Ik gun hem liever gewoon een leuke tijd.quote:Op zondag 17 januari 2021 10:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het mag misschien wel, maar wij doen het nu bewust niet. De basisscholen zijn gesloten, dus het lijkt me dat we alle reden hebben ook de contacten van onze kinderen beperkt te houden.
Dat was niet de reden om basisscholen te sluitenquote:Op zondag 17 januari 2021 10:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het mag misschien wel, maar wij doen het nu bewust niet. De basisscholen zijn gesloten, dus het lijkt me dat we alle reden hebben ook de contacten van onze kinderen beperkt te houden.
Die waren er absoluut. Alleen corona is geen griep, helaas.quote:Op zondag 17 januari 2021 09:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hadden ze ten tijde van de Mexicaanse griep maar wat meer duidelijk strategische keuzes gemaakt, dan hadden ze nu niet alles hoeven te bedenken. Draaiboeken, infrastructuurvoorbereidingen, investeringen in software etc.
Mexicaanse griep hebben we toch vooral door mazzel de dans ontsprongen?
Who knows.quote:Op zondag 17 januari 2021 09:53 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ohja, klein detail.
Maar zou de Spaanse griep nu niet veel beter zijn gemanaged dan 100 jaar geleden en zou dat nu niet gewoon een klein piekje zijn geweest in de oversterfte?
In mijn omgeving spelen de kinderen gewoon samen, misschien kun je het heel even op een lager pitje zetten maar voor een langere periode is dat imo echt niet wenselijk op sociaal vlak.quote:Op zondag 17 januari 2021 10:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Want de reden was om ouders thuis te houden? Ik heb de discussie hierover in de Tweede Kamer niet gevolgd. Wat ik ervan heb begrepen, wordt in het licht van de nieuwe variant de besmettelijkheid van kinderen nog onderzocht aan de hand van de recente uitbraak op een school en zou de uitkomst daarvan een rol spelen bij het al dan niet heropenen van het basisonderwijs.quote:Op zondag 17 januari 2021 10:06 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat was niet de reden om basisscholen te sluiten
En is een prima overweging gezien de onzekerheden rond verspreiding tussen kinderen onderling. Maar 'mag' idd allemaal wel, contact onder elkaar
Ik snap dan ook de 'oh nee een springkussen, en dat met deze maatregelen' niet
Helemaal stopzetten natuurlijk niet, maar beperkt houden wel. Wij geven nu bijvoorbeeld geen kinderfeestje terwijl mijn dochter net jarig is geweest.quote:Op zondag 17 januari 2021 10:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
In mijn omgeving spelen de kinderen gewoon samen, misschien kun je het heel even op een lager pitje zetten maar voor een langere periode is dat imo echt niet wenselijk op sociaal vlak.
Nee. Ik leg het mechanisme uit. Dus dat daling nu niet hoeft te betekenen dat het goed blijft gaan. Het RIVM en verschillende deskundigen doen hetzelfde met meer detail. Ik claim nergens dat mijn grafiek de absoluut juiste getallen heeft.quote:Op zondag 17 januari 2021 01:19 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je geeft dus zelf al aan dat je model bij lange na niet compleet is, maar trekt vervolgens de conclusie dat de maatregelen ongekend hard moeten zijn
Dit had door de Telegraaf geschreven kunnen zijn, met als kop "Rekenmodel vernietigend, loodzware maatregelen vereist"
Ouders thuis houden van werk en reisbewegingen naar beneden krijgen, de 'levende enkelband'.quote:Op zondag 17 januari 2021 10:09 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Want de reden was om ouders thuis te houden? Ik heb de discussie hierover in de Tweede Kamer niet gevolgd. Wat ik ervan heb begrepen, wordt in het licht van de nieuwe variant de besmettelijkheid van kinderen nog onderzocht aan de hand van de recente uitbraak op een school en zou de uitkomst daarvan een rol spelen bij het al dan niet heropenen van het basisonderwijs.
Een van de redenen.quote:Op zondag 17 januari 2021 10:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Ouders thuis houden van werk en reisbewegingen naar beneden krijgen, de 'levende enkelband'.
Dat is niet gechargeerd, dat is uitgesproken als de reden.
Niet op basis van zorgen over de besmettelijkheid tussen kinderen. Die discussie loopt ook, maar was niet de reden voor scholensluiting. Niet in het basisonderwijs
Ik heb even de tekst van rijksoverheid.nl erbij gepakt, want daar wordt het prima uitgelegd:quote:Op zondag 17 januari 2021 10:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Ouders thuis houden van werk en reisbewegingen naar beneden krijgen, de 'levende enkelband'.
Dat is niet gechargeerd, dat is uitgesproken als de reden.
Dat bedoelde ik niet. Op dat moment was er ook een flinke hoeveelheid paniek, dus alle secundaire zaken zoals software van GGD’s, coördinatie van verschillende instanties tijdens een pandemie had je op willen pakken op dat moment, zodat je voorbereid bent als er een pandemie komt. Wat dat betreft ben ik wel bang dat de pandemie snel weer vergeten is als deze afgelopen is, terwijl we nu wel gemerkt hebben dat het heel zinvol is om draaiboeken te hebben.quote:Op zondag 17 januari 2021 10:07 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Die waren er absoluut. Alleen corona is geen griep, helaas.
De Mexicaanse griep veroorzaakte geen compleet overlopen ziekenhuizen. Dat was ons geluk.
Hangt natuurlijk van je situatie afquote:Op zondag 17 januari 2021 10:10 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Helemaal stopzetten natuurlijk niet, maar beperkt houden wel. Wij geven nu bijvoorbeeld geen kinderfeestje terwijl mijn dochter net jarig is geweest.
Lang uitslapen kan ik niet meer.quote:Op zondag 17 januari 2021 10:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wat doe jij zo vroeg uit bed dan.
Tuurlijk, ik ook. En de noodzaak voor mijn kinderen om af te spreken is kleiner dan voor andere kinderen omdat ze het prima naar hun zin hebben met elkaar. Dat neemt niet weg dat iedereen nu moeite kan doen om de contacten beperkt te houden. Da's een bijdrage die je kunt leveren om ervoor te zorgen dat we met elkaar zo snel mogelijk uit deze rotsituatie komen.quote:Op zondag 17 januari 2021 10:14 schreef Molo het volgende:
[..]
Hangt natuurlijk van je situatie af
Ik heb één kind, van vier. Nou hou ik enorm van Fok en vind het ook tof als dat over tig jaar nog bestaat maar ik gun haar een flink sociale ontwikkeling en vaardigheden waardoor zij straks wél haar zolderkamer af durft als ze volwassen is
Klopt, en met mijn overwegingen qua besmettingsketen, doe ik dat dus maar klein beetje beperken nu voor haar.quote:Op zondag 17 januari 2021 10:17 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Tuurlijk, ik ook. En de noodzaak voor mijn kinderen om af te spreken is kleiner dan voor andere kinderen omdat ze het prima naar hun zin hebben met elkaar. Dat neemt niet weg dat iedereen nu moeite kan doen om de contacten beperkt te houden. Da's een bijdrage die je kunt leveren om ervoor te zorgen dat we met elkaar zo snel mogelijk uit deze rotsituatie komen.
Het gaat er niet om dat je zelf waarschijnlijk weinig last van corona zult hebben. Het gaat er om dat je anderen kunt besmetten, want ook jongeren staan in contact met hun ouders, opa en oma en oudere collega's.quote:Op zondag 17 januari 2021 09:30 schreef Janneke141 het volgende:
Daar gaat ie weer:
[..]
https://www.gelderlander.(...)ccineerden~ae5e5166/
Oh, je bent twintig en de kans dat je intensieve medische zorg nodig hebt is sowieso nihil? Nou jammer joh, je wacht maar gewoon binnen op de bank tot je aan de beurt bent voor een spuitje.
Dit gaat niet om weigeraars, dit gaat om mensen die gewoon nog niet aan de beurt zijn.quote:Op zondag 17 januari 2021 10:19 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het gaat er niet om dat je zelf waarschijnlijk weinig last van corona zult hebben. Het gaat er om dat je anderen kunt besmetten, want ook jongeren staan in contact met hun ouders, opa en oma en oudere collega's.
Zelf vind ik het trouwens niet zo'n slecht idee. We willen allemaal dat de samenleving weer open kan. Waarom klanten en bedrijven dan niet een handje helpen door gevaccineerde mensen als klant weer toe te staan? Dan maar geen feest voor vaccinatieweigeraars.
https://www.rivm.nl/coron(...)vaccins-werkzaamheidquote:Op zondag 17 januari 2021 10:19 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het gaat er niet om dat je zelf waarschijnlijk weinig last van corona zult hebben. Het gaat er om dat je anderen kunt besmetten, want ook jongeren staan in contact met hun ouders, opa en oma en oudere collega's.
Zelf vind ik het trouwens niet zo'n slecht idee. We willen allemaal dat de samenleving weer open kan. Waarom klanten en bedrijven dan niet een handje helpen door gevaccineerde mensen als klant weer toe te staan? Dan maar geen feest voor vaccinatieweigeraars.
quote:Vaccinatie beschermt tegen ziekte door corona. We weten nog niet of iemand die gevaccineerd is het virus toch kan verspreiden. Daarom nemen we het zekere voor het onzekere: voor gevaccineerde personen gelden voorlopig dezelfde maatregelen als voor mensen die niet gevaccineerd zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |