abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197511076
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 18:02 schreef mir1986 het volgende:
Ik ben zo boos, zo verdrietig. Hoe je jonge, gezonde mensen kan opsluiten, zonder eens te kijken naar de risicogroepen. Liever 6 miljoen mensen opsluiten dan 17 miljoen mensen.
Dit is een nederlaag voor ons land. Onze voorouders die voor onze vrijheden hebben gestreden draaien zich om in hun graf. Ik kan ook wel janken.

Ik ga dit ook niet veel langer trekken.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_197511084
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 18:00 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

9 februari.

Dat is ambtelijk jargon voor 'half april'.
hoe gek het ook klinkt, ik denk dat je gelijk krijgt.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197511093
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 18:07 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Dit is een nederlaag voor ons land. Onze voorouders die voor onze vrijheden hebben gestreden draaien zich om in hun graf. Ik kan ook wel janken.

Ik ga dit ook niet veel langer trekken.
En wat gebeurt er dan? Ga je dan stoppen met fokken?
pi_197511107
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 18:00 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

9 februari.

Dat is ambtelijk jargon voor 'half april'.
Ik heb liever dat de scholen weer open gaan dan dat de avondklok (die er nog niet eens is) verdwijnt.

Gek dat jij als docent er niet zo over denkt.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 18:09:31 #155
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197511108
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 18:08 schreef _serial_ het volgende:

[..]

hoe gek het ook klinkt, ik denk dat je gelijk krijgt.
Het was dan ook niet helemaal een garpje. Als het hek eenmaal open staat, duw hem dan nog maar eens dicht. Wat in feite een terugkerend thema in deze en iedere andere crisis is.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197511110
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 18:07 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ja, sluit de ouderen maar op. Het is altijd makkelijker om anderen in plaats van jezelf met de problemen op te zadelen.
Nu wordt iedereen opgesloten.. Dan kan de rest het land weer opstarten. Zodra ze gevaccineerd zijn kunnen ze ook weer volledig meedoen.
pi_197511113
Jammer dat we z'n volgzaam volk zijn, maar ik had het wel interessant gevonden als iedereen, niemand uitgezonderd om 20:00 gewoon een wandeling zou gaan maken, gewoon als signaal, keurig netjes 1,5 meter maar gewoon de straat op.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Redactie Sport dinsdag 19 januari 2021 @ 18:10:01 #158
274204 crew  Mexicanobakker
pi_197511116
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 18:09 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik heb liever dat de scholen weer open gaan dan dat de avondklok (die er nog niet eens is) verdwijnt.

Kinderen zijn belangrijker dan de rest van Nederland?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 19 januari 2021 @ 18:11:12 #159
346939 Janneke141
pi_197511131
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 18:09 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik heb liever dat we het niet beschouwen als 'het is het een of het ander'.

En beloftes uit de categorie 'als we nu dit doen, dan kunnen we eerder weer dat' die hebben nog nooit gewerkt. Dus vergeef me dat ik daar niet meer intrap.

Als we willen dat de scholen open gaan, dan stuur je morgen alle kinderen naar school. Moeilijker is het niet. Moet je alleen zorgen dat die kinderen geen anderen gaan besmetten buiten school.
pi_197511132
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 18:00 schreef bloodymary1 het volgende:
De wereld is echt knettergek geworden...

Ik ben wel benieuwd hoe er over een paar jaar wordt teruggekeken over deze periode. Of er dan gezegd wordt, vreselijk alle landen gingen maar door met steeds verder gaande maatregelen. De hele economie is er aan kapot gegaan, de psychische gesteldheid van enorm veel mensen, met name de jeugd. En achteraf was het helemaal niet nodig blijkt nu.
Dat is eerder gebeurd, Mexico city ging weken lang in lockdown voor de tacohoest in 2009, zelfde foto's als maart dit jaar overal, lege straten etc. Bleek zinloos te zijn geweest.

Mede daardoor wachtten ze nu te lang en waren er super veel extra doden in Mexico lol
#WeesGeenWhales
pi_197511134
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 18:09 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Nu wordt iedereen opgesloten.. Dan kan de rest het land weer opstarten. Zodra ze gevaccineerd zijn kunnen ze ook weer volledig meedoen.
Ik vind het ook geen fijne maatregel, maar veel sociale contacten vinden zich nu eenmaal 's avonds af.

Ik denk dat het een effectieve maatregel is, waar vooral veel weerstand tegen is omdat het onbekend is en ons doet denken aan de tweede wereldoorlog.
  dinsdag 19 januari 2021 @ 18:11:23 #162
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_197511135
Ondertussen zit iedereen binnen behalve hier en daar plukjes bejaarden of staan er roedels pubers/vroege twintigers in parkjes die nu ook niet aangepakt worden. Die avondklok is waanzin zo.

Ik krijg hier een heel naar gevoel bij. Niet van het idee van die avondklok an sich, maar om het feit dat hij zo misplaatst lijkt met de informatie die we nu hebben. Dit lijkt gewoon op paniekvoetbal om maar iets te doen omdat ze het niet meer weten.

Aandeel Engelse mutant van 1 naar 12% toch? In welk tijdsbestek?
  dinsdag 19 januari 2021 @ 18:11:25 #163
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_197511137
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 18:02 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

RIVM denkt een zwaar pakket nodig te hebben tot april

https://www.nu.nl/coronav(...)set-maatregelen.html

Dat we alles daarmee kapot maken vergeten we maar even.
Dit was ook te verwachten. Echt, 2021 kun je ook vergeten. In ieder geval de eerste 9 maanden. Het is naïef om te denken dat wat spuitjes voldoende zijn om alles los te gooien.

Maar ik mag hopen dat er in de zomer weer iets van ruimte komt. Liefst eerder. Kappertje, sportschooltje. Dat soort kleinigheidjes.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_197511142
Het valt voor mij gewoon niet te rijmen met de structureel dalende cijfers. Ik was toen de cijfers stegen in het najaar veel meer te porren voor een avondklok om de besmettingen achter de voordeur, maar nu voelt het echt als een kanon op een paar muggen... ik ben echt benieuwd naar de cijfermatige onderbouwing dat dit met de huidige maatregelen toch weer totaal zou escaleren in maart....
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_197511155
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 18:11 schreef Qarrad het volgende:
Ondertussen zit iedereen binnen behalve hier en daar plukjes bejaarden of staan er roedels pubers/vroege twintigers in parkjes die nu ook niet aangepakt worden. Die avondklok is waanzin zo.

Ik krijg hier een heel naar gevoel bij. Niet van het idee van die avondklok an sich, maar om het feit dat hij zo misplaatst lijkt met de informatie die we nu hebben. Dit lijkt gewoon op paniekvoetbal om maar iets te doen omdat ze het niet meer weten.

Aandeel Engelse mutant van 1 naar 12% toch? In welk tijdsbestek?
Er is hier ook letterlijk bijna niemand op straat, behalve wat mensen die naar de AH gaan, snackbar of hond uit laten. Al weken lang is dat zo.

(ps. ik woon boven een winkelcentum)
pi_197511158
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 18:10 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Kinderen zijn belangrijker dan de rest van Nederland?
Wel degene die het langst last hebben van wat er nu allemaal gebeurt.
zie email 27 oktober
pi_197511162
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 18:09 schreef _serial_ het volgende:
Jammer dat we z'n volgzaam volk zijn, maar ik had het wel interessant gevonden als iedereen, niemand uitgezonderd om 20:00 gewoon een wandeling zou gaan maken, gewoon als signaal, keurig netjes 1,5 meter maar gewoon de straat op.
Ik lees de comments op nu.nl en het verbaast me best wel voor hoeveel mensen die avondklok echt een stap te ver is en ook niet van plan zijn zich er aan te houden; meestal zat iedereen daar om harder en strenger te roepen, Dus wie weet wat er nog kan gebeuren als protest.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_197511170
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 18:02 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

RIVM denkt een zwaar pakket nodig te hebben tot april

https://www.nu.nl/coronav(...)set-maatregelen.html

Dat we alles daarmee kapot maken vergeten we maar even.
Oh come on, daardoor gaat toch niet alles kapot. Gewoon tijd om eindelijk de netflix,- yaoi,- en gamebibliotheek door te werken en lekker veel dingen online met vrienden te doen, heerlijk.

Zou ondraaglijk zijn zonder uitzicht op betere tijden, maar zoals zij zegt, die komen daarna vanzelf door vaccineren en seizoen. Tegen oktober zitten we op groepsimmuniteit en zijn we van de 1,5m en andere gezeik af, of iig op tijd om op carnaval volgend jaar allemaal als mexicaanse bierflessen, vaccinspuit, mondkap, coronavirus, antilichaam, of wandelend 1,5m boord te gaan :D
#WeesGeenWhales
pi_197511175
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 18:11 schreef TheVulture het volgende:
Het valt voor mij gewoon niet te rijmen met de structureel dalende cijfers. Ik was toen de cijfers stegen in het najaar veel meer te porren voor een avondklok om de besmettingen achter de voordeur, maar nu voelt het echt als een kanon op een paar muggen... ik ben echt benieuwd naar de cijfermatige onderbouwing dat dit met de huidige maatregelen toch weer totaal zou escaleren in maart....
Alles moet inmiddels wijken voor de voortdenderende paniek trein om de Britse mutant.

Ik kon prima leven met een verlenging van de huidige lockdown.
Zonder wrijving geen glans
pi_197511181
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 17:45 schreef TheVulture het volgende:
Ik zeg het niet snel maar volgens mij schieten we met deze nieuwe maatregelen en avondklok op basis van de huidige situatie/ structureel dalende cijfers qua besmettingen te ver door... Ik lees net ook iets over een Duitse mutatie, zo blijf je bezig.

Aan de andere kant vind ik het nu ook wwl noodzakelijk dat het vaccinatietempo ook wordt opgeschroefd, want volgens mij wordt daar niet zoal in andere landen (Israel en GB) het onderste uit de kan gehaald door typisch Nederlands bureaucratisch geneuzel ...
Als we nou elke dag nog 10000 besmettingen hebben en de ziekenhuizen puilen uit dan snap ik het, maar ik vind het nu ook een beetje te laat hoor om nu ineens zo ver te gaan. Maarja we zijn hier telkens altijd het laatste die wat doen.
pi_197511187
Ik ben normaal toch een stabiel persoon, de laatste tijd kan ik echter wel janken
Van verveling, beperkingen, verboden. BAH!
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_197511189
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 18:13 schreef Haags het volgende:

[..]

Alles moet inmiddels wijken voor de voortdenderende paniek trein om de Britse mutant.

Ik kon prima leven met een verlenging van de huidige lockdown.
Ja precies, er is inmiddels een Britse, Zuid-Afrikaanse en een Duitse variant, en god weet hoeveel meer mutaties er nog zijn... maar nergens blijkt uit dat die niet ook met de huidige set aan maatregelen beteugeld kunnen worden...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  dinsdag 19 januari 2021 @ 18:15:40 #173
346939 Janneke141
pi_197511197
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 18:14 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ja precies, er is inmiddels een Britse, Zuid-Afrikaanse en een Duitse variant, en god weet hoeveel meer mutaties er nog zijn... maar nergens blijkt uit dat die niet ook met de huidige set aan maatregelen beteugeld kunnen worden...
Jawel, het RIVM zegt dat het niet kan. Dus kan het niet.
pi_197511201
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 18:11 schreef TheVulture het volgende:
Nou ja, als we nu op R=1 zitten en we gaan met de Britse variant naar R=1,3 dan is dat op de achterkant van een bierviltje uit te rekenen toch?
pi_197511210
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 januari 2021 18:12 schreef josja het volgende:

[..]

Ik lees de comments op nu.nl en het verbaast me best wel voor hoeveel mensen die avondklok echt een stap te ver is en ook niet van plan zijn zich er aan te houden; meestal zat iedereen daar om harder en strenger te roepen, Dus wie weet wat er nog kan gebeuren als protest.
Als ze op zelfs nu.nl kritiek laten horen, dan heb ik weinig hoop voor het draagvlak.
I'll give you something to do
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')