SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Haha wat ben je toch een troll.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:11 schreef Confetti het volgende: Een uitzondering voor het uitlaten van de hond is wel echt belachelijk, nergens in Europa heb je zo'n uitzondering. Dat is toch met de beste wil niet essentieel te noemen? Niet goed voor het draagvlak. Je kinderen uitlaten mag niet maar een hond wel.
Dat is parlementaire democratie las ik hier eerder.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:10 schreef MichaelScott het volgende:
[ twitter ]
Begint een bizarre situatie te worden.
Pakket maatregelen wordt vanavond al gepresenteerd maar de partijen die zo'n avondklok steunen hebben blijkbaar niet eens ondersteunende stukken gezien. Wat zouden ze in ruil voor die blanco cheque krijgen?
Klopt ja. Ik zie elke avond 10 mensen in een ruimte zitten ons belerend toespreken dat we toch echt alle maatregelen in acht moeten nemen, niet bij elkaar op visite mogen komen en reizen zoveel mogelijk moeten beperkenquote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:14 schreef Discombobulate het volgende:
Lekker even 3k verdienen als viroloog bij talkshows zoals Op1 door even 10 minuten een verhaaltje te lullen. Alsjeblieft zeg, wees dan ook consequent en doe het via Zoom oid. Elitair dingetje dit.
Kudo's voor mezelf dat ik dit gister al een opmerkelijke gang van zaken vond.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:10 schreef MichaelScott het volgende:
[ twitter ]
Pakket maatregelen wordt vanavond al gepresenteerd maar de partijen die zo'n avondklok steunen hebben blijkbaar niet eens ondersteunende stukken gezien. Wat zouden ze in ruil voor die blanco cheque krijgen?
Je mag niet van het ene huis op bezoek bij het andere huis.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:11 schreef Confetti het volgende:
Een uitzondering voor het uitlaten van de hond is wel echt belachelijk, nergens in Europa heb je zo'n uitzondering. Dat is toch met de beste wil niet essentieel te noemen? Niet goed voor het draagvlak. Je kinderen uitlaten mag niet maar een hond wel.
Ook voor jou geldt dat je inlezen in de materie helpt met het verhelpen van je onbegrip.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:15 schreef Heph844 het volgende:
Israël heeft gisteren 183.000 mensen gevaccineerd. Op één dag. Met een bevolking van 9,5 miljoen.
In Nederland lees ik vooral de GGD die ons vertelt 'ho ho, zo makkelijk is het allemaal niet hoor'.
Google kapot?quote:
quote:Het gemiddeld aantal besmettingen per dag ligt in België net boven de 2000 en is de afgelopen weken niet gedaald.
(In Frankrijk zijn ze wel snel tevreden danquote:Ondanks de strenge maatregelen en de tevredenheid over de avondklok, lukt het Frankrijk niet om het aantal nieuwe besmettingen te laten dalen.
En als je met je hond bij iemand anders op bezoek gaat?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Je mag niet van het ene huis op bezoek bij het andere huis.
Totaal iets anders als je hond effe een plasje laten doen.
Ik zit ook eigenlijk te twijfelen, maar weet geen alternatiefquote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik hoop dat Rutte hiermee zijn hand eindelijk heeft overspeeld.
Maar in maart zal iedereen dat wel weer vergeten zijn in het stemhokje
We komen nooit meer van de mensonterende VVD af.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
Oh, waarmee wel dan?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:17 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Er is echt een grens overgegaan met invoering van die avondklok. Walgelijk machtsvertoon. 0.0 met corona te maken.
Iedereen met een koophuis en modaal inkomen stemt weer braaf vvd.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
Oppositie is ook een lachwekkend zootje inderdaad.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:18 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik zit ook eigenlijk te twijfelen, maar weet geen alternatief
In elk geval wel op anderhalve meter, wat bij feestjes en visites niet gebeurt.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:15 schreef DonDruiper het volgende:
Klopt ja. Ik zie elke avond 10 mensen in een ruimte zitten ons belerend toespreken dat we toch echt alle maatregelen in acht moeten nemen, niet bij elkaar op visite mogen komen en reizen zoveel mogelijk moeten beperken
![]()
Tja.. wat is het alternatief hé..quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het probleem is dat er hier iets teveel mensen rondlopen die zo zijn ingelezen dat ze niet meer even kunnen uitzoomen en het grotere plaatje kunnen zien.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:16 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ook voor jou geldt dat je inlezen in de materie helpt met het verhelpen van je onbegrip.
Ga ik zeker doen, pilsje bij een maat doen, even uitkijken met naar buiten gaan en dan ben ik "gewoon de hond uit aan het laten ".quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
En als je met je hond bij iemand anders op bezoek gaat?
Wij moeten dat ook kunnen. Of in ieder geval de helft daarvan. Het is echt beschamend hoe deze crisis bestreden wordt.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:15 schreef Heph844 het volgende:
Israël heeft gisteren 183.000 mensen gevaccineerd. Op één dag. Met een bevolking van 9,5 miljoen.
In Nederland lees ik vooral de GGD die ons vertelt 'ho ho, zo makkelijk is het allemaal niet hoor'. Wat ook waar is voor een organisatie als de GGD, maar als land heb je wel snoeihard gefaald.
Dat is idd m.i. ook totaal geen toevalquote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik vind het allemaal wel heel erg toevallig zo na die toeslagenaffaire. Dit wordt er door gedrukt om die naar achter te dringen zodat de kiezer de VVD daarvoor niet gaat afstraffen.
Nee, je mag tijdens de avondklok niet bij iemand anders op bezoek. Ook niet met hond.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
En als je met je hond bij iemand anders op bezoek gaat?
Even laten zien dat ze krachtig durven ingrijpen. Het wordt steeds strenger en extremer. What's next?quote:
Dus..? Iedereen moet toch thuis werken om het reizen te beperken?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:19 schreef Gia het volgende:
[..]
In elk geval wel op anderhalve meter, wat bij feestjes en visites niet gebeurt.
quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:20 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Even laten zien dat ze krachtig durven ingrijpen. Het wordt steeds strenger en extremer. What's next?
Nee joh.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:20 schreef byah het volgende:
Ik hoop dat dit de druppel is voor velen, laat maar eens merken dat er een grens zit aan de maatregelen. Alles leuk en aardig maar ik ben inmiddels helemaal klaar met het kosten/baten plaatje.
Sommige mensen betalen daar dik geld voor. Ik bedoel maar...gat in de markt?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:12 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Lekker op handen en voeten laten lopen, desgevraagd laten blaffen.
1 ding is zeker, die Rutte heeft compleet afgedaan (hele coalitie trouwens). Maar wie dan wel, maar eens goed nadenken...quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:18 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik zit ook eigenlijk te twijfelen, maar weet geen alternatief
Rutte heeft nog nooit daadkracht getoond. Kiest altijd voor de easy way out, zelfs nu nog. Laat Schiphol lekker open voor vluchten uit de UK en de avondklok schuift hij gewoon in de schoenen van het OMT want 'we konden niet anders'.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:19 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Tja.. wat is het alternatief hé..
Gekkie Baudet
Gekkie Greet.
De rest is te licht..
Veel mensen (Joop en Annie in hun twee-onder-1-kap met Boris de labrador) vinden Rutte een daadkrachtige president, dus zullen ook weer veel mensen op hem stemmen.
Haha, mooie vergelijking met het Stockholm Syndroom. Maar ik denk inderdaad dat er mensen zijn die straks niet meer zonder maatregelen kunnen en er aan verslaafd zijn geraakt.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 16:41 schreef JosMert het volgende:
Ik vind het ongelooflijk dat er nog steeds mensen zijn die dingen zeggen in de trant van: "Nog even volhouden en ons braaf aan de maatregelen houden. Dan zijn we er snel vanaf". Het lijkt wel alsof men in een collectieve psychose terecht is gekomen, of simpelweg lijden aan Stockholmsyndroom.
Ik wijs jullie even op twee feiten:
• Deze "crisis" duurt nu al bijna een jaar
• Ondanks de dalende ziekenhuisopnames en overlijdens worden er nu strengere maatregelen genomen
Morgenavond zullen we dus waarschijnlijk te horen krijgen dat we tussen 20:00 en 04:00 huisarrest krijgen. Wederom een krankzinige maatregel, wederom zonder wetenschappelijke onderbouwing. Het hele beleid is 1 grote cirkelredenering, al vanaf dag 1. Het komt er voor mensen met ouders bijvoorbeeld dus op neer dat ze een gevangene worden in hun eigen land, en 's avonds wanneer de kinderen op bed liggen ze zelfs niet even een blokje om mogen lopen.
Hoe heeft dit zover kunnen komen. Schande.
Rustig afwachten totdat de berichten verschijnen over mensen die iets directer hun ongenoegen uiten dan wij. Dan zijn politie en boa's opeens weer verrast dat mensen boos worden als je na het werk, net aan de winkel halen en om 20:15 de laatste km's naar huis afleggen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:20 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Even laten zien dat ze krachtig durven ingrijpen. Het wordt steeds strenger en extremer. What's next?
Halsband om, kinky!quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Sommige mensen betalen daar dik geld voor. Ik bedoel maar...gat in de markt?
Er zijn beroepen die je niet thuis kunt doen, hovenier, fabriek, ziekenhuis, studio...quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:20 schreef DonDruiper het volgende:
Dus..? Iedereen moet toch thuis werken om het reizen te beperken?
Je zegt woorden, maar echt samenhang met de realiteit zie ik niet zo. Begin eens met een uitleg, waar kijk je precies naar, welke factoren vind jij specifiek belangrijk en waarom, wie zitten er in de top, wie zitten er voor ons in de middenmoot, etcetera?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:19 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Het probleem is dat er hier iets teveel mensen rondlopen die zo zijn ingelezen dat ze niet meer even kunnen uitzoomen en het grotere plaatje kunnen zien.
Als land hangen we ergens onderaan de middenmoot, in werkelijk alles wat we deze crisis hebben gedaan. Een betere kuur tegen het Dutch exceptionalism is er niet.
De PvdD is zo'n beetje de minst slechte optie op het momentquote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Oppositie is ook een lachwekkend zootje inderdaad.
Valt best mee, de essentie blijft hetzelfde. Het is gewoon achterlijk.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:07 schreef Blik het volgende:
[..]
Er is dus weer lekker selectief gequote
Nee.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Er zijn beroepen die je niet thuis kunt doen, hovenier, fabriek, ziekenhuis, studio...
Hugo mag ook wel opkrassen nu bij al die prikmomenten.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:24 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Nee.
Een fabriek wel.
Te gast in een tv programma niet.
Als je dan zo'n grote bek hebt over maatregelen, begin dan ook bij jezelf en zeg studio bezoekjes af.
Ook totaal onnodig inderdaad al die showmomentjes.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hugo mag ook wel opkrassen nu bij al die prikmomenten.
Geldt er een bezoekverbod tijdens de avondklok ja?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, je mag tijdens de avondklok niet bij iemand anders op bezoek. Ook niet met hond.
Zal ik doen. 😎quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:24 schreef DonDruiper het volgende:
Nee.
Een fabriek wel.
Als je dan zo'n grote bek hebt over maatregelen, begin dan ook bij jezelf en zeg studio bezoekjes af.
Wat denk je zelf?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:25 schreef GemMagic het volgende:
Maar let wel, het werken op kantoor is nog altijd niet verboden, het staat je volledig vrij als je werkgever daar een veilige werkomgeving kan realiseren. Ben benieuwd of Rutte daar nog op terug komt.
Mag die niet blijven slapen dan?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Geldt er een bezoekverbod tijdens de avondklok ja?
Benieuwd wanneer ik mijn vriendin ga zien dan.
Ik denk dat hij "met pijn in zijn hart" deze moeilijke maatregel aan gaat kondigen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Rutte heeft nog nooit daadkracht getoond. Kiest altijd voor de easy way out, zelfs nu nog. Laat Schiphol lekker open voor vluchten uit de UK en de avondklok schuift hij gewoon in de schoenen van het OMT want 'we konden niet anders'.
Stukje femdom.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Sommige mensen betalen daar dik geld voor. Ik bedoel maar...gat in de markt?
Dat het wederom bij een dringende oproep blijft op dat vlak. Dat denk ik zelf.quote:
Er zijn er wel een paar zelf nogal in gaan geloven dat het feit dat ze overal opduiken cruciaal is voor de bevolking.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:24 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Nee.
Een fabriek wel.
Je vergeet de diepe diepe zucht.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:26 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik denk dat hij "met pijn in zijn hart" deze moeilijke maatregel aan gaat kondigen.
Gaat toch alleen over het begeven in openbare ruimtes?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, je mag tijdens de avondklok niet bij iemand anders op bezoek. Ook niet met hond.
Zeer ernstige gezichtsuitdrukkingquote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:27 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Je vergeet de diepe diepe zucht.
Jawel.quote:
Volgens mij is het juist daarom begonnen. Minder visites in de avonduren. Vooral feestjes.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
Geldt er een bezoekverbod tijdens de avondklok ja?
Benieuwd wanneer ik mijn vriendin ga zien dan.
Precies.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:27 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Dat het wederom bij een dringende oproep blijft op dat vlak. Dat denk ik zelf.
Die kneuzen daar in Den haag met hun riante salaris zal de rekening later weinig boeienquote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:19 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wij moeten dat ook kunnen. Of in ieder geval de helft daarvan. Het is echt beschamend hoe deze crisis bestreden wordt.
Haha. Ja agent, ik laat mijn hond altijd met de auto uit. Hij heeft de voorkeur voor een bepaald gebied en van autorijden wordt hij heel rustig.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:19 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ga ik zeker doen, pilsje bij een maat doen, even uitkijken met naar buiten gaan en dan ben ik "gewoon de hond uit aan het laten ".
Op de één of andere manier zijn voorstellen voor (strengere) handhaving op dit gebied nooit echt van de grond gekomen. Dat alleen al geeft het arbitraire van wél ingevoerde maatregelen aan. Dingen worden eens geopperd en daarna gaat het zijn eigen leven leiden.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:25 schreef GemMagic het volgende:
Maar let wel, het werken op kantoor is nog altijd niet verboden, het staat je volledig vrij als je werkgever daar een veilige werkomgeving kan realiseren. Ben benieuwd of Rutte daar nog op terug komt.
'Het OMT zegt dat een avondklok mogelijk wel gaat helpen dus dat hebben we dan maar op te volgen'quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:26 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik denk dat hij "met pijn in zijn hart" deze moeilijke maatregel aan gaat kondigen.
Ik neem gewoon alleen een riem mee.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:29 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Haha. Ja agent, ik laat mijn hond altijd met de auto uit. Hij heeft de voorkeur voor een bepaald gebied en van autorijden wordt hij heel rustig.
Als er een bezoekverbod was hadden ze dat wel benoemd.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Volgens mij is het juist daarom begonnen. Minder visites in de avonduren. Vooral feestjes.
We wonen in dezelfde plaats hoor, sterker nog, dezelfde wijk.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:29 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Haha. Ja agent, ik laat mijn hond altijd met de auto uit. Hij heeft de voorkeur voor een bepaald gebied en van autorijden wordt hij heel rustig.
Moet je wel af en toe MENEER JANSEN roepen terwijl je die riem in je klauwen hebt he, anders is het niet geloofwaardig.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:30 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik neem gewoon alleen een riem mee.
Ja geen idee waar de hond is, was hem aan het uitlaten en ben hem nu kwijt'
Haha, die is ook goed! Ja daarom ben ik hem aan het zoeken, met de auto. Hij kan heel hard lopen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:30 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik neem gewoon alleen een riem mee.
Ja geen idee waar de hond is, was hem aan het uitlaten en ben hem nu kwijt'
We wachten het af. Volgens mij mag je niet meer over straat, tenzij voor werk, met werkgeversverklaring.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:27 schreef Drekkoning het volgende:
Gaat toch alleen over het begeven in openbare ruimtes?
Aan de andere kant Don, ik heb de overheid niet nodig om te begrijpen dat ik geen enkel risico ga lopen bij het bezoeken van kwetsbaren of ouderen in mijn omgeving. Dat tweede is inderdaad belachelijk. Als ik toch niemand tref, alleen ben, maar buiten, na 20u, terwijl het dan echt niet druk is, hoe kan dat nu tot een besmetting leiden.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:28 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Precies.
Corona brengen bij je moeder in het rusthuis is prima. Om half negen een rondje hardlopen is uit den boze.
Veeg mij maar op.
Uiteraard is dat toegestaan, alhoewel sommigen hier graag anders zien.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als er een bezoekverbod was hadden ze dat wel benoemd.
Zoals gezegd, als mijn vriendin hier langskomt en blijft slapen lijkt mij dat gewoon toegestaan.
Ja jullie, maar wij niet.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:30 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
We wonen in dezelfde plaats hoor, sterker nog, dezelfde wijk.
Tsja die zitten zelf al de hele dag alleen op hun zolderkamer, logisch dat je anderen dan die fantastische levensstijl ook mee wil delen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:32 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Uiteraard is dat toegestaan, alhoewel sommigen hier graag anders zien.
Je ziet geen samenhang met de realiteit? Heb je de staatjes met onze vaccinatiegraad gemist?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:23 schreef VoMy het volgende:
[..]
Je zegt woorden, maar echt samenhang met de realiteit zie ik niet zo. Begin eens met een uitleg, waar kijk je precies naar, welke factoren vind jij specifiek belangrijk en waarom, wie zitten er in de top, wie zitten er voor ons in de middenmoot, etcetera?
Overigens is juist jouw post een voorbeeld van dutch exceptionalism, roepen dat Nederland het op unieke wijze verkloot heeft is echt een prachtvorm van nationaal narcisme.
Bijvoorbeeld hier: https://www.glastuinbouwn(...)-voor-vitale-sector/quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:34 schreef OProg het volgende:
Gelet op hoe hier de organisatie al maanden gaat. Ik gok dat die werkgeversverklaringen ook een puinhoop worden waarin ook handhaving in eerste instantie geen idee heeft waar op te letten, de site waarop de template vinden is vast loopt, weet ik het allemaal.
En dan vrij heftige maatregelen voor de burger alsof zij het allemaal gedaan hebben. En gezeik.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:34 schreef Heph844 het volgende:
Maar terwijl ze in Israël er 183.000 per dag vaccineren, terwijl ze in het UK 24 uur per dag bezig gaan, daar zie je in Nederland interviews met GGD'ers die vertellen dat het toch allemaal niet zo handig is hoor, al die verpleegkundigen in één keer. Dat kan je toch beter over een paar weken verspreiden, da's ook handiger voor de werkgever.
De urgentie is er vast, maar we zijn als land volkomen incompetent gebleken.
Plus iedere 17-jarige heeft binnen de kortste keren zo'n verklaring van de lokale Albert Heijn op zak. Qua handhaving wordt dit gegarandeerd een puinhoop, waardoor binnen de kortste keren allerlei verontwaardigde mensen met willekeurige boetes in het nieuws komen terwijl de zuipschuren op het platteland, waar de veldwachter 1x per jaar in de buurt is, vrolijk verder gaan.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:34 schreef OProg het volgende:
Gelet op hoe hier de organisatie al maanden gaat. Ik gok dat die werkgeversverklaringen ook een puinhoop worden waarin ook handhaving in eerste instantie geen idee heeft waar op te letten, de site waarop de template vinden is vast loopt, weet ik het allemaal.
Misschien hadden ze wat meer moeite moeten doen in het laten lijken alsof ze daadwerkelijk wat zouden toevoegen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:36 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
Los van dat het wel of niet helpt nog steeds zie ik veel mensen die dat mondkapje totaal verkeerd dragen. Die dragen het alleen over hun mond en bedekken hun neus totaal niet. Kom dat steeds vaker tegen de laatste tijd.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)oering-nog-deze-weekquote:De invoering van een avondklok is aanstaande, melden bronnen aan de politieke redactie van RTL Nieuws. Morgen wil het kabinet de aankondiging doen. In het voorstel geldt een avondklok van 20 uur 's avonds tot 4 uur 's ochtends. Invoering wordt verwacht op vrijdag.
De avondklok geldt voor een afgebakende periode van een paar weken, waarschijnlijk tot 9 februari, het einde van het huidige coronapakket aan maatregelen. Er is nog geen definitieve overeenstemming, melden bronnen, dus de tijden en de duur van de avondklok kunnen nog veranderen.
Morgenvroeg komen de meest betrokken ministers bij de corona-aanpak bijeen in de ministeriële crisiscommissie. Daarna wordt aan het begin van de middag, waarschijnlijk rond 13.00 uur, een persconferentie verwacht. Dat tijdstip is nog niet bevestigd en kan nog veranderen, mocht er geen politieke overeenstemming zijn.
Fons Lambie: 'Grootste vrijheidsbeperking in vredestijd'
"Dit is de grootste vrijheidsbeperking in vredestijd", zegt politiek verslaggever Fons Lambie. "De invoering van een avondklok is zeer omstreden. Er is weerstand in de Tweede Kamer en bij burgemeesters. Maar het wordt door ministers en deskundigen gezien als een laatste redmiddel tegen de Britse variant. De laatste dagen is veel overleg en zie je dat weerstand iets minder wordt, maar het is nog niet duidelijk. Er is nog geen definitieve overeenstemming, maar wel een opmaat naar een besluit: vanavond overleg met burgemeesters, morgenochtend kabinet, 's middags aankondiging en dan daarna briefing en debat in de Kamer.
Dit is wat we weten over de effectiviteit van deze maatregel.
Andere maatregelen
Andere opties zijn maatregelen die het contact tussen mensen verder beperken. Dat kan ook nog een verdere beperking zijn van het aantal mensen dat op bezoek mag komen. Een andere mogelijkheid, is naar Duits voorbeeld, een beperking om in de eigen regio te blijven.
Door sommige bronnen worden deze aanvullende maatregelen nog als opties genoemd, maar andere insiders denken dat alleen een avondklok voldoende is. Een avondklok regelt namelijk al een visite- en reisverbod, omdat die visite en reizen in de avond onmogelijk maakt.
Extra sneltesten met vliegen
Het kabinet overweegt ook nog beperkende maatregelen in de luchtvaart, zoals extra sneltesten en minder uitzonderingen op het inreisverbod. Het besluit over deze aanvullende maatregelen wordt morgenochtend genomen.
Zeer zorgelijk
Reden voor de aankondiging van de extra maatregelen zijn de besmettingscijfers, die zeer zorgelijk blijven, schrijft minister De Jonge op basis van uitspraken van het Outbreak Management Team.
"De nieuwe virusvarianten kunnen hier in de komende weken in sterkere mate aan gaan bijdragen. Het kabinet acht het daarom noodzakelijk op de kortst mogelijke termijn extra maatregelen te treffen."
Jazeker, ik blijf of logeren of ik waag het er op.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:38 schreef MissButterflyy het volgende:
De mensen die de avonden bezoekjes brengen gaan nu schuiven naar de middag, of ze blijven logeren bij elkaar.
Dan zullen ze het niet met het mondkapjesbeleid eens zijn en ze daarom zo dragen. Ik draag hem om dezelfde reden helemaal niet (kraait geen haan naar).quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:36 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
Los van dat het wel of niet helpt nog steeds zie ik veel mensen die dat mondkapje totaal verkeerd dragen. Die dragen het alleen over hun mond en bedekken hun neus totaal niet. Kom dat steeds vaker tegen de laatste tijd.
Precies dit, geldt ook voor mij.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:40 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Jazeker, ik blijf of logeren of ik waag het er op.
Ben alleenstaande en dat ene avondje met twee vrienden een biertje doen is heilig voor mij. Heb niks anders namelijk. Voor de rest een hele brave burger, maar die avondklok ga ik mij niet laten beïnvloeden.
Dat is me even handig checken tussen 20:00 - 04:00quote:.. Ter verificatie kunt u contact opnemen met de HR afdeling van <NAAM WERKGEVER>. Tijdens kantooruren zijn wij te bereiken op <TELEFOONNUMMER>.
Als ze er voor 20.00 uur is, wel ja.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als er een bezoekverbod was hadden ze dat wel benoemd.
Zoals gezegd, als mijn vriendin hier langskomt en blijft slapen lijkt mij dat gewoon toegestaan.
Als zij uit haar werk komt en er na 20.00 is lijkt het mij ook gewoon toegestaan.quote:
Ja, als je maar wel even een standardformatje van een werkgeversverklaring van het internet afplukt daarvoor.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als zij uit haar werk komt en er na 20.00 is lijkt het mij ook gewoon toegestaan.
Ja, lijkt me ook geen probleem.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
Als zij uit haar werk komt en er na 20.00 is lijkt het mij ook gewoon toegestaan.
Same. Ik waag die gok wel, voor die anderhalve boa die je tegenkomt. Sportschoenen aan en er maar een sprinttraining van maken. Sorry, ik ben echt heel erg braaf geweest, maar als ik niet af en toe met iemand af kan spreken draai ik door.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:40 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Jazeker, ik blijf of logeren of ik waag het er op.
Ben alleenstaande en dat ene avondje met twee vrienden een biertje doen is heilig voor mij. Heb niks anders namelijk. Voor de rest een hele brave burger, maar die avondklok ga ik mij niet laten beïnvloeden.
Oh, dat wordt ook ons volgende stapje. Allemaal andere mondmaskers aanschaffen en dragen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:47 schreef RipCity het volgende:
Duitsland verlengt en verstrengt lockdown vanwege virusmutaties: ‘Medische maskers verplicht’
Daarom zijn essentiële winkels en ook het openbaar vervoer binnenkort alleen nog toegankelijk met medische mondmaskers, zoals chirurgische maskers of maskers van het type FFP2 en KN95, meldt Der Spiegel. Deze verplichting geldt sinds maandag al in de deelstaat Beieren. Tot nu toe volstonden gewone mondkapjes.
Ook wordt thuiswerken volgens het onderzoeksmagazine de norm en moeten werkgevers het motiveren wanneer dat niet mogelijk is. In dat geval moeten ze hun werknemers zoveel mogelijk beschermen met medische mondmaskers en moeten ze flexibele werktijden hanteren. Dit om drukte in het openbaar vervoer te voorkomen. Het Duitse ministerie van Arbeid legt dat allemaal vast in een verordening.
https://www.ad.nl/buitenl(...)-verplicht~ab7c2bd6/
Hoorde gisteren over een Nederlandse variant, maar die is veel minder besmettelijk. De virusdeeltjes moeten namelijk eerst zorgvuldig overleggen voordat ze tot besmetting over gaan.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:45 schreef TheVulture het volgende:Ik lees net ook iets over een Duitse mutatie, zo blijf je bezig.
Iig 9 feb maaaaaar ja dat kan worden verlengd natuurlijkquote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:46 schreef bloodymary1 het volgende:
Tot hoe lang gaat die avondklok eigenlijjk duren. Daar is niks over bekend? Of wel? Ofnie?
Maar gelukkig mag ik er wel thuis zitten, dus daarom dat ik dan ga logeren. Is de kans op elkaar besmetten wel veel groter ipv kleiner, maar dat is niet mijn probleemquote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan volgt Nederland ook binnen enkele weken. Allemaal nieuwe mondkapjes aanschaffen dus.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:47 schreef RipCity het volgende:
Duitsland verlengt en verstrengt lockdown vanwege virusmutaties: ‘Medische maskers verplicht’
Daarom zijn essentiële winkels en ook het openbaar vervoer binnenkort alleen nog toegankelijk met medische mondmaskers, zoals chirurgische maskers of maskers van het type FFP2 en KN95, meldt Der Spiegel. Deze verplichting geldt sinds maandag al in de deelstaat Beieren. Tot nu toe volstonden gewone mondkapjes.
Ook wordt thuiswerken volgens het onderzoeksmagazine de norm en moeten werkgevers het motiveren wanneer dat niet mogelijk is. In dat geval moeten ze hun werknemers zoveel mogelijk beschermen met medische mondmaskers en moeten ze flexibele werktijden hanteren. Dit om drukte in het openbaar vervoer te voorkomen. Het Duitse ministerie van Arbeid legt dat allemaal vast in een verordening.
De Duitse variant heeft als extra symptoom gasvorming.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:45 schreef TheVulture het volgende:
Ik zeg het niet snel maar volgens mij schieten we met deze nieuwe maatregelen en avondklok op basis van de huidige situatie/ structureel dalende cijfers qua besmettingen te ver door... Ik lees net ook iets over een Duitse mutatie, zo blijf je bezig.
Aan de andere kant vind ik het nu ook wwl noodzakelijk dat het vaccinatietempo ook wordt opgeschroefd, want volgens mij wordt daar niet zoal in andere landen (Israel en GB) het onderste uit de kan gehaald door typisch Nederlands bureaucratisch geneuzel ...
SOWquote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:51 schreef potjecreme het volgende:
[..]
De Duitse variant heeft als extra symptoom gasvorming.
Maar die zijn hier toch te weinig?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:51 schreef JosMert het volgende:
[..]
Dan volgt Nederland ook binnen enkele weken. Allemaal nieuwe mondkapjes aanschaffen dus.
Good old slumberparty!quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:50 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Maar gelukkig mag ik er wel thuis zitten, dus daarom dat ik dan ga logeren. Is de kans op elkaar besmetten wel veel groter ipv kleiner, maar dat is niet mijn probleem
Ik denk dat dat dan wel jouw probleem is. Jij bent dan ziek.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:50 schreef eragon2890 het volgende:
Maar gelukkig mag ik er wel thuis zitten, dus daarom dat ik dan ga logeren. Is de kans op elkaar besmetten wel veel groter ipv kleiner, maar dat is niet mijn probleem
Ach, die drie daagjes snotteren. En door.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:52 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik denk dat dat dan wel jouw probleem is. Jij bent dan ziek.
Je krijgt ook plots drang om kuilen te gaan graven.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:51 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Hij heeft dan inderdaad nog steeds 0,000 zoveel kans besmet te raken, ipv nog minder!quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:52 schreef Gia het volgende:
[..]
De Belgische variant moet kloppen want de bel doet het niet.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:51 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Hahahaquote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:54 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De Belgische variant moet kloppen want de bel doet het niet.
De Surinaamse variant komt waarschijnlijk veel later nogquote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:54 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De Belgische variant moet kloppen want de bel doet het niet.
De Marokkaanse was dat toch?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoorde gisteren over een Nederlandse variant, maar die is veel minder besmettelijk. De virusdeeltjes moeten namelijk eerst zorgvuldig overleggen voordat ze tot besmetting over gaan.
Er is ook een Helmondse variant, maar die is ongevaarlijk, want die werkt niet.
😋
Que?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:53 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hij heeft dan inderdaad nog steeds 0,000 zoveel kans besmet te raken, ipv nog minder!
Rutte kijkt alweer met een stijf plassertje naar Duitsland.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:47 schreef RipCity het volgende:
Omdat Noorwegen niet in de EU zit.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:56 schreef mir1986 het volgende:
En waarom hebben ze niet zulke heftige maatregelen in Noorwegen? En in heel veel andere landen niet? Daar zou het o zo gevaarlijke Engelse virus ook zo gevaarlijk zijn toch. Waarom schieten zij niet in de paniek?
Alleen als we ons niet ziek voelen, ik heb me recentelijk nog laten testen etc. Ik bedoel dat kijkend naar het hele systeem, de R waarschijnlijk omhoog gaat door die avondklok/de Mussertzet, maar dat dat niet mijn probleem isquote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:52 schreef Gia het volgende:
[..]
En daar zijn ze dus ook niet zo bang voor dat o zo gevaarlijke virus? Laten we dan meteen uit de EU stappen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:57 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Omdat Noorwegen niet in de EU zit.
Eigenlijk wel ja, dan worden ze niet zo opgenaaid en zitten ze elkaar niet af te troeven met allerlei maatregelen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:59 schreef mir1986 het volgende:
[..]
En daar zijn ze dus ook niet zo bang voor dat o zo gevaarlijke virus? Laten we dan meteen uit de EU stappen.
9 februari.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:46 schreef bloodymary1 het volgende:
Tot hoe lang gaat die avondklok eigenlijjk duren. Daar is niks over bekend? Of wel? Ofnie?
Haha. Ben bang dat je nog gelijk krijgt ook.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
9 februari.
Dat is ambtelijk jargon voor 'half april'.
9 februari waarschijnlijk, maar het zal ongetwijfeld verlengd gaan worden wegens de mutaties. "Als we versoepelen,dan zou het wel eens mis kunnen gaan". Dus gaan wij maanden met al deze maatregelen zitten.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:46 schreef bloodymary1 het volgende:
Beter hadden ze een dagklok ingesteld, dan was dat probleem ook meteen opgelost.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:25 schreef GemMagic het volgende:
Tegen die tijd hebben wij ook een bezoekverbod, een reisverbod en verplichte medische maskers. Dan lijkt die avondklok niet meer dan een tussendoortje.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
9 februari.
RIVM denkt een zwaar pakket nodig te hebben tot aprilquote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
9 februari.
Ach het RIVM slingert berichten eruit dat we tot in april aan de maatregelen zitten, dus ik ga nu uit van september dat ik weer eens mag werken. Als mijn werkgevers nog bestaan dan,quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
9 februari.
Dan zitten we nog in lockdown wegens de Swazilandse variant die alle vaccins onbruikbaar heeft gemaakt.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:00 schreef bloodymary1 het volgende:
De wereld is echt knettergek geworden...
Ik ben wel benieuwd hoe er over een paar jaar wordt teruggekeken over deze periode. Of er dan gezegd wordt, vreselijk alle landen gingen maar door met steeds verder gaande maatregelen. De hele economie is er aan kapot gegaan, de psychische gesteldheid van enorm veel mensen, met name de jeugd. En achteraf was het helemaal niet nodig blijkt nu.
Medische maskers die dan minimaal 30 euro per stuk kosten. Dat zal vast te betalen zijn voor mensen in de bijstand, mensen die leven van een uitkering, mensen die hun baan net zijn verloren.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Tegen die tijd hebben wij ook een bezoekverbod, een reisverbod en verplichte medische maskers. Dan lijkt die avondklok niet meer dan een tussendoortje.
Het is belangrijker dat we nu eerst de massa´s mensen aan gaan pakken die na 20.00 nog massaal naar de kroeg, café, restaurant, discotheek, bioscoop, sportschool etc gaan. Die avondklok gaat ons daarbij helpen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:02 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
RIVM denkt een zwaar pakket nodig te hebben tot april
https://www.nu.nl/coronav(...)set-maatregelen.html
Dat we alles daarmee kapot maken vergeten we maar even.
Gewoon werken, eten, slapen, werken en verder je bek houden is het devies.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:03 schreef josja het volgende:
[..]
Ach het RIVM slingert berichten eruit dat we tot in april aan de maatregelen zitten, dus ik ga nu uit van september dat ik weer eens mag werken. Als mijn werkgevers nog bestaan dan,
Ik lees hier iedere dag anders duidelijk dat we een belangenafweging maken tussen alle relevante zaken.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:02 schreef Kickinalfa het volgende:
Dat we alles daarmee kapot maken vergeten we maar even.
Ik voel met je mee.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:02 schreef mir1986 het volgende:
Ik ben zo boos, zo verdrietig. Hoe je jonge, gezonde mensen kan opsluiten, zonder eens te kijken naar de risicogroepen. Liever 6 miljoen mensen opsluiten dan 17 miljoen mensen.
Jammer.. zou ik dan binnenkort m'n eerste echte mondkapje moeten gaan kopen? Je kunt momenteel pantystof voor je mond schuiven van een bedenklijk 'denier' en het is wel prima.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:51 schreef JosMert het volgende:
[..]
Dan volgt Nederland ook binnen enkele weken. Allemaal nieuwe mondkapjes aanschaffen dus.
Ja, maar dan kan je toch wel naar je vrienden toe? Zolang je blijft plakken tot laat. Zeker in de weekenden is na 04:00 naar huis helemaal niet gek.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:31 schreef Gia het volgende:
[..]
We wachten het af. Volgens mij mag je niet meer over straat, tenzij voor werk, met werkgeversverklaring.
Hond uitlaten schijnt als uitzondering genoemd te zijn.
Gewoon blijven slapen bij elkaar.. Mensen vinden wel een uitweg.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:05 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja, maar dan kan je toch wel naar je vrienden toe? Zolang je blijft plakken tot laat. Zeker in de weekenden is na 04:00 naar huis helemaal niet gek.
Je deed het voorkomen alsof je tijdens de avondklok niet bij anderen op bezoek mag zijn. Maar ik interpreteerde je verkeerd denk ik
Life prevails.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:06 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Gewoon blijven slapen bij elkaar.. Mensen vinden wel een uitweg.
Ja, sluit de ouderen maar op. Het is altijd makkelijker om anderen in plaats van jezelf met de problemen op te zadelen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:02 schreef mir1986 het volgende:
Ik ben zo boos, zo verdrietig. Hoe je jonge, gezonde mensen kan opsluiten, zonder eens te kijken naar de risicogroepen. Liever 6 miljoen mensen opsluiten dan 17 miljoen mensen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |