Ik denk (en hoop) dat het wel meevalt met die mutaties. Het griepvirus muteert nog veel sneller en daar is ook nog nooit een veel gevaarlijkere variant van opgedoken. Natuurlijk heeft die snelle mutatie wel als gevolg dat we voor griep nooit een supereffectief vaccin hebben, maar voor corona lijkt dat met de beperkte mutatiesnelheid veel minder een issue.quote:Op zondag 17 januari 2021 08:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik zie dat niet zo met al die nieuwe varianten van het virus
Ik heb mijn aandelen portefeuille verkocht
https://www.telegraaf.nl/(...)amutaties-te-beperkt
Oproep om virusvarianten meer te onderzoeken
https://www.telegraaf.nl/(...)ijke-coronavarianten
[..]
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)amutaties-te-beperkt
Het virus blijft muteren en het wachten is op een variant die immuun is voor het huidige vaccin
Ik zie het vliegen ook erg minderen en op afstand werken toenemen
Er zijn er al meer dan 3000.quote:Op zondag 17 januari 2021 09:44 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik denk (en hoop) dat het wel meevalt met die mutaties. Het griepvirus muteert nog veel sneller en daar is ook nog nooit een veel gevaarlijkere variant van opgedoken. Natuurlijk heeft die snelle mutatie wel als gevolg dat we voor griep nooit een supereffectief vaccin hebben, maar voor corona lijkt dat met de beperkte mutatiesnelheid veel minder een issue.
Dat is er weldegelijk. De Spaanse griep was ook een influenza virus en de medische wetenschap is er ook altijd vanuit gegaan dat juist de griep de volgende heftige pandemie zou veroorzaken.quote:Op zondag 17 januari 2021 09:44 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik denk (en hoop) dat het wel meevalt met die mutaties. Het griepvirus muteert nog veel sneller en daar is ook nog nooit een veel gevaarlijkere variant van opgedoken. Natuurlijk heeft die snelle mutatie wel als gevolg dat we voor griep nooit een supereffectief vaccin hebben, maar voor corona lijkt dat met de beperkte mutatiesnelheid veel minder een issue.
De beleidsbepalers spelen intussen wel heel tight, ze durven alleen nog maar met een paar azen of koningen de strijd aan.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 23:03 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk wel de kunst bij poker, het geld bij anderen uit de zak kloppen, terwijl je al weet dat de kaarten die jij hebt beter zijn.
Hadden ze ten tijde van de Mexicaanse griep maar wat meer duidelijk strategische keuzes gemaakt, dan hadden ze nu niet alles hoeven te bedenken. Draaiboeken, infrastructuurvoorbereidingen, investeringen in software etc.quote:Op zondag 17 januari 2021 09:48 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat is er weldegelijk. De Spaanse griep was ook een influenza virus en de medische wetenschap is er ook altijd vanuit gegaan dat juist de griep de volgende heftige pandemie zou veroorzaken.
Daarom is er destijds ook zo heftig gereageerd op de Mexicaanse griep, al leek die behoorlijk mee te vallen achteraf.
Als je bekijkt in wat voor ongekende puinhoop we nu zitten was die reactie echter wel te rechtvaardigen.
Dat wachten moet je zonder dit plan ookquote:Op zondag 17 januari 2021 09:30 schreef Janneke141 het volgende:
Daar gaat ie weer:
[..]
https://www.gelderlander.(...)ccineerden~ae5e5166/
Oh, je bent twintig en de kans dat je intensieve medische zorg nodig hebt is sowieso nihil? Nou jammer joh, je wacht maar gewoon binnen op de bank tot je aan de beurt bent voor een spuitje.
Ohja, klein detail.quote:Op zondag 17 januari 2021 09:48 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat is er weldegelijk. De Spaanse griep was ook een influenza virus en de medische wetenschap is er ook altijd vanuit gegaan dat juist de griep de volgende heftige pandemie zou veroorzaken.
Daarom is er destijds ook zo heftig gereageerd op de Mexicaanse griep, al leek die behoorlijk mee te vallen achteraf.
Als je bekijkt in wat voor ongekende puinhoop we nu zitten was die reactie echter wel te rechtvaardigen.
Ik vrees toch dat je wel een opfriscursusje evolutionaire biologie kunt gebruiken. Mutaties ontstaan willekeurig, middels selectie op eigenschappen kunnen mutaties zich wijder verspreiden omdat ze een reproductief voordeel bieden.quote:Op zondag 17 januari 2021 09:42 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Darwin Disagrees
Mutaties komen alleen voor als die in het voordeel van het virus zijn. Zo werkt evolutie. Dat houdt een paar dingen in.
Of je houdt gewoon de basisregels van 1,5 meter en eventueel mondkapjes erin voor iedereen tot we genoeg mensen gevaccineerd hebben om de zorg te ontlasten.quote:Op zondag 17 januari 2021 09:52 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat wachten moet je zonder dit plan ook
Nee.quote:Op zondag 17 januari 2021 09:52 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat wachten moet je zonder dit plan ook
En hoe worden daarmee de coronaregels overtreden?quote:Op zondag 17 januari 2021 09:54 schreef Gunner het volgende:
Ik had al van vrienden uit de straat gehoord dat bepaalde buren niet veel op hebben met de coronaregels maar dat zie ik nu bevestigd worden door een groot springkussen wat net in de achtertuin is neergezet
Zodra de zorg ontlast is moeten de maatregelen zsm verdwijnen. Helemaalquote:Op zondag 17 januari 2021 09:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Of je houdt gewoon de basisregels van 1,5 meter en eventueel mondkapjes erin voor iedereen tot we genoeg mensen gevaccineerd hebben om de zorg te ontlasten.
Samen uit samen thuis.
"Het virus wrijft allll in zijn handjes hoor!"quote:Op zondag 17 januari 2021 09:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik vrees toch dat je wel een opfriscursusje evolutionaire biologie kunt gebruiken. Mutaties ontstaan willekeurig, middels selectie op eigenschappen kunnen mutaties zich wijder verspreiden omdat ze een reproductief voordeel bieden.
Op basis van eerdere ervaringen met hun feestjes doe ik even de aanname dat vanmiddag de straat vol met auto's staat en dan hebben we gelijk de regel te pakken van een maximaal aantal te ontvangen mensen.quote:Op zondag 17 januari 2021 09:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En hoe worden daarmee de coronaregels overtreden?
Gaan al die risicogroep mensen en overige volwassenen daarop dan denk je?quote:Op zondag 17 januari 2021 09:54 schreef Gunner het volgende:
Ik had al van vrienden uit de straat gehoord dat bepaalde buren niet veel op hebben met de coronaregels maar dat zie ik nu bevestigd worden door een groot springkussen wat net in de achtertuin is neergezet
Dat heeft weinig met een springkussen te makenquote:Op zondag 17 januari 2021 10:00 schreef Gunner het volgende:
[..]
Op basis van eerdere ervaringen met hun feestjes doe ik even de aanname dat vanmiddag de straat vol met auto's staat en dan hebben we gelijk de regel te pakken van een maximaal aantal te ontvangen mensen.
Maar wellicht heb ik het verkeerd ,maar ik ben niet positief gestemd daarover.
Heel herkenbaar. Gisteren de buren ook weer het huis vol. Aan het geluid te horen hadden ze de hele vriendenkring uitgenodigd om de Vrienden van Amstel Live te komen kijkenquote:Op zondag 17 januari 2021 09:54 schreef Gunner het volgende:
vlug bel de politiequote:Op zondag 17 januari 2021 09:54 schreef Gunner het volgende:
Alle 19 jarige buurmeisjes komen daar zwoel op jumpen?quote:Op zondag 17 januari 2021 09:54 schreef Gunner het volgende:
Goed ik moet het uitspellen blijkbaar.... straat vol auto's ....veel volwassenen aanwezig.... dat misschien?quote:Op zondag 17 januari 2021 10:01 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat heeft weinig met een springkussen te maken
Dus? Kinderen mogen niet samen spelen? Wij hadden hier gisteren ook 4 kinderen rondlopen, dit keer zonder springkussen.quote:Op zondag 17 januari 2021 09:54 schreef Gunner het volgende:
Top post, thanks!quote:Op zondag 17 januari 2021 09:42 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Wat een lap tekst zo op de vroege morgen. Helaas is het, nog steeds, nodig.
Het mag misschien wel, maar wij doen het nu bewust niet. De basisscholen zijn gesloten, dus het lijkt me dat we alle reden hebben ook de contacten van onze kinderen beperkt te houden.quote:Op zondag 17 januari 2021 10:02 schreef Questular het volgende:
[..]
Dus? Kinderen mogen niet samen spelen? Wij hadden hier gisteren ook 4 kinderen rondlopen, dit keer zonder springkussen.
Dat had je ook gelezen als je niet simpelweg de eerste alinea had afgeknipt ja.quote:Op zondag 17 januari 2021 09:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik vrees toch dat je wel een opfriscursusje evolutionaire biologie kunt gebruiken. Mutaties ontstaan willekeurig, middels selectie op eigenschappen kunnen mutaties zich wijder verspreiden omdat ze een reproductief voordeel bieden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |