SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Hoe ga je dat doen als het niet het geval blijkt te zijn straksquote:Op donderdag 14 januari 2021 23:22 schreef _serial_ het volgende:
Ik markeer gewoon 16 maart 2021 als datum in de agenda dat de maatregelen maar moeten stoppen.
(Niet geheel realistisch maar wel mooie streefdatum)
Heb ik in elk geval voor mijzelf een stip op de horizon.
Laten we een voorbeeld nemen aan de oranje man, die weet ook niet van opgeven.quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:21 schreef summer2bird het volgende:
[..]
4 more years!
Oh nee, das een ander onderwerp
Haha volhoudingsvermogen heeft hij wel ja.quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:26 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Laten we een voorbeeld nemen aan de oranje man, die weet ook niet van opgeven.
Natuurlijk wel, het is natuurlijk wel een kwestie van hoe je dat brengt, als jij je onvrede uit door te roepen dat het een complot is om alles af te breken voor een nieuwe wereldorde, ja, dan gaat het mis.quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:20 schreef chratnox het volgende:
En dan mag je niet meer je onvrede ergens over uitspreken zonder wappie genoemd te worden?
Het is precies 1 jaar na de eerste lockdown.quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:26 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Hoe ga je dat doen als het niet het geval blijkt te zijn straks![]()
Al hoop ik dat je gelijkt krijgt.
Pandemiën houden zich niet aan jouw volhoudingsvermogenquote:Op donderdag 14 januari 2021 23:28 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het is precies 1 jaar na de eerste lockdown.
Ik weet ook wel dat het waarschijnlijk niet gaat gebeuren, maar ergens moet je een streep zetten.
Dat heb ik nergens gedaan. Het ging mis omdat Schuifpui met gestrekt been besloot erin te gaan, waar reacties op kwamen. Je weet zelf ook wel dat ik dat soort dingen niet uit.quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, het is natuurlijk wel een kwestie van hoe je dat brengt, als jij je onvrede uit door te roepen dat het een complot is om alles af te breken voor een nieuwe wereldorde, ja, dan gaat het mis.
Ik ga champagne in huis halen, die dag moet gevierd worden. Nieuwe nationale feestdag!quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:28 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het is precies 1 jaar na de eerste lockdown.
Ik weet ook wel dat het waarschijnlijk niet gaat gebeuren, maar ergens moet je een streep zetten.
Niet, daarom zijn dat dingen die je niet zomaar kunt beslissen.quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:27 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik begrijp dat Duitsland het OV plat legt?
Hoe komen (een deel van de) zorgmedewerkers dan nog op hun werk of weer thuis?
doe dan 1 dagje eerder op 15 maart voor mijn verjaardag......en immuun en einde van de maatregelen.quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:26 schreef summer2bird het volgende:
quote:
Op donderdag 14 januari 2021 23:22 schreef _serial_ het volgende:
Ik markeer gewoon 16 maart 2021 als datum in de agenda dat de maatregelen maar moeten stoppen.
(Niet geheel realistisch maar wel mooie streefdatum)
Heb ik in elk geval voor mijzelf een stip op de horizon.
Lange afstand. Kan me niet voor voorstellen dat zorgpersoneel drie uur van 't werk af woont.quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:27 schreef TheFreshPrince het volgende:
Als met koningsdag maar alles weer normaal is, kan ik te minste naar de rommelmarktquote:Op donderdag 14 januari 2021 23:29 schreef Predator40 het volgende:
[..]
doe dan 1 dagje eerder op 15 maart voor mijn verjaardag......en immuun en einde van de maatregelen.
Oh, die uitzondering zag ik niet in het artikel. Mss bril nodigquote:Op donderdag 14 januari 2021 23:29 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Lange afstand. Kan me niet voor voorstellen dat zorgpersoneel drie uur van 't werk af woont.
eigenlijk wil ik dan in Kaapverdië zitten mits het allemaal mogelijk isquote:Op donderdag 14 januari 2021 23:30 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Als met koningsdag maar alles weer normaal is, kan ik te minste naar de rommelmarkt
In Duitsland is het al snel lange afstand. ICE ramt in een uurtje zo even 230 KM weg tussen Berlijn en Hamburg.quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:29 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Lange afstand. Kan me niet voor voorstellen dat zorgpersoneel drie uur van 't werk af woont.
Dit heb ik al zo vaak gezegd. Ben echt heel blij dat ik niet vrijgezel benquote:Op donderdag 14 januari 2021 23:30 schreef Discombobulate het volgende:
Ik ga het als alleenstaande het gewoon er op wagen als ik 1 avond in de week naar een vriend wil. Laat me dat niet afpakken. Lekker makkelijk als je een gezin of vriendin hebt waarmee je samenwoont.
Het wordt nu wel echt heel uitzichtloos zeg...
Ik ga vermoeden dat ook Frau Merkel de wanhoop nabij, aan het doordraaien is.quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:27 schreef TheFreshPrince het volgende:
https://twitter.com/dld_nieuws/status/1349777318147989509?s=19quote:Deelstaatverkiezingen in Thüringen worden uitgesteld tot 26 september, dan zijn ook de Bondsdagverkiezingen. De deelstaat heeft veel coronahotspots
*noteert ff: "Feestje bij Predator41 thuis"quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:29 schreef Predator40 het volgende:
[..]
doe dan 1 dagje eerder op 15 maart voor mijn verjaardag......en immuun en einde van de maatregelen.
Ja, sorry, mijn vrouw wil soms ook aandacht. Heel irritant, ik weet hetquote:Op donderdag 14 januari 2021 23:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat je wat context uit het einde van het vorige topic mist, maar geeft niets
De ketting is te lang denk ikquote:Op donderdag 14 januari 2021 23:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, sorry, mijn vrouw wil soms ook aandacht. Heel irritant, ik weet het
Ik moet bekennen dat ik ook nergens meer terugvind waar ik dat heb gelezen.quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Oh, die uitzondering zag ik niet in het artikel. Mss bril nodig
Iemand heeft die post wel verwijdert...quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat je wat context uit het einde van het vorige topic mist, maar geeft niets
De clockdowndag, fles aan de mond en atten maarquote:Op donderdag 14 januari 2021 23:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik ga champagne in huis halen, die dag moet gevierd worden. Nieuwe nationale feestdag!
Predator42 danquote:Op donderdag 14 januari 2021 23:32 schreef Mammietje het volgende:
[..]
*noteert ff: "Feestje bij Predator41 thuis"
Ik gok Tijger, maar die kan ze nog zien.quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:35 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Iemand heeft die post wel verwijdert...
Wat nou?quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:32 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik ga vermoeden dat ook Frau Merkel de wanhoop nabij, aan het doordraaien is.
Tja en dat gaat net als met honden he?quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, sorry, mijn vrouw wil soms ook aandacht. Heel irritant, ik weet het
Sorry? Wat heb ik nu weer gedaan?quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik gok Tijger, maar die kan ze nog zien.
Jammer dat topic kapot was, wilde net nieuwe openen, had al mooie TT in gedachten
Uiteraard, de lieve vrede in huis bewaren is toch echt wel prioriteit nummer een.quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:36 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Tja en dat gaat net als met honden he?
Ongemerkt heb je toch al weer die aai over dat koppie gegeven.
Goed plan, ik had al in de planning staan geen alcohol meer tot mijn verjaardagquote:Op donderdag 14 januari 2021 23:35 schreef Molo het volgende:
[..]
De clockdowndag, fles aan de mond en atten maar
Je vraagt erom.quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:35 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Predator42 dan
p.s ben je me weer aan het stalken !![]()
Hahaha, Anton91 zei: Iemand heeft die post wel verwijderd (waar ik op reageerde, over die context), dus ik zei: ik denk Tijger (als in, wie ‘m verwijderd heeft)quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Sorry? Wat heb ik nu weer gedaan?
Ging over het vorige deel waarin Schuifpui zei dat er nogal wat wappies in het topic zaten omdat er mensen zijn die het niet eens zijn met de regels. Maar die post, mijn post (als antwoord daarop) en andere posts zijn verwijdert.quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Sorry? Wat heb ik nu weer gedaan?
Niet dat ik weetquote:Op donderdag 14 januari 2021 23:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hahaha, Anton91 zei: Iemand heeft die post wel verwijderd (waar ik op reageerde, over die context), dus ik zei: ik denk Tijger (als in, wie ‘m verwijderd heeft)
Allemaal leuk en aardig, maar dat lijkt mij nu even niet het allerbelangrijkste, die onderzoeken of studies vinden echt wel plaats bij de farmaceuten, maar laat de prioriteit even liggen waar hij nu moet liggen, zo snel mogelijk beschikbaar krijgen van vaccins, en het van kwetsbaar en van oud naar jong vaccineren, tegen de tijd dat je kinderen kunt vaccineren met de overgebleven vaccins is het onderzoek waarschijnlijk al ver genoeg gevorderd en kun je er wellicht alsnog toe overgaan.quote:Deskundigen pleiten voor onderzoek naar werking vaccin bij kinderen
Er moet onderzocht worden of ook kinderen gevaccineerd kunnen worden tegen het coronavirus. Dat zeggen twee deskundigen tegen Nieuwsuur. Er zijn aanwijzingen dat de Britse variant van het virus ook onder kinderen sneller rond gaat. "We hadden tot nu het idee dat bij kinderen de verspreiding van corona gering is en dat kinderen er niet heel ziek van worden. Dat lijkt nu wat anders bij de Britse variant", zegt Maarten Postma, hoogleraar gezondheidseconomie.
OMT-lid Marc Bonten maakt zich grote zorgen: "Er zal iets moeten gebeuren om sterker te zijn tegen dit virus. Het zou kunnen dat ook kinderen gevaccineerd moeten worden om dit virus voorgoed onder de knie te krijgen."
Dat hoeft elkaar toch helemaal niet te bijten qua onderzoek?quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:39 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar dat lijkt mij nu even niet het allerbelangrijkste, die onderzoeken of studies vinden echt wel plaats bij de farmaceuten, maar laat de prioriteit even liggen waar hij nu moet liggen, zo snel mogelijk beschikbaar krijgen van vaccins, en het van kwetsbaar en van oud naar jong vaccineren, tegen de tijd dat je kinderen kunt vaccineren met de overgebleven vaccins is het onderzoek waarschijnlijk al ver genoeg gevorderd en kun je er wellicht alsnog toe overgaan.
Misschien moeten we maar eens een tijdelijk lockdown voor alle experts in de MSM overwegen om al die ruis op de lijn een tijdje weg te nemen.
Ja eens, maar alleen alle kwetsbare en 60 plussers wordt al een hele toerquote:Op donderdag 14 januari 2021 23:42 schreef Predator40 het volgende:
mijn vrouw en kennis van ons hadden net de discussie trouwens waarom alle gezonde mensen ook gevaccineerd moeten worden.
waarom niet alleen ALLE kwetsbare en 60 plussers, dan zijn we toch aardig klaar ?!
+/- 6 miljoen mensen + iedereen die het al gehad heeft.
Paraplu effect van vaccineren om groepsimmuniteit te krijgen werkt niet zoquote:Op donderdag 14 januari 2021 23:42 schreef Predator40 het volgende:
mijn vrouw en kennis van ons hadden net de discussie trouwens waarom alle gezonde mensen ook gevaccineerd moeten worden.
waarom niet alleen ALLE kwetsbare en 60 plussers, dan zijn we toch aardig klaar ?!
Ten eerste kan niet iedereen gevaccineerd worden en ten tweede zijn het niet alleen de kwetsbare mensen die ziek worden en in het ziekenhuis terecht komen. Daarbij nog de economische impact van, pak hem beet, 11 miljoen mensen die potentieel nog covid kunnen krijgen en ziek kunnen worden.quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:42 schreef Predator40 het volgende:
Nee, het vaccin werkt al maar bij 95% van de bevolking, dus je hebt nog steeds 5% van de ouderen die kwetsbaar is. Bij een goede coronapiek kan je met de 5% van die kwetsbaren - 5% van 4 miljoen is 200.000 - nog gemakkelijk de zorg overspoelen, als maar een significant deel van die mensen redelijk gelijktijdig besmet raakt. Bovendien weet je niet hoezeer de gewone bevolking er uiteindelijk onder kan lijden als het virus vrijuit rond kan gaan, een enorme aanwezigheid van corona kan ook daar nog wel slachtoffers maken.quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:42 schreef Predator40 het volgende:
Maar ziek worden als iemand een vaccin heeft gehad kan wel een groot impact hebben op het verloop van de ziekte. Volgens mij kwam niemand van de mensen die ziek werden in de testgroep van AZ in het ziekenhuis.quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:46 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee, het vaccin werkt al maar bij 95% van de bevolking, dus je hebt nog steeds 5% van de ouderen die kwetsbaar is. Bij een goede coronapiek kan je met de 5% van die kwetsbaren - 5% van 4 miljoen is 200.000 - nog gemakkelijk de zorg overspoelen, als maar een significant deel van die mensen redelijk gelijktijdig besmet raakt. Bovendien weet je niet hoezeer de gewone bevolking er uiteindelijk onder kan lijden als het virus vrijuit rond kan gaan, een enorme aanwezigheid van corona kan ook daar nog wel slachtoffers maken.
Ik ga benieuwd zijn of er ouders zijn die hun kinderen ter beschikking willen stellen van de baanbrekende wetenschap. Dit nog los dat dit volgens de universele rechten van de mens niet eens kan/mag worden getest.quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:39 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar dat lijkt mij nu even niet het allerbelangrijkste, die onderzoeken of studies vinden echt wel plaats bij de farmaceuten, maar laat de prioriteit even liggen waar hij nu moet liggen, zo snel mogelijk beschikbaar krijgen van vaccins, en het van kwetsbaar en van oud naar jong vaccineren, tegen de tijd dat je kinderen kunt vaccineren met de overgebleven vaccins is het onderzoek waarschijnlijk al ver genoeg gevorderd en kun je er wellicht alsnog toe overgaan.
Misschien moeten we maar eens een tijdelijk lockdown voor alle experts in de MSM overwegen om al die ruis op de lijn een tijdje weg te nemen.
Griepprik is toch ook te vragen bij de huisarts, maarehm, zolang alles vrijwillig gaat dan zou je moeten kunnen stellen dat die stelling er eigenlijk niet toe doet.quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ten eerste kan niet iedereen gevaccineerd worden en ten tweede zijn het niet alleen de kwetsbare mensen die ziek worden en in het ziekenhuis terecht komen. Daarbij nog de economische impact van, pak hem beet, 11 miljoen mensen die potentieel nog covid kunnen krijgen en ziek kunnen worden.
Dat zeg ik ook niet, maar het is wel weer extra ruis op de lijn, ruis die je nu eigenlijk niet kunt gebruiken.quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:42 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat hoeft elkaar toch helemaal niet te bijten qua onderzoek?
Is Bruls nu opeens de nuchtere burgemeester?quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:47 schreef trein2000 het volgende:
Ik kijk even naar Op1, maar als ik die Bruls hoor is de avondklok nog ver weg hoor.
Die stelling doet er wel toe want dat zijn gewoon de feiten.quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:48 schreef ludovico het volgende:
[..]
Griepprik is toch ook te vragen bij de huisarts, maarehm, zolang alles vrijwillig gaat dan zou je moeten kunnen stellen dat die stelling er eigenlijk niet toe doet.
Ik ben verder liberaal, eigen risico.![]()
De kroegen zijn dicht, he?quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:49 schreef VoMy het volgende:
[..]
Is Bruls nu opeens de nuchtere burgemeester?
Je kan niet alle kwetsbare personen vaccineren. Sommigen zijn net kwetsbaar omdat hun immuunsysteem niet goed werkt.quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:42 schreef Predator40 het volgende:
Je mag natuurlijk uitgaan van een doemscenario, maar laten we de effecten van de vrijwillige vaccinaties afwachten, allicht krijgt de zorg meer dan genoeg adem voor de toekomst.quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:46 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee, het vaccin werkt al maar bij 95% van de bevolking, dus je hebt nog steeds 5% van de ouderen die kwetsbaar is. Bij een goede coronapiek kan je met de 5% van die kwetsbaren - 5% van 4 miljoen is 200.000 - nog gemakkelijk de zorg overspoelen, als maar een significant deel van die mensen redelijk gelijktijdig besmet raakt. Bovendien weet je niet hoezeer de gewone bevolking er uiteindelijk onder kan lijden als het virus vrijuit rond kan gaan, een enorme aanwezigheid van corona kan ook daar nog wel slachtoffers maken.
quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:47 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Haphap.
Overigens weiger ik categorisch Duits te lezen. Conversatiemethoden welke zelfstandig naamwoorden nodeloos met een hoofdletter te schrifte brengen kan ik echt niet serieus nemen.'Dementiert' betekent overigens 'ontkent'. En niet dement.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
Overigens is het eigenlijk max 1% van die 5% die overblijft. Niet de hele 5% zal in het ziekenhuis komen.quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:46 schreef VoMy het volgende:
[..]
Zegt dat er eerst maar eens een verhaal moet komen, wat willen we concreet bereiken en hoe helpt de avondklok daarbij en begint vervolgens over lastige handhaving door de vele noodzakelijke uitzonderingen.quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:49 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom dat voor ruis zou zorgen.quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:48 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet, maar het is wel weer extra ruis op de lijn, ruis die je nu eigenlijk niet kunt gebruiken.
Laat de discussies en de vraagstukken liever gaan over hoe je de vaccinaties aan gaat pakken, hoe je gaat opschalen, wat men te wachten staat, etc.
Maar goed, er waren weer wat deskundigen en OMT leden die een vrije avond hadden, en ze hadden deze week zich nog niet uitgelaten in de media, en ze kregen een appje van Nieuwsuur of ze zin hadden om weer wat te roepen
Moeten?quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Die stelling doet er wel toe want dat zijn gewoon de feiten.
Ah, dat is echter een interessant fenomeen, je zou denken dat mensen die immuno gecompromitteerd zijn meer problemen hebben met covid maar dat blijkt niet het geval te zijn, althans in de studie in dit artikel.quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:49 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Je kan niet alle kwetsbare personen vaccineren. Sommigen zijn net kwetsbaar omdat hun immuunsysteem niet goed werkt.
Nee, en dat zeg ik ook niet.quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:51 schreef ludovico het volgende:
[..]
Moeten?
Dus jezelf laten vaccineren is een plicht?
Dit aspect is redelijk te verwaarlozen als risico, zolang maar niet iedereen op hetzelfde moment ziek wordt.quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ten eerste kan niet iedereen gevaccineerd worden en ten tweede zijn het niet alleen de kwetsbare mensen die ziek worden en in het ziekenhuis terecht komen. Daarbij nog de economische impact van, pak hem beet, 11 miljoen mensen die potentieel nog covid kunnen krijgen en ziek kunnen worden.
En nu pleit ie voor perspectief. Zoek de bingokaart er maar weer bij.quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:49 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik wil ook vakantie. Lekker zonnetje, glaasje wijn. Zucht.quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:57 schreef Molo het volgende:
Ik heb zin in sangria op het strand
* Molo denkt aan een vakantie aan het Veluwemeer
Veluwemeer/Veluwe is zeker lekker vertoeven hoorquote:Op donderdag 14 januari 2021 23:57 schreef Molo het volgende:
Ik heb zin in sangria op het strand
* Molo denkt aan een vakantie aan het Veluwemeer
Juridisch dichterbij dan menigeen zou denken en de Tweede Kamer heeft de mogelijke inzet daarvan, helaas niet geblokkeerd.quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:47 schreef trein2000 het volgende:
Ik kijk even naar Op1, maar als ik die Bruls hoor is de avondklok nog ver weg hoor.
Ik denk dat ik maar een paar pakkend schelpenzand ga kopen en wat karton enzo, wat creativiteit en kachel hoog en net doen of we op Mallorca zijnquote:Op donderdag 14 januari 2021 23:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik wil ook vakantie. Lekker zonnetje, glaasje wijn. Zucht.
Ik hoop op april.
Dank voor het archiveren van mijn verwijderde rant jegens het Duits.quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:50 schreef capricia het volgende:
[..]
'Dementiert' betekent overigens 'ontkent'. En niet dement.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
Ik was er twee weken terug, glühweintje erbij, was fijn, maar ondanks geen fan van hitte, toch zin inquote:Op donderdag 14 januari 2021 23:58 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Veluwemeer/Veluwe is zeker lekker vertoeven hoor
nu alleen nog niet, pleuriskou
Is er al gestemd dan? ik kan het niet vinden op 2e kamer site.quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:59 schreef Vallon het volgende:
[..]
Juridisch dichterbij dan menigeen zou denken en de Tweede Kamer heeft de mogelijke inzet daarvan, helaas niet geblokkeerd.
Bruls zelf ziet vooral - terecht - problemen in de uitvoering. Een avondklok die onevenredig moet worden gehandhaafd, zal averechts uitwerken.
Het netto effect van een avondklok die alleen bezoek zal treffen, lijkt mij sws niet te kwantificeren. Avondbezoek verschuift dan simpel, intensiever, naar overdag. Wat met thuiswerken dan sws makkelijker is te realiseren.
De Kamer kan dat ook niet zo maar even blokkeren. Vereist een wetswijziging.quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:59 schreef Vallon het volgende:
[..]
Juridisch dichterbij dan menigeen zou denken en de Tweede Kamer heeft de mogelijke inzet daarvan, helaas niet geblokkeerd.
Bruls zelf ziet vooral - terecht - problemen in de uitvoering. Een avondklok die onevenredig moet worden gehandhaafd, zal averechts uitwerken.
Het netto effect van een avondklok die alleen bezoek zal treffen, lijkt mij sws niet te kwantificeren. Avondbezoek verschuift dan simpel, intensiever, naar overdag. Wat met thuiswerken dan sws makkelijker is te realiseren.
Dan maak je van mensen die om welke reden dan ook niet willen testen een B burger, cq, omgekeerde bewijslast dat je wel okay bent.quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:58 schreef Molo het volgende:
Iemand nog het advies van de Gezondheidsraad gelezen trouwens? Over testresultaten inzetten om een overheidsgebouw of restaurant te mogen bezoeken?
jarenlang ( mijn eerste was die met 80.000 man waar het compleet uit de hand liep in 2000 ergens ) naar zulke festivals geweest maar de laatste jaren vind ik het niet meer leuk, er gaan er teveel tever met de drugs, komt de sfeer niet ten goede vind ik als nuchtere niet gebruikerquote:
De motie van wilders tegen de avondklok in November is destijds bijna unaniem aangenomen.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 00:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De Kamer kan dat ook niet zo maar even blokkeren. Vereist een wetswijziging.
Maar ze kunnen het wel terugdraaien als hij zou worden ingevoerd.
Fotobehangetje van een zee-uitzicht en je kan er blijven!quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:59 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik denk dat ik maar een paar pakkend schelpenzand ga kopen en wat karton enzo, wat creativiteit en kachel hoog en net doen of we op Mallorca zijn
Valt toch wel mee? Ik gebruik zelf ook niet maar heb nooit echt laat van drugsgebruikers.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 00:02 schreef Predator40 het volgende:
[..]
jarenlang ( mijn eerste was die met 80.000 man waar het compleet uit de hand liep in 2000 ergens ) naar zulke festivals geweest maar de laatste jaren vind ik het niet meer leuk, er gaan er teveel tever met de drugs, komt de sfeer niet ten goede vind ik als nuchtere niet gebruiker
ik ga nog liever in lockdownquote:
Toch altijd een verrassing wat de liberalen stemmen.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 00:03 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De motie van wilders tegen de avondklok in November is destijds bijna unaniem aangenomen.
[ afbeelding ]
De enige juridisch bindende motie is de motie van wantrouwen.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 00:03 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De motie van wilders tegen de avondklok in November is destijds bijna unaniem aangenomen.
[ afbeelding ]
Ik ook maar ik weet nu al wel zeker dat het geen korte broeken weer in Wales gaat zijnquote:Op donderdag 14 januari 2021 23:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik wil ook vakantie. Lekker zonnetje, glaasje wijn. Zucht.
Ik hoop op april.
Persoonlijk vind ik de mensen die veel te ver gaan met alcohol echt veel storender op een festival dan de mensen die een pilletje ophebben, die vinden je alleen maar lief.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 00:02 schreef Predator40 het volgende:
[..]
jarenlang ( mijn eerste was die met 80.000 man waar het compleet uit de hand liep in 2000 ergens ) naar zulke festivals geweest maar de laatste jaren vind ik het niet meer leuk, er gaan er teveel tever met de drugs, komt de sfeer niet ten goede vind ik als nuchtere niet gebruiker
ik heb net nog ge-bbqdquote:Op vrijdag 15 januari 2021 00:03 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Fotobehangetje van een zee-uitzicht en je kan er blijven!
Ze geven aan dat je dan als positief of niet getest persoon in beschermende kleding naar binnen kunt. Al heb ik heel snel gelezen, morgen even beter doen na wat slaap.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 00:01 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dan maak je van mensen die om welke reden dan ook niet willen testen een B burger, cq, omgekeerde bewijslast dat je wel okay bent.
Test je raak op PCR zonder symptomen lijkt dat ook helemaal nergens op, maar is wel goed mogelijk, daarnaast zal de testcapaciteit ook wel voldoende moeten zijn om dit uit te voeren, het lijkt me een slechte zaak als je mensen met symptomen, die eventueel besmet zijn, te laten wachten voor mensen die voor de leuk naar een restaurant willen. Kost je weer wat tijd met contact tracing.
met een beetje geluk in augustusquote:Op vrijdag 15 januari 2021 00:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik ook maar ik weet nu al wel zeker dat het geen korte broeken weer in Wales gaat zijn
Zoals we hebben gezien kan dat binnen een dag geregeld zijn.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 00:05 schreef Molo het volgende:
[..]
Ze geven aan dat je dan als positief of niet getest persoon in beschermende kleding naar binnen kunt. Al heb ik heel snel gelezen, morgen even beter doen na wat slaap.
Er is geen wettelijke basis iig geven ze aan, dus voorlopig níet aan de orde
Hebben ze dat echt gezegd?quote:Op vrijdag 15 januari 2021 00:05 schreef Molo het volgende:
[..]
Ze geven aan dat je dan als positief of niet getest persoon in beschermende kleding naar binnen kunt. Al heb ik heel snel gelezen, morgen even beter doen na wat slaap.
Er is geen wettelijke basis iig geven ze aan, dus voorlopig níet aan de orde
Ik leg ze gewoon binnen onder de grill, werkt ook perfect en ik ben niet bevrorenquote:Op vrijdag 15 januari 2021 00:05 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik heb net nog ge-bbqd
best koud buiten![]()
maar de burgers waren heerlijk !
Heerlijkquote:Op vrijdag 15 januari 2021 00:05 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik heb net nog ge-bbqd
best koud buiten![]()
je zegt het goed....1 pilletje, die mensen zijn lief en leuk jaquote:Op vrijdag 15 januari 2021 00:05 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik de mensen die veel te ver gaan met alcohol echt veel storender op een festival dan de mensen die een pilletje ophebben, die vinden je alleen maar lief.
Ik ben voorquote:Op vrijdag 15 januari 2021 00:07 schreef Molo het volgende:
[..]
Heerlijk![]()
![]()
Goed idee voor het weekend wel, heb nog goed gehakt in de vriezert![]()
Goed bier erbij, muziekje, chillen. Ja, zin in
waar staat die tweede V in VVD ook alweer voor?quote:Op vrijdag 15 januari 2021 00:04 schreef ludovico het volgende:
[..]
Toch altijd een verrassing wat de liberalen stemmen.
Dat onderzoek was wetenschappelijk "onderzoek" waar (ik) cijfermatig op aan te merken is en wmb geen enkele garantie geeft om te dienen als garantie.quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:47 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar ziek worden als iemand een vaccin heeft gehad kan wel een groot impact hebben op het verloop van de ziekte. Volgens mij kwam niemand van de mensen die ziek werden in de testgroep van AZ in het ziekenhuis.
Met veel geluk dan...the green green grass of home is zo groen omdat er zo fucking veel regen valtquote:Op vrijdag 15 januari 2021 00:06 schreef Predator40 het volgende:
[..]
met een beetje geluk in augustus
Oh... damn... jaloers.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 00:05 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik heb net nog ge-bbqd
best koud buiten![]()
nouja....ik heb mazzel met mijn nieuwe bbq dat alles zowat automatisch is en ook nog op houtskoolquote:Op vrijdag 15 januari 2021 00:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik leg ze gewoon binnen onder de grill, werkt ook perfect en ik ben niet bevroren
https://www.gezondheidsra(...)ridische-voorwaardenquote:
met sla, bacon, cheddar, eigengemaakte pulled beef en zelf gemaakte bbq sausquote:Op vrijdag 15 januari 2021 00:07 schreef Molo het volgende:
[..]
Heerlijk![]()
![]()
Goed idee voor het weekend wel, heb nog goed gehakt in de vriezert![]()
Goed bier erbij, muziekje, chillen. Ja, zin in
Hmm ik heb eigenlijk nooit die ervaring en ik loop toch best wel wat festivals (en niet alleen grote) af in de zomer.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 00:07 schreef Predator40 het volgende:
[..]
je zegt het goed....1 pilletje, die mensen zijn lief en leuk ja
zelfde met een paar biertjes
maar het is tegenwoordig al standaard 2/3 pillen, snuifje, en nog wat alcohol erbij
en dan zijn ze compleet van het padje na een paar uur, vooral de wat ouderen
Verraders ?quote:Op vrijdag 15 januari 2021 00:07 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
waar staat die tweede V in VVD ook alweer voor?
En gebakken ui toch ook wel hè?quote:Op vrijdag 15 januari 2021 00:10 schreef Predator40 het volgende:
[..]
met sla, bacon, cheddar, eigengemaakte pulled beef en zelf gemaakte bbq saus![]()
![]()
![]()
![]()
moest ze maken voor een maatje en zijn ouders.
Ik ging vooral naar de trance festivals en daar kwamen de laatste jaren veel ouderen/swingers op af ( 40 plussers)quote:Op vrijdag 15 januari 2021 00:10 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Hmm ik heb eigenlijk nooit die ervaring en ik loop toch best wel wat festivals (en niet alleen grote) af in de zomer.
Maar ervaringen kunnen uiteraard verschillen.
Hoop gewoon dat ik weer een keer kan, normaal is de zomer voor mij de periode zonder scheidsrechter spelen, wedstrijden spelen, en gewoon ongepland dingen kan doen. Daar kijk ik echt weer naar uit.
ja !!!quote:
Wat moeten swingers op een trancefestival?quote:Op vrijdag 15 januari 2021 00:12 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Ik ging vooral naar de trance festivals en daar kwamen de laatste jaren veel ouderen/swingers op af ( 40 plussers)
en die waren compleet van het padje af na een paar uurtjes.
Nou, dat wordt een FOK!-meet morgen bij jou thuis, Pred.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 00:10 schreef Predator40 het volgende:
[..]
met sla, bacon, cheddar, eigengemaakte pulled beef en zelf gemaakte bbq saus![]()
![]()
![]()
![]()
moest ze maken voor een maatje en zijn ouders.
40'ers op een trancefeest...hebben ze daar geen standaarden of zo? Deurbeleid?quote:Op vrijdag 15 januari 2021 00:12 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Ik ging vooral naar de trance festivals en daar kwamen de laatste jaren veel ouderen/swingers op af ( 40 plussers)
quote:Op vrijdag 15 januari 2021 00:13 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Nou, dat wordt een FOK!-meet morgen bij jou thuis, Pred.![]()
![]()
![]()
Alle braverikjes komen. Nou ja, behalve Tijger natuurlijk. Die zit in quarantaine...
Muziek van generatie Tiesto, de mensen die 20 waren in 2003 ofzo.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 00:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
40'ers op een trancefeest...hebben ze daar geen standaarden of zo? Deurbeleid?
Tranceseksue... nee, ook niet!quote:Op vrijdag 15 januari 2021 00:13 schreef Molo het volgende:
[..]
Wat moeten swingers op een trancefestival?
Burgertje door de brievenbus heen schuiven, arme jongenquote:Op vrijdag 15 januari 2021 00:13 schreef Mammietje het volgende:
[..]
![]()
![]()
Alle braverikjes komen. Nou ja, behalve Tijger natuurlijk. Die zit in quarantaine...
lijkt op een FoK! BBQ meeting in de maakquote:Op vrijdag 15 januari 2021 00:13 schreef Mammietje het volgende:
[..]
![]()
![]()
Zoals de moeder van Tiësto's vriendin?quote:Op vrijdag 15 januari 2021 00:14 schreef ludovico het volgende:
[..]
Muziek van generatie Tiesto, de mensen die 20 waren in 2003 ofzo.
Armin van Buuren gaat naar ASOT aflevering 1000, wilde dit jaar, februari meestal, een groot feest doen weer, zoals ieder jaar maar wss net iets meer uitpakken? Gaat niet door natuurlijk.
zelfs 70ers zien rondlopen dat is dan wel weer grappig, en nee geen deurbeleidquote:Op vrijdag 15 januari 2021 00:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
40'ers op een trancefeest...hebben ze daar geen standaarden of zo? Deurbeleid?
Haha dan moet je vast mij ook wel eens tegengekomen zijn. Trance is ook een van mijn favorietenquote:Op vrijdag 15 januari 2021 00:12 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Die zal een jaartje of 45 zijn denk? Haha.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 00:15 schreef Molo het volgende:
[..]
Zoals de moeder van Tiësto's vriendin?
Er is nu de hele week ASOT 1000 live uitzending op Youtube.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 00:14 schreef ludovico het volgende:
[..]
Armin van Buuren gaat naar ASOT aflevering 1000, wilde dit jaar, februari meestal, een groot feest doen weer, zoals ieder jaar maar wss net iets meer uitpakken? Gaat niet door natuurlijk.
Geef maar aan mij mee. Was toch al van plan om in alle vrijheid ff naar hem te zwaaien voor het raam.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 00:14 schreef Molo het volgende:
[..]
Burgertje door de brievenbus heen schuiven, arme jongen
Mjah, toch een beetje matig.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 00:16 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Er is nu de hele week ASOT 1000 live uitzending op Youtube.
juist ditquote:Op vrijdag 15 januari 2021 00:14 schreef ludovico het volgende:
[..]
Eens hoor. Maar het is beter dan niets.quote:
quote:Op vrijdag 15 januari 2021 00:17 schreef Predator40 het volgende:
[..]
juist dit![]()
ik heb Armin nog meegemaakt tijdens zijn 12 uurs set in de "O" ( marathon )
daar woonde ik toen een paar 100 meter vanaf trouwens.
en dan ook nog die burger opeten voor het raam zeker !!!quote:Op vrijdag 15 januari 2021 00:16 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Geef maar aan mij mee. Was toch al van plan om in alle vrijheid ff naar hem te zwaaien voor het raam.
Nogmaalsquote:Op vrijdag 15 januari 2021 00:14 schreef Molo het volgende:
[..]
Burgertje door de brievenbus heen schuiven, arme jongen
Ssst.. je haalt de hele verrassing eraf!quote:Op vrijdag 15 januari 2021 00:18 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en dan ook nog die burger opeten voor het raam zeker !!!
denk het ook niet toen was die nog aardig jong.....quote:Op vrijdag 15 januari 2021 00:18 schreef ludovico het volgende:
[..]
Denk dat die niet zo snel meer 12 uur eruit ramt. Eet hij dan wel tussendoor?
Wat een naargeestig mens ben jij eigenlijkquote:Op vrijdag 15 januari 2021 00:16 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Geef maar aan mij mee. Was toch al van plan om in alle vrijheid ff naar hem te zwaaien voor het raam.
quote:Op vrijdag 15 januari 2021 00:16 schreef ludovico het volgende:
[..]
Die zal een jaartje of 45 zijn denk? Haha.
Z'n laatste banger was Untold van 7,5 uur. Ook niet verkeerd.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 00:18 schreef ludovico het volgende:
[..]
Denk dat die niet zo snel meer 12 uur eruit ramt. Eet hij dan wel tussendoor?
mijn burgers passen niet door de brievenbus, daar moet je dan eerst ff op gaan staanquote:Op vrijdag 15 januari 2021 00:21 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Lief toch, van ons?
Dat we toch nog bereid zijn om een burger je gang in te sjoelen?
quote:Op vrijdag 15 januari 2021 00:21 schreef Molo het volgende:
[..]
Wat een naargeestig mens ben jij eigenlijk
Doe je wel even je boobies flashen dan?
fixed !quote:Op vrijdag 15 januari 2021 00:21 schreef Molo het volgende:
[..]
Wat een bitch ben jij eigenlijk
Doe je wel even je boobies flashen dan?
Merk je vanzelfquote:Op vrijdag 15 januari 2021 00:22 schreef Mammietje het volgende:
[..]![]()
Kweenie.... zou ik hem daar ook mee pesten, denk je?
ik zou je dan gewoon naar binnen sleuren.....die quarantaine kan me dan ff watquote:Op vrijdag 15 januari 2021 00:22 schreef Mammietje het volgende:
[..]![]()
Kweenie.... zou ik hem daar ook mee pesten, denk je?
Gewoon beetje doorprakken, past altijd!quote:Op vrijdag 15 januari 2021 00:21 schreef Predator40 het volgende:
[..]
mijn burgers passen niet door de brievenbus, daar moet je dan eerst ff op gaan staan
door de blender dan maarquote:Op vrijdag 15 januari 2021 00:24 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Gewoon beetje doorprakken, past altijd!![]()
Geen zorgen hoor, Tijger. Je krijgt het. Hoe dan ook.
Wacht jij maar totdat ik de deur weer uitmag!quote:Op vrijdag 15 januari 2021 00:24 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Gewoon beetje doorprakken, past altijd!![]()
Geen zorgen hoor, Tijger. Je krijgt het. Hoe dan ook.
Beheers je toch eens, jongen!quote:Op vrijdag 15 januari 2021 00:23 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik zou je dan gewoon naar binnen sleuren.....die quarantaine kan me dan ff wat
dan kan ze de volgende dag niet meer lopenquote:Op vrijdag 15 januari 2021 00:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wacht jij maar totdat ik de deur weer uitmag!
quote:Op vrijdag 15 januari 2021 00:24 schreef Tijger_m het volgende:
Ik ga dromen van hamburgers en boobies.
Hij wel! Eindelijk naar ... eh.... het park! Yeah!quote:Op vrijdag 15 januari 2021 00:27 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dan kan ze de volgende dag niet meer lopen
quote:Op vrijdag 15 januari 2021 01:47 schreef DonDruiper het volgende:
Net voor de grap even BNW corona topic doorgebladerd...
Goeiedag zeg
Jaawel.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 01:52 schreef Mammietje het volgende:
[..]![]()
Ja? Is dat een goeie tip voor de verveelmomenten?
Het wordt net zoals al werd geschetst.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 01:45 schreef Draak31 het volgende:
Avondklok. Fuck dat, ik ga mijn huis uit wanneer ik wil.
quote:Op vrijdag 15 januari 2021 08:19 schreef Noek het volgende:
[..]
Het wordt net zoals al werd geschetst.
De jongeren gaan ze niet handhaven want dan escaleert de hele bende maar Henk die wat uit de auto moet pakken krijgt een boete van 839,- euro.
Gisteravond reed ik om 20:30u naar huis en ik zag echt niemand buiten met dit koude hoeren weer. Niet eens een wandelaar met een honT. Zo'n avondklok gaat echt wonderen doen.
Daarna niet meer of is er niet meer data beschikbaar dan 5 maanden terug?quote:Op vrijdag 15 januari 2021 08:55 schreef Monolith het volgende:
Studie in Engeland concludeert dat eerdere corona besmetting 83% effectief is tegen herbesmetting in de eerste 5 maanden:
https://www.theguardian.c(...)rotection-to-vaccine
ze hebben er weer een excuusje bijquote:Politie klaar voor avondklok, maar 'sommige taken zullen worden stilgelegd'
Gewoon wraak nemen door 's nacht keiharde techno te draaienquote:Op vrijdag 15 januari 2021 08:51 schreef Predator40 het volgende:
wederom wakker gestampt door het boven buurmeisje, waarschijnlijk weer een opdrachtje van school.
( springen, springtouwen, oid )
ah ja, nog ff volhouden, nu aan de koffie
Dat laatste.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 08:56 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Daarna niet meer of is er niet meer data beschikbaar dan 5 maanden terug?
ik behou liever de vrede hier in de buurt.......quote:Op vrijdag 15 januari 2021 08:58 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Gewoon wraak nemen door 's nacht keiharde techno te draaien
Beter gaan ze snel de sportschool in..oh wacht..quote:
ik heb nu inmiddels zelf maar een soort van crossfit schemaatje in elkaar geflanst thuis en een springtouw gekocht ( heb amper ruimte voor een hometrainer )quote:Op vrijdag 15 januari 2021 09:02 schreef Noek het volgende:
[..]
Beter gaan ze snel de sportschool in..oh wacht..
Ik hoorde hier dat jongeren hun hardloopschoenen willen aantrekken en dan om 20:00u buiten willen verzamelen.
Heeft dat jongere volk ook eens wat te doen 's avonds.
Wat goed! Ik kan wel wat KB trainingen dm-en. Ik zit erop.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 09:05 schreef Predator40 het volgende:
jezus en dan kom je je nest uit
[..]
ik heb nu inmiddels zelf maar een soort van crossfit schemaatje in elkaar geflanst thuis en een springtouw gekocht ( heb amper ruimte voor een hometrainer )
ik doe nu kettlebell training met een zak voer van een kilo of 12![]()
na de eerste dag wel gelijk spierpijn na maanden niks meer gedaan te hebben
Dank voor het delen.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 08:55 schreef Monolith het volgende:
Studie in Engeland concludeert dat eerdere corona besmetting 83% effectief is tegen herbesmetting in de eerste 5 maanden:
Voor de mensen die denken dat een besmetting je vervolgens volledig immuun maakt misschien niet, maar in de basis is een immuniteit vergelijkbaar met vaccinatie prima wat mij betreft.quote:
quote:Op vrijdag 15 januari 2021 09:08 schreef Noek het volgende:
[..]
Wat goed! Ik kan wel wat KB trainingen dm-en. Ik zit erop.
Ik adviseer mensen altijd een kb te kopen als ze thuis moeten trainen. Mogelijkheden zijn onbeperkt.
Kettlebell en 2 hex dumbbells en je bent weken zoet.
Je kunt natuurlijk voor de conditie ook eerst de pitbulls/staffords van de loklale tokkies pesten, en daarna het hek open doenquote:Op vrijdag 15 januari 2021 09:05 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik heb nu inmiddels zelf maar een soort van crossfit schemaatje in elkaar geflanst thuis en een springtouw gekocht ( heb amper ruimte voor een hometrainer )
ik doe nu o.a kettlebell training met een zak voer van een kilo of 12, en dips op een poef en de bank![]()
na de eerste dag wel gelijk spierpijn na maanden niks meer gedaan te hebben
vooral dat springtouwen is zwaarder dan gedacht.
die zijn helaas verhuisd....een paar deuren verderop had een jong "stoer" gezin inderdaad 3 staffordsquote:Op vrijdag 15 januari 2021 09:11 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk voor de conditie ook eerst de pitbulls/staffords van de loklale tokkies pesten, en daarna het hek open doen
Open deur is openquote:Op vrijdag 15 januari 2021 09:11 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Dat RIVM heeft ook niet stilgezeten zeg. Wat een BAANBREKEND onderzoek![]()
![]()
![]()
Straks concluderen ze dat carnaval in grote groepen wordt gevierd!quote:Op vrijdag 15 januari 2021 09:11 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 15 januari 2021 09:11 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
![]()
![]()
Voortschrijdend inzichtquote:Op vrijdag 15 januari 2021 09:14 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Straks concluderen ze dat carnaval in grote groepen wordt gevierd!
En nog maar 44% houd 1.5m met bezoek. Ja de meerderheid wilt graag een legpuzzel kunnen liggen of samen koken of een boordspel spelen met vrienden of wat dan ook, duh.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 09:11 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
![]()
![]()
Hebben we eigenlijk een apart topic voor dit soort berichten? Ik zie hem nu toevallig in dit topic, maar vind het wel mooi om dit soort berichten te zien.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 09:10 schreef Monolith het volgende:
[..]
Voor de mensen die denken dat een besmetting je vervolgens volledig immuun maakt misschien niet, maar in de basis is een immuniteit vergelijkbaar met vaccinatie prima wat mij betreft.
Boordspellenquote:Op vrijdag 15 januari 2021 09:15 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
En nog maar 44% houd 1.5m met bezoek. Ja de meerderheid wilt graag een legpuzzel kunnen liggen of samen koken of een boordspel spelen met vrienden of wat dan ook, duh.
En ik vermoed dat de 20% ofzo die echt tegen de coronaregels is ook niet mee gaat werken aan zo'n onderzoek, dus het zal in de praktijk nog wel lager liggen. 😂
Volgens mij niet. Op Tweakers hebben ze een 'wetenschappelijke ontwikkelingen omtrent corona'-topic dat ik nog wel lees, maar daar is de moderatie ook wel vrij strikt om te zorgen dat de boel niet volgebaggerd wordt, dus ik weet niet of dat hier werkt.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 09:16 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Hebben we eigenlijk een apart topic voor dit soort berichten? Ik zie hem nu toevallig in dit topic, maar vind het wel mooi om dit soort berichten te zien.
Ik ga hem straks denk ik ook delen in ons crisisoverleg.
quote:Op vrijdag 15 januari 2021 09:18 schreef RipCity het volgende:
Famke Louise doet niet meer mee
Politie deelt 66 coronaboetes uit bij clipopname Famke Louise
https://www.ad.nl/show/po(...)mke-louise~a80c68d7/
Diederik wil vast een goed woordje voor haar doen.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 09:18 schreef RipCity het volgende:
Wat is er ongelooflijk?quote:Op vrijdag 15 januari 2021 09:14 schreef Predator40 het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
het is toch echt ongelofelijk he
Ja ho, van de vaccins is nog niet bekend of ze ook beschermen tegen verspreiding.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 09:10 schreef Monolith het volgende:
[..]
Voor de mensen die denken dat een besmetting je vervolgens volledig immuun maakt misschien niet, maar in de basis is een immuniteit vergelijkbaar met vaccinatie prima wat mij betreft.
Hier lijkt er, maar de bewoording laat flink wat ruimte over, geen of minder bescherming tegen verspreiding te zijn.quote:The findings show that while people are unlikely to become reinfected soon after their first infection, it is possible to catch the virus again and potentially spread it to others.
open deuren intrappen .....onderzoek naar open deuren doen.quote:
Misschien was hij er zelf bijquote:Op vrijdag 15 januari 2021 09:20 schreef Noek het volgende:
[..]
Diederik wil vast een goed woordje voor haar doen.
weer een tv momentje erbij, we zitten inmiddels op 1169quote:Op vrijdag 15 januari 2021 09:20 schreef Noek het volgende:
[..]
Diederik wil vast een goed woordje voor haar doen.
Calisthenics.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 09:08 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik adviseer mensen altijd een kb te kopen als ze thuis moeten trainen. Mogelijkheden zijn onbeperkt.
het grootste probleem is dat als je die mensen het vraagt ze zullen zeggen dat ze zich toch aan de regels houdenquote:Op vrijdag 15 januari 2021 09:24 schreef Predator40 het volgende:
[..]
open deuren intrappen .....onderzoek naar open deuren doen.
iedereen wist dit al
De eerste berichten uit Israël lieten toch meer dan 30% minder besmettingen zien in de periode na vaccinatie? Hoewel geen bevestiging lijkt me dat wel een hoopvol bericht?quote:Op vrijdag 15 januari 2021 09:24 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja ho, van de vaccins is nog niet bekend of ze ook beschermen tegen verspreiding.
[..]
Hier lijkt er, maar de bewoording laat flink wat ruimte over, geen of minder bescherming tegen verspreiding te zijn.
Niet te vroeg juichen.
Ligt aan je doel.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 09:25 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Calisthenics.al die werktuigen zijn toch niet nodig joh.
Als ze snelheidscontrole stil leggen kan je met 160 naar huis knallen om zo voor de avondklok in gaat thuis te zijnquote:
100% dat als ze dit niet hadden gedaan er in de komende tijd hier in een discussie over een eventuele kerstpiek was gezegd dat het ongelooflijk is dat het RIVM het niet eens in kaart kon brengen.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 09:24 schreef Predator40 het volgende:
[..]
open deuren intrappen .....onderzoek naar open deuren doen.
iedereen wist dit al
Ach, zolang we onderzoekspieken en geen daadwerkelijke <vulhiersituatiein>pieken hebben vind ik alles bestquote:Op vrijdag 15 januari 2021 09:28 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
100% dat als ze dit niet hadden gedaan er in de komende tijd hier in een discussie over een eventuele kerstpiek was gezegd dat het ongelooflijk is dat het RIVM het niet eens in kaart kon brengen.
Als je een onderzoekje al 'ongelofelijk' vindt zit je haat je redelijk in de weg hoor.
Jazeker en da's ook aannemelijk, maar @Monolith vergelijkt de bescherming van een besmetting met die van een vaccin.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 09:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
De eerste berichten uit Israël lieten toch meer dan 30% minder besmettingen zien in de periode na vaccinatie? Hoewel geen bevestiging lijkt me dat wel een hoopvol bericht?
ADquote:Britse variant zorgt voor duivels dilemma: moeten we de tweede prik uitstellen?
CORONAVIRUSEen deel van de Nederlandse corona-experts ziet wel iets in het idee om de tweede vaccinatie voor ouderen en kwetsbaren uit te stellen, met als doel om zo snel mogelijk meer mensen een eerste prik te kunnen geven. Dat blijkt uit een inventarisatie van deze site.
Sommige experts, zoals arts-microbioloog Alex Friedrich van het Groningse UMCG, vinden het gezien ‘de epidemiologische situatie waar we in zitten’ nu al tijd om die keuze te maken.
Friedrich, lid van het Outbreak Management Team (OMT), wijst daarmee op de dreiging van de besmettelijkere Britse variant van het coronavirus, die ook in Nederland al voet aan de grond heeft. De vrees bestaat dat de zorg nog veel forser onder druk komt te staan door deze virusmutatie.
Het uitstellen van de tweede coronavaccinatie bij 60-plussers en andere kwetsbaren zou uitkomst kúnnen bieden. Door alle beschikbare Pfizer- en Moderna-vaccins vanaf eind deze maand meteen te gebruiken, in plaats van de helft te bewaren voor een tweede prik, zijn veel meer mensen snel deels beschermd.
Na twee prikken - bij Pfizer zit er drie weken tussen en bij Moderna vier - is de bescherming per individu een stuk groter, maar dat duurt dus wel langer.
‘Slim idee’
In het Verenigd Koninkrijk is al besloten om de tweede inenting uit te stellen. Viroloog Ab Osterhaus noemt het een ‘slim idee’, al twijfelt hij over de ethische kant. ,,Omdat het niet is getest.”
Zes van de twaalf door deze site geraadpleegde experts staan open voor de gedachte. Een aantal van hen ziet een uitgestelde prik alleen als uiterste optie, omdat er ook flinke nadelen aan zitten. Zo wordt het risico op nieuwe mutaties groter.
De andere helft van de deskundigen kan zich mede om die reden niet vinden in het afwijken van het protocol. De Gezondheidsraad en het OMT brengen volgende week een advies uit over de kwestie.
Een snelle opkomst van de Britse variant kan de Nederlandse vaccinatiestrategie volledig op zijn kop zetten. Moeten we dan eerst zoveel mogelijk mensen één prik geven in plaats van twee? Lees onder de foto de verdeelde reacties van experts...
Een doemscenario: het is 15 februari, en de Nederlandse ziekenhuizen liggen vol, omdat de besmettelijkere Britse variant van het coronavirus om zich heen slaat. Ambulances staan in een lange rij voor de slagboom bij de spoedeisende hulp. Op de intensive cares geldt code zwart: artsen moeten er beslissen over leven en dood, omdat niet elke patiënt meer geholpen kan worden.
In vriezers in Oss liggen op datzelfde moment honderdduizenden ongebruikte doses van het Pfizer-vaccin. Ze worden nog een paar weken achtergehouden, omdat ze door het ministerie van Volksgezondheid gereserveerd zijn als tweede dosis voor ouderen die net de eerste prik hebben gekregen.
Kink in de kabel
Die voorzichtigheid is er niet voor niets. Leveringsdata en -aantallen van vaccins zijn onzeker, een technisch probleem in een fabriek kan zomaar voor een kink in de kabel zorgen. En in de studies met het Pfizer-vaccin is aangetoond dat het middel een week na de tweede prik (dat is vier weken na de eerste) een bescherming biedt van 95 procent, een torenhoog percentage.
Niet alle Pfizer-vaccins die in Oss worden opgeslagen, worden meteen gebruikt. Een deel wordt bewaard om mensen een tweede prik te kunnen geven.
Maar wat als de nood echt aan de man is? Je kunt je de maatschappelijke en politieke druk levendig voorstellen. Haal die vaccins uit de vriezer en geef zoveel mogelijk ouderen in elk geval één prik om de druk op de zorg te verlichten, zal het klinken. Het vaccin van Pfizer geeft vanaf tien dagen na de eerste prik al een bescherming van ruim 50 procent. Bij Moderna, een vaccin waarvan we er in de eerste maanden veel minder binnenkrijgen, lijkt dat percentage zelfs nog hoger.
Dus wat te doen: stapje voor stapje mensen zo volledig mogelijk beschermen volgens het voorgeschreven protocol? Of zoveel mogelijk mensen de eerste prik geven en de tweede prik uitstellen?
Switch gemaakt
In het Verenigd Koninkrijk, waar de Britse variant de druk op het zorgsysteem laat exploderen, hebben ze de switch al gemaakt. De periode tussen de twee prikken is daar zowel bij het vaccin van Pfizer als bij dat van AstraZeneca opgerekt tot liefst twaalf weken. En in de Verenigde Staten zei de aankomende president Joe Biden al dat beschikbare vaccins niet in de vriezer horen te liggen, maar in de arm gespoten moeten worden.
Wat moet Nederland straks doen? Experts zijn verdeeld. Alex Friedrich, arts-microbioloog, hoogleraar aan de Rijksuniversiteit Groningen en OMT-lid, is gezien ‘de epidemiologische situatie waar we inzitten’ voor het oprekken van de tijd tussen de eerste en tweede prik bij ouderen en kwetsbaren die het vaccin van Pfizer of Moderna krijgen. ,,We kunnen de mensen later ook nog serologisch testen en wie te weinig beschermd blijkt, alsnog een derde keer een vaccinatie geven wanneer er voldoende vaccins beschikbaar zijn.”
Ook viroloog Ab Osterhaus noemt het ‘een slim idee’. ,,Je moet het scenario gewoon in een modelletje stoppen en uitrekenen hoeveel je ermee wint. De risico's van het uitstellen van een tweede prik zijn niet heel groot. En bij sommige vaccins is de uiteindelijke bescherming juist nog beter als je die prik later geeft.”
De helft van de twaalf geraadpleegde experts is veel minder gecharmeerd van het plan. Zij pleiten ervoor om het vaccin toe te dienen, zoals het door farmaceuten is getest. Dus met een tussenpoos van drie weken bij Pfizer, en vier weken bij Moderna. ,,Langere tussenpozen zijn niet getest, en het is onduidelijk wat dit voor het effectiviteitspercentage betekent”, zegt Marjolein Kikkert, moleculair viroloog aan het Leiden University Medical Center (LUMC). ,,Er zullen meer mensen half immuun rondlopen. Dat is een situatie waarbij het virus meer gelegenheid tot muteren heeft.”
Voor het risico op zo'n nieuwe virusvariant is ook Peter Rottier, emeritus hoogleraar virologie en virusziekten aan de Universiteit Utrecht, bang. Er zou zelfs een variant kunnen ontstaan waartegen de huidige vaccins niet werken, waarschuwt hij.
Andere bezwaren van geraadpleegde kenners: dreigende logistieke chaos en het risico dat mensen bij een langere tussenpoos niet meer terugkomen voor een tweede prik.
Advies Gezondheidsraad
De Gezondheidsraad en het OMT brengen volgende week een advies uit over de kwestie. Wereldgezondheidsorganisatie WHO liet eerder weten het oprekken van de termijn tussen de eerste en tweede prik naar zes weken nog acceptabel te vinden. Farmaceut Pfizer is zelf geen voorstander van het later uitdelen van de tweede inenting.
Minister Hugo de Jonge hintte er woensdag in de Tweede Kamer al wel op dat de tijd tussen de twee prikken met het AstraZeneca-vaccin, mits dat eind januari wordt goedgekeurd, kan worden opgerekt tot twaalf weken. Maar dat vaccin is vooral bestemd voor mensen onder de zestig, en dus niet voor de oudere doelgroep die grotendeels de ic's vult.
Wat er met de Pfizer- en Moderna-vaccins moet gebeuren, is ‘een enorm dilemma', voelt ook Peter Rottier. Eric Snijder, hoogleraar moleculaire virologie aan het LUMC, spreekt van kiezen tussen twee kwaden. ,,Als het hier zo uit de hand loopt als in Engeland, moet het uitstellen van de tweede prik misschien alsnog overwogen worden.”
werktuigen ( in een schema ) geven mij wel meer motivatie, net zoals de springtouw training.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 09:27 schreef Noek het volgende:
[..]
Ligt aan je doel.
Iets wel of niet nodig hebben is allemaal afhankelijk van context.
Dank, ik ga hem daar volgen.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 09:19 schreef Monolith het volgende:
[..]
Volgens mij niet. Op Tweakers hebben ze een 'wetenschappelijke ontwikkelingen omtrent corona'-topic dat ik nog wel lees, maar daar is de moderatie ook wel vrij strikt om te zorgen dat de boel niet volgebaggerd wordt, dus ik weet niet of dat hier werkt.
Er is dit topic:quote:Op vrijdag 15 januari 2021 09:16 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Hebben we eigenlijk een apart topic voor dit soort berichten? Ik zie hem nu toevallig in dit topic, maar vind het wel mooi om dit soort berichten te zien.
Ik ga hem straks denk ik ook delen in ons crisisoverleg.
Genoeg in huis, behalve de motivatie / discipline om aan de slag te gaan. Vind het echt lastig om mezelf nog in beweging te krijgen (terwijl ik 4 x per week in de sportschool was en het de vorige lockdown nog aardig lukte). Maargoed, genoeg gejank en vanmiddag mezelf maar eens dwingen een thuiswodje doen.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 09:08 schreef Noek het volgende:
[..]
zo kan je altijd blijven redeneren....over paar jaar idd de conclusie van het RIVM dat carnaval wel met grote groepen word gevierdquote:Op vrijdag 15 januari 2021 09:28 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
100% dat als ze dit niet hadden gedaan er in de komende tijd hier in een discussie over een eventuele kerstpiek was gezegd dat het ongelooflijk is dat het RIVM het niet eens in kaart kon brengen.
Als je een onderzoekje al 'ongelofelijk' vindt zit je haat je redelijk in de weg hoor.
Men vergelijkt het besturen van een land graag met get voeren van een huishouden of klein bedrijf. Daarin kun je sturen op aannames. Bij bet besturen van een land onderzoek je dat soort dingen, hoe knullig ook. Men noemt dat onzinnige bureaucratie, maar het is in de basis gewoon goed bestuur.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 09:28 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nieuwe carriere als drillrappert, MC Gommersquote:
Precies. Maar schoppen tegen het RIVM is leuker natuurlijk.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 09:33 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Men vergelijkt het besturen van een land graag met get voeren van een huishouden of klein bedrijf. Daarin kun je sturen op aannames. Bij bet besturen van een land onderzoek je dat soort dingen, hoe knullig ook. Men noemt dat onzinnige bureaucratie, maar het is in de basis gewoon goed bestuur.
Beetje vergelijkbaar met het hitteplan in de zomer. Dan heb je ook altijd mensen die de boel voor gek verklaren want ze weten toch zeker zelf wel dat het warm is, zonder te beseffen wat zo'n plan daadwerkelijk doet.
Echt Pfizer zegt niet doen. EMA zegt niet doen. CBG zegt niet doen.quote:
Zo kun je inderdaad altijd blijven redeneren, omdat het nu eenmaal zo werkt.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 09:33 schreef Predator40 het volgende:
[..]
zo kan je altijd blijven redeneren....over paar jaar idd de conclusie van het RIVM dat carnaval wel met grote groepen word gevierd
PS5 erbijquote:Op vrijdag 15 januari 2021 09:39 schreef RipCity het volgende:
In Engeland lopen ze er zo bij in parken. Mensen met tv's op hun schouder met corona info![]()
[ afbeelding ]
het RIVM kan beter daar onderzoek naar doen dan naar zaken die al bekend zijn.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 09:37 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Echt Pfizer zegt niet doen. EMA zegt niet doen. CBG zegt niet doen.
Er is gewoon geen onderzoek gedaan naar de werking, dus je moet het niet doen. Klaar.
pornhub is overrated, xhamsterquote:
Dit ziet er wel redelijk futurisctisch en duister uitquote:Op vrijdag 15 januari 2021 09:39 schreef RipCity het volgende:
In Engeland lopen ze er zo bij in parken. Mensen met tv's op hun schouder met corona info![]()
[ afbeelding ]
Waarom zou de RIVM onderzoek doen naar zoiets? Hoe zie je dat voor je? Denk even na over de tijdsspanne die het opzetten en uitvoeren van zo'n onderzoek nodig heeft...quote:Op vrijdag 15 januari 2021 09:40 schreef Predator40 het volgende:
[..]
het RIVM kan beter daar onderzoek naar doen dan naar zaken die al bekend zijn.
maar dat zal wel vrij moeilijk zijn
Goede City 17 vibe.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 09:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit ziet er wel redelijk futurisctisch en duister uit![]()
![]()
Met die mist erbij en de verlaten speeltuin lijkt het zo uit een Fallout game te komen.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 09:39 schreef RipCity het volgende:
[ afbeelding ]
Ik begrijp ook niet waarom het RIVM niet allang de problemen in het Midden-Oosten heeft onderzocht en opgelost.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 09:43 schreef VoMy het volgende:
[..]
Waarom zou de RIVM onderzoek doen naar zoiets? Hoe zie je dat voor je? Denk even na over de tijdsspanne die het opzetten en uitvoeren van zo'n onderzoek nodig heeft...
Op basis van de auto en motoren op de foto bij het NOS artikel over "filmopnames in loods Lijnden" dacht ik al meteen aan vmbo rappertjes.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 09:18 schreef RipCity het volgende:
Eens maar Dr. Friedrich kenden we nog niet en blijkbaar vindt hij dat vervelend want hij zit toch al een tijdje in het OMT.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 09:37 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Echt Pfizer zegt niet doen. EMA zegt niet doen. CBG zegt niet doen.
Er is gewoon geen onderzoek gedaan naar de werking, dus je moet het niet doen. Klaar.
Daar is het RIVM (en geen enkel instantie) op dit moment niet geschikt voor. Enige die dat snel kan opzetten is Pfizer, maar ook dan ben je maanden verder.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 09:40 schreef Predator40 het volgende:
[..]
het RIVM kan beter daar onderzoek naar doen dan naar zaken die al bekend zijn.
maar dat zal wel vrij moeilijk zijn
Normaal was die Friedrich juist wel iemand met een stel hersenen. Kan mij nog wel een paar goede artikelen van hem herinneren tijdens 1e golf, dus ben sowieso wel verbaasd dat hij nu dit zegt.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 09:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
Eens maar Dr. Friedrich kenden we nog niet en blijkbaar vindt hij dat vervelend want hij zit toch al een tijdje in het OMT.
een mooie bijkomstigheid als we van de corona af zijn is het over elkaar heen rollen van belangrijkheid van de diverse experts wat dan ook stoptquote:Op vrijdag 15 januari 2021 09:49 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Normaal was die Friedrich juist wel iemand met een stel hersenen. Kan mij nog wel een paar goede artikelen van hem herinneren tijdens 1e golf, dus ben sowieso wel verbaasd dat hij nu dit zegt.
Jaap is de meest belangrijkequote:Op vrijdag 15 januari 2021 09:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
een mooie bijkomstigheid als we van de corona af zijn is het over elkaar heen rollen van belangrijkheid van de diverse experts
Zouden ze dit mee moeten nemen bij het vaccineren?quote:Op vrijdag 15 januari 2021 08:55 schreef Monolith het volgende:
Die mogelijkheid wordt toch al verkend meen ik laatst gelezen te hebben.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:03 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Zouden ze dit mee moeten nemen bij het vaccineren?
Dus als je al een positieve test hebt gehad, dat je dan maar even wacht met je vaccin?
Ik dacht bijna aan paintballen en dan een doelquote:Op vrijdag 15 januari 2021 09:44 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Met die mist erbij en de verlaten speeltuin lijkt het zo uit een Fallout game te komen.
Ik moest gisteren in het winkelcentrum zijn om een pakketje op te halen. Ik was er maanden niet geweest, maar wat een desolate omgeving.
Alleen de paar supermarkten waren open en de Bruna om je pakket op te halen.
Er hingen groepjes pubers rond. Blowend, beetje uitdagen. Snap dat wel, ik zou me ook de tandjes vervelen als ik nu zestien zou zijn.
Dat lijkt me logistiek nog een grotere nachtmerriequote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:03 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dus als je al een positieve test hebt gehad, dat je dan maar even wacht met je vaccin?
Omdat ie Duits was en in Groningen zat (waar minder gevallen waren) leek het algauw alsof hij de waarheid in pacht heeft. Maar dat is ook maar beperkt tot dat stukje onderwerp waar hij in gespecialiseerd is, en zelfs daar zullen de meningen nog over uiteenlopen.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 09:49 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Normaal was die Friedrich juist wel iemand met een stel hersenen. Kan mij nog wel een paar goede artikelen van hem herinneren tijdens 1e golf, dus ben sowieso wel verbaasd dat hij nu dit zegt.
Daar zijn ze naar aan het kijken.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:03 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Bij het maken van een afspraak wordt ook gevraagd naar zwangerschap, allergieen en andere relevante informatie. Dus zo lastig is het niet.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:09 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat lijkt me logistiek nog een grotere nachtmerrie
Laten we dat maar niet meenemen, dan krijg je uitzondering op uitzondering op uitzondering.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:03 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dankzij dat soort mensen zitten we straks met een avondklok opgescheept.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:18 schreef Predator40 het volgende:
onze familie snapt het ook echt niet, we hebben een tante in een verpleeghuis voor geestelijk gehandicapten in een woongroep (dus het is niet zo dat ze alleen zit ) en onze familie gaat er gewoon vrolijk op bezoek met steeds verschillende mensen, en 2 die mensen werken ook gewoon op kantoor omdat het kan....![]()
en dat terwijl ze binnen hele korte tijd gevaccineerd word ( vanaf de 18de starten ze daar al )
we waren al veel te laat met voorbereiden en er word al veel teveel last minute beslist/gewijzigdquote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:14 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Laten we dat maar niet meenemen, dan krijg je uitzondering op uitzondering op uitzondering.
Je weet immers niet hoeveel virus iemand gekregen heeft.
Wat mij betreft geen tijd verliezen.
Eerlijk is eerlijk, dat komt wel grotendeels door belangengroepjes die zich als activisten gedragen.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:19 schreef Predator40 het volgende:
[..]
we waren al veel te laat met voorbereiden en er word al veel teveel last minute beslist/gewijzigd
Zag ze hier in Groningen wel eens rondrijden in karretjes met grote schermen op de achterkant. Ze laten lopen in het winterweer is wel bijzonder wreed. Het zal je bijbaantje maar zijn.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 09:39 schreef RipCity het volgende:
[ afbeelding ]
Hij was in de 1e golf de man van het UMCG die van het landelijke testbeleid afstapte en zijn personeel meer testte dan elders. En het daardoor aan de stok kreeg met Hugo.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 09:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
Eens maar Dr. Friedrich kenden we nog niet en blijkbaar vindt hij dat vervelend want hij zit toch al een tijdje in het OMT.
Kun je ze namens mij bedanken?quote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:18 schreef Predator40 het volgende:
onze familie snapt het ook echt niet, we hebben een tante in een verpleeghuis voor geestelijk gehandicapten in een woongroep (dus het is niet zo dat ze alleen zit ) en onze familie gaat er gewoon vrolijk op bezoek met steeds verschillende mensen, en 2 die mensen werken ook gewoon op kantoor omdat het kan....![]()
en dat terwijl ze binnen hele korte tijd gevaccineerd word ( vanaf de 18de starten ze daar al )
maar ondertussen is de levering van de vaccins gewoon de bottleneck dus heeft dat weinig invloedquote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:19 schreef Predator40 het volgende:
[..]
we waren al veel te laat met voorbereiden en er word al veel teveel last minute beslist/gewijzigd
En dan heb je het nog niet eens gehad over de mogelijkheid dat een mutatie die richting vaccinresistentie gaat zo makkelijker voet aan de grond krijgt na de eerste dose.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 09:48 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Daar is het RIVM (en geen enkel instantie) op dit moment niet geschikt voor. Enige die dat snel kan opzetten is Pfizer, maar ook dan ben je maanden verder.
Onderzoek is te laat voor denk ik, gewoon niet doen.
Dat klein beetje winst wat je daarmee kan pakken weegt echt niet op tegen alle risico die je weer loopt.
Kan je straks bijvoorbeeld 100.000 mensen 1 vaccin toedienen in plaats van 50.000 twee vaccins en dan blijkt het 50% minder effectief te zijn en heb je totaal geen winst.
Wat als na zes weken blijkt dat die 100.000 mensen na een tweede vaccinatie niet de beoogde 95% maar bijvoorbeeld 75% bescherming halen? Nog een derde shot? Pech? Oops?
Spelen met vuur en ik zal echt weigeren om een vaccin te nemen als ze gaan experimenteren.
Het i
Als de huisartsenvereniging (LHV) in overleg is het met RIVM en MinVWS en huisartsen weten van niets is dat de fout van de LHV. Daar kunnen we naar het RIVM/MinVWS over wijzen, maar veel meer dan dat kunnen we niet. LHV moet namelijk de belangen van huisartsen behartigen en dat doorcommuniceren aan alle huisartsen en eventueel protocollen opstellen enzo. Dat wordt niet door MinVWS zelf gedaan zou je zeggen. Net als dat ziekenhuizen ook zelf plannen moesten maken.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:24 schreef Predator40 het volgende:
[..]
niet alleen....maar dat mag niet gezegd worden hier
Afgelopen week is er weer een wijziging geweest voor de gehandicapten verzorgers thuis, de organisatie ( SVB ) wist vorige week nog van niks, en nu moeten ze de uitnodigingen binnen een paar weekjes gaan voorbereiden
Mja, ben het met je eens dat de regering, RIVM etc allemaal steken laten vallen, maar ook die organisaties zelf mogen wel even hun hersenen laten kraken hoor.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:24 schreef Predator40 het volgende:
[..]
niet alleen....maar dat mag niet gezegd worden hier
Afgelopen week is er weer een wijziging geweest voor de gehandicapten verzorgers thuis, de organisatie ( SVB ) wist vorige week nog van niks, en nu moeten ze de uitnodigingen binnen een paar weekjes gaan voorbereiden
ik zeg alleen dat er nog heel veel word veranderd en dat sommigen organisaties er nu pas bij worden betrokken.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als de huisartsenvereniging (LHV) in overleg is het met RIVM en MinVWS en huisartsen weten van niets is dat de fout van de LHV. Daar kunnen we naar het RIVM/MinVWS over wijzen, maar veel meer dan dat kunnen we niet.
Ik zat er inderdaad ook aan te denken, maar op dit moment hebben ongeveer 3 miljoen Nederlanders een besmetting doorgemaakt. Veel is onder de radar dus en ten tweede zullen de meeste besmettingen wel voorkomen onder de groep waarbij er pas gevaccineerd zal worden als er al redelijke voorraden zijn (lees niet kwetsbare groepen, onder de 60). Dus eigenlijk maakt het denk ik niet zoveel uit.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:03 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Oh maar eigenlijk ben ik vrij serieus in deze. Je geeft het RIVM/de overheid werkelijk van alles de schuld, maar merkt aan de andere kant fijntjes op dat het in de praktijk allemaal wat genuanceerder ligt.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:25 schreef Predator40 het volgende:
[..]
kan je ophouden met dat getrol/gezuig ? bij voorbaat dank
Maar je baseert dat nergens op.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:29 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik zeg alleen dat er nog heel veel word veranderd en dat sommigen organisaties er nu pas bij worden betrokken.
in dit geval heeft het weinig met de LHV te maken trouwens
Nee weet ik, in jouw voorbeeld niet, maar in het voorbeeld van de huisartsen. In jouw geval lijkt me het meest logisch dat de huisarts een rol speelt, dus dat het indirect wel invloed heeft.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:29 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik zeg alleen dat er nog heel veel word veranderd en dat sommigen organisaties er nu pas bij worden betrokken.
in dit geval heeft het weinig met de LHV te maken trouwens
Het SVB weet pas sinds een paar dagen dat hun de uitnodigingen moeten versturen naar de gehandicapten verzorgers thuis die onder een PGB worden betaald. en waarschijnlijk is die groep begin feb aan de beurt.quote:
Met welk vaccin worden die gevaccineerd? Moderna?quote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:32 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Het SVB weet pas sinds een paar dagen dat hun de uitnodigingen moeten versturen naar de gehandicapten verzorgers thuis die onder een PGB worden betaald. en waarschijnlijk is die groep begin feb aan de beurt.
bijvoorbeeld
bedanken, of vragen waar ze in hemelsnaam mee bezig zijn ?quote:
Pfizer of Oxford ( bij de GGD )quote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:33 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Met welk vaccin worden die gevaccineerd? Moderna?
Bedanken was sarcastisch bedoeld. Bedankt voor de avondklok zegmaarquote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:34 schreef Predator40 het volgende:
[..]
bedanken, of vragen waar ze in hemelsnaam mee bezig zijn ?
dan is de familie weer boos op mij...."want het mag toch gewoon"
SVB had dit al lang klaar moeten hebben. Hoe moeilijk kan het zijn? We zitten in 2021 en kunnen niet met één of twee drukken op de knop een lijst uitprinten met al die namen en adressen?quote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:32 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Het SVB weet pas sinds een paar dagen dat hun de uitnodigingen moeten versturen naar de gehandicapten verzorgers thuis die onder een PGB worden betaald. en waarschijnlijk is die groep begin feb aan de beurt.
bijvoorbeeld
en dan zich ook van geen schuld bewust zijn he.....dat is nog het ergstequote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Bedanken was sarcastisch bedoeld. Bedankt voor de avondklok zegmaar
Maar idd, zulke heb ik ook in mn omgeving. Om gek van te worden.
Het SVB beheerd alleen de contracten en betaald alleen maar de zorgverleners uit he....verder niksquote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:36 schreef Evenstar het volgende:
[..]
SVB had dit al lang klaar moeten hebben. Hoe moeilijk kan het zijn? We zitten in 2021 en kunnen niet met één of twee drukken op de knop een lijst uitprinten met al die namen en adressen?
Ik word hier echt chagrijnig van ... kom op zeg (niet richting jou, maar gewoon in het algemeen dat men overal zo moeilijk over doet).
Overheid: We moeten binnenkort meer testen en testcapaciteit gaat omhoog.
GGD een paar weken later: Oh, we hoorden pas maandag dat wij testcapaciteit moesten verhogen
Overheid in december: Gehandicapten horen bij de eerste groepen:
Instanties halverwege januari: Oh, we hoorden pas nu dat wij uitnodigingen moesten sturen.
Ja daaaag .... kunnen wel hele tijd de overheid, RIVM en de Jonge op de kop geven, maar het hele systeem is door en door rot en te dom voor woorden.
Dan hebben zij toch een database?:quote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:39 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Het SVB beheerd alleen de contracten en betaald alleen maar de zorgverleners uit he....verder niks
hoe moeten ze weten dat HUN de uitnodigingen moeten gaan versturen voor vaccinaties ?
In eerste instantie was het de bedoeling om kwetsbaren EN hun zorgverleners via de huisarts op te roepen
p.s hier heeft het RIVM totaal niks mee te maken
en blijkbaar hebben we ook een europa voor niks ......quote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:40 schreef Evenstar het volgende:
Hoop echt dat wij hiervan leren en iets gaan regelen voor een eventuele volgende crisis. Er moet een soort van crisishoofd komen die samen met de regering en onder toezicht van de Tweede Kamer de touwtjes in handen neemt en alle instanties aanstuurt. Dit decentrale geneuzel werkt niet in zo'n situatie.
Iedereen kijkt elkaar aan en niemand wil de kar trekken, maar gewoon achterover leunen in het karretje zelf.
NU is dat bekend ja.....quote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:40 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dan hebben zij toch een database?:
Klik, print, in envelop, klaar .... Werk even twee dagen extra en het is klaar. We zitten in een noodsituatie.
Tsja, genoeg mensen die niks met EU willen. Als je constant tegen de EU gaat schoppen kan je nu niet opeens verwachten dat de EU het voor ons gaat oplossen natuurlijk.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:41 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en blijkbaar hebben we ook een europa voor niks ......
En waar zeg ik dat dat het geval zou zijn?quote:Op vrijdag 15 januari 2021 09:24 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja ho, van de vaccins is nog niet bekend of ze ook beschermen tegen verspreiding.
Zou mooi zijn als Israel hier ook onderzoek naar zou doen. Maar ik zie het er niet zo snel bij staan. Wat gisteren al hier verteld is, heeft Israel een deal met Pfizer om onderzoek te verrichten naar de werking van hun vaccin. Dat wordt uitgevoerd door Clalit Health Services onder leiding van Ran Balicer. Gistermiddag even gegoogled, dat zou dan om dit onderzoek kunnen gaan. Maar dat gaat dus een jaar duren.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 09:48 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Daar is het RIVM (en geen enkel instantie) op dit moment niet geschikt voor. Enige die dat snel kan opzetten is Pfizer, maar ook dan ben je maanden verder.
Onderzoek is te laat voor denk ik, gewoon niet doen.
Dat klein beetje winst wat je daarmee kan pakken weegt echt niet op tegen alle risico die je weer loopt.
Kan je straks bijvoorbeeld 100.000 mensen 1 vaccin toedienen in plaats van 50.000 twee vaccins en dan blijkt het 50% minder effectief te zijn en heb je totaal geen winst.
Wat als na zes weken blijkt dat die 100.000 mensen na een tweede vaccinatie niet de beoogde 95% maar bijvoorbeeld 75% bescherming halen? Nog een derde shot? Pech? Oops?
Spelen met vuur en ik zal echt weigeren om een vaccin te nemen als ze gaan experimenteren.
Het i
Covid-19 Vaccine Effectiveness in Healthcare Personnel in Clalit Health Services in Israel (CoVEHPI) (CoVEHPI)quote:In return, Pfizer will receive anonymised data about consequences of the inoculations, side effects, efficacy, and the amount of time it takes to develop antibodies, according to different types of population, age, gender, pre-existing conditions, and other factors.
Israel’s Ministry of Health has also secured six million doses of the Moderna COVID vaccine, with the first delivery arriving this month.
Why it matters
Results from this huge research will serve to set vaccination strategies in the rest of the world and assist pharmaceutical companies in continuing R&D for coronavirus vaccinations and other treatments. Data will also be shared with the World Health Organisation (WHO).
Misschien maakt het wel onderdeel van dit onderzoek uit (uitstellen van de tweede prik), maar ik lees het niet zo snel terug. Er staat in het artikel wel dat dit onderzoek mee kan bepalen wat de vaccinatiestrategie kan/moet worden, dus dat maakt wel nieuwsgierig wat dat betreft.quote:Although clinical trials for approved COVID-19 vaccines demonstrated efficacy of the vaccine in preventing symptomatic infection, many questions about vaccine effectiveness, such as the effectiveness of COVID-19 vaccine in preventing asymptomatic infection, a surrogate for transmission, and duration of protection, can only be evaluated in real-world trials. The objective of the study is to evaluate COVID-19 vaccine effectiveness (Pfizer vaccine, and, if available, Moderna vaccine) in preventing infection in healthcare personnel in Israel. HCP who are Clalit members and working in Soroka, Beilinson, Meir, Haemek, Kaplan and Schneider hospitals, 18 years or older, and eligible to get COVID-19 vaccine according to Ministry of Health guidelines, will be recruited, regardless of their intention to get the COVID-19 vaccine. A baseline serology sample and respiratory sample will be collected. Participants will be asked to provide a respiratory sample weekly for 3 months, and then monthly for the remainder of the study. Participants will also have blood drawn at 1 month, 3 months, 6 months, 9 months and 12 months. Respiratory samples will be tested for SARS-CoV-2 by RT-PCR; serology will be tested for SARS-CoV-2 antibodies. The study will last for 12 months. For each participant, data will be extracted from the Electronic Medical Record for the period of the study and retrospectively from 2010.
Dat is eigenlijk hetgene dat ik de meeste instanties het meest kwalijk kan nemen. De werkdagen stoppen in veel gevallen gewoon om 5 uur. Voor een persoon snap ik dat wel, maar die teams wil je in die crisisstructuur gewoon opschalen dat ze 24/5 of 24/7 door knallen. Op zn minst 12/5 ofzo.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:40 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dan hebben zij toch een database?:
Klik, print, in envelop, klaar .... Werk even twee dagen extra en het is klaar. We zitten in een noodsituatie.
Ze hebben in Israel al een onderzoek gedaan onder 200.000 gevaccineerden, 33% minder verspreiding 2 weken na het EERSTE shot.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 09:24 schreef BlackLining het volgende:
[..]
[..]
Hier lijkt er, maar de bewoording laat flink wat ruimte over, geen of minder bescherming tegen verspreiding te zijn.
Niet te vroeg juichen.
rond de 5M in het eerste kwartaal, dus voor 2.5M mensenquote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:44 schreef Anton91 het volgende:
Heeft iemand berichten gezien over hoeveel AstraZeneca zou kunnen leveren als ze goedgekeurd worden? Dat 4.5mil de planning is weet ik, maar geen idee hoeveel ze per keer kunnen leveren en of dat gehaald kan worden. Het vaccineren loopt nu nog wel stroef, maar dat heeft volgens mij vooral te maken met hoeveel er beschikbaar is.
Zeker mooi, helaas hanteren wij niet dezelfde snelheid met vaccineren dus bij ons zal het wat langer duren.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:45 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Ze hebben in Israel al een onderzoek gedaan onder 200.000 gevaccineerden, 33% minder verspreiding 2 weken na het EERSTE shot.
als dat zo is, is het aardig JUICHEN !![]()
Ja 4.5 mil is inderdaad de planning, maar juist omdat dat nog kan veranderen. Er komen vast ook nog grote veranderingen in Q2 ten op zichte van de geplande hoeveelheden en wat we krijgen.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:47 schreef Predator40 het volgende:
[..]
rond de 5M in het eerste kwartaal, dus voor 2.5M mensen
De eu deed gewoon wat men eigenlijk wou bij nationale problemen, namelijk niksquote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:42 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Tsja, genoeg mensen die niks met EU willen. Als je constant tegen de EU gaat schoppen kan je nu niet opeens verwachten dat de EU het voor ons gaat oplossen natuurlijk.
200.000 zullen we toch al in feb op zitten mag ik hopenquote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:50 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Zeker mooi, helaas hanteren wij niet dezelfde snelheid met vaccineren dus bij ons zal het wat langer duren.
Hoe snel kunnen zij leveren als het zou worden goed gekeurd op 29 januari?quote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:47 schreef Predator40 het volgende:
[..]
rond de 5M in het eerste kwartaal, dus voor 2.5M mensen
meer is er nog niet bekend ?
8 februari staat nu als start datum voor het prikken met het Oxford vaccin.
Zag eergisteren een bericht voorbij komen dat ze snel kunnen leveren en de planning is 4.5mil dosis. Maarja, dat is de planning...quote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hoe snel kunnen zij leveren als het zou worden goed gekeurd op 29 januari?
"heel snel" volgens de fabrikant.....quote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hoe snel kunnen zij leveren als het zou worden goed gekeurd op 29 januari?
Same. Ik ga eens in de twee weken op zaterdagavond bij een vriend op bezoek, die woont net als ik ook alleen en werkt ook al sinds maart thuis. Ik denk dat ik dat er ook op blijf wagen als er een avondklok komt...quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:30 schreef Discombobulate het volgende:
Ik ga het als alleenstaande het gewoon er op wagen als ik 1 avond in de week naar een vriend wil. Laat me dat niet afpakken. Lekker makkelijk als je een gezin of vriendin hebt waarmee je samenwoont.
Mooi is dat altijd ja. De EU geen verantwoordelijkheid willen geven maar vervolgens wel "zie je wel, de EU doet niets" roepenquote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:42 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Tsja, genoeg mensen die niks met EU willen. Als je constant tegen de EU gaat schoppen kan je nu niet opeens verwachten dat de EU het voor ons gaat oplossen natuurlijk.
En dan zijn we toch weer terug bij rutte en de jonge (en voorgangers), die de afgelopen 10 jaar het systeem zo diep mogelijk hebben uitgehold door een stapeling van bezuinigingen op alles.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:36 schreef Evenstar het volgende:
Ja daaaag .... kunnen wel hele tijd de overheid, RIVM en de Jonge op de kop geven, maar het hele systeem is door en door rot en te dom voor woorden.
In normale situaties werkt het gewoon prima, is het goedkoop, duurzaam etc.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:54 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
En dan zijn we toch weer terug bij rutte en de jonge (en voorgangers), die de afgelopen 10 jaar het systeem zo diep mogelijk hebben uitgehold door een stapeling van bezuinigingen op alles.
Ben wel blij dat in mijn vriendengroep de logeerbedden al klaar worden gezet.quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:30 schreef Discombobulate het volgende:
.. day vervolgens over 20 jaar weer wegbezuinigd wordt omdat het te veel geld kost voor iets dat niet gebruikt wordtquote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:55 schreef Evenstar het volgende:
[..]
In normale situaties werkt het gewoon prima, is het goedkoop, duurzaam etc.
Echter is er nooit nagedacht over dit soort noodsituaties. Nu komt het (gelukkig) niet vaak voor, maar dit is hopelijk wel een eye-opener voor de overheid. Moet een plan komen om snel naar centraal aangestuurde crisisteam te kunnen schakelen.
Mwah, ook in de normale situatie begint het al te kraken aan alle kanten.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:55 schreef Evenstar het volgende:
[..]
In normale situaties werkt het gewoon prima, is het goedkoop, duurzaam etc.
Echter is er nooit nagedacht over dit soort noodsituaties. Nu komt het (gelukkig) niet vaak voor, maar dit is hopelijk wel een eye-opener voor de overheid. Moet een plan komen om snel naar centraal aangestuurde crisisteam te kunnen schakelen.
Het onderzoek in Israël is wel degelijk na het eerste shot. Kwam 33% minder verspreiding uit. Daar wordt dus wel onderscheid in gemaakt.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:51 schreef Cynicio het volgende:
Jammer dat in de data geen onderscheid gemaakt kan worden tussen mensen die één en mensen die al twee prikken hebben gehad. Misschien wat mierenneukerig van mij maar straks betekenen die relatieve cijfers (per 100 inwoners) dus een stuk minder doordat twee prikken per persoon worden geregistreerd.
Volgens mij is het zo dat ze de komende 6 weken iedereen 2x gaan inenten, dus binnen 3 weken zullen er wel 200k een vaccin hebben gehad, want je moet daarna nog 3 weken wachten voor de tweede prik.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:51 schreef Predator40 het volgende:
[..]
200.000 zullen we toch al in feb op zitten mag ik hopen
Dat valt allemaal wel mee hoor.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:54 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
En dan zijn we toch weer terug bij rutte en de jonge (en voorgangers), die de afgelopen 10 jaar het systeem zo diep mogelijk hebben uitgehold door een stapeling van bezuinigingen op alles.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |