Hoezo heeft dat nooit gewerkt? Tijdens de eerste golf kregen we het virus er snel onder. En dat lukt nu eenmaal niet met één maatregel.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik heb liever dat we het niet beschouwen als 'het is het een of het ander'.
En beloftes uit de categorie 'als we nu dit doen, dan kunnen we eerder weer dat' die hebben nog nooit gewerkt. Dus vergeef me dat ik daar niet meer intrap.
Je wil kinderen opsluiten?quote:Als we willen dat de scholen open gaan, dan stuur je morgen alle kinderen naar school. Moeilijker is het niet. Moet je alleen zorgen dat die kinderen geen anderen gaan besmetten buiten school.
Ben ook wel benieuwd welke politieke partijen daar gevoelig voor zijn, zo vlak voor de verkiezingenquote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:16 schreef galantis het volgende:
[..]
Als ze op zelfs nu.nl kritiek laten horen, dan heb ik weinig hoop voor het draagvlak.
Ik ben dan ook benieuwd naar de cijfers en feiten van die bewering, want die zou toch vanavond wel definitief op tafel moeten komen bij de burgemeesters, en wat die extra maatregelen dan nog voor meer impact hebben dan de huidige set.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Jawel, het RIVM zegt dat het niet kan. Dus kan het niet.
Vrees niet, de meeste posts worden nog steeds vlijtig weggefiltert door de moderatie daar. Maar het sentiment van eeuwig voortdurende onvoorwaardelijke support lijkt nu wel om te slaan.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:16 schreef galantis het volgende:
Als ze op zelfs nu.nl kritiek laten horen, dan heb ik weinig hoop voor het draagvlak.
De risicogroep is geen 6 miljoen, die is veel en veel kleiner.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:02 schreef mir1986 het volgende:
Ik ben zo boos, zo verdrietig. Hoe je jonge, gezonde mensen kan opsluiten, zonder eens te kijken naar de risicogroepen. Liever 6 miljoen mensen opsluiten dan 17 miljoen mensen.
De vraag is alleen waar we nu zitten qua R... want we hebben al sinds 04-01 een continue dalende trend qua besmettingen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:15 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Nou ja, als we nu op R=1 zitten en we gaan met de Britse variant naar R=1,3 dan is dat op de achterkant van een bierviltje uit te rekenen toch?
Ja, mensen rekken die groep alleen graag op als deze als argument der rechtvaardiging moet dienen of om te stellen dat je die niet kunt beschermen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:18 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De risicogroep is geen 6 miljoen, die is veel en veel kleiner.
Ze hebben het in dit topic over 12 miljoen mensen die binnen een risico groep zouden vallen. Ik ben benieuwd waar je al die mensen vandaan tovert. Hoeveel mensen boven de 60 jaar zijn er (die ook niet allemaal zullen sterven aan Coronao of in het ziekenhuis terecht komen.) Eveneens dat ook niet iedereen van de risicogroepen in het ziekenhuis zal komen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:18 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De risicogroep is geen 6 miljoen, die is veel en veel kleiner.
Dat gaat niet gebeuren hoor. De winkels en horeca zullen gesloten blijven. Ik hoop dat de winkels en horeca uiteindelijk, net als in Italie, gewoon open gaan. Tot hier en niet verder.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:19 schreef Confetti het volgende:
Ik hoop dat de regering slim is en dr avondklok verlengt zolang dat nodig is, maar de winst ook gaat gebruiken voor horeca en winkels overdag. Dat werkt in Belgie en Frankrijk nu prima. Dan heb je overdag meer economische en sociale activiteiten maar geef je de contactmomenten 'savonds terug. Eerlijke deal.
Maar de oppositie zal verlenging wel tegenhouden en dan is eind februari nog steeds alles dicht.
Da's diezelfde als van die blog laatst zeker, die beweerde dat vaccineren leidt tot meer besmettingen?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:20 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Wat ik wel frappant vind is dat een bekende van mij, vorige week al wist dat er morgen een persconferentie zou komen. (Hij werkt op de een of andere manier samen met het kabinet, meer kan ik er niet over uitwijden.)
Ze tellen iedereen met astma of lactose-intolerantie er ook bij geloof ik.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:20 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ze hebben het in dit topic over 12 miljoen mensen die binnen een risico groep zouden vallen. Ik ben benieuwd waar je al die mensen vandaan tovert. Hoeveel mensen boven de 60 jaar zijn er (die ook niet allemaal zullen sterven aan Coronao of in het ziekenhuis terecht komen.) Eveneens dat ook niet iedereen van de risicogroepen in het ziekenhuis zal komen.
Wat ik wel frappant vind is dat een bekende van mij, vorige week al wist dat er morgen een persconferentie zou komen. (Hij werkt op de een of andere manier samen met het kabinet, meer kan ik er niet over uitwijden.)
Het gaat er ook niet om dat ze op straat zijn maar binnen bij elkaar op visite hequote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:12 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Er is hier ook letterlijk bijna niemand op straat, behalve wat mensen die naar de AH gaan, snackbar of hond uit laten. Al weken lang is dat zo.
(ps. ik woon boven een winkelcentum)
Oh ja, ik was uitgegaan van 0,98 maar die waarde dateert van 01 januariquote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:18 schreef TheVulture het volgende:
[..]
De vraag is alleen waar we nu zitten qua R... want we hebben al sinds 04-01 een continue dalende trend qua besmettingen.
Nope..quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:21 schreef Raveler het volgende:
[..]
Da's diezelfde als van die blog laatst zeker, die beweerde dat vaccineren leidt tot meer besmettingen?
Ze moeten wel eerst op straat zijn voor ze op visite kunnen he.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:22 schreef opreis het volgende:
[..]
Het gaat er ook niet om dat ze op straat zijn maar binnen bij elkaar op visite he
Ja de censuur is absurd daar. Ik reageerde ooit wel eens en je leert jezelf heel snel aan om tijdens het typen gewoon al te broeden op de meest gangbare woordkeuze die in ieder geval niet het eerst automatische filter al triggert.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:18 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Vrees niet, de meeste posts worden nog steeds vlijtig weggefiltert door de moderatie daar. Maar het sentiment van eeuwig voortdurende onvoorwaardelijke support lijkt nu wel om te slaan.
Ja, daar doelde ik op pik. Dat het leeg op straat is wil niet zeggen dat men niet op pad is gegaan (om op visite te gaan)quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ze moeten wel eerst op straat zijn voor ze op visite kunnen he.
Hier is het ook vanaf half zeven al zowat uitgestorven de laatste 2 maanden.
Die zaten anders twee maanden geleden nog op school.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:12 schreef trein2000 het volgende:
Wel degene die het langst last hebben van wat er nu allemaal gebeurt.
Hier mogen we alleen geen leuke gifjes meer plaatsenquote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:24 schreef galantis het volgende:
[..]
Ja de censuur is absurd daar. Ik reageerde ooit wel eens en je leert jezelf heel snel aan om tijdens het typen gewoon al te broeden op de meest gangbare woordkeuze die in ieder geval niet het eerst automatische filter al triggert.
Dan is iets als FOK! een verademing.
Dat kan kloppen, toen was in veel gevallen echt alles dicht. Dus ook veel industrie omdat de toeleveranciers in het buitenland gesloten waren etc.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:22 schreef TheVulture het volgende:
Over het feit dat de huidige maatregelen niet eens goed genoeg worden nagekomen, er is nog altijd veel meer woon-werkverkeer dan tijdens de 1e lockdown zie je bij Editie NL...
Dus dan zou iedereen hier nu al om zes uur bij elkaar over de vloer komen op doordeweekse dagen?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 18:25 schreef opreis het volgende:
[..]
Ja, daar doelde ik op pik. Dat het leeg op straat is wil niet zeggen dat men niet op pad is gegaan (om op visite te gaan)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |