Zag ze hier in Groningen wel eens rondrijden in karretjes met grote schermen op de achterkant. Ze laten lopen in het winterweer is wel bijzonder wreed. Het zal je bijbaantje maar zijn.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 09:39 schreef RipCity het volgende:
In Engeland lopen ze er zo bij in parken. Mensen met tv's op hun schouder met corona info![]()
[ afbeelding ]
Hij was in de 1e golf de man van het UMCG die van het landelijke testbeleid afstapte en zijn personeel meer testte dan elders. En het daardoor aan de stok kreeg met Hugo.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 09:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
Eens maar Dr. Friedrich kenden we nog niet en blijkbaar vindt hij dat vervelend want hij zit toch al een tijdje in het OMT.
Kun je ze namens mij bedanken?quote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:18 schreef Predator40 het volgende:
onze familie snapt het ook echt niet, we hebben een tante in een verpleeghuis voor geestelijk gehandicapten in een woongroep (dus het is niet zo dat ze alleen zit ) en onze familie gaat er gewoon vrolijk op bezoek met steeds verschillende mensen, en 2 die mensen werken ook gewoon op kantoor omdat het kan....![]()
en dat terwijl ze binnen hele korte tijd gevaccineerd word ( vanaf de 18de starten ze daar al )
maar ondertussen is de levering van de vaccins gewoon de bottleneck dus heeft dat weinig invloedquote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:19 schreef Predator40 het volgende:
[..]
we waren al veel te laat met voorbereiden en er word al veel teveel last minute beslist/gewijzigd
En dan heb je het nog niet eens gehad over de mogelijkheid dat een mutatie die richting vaccinresistentie gaat zo makkelijker voet aan de grond krijgt na de eerste dose.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 09:48 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Daar is het RIVM (en geen enkel instantie) op dit moment niet geschikt voor. Enige die dat snel kan opzetten is Pfizer, maar ook dan ben je maanden verder.
Onderzoek is te laat voor denk ik, gewoon niet doen.
Dat klein beetje winst wat je daarmee kan pakken weegt echt niet op tegen alle risico die je weer loopt.
Kan je straks bijvoorbeeld 100.000 mensen 1 vaccin toedienen in plaats van 50.000 twee vaccins en dan blijkt het 50% minder effectief te zijn en heb je totaal geen winst.
Wat als na zes weken blijkt dat die 100.000 mensen na een tweede vaccinatie niet de beoogde 95% maar bijvoorbeeld 75% bescherming halen? Nog een derde shot? Pech? Oops?
Spelen met vuur en ik zal echt weigeren om een vaccin te nemen als ze gaan experimenteren.
Het i
Als de huisartsenvereniging (LHV) in overleg is het met RIVM en MinVWS en huisartsen weten van niets is dat de fout van de LHV. Daar kunnen we naar het RIVM/MinVWS over wijzen, maar veel meer dan dat kunnen we niet. LHV moet namelijk de belangen van huisartsen behartigen en dat doorcommuniceren aan alle huisartsen en eventueel protocollen opstellen enzo. Dat wordt niet door MinVWS zelf gedaan zou je zeggen. Net als dat ziekenhuizen ook zelf plannen moesten maken.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:24 schreef Predator40 het volgende:
[..]
niet alleen....maar dat mag niet gezegd worden hier
Afgelopen week is er weer een wijziging geweest voor de gehandicapten verzorgers thuis, de organisatie ( SVB ) wist vorige week nog van niks, en nu moeten ze de uitnodigingen binnen een paar weekjes gaan voorbereiden
Mja, ben het met je eens dat de regering, RIVM etc allemaal steken laten vallen, maar ook die organisaties zelf mogen wel even hun hersenen laten kraken hoor.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:24 schreef Predator40 het volgende:
[..]
niet alleen....maar dat mag niet gezegd worden hier
Afgelopen week is er weer een wijziging geweest voor de gehandicapten verzorgers thuis, de organisatie ( SVB ) wist vorige week nog van niks, en nu moeten ze de uitnodigingen binnen een paar weekjes gaan voorbereiden
ik zeg alleen dat er nog heel veel word veranderd en dat sommigen organisaties er nu pas bij worden betrokken.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als de huisartsenvereniging (LHV) in overleg is het met RIVM en MinVWS en huisartsen weten van niets is dat de fout van de LHV. Daar kunnen we naar het RIVM/MinVWS over wijzen, maar veel meer dan dat kunnen we niet.
Ik zat er inderdaad ook aan te denken, maar op dit moment hebben ongeveer 3 miljoen Nederlanders een besmetting doorgemaakt. Veel is onder de radar dus en ten tweede zullen de meeste besmettingen wel voorkomen onder de groep waarbij er pas gevaccineerd zal worden als er al redelijke voorraden zijn (lees niet kwetsbare groepen, onder de 60). Dus eigenlijk maakt het denk ik niet zoveel uit.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:03 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Zouden ze dit mee moeten nemen bij het vaccineren?
Dus als je al een positieve test hebt gehad, dat je dan maar even wacht met je vaccin?
Oh maar eigenlijk ben ik vrij serieus in deze. Je geeft het RIVM/de overheid werkelijk van alles de schuld, maar merkt aan de andere kant fijntjes op dat het in de praktijk allemaal wat genuanceerder ligt.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:25 schreef Predator40 het volgende:
[..]
kan je ophouden met dat getrol/gezuig ? bij voorbaat dank
Maar je baseert dat nergens op.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:29 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik zeg alleen dat er nog heel veel word veranderd en dat sommigen organisaties er nu pas bij worden betrokken.
in dit geval heeft het weinig met de LHV te maken trouwens
Nee weet ik, in jouw voorbeeld niet, maar in het voorbeeld van de huisartsen. In jouw geval lijkt me het meest logisch dat de huisarts een rol speelt, dus dat het indirect wel invloed heeft.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:29 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik zeg alleen dat er nog heel veel word veranderd en dat sommigen organisaties er nu pas bij worden betrokken.
in dit geval heeft het weinig met de LHV te maken trouwens
Het SVB weet pas sinds een paar dagen dat hun de uitnodigingen moeten versturen naar de gehandicapten verzorgers thuis die onder een PGB worden betaald. en waarschijnlijk is die groep begin feb aan de beurt.quote:
Met welk vaccin worden die gevaccineerd? Moderna?quote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:32 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Het SVB weet pas sinds een paar dagen dat hun de uitnodigingen moeten versturen naar de gehandicapten verzorgers thuis die onder een PGB worden betaald. en waarschijnlijk is die groep begin feb aan de beurt.
bijvoorbeeld
bedanken, of vragen waar ze in hemelsnaam mee bezig zijn ?quote:
Pfizer of Oxford ( bij de GGD )quote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:33 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Met welk vaccin worden die gevaccineerd? Moderna?
Bedanken was sarcastisch bedoeld. Bedankt voor de avondklok zegmaarquote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:34 schreef Predator40 het volgende:
[..]
bedanken, of vragen waar ze in hemelsnaam mee bezig zijn ?
dan is de familie weer boos op mij...."want het mag toch gewoon"
SVB had dit al lang klaar moeten hebben. Hoe moeilijk kan het zijn? We zitten in 2021 en kunnen niet met één of twee drukken op de knop een lijst uitprinten met al die namen en adressen?quote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:32 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Het SVB weet pas sinds een paar dagen dat hun de uitnodigingen moeten versturen naar de gehandicapten verzorgers thuis die onder een PGB worden betaald. en waarschijnlijk is die groep begin feb aan de beurt.
bijvoorbeeld
en dan zich ook van geen schuld bewust zijn he.....dat is nog het ergstequote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Bedanken was sarcastisch bedoeld. Bedankt voor de avondklok zegmaar
Maar idd, zulke heb ik ook in mn omgeving. Om gek van te worden.
Het SVB beheerd alleen de contracten en betaald alleen maar de zorgverleners uit he....verder niksquote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:36 schreef Evenstar het volgende:
[..]
SVB had dit al lang klaar moeten hebben. Hoe moeilijk kan het zijn? We zitten in 2021 en kunnen niet met één of twee drukken op de knop een lijst uitprinten met al die namen en adressen?
Ik word hier echt chagrijnig van ... kom op zeg (niet richting jou, maar gewoon in het algemeen dat men overal zo moeilijk over doet).
Overheid: We moeten binnenkort meer testen en testcapaciteit gaat omhoog.
GGD een paar weken later: Oh, we hoorden pas maandag dat wij testcapaciteit moesten verhogen
Overheid in december: Gehandicapten horen bij de eerste groepen:
Instanties halverwege januari: Oh, we hoorden pas nu dat wij uitnodigingen moesten sturen.
Ja daaaag .... kunnen wel hele tijd de overheid, RIVM en de Jonge op de kop geven, maar het hele systeem is door en door rot en te dom voor woorden.
Dan hebben zij toch een database?:quote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:39 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Het SVB beheerd alleen de contracten en betaald alleen maar de zorgverleners uit he....verder niks
hoe moeten ze weten dat HUN de uitnodigingen moeten gaan versturen voor vaccinaties ?
In eerste instantie was het de bedoeling om kwetsbaren EN hun zorgverleners via de huisarts op te roepen
p.s hier heeft het RIVM totaal niks mee te maken
en blijkbaar hebben we ook een europa voor niks ......quote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:40 schreef Evenstar het volgende:
Hoop echt dat wij hiervan leren en iets gaan regelen voor een eventuele volgende crisis. Er moet een soort van crisishoofd komen die samen met de regering en onder toezicht van de Tweede Kamer de touwtjes in handen neemt en alle instanties aanstuurt. Dit decentrale geneuzel werkt niet in zo'n situatie.
Iedereen kijkt elkaar aan en niemand wil de kar trekken, maar gewoon achterover leunen in het karretje zelf.
NU is dat bekend ja.....quote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:40 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dan hebben zij toch een database?:
Klik, print, in envelop, klaar .... Werk even twee dagen extra en het is klaar. We zitten in een noodsituatie.
Tsja, genoeg mensen die niks met EU willen. Als je constant tegen de EU gaat schoppen kan je nu niet opeens verwachten dat de EU het voor ons gaat oplossen natuurlijk.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:41 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en blijkbaar hebben we ook een europa voor niks ......
En waar zeg ik dat dat het geval zou zijn?quote:Op vrijdag 15 januari 2021 09:24 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja ho, van de vaccins is nog niet bekend of ze ook beschermen tegen verspreiding.
Zou mooi zijn als Israel hier ook onderzoek naar zou doen. Maar ik zie het er niet zo snel bij staan. Wat gisteren al hier verteld is, heeft Israel een deal met Pfizer om onderzoek te verrichten naar de werking van hun vaccin. Dat wordt uitgevoerd door Clalit Health Services onder leiding van Ran Balicer. Gistermiddag even gegoogled, dat zou dan om dit onderzoek kunnen gaan. Maar dat gaat dus een jaar duren.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 09:48 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Daar is het RIVM (en geen enkel instantie) op dit moment niet geschikt voor. Enige die dat snel kan opzetten is Pfizer, maar ook dan ben je maanden verder.
Onderzoek is te laat voor denk ik, gewoon niet doen.
Dat klein beetje winst wat je daarmee kan pakken weegt echt niet op tegen alle risico die je weer loopt.
Kan je straks bijvoorbeeld 100.000 mensen 1 vaccin toedienen in plaats van 50.000 twee vaccins en dan blijkt het 50% minder effectief te zijn en heb je totaal geen winst.
Wat als na zes weken blijkt dat die 100.000 mensen na een tweede vaccinatie niet de beoogde 95% maar bijvoorbeeld 75% bescherming halen? Nog een derde shot? Pech? Oops?
Spelen met vuur en ik zal echt weigeren om een vaccin te nemen als ze gaan experimenteren.
Het i
Covid-19 Vaccine Effectiveness in Healthcare Personnel in Clalit Health Services in Israel (CoVEHPI) (CoVEHPI)quote:In return, Pfizer will receive anonymised data about consequences of the inoculations, side effects, efficacy, and the amount of time it takes to develop antibodies, according to different types of population, age, gender, pre-existing conditions, and other factors.
Israel’s Ministry of Health has also secured six million doses of the Moderna COVID vaccine, with the first delivery arriving this month.
Why it matters
Results from this huge research will serve to set vaccination strategies in the rest of the world and assist pharmaceutical companies in continuing R&D for coronavirus vaccinations and other treatments. Data will also be shared with the World Health Organisation (WHO).
Misschien maakt het wel onderdeel van dit onderzoek uit (uitstellen van de tweede prik), maar ik lees het niet zo snel terug. Er staat in het artikel wel dat dit onderzoek mee kan bepalen wat de vaccinatiestrategie kan/moet worden, dus dat maakt wel nieuwsgierig wat dat betreft.quote:Although clinical trials for approved COVID-19 vaccines demonstrated efficacy of the vaccine in preventing symptomatic infection, many questions about vaccine effectiveness, such as the effectiveness of COVID-19 vaccine in preventing asymptomatic infection, a surrogate for transmission, and duration of protection, can only be evaluated in real-world trials. The objective of the study is to evaluate COVID-19 vaccine effectiveness (Pfizer vaccine, and, if available, Moderna vaccine) in preventing infection in healthcare personnel in Israel. HCP who are Clalit members and working in Soroka, Beilinson, Meir, Haemek, Kaplan and Schneider hospitals, 18 years or older, and eligible to get COVID-19 vaccine according to Ministry of Health guidelines, will be recruited, regardless of their intention to get the COVID-19 vaccine. A baseline serology sample and respiratory sample will be collected. Participants will be asked to provide a respiratory sample weekly for 3 months, and then monthly for the remainder of the study. Participants will also have blood drawn at 1 month, 3 months, 6 months, 9 months and 12 months. Respiratory samples will be tested for SARS-CoV-2 by RT-PCR; serology will be tested for SARS-CoV-2 antibodies. The study will last for 12 months. For each participant, data will be extracted from the Electronic Medical Record for the period of the study and retrospectively from 2010.
Dat is eigenlijk hetgene dat ik de meeste instanties het meest kwalijk kan nemen. De werkdagen stoppen in veel gevallen gewoon om 5 uur. Voor een persoon snap ik dat wel, maar die teams wil je in die crisisstructuur gewoon opschalen dat ze 24/5 of 24/7 door knallen. Op zn minst 12/5 ofzo.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:40 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dan hebben zij toch een database?:
Klik, print, in envelop, klaar .... Werk even twee dagen extra en het is klaar. We zitten in een noodsituatie.
Ze hebben in Israel al een onderzoek gedaan onder 200.000 gevaccineerden, 33% minder verspreiding 2 weken na het EERSTE shot.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 09:24 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja ho, van de vaccins is nog niet bekend of ze ook beschermen tegen verspreiding.
[..]
Hier lijkt er, maar de bewoording laat flink wat ruimte over, geen of minder bescherming tegen verspreiding te zijn.
Niet te vroeg juichen.
rond de 5M in het eerste kwartaal, dus voor 2.5M mensenquote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:44 schreef Anton91 het volgende:
Heeft iemand berichten gezien over hoeveel AstraZeneca zou kunnen leveren als ze goedgekeurd worden? Dat 4.5mil de planning is weet ik, maar geen idee hoeveel ze per keer kunnen leveren en of dat gehaald kan worden. Het vaccineren loopt nu nog wel stroef, maar dat heeft volgens mij vooral te maken met hoeveel er beschikbaar is.
Zeker mooi, helaas hanteren wij niet dezelfde snelheid met vaccineren dus bij ons zal het wat langer duren.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:45 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Ze hebben in Israel al een onderzoek gedaan onder 200.000 gevaccineerden, 33% minder verspreiding 2 weken na het EERSTE shot.
als dat zo is, is het aardig JUICHEN !![]()
Ja 4.5 mil is inderdaad de planning, maar juist omdat dat nog kan veranderen. Er komen vast ook nog grote veranderingen in Q2 ten op zichte van de geplande hoeveelheden en wat we krijgen.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:47 schreef Predator40 het volgende:
[..]
rond de 5M in het eerste kwartaal, dus voor 2.5M mensen
De eu deed gewoon wat men eigenlijk wou bij nationale problemen, namelijk niksquote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:42 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Tsja, genoeg mensen die niks met EU willen. Als je constant tegen de EU gaat schoppen kan je nu niet opeens verwachten dat de EU het voor ons gaat oplossen natuurlijk.
200.000 zullen we toch al in feb op zitten mag ik hopenquote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:50 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Zeker mooi, helaas hanteren wij niet dezelfde snelheid met vaccineren dus bij ons zal het wat langer duren.
Hoe snel kunnen zij leveren als het zou worden goed gekeurd op 29 januari?quote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:47 schreef Predator40 het volgende:
[..]
rond de 5M in het eerste kwartaal, dus voor 2.5M mensen
meer is er nog niet bekend ?
8 februari staat nu als start datum voor het prikken met het Oxford vaccin.
Zag eergisteren een bericht voorbij komen dat ze snel kunnen leveren en de planning is 4.5mil dosis. Maarja, dat is de planning...quote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hoe snel kunnen zij leveren als het zou worden goed gekeurd op 29 januari?
"heel snel" volgens de fabrikant.....quote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hoe snel kunnen zij leveren als het zou worden goed gekeurd op 29 januari?
Same. Ik ga eens in de twee weken op zaterdagavond bij een vriend op bezoek, die woont net als ik ook alleen en werkt ook al sinds maart thuis. Ik denk dat ik dat er ook op blijf wagen als er een avondklok komt...quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:30 schreef Discombobulate het volgende:
Ik ga het als alleenstaande het gewoon er op wagen als ik 1 avond in de week naar een vriend wil. Laat me dat niet afpakken. Lekker makkelijk als je een gezin of vriendin hebt waarmee je samenwoont.
Het wordt nu wel echt heel uitzichtloos zeg...
Mooi is dat altijd ja. De EU geen verantwoordelijkheid willen geven maar vervolgens wel "zie je wel, de EU doet niets" roepenquote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:42 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Tsja, genoeg mensen die niks met EU willen. Als je constant tegen de EU gaat schoppen kan je nu niet opeens verwachten dat de EU het voor ons gaat oplossen natuurlijk.
En dan zijn we toch weer terug bij rutte en de jonge (en voorgangers), die de afgelopen 10 jaar het systeem zo diep mogelijk hebben uitgehold door een stapeling van bezuinigingen op alles.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:36 schreef Evenstar het volgende:
Ja daaaag .... kunnen wel hele tijd de overheid, RIVM en de Jonge op de kop geven, maar het hele systeem is door en door rot en te dom voor woorden.
In normale situaties werkt het gewoon prima, is het goedkoop, duurzaam etc.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:54 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
En dan zijn we toch weer terug bij rutte en de jonge (en voorgangers), die de afgelopen 10 jaar het systeem zo diep mogelijk hebben uitgehold door een stapeling van bezuinigingen op alles.
Ben wel blij dat in mijn vriendengroep de logeerbedden al klaar worden gezet.quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:30 schreef Discombobulate het volgende:
Ik ga het als alleenstaande het gewoon er op wagen als ik 1 avond in de week naar een vriend wil. Laat me dat niet afpakken. Lekker makkelijk als je een gezin of vriendin hebt waarmee je samenwoont.
Het wordt nu wel echt heel uitzichtloos zeg...
.. day vervolgens over 20 jaar weer wegbezuinigd wordt omdat het te veel geld kost voor iets dat niet gebruikt wordtquote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:55 schreef Evenstar het volgende:
[..]
In normale situaties werkt het gewoon prima, is het goedkoop, duurzaam etc.
Echter is er nooit nagedacht over dit soort noodsituaties. Nu komt het (gelukkig) niet vaak voor, maar dit is hopelijk wel een eye-opener voor de overheid. Moet een plan komen om snel naar centraal aangestuurde crisisteam te kunnen schakelen.
Mwah, ook in de normale situatie begint het al te kraken aan alle kanten.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:55 schreef Evenstar het volgende:
[..]
In normale situaties werkt het gewoon prima, is het goedkoop, duurzaam etc.
Echter is er nooit nagedacht over dit soort noodsituaties. Nu komt het (gelukkig) niet vaak voor, maar dit is hopelijk wel een eye-opener voor de overheid. Moet een plan komen om snel naar centraal aangestuurde crisisteam te kunnen schakelen.
Het onderzoek in Israël is wel degelijk na het eerste shot. Kwam 33% minder verspreiding uit. Daar wordt dus wel onderscheid in gemaakt.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:51 schreef Cynicio het volgende:
Jammer dat in de data geen onderscheid gemaakt kan worden tussen mensen die één en mensen die al twee prikken hebben gehad. Misschien wat mierenneukerig van mij maar straks betekenen die relatieve cijfers (per 100 inwoners) dus een stuk minder doordat twee prikken per persoon worden geregistreerd.
Volgens mij is het zo dat ze de komende 6 weken iedereen 2x gaan inenten, dus binnen 3 weken zullen er wel 200k een vaccin hebben gehad, want je moet daarna nog 3 weken wachten voor de tweede prik.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:51 schreef Predator40 het volgende:
[..]
200.000 zullen we toch al in feb op zitten mag ik hopen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |