abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197417715
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 23:46 schreef VoMy het volgende:

[..]

Nee, het vaccin werkt al maar bij 95% van de bevolking, dus je hebt nog steeds 5% van de ouderen die kwetsbaar is. Bij een goede coronapiek kan je met de 5% van die kwetsbaren - 5% van 4 miljoen is 200.000 - nog gemakkelijk de zorg overspoelen, als maar een significant deel van die mensen redelijk gelijktijdig besmet raakt. Bovendien weet je niet hoezeer de gewone bevolking er uiteindelijk onder kan lijden als het virus vrijuit rond kan gaan, een enorme aanwezigheid van corona kan ook daar nog wel slachtoffers maken.
Maar ziek worden als iemand een vaccin heeft gehad kan wel een groot impact hebben op het verloop van de ziekte. Volgens mij kwam niemand van de mensen die ziek werden in de testgroep van AZ in het ziekenhuis.
  donderdag 14 januari 2021 @ 23:47:34 #52
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197417718
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 23:39 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig, maar dat lijkt mij nu even niet het allerbelangrijkste, die onderzoeken of studies vinden echt wel plaats bij de farmaceuten, maar laat de prioriteit even liggen waar hij nu moet liggen, zo snel mogelijk beschikbaar krijgen van vaccins, en het van kwetsbaar en van oud naar jong vaccineren, tegen de tijd dat je kinderen kunt vaccineren met de overgebleven vaccins is het onderzoek waarschijnlijk al ver genoeg gevorderd en kun je er wellicht alsnog toe overgaan.

Misschien moeten we maar eens een tijdelijk lockdown voor alle experts in de MSM overwegen om al die ruis op de lijn een tijdje weg te nemen.
Ik ga benieuwd zijn of er ouders zijn die hun kinderen ter beschikking willen stellen van de baanbrekende wetenschap. Dit nog los dat dit volgens de universele rechten van de mens niet eens kan/mag worden getest.
Zeker wanneer uit en te na is aangetoond, dat gezonde kinderen zelf geen risico hebben bij/voor Covid19.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_197417725
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 23:45 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ten eerste kan niet iedereen gevaccineerd worden en ten tweede zijn het niet alleen de kwetsbare mensen die ziek worden en in het ziekenhuis terecht komen. Daarbij nog de economische impact van, pak hem beet, 11 miljoen mensen die potentieel nog covid kunnen krijgen en ziek kunnen worden.
Griepprik is toch ook te vragen bij de huisarts, maarehm, zolang alles vrijwillig gaat dan zou je moeten kunnen stellen dat die stelling er eigenlijk niet toe doet.

Ik ben verder liberaal, eigen risico. ^O^
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_197417733
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 23:42 schreef Molo het volgende:

[..]

Dat hoeft elkaar toch helemaal niet te bijten qua onderzoek?
Dat zeg ik ook niet, maar het is wel weer extra ruis op de lijn, ruis die je nu eigenlijk niet kunt gebruiken.
Laat de discussies en de vraagstukken liever gaan over hoe je de vaccinaties aan gaat pakken, hoe je gaat opschalen, wat men te wachten staat, etc.

Maar goed, er waren weer wat deskundigen en OMT leden die een vrije avond hadden, en ze hadden deze week zich nog niet uitgelaten in de media, en ze kregen een appje van Nieuwsuur of ze zin hadden om weer wat te roepen :)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 14 januari 2021 @ 23:49:18 #55
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197417742
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 23:47 schreef trein2000 het volgende:
Ik kijk even naar Op1, maar als ik die Bruls hoor is de avondklok nog ver weg hoor.
Is Bruls nu opeens de nuchtere burgemeester?
Antifa
pi_197417743
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 23:48 schreef ludovico het volgende:

[..]

Griepprik is toch ook te vragen bij de huisarts, maarehm, zolang alles vrijwillig gaat dan zou je moeten kunnen stellen dat die stelling er eigenlijk niet toe doet.

Ik ben verder liberaal, eigen risico. ^O^
Die stelling doet er wel toe want dat zijn gewoon de feiten.
pi_197417748
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 23:49 schreef VoMy het volgende:

[..]

De kroegen zijn dicht, he? ;)
  donderdag 14 januari 2021 @ 23:49:44 #58
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197417751
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 23:42 schreef Predator40 het volgende:
mijn vrouw en kennis van ons hadden net de discussie trouwens waarom alle gezonde mensen ook gevaccineerd moeten worden.

waarom niet alleen ALLE kwetsbare en 60 plussers, dan zijn we toch aardig klaar ?!
+/- 6 miljoen mensen + iedereen die het al gehad heeft.

Je kan niet alle kwetsbare personen vaccineren. Sommigen zijn net kwetsbaar omdat hun immuunsysteem niet goed werkt.
are we infinite or am I alone
pi_197417758
quote:

[..]

Nee, het vaccin werkt al maar bij 95% van de bevolking, dus je hebt nog steeds 5% van de ouderen die kwetsbaar is. Bij een goede coronapiek kan je met de 5% van die kwetsbaren - 5% van 4 miljoen is 200.000 - nog gemakkelijk de zorg overspoelen, als maar een significant deel van die mensen redelijk gelijktijdig besmet raakt. Bovendien weet je niet hoezeer de gewone bevolking er uiteindelijk onder kan lijden als het virus vrijuit rond kan gaan, een enorme aanwezigheid van corona kan ook daar nog wel slachtoffers maken.
Je mag natuurlijk uitgaan van een doemscenario, maar laten we de effecten van de vrijwillige vaccinaties afwachten, allicht krijgt de zorg meer dan genoeg adem voor de toekomst.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_197417762
quote:
4s.gif Op donderdag 14 januari 2021 23:47 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Haphap. :*

Overigens weiger ik categorisch Duits te lezen. Conversatiemethoden welke zelfstandig naamwoorden nodeloos met een hoofdletter te schrifte brengen kan ik echt niet serieus nemen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
'Dementiert' betekent overigens 'ontkent'. En niet dement.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197417766
quote:

[..]

Overigens is het eigenlijk max 1% van die 5% die overblijft. Niet de hele 5% zal in het ziekenhuis komen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197417771
quote:

[..]

Zegt dat er eerst maar eens een verhaal moet komen, wat willen we concreet bereiken en hoe helpt de avondklok daarbij en begint vervolgens over lastige handhaving door de vele noodzakelijke uitzonderingen.
zie email 27 oktober
  donderdag 14 januari 2021 @ 23:51:36 #63
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197417772
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 23:48 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet, maar het is wel weer extra ruis op de lijn, ruis die je nu eigenlijk niet kunt gebruiken.
Laat de discussies en de vraagstukken liever gaan over hoe je de vaccinaties aan gaat pakken, hoe je gaat opschalen, wat men te wachten staat, etc.

Maar goed, er waren weer wat deskundigen en OMT leden die een vrije avond hadden, en ze hadden deze week zich nog niet uitgelaten in de media, en ze kregen een appje van Nieuwsuur of ze zin hadden om weer wat te roepen :)
Ik zou niet weten waarom dat voor ruis zou zorgen.
Zoek uit wat er uit te zoeken is, hoe meer hoe beter, want we willen analyseren en uit die crisis met zijn allen.
Wel heb je regie nodig om helderheid en overzicht te houden in die zogenaamde ruis. Maar dat is wat anders dan maar minder onderzoek doen omdat het dan te complex wordt voor Hans die de tv aanzet om 20 uur

En dat laatste, tsja, er zijn veel waarheden, veel perspectieven en veel tv zenders. Ik zet lekker niks aan, heb ik er ook geen last van. Maar zit zeker niet te wachten op de Noord Koreaanse staatsomroep die lekker eenduidig één scenario schetst, want de wereld en dit vraagstuk ís nu eenmaal complex
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_197417773
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 23:49 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Die stelling doet er wel toe want dat zijn gewoon de feiten.
Moeten?

Dus jezelf laten vaccineren is een plicht?
pi_197417788
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 23:49 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Je kan niet alle kwetsbare personen vaccineren. Sommigen zijn net kwetsbaar omdat hun immuunsysteem niet goed werkt.
Ah, dat is echter een interessant fenomeen, je zou denken dat mensen die immuno gecompromitteerd zijn meer problemen hebben met covid maar dat blijkt niet het geval te zijn, althans in de studie in dit artikel.

https://arstechnica.com/s(...)its-still-confusing/
pi_197417799
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 23:51 schreef ludovico het volgende:

[..]

Moeten?

Dus jezelf laten vaccineren is een plicht?
Nee, en dat zeg ik ook niet.
  donderdag 14 januari 2021 @ 23:53:55 #67
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197417806
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 23:45 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ten eerste kan niet iedereen gevaccineerd worden en ten tweede zijn het niet alleen de kwetsbare mensen die ziek worden en in het ziekenhuis terecht komen. Daarbij nog de economische impact van, pak hem beet, 11 miljoen mensen die potentieel nog covid kunnen krijgen en ziek kunnen worden.
Dit aspect is redelijk te verwaarlozen als risico, zolang maar niet iedereen op hetzelfde moment ziek wordt.

Vooralsnog is/was de hele beschermingsaanpak vooral gericht om te voorkomen dat de "zorg" wordt overspoeld door mensen die imo al eigenlijk al "ziek*" zijn te noemen.

*Ziek niet als verwijt noch diskwalificatie maar mensen die constante medische zorg en/of voortdurende behandeling behoeven.
  donderdag 14 januari 2021 @ 23:57:23 #68
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197417851
Ik heb zin in sangria op het strand O+

* Molo denkt aan een vakantie aan het Veluwemeer
  donderdag 14 januari 2021 @ 23:58:10 #69
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197417857
Iemand nog het advies van de Gezondheidsraad gelezen trouwens? Over testresultaten inzetten om een overheidsgebouw of restaurant te mogen bezoeken?
pi_197417858
quote:

[..]

En nu pleit ie voor perspectief. Zoek de bingokaart er maar weer bij.
zie email 27 oktober
pi_197417860
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 23:57 schreef Molo het volgende:

Ik wil ook vakantie. Lekker zonnetje, glaasje wijn. Zucht.
Ik hoop op april.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197417864
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 23:57 schreef Molo het volgende:

Veluwemeer/Veluwe is zeker lekker vertoeven hoor
nu alleen nog niet, pleuriskou
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197417871
Ik heb zin in dit

donderdag 14 januari 2021 @ 23:59:27 #74
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197417878
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 23:47 schreef trein2000 het volgende:
Ik kijk even naar Op1, maar als ik die Bruls hoor is de avondklok nog ver weg hoor.
Juridisch dichterbij dan menigeen zou denken en de Tweede Kamer heeft de mogelijke inzet daarvan, helaas niet geblokkeerd.
Bruls zelf ziet vooral - terecht - problemen in de uitvoering. Een avondklok die onevenredig moet worden gehandhaafd, zal averechts uitwerken.

Het netto effect van een avondklok die alleen bezoek zal treffen, lijkt mij sws niet te kwantificeren. Avondbezoek verschuift dan simpel, intensiever, naar overdag. Wat met thuiswerken dan sws makkelijker is te realiseren.
pi_197417884
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 23:59 schreef _serial_ het volgende:
Ik heb zin in dit

[ afbeelding ]
2022 misschien
  donderdag 14 januari 2021 @ 23:59:50 #76
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197417885
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 23:58 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik hoop op april.
Ik denk dat ik maar een paar pakkend schelpenzand ga kopen en wat karton enzo, wat creativiteit en kachel hoog en net doen of we op Mallorca zijn :')
pi_197417890
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 23:50 schreef capricia het volgende:

[..]

'Dementiert' betekent overigens 'ontkent'. En niet dement.
Dank voor het archiveren van mijn verwijderde rant jegens het Duits. _O_ Vond hem wel aardig gevonden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_197417896
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 14:44 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Je bent laat vandaag. :{
Present. :D
  vrijdag 15 januari 2021 @ 00:00:30 #79
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197417897
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 23:58 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Veluwemeer/Veluwe is zeker lekker vertoeven hoor
nu alleen nog niet, pleuriskou
Ik was er twee weken terug, glühweintje erbij, was fijn, maar ondanks geen fan van hitte, toch zin in
  vrijdag 15 januari 2021 @ 00:00:46 #80
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197417900
quote:
Ik heb zin in dit

[ afbeelding ]
De toppers?
pi_197417908
quote:
12s.gif Op donderdag 14 januari 2021 23:59 schreef Vallon het volgende:

[..]

Juridisch dichterbij dan menigeen zou denken en de Tweede Kamer heeft de mogelijke inzet daarvan, helaas niet geblokkeerd.
Bruls zelf ziet vooral - terecht - problemen in de uitvoering. Een avondklok die onevenredig moet worden gehandhaafd, zal averechts uitwerken.

Het netto effect van een avondklok die alleen bezoek zal treffen, lijkt mij sws niet te kwantificeren. Avondbezoek verschuift dan simpel, intensiever, naar overdag. Wat met thuiswerken dan sws makkelijker is te realiseren.
Is er al gestemd dan? ik kan het niet vinden op 2e kamer site.
pi_197417909
quote:
12s.gif Op donderdag 14 januari 2021 23:59 schreef Vallon het volgende:

[..]

De Kamer kan dat ook niet zo maar even blokkeren. Vereist een wetswijziging.

Maar ze kunnen het wel terugdraaien als hij zou worden ingevoerd.
zie email 27 oktober
pi_197417911
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 23:58 schreef Molo het volgende:
Iemand nog het advies van de Gezondheidsraad gelezen trouwens? Over testresultaten inzetten om een overheidsgebouw of restaurant te mogen bezoeken?
Dan maak je van mensen die om welke reden dan ook niet willen testen een B burger, cq, omgekeerde bewijslast dat je wel okay bent.

Test je raak op PCR zonder symptomen lijkt dat ook helemaal nergens op, maar is wel goed mogelijk, daarnaast zal de testcapaciteit ook wel voldoende moeten zijn om dit uit te voeren, het lijkt me een slechte zaak als je mensen met symptomen, die eventueel besmet zijn, te laten wachten voor mensen die voor de leuk naar een restaurant willen. Kost je weer wat tijd met contact tracing.
pi_197417918
quote:
Ik heb zin in dit

[ afbeelding ]
jarenlang ( mijn eerste was die met 80.000 man waar het compleet uit de hand liep in 2000 ergens ) naar zulke festivals geweest maar de laatste jaren vind ik het niet meer leuk, er gaan er teveel tever met de drugs, komt de sfeer niet ten goede vind ik als nuchtere niet gebruiker -O-
pi_197417943
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 00:01 schreef trein2000 het volgende:

[..]

De Kamer kan dat ook niet zo maar even blokkeren. Vereist een wetswijziging.

Maar ze kunnen het wel terugdraaien als hij zou worden ingevoerd.
De motie van wilders tegen de avondklok in November is destijds bijna unaniem aangenomen.
pi_197417945
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 23:59 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik denk dat ik maar een paar pakkend schelpenzand ga kopen en wat karton enzo, wat creativiteit en kachel hoog en net doen of we op Mallorca zijn :')
Fotobehangetje van een zee-uitzicht en je kan er blijven! ;)
  vrijdag 15 januari 2021 @ 00:03:45 #87
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197417947
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 00:02 schreef Predator40 het volgende:

[..]

jarenlang ( mijn eerste was die met 80.000 man waar het compleet uit de hand liep in 2000 ergens ) naar zulke festivals geweest maar de laatste jaren vind ik het niet meer leuk, er gaan er teveel tever met de drugs, komt de sfeer niet ten goede vind ik als nuchtere niet gebruiker -O-
Valt toch wel mee? Ik gebruik zelf ook niet maar heb nooit echt laat van drugsgebruikers.

Dronken gasten daarentegen...
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197417951
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 00:00 schreef Molo het volgende:

[..]

De toppers?
ik ga nog liever in lockdown >:)
pi_197417952
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 00:03 schreef _serial_ het volgende:

[..]

De motie van wilders tegen de avondklok in November is destijds bijna unaniem aangenomen.
[ afbeelding ]
Toch altijd een verrassing wat de liberalen stemmen.
pi_197417957
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 00:03 schreef _serial_ het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
De enige juridisch bindende motie is de motie van wantrouwen.
zie email 27 oktober
pi_197417960
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 23:58 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik hoop op april.
Ik ook maar ik weet nu al wel zeker dat het geen korte broeken weer in Wales gaat zijn :D
pi_197417962
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 00:02 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik de mensen die veel te ver gaan met alcohol echt veel storender op een festival dan de mensen die een pilletje ophebben, die vinden je alleen maar lief.
pi_197417963
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 00:03 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Fotobehangetje van een zee-uitzicht en je kan er blijven! ;)
ik heb net nog ge-bbqd :D
best koud buiten :o
maar de burgers waren heerlijk !
  vrijdag 15 januari 2021 @ 00:05:17 #94
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197417964
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 00:01 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dan maak je van mensen die om welke reden dan ook niet willen testen een B burger, cq, omgekeerde bewijslast dat je wel okay bent.

Test je raak op PCR zonder symptomen lijkt dat ook helemaal nergens op, maar is wel goed mogelijk, daarnaast zal de testcapaciteit ook wel voldoende moeten zijn om dit uit te voeren, het lijkt me een slechte zaak als je mensen met symptomen, die eventueel besmet zijn, te laten wachten voor mensen die voor de leuk naar een restaurant willen. Kost je weer wat tijd met contact tracing.
Ze geven aan dat je dan als positief of niet getest persoon in beschermende kleding naar binnen kunt. Al heb ik heel snel gelezen, morgen even beter doen na wat slaap.

Er is geen wettelijke basis iig geven ze aan, dus voorlopig níet aan de orde
pi_197417973
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 00:00 schreef Zipportal het volgende:

[..]

Present. :D
_O_ _O-

Ik ineens helemaal in de war... zit ik nou in een oud topic te scrollen?! :D
pi_197417974
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 00:04 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik ook maar ik weet nu al wel zeker dat het geen korte broeken weer in Wales gaat zijn :D
met een beetje geluk in augustus ;)
pi_197417978
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 00:05 schreef Molo het volgende:

[..]

Ze geven aan dat je dan als positief of niet getest persoon in beschermende kleding naar binnen kunt. Al heb ik heel snel gelezen, morgen even beter doen na wat slaap.

Zoals we hebben gezien kan dat binnen een dag geregeld zijn.
pi_197417985
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 00:05 schreef Molo het volgende:

[..]

Hebben ze dat echt gezegd? :D
zie email 27 oktober
pi_197417995
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 00:05 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Ik leg ze gewoon binnen onder de grill, werkt ook perfect en ik ben niet bevroren :D
  vrijdag 15 januari 2021 @ 00:07:07 #100
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197417997
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 00:05 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Heerlijk _O_ :9~

Goed idee voor het weekend wel, heb nog goed gehakt in de vriezert :9