Geldt er een bezoekverbod tijdens de avondklok ja?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, je mag tijdens de avondklok niet bij iemand anders op bezoek. Ook niet met hond.
Zal ik doen. 😎quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:24 schreef DonDruiper het volgende:
Nee.
Een fabriek wel.
Te gast in een tv programma niet.
Als je dan zo'n grote bek hebt over maatregelen, begin dan ook bij jezelf en zeg studio bezoekjes af.
Wat denk je zelf?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:25 schreef GemMagic het volgende:
Maar let wel, het werken op kantoor is nog altijd niet verboden, het staat je volledig vrij als je werkgever daar een veilige werkomgeving kan realiseren. Ben benieuwd of Rutte daar nog op terug komt.
Mag die niet blijven slapen dan?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Geldt er een bezoekverbod tijdens de avondklok ja?
Benieuwd wanneer ik mijn vriendin ga zien dan.
Ik denk dat hij "met pijn in zijn hart" deze moeilijke maatregel aan gaat kondigen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Rutte heeft nog nooit daadkracht getoond. Kiest altijd voor de easy way out, zelfs nu nog. Laat Schiphol lekker open voor vluchten uit de UK en de avondklok schuift hij gewoon in de schoenen van het OMT want 'we konden niet anders'.
Stukje femdom.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Sommige mensen betalen daar dik geld voor. Ik bedoel maar...gat in de markt?
Dat het wederom bij een dringende oproep blijft op dat vlak. Dat denk ik zelf.quote:
Er zijn er wel een paar zelf nogal in gaan geloven dat het feit dat ze overal opduiken cruciaal is voor de bevolking.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:24 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Nee.
Een fabriek wel.
Te gast in een tv programma niet.
Als je dan zo'n grote bek hebt over maatregelen, begin dan ook bij jezelf en zeg studio bezoekjes af.
Je vergeet de diepe diepe zucht.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:26 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik denk dat hij "met pijn in zijn hart" deze moeilijke maatregel aan gaat kondigen.
Gaat toch alleen over het begeven in openbare ruimtes?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, je mag tijdens de avondklok niet bij iemand anders op bezoek. Ook niet met hond.
Zeer ernstige gezichtsuitdrukkingquote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:27 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Je vergeet de diepe diepe zucht.
Jawel.quote:
Volgens mij is het juist daarom begonnen. Minder visites in de avonduren. Vooral feestjes.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
Geldt er een bezoekverbod tijdens de avondklok ja?
Benieuwd wanneer ik mijn vriendin ga zien dan.
Precies.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:27 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Dat het wederom bij een dringende oproep blijft op dat vlak. Dat denk ik zelf.
Die kneuzen daar in Den haag met hun riante salaris zal de rekening later weinig boeienquote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:19 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wij moeten dat ook kunnen. Of in ieder geval de helft daarvan. Het is echt beschamend hoe deze crisis bestreden wordt.
Haha. Ja agent, ik laat mijn hond altijd met de auto uit. Hij heeft de voorkeur voor een bepaald gebied en van autorijden wordt hij heel rustig.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:19 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ga ik zeker doen, pilsje bij een maat doen, even uitkijken met naar buiten gaan en dan ben ik "gewoon de hond uit aan het laten ".
Op de één of andere manier zijn voorstellen voor (strengere) handhaving op dit gebied nooit echt van de grond gekomen. Dat alleen al geeft het arbitraire van wél ingevoerde maatregelen aan. Dingen worden eens geopperd en daarna gaat het zijn eigen leven leiden.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:25 schreef GemMagic het volgende:
Maar let wel, het werken op kantoor is nog altijd niet verboden, het staat je volledig vrij als je werkgever daar een veilige werkomgeving kan realiseren. Ben benieuwd of Rutte daar nog op terug komt.
'Het OMT zegt dat een avondklok mogelijk wel gaat helpen dus dat hebben we dan maar op te volgen'quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:26 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik denk dat hij "met pijn in zijn hart" deze moeilijke maatregel aan gaat kondigen.
Ik neem gewoon alleen een riem mee.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:29 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Haha. Ja agent, ik laat mijn hond altijd met de auto uit. Hij heeft de voorkeur voor een bepaald gebied en van autorijden wordt hij heel rustig.
Als er een bezoekverbod was hadden ze dat wel benoemd.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Volgens mij is het juist daarom begonnen. Minder visites in de avonduren. Vooral feestjes.
We wonen in dezelfde plaats hoor, sterker nog, dezelfde wijk.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:29 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Haha. Ja agent, ik laat mijn hond altijd met de auto uit. Hij heeft de voorkeur voor een bepaald gebied en van autorijden wordt hij heel rustig.
Moet je wel af en toe MENEER JANSEN roepen terwijl je die riem in je klauwen hebt he, anders is het niet geloofwaardig.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:30 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik neem gewoon alleen een riem mee.
Ja geen idee waar de hond is, was hem aan het uitlaten en ben hem nu kwijt'
Haha, die is ook goed! Ja daarom ben ik hem aan het zoeken, met de auto. Hij kan heel hard lopen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:30 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik neem gewoon alleen een riem mee.
Ja geen idee waar de hond is, was hem aan het uitlaten en ben hem nu kwijt'
We wachten het af. Volgens mij mag je niet meer over straat, tenzij voor werk, met werkgeversverklaring.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:27 schreef Drekkoning het volgende:
Gaat toch alleen over het begeven in openbare ruimtes?
Aan de andere kant Don, ik heb de overheid niet nodig om te begrijpen dat ik geen enkel risico ga lopen bij het bezoeken van kwetsbaren of ouderen in mijn omgeving. Dat tweede is inderdaad belachelijk. Als ik toch niemand tref, alleen ben, maar buiten, na 20u, terwijl het dan echt niet druk is, hoe kan dat nu tot een besmetting leiden.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:28 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Precies.
Corona brengen bij je moeder in het rusthuis is prima. Om half negen een rondje hardlopen is uit den boze.
Veeg mij maar op.
Uiteraard is dat toegestaan, alhoewel sommigen hier graag anders zien.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als er een bezoekverbod was hadden ze dat wel benoemd.
Zoals gezegd, als mijn vriendin hier langskomt en blijft slapen lijkt mij dat gewoon toegestaan.
Ja jullie, maar wij niet.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:30 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
We wonen in dezelfde plaats hoor, sterker nog, dezelfde wijk.
Tsja die zitten zelf al de hele dag alleen op hun zolderkamer, logisch dat je anderen dan die fantastische levensstijl ook mee wil delen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:32 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Uiteraard is dat toegestaan, alhoewel sommigen hier graag anders zien.
Je ziet geen samenhang met de realiteit? Heb je de staatjes met onze vaccinatiegraad gemist?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:23 schreef VoMy het volgende:
[..]
Je zegt woorden, maar echt samenhang met de realiteit zie ik niet zo. Begin eens met een uitleg, waar kijk je precies naar, welke factoren vind jij specifiek belangrijk en waarom, wie zitten er in de top, wie zitten er voor ons in de middenmoot, etcetera?
Overigens is juist jouw post een voorbeeld van dutch exceptionalism, roepen dat Nederland het op unieke wijze verkloot heeft is echt een prachtvorm van nationaal narcisme.
Bijvoorbeeld hier: https://www.glastuinbouwn(...)-voor-vitale-sector/quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:34 schreef OProg het volgende:
Gelet op hoe hier de organisatie al maanden gaat. Ik gok dat die werkgeversverklaringen ook een puinhoop worden waarin ook handhaving in eerste instantie geen idee heeft waar op te letten, de site waarop de template vinden is vast loopt, weet ik het allemaal.
En dan vrij heftige maatregelen voor de burger alsof zij het allemaal gedaan hebben. En gezeik.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:34 schreef Heph844 het volgende:
Maar terwijl ze in Israël er 183.000 per dag vaccineren, terwijl ze in het UK 24 uur per dag bezig gaan, daar zie je in Nederland interviews met GGD'ers die vertellen dat het toch allemaal niet zo handig is hoor, al die verpleegkundigen in één keer. Dat kan je toch beter over een paar weken verspreiden, da's ook handiger voor de werkgever.
De urgentie is er vast, maar we zijn als land volkomen incompetent gebleken.
Plus iedere 17-jarige heeft binnen de kortste keren zo'n verklaring van de lokale Albert Heijn op zak. Qua handhaving wordt dit gegarandeerd een puinhoop, waardoor binnen de kortste keren allerlei verontwaardigde mensen met willekeurige boetes in het nieuws komen terwijl de zuipschuren op het platteland, waar de veldwachter 1x per jaar in de buurt is, vrolijk verder gaan.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:34 schreef OProg het volgende:
Gelet op hoe hier de organisatie al maanden gaat. Ik gok dat die werkgeversverklaringen ook een puinhoop worden waarin ook handhaving in eerste instantie geen idee heeft waar op te letten, de site waarop de template vinden is vast loopt, weet ik het allemaal.
Misschien hadden ze wat meer moeite moeten doen in het laten lijken alsof ze daadwerkelijk wat zouden toevoegen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:36 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
Los van dat het wel of niet helpt nog steeds zie ik veel mensen die dat mondkapje totaal verkeerd dragen. Die dragen het alleen over hun mond en bedekken hun neus totaal niet. Kom dat steeds vaker tegen de laatste tijd.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)oering-nog-deze-weekquote:De invoering van een avondklok is aanstaande, melden bronnen aan de politieke redactie van RTL Nieuws. Morgen wil het kabinet de aankondiging doen. In het voorstel geldt een avondklok van 20 uur 's avonds tot 4 uur 's ochtends. Invoering wordt verwacht op vrijdag.
De avondklok geldt voor een afgebakende periode van een paar weken, waarschijnlijk tot 9 februari, het einde van het huidige coronapakket aan maatregelen. Er is nog geen definitieve overeenstemming, melden bronnen, dus de tijden en de duur van de avondklok kunnen nog veranderen.
Morgenvroeg komen de meest betrokken ministers bij de corona-aanpak bijeen in de ministeriële crisiscommissie. Daarna wordt aan het begin van de middag, waarschijnlijk rond 13.00 uur, een persconferentie verwacht. Dat tijdstip is nog niet bevestigd en kan nog veranderen, mocht er geen politieke overeenstemming zijn.
Fons Lambie: 'Grootste vrijheidsbeperking in vredestijd'
"Dit is de grootste vrijheidsbeperking in vredestijd", zegt politiek verslaggever Fons Lambie. "De invoering van een avondklok is zeer omstreden. Er is weerstand in de Tweede Kamer en bij burgemeesters. Maar het wordt door ministers en deskundigen gezien als een laatste redmiddel tegen de Britse variant. De laatste dagen is veel overleg en zie je dat weerstand iets minder wordt, maar het is nog niet duidelijk. Er is nog geen definitieve overeenstemming, maar wel een opmaat naar een besluit: vanavond overleg met burgemeesters, morgenochtend kabinet, 's middags aankondiging en dan daarna briefing en debat in de Kamer.
Dit is wat we weten over de effectiviteit van deze maatregel.
Andere maatregelen
Andere opties zijn maatregelen die het contact tussen mensen verder beperken. Dat kan ook nog een verdere beperking zijn van het aantal mensen dat op bezoek mag komen. Een andere mogelijkheid, is naar Duits voorbeeld, een beperking om in de eigen regio te blijven.
Door sommige bronnen worden deze aanvullende maatregelen nog als opties genoemd, maar andere insiders denken dat alleen een avondklok voldoende is. Een avondklok regelt namelijk al een visite- en reisverbod, omdat die visite en reizen in de avond onmogelijk maakt.
Extra sneltesten met vliegen
Het kabinet overweegt ook nog beperkende maatregelen in de luchtvaart, zoals extra sneltesten en minder uitzonderingen op het inreisverbod. Het besluit over deze aanvullende maatregelen wordt morgenochtend genomen.
Zeer zorgelijk
Reden voor de aankondiging van de extra maatregelen zijn de besmettingscijfers, die zeer zorgelijk blijven, schrijft minister De Jonge op basis van uitspraken van het Outbreak Management Team.
"De nieuwe virusvarianten kunnen hier in de komende weken in sterkere mate aan gaan bijdragen. Het kabinet acht het daarom noodzakelijk op de kortst mogelijke termijn extra maatregelen te treffen."
Jazeker, ik blijf of logeren of ik waag het er op.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:38 schreef MissButterflyy het volgende:
De mensen die de avonden bezoekjes brengen gaan nu schuiven naar de middag, of ze blijven logeren bij elkaar.
Dan zullen ze het niet met het mondkapjesbeleid eens zijn en ze daarom zo dragen. Ik draag hem om dezelfde reden helemaal niet (kraait geen haan naar).quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:36 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
Los van dat het wel of niet helpt nog steeds zie ik veel mensen die dat mondkapje totaal verkeerd dragen. Die dragen het alleen over hun mond en bedekken hun neus totaal niet. Kom dat steeds vaker tegen de laatste tijd.
Precies dit, geldt ook voor mij.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:40 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Jazeker, ik blijf of logeren of ik waag het er op.
Ben alleenstaande en dat ene avondje met twee vrienden een biertje doen is heilig voor mij. Heb niks anders namelijk. Voor de rest een hele brave burger, maar die avondklok ga ik mij niet laten beïnvloeden.
Dat is me even handig checken tussen 20:00 - 04:00quote:.. Ter verificatie kunt u contact opnemen met de HR afdeling van <NAAM WERKGEVER>. Tijdens kantooruren zijn wij te bereiken op <TELEFOONNUMMER>.
Als ze er voor 20.00 uur is, wel ja.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als er een bezoekverbod was hadden ze dat wel benoemd.
Zoals gezegd, als mijn vriendin hier langskomt en blijft slapen lijkt mij dat gewoon toegestaan.
Als zij uit haar werk komt en er na 20.00 is lijkt het mij ook gewoon toegestaan.quote:
Ja, als je maar wel even een standardformatje van een werkgeversverklaring van het internet afplukt daarvoor.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als zij uit haar werk komt en er na 20.00 is lijkt het mij ook gewoon toegestaan.
Ja, lijkt me ook geen probleem.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
Als zij uit haar werk komt en er na 20.00 is lijkt het mij ook gewoon toegestaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |