Maar ziek worden als iemand een vaccin heeft gehad kan wel een groot impact hebben op het verloop van de ziekte. Volgens mij kwam niemand van de mensen die ziek werden in de testgroep van AZ in het ziekenhuis.quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:46 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee, het vaccin werkt al maar bij 95% van de bevolking, dus je hebt nog steeds 5% van de ouderen die kwetsbaar is. Bij een goede coronapiek kan je met de 5% van die kwetsbaren - 5% van 4 miljoen is 200.000 - nog gemakkelijk de zorg overspoelen, als maar een significant deel van die mensen redelijk gelijktijdig besmet raakt. Bovendien weet je niet hoezeer de gewone bevolking er uiteindelijk onder kan lijden als het virus vrijuit rond kan gaan, een enorme aanwezigheid van corona kan ook daar nog wel slachtoffers maken.
Ik ga benieuwd zijn of er ouders zijn die hun kinderen ter beschikking willen stellen van de baanbrekende wetenschap. Dit nog los dat dit volgens de universele rechten van de mens niet eens kan/mag worden getest.quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:39 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar dat lijkt mij nu even niet het allerbelangrijkste, die onderzoeken of studies vinden echt wel plaats bij de farmaceuten, maar laat de prioriteit even liggen waar hij nu moet liggen, zo snel mogelijk beschikbaar krijgen van vaccins, en het van kwetsbaar en van oud naar jong vaccineren, tegen de tijd dat je kinderen kunt vaccineren met de overgebleven vaccins is het onderzoek waarschijnlijk al ver genoeg gevorderd en kun je er wellicht alsnog toe overgaan.
Misschien moeten we maar eens een tijdelijk lockdown voor alle experts in de MSM overwegen om al die ruis op de lijn een tijdje weg te nemen.
Griepprik is toch ook te vragen bij de huisarts, maarehm, zolang alles vrijwillig gaat dan zou je moeten kunnen stellen dat die stelling er eigenlijk niet toe doet.quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ten eerste kan niet iedereen gevaccineerd worden en ten tweede zijn het niet alleen de kwetsbare mensen die ziek worden en in het ziekenhuis terecht komen. Daarbij nog de economische impact van, pak hem beet, 11 miljoen mensen die potentieel nog covid kunnen krijgen en ziek kunnen worden.
Dat zeg ik ook niet, maar het is wel weer extra ruis op de lijn, ruis die je nu eigenlijk niet kunt gebruiken.quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:42 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat hoeft elkaar toch helemaal niet te bijten qua onderzoek?
Is Bruls nu opeens de nuchtere burgemeester?quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:47 schreef trein2000 het volgende:
Ik kijk even naar Op1, maar als ik die Bruls hoor is de avondklok nog ver weg hoor.
Die stelling doet er wel toe want dat zijn gewoon de feiten.quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:48 schreef ludovico het volgende:
[..]
Griepprik is toch ook te vragen bij de huisarts, maarehm, zolang alles vrijwillig gaat dan zou je moeten kunnen stellen dat die stelling er eigenlijk niet toe doet.
Ik ben verder liberaal, eigen risico.![]()
De kroegen zijn dicht, he?quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:49 schreef VoMy het volgende:
[..]
Is Bruls nu opeens de nuchtere burgemeester?
Je kan niet alle kwetsbare personen vaccineren. Sommigen zijn net kwetsbaar omdat hun immuunsysteem niet goed werkt.quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:42 schreef Predator40 het volgende:
mijn vrouw en kennis van ons hadden net de discussie trouwens waarom alle gezonde mensen ook gevaccineerd moeten worden.
waarom niet alleen ALLE kwetsbare en 60 plussers, dan zijn we toch aardig klaar ?!
+/- 6 miljoen mensen + iedereen die het al gehad heeft.
Je mag natuurlijk uitgaan van een doemscenario, maar laten we de effecten van de vrijwillige vaccinaties afwachten, allicht krijgt de zorg meer dan genoeg adem voor de toekomst.quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:46 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee, het vaccin werkt al maar bij 95% van de bevolking, dus je hebt nog steeds 5% van de ouderen die kwetsbaar is. Bij een goede coronapiek kan je met de 5% van die kwetsbaren - 5% van 4 miljoen is 200.000 - nog gemakkelijk de zorg overspoelen, als maar een significant deel van die mensen redelijk gelijktijdig besmet raakt. Bovendien weet je niet hoezeer de gewone bevolking er uiteindelijk onder kan lijden als het virus vrijuit rond kan gaan, een enorme aanwezigheid van corona kan ook daar nog wel slachtoffers maken.
quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:47 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Haphap.
Overigens weiger ik categorisch Duits te lezen. Conversatiemethoden welke zelfstandig naamwoorden nodeloos met een hoofdletter te schrifte brengen kan ik echt niet serieus nemen.'Dementiert' betekent overigens 'ontkent'. En niet dement.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
Overigens is het eigenlijk max 1% van die 5% die overblijft. Niet de hele 5% zal in het ziekenhuis komen.quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:46 schreef VoMy het volgende:
[..]
Zegt dat er eerst maar eens een verhaal moet komen, wat willen we concreet bereiken en hoe helpt de avondklok daarbij en begint vervolgens over lastige handhaving door de vele noodzakelijke uitzonderingen.quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:49 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom dat voor ruis zou zorgen.quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:48 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet, maar het is wel weer extra ruis op de lijn, ruis die je nu eigenlijk niet kunt gebruiken.
Laat de discussies en de vraagstukken liever gaan over hoe je de vaccinaties aan gaat pakken, hoe je gaat opschalen, wat men te wachten staat, etc.
Maar goed, er waren weer wat deskundigen en OMT leden die een vrije avond hadden, en ze hadden deze week zich nog niet uitgelaten in de media, en ze kregen een appje van Nieuwsuur of ze zin hadden om weer wat te roepen
Moeten?quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Die stelling doet er wel toe want dat zijn gewoon de feiten.
Ah, dat is echter een interessant fenomeen, je zou denken dat mensen die immuno gecompromitteerd zijn meer problemen hebben met covid maar dat blijkt niet het geval te zijn, althans in de studie in dit artikel.quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:49 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Je kan niet alle kwetsbare personen vaccineren. Sommigen zijn net kwetsbaar omdat hun immuunsysteem niet goed werkt.
Nee, en dat zeg ik ook niet.quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:51 schreef ludovico het volgende:
[..]
Moeten?
Dus jezelf laten vaccineren is een plicht?
Dit aspect is redelijk te verwaarlozen als risico, zolang maar niet iedereen op hetzelfde moment ziek wordt.quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ten eerste kan niet iedereen gevaccineerd worden en ten tweede zijn het niet alleen de kwetsbare mensen die ziek worden en in het ziekenhuis terecht komen. Daarbij nog de economische impact van, pak hem beet, 11 miljoen mensen die potentieel nog covid kunnen krijgen en ziek kunnen worden.
En nu pleit ie voor perspectief. Zoek de bingokaart er maar weer bij.quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:49 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik wil ook vakantie. Lekker zonnetje, glaasje wijn. Zucht.quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:57 schreef Molo het volgende:
Ik heb zin in sangria op het strand
* Molo denkt aan een vakantie aan het Veluwemeer
Veluwemeer/Veluwe is zeker lekker vertoeven hoorquote:Op donderdag 14 januari 2021 23:57 schreef Molo het volgende:
Ik heb zin in sangria op het strand
* Molo denkt aan een vakantie aan het Veluwemeer
Juridisch dichterbij dan menigeen zou denken en de Tweede Kamer heeft de mogelijke inzet daarvan, helaas niet geblokkeerd.quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:47 schreef trein2000 het volgende:
Ik kijk even naar Op1, maar als ik die Bruls hoor is de avondklok nog ver weg hoor.
Ik denk dat ik maar een paar pakkend schelpenzand ga kopen en wat karton enzo, wat creativiteit en kachel hoog en net doen of we op Mallorca zijnquote:Op donderdag 14 januari 2021 23:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik wil ook vakantie. Lekker zonnetje, glaasje wijn. Zucht.
Ik hoop op april.
Dank voor het archiveren van mijn verwijderde rant jegens het Duits.quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:50 schreef capricia het volgende:
[..]
'Dementiert' betekent overigens 'ontkent'. En niet dement.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
Ik was er twee weken terug, glühweintje erbij, was fijn, maar ondanks geen fan van hitte, toch zin inquote:Op donderdag 14 januari 2021 23:58 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Veluwemeer/Veluwe is zeker lekker vertoeven hoor
nu alleen nog niet, pleuriskou
Is er al gestemd dan? ik kan het niet vinden op 2e kamer site.quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:59 schreef Vallon het volgende:
[..]
Juridisch dichterbij dan menigeen zou denken en de Tweede Kamer heeft de mogelijke inzet daarvan, helaas niet geblokkeerd.
Bruls zelf ziet vooral - terecht - problemen in de uitvoering. Een avondklok die onevenredig moet worden gehandhaafd, zal averechts uitwerken.
Het netto effect van een avondklok die alleen bezoek zal treffen, lijkt mij sws niet te kwantificeren. Avondbezoek verschuift dan simpel, intensiever, naar overdag. Wat met thuiswerken dan sws makkelijker is te realiseren.
De Kamer kan dat ook niet zo maar even blokkeren. Vereist een wetswijziging.quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:59 schreef Vallon het volgende:
[..]
Juridisch dichterbij dan menigeen zou denken en de Tweede Kamer heeft de mogelijke inzet daarvan, helaas niet geblokkeerd.
Bruls zelf ziet vooral - terecht - problemen in de uitvoering. Een avondklok die onevenredig moet worden gehandhaafd, zal averechts uitwerken.
Het netto effect van een avondklok die alleen bezoek zal treffen, lijkt mij sws niet te kwantificeren. Avondbezoek verschuift dan simpel, intensiever, naar overdag. Wat met thuiswerken dan sws makkelijker is te realiseren.
Dan maak je van mensen die om welke reden dan ook niet willen testen een B burger, cq, omgekeerde bewijslast dat je wel okay bent.quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:58 schreef Molo het volgende:
Iemand nog het advies van de Gezondheidsraad gelezen trouwens? Over testresultaten inzetten om een overheidsgebouw of restaurant te mogen bezoeken?
jarenlang ( mijn eerste was die met 80.000 man waar het compleet uit de hand liep in 2000 ergens ) naar zulke festivals geweest maar de laatste jaren vind ik het niet meer leuk, er gaan er teveel tever met de drugs, komt de sfeer niet ten goede vind ik als nuchtere niet gebruikerquote:
De motie van wilders tegen de avondklok in November is destijds bijna unaniem aangenomen.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 00:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De Kamer kan dat ook niet zo maar even blokkeren. Vereist een wetswijziging.
Maar ze kunnen het wel terugdraaien als hij zou worden ingevoerd.
Fotobehangetje van een zee-uitzicht en je kan er blijven!quote:Op donderdag 14 januari 2021 23:59 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik denk dat ik maar een paar pakkend schelpenzand ga kopen en wat karton enzo, wat creativiteit en kachel hoog en net doen of we op Mallorca zijn
Valt toch wel mee? Ik gebruik zelf ook niet maar heb nooit echt laat van drugsgebruikers.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 00:02 schreef Predator40 het volgende:
[..]
jarenlang ( mijn eerste was die met 80.000 man waar het compleet uit de hand liep in 2000 ergens ) naar zulke festivals geweest maar de laatste jaren vind ik het niet meer leuk, er gaan er teveel tever met de drugs, komt de sfeer niet ten goede vind ik als nuchtere niet gebruiker
ik ga nog liever in lockdownquote:
Toch altijd een verrassing wat de liberalen stemmen.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 00:03 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De motie van wilders tegen de avondklok in November is destijds bijna unaniem aangenomen.
[ afbeelding ]
De enige juridisch bindende motie is de motie van wantrouwen.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 00:03 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De motie van wilders tegen de avondklok in November is destijds bijna unaniem aangenomen.
[ afbeelding ]
Ik ook maar ik weet nu al wel zeker dat het geen korte broeken weer in Wales gaat zijnquote:Op donderdag 14 januari 2021 23:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik wil ook vakantie. Lekker zonnetje, glaasje wijn. Zucht.
Ik hoop op april.
Persoonlijk vind ik de mensen die veel te ver gaan met alcohol echt veel storender op een festival dan de mensen die een pilletje ophebben, die vinden je alleen maar lief.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 00:02 schreef Predator40 het volgende:
[..]
jarenlang ( mijn eerste was die met 80.000 man waar het compleet uit de hand liep in 2000 ergens ) naar zulke festivals geweest maar de laatste jaren vind ik het niet meer leuk, er gaan er teveel tever met de drugs, komt de sfeer niet ten goede vind ik als nuchtere niet gebruiker
ik heb net nog ge-bbqdquote:Op vrijdag 15 januari 2021 00:03 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Fotobehangetje van een zee-uitzicht en je kan er blijven!
Ze geven aan dat je dan als positief of niet getest persoon in beschermende kleding naar binnen kunt. Al heb ik heel snel gelezen, morgen even beter doen na wat slaap.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 00:01 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dan maak je van mensen die om welke reden dan ook niet willen testen een B burger, cq, omgekeerde bewijslast dat je wel okay bent.
Test je raak op PCR zonder symptomen lijkt dat ook helemaal nergens op, maar is wel goed mogelijk, daarnaast zal de testcapaciteit ook wel voldoende moeten zijn om dit uit te voeren, het lijkt me een slechte zaak als je mensen met symptomen, die eventueel besmet zijn, te laten wachten voor mensen die voor de leuk naar een restaurant willen. Kost je weer wat tijd met contact tracing.
met een beetje geluk in augustusquote:Op vrijdag 15 januari 2021 00:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik ook maar ik weet nu al wel zeker dat het geen korte broeken weer in Wales gaat zijn
Zoals we hebben gezien kan dat binnen een dag geregeld zijn.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 00:05 schreef Molo het volgende:
[..]
Ze geven aan dat je dan als positief of niet getest persoon in beschermende kleding naar binnen kunt. Al heb ik heel snel gelezen, morgen even beter doen na wat slaap.
Er is geen wettelijke basis iig geven ze aan, dus voorlopig níet aan de orde
Hebben ze dat echt gezegd?quote:Op vrijdag 15 januari 2021 00:05 schreef Molo het volgende:
[..]
Ze geven aan dat je dan als positief of niet getest persoon in beschermende kleding naar binnen kunt. Al heb ik heel snel gelezen, morgen even beter doen na wat slaap.
Er is geen wettelijke basis iig geven ze aan, dus voorlopig níet aan de orde
Ik leg ze gewoon binnen onder de grill, werkt ook perfect en ik ben niet bevrorenquote:Op vrijdag 15 januari 2021 00:05 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik heb net nog ge-bbqd
best koud buiten![]()
maar de burgers waren heerlijk !
Heerlijkquote:Op vrijdag 15 januari 2021 00:05 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik heb net nog ge-bbqd
best koud buiten![]()
maar de burgers waren heerlijk !
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |