Er zijn er al meer dan 3000.quote:Op zondag 17 januari 2021 09:44 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik denk (en hoop) dat het wel meevalt met die mutaties. Het griepvirus muteert nog veel sneller en daar is ook nog nooit een veel gevaarlijkere variant van opgedoken. Natuurlijk heeft die snelle mutatie wel als gevolg dat we voor griep nooit een supereffectief vaccin hebben, maar voor corona lijkt dat met de beperkte mutatiesnelheid veel minder een issue.
Dat is er weldegelijk. De Spaanse griep was ook een influenza virus en de medische wetenschap is er ook altijd vanuit gegaan dat juist de griep de volgende heftige pandemie zou veroorzaken.quote:Op zondag 17 januari 2021 09:44 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik denk (en hoop) dat het wel meevalt met die mutaties. Het griepvirus muteert nog veel sneller en daar is ook nog nooit een veel gevaarlijkere variant van opgedoken. Natuurlijk heeft die snelle mutatie wel als gevolg dat we voor griep nooit een supereffectief vaccin hebben, maar voor corona lijkt dat met de beperkte mutatiesnelheid veel minder een issue.
De beleidsbepalers spelen intussen wel heel tight, ze durven alleen nog maar met een paar azen of koningen de strijd aan.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 23:03 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk wel de kunst bij poker, het geld bij anderen uit de zak kloppen, terwijl je al weet dat de kaarten die jij hebt beter zijn.
Hadden ze ten tijde van de Mexicaanse griep maar wat meer duidelijk strategische keuzes gemaakt, dan hadden ze nu niet alles hoeven te bedenken. Draaiboeken, infrastructuurvoorbereidingen, investeringen in software etc.quote:Op zondag 17 januari 2021 09:48 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat is er weldegelijk. De Spaanse griep was ook een influenza virus en de medische wetenschap is er ook altijd vanuit gegaan dat juist de griep de volgende heftige pandemie zou veroorzaken.
Daarom is er destijds ook zo heftig gereageerd op de Mexicaanse griep, al leek die behoorlijk mee te vallen achteraf.
Als je bekijkt in wat voor ongekende puinhoop we nu zitten was die reactie echter wel te rechtvaardigen.
Dat wachten moet je zonder dit plan ookquote:Op zondag 17 januari 2021 09:30 schreef Janneke141 het volgende:
Daar gaat ie weer:
[..]
https://www.gelderlander.(...)ccineerden~ae5e5166/
Oh, je bent twintig en de kans dat je intensieve medische zorg nodig hebt is sowieso nihil? Nou jammer joh, je wacht maar gewoon binnen op de bank tot je aan de beurt bent voor een spuitje.
Ohja, klein detail.quote:Op zondag 17 januari 2021 09:48 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat is er weldegelijk. De Spaanse griep was ook een influenza virus en de medische wetenschap is er ook altijd vanuit gegaan dat juist de griep de volgende heftige pandemie zou veroorzaken.
Daarom is er destijds ook zo heftig gereageerd op de Mexicaanse griep, al leek die behoorlijk mee te vallen achteraf.
Als je bekijkt in wat voor ongekende puinhoop we nu zitten was die reactie echter wel te rechtvaardigen.
Ik vrees toch dat je wel een opfriscursusje evolutionaire biologie kunt gebruiken. Mutaties ontstaan willekeurig, middels selectie op eigenschappen kunnen mutaties zich wijder verspreiden omdat ze een reproductief voordeel bieden.quote:Op zondag 17 januari 2021 09:42 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Darwin Disagrees
Mutaties komen alleen voor als die in het voordeel van het virus zijn. Zo werkt evolutie. Dat houdt een paar dingen in.
Of je houdt gewoon de basisregels van 1,5 meter en eventueel mondkapjes erin voor iedereen tot we genoeg mensen gevaccineerd hebben om de zorg te ontlasten.quote:Op zondag 17 januari 2021 09:52 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat wachten moet je zonder dit plan ook
Nee.quote:Op zondag 17 januari 2021 09:52 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat wachten moet je zonder dit plan ook
En hoe worden daarmee de coronaregels overtreden?quote:Op zondag 17 januari 2021 09:54 schreef Gunner het volgende:
Ik had al van vrienden uit de straat gehoord dat bepaalde buren niet veel op hebben met de coronaregels maar dat zie ik nu bevestigd worden door een groot springkussen wat net in de achtertuin is neergezet
Zodra de zorg ontlast is moeten de maatregelen zsm verdwijnen. Helemaalquote:Op zondag 17 januari 2021 09:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Of je houdt gewoon de basisregels van 1,5 meter en eventueel mondkapjes erin voor iedereen tot we genoeg mensen gevaccineerd hebben om de zorg te ontlasten.
Samen uit samen thuis.
"Het virus wrijft allll in zijn handjes hoor!"quote:Op zondag 17 januari 2021 09:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik vrees toch dat je wel een opfriscursusje evolutionaire biologie kunt gebruiken. Mutaties ontstaan willekeurig, middels selectie op eigenschappen kunnen mutaties zich wijder verspreiden omdat ze een reproductief voordeel bieden.
Op basis van eerdere ervaringen met hun feestjes doe ik even de aanname dat vanmiddag de straat vol met auto's staat en dan hebben we gelijk de regel te pakken van een maximaal aantal te ontvangen mensen.quote:Op zondag 17 januari 2021 09:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En hoe worden daarmee de coronaregels overtreden?
Gaan al die risicogroep mensen en overige volwassenen daarop dan denk je?quote:Op zondag 17 januari 2021 09:54 schreef Gunner het volgende:
Ik had al van vrienden uit de straat gehoord dat bepaalde buren niet veel op hebben met de coronaregels maar dat zie ik nu bevestigd worden door een groot springkussen wat net in de achtertuin is neergezet
Dat heeft weinig met een springkussen te makenquote:Op zondag 17 januari 2021 10:00 schreef Gunner het volgende:
[..]
Op basis van eerdere ervaringen met hun feestjes doe ik even de aanname dat vanmiddag de straat vol met auto's staat en dan hebben we gelijk de regel te pakken van een maximaal aantal te ontvangen mensen.
Maar wellicht heb ik het verkeerd ,maar ik ben niet positief gestemd daarover.
Heel herkenbaar. Gisteren de buren ook weer het huis vol. Aan het geluid te horen hadden ze de hele vriendenkring uitgenodigd om de Vrienden van Amstel Live te komen kijkenquote:Op zondag 17 januari 2021 09:54 schreef Gunner het volgende:
vlug bel de politiequote:Op zondag 17 januari 2021 09:54 schreef Gunner het volgende:
Alle 19 jarige buurmeisjes komen daar zwoel op jumpen?quote:Op zondag 17 januari 2021 09:54 schreef Gunner het volgende:
Goed ik moet het uitspellen blijkbaar.... straat vol auto's ....veel volwassenen aanwezig.... dat misschien?quote:Op zondag 17 januari 2021 10:01 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat heeft weinig met een springkussen te maken
Dus? Kinderen mogen niet samen spelen? Wij hadden hier gisteren ook 4 kinderen rondlopen, dit keer zonder springkussen.quote:Op zondag 17 januari 2021 09:54 schreef Gunner het volgende:
Top post, thanks!quote:Op zondag 17 januari 2021 09:42 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Wat een lap tekst zo op de vroege morgen. Helaas is het, nog steeds, nodig.
Het mag misschien wel, maar wij doen het nu bewust niet. De basisscholen zijn gesloten, dus het lijkt me dat we alle reden hebben ook de contacten van onze kinderen beperkt te houden.quote:Op zondag 17 januari 2021 10:02 schreef Questular het volgende:
[..]
Dus? Kinderen mogen niet samen spelen? Wij hadden hier gisteren ook 4 kinderen rondlopen, dit keer zonder springkussen.
Dat had je ook gelezen als je niet simpelweg de eerste alinea had afgeknipt ja.quote:Op zondag 17 januari 2021 09:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik vrees toch dat je wel een opfriscursusje evolutionaire biologie kunt gebruiken. Mutaties ontstaan willekeurig, middels selectie op eigenschappen kunnen mutaties zich wijder verspreiden omdat ze een reproductief voordeel bieden.
Ik gun hem liever gewoon een leuke tijd.quote:Op zondag 17 januari 2021 10:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het mag misschien wel, maar wij doen het nu bewust niet. De basisscholen zijn gesloten, dus het lijkt me dat we alle reden hebben ook de contacten van onze kinderen beperkt te houden.
Dat was niet de reden om basisscholen te sluitenquote:Op zondag 17 januari 2021 10:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het mag misschien wel, maar wij doen het nu bewust niet. De basisscholen zijn gesloten, dus het lijkt me dat we alle reden hebben ook de contacten van onze kinderen beperkt te houden.
Die waren er absoluut. Alleen corona is geen griep, helaas.quote:Op zondag 17 januari 2021 09:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hadden ze ten tijde van de Mexicaanse griep maar wat meer duidelijk strategische keuzes gemaakt, dan hadden ze nu niet alles hoeven te bedenken. Draaiboeken, infrastructuurvoorbereidingen, investeringen in software etc.
Mexicaanse griep hebben we toch vooral door mazzel de dans ontsprongen?
Who knows.quote:Op zondag 17 januari 2021 09:53 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ohja, klein detail.
Maar zou de Spaanse griep nu niet veel beter zijn gemanaged dan 100 jaar geleden en zou dat nu niet gewoon een klein piekje zijn geweest in de oversterfte?
In mijn omgeving spelen de kinderen gewoon samen, misschien kun je het heel even op een lager pitje zetten maar voor een langere periode is dat imo echt niet wenselijk op sociaal vlak.quote:Op zondag 17 januari 2021 10:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Want de reden was om ouders thuis te houden? Ik heb de discussie hierover in de Tweede Kamer niet gevolgd. Wat ik ervan heb begrepen, wordt in het licht van de nieuwe variant de besmettelijkheid van kinderen nog onderzocht aan de hand van de recente uitbraak op een school en zou de uitkomst daarvan een rol spelen bij het al dan niet heropenen van het basisonderwijs.quote:Op zondag 17 januari 2021 10:06 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat was niet de reden om basisscholen te sluiten
En is een prima overweging gezien de onzekerheden rond verspreiding tussen kinderen onderling. Maar 'mag' idd allemaal wel, contact onder elkaar
Ik snap dan ook de 'oh nee een springkussen, en dat met deze maatregelen' niet
Helemaal stopzetten natuurlijk niet, maar beperkt houden wel. Wij geven nu bijvoorbeeld geen kinderfeestje terwijl mijn dochter net jarig is geweest.quote:Op zondag 17 januari 2021 10:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
In mijn omgeving spelen de kinderen gewoon samen, misschien kun je het heel even op een lager pitje zetten maar voor een langere periode is dat imo echt niet wenselijk op sociaal vlak.
Nee. Ik leg het mechanisme uit. Dus dat daling nu niet hoeft te betekenen dat het goed blijft gaan. Het RIVM en verschillende deskundigen doen hetzelfde met meer detail. Ik claim nergens dat mijn grafiek de absoluut juiste getallen heeft.quote:Op zondag 17 januari 2021 01:19 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je geeft dus zelf al aan dat je model bij lange na niet compleet is, maar trekt vervolgens de conclusie dat de maatregelen ongekend hard moeten zijn
Dit had door de Telegraaf geschreven kunnen zijn, met als kop "Rekenmodel vernietigend, loodzware maatregelen vereist"
Ouders thuis houden van werk en reisbewegingen naar beneden krijgen, de 'levende enkelband'.quote:Op zondag 17 januari 2021 10:09 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Want de reden was om ouders thuis te houden? Ik heb de discussie hierover in de Tweede Kamer niet gevolgd. Wat ik ervan heb begrepen, wordt in het licht van de nieuwe variant de besmettelijkheid van kinderen nog onderzocht aan de hand van de recente uitbraak op een school en zou de uitkomst daarvan een rol spelen bij het al dan niet heropenen van het basisonderwijs.
Een van de redenen.quote:Op zondag 17 januari 2021 10:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Ouders thuis houden van werk en reisbewegingen naar beneden krijgen, de 'levende enkelband'.
Dat is niet gechargeerd, dat is uitgesproken als de reden.
Niet op basis van zorgen over de besmettelijkheid tussen kinderen. Die discussie loopt ook, maar was niet de reden voor scholensluiting. Niet in het basisonderwijs
Ik heb even de tekst van rijksoverheid.nl erbij gepakt, want daar wordt het prima uitgelegd:quote:Op zondag 17 januari 2021 10:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Ouders thuis houden van werk en reisbewegingen naar beneden krijgen, de 'levende enkelband'.
Dat is niet gechargeerd, dat is uitgesproken als de reden.
Dat bedoelde ik niet. Op dat moment was er ook een flinke hoeveelheid paniek, dus alle secundaire zaken zoals software van GGD’s, coördinatie van verschillende instanties tijdens een pandemie had je op willen pakken op dat moment, zodat je voorbereid bent als er een pandemie komt. Wat dat betreft ben ik wel bang dat de pandemie snel weer vergeten is als deze afgelopen is, terwijl we nu wel gemerkt hebben dat het heel zinvol is om draaiboeken te hebben.quote:Op zondag 17 januari 2021 10:07 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Die waren er absoluut. Alleen corona is geen griep, helaas.
De Mexicaanse griep veroorzaakte geen compleet overlopen ziekenhuizen. Dat was ons geluk.
Hangt natuurlijk van je situatie afquote:Op zondag 17 januari 2021 10:10 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Helemaal stopzetten natuurlijk niet, maar beperkt houden wel. Wij geven nu bijvoorbeeld geen kinderfeestje terwijl mijn dochter net jarig is geweest.
Lang uitslapen kan ik niet meer.quote:Op zondag 17 januari 2021 10:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wat doe jij zo vroeg uit bed dan.
Tuurlijk, ik ook. En de noodzaak voor mijn kinderen om af te spreken is kleiner dan voor andere kinderen omdat ze het prima naar hun zin hebben met elkaar. Dat neemt niet weg dat iedereen nu moeite kan doen om de contacten beperkt te houden. Da's een bijdrage die je kunt leveren om ervoor te zorgen dat we met elkaar zo snel mogelijk uit deze rotsituatie komen.quote:Op zondag 17 januari 2021 10:14 schreef Molo het volgende:
[..]
Hangt natuurlijk van je situatie af
Ik heb één kind, van vier. Nou hou ik enorm van Fok en vind het ook tof als dat over tig jaar nog bestaat maar ik gun haar een flink sociale ontwikkeling en vaardigheden waardoor zij straks wél haar zolderkamer af durft als ze volwassen is
Klopt, en met mijn overwegingen qua besmettingsketen, doe ik dat dus maar klein beetje beperken nu voor haar.quote:Op zondag 17 januari 2021 10:17 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Tuurlijk, ik ook. En de noodzaak voor mijn kinderen om af te spreken is kleiner dan voor andere kinderen omdat ze het prima naar hun zin hebben met elkaar. Dat neemt niet weg dat iedereen nu moeite kan doen om de contacten beperkt te houden. Da's een bijdrage die je kunt leveren om ervoor te zorgen dat we met elkaar zo snel mogelijk uit deze rotsituatie komen.
Het gaat er niet om dat je zelf waarschijnlijk weinig last van corona zult hebben. Het gaat er om dat je anderen kunt besmetten, want ook jongeren staan in contact met hun ouders, opa en oma en oudere collega's.quote:Op zondag 17 januari 2021 09:30 schreef Janneke141 het volgende:
Daar gaat ie weer:
[..]
https://www.gelderlander.(...)ccineerden~ae5e5166/
Oh, je bent twintig en de kans dat je intensieve medische zorg nodig hebt is sowieso nihil? Nou jammer joh, je wacht maar gewoon binnen op de bank tot je aan de beurt bent voor een spuitje.
Dit gaat niet om weigeraars, dit gaat om mensen die gewoon nog niet aan de beurt zijn.quote:Op zondag 17 januari 2021 10:19 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het gaat er niet om dat je zelf waarschijnlijk weinig last van corona zult hebben. Het gaat er om dat je anderen kunt besmetten, want ook jongeren staan in contact met hun ouders, opa en oma en oudere collega's.
Zelf vind ik het trouwens niet zo'n slecht idee. We willen allemaal dat de samenleving weer open kan. Waarom klanten en bedrijven dan niet een handje helpen door gevaccineerde mensen als klant weer toe te staan? Dan maar geen feest voor vaccinatieweigeraars.
https://www.rivm.nl/coron(...)vaccins-werkzaamheidquote:Op zondag 17 januari 2021 10:19 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het gaat er niet om dat je zelf waarschijnlijk weinig last van corona zult hebben. Het gaat er om dat je anderen kunt besmetten, want ook jongeren staan in contact met hun ouders, opa en oma en oudere collega's.
Zelf vind ik het trouwens niet zo'n slecht idee. We willen allemaal dat de samenleving weer open kan. Waarom klanten en bedrijven dan niet een handje helpen door gevaccineerde mensen als klant weer toe te staan? Dan maar geen feest voor vaccinatieweigeraars.
quote:Vaccinatie beschermt tegen ziekte door corona. We weten nog niet of iemand die gevaccineerd is het virus toch kan verspreiden. Daarom nemen we het zekere voor het onzekere: voor gevaccineerde personen gelden voorlopig dezelfde maatregelen als voor mensen die niet gevaccineerd zijn.
Da's een concept waar veel mensen nog moeite mee hebben.quote:Op zondag 17 januari 2021 10:19 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat probleem zie ik natuurlijk ook. Er zijn nog veel te weinig vaccins.quote:Op zondag 17 januari 2021 10:20 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit gaat niet om weigeraars, dit gaat om mensen die gewoon nog niet aan de beurt zijn.
Het is inderdaad wel belangrijk om dat te weten.quote:Op zondag 17 januari 2021 10:21 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://www.rivm.nl/coron(...)vaccins-werkzaamheid
[..]
En dan mag je misschien als je corona hebt gehad helemaal achterin de rij aansluiten. Dat idee word nu besproken.quote:Op zondag 17 januari 2021 10:20 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit gaat niet om weigeraars, dit gaat om mensen die gewoon nog niet aan de beurt zijn.
In het artikel van de Gelderlander wat net door @Janneke141 gepost werd ging het specifiek om risico of je wel of niet in het ziekenhuis kwam. We hebben het hier ook niet over weigeraars, we hebben het erover dat het nog wel een flinke tijd kan duren voor de 20 jarigen aan de beurt zijn, terwijl hun risico op ziekenhuisopname nihil is.quote:Op zondag 17 januari 2021 10:19 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd tot in hoeverre een gevaccineerde nog besmettelijk kan zijn. Indien dit in redelijke mate het geval is, dan neem je uiteindelijk het vaccin echt alleen maar voor jezelf.quote:Op zondag 17 januari 2021 10:21 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://www.rivm.nl/coron(...)vaccins-werkzaamheid
[..]
En hier trapt dus het gros niet meer in. Ook al krijgen we het onder controle. Dan heb je altijd nog een Britse/Afrikaanse/Spaanse/Duitse weet ik veel variant. Dus alleen met het vaccin krijgen we het eronder en zelfs dan is het maar afwachten. Enige waar we het nu voor doen is om de zorg niet te ontlasten en niet eens meer perse om te kunnen versoepelen lijkt het. Dus die onzinverhalen van houden aan de regels en dan kunnen we weer leuke dingen doen is nergens op gebaseerd. Mensen hebben dat door en proberen dan hun tijd nu zo leuk mogelijk te besteden.quote:Op zondag 17 januari 2021 10:17 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Tuurlijk, ik ook. En de noodzaak voor mijn kinderen om af te spreken is kleiner dan voor andere kinderen omdat ze het prima naar hun zin hebben met elkaar. Dat neemt niet weg dat iedereen nu moeite kan doen om de contacten beperkt te houden. Da's een bijdrage die je kunt leveren om ervoor te zorgen dat we met elkaar zo snel mogelijk uit deze rotsituatie komen.
WHO wil ook strenge maatregelen, bijvoorbeeld dat je thuis een mondkapje draagt. Maar dan heeft de WHO voor jouw opeens geen waarde.quote:Op zondag 17 januari 2021 10:24 schreef Anton91 het volgende:
[..]
En dan mag je misschien als je corona hebt gehad helemaal achterin de rij aansluiten. Dat idee word nu besproken.
De WHO heeft in het begin van deze pandemie zich nog uitgesproken tegen landen die een coronapaspoort in wilden voeren. Maar dat zou precies hetzelfde zijn als een vaccinatiepaspoort.
Vanuit doorgemaakt ziekte heb je doorgaans ook (gedurende een periode) immuniteit.quote:Op zondag 17 januari 2021 10:24 schreef Anton91 het volgende:
[..]
En dan mag je misschien als je corona hebt gehad helemaal achterin de rij aansluiten. Dat idee word nu besproken.
WHO heeft een flink gevorderd plan/project voor vaccinatiebewijzen lopen. Los van de politieke wens hiertoe wordt dit volop opgetuigd in allerlei gelederen. Op inhoud en technisch.quote:De WHO heeft in het begin van deze pandemie zich nog uitgesproken tegen landen die een coronapaspoort in wilden voeren. Maar dat zou precies hetzelfde zijn als een vaccinatiepaspoort.
Mensen denken vooral aan zichzelf. Je moet iets slimmer zijn om het verband te zien, tussen zelf wel of niet ziek worden en anderen ziek maken.quote:Op zondag 17 januari 2021 10:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Da's een concept waar veel mensen nog moeite mee hebben.
Ik heb zelf inmiddels van mijn huisarts begrepen dat die mij niet beschouwt als lid van een risicogroep. Da's mooi en natuurlijk een beetje jammer omdat ik dan later een vaccin ga krijgen.
Ja alhoewel ze volgens mij in een gecontroleerde groep van 400.000 (200.000 met 1e shot vaccin en 200.000 zonder) in Israel een daling zagen van 33% dacht ik van besmetting (ze werden prefentief, ook zonder symptomen getest dacht ik). Maar op dit moment weten ze het allemaal nog niet.quote:Op zondag 17 januari 2021 10:27 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd tot in hoeverre een gevaccineerde nog besmettelijk kan zijn. Indien dit in redelijke mate het geval is, dan neem je uiteindelijk het vaccin echt alleen maar voor jezelf.
Die tribale shit kun je beter achterwege laten. Het is prima mogelijk om het eens te zijn met de WHO op een vlak en oneens op een ander vlak. Niemand heeft alle wijsheid in pacht.quote:Op zondag 17 januari 2021 10:28 schreef luxerobots het volgende:
[..]
WHO wil ook strenge maatregelen, bijvoorbeeld dat je thuis een mondkapje draagt. Maar dan heeft de WHO voor jouw opeens geen waarde.
En de Britse "Total Annihilation" versie dan?quote:Op zondag 17 januari 2021 10:30 schreef alpeko het volgende:
ItaIië versoepelt. Gele regio’s openen horeca, winkels en musea (tot 18u)
Ben zelf sowieso nooit voor mondkapjes maar in datgene wat ik gisteren zei dat ik verwacht dat als mondkapjes werken het daar meer zin zou hebben.quote:Op zondag 17 januari 2021 10:28 schreef luxerobots het volgende:
[..]
WHO wil ook strenge maatregelen, bijvoorbeeld dat je thuis een mondkapje draagt. Maar dan heeft de WHO voor jouw opeens geen waarde.
#prayforitalyquote:Op zondag 17 januari 2021 10:32 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
En de Britse "Total Annihilation" versie dan?
Ik moet gewoon een beetje lachen als mensen de WHO aanhalen, als ze met die organisatie het liefst hun kont zouden afvegen.quote:Op zondag 17 januari 2021 10:31 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Die tribale shit kun je beter achterwege laten. Het is prima mogelijk om het eens te zijn met de WHO op een vlak en oneens op een ander vlak. Niemand heeft alle wijsheid in pacht.
Precies. Het is gewoon het zoveelste voorbeeld van solidariteit die 1 kant op werkt.quote:Op zondag 17 januari 2021 10:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
In het artikel van de Gelderlander wat net door @:Janneke141 gepost werd ging het specifiek om risico of je wel of niet in het ziekenhuis kwam. We hebben het hier ook niet over weigeraars, we hebben het erover dat het nog wel een flinke tijd kan duren voor de 20 jarigen aan de beurt zijn, terwijl hun risico op ziekenhuisopname nihil is.
Blijkbaar maken ze zich niet in alle landen even druk om die variant.. of dat verstandig is zal blijkenquote:Op zondag 17 januari 2021 10:32 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
En de Britse "Total Annihilation" versie dan?
Bron?quote:Op zondag 17 januari 2021 10:30 schreef alpeko het volgende:
Sowieso ben ik niet voor meer priveleges voor mensen die zijn gevaccineerd, helemaal omdat we nu de risico groepen gaan vaccineren waar een hele hoop mensen toch 10 maanden (and counting) voor binnen hebben gezeten. Dat zou wat mij betreft krom zijn om hen weer eerder toegang tot het normale leven te geven. Maar ALS ze het al doen, vind ik dat een doorgemaakte infectie als vaccinatie moet tellen.quote:Op zondag 17 januari 2021 10:29 schreef Molo het volgende:
[..]
Vanuit doorgemaakt ziekte heb je doorgaans ook (gedurende een periode) immuniteit.
Dat zou idd kunnen dienen als reden later te vaccineren vanwege schaarste en risicoanalyse.
Dat zou bij een 'openstelling van de maatschappij voor beschermden' dan ook mee moeten wegen.
Al ben ik daar dus tegen zoals eerder uiteengezet door o.a. @:Chratnox en mij.
[..]
WHO heeft een flink gevorderd plan/project voor vaccinatiebewijzen lopen. Los van de politieke wens hiertoe wordt dit volop opgetuigd in allerlei gelederen. Op inhoud en technisch.
Nou ja, ik wil niet lullig doen, maar er was wel heel veel meer mis met je verhaal.quote:Op zondag 17 januari 2021 10:05 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat had je ook gelezen als je niet simpelweg de eerste alinea had afgeknipt ja.
Complexe theorie begrijpbaar maken doe je door op te bouwen. Daarin kun je gerust beginnen met standpunten die wat kort door de bocht zijn, moet je alleen wel even doorlezen.
Dit is wel érg makkelijk bashen. Ben ik niet van je gewend.
Of ze vaccineren gewoon in een fatsoenlijk tempo door, zitten al op 1,2 miljoen.quote:Op zondag 17 januari 2021 10:34 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Blijkbaar maken ze zich niet in alle landen even druk om die variant.. of dat verstandig is zal blijken
Ze hebben dan ook 60 miljoen inwoners.. ook zij zullen afhankelijk zijn van leveranciersquote:Op zondag 17 januari 2021 10:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Of ze vaccineren gewoon in een fatsoenlijk tempo door, zitten al op 1,2 miljoen.
Dan vind ik het ook tellen als je niet tot een risicogroep behoort.quote:Op zondag 17 januari 2021 10:35 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Sowieso ben ik niet voor meer priveleges voor mensen die zijn gevaccineerd, helemaal omdat we nu de risico groepen gaan vaccineren waar een hele hoop mensen toch 10 maanden (and counting) voor binnen hebben gezeten. Dat zou wat mij betreft krom zijn om hen weer eerder toegang tot het normale leven te geven. Maar ALS ze het al doen, vind ik dat een doorgemaakte infectie als vaccinatie moet tellen.
Maar zij zitten inmiddels op 1.85% van de bevolking en wij op 0.32%. Dat is toch wel een fors verschil. Alhoewel ik hoop dat nu meer locaties open zijn gegaan we snel ernaar toe werken.quote:Op zondag 17 januari 2021 10:38 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ze hebben dan ook 60 miljoen inwoners.. ook zij zullen afhankelijk zijn van leveranciers
Een doorgemaakte infectie geeft nķg meer kans op immunisatie dan middels een vaccinatie (vaccinatie kan mis gaan of niet aanslaan).quote:Op zondag 17 januari 2021 10:35 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Sowieso ben ik niet voor meer priveleges voor mensen die zijn gevaccineerd, helemaal omdat we nu de risico groepen gaan vaccineren waar een hele hoop mensen toch 10 maanden (and counting) voor binnen hebben gezeten. Dat zou wat mij betreft krom zijn om hen weer eerder toegang tot het normale leven te geven. Maar ALS ze het al doen, vind ik dat een doorgemaakte infectie als vaccinatie moet tellen.
Zelf had ik dan een andere oplossing... Als dat mee gaat tellen dan raak ik morgen besmetquote:Op zondag 17 januari 2021 10:39 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dan vind ik het ook tellen als je niet tot een risicogroep behoort.
is wel beter maar nog verre van goed, wij kunnen pas tempo gaan maken als het Oxford vaccin er is waar zij nu al 2 weken mee prikkenquote:Op zondag 17 januari 2021 10:40 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar zij zitten inmiddels op 1.85% van de bevolking en wij op 0.32%. Dat is toch wel een fors verschil. Alhoewel ik hoop dat nu meer locaties open zijn gegaan we snel ernaar toe werken.
Zou zeker ook kunnen, en m.i. moeten meetellen jaquote:Op zondag 17 januari 2021 10:39 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dan vind ik het ook tellen als je niet tot een risicogroep behoort.
Ze naderen al 2 procent van de totale bevolking, wij zitten op 0,3.quote:Op zondag 17 januari 2021 10:38 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ze hebben dan ook 60 miljoen inwoners.. ook zij zullen afhankelijk zijn van leveranciers
Italie prikt al met Oxford?quote:Op zondag 17 januari 2021 10:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
is wel beter maar nog verre van goed, wij kunnen pas tempo gaan maken als het Oxford vaccin er is waar zij nu al 2 weken mee prikken
Ja inderdaad, maar eigenlijk verwacht ik wel dat zo rond april/mei elke 50plusser een vaccin heeft kunnen krijgen (of eerste shot). Dan moet alles toch wel weer redelijk normaal kunnen gaan.quote:Op zondag 17 januari 2021 10:40 schreef Molo het volgende:
[..]
Een doorgemaakte infectie geeft nķg meer kans op immunisatie dan middels een vaccinatie (vaccinatie kan mis gaan of niet aanslaan).
De duur van bescherming is wel een onzekerheid, bij beide vormen van immunisatie trouwens.
Dus helemaal mee eens, de uitvoering hiervan is wel ingewikkeld want ongoing process terwijl je de uitkomst eigenlijk nuuuuuu al.zou willen hebben
Vaccineren ze in Italie al met AstraZeneca? Of bedoel je de UK.quote:Op zondag 17 januari 2021 10:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
is wel beter maar nog verre van goed, wij kunnen pas tempo gaan maken als het Oxford vaccin er is waar zij nu al 2 weken mee prikken
Dat is al een tijdje toch? Mijn Italiaanse collega's gingen voor kerst alweer buiten de deur lunchen.quote:Op zondag 17 januari 2021 10:30 schreef alpeko het volgende:
Zelfs Denemarken heeft al dik 160K gezet, met minder inwoners dan wij.quote:Op zondag 17 januari 2021 10:40 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar zij zitten inmiddels op 1.85% van de bevolking en wij op 0.32%. Dat is toch wel een fors verschil. Alhoewel ik hoop dat nu meer locaties open zijn gegaan we snel ernaar toe werken.
Ja het enige probleem zou zoals nu kunnen zijn waarbij Pfizer niet weet hoe groot de volgende doses zullen zijn. Alhoewel ze wel flink gaan uitbreiden en later dus veel meer kunnen leveren. Ik ben erg benieuwd wat dit betekend voor de leveringen van Q2. Zou mooi zijn als daar door Hugo de Jonge nog geen rekening mee is gehouden en we dus positief verrast worden.quote:Op zondag 17 januari 2021 10:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ze naderen al 2 procent van de totale bevolking, wij zitten op 0,3.
En als je je dosissen opmaakt en daarna meteen door kunt met de volgende batch loopt zo'n programma lekker door.
Normaal gesproken brengt diegene een directe link. Zodat iedereen het nieuwsbericht kan lezen.quote:Op zondag 17 januari 2021 10:45 schreef alpeko het volgende:
[..]
Teletekst. Het is niet alsof ik dit verzin
Teletekst pagina 136? Zo goed?quote:Op zondag 17 januari 2021 10:46 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Normaalgesproken brengt diegene een directe link. Zodat iedereen het nieuwsbericht kan lezen.
Nee inderdaad niet al te best. Alhoewel het pas echt relevant gaat worden denk ik wanneer we met AZ zouden kunnen beginnen en hopelijk op niet al te lange termijn Janssen.quote:Op zondag 17 januari 2021 10:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zelfs Denemarken heeft al dik 160K gezet, met minder inwoners dan wij.
Ik heb er wel vertrouwen in dat wij gaan opschalen maar onze start is echt niet zo best geweest.
5 van de hoeveel regio's. 20?quote:Op zondag 17 januari 2021 10:46 schreef alpeko het volgende:
[..]
Teletekst pagina 136? Zo goed?
https://nos.nl/teletekst#136
Ja wat is precies je bedoeling? Ik meld nieuws van onze Staatsomroep. Geef er een link bij. Fair enough en dan ga je me daar op aanvallen? Ik geef het enkel door.quote:
Voorlopig nog niet toch, want daarom hebben we ook nog niet zoveel gevaccineerd. Die tweede dosis ligt te wachten in de vriezer.quote:Op zondag 17 januari 2021 10:52 schreef Drekkoning het volgende:
Is er bij ons al besloten of we ook de 3 weken interval voor de booster overboord gooien?
Wat mij betreft doen we dat ook niet. Het vaccin is op een bepaalde manier bedacht en getest. Daar moet je niet (zomaar) vanaf wijken.quote:Op zondag 17 januari 2021 10:52 schreef Drekkoning het volgende:
Is er bij ons al besloten of we ook de 3 weken interval voor de booster overboord gooien?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |