Da's een concept waar veel mensen nog moeite mee hebben.quote:Op zondag 17 januari 2021 10:19 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het gaat er niet om dat je zelf waarschijnlijk weinig last van corona zult hebben. Het gaat er om dat je anderen kunt besmetten, want ook jongeren staan in contact met hun ouders, opa en oma en oudere collega's.
Dat probleem zie ik natuurlijk ook. Er zijn nog veel te weinig vaccins.quote:Op zondag 17 januari 2021 10:20 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit gaat niet om weigeraars, dit gaat om mensen die gewoon nog niet aan de beurt zijn.
Het is inderdaad wel belangrijk om dat te weten.quote:Op zondag 17 januari 2021 10:21 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://www.rivm.nl/coron(...)vaccins-werkzaamheid
[..]
En dan mag je misschien als je corona hebt gehad helemaal achterin de rij aansluiten. Dat idee word nu besproken.quote:Op zondag 17 januari 2021 10:20 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit gaat niet om weigeraars, dit gaat om mensen die gewoon nog niet aan de beurt zijn.
In het artikel van de Gelderlander wat net door @Janneke141 gepost werd ging het specifiek om risico of je wel of niet in het ziekenhuis kwam. We hebben het hier ook niet over weigeraars, we hebben het erover dat het nog wel een flinke tijd kan duren voor de 20 jarigen aan de beurt zijn, terwijl hun risico op ziekenhuisopname nihil is.quote:Op zondag 17 januari 2021 10:19 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het gaat er niet om dat je zelf waarschijnlijk weinig last van corona zult hebben. Het gaat er om dat je anderen kunt besmetten, want ook jongeren staan in contact met hun ouders, opa en oma en oudere collega's.
Zelf vind ik het trouwens niet zo'n slecht idee. We willen allemaal dat de samenleving weer open kan. Waarom klanten en bedrijven dan niet een handje helpen door gevaccineerde mensen als klant weer toe te staan? Dan maar geen feest voor vaccinatieweigeraars.
Ik ben benieuwd tot in hoeverre een gevaccineerde nog besmettelijk kan zijn. Indien dit in redelijke mate het geval is, dan neem je uiteindelijk het vaccin echt alleen maar voor jezelf.quote:Op zondag 17 januari 2021 10:21 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://www.rivm.nl/coron(...)vaccins-werkzaamheid
[..]
En hier trapt dus het gros niet meer in. Ook al krijgen we het onder controle. Dan heb je altijd nog een Britse/Afrikaanse/Spaanse/Duitse weet ik veel variant. Dus alleen met het vaccin krijgen we het eronder en zelfs dan is het maar afwachten. Enige waar we het nu voor doen is om de zorg niet te ontlasten en niet eens meer perse om te kunnen versoepelen lijkt het. Dus die onzinverhalen van houden aan de regels en dan kunnen we weer leuke dingen doen is nergens op gebaseerd. Mensen hebben dat door en proberen dan hun tijd nu zo leuk mogelijk te besteden.quote:Op zondag 17 januari 2021 10:17 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Tuurlijk, ik ook. En de noodzaak voor mijn kinderen om af te spreken is kleiner dan voor andere kinderen omdat ze het prima naar hun zin hebben met elkaar. Dat neemt niet weg dat iedereen nu moeite kan doen om de contacten beperkt te houden. Da's een bijdrage die je kunt leveren om ervoor te zorgen dat we met elkaar zo snel mogelijk uit deze rotsituatie komen.
WHO wil ook strenge maatregelen, bijvoorbeeld dat je thuis een mondkapje draagt. Maar dan heeft de WHO voor jouw opeens geen waarde.quote:Op zondag 17 januari 2021 10:24 schreef Anton91 het volgende:
[..]
En dan mag je misschien als je corona hebt gehad helemaal achterin de rij aansluiten. Dat idee word nu besproken.
De WHO heeft in het begin van deze pandemie zich nog uitgesproken tegen landen die een coronapaspoort in wilden voeren. Maar dat zou precies hetzelfde zijn als een vaccinatiepaspoort.
Vanuit doorgemaakt ziekte heb je doorgaans ook (gedurende een periode) immuniteit.quote:Op zondag 17 januari 2021 10:24 schreef Anton91 het volgende:
[..]
En dan mag je misschien als je corona hebt gehad helemaal achterin de rij aansluiten. Dat idee word nu besproken.
WHO heeft een flink gevorderd plan/project voor vaccinatiebewijzen lopen. Los van de politieke wens hiertoe wordt dit volop opgetuigd in allerlei gelederen. Op inhoud en technisch.quote:De WHO heeft in het begin van deze pandemie zich nog uitgesproken tegen landen die een coronapaspoort in wilden voeren. Maar dat zou precies hetzelfde zijn als een vaccinatiepaspoort.
Mensen denken vooral aan zichzelf. Je moet iets slimmer zijn om het verband te zien, tussen zelf wel of niet ziek worden en anderen ziek maken.quote:Op zondag 17 januari 2021 10:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Da's een concept waar veel mensen nog moeite mee hebben.
Ik heb zelf inmiddels van mijn huisarts begrepen dat die mij niet beschouwt als lid van een risicogroep. Da's mooi en natuurlijk een beetje jammer omdat ik dan later een vaccin ga krijgen.
Ja alhoewel ze volgens mij in een gecontroleerde groep van 400.000 (200.000 met 1e shot vaccin en 200.000 zonder) in Israel een daling zagen van 33% dacht ik van besmetting (ze werden prefentief, ook zonder symptomen getest dacht ik). Maar op dit moment weten ze het allemaal nog niet.quote:Op zondag 17 januari 2021 10:27 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd tot in hoeverre een gevaccineerde nog besmettelijk kan zijn. Indien dit in redelijke mate het geval is, dan neem je uiteindelijk het vaccin echt alleen maar voor jezelf.
Die tribale shit kun je beter achterwege laten. Het is prima mogelijk om het eens te zijn met de WHO op een vlak en oneens op een ander vlak. Niemand heeft alle wijsheid in pacht.quote:Op zondag 17 januari 2021 10:28 schreef luxerobots het volgende:
[..]
WHO wil ook strenge maatregelen, bijvoorbeeld dat je thuis een mondkapje draagt. Maar dan heeft de WHO voor jouw opeens geen waarde.
En de Britse "Total Annihilation" versie dan?quote:Op zondag 17 januari 2021 10:30 schreef alpeko het volgende:
ItaIië versoepelt. Gele regio’s openen horeca, winkels en musea (tot 18u)
Ben zelf sowieso nooit voor mondkapjes maar in datgene wat ik gisteren zei dat ik verwacht dat als mondkapjes werken het daar meer zin zou hebben.quote:Op zondag 17 januari 2021 10:28 schreef luxerobots het volgende:
[..]
WHO wil ook strenge maatregelen, bijvoorbeeld dat je thuis een mondkapje draagt. Maar dan heeft de WHO voor jouw opeens geen waarde.
#prayforitalyquote:Op zondag 17 januari 2021 10:32 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
En de Britse "Total Annihilation" versie dan?
Ik moet gewoon een beetje lachen als mensen de WHO aanhalen, als ze met die organisatie het liefst hun kont zouden afvegen.quote:Op zondag 17 januari 2021 10:31 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Die tribale shit kun je beter achterwege laten. Het is prima mogelijk om het eens te zijn met de WHO op een vlak en oneens op een ander vlak. Niemand heeft alle wijsheid in pacht.
Precies. Het is gewoon het zoveelste voorbeeld van solidariteit die 1 kant op werkt.quote:Op zondag 17 januari 2021 10:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
In het artikel van de Gelderlander wat net door @:Janneke141 gepost werd ging het specifiek om risico of je wel of niet in het ziekenhuis kwam. We hebben het hier ook niet over weigeraars, we hebben het erover dat het nog wel een flinke tijd kan duren voor de 20 jarigen aan de beurt zijn, terwijl hun risico op ziekenhuisopname nihil is.
Blijkbaar maken ze zich niet in alle landen even druk om die variant.. of dat verstandig is zal blijkenquote:Op zondag 17 januari 2021 10:32 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
En de Britse "Total Annihilation" versie dan?
Bron?quote:Op zondag 17 januari 2021 10:30 schreef alpeko het volgende:
ItaIië versoepelt. Gele regio’s openen horeca, winkels en musea (tot 18u)
Sowieso ben ik niet voor meer priveleges voor mensen die zijn gevaccineerd, helemaal omdat we nu de risico groepen gaan vaccineren waar een hele hoop mensen toch 10 maanden (and counting) voor binnen hebben gezeten. Dat zou wat mij betreft krom zijn om hen weer eerder toegang tot het normale leven te geven. Maar ALS ze het al doen, vind ik dat een doorgemaakte infectie als vaccinatie moet tellen.quote:Op zondag 17 januari 2021 10:29 schreef Molo het volgende:
[..]
Vanuit doorgemaakt ziekte heb je doorgaans ook (gedurende een periode) immuniteit.
Dat zou idd kunnen dienen als reden later te vaccineren vanwege schaarste en risicoanalyse.
Dat zou bij een 'openstelling van de maatschappij voor beschermden' dan ook mee moeten wegen.
Al ben ik daar dus tegen zoals eerder uiteengezet door o.a. @:Chratnox en mij.
[..]
WHO heeft een flink gevorderd plan/project voor vaccinatiebewijzen lopen. Los van de politieke wens hiertoe wordt dit volop opgetuigd in allerlei gelederen. Op inhoud en technisch.
Nou ja, ik wil niet lullig doen, maar er was wel heel veel meer mis met je verhaal.quote:Op zondag 17 januari 2021 10:05 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat had je ook gelezen als je niet simpelweg de eerste alinea had afgeknipt ja.
Complexe theorie begrijpbaar maken doe je door op te bouwen. Daarin kun je gerust beginnen met standpunten die wat kort door de bocht zijn, moet je alleen wel even doorlezen.
Dit is wel érg makkelijk bashen. Ben ik niet van je gewend.
Of ze vaccineren gewoon in een fatsoenlijk tempo door, zitten al op 1,2 miljoen.quote:Op zondag 17 januari 2021 10:34 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Blijkbaar maken ze zich niet in alle landen even druk om die variant.. of dat verstandig is zal blijken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |