je best een prima artikel over zou kunnen schrijven), maar wordt die kritiek (nu inhoudsloos) louter ingezet om haar te invalideren. In dit geval ook nog gelinkt aan haar transgender-identiteit.
Die media hebben een andere agenda dan 'berichten over en toezicht houden op het beleid in Pennsylvania', wat ze de lezer proberen te verkopen. Of dat dan pro- of anti-transgender gedoe is doet er blijkbaar niet eens zo veel meer toe. Het heeft iig niets met dat beleid te maken.
Je hebt gelijk, my bad. Blijft nog steeds een kut-artikel zonder enige context of verdieping. En derden grijpen het dan weer aan omdat ze willen zeiken over haar transgender-zijn. Zoals in die tweet.quote:Op woensdag 20 januari 2021 17:51 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Wat een onzin er wordt in het hele artikel met geen woord gerept over dat ze trans gender is dat speelt zich allemaal af in jou hoofd.
Die tweet ging niet over dat artikel van NYP.quote:Op woensdag 20 januari 2021 18:46 schreef probeer het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, my bad. Blijft nog steeds een kut-artikel zonder enige context of verdieping. En derden grijpen het dan weer aan omdat ze willen zeiken over haar transgender-zijn. Zoals in die tweet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |