Alleen als we ons niet ziek voelen, ik heb me recentelijk nog laten testen etc. Ik bedoel dat kijkend naar het hele systeem, de R waarschijnlijk omhoog gaat door die avondklok/de Mussertzet, maar dat dat niet mijn probleem isquote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:52 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik denk dat dat dan wel jouw probleem is. Jij bent dan ziek.
En daar zijn ze dus ook niet zo bang voor dat o zo gevaarlijke virus? Laten we dan meteen uit de EU stappen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:57 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Omdat Noorwegen niet in de EU zit.
Eigenlijk wel ja, dan worden ze niet zo opgenaaid en zitten ze elkaar niet af te troeven met allerlei maatregelen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:59 schreef mir1986 het volgende:
[..]
En daar zijn ze dus ook niet zo bang voor dat o zo gevaarlijke virus? Laten we dan meteen uit de EU stappen.
9 februari.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:46 schreef bloodymary1 het volgende:
Tot hoe lang gaat die avondklok eigenlijjk duren. Daar is niks over bekend? Of wel? Ofnie?
Haha. Ben bang dat je nog gelijk krijgt ook.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
9 februari.
Dat is ambtelijk jargon voor 'half april'.
9 februari waarschijnlijk, maar het zal ongetwijfeld verlengd gaan worden wegens de mutaties. "Als we versoepelen,dan zou het wel eens mis kunnen gaan". Dus gaan wij maanden met al deze maatregelen zitten.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:46 schreef bloodymary1 het volgende:
Tot hoe lang gaat die avondklok eigenlijjk duren. Daar is niks over bekend? Of wel? Ofnie?
Beter hadden ze een dagklok ingesteld, dan was dat probleem ook meteen opgelost.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:25 schreef GemMagic het volgende:
Maar let wel, het werken op kantoor is nog altijd niet verboden, het staat je volledig vrij als je werkgever daar een veilige werkomgeving kan realiseren. Ben benieuwd of Rutte daar nog op terug komt.
Tegen die tijd hebben wij ook een bezoekverbod, een reisverbod en verplichte medische maskers. Dan lijkt die avondklok niet meer dan een tussendoortje.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
9 februari.
RIVM denkt een zwaar pakket nodig te hebben tot aprilquote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
9 februari.
Ach het RIVM slingert berichten eruit dat we tot in april aan de maatregelen zitten, dus ik ga nu uit van september dat ik weer eens mag werken. Als mijn werkgevers nog bestaan dan,quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
9 februari.
Dan zitten we nog in lockdown wegens de Swazilandse variant die alle vaccins onbruikbaar heeft gemaakt.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:00 schreef bloodymary1 het volgende:
De wereld is echt knettergek geworden...
Ik ben wel benieuwd hoe er over een paar jaar wordt teruggekeken over deze periode. Of er dan gezegd wordt, vreselijk alle landen gingen maar door met steeds verder gaande maatregelen. De hele economie is er aan kapot gegaan, de psychische gesteldheid van enorm veel mensen, met name de jeugd. En achteraf was het helemaal niet nodig blijkt nu.
Medische maskers die dan minimaal 30 euro per stuk kosten. Dat zal vast te betalen zijn voor mensen in de bijstand, mensen die leven van een uitkering, mensen die hun baan net zijn verloren.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Tegen die tijd hebben wij ook een bezoekverbod, een reisverbod en verplichte medische maskers. Dan lijkt die avondklok niet meer dan een tussendoortje.
Het is belangrijker dat we nu eerst de massa´s mensen aan gaan pakken die na 20.00 nog massaal naar de kroeg, café, restaurant, discotheek, bioscoop, sportschool etc gaan. Die avondklok gaat ons daarbij helpen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:02 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
RIVM denkt een zwaar pakket nodig te hebben tot april
https://www.nu.nl/coronav(...)set-maatregelen.html
Dat we alles daarmee kapot maken vergeten we maar even.
Gewoon werken, eten, slapen, werken en verder je bek houden is het devies.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:03 schreef josja het volgende:
[..]
Ach het RIVM slingert berichten eruit dat we tot in april aan de maatregelen zitten, dus ik ga nu uit van september dat ik weer eens mag werken. Als mijn werkgevers nog bestaan dan,
Ik lees hier iedere dag anders duidelijk dat we een belangenafweging maken tussen alle relevante zaken.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:02 schreef Kickinalfa het volgende:
Dat we alles daarmee kapot maken vergeten we maar even.
Ik voel met je mee.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:02 schreef mir1986 het volgende:
Ik ben zo boos, zo verdrietig. Hoe je jonge, gezonde mensen kan opsluiten, zonder eens te kijken naar de risicogroepen. Liever 6 miljoen mensen opsluiten dan 17 miljoen mensen.
Jammer.. zou ik dan binnenkort m'n eerste echte mondkapje moeten gaan kopen? Je kunt momenteel pantystof voor je mond schuiven van een bedenklijk 'denier' en het is wel prima.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:51 schreef JosMert het volgende:
[..]
Dan volgt Nederland ook binnen enkele weken. Allemaal nieuwe mondkapjes aanschaffen dus.
Ja, maar dan kan je toch wel naar je vrienden toe? Zolang je blijft plakken tot laat. Zeker in de weekenden is na 04:00 naar huis helemaal niet gek.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 17:31 schreef Gia het volgende:
[..]
We wachten het af. Volgens mij mag je niet meer over straat, tenzij voor werk, met werkgeversverklaring.
Hond uitlaten schijnt als uitzondering genoemd te zijn.
Gewoon blijven slapen bij elkaar.. Mensen vinden wel een uitweg.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:05 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja, maar dan kan je toch wel naar je vrienden toe? Zolang je blijft plakken tot laat. Zeker in de weekenden is na 04:00 naar huis helemaal niet gek.
Je deed het voorkomen alsof je tijdens de avondklok niet bij anderen op bezoek mag zijn. Maar ik interpreteerde je verkeerd denk ik
Life prevails.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:06 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Gewoon blijven slapen bij elkaar.. Mensen vinden wel een uitweg.
Ja, sluit de ouderen maar op. Het is altijd makkelijker om anderen in plaats van jezelf met de problemen op te zadelen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:02 schreef mir1986 het volgende:
Ik ben zo boos, zo verdrietig. Hoe je jonge, gezonde mensen kan opsluiten, zonder eens te kijken naar de risicogroepen. Liever 6 miljoen mensen opsluiten dan 17 miljoen mensen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |