abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 januari 2021 @ 14:04:02 #126
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_197528307
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 14:00 schreef Scrummie het volgende:
(dat ik het over het NYpost artikel had van Sjemmert en niet over die tweet zal ik maar niet vertellen)
De link die ik poste was een uitleg van het beleid van Pensylvania, dus een goede aanvulling op het nypost artikel. :*
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_197528443
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 14:00 schreef Scrummie het volgende:
(dat ik het over het NYpost artikel had van Sjemmert en niet over die tweet zal ik maar niet vertellen)
Zelfs als het blazoen van deze dame niet smetteloos is, wat maakt dat uit?

Genoeg kabinetsleden - ook onder Trump en Obama - op wie iets valt aan te merken.

Loop je je ook op te winden over de tientallen alle andere kabinetsleden die hebben gediend onder Obama en Trump of zijn voorgedragen voor het kabinet Biden?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_197528526
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 14:07 schreef KoosVogels het volgende:
Loop je je ook op te winden over de tientallen alle andere kabinetsleden die hebben gediend onder Obama en Trump of zijn voorgedragen voor het kabinet Biden?
Nee, daar zijn meestal geen topics over op het FOK!forum.

Ik loop me overigens helemaal niet op te winden. Nota bene mijn eerste reactie in dit topic was: tja, boeiend. Volgens mij eenzelfde reactie als jij hier plaatst.

Daarnaast snap ik wel dat er kritiek is om genoemde redenen.
  woensdag 20 januari 2021 @ 14:11:48 #129
319979 Fok-it
All is well
pi_197528625
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 08:13 schreef Scrummie het volgende:
Grappig hoe er bijna niemand (van de *O* _O_ reacties) in gaat op de terechte kritiek.
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 19:49 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het lijkt eerder een slecht vermomde alien.
Beetje zoals dit bedoel je?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_197528657
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 14:11 schreef Fok-it het volgende:

[..]

[..]

Beetje zoals dit bedoel je?
Wat wil je hiermee?
pi_197528687
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 14:09 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Nee, daar zijn meestal geen topics over op het FOK!forum.

Ik loop me overigens helemaal niet op te winden. Nota bene mijn eerste reactie in dit topic was: tja, boeiend. Volgens mij eenzelfde reactie als jij hier plaatst.

Daarnaast snap ik wel dat er kritiek is om genoemde redenen.
Er valt op de meeste mensen met een lange loopbaan wel kritiek te uiten. Maar die krijgen inderdaad geen eigen topic. Curieus.
pi_197528759
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 14:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er valt op de meeste mensen met een lange loopbaan wel kritiek te uiten. Maar die krijgen inderdaad geen eigen topic. Curieus.
Dus het is curieus dat er een topic komt over de aanstelling van een transgender? Helemaal eens, ik had liever dat iedereen dat, net als ik, volkomen normaal had gevonden.

Maar volgens mij is dat wel het nieuws, en geen nieuws omdat rechtse mensen dat nieuws vinden, maar omdat het schijnbaar 1 of andere triomf is of grote doorbraak. Terwijl het dat, in mijn ogen, niet is.
pi_197528882
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 13:27 schreef Scrummie het volgende:

[..]

O.a. deze post van Sjemmert: NWS / Biden kiest transgender als onderminister volksgezondheid

(post van mij erboven zegt hetzelfde maar in een tweetje)
Dat zou inderdaad terechte kritiek zijn. Maar nogal voortvarend om die conclusie ('a failed public health officer') te trekken zonder daar het fijne van te weten. Maar wel zeker het uitzoeken waard; hoe is dat besluit tot stand gekomen? Wat is de context?

Want zelfs met de info die we in dat bericht gepost door Sjemmert krijgen, denk ik toch .. tsja, zo zwart/wit is het allemaal dus echt niet.

quote:
In March, Levine ordered long-term care facilities in the state to continue to accept coronavirus patients who had been discharged from hospitals but un­able to return to their homes, the Bucks County Courier Times reported.
Eh, ja .. Een korte en heel praktische kanttekening; waar moeten ze anders heen? Blijkbaar kunnen ze geen gebruik meer maken van medische gezondheidszorg; ze zijn na net-niet-meer-doodziek-te-zijn, maar dus nog zeker wel ziek, het ziekenhuis uitgezet. Dan moeten ze dus ergens heen. Is er ook al bewezen dat het die mensen zijn die tot de vele besmettingen geleid hebben? Of speelden daar ook vele andere factoren een rol, zoals wellicht tekorten bij die tehuizen, of misschien zelfs ondermaatse zorg?

quote:
Of the state’s 3,806 coronavirus deaths, 2,611 had occurred in nursing homes and long-term-care ­facilities, according to ABC27.
Ok. 3/4e. Lijkt veel. Die suggestie wordt iig gewekt. Is het ook veel tov andere staten die met dezelfde problematiek kampen? Ik weet het niet, jij wel?

Er mist echt zoveel context, dat het onmogelijk is om rechtvaardig over dat beleidspunt te oordelen. Wat is de precieze situatie? Waren er alternatieven? Zo ja, welke, en wat waren daar de voor- en nadelen van geweest?

En die tweet ... tsja, in mijn ogen toch voornamelijk een doorzichtige en slechte poging van iemand die iets (wellicht terechte kritiek, wellicht onterecht) meteen aangrijpt om over zijn echte probleem te zeiken; dat ze transgender is.

Het artikel doet hetzelfde, al dan niet in mindere mate, door die context niet te bieden (wat je van een gedegen stuk journalistiek toch zeker zou mogen verwachten), maar de kritiek wel te koppelen aan haar transgender zijn. Nogal tabloid-esque als je het mij vraagt.
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 20 januari 2021 @ 14:18:53 #134
319979 Fok-it
All is well
pi_197528929
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 14:12 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Wat wil je hiermee?
Vind het frappant dat je alleen de reacties eruit pikt die deze keuze supporteren ipv de users die het uiterlijk van desbetreffend persoon belachelijk maken. Wat 1 totaal irrelevant is en 2 toch een stuk minder wenselijk is dan iets aanmoedigen
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_197528972
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 14:18 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Vind het frappant dat je alleen de reacties eruit pikt die deze keuze supporteren ipv de users die het uiterlijk van desbetreffend persoon belachelijk maken. Wat 1 totaal irrelevant is en 2 toch een stuk minder wenselijk is dan iets aanmoedigen
Tja, dat mag je vinden. Ik besteed liever geen aandacht aan dat uiterlijk gelul.
  woensdag 20 januari 2021 @ 14:20:51 #136
319979 Fok-it
All is well
pi_197529012
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 14:20 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Tja, dat mag je vinden. Ik besteed liever geen aandacht aan dat uiterlijk gelul.
Waarschijnlijk omdat je precies dezelfde gedachte deelde :)
pi_197529054
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 14:20 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat je precies dezelfde gedachte deelde :)
Dat mag je denken, kan het je moeilijk verbieden, ik denk dat de rest van mijn posts genoeg zeggen dat dat niet het geval is. Het zegt genoeg over je vooringenomenheid in elk geval.
pi_197529106
quote:
6s.gif Op woensdag 20 januari 2021 13:58 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar en dat weet je zelf ook. O+
Maar vooruit, hier wat achtergrond:
https://www.witf.org/2020(...)ing-homes-explained/
[..]

Dat is het enige waar het in de Twitter post en de reacties daaropvolgend over gaat. :')
[..]

_O-
Niet waar.
En daarna is het allemaal maar mauwen dat ze alleen maar aangenomen is vanwege haar Transgender zijn. Holy shit zeg... :{w
Kijk eens aan. Bij een zeer besmettelijke en dodelijke ziekte die voornamelijk oudere en zwakkere mensen treft, zijn er relatief veel besmettingen en sterfgevallen op plekken waar oudere en zwakkere mensen samenleven.
pi_197529159
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 14:17 schreef probeer het volgende:

[..]

Dat zou inderdaad terechte kritiek zijn. Maar nogal voortvarend om die conclusie ('a failed public health officer') te trekken zonder daar het fijne van te weten. Maar wel zeker het uitzoeken waard; hoe is dat besluit tot stand gekomen? Wat is de context?

Want zelfs met de info die we in dat bericht gepost door Sjemmert krijgen, denk ik toch .. tsja, zo zwart/wit is het allemaal dus echt niet.
[..]

Eh, ja .. Een korte en heel praktische kanttekening; waar moeten ze anders heen? Blijkbaar kunnen ze geen gebruik meer maken van medische gezondheidszorg; ze zijn na net-niet-meer-doodziek-te-zijn, maar dus nog zeker wel ziek, het ziekenhuis uitgezet. Dan moeten ze dus ergens heen. Is er ook al bewezen dat het die mensen zijn die tot de vele besmettingen geleid hebben? Of speelden daar ook vele andere factoren een rol, zoals wellicht tekorten bij die tehuizen, of misschien zelfs ondermaatse zorg?
[..]

Ok. 3/4e. Lijkt veel. Die suggestie wordt iig gewekt. Is het ook veel tov andere staten die met dezelfde problematiek kampen? Ik weet het niet, jij wel?

Er mist echt zoveel context, dat het onmogelijk is om rechtvaardig over dat beleidspunt te oordelen. Wat is de precieze situatie? Waren er alternatieven? Zo ja, welke, en wat waren daar de voor- en nadelen van geweest?

En die tweet ... tsja, in mijn ogen toch voornamelijk een doorzichtige en slechte poging van iemand die iets (wellicht terechte kritiek, wellicht onterecht) meteen aangrijpt om over zijn echte probleem te zeiken; dat ze transgender is.

Het artikel doet hetzelfde, al dan niet in mindere mate, door die context niet te bieden (wat je van een gedegen stuk journalistiek toch zeker zou mogen verwachten), maar de kritiek wel te koppelen aan haar transgender zijn. Nogal tabloid-esque als je het mij vraagt.
Het is ook tabloid-esque, het is de NYP. Ik weet ook al die context dingetjes niet, daar heb je gelijk in. In eerste instantie denk ik bij die maatregel in elk geval; "wie bedenkt zoiets achterlijks?!", en in eerste instantie lijkt deze persoon daar verantwoordelijk voor te zijn. En daar heb ik dan een mening over.

Dat ik dan niet direct alles erachter uitzoek, ja, daar heb je gelijk in. En zelfs dan zou het nog niet duidelijk zijn denk ik waar het probleem nou precies zit.
pi_197529188
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 14:14 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Dus het is curieus dat er een topic komt over de aanstelling van een transgender? Helemaal eens, ik had liever dat iedereen dat, net als ik, volkomen normaal had gevonden.

Maar volgens mij is dat wel het nieuws, en geen nieuws omdat rechtse mensen dat nieuws vinden, maar omdat het schijnbaar 1 of andere triomf is of grote doorbraak. Terwijl het dat, in mijn ogen, niet is.
Ik vind het inderdaad geen topic waard. Maar vervolgens gaan bepaalde users wanhopig op zoek naar smetjes op haar blazoen, om maar te kunnen 'bewijzen' dat ze haar aanstelling heeft te danken aan het feit dat ze transgender is.

Ik vind het tamelijk droevig.
pi_197529325
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 14:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik vind het inderdaad geen topic waard. Maar vervolgens gaan bepaalde users wanhopig op zoek naar smetjes op haar blazoen, om maar te kunnen 'bewijzen' dat ze haar aanstelling heeft te danken aan het feit dat ze transgender is.

Ik vind het tamelijk droevig.
Tja, dat klimaat is toch ook deels aanwezig omdat het nieuws is dat 'een transgender functie krijgt van Biden'. Zolang dat kenmerk transgender schijnbaar zo belangrijk is, vind ik het niet raar dat men kijkt waarom het belangrijk is dat ze transgender is (want dat is het dus mijn inziens niet).

Dat kan je droevig vinden, ik vind het logisch.
  woensdag 20 januari 2021 @ 14:35:10 #142
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_197529642
quote:
19s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 19:42 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Maar is dit omdát het een transgender is, of is dit gewoon de meest geschikte persoon?
Ze heeft een prima CV dus dat eerste lijkt me niet van toepassing.
pi_197529784
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 14:24 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Het is ook tabloid-esque, het is de NYP. Ik weet ook al die context dingetjes niet, daar heb je gelijk in. In eerste instantie denk ik bij die maatregel in elk geval; "wie bedenkt zoiets achterlijks?!", en in eerste instantie lijkt deze persoon daar verantwoordelijk voor te zijn. En daar heb ik dan een mening over.

Dat ik dan niet direct alles erachter uitzoek, ja, daar heb je gelijk in. En zelfs dan zou het nog niet duidelijk zijn denk ik waar het probleem nou precies zit.
In eerste instantie zal dat denk ik voor veel mensen zo zijn, als ze die zin lezen.

Maar dat is dus juist het kwalijke van het op deze manier berichten over dit soort zaken. Door de compleet afwezige context gaat het bericht dus niet meer over de validiteit van de kritiek op die beleidsregel (waar je best een prima artikel over zou kunnen schrijven), maar wordt die kritiek (nu inhoudsloos) louter ingezet om haar te invalideren. In dit geval ook nog gelinkt aan haar transgender-identiteit.

Die media hebben een andere agenda dan 'berichten over en toezicht houden op het beleid in Pennsylvania', wat ze de lezer proberen te verkopen. Of dat dan pro- of anti-transgender gedoe is doet er blijkbaar niet eens zo veel meer toe. Het heeft iig niets met dat beleid te maken.
pi_197529834
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 14:38 schreef probeer het volgende:

[..]

In eerste instantie zal dat denk ik voor veel mensen zo zijn, als ze die zin lezen.

Maar dat is dus juist het kwalijke van het op deze manier berichten over dit soort zaken. Door de compleet afwezige context gaat het bericht dus niet meer over de validiteit van de kritiek op die beleidsregel (waar je best een prima artikel over zou kunnen schrijven), maar wordt die kritiek (nu inhoudsloos) louter ingezet om haar te invalideren. In dit geval ook nog gelinkt aan haar transgender-identiteit.

Die media hebben een andere agenda dan 'berichten over en toezicht houden op het beleid in Pennsylvania', wat ze de lezer proberen te verkopen. Of dat dan pro- of anti-transgender gedoe is doet er blijkbaar niet eens zo veel meer toe. Het heeft iig niets met dat beleid te maken.
Nouja, eens.

Fijn dat er toch iemand nog op terechte/onterechte kritiek in ging.
pi_197529863
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 14:39 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Nouja, eens.

Fijn dat er toch iemand nog op terechte/onterechte kritiek in ging.
Fijn dat ik zo af en toe de FoK!-gemeenschap toch eens van dienst kan zijn.
  woensdag 20 januari 2021 @ 15:36:30 #146
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197531523
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 22:15 schreef Ixnay het volgende:

Niet om zijn/haar/? kwaliteiten.

Gezien het cv van deze persoon zijn die kwaliteiten er. Ze is niet zomaar van de straat geplukt ofzo.
pi_197534297
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 14:38 schreef probeer het volgende:

[..]

Wat een onzin er wordt in het hele artikel met geen woord gerept over dat ze trans gender is dat speelt zich allemaal af in jou hoofd.
pi_197535615
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 17:51 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Wat een onzin er wordt in het hele artikel met geen woord gerept over dat ze trans gender is dat speelt zich allemaal af in jou hoofd.
Je hebt gelijk, my bad. Blijft nog steeds een kut-artikel zonder enige context of verdieping. En derden grijpen het dan weer aan omdat ze willen zeiken over haar transgender-zijn. Zoals in die tweet.

[ Bericht 8% gewijzigd door probeer op 20-01-2021 19:06:33 ]
pi_197536984
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 18:46 schreef probeer het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, my bad. Blijft nog steeds een kut-artikel zonder enige context of verdieping. En derden grijpen het dan weer aan omdat ze willen zeiken over haar transgender-zijn. Zoals in die tweet.
Die tweet ging niet over dat artikel van NYP.

Maar goed.
pi_197574538
Prachtig. Binnenlands beetje de oppervlakkige cultureel-progressieve pleasen, Om gewoon een neocon-beleid te kunnen uitvoeren, en het nog steeds kan vertikken op een fatsoenlijk sociaal stelsel op te bouwen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')