Same. Ik waag die gok wel, voor die anderhalve boa die je tegenkomt. Sportschoenen aan en er maar een sprinttraining van maken. Sorry, ik ben echt heel erg braaf geweest, maar als ik niet af en toe met iemand af kan spreken draai ik door.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:40 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Jazeker, ik blijf of logeren of ik waag het er op.
Ben alleenstaande en dat ene avondje met twee vrienden een biertje doen is heilig voor mij. Heb niks anders namelijk. Voor de rest een hele brave burger, maar die avondklok ga ik mij niet laten beïnvloeden.
Oh, dat wordt ook ons volgende stapje. Allemaal andere mondmaskers aanschaffen en dragen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:47 schreef RipCity het volgende:
Duitsland verlengt en verstrengt lockdown vanwege virusmutaties: ‘Medische maskers verplicht’
Daarom zijn essentiële winkels en ook het openbaar vervoer binnenkort alleen nog toegankelijk met medische mondmaskers, zoals chirurgische maskers of maskers van het type FFP2 en KN95, meldt Der Spiegel. Deze verplichting geldt sinds maandag al in de deelstaat Beieren. Tot nu toe volstonden gewone mondkapjes.
Ook wordt thuiswerken volgens het onderzoeksmagazine de norm en moeten werkgevers het motiveren wanneer dat niet mogelijk is. In dat geval moeten ze hun werknemers zoveel mogelijk beschermen met medische mondmaskers en moeten ze flexibele werktijden hanteren. Dit om drukte in het openbaar vervoer te voorkomen. Het Duitse ministerie van Arbeid legt dat allemaal vast in een verordening.
https://www.ad.nl/buitenl(...)-verplicht~ab7c2bd6/
Hoorde gisteren over een Nederlandse variant, maar die is veel minder besmettelijk. De virusdeeltjes moeten namelijk eerst zorgvuldig overleggen voordat ze tot besmetting over gaan.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:45 schreef TheVulture het volgende:Ik lees net ook iets over een Duitse mutatie, zo blijf je bezig.
Iig 9 feb maaaaaar ja dat kan worden verlengd natuurlijkquote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:46 schreef bloodymary1 het volgende:
Tot hoe lang gaat die avondklok eigenlijjk duren. Daar is niks over bekend? Of wel? Ofnie?
Maar gelukkig mag ik er wel thuis zitten, dus daarom dat ik dan ga logeren. Is de kans op elkaar besmetten wel veel groter ipv kleiner, maar dat is niet mijn probleemquote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, je mag tijdens de avondklok niet bij iemand anders op bezoek. Ook niet met hond.
Dan volgt Nederland ook binnen enkele weken. Allemaal nieuwe mondkapjes aanschaffen dus.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:47 schreef RipCity het volgende:
Duitsland verlengt en verstrengt lockdown vanwege virusmutaties: ‘Medische maskers verplicht’
Daarom zijn essentiële winkels en ook het openbaar vervoer binnenkort alleen nog toegankelijk met medische mondmaskers, zoals chirurgische maskers of maskers van het type FFP2 en KN95, meldt Der Spiegel. Deze verplichting geldt sinds maandag al in de deelstaat Beieren. Tot nu toe volstonden gewone mondkapjes.
Ook wordt thuiswerken volgens het onderzoeksmagazine de norm en moeten werkgevers het motiveren wanneer dat niet mogelijk is. In dat geval moeten ze hun werknemers zoveel mogelijk beschermen met medische mondmaskers en moeten ze flexibele werktijden hanteren. Dit om drukte in het openbaar vervoer te voorkomen. Het Duitse ministerie van Arbeid legt dat allemaal vast in een verordening.
De Duitse variant heeft als extra symptoom gasvorming.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:45 schreef TheVulture het volgende:
Ik zeg het niet snel maar volgens mij schieten we met deze nieuwe maatregelen en avondklok op basis van de huidige situatie/ structureel dalende cijfers qua besmettingen te ver door... Ik lees net ook iets over een Duitse mutatie, zo blijf je bezig.
Aan de andere kant vind ik het nu ook wwl noodzakelijk dat het vaccinatietempo ook wordt opgeschroefd, want volgens mij wordt daar niet zoal in andere landen (Israel en GB) het onderste uit de kan gehaald door typisch Nederlands bureaucratisch geneuzel ...
SOWquote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:51 schreef potjecreme het volgende:
[..]
De Duitse variant heeft als extra symptoom gasvorming.
Maar die zijn hier toch te weinig?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:51 schreef JosMert het volgende:
[..]
Dan volgt Nederland ook binnen enkele weken. Allemaal nieuwe mondkapjes aanschaffen dus.
Good old slumberparty!quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:50 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Maar gelukkig mag ik er wel thuis zitten, dus daarom dat ik dan ga logeren. Is de kans op elkaar besmetten wel veel groter ipv kleiner, maar dat is niet mijn probleem
Ik denk dat dat dan wel jouw probleem is. Jij bent dan ziek.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:50 schreef eragon2890 het volgende:
Maar gelukkig mag ik er wel thuis zitten, dus daarom dat ik dan ga logeren. Is de kans op elkaar besmetten wel veel groter ipv kleiner, maar dat is niet mijn probleem
Ach, die drie daagjes snotteren. En door.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:52 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik denk dat dat dan wel jouw probleem is. Jij bent dan ziek.
Je krijgt ook plots drang om kuilen te gaan graven.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:51 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Hij heeft dan inderdaad nog steeds 0,000 zoveel kans besmet te raken, ipv nog minder!quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:52 schreef Gia het volgende:
[..]
De Belgische variant moet kloppen want de bel doet het niet.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:51 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Hahahaquote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:54 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De Belgische variant moet kloppen want de bel doet het niet.
De Surinaamse variant komt waarschijnlijk veel later nogquote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:54 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De Belgische variant moet kloppen want de bel doet het niet.
De Marokkaanse was dat toch?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoorde gisteren over een Nederlandse variant, maar die is veel minder besmettelijk. De virusdeeltjes moeten namelijk eerst zorgvuldig overleggen voordat ze tot besmetting over gaan.
Er is ook een Helmondse variant, maar die is ongevaarlijk, want die werkt niet.
😋
Que?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:53 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hij heeft dan inderdaad nog steeds 0,000 zoveel kans besmet te raken, ipv nog minder!
Rutte kijkt alweer met een stijf plassertje naar Duitsland.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:47 schreef RipCity het volgende:
Omdat Noorwegen niet in de EU zit.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:56 schreef mir1986 het volgende:
En waarom hebben ze niet zulke heftige maatregelen in Noorwegen? En in heel veel andere landen niet? Daar zou het o zo gevaarlijke Engelse virus ook zo gevaarlijk zijn toch. Waarom schieten zij niet in de paniek?
Alleen als we ons niet ziek voelen, ik heb me recentelijk nog laten testen etc. Ik bedoel dat kijkend naar het hele systeem, de R waarschijnlijk omhoog gaat door die avondklok/de Mussertzet, maar dat dat niet mijn probleem isquote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:52 schreef Gia het volgende:
[..]
En daar zijn ze dus ook niet zo bang voor dat o zo gevaarlijke virus? Laten we dan meteen uit de EU stappen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:57 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Omdat Noorwegen niet in de EU zit.
Eigenlijk wel ja, dan worden ze niet zo opgenaaid en zitten ze elkaar niet af te troeven met allerlei maatregelen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:59 schreef mir1986 het volgende:
[..]
En daar zijn ze dus ook niet zo bang voor dat o zo gevaarlijke virus? Laten we dan meteen uit de EU stappen.
9 februari.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:46 schreef bloodymary1 het volgende:
Tot hoe lang gaat die avondklok eigenlijjk duren. Daar is niks over bekend? Of wel? Ofnie?
Haha. Ben bang dat je nog gelijk krijgt ook.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
9 februari.
Dat is ambtelijk jargon voor 'half april'.
9 februari waarschijnlijk, maar het zal ongetwijfeld verlengd gaan worden wegens de mutaties. "Als we versoepelen,dan zou het wel eens mis kunnen gaan". Dus gaan wij maanden met al deze maatregelen zitten.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:46 schreef bloodymary1 het volgende:
Beter hadden ze een dagklok ingesteld, dan was dat probleem ook meteen opgelost.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:25 schreef GemMagic het volgende:
Maar let wel, het werken op kantoor is nog altijd niet verboden, het staat je volledig vrij als je werkgever daar een veilige werkomgeving kan realiseren. Ben benieuwd of Rutte daar nog op terug komt.
Tegen die tijd hebben wij ook een bezoekverbod, een reisverbod en verplichte medische maskers. Dan lijkt die avondklok niet meer dan een tussendoortje.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
9 februari.
RIVM denkt een zwaar pakket nodig te hebben tot aprilquote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
9 februari.
Ach het RIVM slingert berichten eruit dat we tot in april aan de maatregelen zitten, dus ik ga nu uit van september dat ik weer eens mag werken. Als mijn werkgevers nog bestaan dan,quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
9 februari.
Dan zitten we nog in lockdown wegens de Swazilandse variant die alle vaccins onbruikbaar heeft gemaakt.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:00 schreef bloodymary1 het volgende:
De wereld is echt knettergek geworden...
Ik ben wel benieuwd hoe er over een paar jaar wordt teruggekeken over deze periode. Of er dan gezegd wordt, vreselijk alle landen gingen maar door met steeds verder gaande maatregelen. De hele economie is er aan kapot gegaan, de psychische gesteldheid van enorm veel mensen, met name de jeugd. En achteraf was het helemaal niet nodig blijkt nu.
Medische maskers die dan minimaal 30 euro per stuk kosten. Dat zal vast te betalen zijn voor mensen in de bijstand, mensen die leven van een uitkering, mensen die hun baan net zijn verloren.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Tegen die tijd hebben wij ook een bezoekverbod, een reisverbod en verplichte medische maskers. Dan lijkt die avondklok niet meer dan een tussendoortje.
Het is belangrijker dat we nu eerst de massa´s mensen aan gaan pakken die na 20.00 nog massaal naar de kroeg, café, restaurant, discotheek, bioscoop, sportschool etc gaan. Die avondklok gaat ons daarbij helpen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:02 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
RIVM denkt een zwaar pakket nodig te hebben tot april
https://www.nu.nl/coronav(...)set-maatregelen.html
Dat we alles daarmee kapot maken vergeten we maar even.
Gewoon werken, eten, slapen, werken en verder je bek houden is het devies.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:03 schreef josja het volgende:
[..]
Ach het RIVM slingert berichten eruit dat we tot in april aan de maatregelen zitten, dus ik ga nu uit van september dat ik weer eens mag werken. Als mijn werkgevers nog bestaan dan,
Ik lees hier iedere dag anders duidelijk dat we een belangenafweging maken tussen alle relevante zaken.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:02 schreef Kickinalfa het volgende:
Ik voel met je mee.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:02 schreef mir1986 het volgende:
Ik ben zo boos, zo verdrietig. Hoe je jonge, gezonde mensen kan opsluiten, zonder eens te kijken naar de risicogroepen. Liever 6 miljoen mensen opsluiten dan 17 miljoen mensen.
Jammer.. zou ik dan binnenkort m'n eerste echte mondkapje moeten gaan kopen? Je kunt momenteel pantystof voor je mond schuiven van een bedenklijk 'denier' en het is wel prima.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:51 schreef JosMert het volgende:
[..]
Dan volgt Nederland ook binnen enkele weken. Allemaal nieuwe mondkapjes aanschaffen dus.
Ja, maar dan kan je toch wel naar je vrienden toe? Zolang je blijft plakken tot laat. Zeker in de weekenden is na 04:00 naar huis helemaal niet gek.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:31 schreef Gia het volgende:
[..]
We wachten het af. Volgens mij mag je niet meer over straat, tenzij voor werk, met werkgeversverklaring.
Hond uitlaten schijnt als uitzondering genoemd te zijn.
Gewoon blijven slapen bij elkaar.. Mensen vinden wel een uitweg.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:05 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja, maar dan kan je toch wel naar je vrienden toe? Zolang je blijft plakken tot laat. Zeker in de weekenden is na 04:00 naar huis helemaal niet gek.
Je deed het voorkomen alsof je tijdens de avondklok niet bij anderen op bezoek mag zijn. Maar ik interpreteerde je verkeerd denk ik
Life prevails.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:06 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Gewoon blijven slapen bij elkaar.. Mensen vinden wel een uitweg.
Ja, sluit de ouderen maar op. Het is altijd makkelijker om anderen in plaats van jezelf met de problemen op te zadelen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:02 schreef mir1986 het volgende:
Ik ben zo boos, zo verdrietig. Hoe je jonge, gezonde mensen kan opsluiten, zonder eens te kijken naar de risicogroepen. Liever 6 miljoen mensen opsluiten dan 17 miljoen mensen.
Dit is een nederlaag voor ons land. Onze voorouders die voor onze vrijheden hebben gestreden draaien zich om in hun graf. Ik kan ook wel janken.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:02 schreef mir1986 het volgende:
hoe gek het ook klinkt, ik denk dat je gelijk krijgt.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
9 februari.
En wat gebeurt er dan? Ga je dan stoppen met fokken?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:07 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dit is een nederlaag voor ons land. Onze voorouders die voor onze vrijheden hebben gestreden draaien zich om in hun graf. Ik kan ook wel janken.
Ik ga dit ook niet veel langer trekken.
Ik heb liever dat de scholen weer open gaan dan dat de avondklok (die er nog niet eens is) verdwijnt.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
9 februari.
Het was dan ook niet helemaal een garpje. Als het hek eenmaal open staat, duw hem dan nog maar eens dicht. Wat in feite een terugkerend thema in deze en iedere andere crisis is.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:08 schreef _serial_ het volgende:
[..]
hoe gek het ook klinkt, ik denk dat je gelijk krijgt.
Nu wordt iedereen opgesloten.. Dan kan de rest het land weer opstarten. Zodra ze gevaccineerd zijn kunnen ze ook weer volledig meedoen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:07 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ja, sluit de ouderen maar op. Het is altijd makkelijker om anderen in plaats van jezelf met de problemen op te zadelen.
Kinderen zijn belangrijker dan de rest van Nederland?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:09 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik heb liever dat de scholen weer open gaan dan dat de avondklok (die er nog niet eens is) verdwijnt.
Gek dat jij als docent er niet zo over denkt.
Ik heb liever dat we het niet beschouwen als 'het is het een of het ander'.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:09 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik heb liever dat de scholen weer open gaan dan dat de avondklok (die er nog niet eens is) verdwijnt.
Gek dat jij als docent er niet zo over denkt.
Dat is eerder gebeurd, Mexico city ging weken lang in lockdown voor de tacohoest in 2009, zelfde foto's als maart dit jaar overal, lege straten etc. Bleek zinloos te zijn geweest.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:00 schreef bloodymary1 het volgende:
De wereld is echt knettergek geworden...
Ik ben wel benieuwd hoe er over een paar jaar wordt teruggekeken over deze periode. Of er dan gezegd wordt, vreselijk alle landen gingen maar door met steeds verder gaande maatregelen. De hele economie is er aan kapot gegaan, de psychische gesteldheid van enorm veel mensen, met name de jeugd. En achteraf was het helemaal niet nodig blijkt nu.
Ik vind het ook geen fijne maatregel, maar veel sociale contacten vinden zich nu eenmaal 's avonds af.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:09 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Nu wordt iedereen opgesloten.. Dan kan de rest het land weer opstarten. Zodra ze gevaccineerd zijn kunnen ze ook weer volledig meedoen.
Dit was ook te verwachten. Echt, 2021 kun je ook vergeten. In ieder geval de eerste 9 maanden. Het is naïef om te denken dat wat spuitjes voldoende zijn om alles los te gooien.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:02 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Er is hier ook letterlijk bijna niemand op straat, behalve wat mensen die naar de AH gaan, snackbar of hond uit laten. Al weken lang is dat zo.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:11 schreef Qarrad het volgende:
Ondertussen zit iedereen binnen behalve hier en daar plukjes bejaarden of staan er roedels pubers/vroege twintigers in parkjes die nu ook niet aangepakt worden. Die avondklok is waanzin zo.
Ik krijg hier een heel naar gevoel bij. Niet van het idee van die avondklok an sich, maar om het feit dat hij zo misplaatst lijkt met de informatie die we nu hebben. Dit lijkt gewoon op paniekvoetbal om maar iets te doen omdat ze het niet meer weten.
Aandeel Engelse mutant van 1 naar 12% toch? In welk tijdsbestek?
Wel degene die het langst last hebben van wat er nu allemaal gebeurt.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Kinderen zijn belangrijker dan de rest van Nederland?
Ik lees de comments op nu.nl en het verbaast me best wel voor hoeveel mensen die avondklok echt een stap te ver is en ook niet van plan zijn zich er aan te houden; meestal zat iedereen daar om harder en strenger te roepen, Dus wie weet wat er nog kan gebeuren als protest.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:09 schreef _serial_ het volgende:
Jammer dat we z'n volgzaam volk zijn, maar ik had het wel interessant gevonden als iedereen, niemand uitgezonderd om 20:00 gewoon een wandeling zou gaan maken, gewoon als signaal, keurig netjes 1,5 meter maar gewoon de straat op.
Oh come on, daardoor gaat toch niet alles kapot. Gewoon tijd om eindelijk de netflix,- yaoi,- en gamebibliotheek door te werken en lekker veel dingen online met vrienden te doen, heerlijk.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:02 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Alles moet inmiddels wijken voor de voortdenderende paniek trein om de Britse mutant.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:11 schreef TheVulture het volgende:
Het valt voor mij gewoon niet te rijmen met de structureel dalende cijfers. Ik was toen de cijfers stegen in het najaar veel meer te porren voor een avondklok om de besmettingen achter de voordeur, maar nu voelt het echt als een kanon op een paar muggen... ik ben echt benieuwd naar de cijfermatige onderbouwing dat dit met de huidige maatregelen toch weer totaal zou escaleren in maart....
Als we nou elke dag nog 10000 besmettingen hebben en de ziekenhuizen puilen uit dan snap ik het, maar ik vind het nu ook een beetje te laat hoor om nu ineens zo ver te gaan. Maarja we zijn hier telkens altijd het laatste die wat doen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:45 schreef TheVulture het volgende:
Ik zeg het niet snel maar volgens mij schieten we met deze nieuwe maatregelen en avondklok op basis van de huidige situatie/ structureel dalende cijfers qua besmettingen te ver door... Ik lees net ook iets over een Duitse mutatie, zo blijf je bezig.
Aan de andere kant vind ik het nu ook wwl noodzakelijk dat het vaccinatietempo ook wordt opgeschroefd, want volgens mij wordt daar niet zoal in andere landen (Israel en GB) het onderste uit de kan gehaald door typisch Nederlands bureaucratisch geneuzel ...
Ja precies, er is inmiddels een Britse, Zuid-Afrikaanse en een Duitse variant, en god weet hoeveel meer mutaties er nog zijn... maar nergens blijkt uit dat die niet ook met de huidige set aan maatregelen beteugeld kunnen worden...quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:13 schreef Haags het volgende:
[..]
Alles moet inmiddels wijken voor de voortdenderende paniek trein om de Britse mutant.
Ik kon prima leven met een verlenging van de huidige lockdown.
Jawel, het RIVM zegt dat het niet kan. Dus kan het niet.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:14 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja precies, er is inmiddels een Britse, Zuid-Afrikaanse en een Duitse variant, en god weet hoeveel meer mutaties er nog zijn... maar nergens blijkt uit dat die niet ook met de huidige set aan maatregelen beteugeld kunnen worden...
Nou ja, als we nu op R=1 zitten en we gaan met de Britse variant naar R=1,3 dan is dat op de achterkant van een bierviltje uit te rekenen toch?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:11 schreef TheVulture het volgende:
Het valt voor mij gewoon niet te rijmen met de structureel dalende cijfers. Ik was toen de cijfers stegen in het najaar veel meer te porren voor een avondklok om de besmettingen achter de voordeur, maar nu voelt het echt als een kanon op een paar muggen... ik ben echt benieuwd naar de cijfermatige onderbouwing dat dit met de huidige maatregelen toch weer totaal zou escaleren in maart....
Als ze op zelfs nu.nl kritiek laten horen, dan heb ik weinig hoop voor het draagvlak.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:12 schreef josja het volgende:
[..]
Ik lees de comments op nu.nl en het verbaast me best wel voor hoeveel mensen die avondklok echt een stap te ver is en ook niet van plan zijn zich er aan te houden; meestal zat iedereen daar om harder en strenger te roepen, Dus wie weet wat er nog kan gebeuren als protest.
Hoezo heeft dat nooit gewerkt? Tijdens de eerste golf kregen we het virus er snel onder. En dat lukt nu eenmaal niet met één maatregel.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik heb liever dat we het niet beschouwen als 'het is het een of het ander'.
En beloftes uit de categorie 'als we nu dit doen, dan kunnen we eerder weer dat' die hebben nog nooit gewerkt. Dus vergeef me dat ik daar niet meer intrap.
Je wil kinderen opsluiten?quote:Als we willen dat de scholen open gaan, dan stuur je morgen alle kinderen naar school. Moeilijker is het niet. Moet je alleen zorgen dat die kinderen geen anderen gaan besmetten buiten school.
Ben ook wel benieuwd welke politieke partijen daar gevoelig voor zijn, zo vlak voor de verkiezingenquote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:16 schreef galantis het volgende:
[..]
Als ze op zelfs nu.nl kritiek laten horen, dan heb ik weinig hoop voor het draagvlak.
Ik ben dan ook benieuwd naar de cijfers en feiten van die bewering, want die zou toch vanavond wel definitief op tafel moeten komen bij de burgemeesters, en wat die extra maatregelen dan nog voor meer impact hebben dan de huidige set.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Jawel, het RIVM zegt dat het niet kan. Dus kan het niet.
Vrees niet, de meeste posts worden nog steeds vlijtig weggefiltert door de moderatie daar. Maar het sentiment van eeuwig voortdurende onvoorwaardelijke support lijkt nu wel om te slaan.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:16 schreef galantis het volgende:
Als ze op zelfs nu.nl kritiek laten horen, dan heb ik weinig hoop voor het draagvlak.
De risicogroep is geen 6 miljoen, die is veel en veel kleiner.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:02 schreef mir1986 het volgende:
De vraag is alleen waar we nu zitten qua R... want we hebben al sinds 04-01 een continue dalende trend qua besmettingen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:15 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Nou ja, als we nu op R=1 zitten en we gaan met de Britse variant naar R=1,3 dan is dat op de achterkant van een bierviltje uit te rekenen toch?
Ja, mensen rekken die groep alleen graag op als deze als argument der rechtvaardiging moet dienen of om te stellen dat je die niet kunt beschermen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:18 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De risicogroep is geen 6 miljoen, die is veel en veel kleiner.
Ze hebben het in dit topic over 12 miljoen mensen die binnen een risico groep zouden vallen. Ik ben benieuwd waar je al die mensen vandaan tovert. Hoeveel mensen boven de 60 jaar zijn er (die ook niet allemaal zullen sterven aan Coronao of in het ziekenhuis terecht komen.) Eveneens dat ook niet iedereen van de risicogroepen in het ziekenhuis zal komen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:18 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De risicogroep is geen 6 miljoen, die is veel en veel kleiner.
Dat gaat niet gebeuren hoor. De winkels en horeca zullen gesloten blijven. Ik hoop dat de winkels en horeca uiteindelijk, net als in Italie, gewoon open gaan. Tot hier en niet verder.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:19 schreef Confetti het volgende:
Ik hoop dat de regering slim is en dr avondklok verlengt zolang dat nodig is, maar de winst ook gaat gebruiken voor horeca en winkels overdag. Dat werkt in Belgie en Frankrijk nu prima. Dan heb je overdag meer economische en sociale activiteiten maar geef je de contactmomenten 'savonds terug. Eerlijke deal.
Maar de oppositie zal verlenging wel tegenhouden en dan is eind februari nog steeds alles dicht.
Da's diezelfde als van die blog laatst zeker, die beweerde dat vaccineren leidt tot meer besmettingen?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:20 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Wat ik wel frappant vind is dat een bekende van mij, vorige week al wist dat er morgen een persconferentie zou komen. (Hij werkt op de een of andere manier samen met het kabinet, meer kan ik er niet over uitwijden.)
Ze tellen iedereen met astma of lactose-intolerantie er ook bij geloof ik.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:20 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ze hebben het in dit topic over 12 miljoen mensen die binnen een risico groep zouden vallen. Ik ben benieuwd waar je al die mensen vandaan tovert. Hoeveel mensen boven de 60 jaar zijn er (die ook niet allemaal zullen sterven aan Coronao of in het ziekenhuis terecht komen.) Eveneens dat ook niet iedereen van de risicogroepen in het ziekenhuis zal komen.
Wat ik wel frappant vind is dat een bekende van mij, vorige week al wist dat er morgen een persconferentie zou komen. (Hij werkt op de een of andere manier samen met het kabinet, meer kan ik er niet over uitwijden.)
Het gaat er ook niet om dat ze op straat zijn maar binnen bij elkaar op visite hequote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:12 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Er is hier ook letterlijk bijna niemand op straat, behalve wat mensen die naar de AH gaan, snackbar of hond uit laten. Al weken lang is dat zo.
(ps. ik woon boven een winkelcentum)
Oh ja, ik was uitgegaan van 0,98 maar die waarde dateert van 01 januariquote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:18 schreef TheVulture het volgende:
[..]
De vraag is alleen waar we nu zitten qua R... want we hebben al sinds 04-01 een continue dalende trend qua besmettingen.
Nope..quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:21 schreef Raveler het volgende:
[..]
Da's diezelfde als van die blog laatst zeker, die beweerde dat vaccineren leidt tot meer besmettingen?
Ze moeten wel eerst op straat zijn voor ze op visite kunnen he.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:22 schreef opreis het volgende:
[..]
Het gaat er ook niet om dat ze op straat zijn maar binnen bij elkaar op visite he
Ja de censuur is absurd daar. Ik reageerde ooit wel eens en je leert jezelf heel snel aan om tijdens het typen gewoon al te broeden op de meest gangbare woordkeuze die in ieder geval niet het eerst automatische filter al triggert.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:18 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Vrees niet, de meeste posts worden nog steeds vlijtig weggefiltert door de moderatie daar. Maar het sentiment van eeuwig voortdurende onvoorwaardelijke support lijkt nu wel om te slaan.
Ja, daar doelde ik op pik. Dat het leeg op straat is wil niet zeggen dat men niet op pad is gegaan (om op visite te gaan)quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ze moeten wel eerst op straat zijn voor ze op visite kunnen he.
Hier is het ook vanaf half zeven al zowat uitgestorven de laatste 2 maanden.
Die zaten anders twee maanden geleden nog op school.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:12 schreef trein2000 het volgende:
Wel degene die het langst last hebben van wat er nu allemaal gebeurt.
Hier mogen we alleen geen leuke gifjes meer plaatsenquote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:24 schreef galantis het volgende:
[..]
Ja de censuur is absurd daar. Ik reageerde ooit wel eens en je leert jezelf heel snel aan om tijdens het typen gewoon al te broeden op de meest gangbare woordkeuze die in ieder geval niet het eerst automatische filter al triggert.
Dan is iets als FOK! een verademing.
Dat kan kloppen, toen was in veel gevallen echt alles dicht. Dus ook veel industrie omdat de toeleveranciers in het buitenland gesloten waren etc.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:22 schreef TheVulture het volgende:
Over het feit dat de huidige maatregelen niet eens goed genoeg worden nagekomen, er is nog altijd veel meer woon-werkverkeer dan tijdens de 1e lockdown zie je bij Editie NL...
Dus dan zou iedereen hier nu al om zes uur bij elkaar over de vloer komen op doordeweekse dagen?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:25 schreef opreis het volgende:
[..]
Ja, daar doelde ik op pik. Dat het leeg op straat is wil niet zeggen dat men niet op pad is gegaan (om op visite te gaan)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |