abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197459546
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 10:04 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het mag misschien wel, maar wij doen het nu bewust niet. De basisscholen zijn gesloten, dus het lijkt me dat we alle reden hebben ook de contacten van onze kinderen beperkt te houden.
Ik gun hem liever gewoon een leuke tijd.
  zondag 17 januari 2021 @ 10:06:46 #127
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197459549
quote:

[..]

Het mag misschien wel, maar wij doen het nu bewust niet. De basisscholen zijn gesloten, dus het lijkt me dat we alle reden hebben ook de contacten van onze kinderen beperkt te houden.
Dat was niet de reden om basisscholen te sluiten

En is een prima overweging gezien de onzekerheden rond verspreiding tussen kinderen onderling. Maar 'mag' idd allemaal wel, contact onder elkaar

Ik snap dan ook de 'oh nee een springkussen, en dat met deze maatregelen' niet
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_197459555
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 09:52 schreef chratnox het volgende:

[..]

Hadden ze ten tijde van de Mexicaanse griep maar wat meer duidelijk strategische keuzes gemaakt, dan hadden ze nu niet alles hoeven te bedenken. Draaiboeken, infrastructuurvoorbereidingen, investeringen in software etc.

Mexicaanse griep hebben we toch vooral door mazzel de dans ontsprongen?
Die waren er absoluut. Alleen corona is geen griep, helaas. ;(

De Mexicaanse griep veroorzaakte geen compleet overlopen ziekenhuizen. Dat was ons geluk.

quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2021 09:53 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Ohja, klein detail. :P

Maar zou de Spaanse griep nu niet veel beter zijn gemanaged dan 100 jaar geleden en zou dat nu niet gewoon een klein piekje zijn geweest in de oversterfte?
Who knows.

Ik denk het wel. Al is het maar omdat we het griepvirus al decennia op de hielen zitten en er erg veel kennis over is.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_197459560
Heeft iemand gisteren Op1 gezien, het verhaal van Anne Wensing?
Misschien begreep ik het verkeerd, maar ik werd er niet heel erg blij van, het virus dat sterker werd/op zoek gaat naar andere vormen om de vaccins te ontwijken? Ik hoop dat ik het allemaal een beetje verkeerd heb begrepen, zo niet, dan ga ik vandaag maar onder de dekens liggen huilen -O-
It's better to regret something you did than something you didn't do
  zondag 17 januari 2021 @ 10:08:09 #130
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197459567
quote:

[..]

In mijn omgeving spelen de kinderen gewoon samen, misschien kun je het heel even op een lager pitje zetten maar voor een langere periode is dat imo echt niet wenselijk op sociaal vlak.
  zondag 17 januari 2021 @ 10:09:07 #131
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197459573
Ik maak een risicoafweging, ongeacht maatregelen.

Mijn kind heeft gewoon contact met andere kinderen. We zien daarentegen geen risicogroepen en zullen dus zelf niet doorgeven als we corona zouden krijgen via haar.
Zelf ook geen risicogroep.

De kinderen waar ze mee speelt zijn geen risicogroep en de ouders daarvan ook niet. De ouders weten de risico's voor hun eigen contacten en maken daar een eigen afweging in.

Lijkt me prima en kan ik meer dan mee leven
pi_197459579
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2021 10:06 schreef Molo het volgende:

[..]

Dat was niet de reden om basisscholen te sluiten

En is een prima overweging gezien de onzekerheden rond verspreiding tussen kinderen onderling. Maar 'mag' idd allemaal wel, contact onder elkaar

Ik snap dan ook de 'oh nee een springkussen, en dat met deze maatregelen' niet
Want de reden was om ouders thuis te houden? Ik heb de discussie hierover in de Tweede Kamer niet gevolgd. Wat ik ervan heb begrepen, wordt in het licht van de nieuwe variant de besmettelijkheid van kinderen nog onderzocht aan de hand van de recente uitbraak op een school en zou de uitkomst daarvan een rol spelen bij het al dan niet heropenen van het basisonderwijs.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_197459581
Present.
pi_197459590
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 10:08 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

In mijn omgeving spelen de kinderen gewoon samen, misschien kun je het heel even op een lager pitje zetten maar voor een langere periode is dat imo echt niet wenselijk op sociaal vlak.
Helemaal stopzetten natuurlijk niet, maar beperkt houden wel. Wij geven nu bijvoorbeeld geen kinderfeestje terwijl mijn dochter net jarig is geweest.
pi_197459592
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 01:19 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Je geeft dus zelf al aan dat je model bij lange na niet compleet is, maar trekt vervolgens de conclusie dat de maatregelen ongekend hard moeten zijn :D

Dit had door de Telegraaf geschreven kunnen zijn, met als kop "Rekenmodel vernietigend, loodzware maatregelen vereist"
Nee. Ik leg het mechanisme uit. Dus dat daling nu niet hoeft te betekenen dat het goed blijft gaan. Het RIVM en verschillende deskundigen doen hetzelfde met meer detail. Ik claim nergens dat mijn grafiek de absoluut juiste getallen heeft.

Die maatregelen zijn een persoonlijke voorkeur, die ik ook had voordat ik dit had uitgeschreven.
  zondag 17 januari 2021 @ 10:10:51 #136
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197459594
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 10:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Want de reden was om ouders thuis te houden? Ik heb de discussie hierover in de Tweede Kamer niet gevolgd. Wat ik ervan heb begrepen, wordt in het licht van de nieuwe variant de besmettelijkheid van kinderen nog onderzocht aan de hand van de recente uitbraak op een school en zou de uitkomst daarvan een rol spelen bij het al dan niet heropenen van het basisonderwijs.
Ouders thuis houden van werk en reisbewegingen naar beneden krijgen, de 'levende enkelband'.

Dat is niet gechargeerd, dat is uitgesproken als de reden.

Niet op basis van zorgen over de besmettelijkheid tussen kinderen. Die discussie loopt ook, maar was niet de reden voor scholensluiting. Niet in het basisonderwijs
  Moderator zondag 17 januari 2021 @ 10:12:27 #137
5428 crew  miss_sly
pi_197459614
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2021 10:10 schreef Molo het volgende:

[..]

Ouders thuis houden van werk en reisbewegingen naar beneden krijgen, de 'levende enkelband'.

Niet op basis van zorgen over de besmettelijkheid tussen kinderen. Die discussie loopt ook, maar was niet de reden voor scholensluiting. Niet in het basisonderwijs
Een van de redenen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 17 januari 2021 @ 10:12:28 #138
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197459615
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 10:10 schreef Zipportal het volgende:
Present.
Waarom heb jij meldplicht? :+
pi_197459618
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2021 10:10 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik heb even de tekst van rijksoverheid.nl erbij gepakt, want daar wordt het prima uitgelegd:

De Rijksoverheid gaat over tot deze algemene sluiting om het aantal reisbewegingen van volwassenen te beperken en daarmee de verspreiding van het virus terug te dringen. Het uitgangspunt is dat iedereen zoveel mogelijk thuis blijft en thuis werkt. Het sluiten van de scholen draagt hieraan bij. Daarnaast is er momenteel onduidelijkheid over de Britse variant van het virus en de gevolgen voor kinderen. Daarom kunnen de scholen nog niet open.
pi_197459622
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2021 10:07 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Die waren er absoluut. Alleen corona is geen griep, helaas. ;(

De Mexicaanse griep veroorzaakte geen compleet overlopen ziekenhuizen. Dat was ons geluk.
Dat bedoelde ik niet. Op dat moment was er ook een flinke hoeveelheid paniek, dus alle secundaire zaken zoals software van GGD’s, coördinatie van verschillende instanties tijdens een pandemie had je op willen pakken op dat moment, zodat je voorbereid bent als er een pandemie komt. Wat dat betreft ben ik wel bang dat de pandemie snel weer vergeten is als deze afgelopen is, terwijl we nu wel gemerkt hebben dat het heel zinvol is om draaiboeken te hebben.
  zondag 17 januari 2021 @ 10:14:08 #141
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197459627
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 10:10 schreef Zipportal het volgende:
Present.
Wat doe jij zo vroeg uit bed dan.
  zondag 17 januari 2021 @ 10:14:18 #142
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197459628
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 10:10 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Helemaal stopzetten natuurlijk niet, maar beperkt houden wel. Wij geven nu bijvoorbeeld geen kinderfeestje terwijl mijn dochter net jarig is geweest.
Hangt natuurlijk van je situatie af

Ik heb één kind, van vier. Nou hou ik enorm van Fok en vind het ook tof als dat over tig jaar nog bestaat maar ik gun haar een flink sociale ontwikkeling en vaardigheden waardoor zij straks wél haar zolderkamer af durft als ze volwassen is :+
pi_197459637
quote:
1s.gif Op zondag 17 januari 2021 10:12 schreef Molo het volgende:

[..]

Waarom heb jij meldplicht? :+
Anders wordt @Mammietje boos. :T
pi_197459641
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 10:14 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Wat doe jij zo vroeg uit bed dan.
Lang uitslapen kan ik niet meer.
  zondag 17 januari 2021 @ 10:15:41 #145
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197459645
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 10:14 schreef Zipportal het volgende:

[..]

Anders wordt @:Mammietje boos. :T
Boos of bezorgd? :+
pi_197459657
quote:
10s.gif Op zondag 17 januari 2021 10:14 schreef Molo het volgende:

[..]

Hangt natuurlijk van je situatie af

Ik heb één kind, van vier. Nou hou ik enorm van Fok en vind het ook tof als dat over tig jaar nog bestaat maar ik gun haar een flink sociale ontwikkeling en vaardigheden waardoor zij straks wél haar zolderkamer af durft als ze volwassen is :+
Tuurlijk, ik ook. En de noodzaak voor mijn kinderen om af te spreken is kleiner dan voor andere kinderen omdat ze het prima naar hun zin hebben met elkaar. Dat neemt niet weg dat iedereen nu moeite kan doen om de contacten beperkt te houden. Da's een bijdrage die je kunt leveren om ervoor te zorgen dat we met elkaar zo snel mogelijk uit deze rotsituatie komen.
  zondag 17 januari 2021 @ 10:19:14 #147
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197459682
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 10:17 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Tuurlijk, ik ook. En de noodzaak voor mijn kinderen om af te spreken is kleiner dan voor andere kinderen omdat ze het prima naar hun zin hebben met elkaar. Dat neemt niet weg dat iedereen nu moeite kan doen om de contacten beperkt te houden. Da's een bijdrage die je kunt leveren om ervoor te zorgen dat we met elkaar zo snel mogelijk uit deze rotsituatie komen.
Klopt, en met mijn overwegingen qua besmettingsketen, doe ik dat dus maar klein beetje beperken nu voor haar.
pi_197459688
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 09:30 schreef Janneke141 het volgende:
Daar gaat ie weer:
[..]

https://www.gelderlander.(...)ccineerden~ae5e5166/

Oh, je bent twintig en de kans dat je intensieve medische zorg nodig hebt is sowieso nihil? Nou jammer joh, je wacht maar gewoon binnen op de bank tot je aan de beurt bent voor een spuitje.
Het gaat er niet om dat je zelf waarschijnlijk weinig last van corona zult hebben. Het gaat er om dat je anderen kunt besmetten, want ook jongeren staan in contact met hun ouders, opa en oma en oudere collega's.

Zelf vind ik het trouwens niet zo'n slecht idee. We willen allemaal dat de samenleving weer open kan. Waarom klanten en bedrijven dan niet een handje helpen door gevaccineerde mensen als klant weer toe te staan? Dan maar geen feest voor vaccinatieweigeraars.
  zondag 17 januari 2021 @ 10:20:43 #149
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197459697
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 10:19 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het gaat er niet om dat je zelf waarschijnlijk weinig last van corona zult hebben. Het gaat er om dat je anderen kunt besmetten, want ook jongeren staan in contact met hun ouders, opa en oma en oudere collega's.

Zelf vind ik het trouwens niet zo'n slecht idee. We willen allemaal dat de samenleving weer open kan. Waarom klanten en bedrijven dan niet een handje helpen door gevaccineerde mensen als klant weer toe te staan? Dan maar geen feest voor vaccinatieweigeraars.
Dit gaat niet om weigeraars, dit gaat om mensen die gewoon nog niet aan de beurt zijn.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197459711
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 10:19 schreef luxerobots het volgende:

[..]

https://www.rivm.nl/coron(...)vaccins-werkzaamheid
quote:
Vaccinatie beschermt tegen ziekte door corona. We weten nog niet of iemand die gevaccineerd is het virus toch kan verspreiden. Daarom nemen we het zekere voor het onzekere: voor gevaccineerde personen gelden voorlopig dezelfde maatregelen als voor mensen die niet gevaccineerd zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')