abonnement Unibet Coolblue
pi_197414217
Kabinet-Rutte III gevallen
quote:
Premier Rutte gaat de koning het ontslag van zijn kabinet aanbieden. Twee maanden voor de Tweede Kamerverkiezingen is zijn derde kabinet gevallen over de kinderopvangtoeslagaffaire. De val zat er al dagen aan te komen en vandaag hakte het kabinet de knoop definitief door.
https://nos.nl/collectie/(...)t-rutte-iii-gevallen


En terecht; gewoon aanblijven. 14.gif .

[ Bericht 51% gewijzigd door ijs_beer op 15-01-2021 13:40:58 ]
pi_197414399
Je loopt voor. Nog even wachten.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! golfer
pi_197414415
Zou best kunnen hoor, maar ik zie het in nog geen enkele nieuwsbron.
pi_197414435
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 21:35 schreef DarkwingDuck het volgende:
Zou best kunnen hoor, maar ik zie het in nog geen enkele nieuwsbron.
NOS 14.gif
  donderdag 14 januari 2021 @ 21:36:57 #5
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_197414469
Aftreden kabinet-Rutte III lijkt onafwendbaar
https://nos.nl/collectie/(...)i-lijkt-onafwendbaar
pi_197414473
Zou ik echt niet handig vinden in deze tijd. We hebben wel iets anders aan ons hoofd nu. Verkiezingen zijn er snel genoeg.
pi_197414494
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 21:36 schreef BasEnAad het volgende:
Aftreden kabinet-Rutte III lijkt onafwendbaar
https://nos.nl/collectie/(...)i-lijkt-onafwendbaar
Nog niet dus. Dus is het topic te vroeg.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! golfer
pi_197414506
Ik zie alleen op de site van de NOS "lijkt onafwendbaar".

Het zal me verder een rotzorg zijn, er zijn sowieso al verkiezingen over 2 maanden.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  donderdag 14 januari 2021 @ 21:38:52 #9
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_197414536
Maakt niet uit. Al die losers in Nederland stemmen toch weer VVD
  donderdag 14 januari 2021 @ 21:39:12 #10
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197414548
Aan namen heb ik niets, rugnummers moet ik hebben.
We have always been at war with Eastasia.
pi_197414573
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 21:36 schreef BasEnAad het volgende:
Aftreden kabinet-Rutte III lijkt onafwendbaar
https://nos.nl/collectie/(...)i-lijkt-onafwendbaar
Dat hoor ik al enkele weken. We wachten dus rustig af.
Ik zou overigens geen voorstander zijn. Het lost niets op en is enkel symboolpolitiek.
  donderdag 14 januari 2021 @ 21:40:15 #12
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_197414596
Toch mooi dat Asscher de boel even aangezwengeld heeft met zijn vertrek.
  donderdag 14 januari 2021 @ 21:41:35 #13
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_197414644
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 21:39 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Dat hoor ik al enkele weken. We wachten dus rustig af.
Ik zou overigens geen voorstander zijn. Het lost niets op en is enkel symboolpolitiek.
Prima dat het symboolpolitiek is. Zoiets als dit kan niet zonder gevolgen blijven.
pi_197414746
Ik verwacht het wel. Is ook een prima symbolische stap, die past bij de ernst van de toeslagenaffaire. Daar moet een signaal tegenover staan. En demissionair kan dit kabinet prima verder. Dat zal na 17 maart ook moeten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_197414750
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 21:41 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Prima dat het symboolpolitiek is. Zoiets als dit kan niet zonder gevolgen blijven.
Kabinet stapt op en kan na de verkiezing gewoon weer aantreden gezien de peilingen. In de tussentijd blijft het kabinet natuurlijk demissionair totdat het nieuwe kabinet aantreedt.

Kortom, wat zijn de gevolgen nu dan? Helemaal niets en dichter bij een oplossing zijn we ook niet.
  Moderator donderdag 14 januari 2021 @ 21:46:08 #16
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197414818
TT even aangepast aan de werkelijkheid :)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 14 januari 2021 @ 21:46:33 #17
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197414841
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 21:39 schreef DarkwingDuck het volgende:
Het lost niets op en is enkel symboolpolitiek.
Dat kun je van bijna elk afgetreden kabinet of minister dan wel zeggen (of voetbaltrainer). Net zoals dat ze later op hoge functies toch weer opduiken. Aftreden is bijna altijd symboolpolitiek en is geen directe oplossing voor een geconstateerd probleem.

Dat doet echter niets af aan de keten van verantwoordelijkheid en dat in een consensusdemocratie zelfs de grieven van de minderheid ertoe doen wanneer de rechtsstaat, algemene beginselen van bestuur en het toedekken van ambtsmisdrijven in het geding zijn.

De betonrot zit al aardig in ons bestuur en democratie.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197414869
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 21:46 schreef Tijger_m het volgende:
TT even aangepast aan de werkelijkheid :)
Pas je de TT vannacht om half 4 dan weer aan? :)
  donderdag 14 januari 2021 @ 21:47:11 #19
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_197414874
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 21:44 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Kabinet stapt op en kan na de verkiezing gewoon weer aantreden gezien de peilingen. In de tussentijd blijft het kabinet natuurlijk demissionair totdat het nieuwe kabinet aantreedt.

Kortom, wat zijn de gevolgen nu dan? Helemaal niets en dichter bij een oplossing zijn we ook niet.
Baat het niet dan schaadt het niet dus. Wat de omstandigheden zijn interesseert me niet, bij zulke fouten moet je gewoon opstappen. Dat het puur symbolisch is in de praktijk vind ik geen reden om maar geen verantwoordelijkheid te nemen.
  donderdag 14 januari 2021 @ 21:47:45 #20
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197414903
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 21:44 schreef Hanca het volgende:
Ik verwacht het wel. Is ook een prima symbolische stap, die past bij de ernst van de toeslagenaffaire. Daar moet een signaal tegenover staan. En demissionair kan dit kabinet prima verder. Dat zal na 17 maart ook moeten.
Ah, je bent van mening verandert!
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197414933
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 21:44 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Kabinet stapt op en kan na de verkiezing gewoon weer aantreden gezien de peilingen. In de tussentijd blijft het kabinet natuurlijk demissionair totdat het nieuwe kabinet aantreedt.

Kortom, wat zijn de gevolgen nu dan? Helemaal niets en dichter bij een oplossing zijn we ook niet.
Wat je dan verder op schiet is dat het een duidelijk signaal is dat de politiek het serieus neemt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_197414951
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 21:47 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ah, je bent van mening verandert!
Nee, hoor. Dit is al vanaf het begin mijn mening.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator donderdag 14 januari 2021 @ 21:52:29 #23
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197415107
quote:
81s.gif Op donderdag 14 januari 2021 21:47 schreef Socios het volgende:

[..]

Pas je de TT vannacht om half 4 dan weer aan? :)
Indien nodig maar ik sta er niet voor op om half 4 :D
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197415268
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 21:48 schreef Hanca het volgende:

[..]

Wat je dan verder op schiet is dat het een duidelijk signaal is dat de politiek het serieus neemt.
Zo te zien bereiken ze dan hun doel.
Met een toneelstukje waarmee verder helemaal niets veranderd.
pi_197415437
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 21:56 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Zo te zien bereiken ze dan hun doel.
Met een toneelstukje waarmee verder helemaal niets veranderd.
Dat is in praktisch 100% van de gevallen zo als een bewindspersoon of kabinet weg gaat.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_197415596
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 22:01 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat is in praktisch 100% van de gevallen zo als een bewindspersoon of kabinet weg gaat.
Nope, maar een hand is snel gevuld zo te zien.
  Moderator donderdag 14 januari 2021 @ 22:08:13 #27
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197415636
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 22:06 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Nope, maar een hand is snel gevuld zo te zien.
Kinderhand, een kinderhand is snel gevuld ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197415884
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 22:06 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Nope, maar een hand is snel gevuld zo te zien.
Het is bijna altijd zo dat het niks op lost als een bewindspersoon op stapt, het probleem is dan niet weg. Neem Menno Snel. Is hierover al opgestapt. Of neem Hennis. Leverde haar opstappen wat op? Of Kok II, dat opstappen leverde wat op?

Opstappen is vaak gewoon een symbool.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_197416740
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 21:38 schreef Blackst4r het volgende:
Maakt niet uit. Al die losers in Nederland stemmen toch weer VVD
gewoon voor stabiel. ik ben voor.
pi_197416784
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 22:17 schreef Hanca het volgende:

[..]

Het is bijna altijd zo dat het niks op lost als een bewindspersoon op stapt, het probleem is dan niet weg. Neem Menno Snel. Is hierover al opgestapt. Of neem Hennis. Leverde haar opstappen wat op? Of Kok II, dat opstappen leverde wat op?

Opstappen is vaak gewoon een symbool.
Inderdaad. Ik word persoonlijk: normaal vind ik het geweldig als er iets spannends gebeurt in Den Haag, of als er een gevolg is aan een vernietigend rapport. Op het moment voel ik helemaal niets en heb ik zin om mijn stempas te verscheuren.
  donderdag 14 januari 2021 @ 23:09:59 #31
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197417099
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 21:48 schreef Hanca het volgende:

[..]

Nee, hoor. Dit is al vanaf het begin mijn mening.
Jij vond al vanaf de openbaring van het rapport dat het kabinet moest aftreden?

Mijn fout dan.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 14 januari 2021 @ 23:14:24 #32
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197417194
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 22:57 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

Inderdaad. Ik word persoonlijk: normaal vind ik het geweldig als er iets spannends gebeurt in Den Haag, of als er een gevolg is aan een vernietigend rapport. Op het moment voel ik helemaal niets en heb ik zin om mijn stempas te verscheuren.
Dit is veel erger dan iets als het reiskostenforfait in 1989, de Uruzgan missie in 2009, de RSV enqute en ga zo maar door. Ook veel erger dan de Betuwelijn of bouwfraude. Zelfs erger dan het Irak debacle rondom Balkenende (omdat daar niet direct het hele ambtelijke apparaat en de rechtstaat naar de Filistijnen werd geholpen).

Maar dat is mijn mening.

Zeker sinds Srebrenica kan ik niets bedenken dat zo erg is als dit.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 14 januari 2021 @ 23:48:34 #33
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_197417734
Dit is zo lelijk en dit zit zo diep geworteld. Dat het kabinet al niet eerder opgestapt is, is precies het probleem. Niet alleen het land is compleet uitgekleed de afgelopen 20 jaar, maar de politiek is ook kapotgemaakt. Het is de norm geworden om stiekem te doen en elkaar de hand boven het hoofd te houden. Rutte heeft de boel zo vreselijk verziekt.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 00:09:46 #34
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_197418046
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 23:14 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dit is veel erger dan iets als het reiskostenforfait in 1989, de Uruzgan missie in 2009, de RSV enqute en ga zo maar door. Ook veel erger dan de Betuwelijn of bouwfraude. Zelfs erger dan het Irak debacle rondom Balkenende (omdat daar niet direct het hele ambtelijke apparaat en de rechtstaat naar de Filistijnen werd geholpen).

Maar dat is mijn mening.

Zeker sinds Srebrenica kan ik niets bedenken dat zo erg is als dit.
Door Corona valt het minder op.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  vrijdag 15 januari 2021 @ 07:26:53 #35
487409 Dazalbest
Het gaat zoals het gaat
pi_197419455
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 23:48 schreef BasEnAad het volgende:
Dit is zo lelijk en dit zit zo diep geworteld. Dat het kabinet al niet eerder opgestapt is, is precies het probleem. Niet alleen het land is compleet uitgekleed de afgelopen 20 jaar, maar de politiek is ook kapotgemaakt. Het is de norm geworden om stiekem te doen en elkaar de hand boven het hoofd te houden. Rutte heeft de boel zo vreselijk verziekt.
Dit!

De vraag is dus vooral..... blijft Rutte lijsttrekker.... wat ik helaas wel verwacht en dan zit daar het probleem.

Hopelijk krijgt het toeslagenschandaal door de val van het kabinet wat meer aandacht zodat mensen bij het stemmen nog eens goed nadenken.
pi_197419566
Tweede Kamer heeft ook een pak boter op het hoofd. De roep om een Keiharde Aanpak (bekt zo lekker in de Telegraaf nietwaar ?), kwam toch ook vanuit de Tweede Kamer.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_197419930
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 07:49 schreef LangeTabbetje het volgende:
Tweede Kamer heeft ook een pak boter op het hoofd. De roep om een Keiharde Aanpak (bekt zo lekker in de Telegraaf nietwaar ?), kwam toch ook vanuit de Tweede Kamer.
Een harde aanpak van fraudeurs was de wens van de kamer ja, die dan weer de mening van het volk vertegenwoordigde.

Een meedogenloze aanpak van onschuldige burgers of burgers die een foutje maakten heb ik echter niemand voor horen pleiten.
pi_197420107
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 08:36 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Een harde aanpak van fraudeurs was de wens van de kamer ja, die dan weer de mening van het volk vertegenwoordigde.

Een meedogenloze aanpak van onschuldige burgers of burgers die een foutje maakten heb ik echter niemand voor horen pleiten.
Bij 0% tolerantie en iedereen die een formulier verkeerd invult aanpakken (wat letterlijk werd geist, door oa Omtzigt) weet je dat je ook een hoop onschuldigen aan pakt. Aangezien mensen fouten maken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_197420123
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 08:36 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Een harde aanpak van fraudeurs was de wens van de kamer ja, die dan weer de mening van het volk vertegenwoordigde.

Een meedogenloze aanpak van onschuldige burgers of burgers die een foutje maakten heb ik echter niemand voor horen pleiten.
Ik weet niet wat Leon de Jong van de PVV letterlijk heeft gezegd in 2010-2011, maar een oproep tot zero tolerance was het zeker. Het was toen wel naar aanleiding van fraude door mensen die blond haar en blauwe ogen moesten missen, wellicht heeft dat meegespeeld.
pi_197420173
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 08:55 schreef Hanca het volgende:

[..]

Bij 0% tolerantie en iedereen die een formulier verkeerd invult aanpakken (wat letterlijk werd geist, door oa Omtzigt) weet je dat je ook een hoop onschuldigen aan pakt. Aangezien mensen fouten maken.
Citaten of videofragmenten gewenst.
pi_197420321
Het zou echt schandalig zijn als een kabinet valt over zoiets kleins.
En dat in een tijd als dit (en ook nog eens vlak voor verkiezingen).

Raar land....
  vrijdag 15 januari 2021 @ 09:21:08 #42
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_197420340
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 09:18 schreef bianconeri het volgende:
Het zou echt schandalig zijn als een kabinet valt over zoiets kleins.
En dat in een tijd als dit (en ook nog eens vlak voor verkiezingen).

Raar land....
Het is niet iets heel kleins. Als je dat denkt dan heb je niet heel goed begrepen wat er allemaal gebeurd is en wat er in het rapport stond.
pi_197420348
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 09:01 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Citaten of videofragmenten gewenst.
Zie allerlei debatten uit 2013/2014. Omtzigt suggereerde steeds dat bijna alle fouten bewust werden gemaakt: https://www.rtlnieuws.nl/node/2203701

Zo hard als hij nu achter de staatssecretarissen aan loopt ivm de toeslagenaffaire, zo hard liep hij toen ook achter staatssecretarissen in ivm zogenaamde toeslagenfraude, tot aan moties van wantrouwen tegen Weekers aan toe (die toen van ellende de wet die nu de problemen veroorzaakt heeft in elkaar heeft gezet). Omtzigt is een bijter, maar dat pakt lang niet altijd goed uit omdat hij de conclusie vaak al vooraf trekt, zie ook MH17. Dat gebeurde hier ook, zijn conclusie was dat er massaal werd gefraudeerd, zonder dat daar bewijs voor was.


Opvallend is dat in dit debat ene Klaver precies waarschuwt voor wat er nu is gebeurd:

https://www.parlementaire(...)y0/vjghdp603cpk#inh3

quote:
Ik begin bij het voorkomen van fraude. Ik ben blij om te lezen dat ook het kabinet erkent dat bij de aanpak van fraude de dienstverlening niet beperkt mag worden. Mensen die per ongeluk een foutje maken bij het invullen van hun belastingformulier mogen niet buitenproportioneel worden gestraft. Het grote gevaar van het dossier dat we hier behandelen, is namelijk dat de klepel in n keer naar de andere kant wordt geslingerd omdat er zich nu een aantal grote incidenten heeft voorgedaan. Ik ben blij dat het kabinet schrijft hierbij een rechte koers te willen blijven varen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 15 januari 2021 @ 09:23:20 #44
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197420362
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 23:48 schreef BasEnAad het volgende:
Dit is zo lelijk en dit zit zo diep geworteld. Dat het kabinet al niet eerder opgestapt is, is precies het probleem. Niet alleen het land is compleet uitgekleed de afgelopen 20 jaar, maar de politiek is ook kapotgemaakt. Het is de norm geworden om stiekem te doen en elkaar de hand boven het hoofd te houden. Rutte heeft de boel zo vreselijk verziekt.
Nederland is helaas ontaard in een plutocratie (geholpen door de wetgeving voor partijfinanciering). Maar het stemvolk zelf had kunnen weten dat er al lange tijd een aanval gaande is op de rechtsbescherming en de onafhankelijke rechters met een eigen mandaat.

https://sargasso.nl/neder(...)nsgroepen-in-beleid/
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197420379
Feit blijft dat een eventuele val van het kabinet pure symbool politiek zal zijn. Uiteindelijk zal Lodewijk Asscher de enige zijn die echt van het toneel verdwijnt.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_197420394
Ik zie hierin dus niet hetgeen beweerd wordt. Dat Omtzigt voor een keiharde afstraffing is van onbewuste fouten of van institutioneel racisme.

Daarnaast is Omtzigt 1 van 2 van de 150 volksvertegenwoordigers die zich hier jarenlang in vastgebeten hebben voor de slachtoffers. Enkel de SP en het CDA namen de situatie ernstig genoeg om er in door te bijten. De rest heeft liggen slapen of werkte het doorspitten soms zelfs tegen.
pi_197420414
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 09:24 schreef LangeTabbetje het volgende:
Feit blijft dat een eventuele val van het kabinet pure symbool politiek zal zijn. Uiteindelijk zal Lodewijk Asscher de enige zijn die echt van het toneel verdwijnt.
Ook de enige die zijn voormalig partijleider een dolk in de rug stak om zelf die positie in te nemen. Samson had hem alle kansen en vrijheid geboden in Den Haag. Als dank kreeg hij van Asscher een mes in de rug gestoken.

Dus nee, ik heb geen medelijden.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2021 09:28:30 ]
pi_197420476
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 09:26 schreef DarkwingDuck het volgende:
Ik zie hierin dus niet hetgeen beweerd wordt. Dat Omtzigt voor een keiharde afstraffing is van onbewuste fouten of van institutioneel racisme.

Daarnaast is Omtzigt 1 van 2 van de 150 volksvertegenwoordigers die zich hier jarenlang in vastgebeten hebben voor de slachtoffers. Enkel de SP en het CDA namen de situatie ernstig genoeg om er in door te bijten. De rest heeft liggen slapen of werkte het doorspitten soms zelfs tegen.
1 van de 3, de oorspronkelijke aanjager was Azarkan, die heeft het dossier alleen wat los moeten laten toen hij fractievoorzitter/partijleider werd.

En ja, Omtzigt heeft dit goed gedaan. Maar hij was echt ook 1 van de hoofdredenen dat deze veel te strenge fraudewet er kwam. Het is niet voor niets dat de mensen die zo in de problemen zitten steeds bot vingen bij de rechter, de wet was echt zo opgesteld dat iemand die een formulier verkeerd had ingevuld automatisch fraudeur was. En dat was op verzoek van de kamer (met toen al een waarschuwende ombudsman, trouwens). En die zelfreflectie mis ik, Omtzigt zou zijn rol en die van de Kamer in 2013/2014 ook moeten reflecteren. Maar de Kamer is volledig buiten schot gebleven in het rapport.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_197420558
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 21:39 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Dat hoor ik al enkele weken. We wachten dus rustig af.
Ik zou overigens geen voorstander zijn. Het lost niets op en is enkel symboolpolitiek.
Het aanblijven is ook symboolpolitiek
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197420561
Nonsens. Omtzigt als 1 van de hoofdredenen noemen is niet meer dan laster en smaad.
pi_197420566
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 09:33 schreef Hanca het volgende:

[..]

En die zelfreflectie mis ik, Omtzigt zou zijn rol en die van de Kamer in 2013/2014 ook moeten reflecteren. Maar de Kamer is volledig buiten schot gebleven in het rapport.
Tja, het is ook de Kamer die het rapport heeft opgesteld. …...
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_197420590
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 09:27 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Ook de enige die zijn voormalig partijleider een dolk in de rug stak om zelf die positie in te nemen. Samson had hem alle kansen en vrijheid geboden in Den Haag. Als dank kreeg hij van Asscher een mes in de rug gestoken.

Dus nee, ik heb geen medelijden.
Ik heb ook met niemand medelijden, maar zou het een beetje onterecht vinden als hij de enige is die er enige zinvolle consequenties van gaat ondervinden. Asscher is niet de enige die hier flinke blaam treft.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_197420616
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 09:41 schreef DarkwingDuck het volgende:
Nonsens. Omtzigt als 1 van de hoofdredenen noemen is niet meer dan laster en smaad.
Zonder betrouwbare bron moet je gebruikers hier niet zo serieus nemen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 09:47:58 #54
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197420662
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 09:24 schreef LangeTabbetje het volgende:
Feit blijft dat een eventuele val van het kabinet pure symbool politiek zal zijn. Uiteindelijk zal Lodewijk Asscher de enige zijn die echt van het toneel verdwijnt.
Nognaals: zo kun je alles wel af doen als symbolisch. Elke kabinetsval.

En was het niet symbolisch, en iets echt wezenlijks met grote veranderingen, dan was het ook weer niet goed.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 15 januari 2021 @ 09:48:28 #55
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197420674
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 09:42 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Ik heb ook met niemand medelijden, maar zou het een beetje onterecht vinden als hij de enige is die er enige zinvolle consequenties van gaat ondervinden. Asscher is niet de enige die hier flinke blaam treft.
Asscher treft de minste blaam.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197420680
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 09:41 schreef DarkwingDuck het volgende:
Nonsens. Omtzigt als 1 van de hoofdredenen noemen is niet meer dan laster en smaad.
1 van de hoofredenen voor het invoeren van die onmogelijk strenge fraudewet. Ja, dat is gewoon een feit. Blijkbaar volgde jij toen de politiek nog niet?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_197420687
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 09:47 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nognaals: zo kun je alles wel af doen als symbolisch. Elke kabinetsval.

En was het niet symbolisch, en iets echt wezenlijks met grote veranderingen, dan was het ook weer niet goed.
Daarnaast is het aanblijven ook symbolisch...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197420698
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 09:24 schreef LangeTabbetje het volgende:
Feit blijft dat een eventuele val van het kabinet pure symbool politiek zal zijn. Uiteindelijk zal Lodewijk Asscher de enige zijn die echt van het toneel verdwijnt.
Dat is het inderdaad, maar het is ook het enige dat het kabinet nog kan doen. Nog grote hervormingen doorvoeren in de pakweg 2 maanden tot aan de verkiezingen gaat hem ook niet worden.
pi_197420708
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 09:48 schreef Hanca het volgende:

[..]

1 van de hoofredenen voor het invoeren van die onmogelijk strenge fraudewet. Ja, dat is gewoon een feit. Blijkbaar volgde jij toen de politiek nog niet?
Ah kijk het verhaal begint al te veranderen...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197420712
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 09:48 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Asscher treft de minste blaam.
Dat blijkt dan weer niet uit rapport.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_197420725
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 09:51 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ah kijk het verhaal begint al te veranderen...
Dat is wat ik steeds heb geroepen. Omtzigt riep het hardst om deze wet (met daarbij expliciet steeds noemend dat mensen hun formulieren bewust verkeerd invullen) en deze wet pakte zo verkeerd uit. Natuurlijk was dat laatste niet het doel van Omtzigt, dat was het van geen enkele politicus.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_197420760
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 09:52 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat is wat ik steeds heb geroepen. Omtzigt riep het hardst om deze wet (met daarbij expliciet steeds noemend dat mensen hun formulieren bewust verkeerd invullen) en deze wet pakte zo verkeerd uit. Natuurlijk was dat laatste niet het doel van Omtzigt, dat was het van geen enkele politicus.
Ah je gaat toch weer terug naar je mening zonder bron.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 09:56:35 #63
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197420765
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 09:51 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat blijkt dan weer niet uit rapport.
Jawel, lees de conclusies er maar op na. Zelfs Tijger_M is het hier met me eens, zie zijn reactie op Subwoofer.
POL / Lodewijk Asscher onder vuur

Hij treft minder blaam dan de vvders op financin, en aanjager Rutte als chef (wat dan een belangrijk signaal geeft aan ambtenaren).

Het is me wel duidelijk dat je bijna altijd de zittende macht en besluiten na praat. Eerst vond je helemaal niet dat ze moeten aftreden maar opeens ben je gedraaid.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197420873
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 09:56 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Jawel, lees de conclusies er maar op na. Zelfs Tijger_M is het hier met me eens, zie zijn reactie op Subwoofer.
POL / Lodewijk Asscher onder vuur

Hij treft minder blaam dan de vvders op financin, en aanjager Rutte als chef (wat dan een belangrijk signaal geeft aan ambtenaren).

Het is me wel duidelijk dat je bijna altijd de zittende macht en besluiten na praat. Eerst vond je helemaal niet dat ze moeten aftreden maar opeens ben je gedraaid.
Wil je ophouden met steeds mijn woorden verdraaien. Ik heb steeds geroepen dat het hele kabinet hierover kon en moest aftreden, alleen dat het laten vallen van enkele personen hier niet op zijn plaats is. Ik geef Asscher dan ook zeker niet alle blaam, oid. Maar ik stel Asscher op het niveau Wiebes: dat waren toch de twee mensen die de problemen hier het eerst op hadden moeten merken. Maar dat ze dat niet deden ligt mijns inziens meer aan het systeem dan aan de poppetjes (ook met andere bewindslieden was het zo gegaan).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_197420885
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 09:48 schreef Hanca het volgende:

[..]

1 van de hoofredenen voor het invoeren van die onmogelijk strenge fraudewet. Ja, dat is gewoon een feit. Blijkbaar volgde jij toen de politiek nog niet?
Maar jij hangt er veel meer aan vast. En dat maakt het simpelweg laster en smaad. En ik volg de politiek al een jaar of 25.
pi_197420892
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 09:44 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Zonder betrouwbare bron moet je gebruikers hier niet zo serieus nemen.
Dank je voor het advies.
pi_197420898
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 09:56 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ah je gaat toch weer terug naar je mening zonder bron.
Mijn bron is de debatten uit 2013/2014. Die heb ik allemaal gezien.

Ik weet dat dit niet de beste bron is, maar er zijn meer mensen die zich dit herinneren: https://joop.bnnvara.nl/o(...)n-van-pieter-omtzigt
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_197420917
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 09:42 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Ik heb ook met niemand medelijden, maar zou het een beetje onterecht vinden als hij de enige is die er enige zinvolle consequenties van gaat ondervinden. Asscher is niet de enige die hier flinke blaam treft.
Klopt. We gaan zien hoe het zich ontwikkeld. Ik heb lage verwachtingen. Sowieso is verantwoordelijkheid nemen in de landelijke politiek een vrij leeg begrip.
Je zegt al dan niet vrijwillig je goedbetaalde baan op en komt in een absurd riante wachtgeldregeling. Ind e tussentijd doet het old boys netwerk zijn werk om een nog beter betaald baantje voor je te ritselen.
pi_197420929
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 10:07 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Maar jij hangt er veel meer aan vast. En dat maakt het simpelweg laster en smaad. En ik volg de politiek al een jaar of 25.
Tja, blijkbaar niet zo goed. Anders had je Azarkan, de eerste die kamervragen over de toeslagenaffaire stelde, wel genoemd. En anders had je wel geweten dat Omtzigt toen riep dat de meeste mensen die een formulier verkeerd invullen dat bewust doen en dat ze die keihard aan moesten pakken. En dat hij zelfs een motie van wantrouwen indiende.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_197420933
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 10:09 schreef Hanca het volgende:

[..]

Mijn bron is de debatten uit 2013/2014. Die heb ik allemaal gezien.

Ik weet dat dit niet de beste bron is, maar er zijn meer mensen die zich dit herinneren: https://joop.bnnvara.nl/o(...)n-van-pieter-omtzigt
Stel het is al waar dan siert het hem dat hij het recht wil zetten wat hij onbedoelt dan wel eerst wou.

Dat maakt hem een nog betere politicus
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197420957
Ze moeten gewoon kappen met dat symbool gedoe. Kabinet heeft hier niets mee te maken.
Waarom zouden die er dan politiek verantwoordelijk voor moeten zijn?

Echt belachelijk hoe dat in NL werkt en hoe mensen dan ineens van alles eisen van het kabinet.
pi_197420970
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 10:12 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Stel het is al waar dan siert het hem dat hij het recht wil zetten wat hij onbedoelt dan wel eerst wou.
Ja, natuurlijk siert dat hem. En ik zeg ook nergens dat hij bewust mensen in de problemen heeft gebracht. Alleen die reflectie van: we wilden als kamer deze wet, dit zijn de gevolgen, wat gaan we in de toekomst anders doen (bijvoorbeeld minder hijgerig op het nieuws reageren), die mis ik. Er waren nota bene al weer kamerleden die vragen stelden over mensen die de zorgbonus dubbel ontvingen, of ze daar wel achterna konden gaan... dan heb je er dus niks van geleerd.

En hij is een prima politicus, maar wel eentje die blind zijn eigen conclusie achterna kan lopen. Dat zag je ook bij MH17, dat zijn we hier toch nog niet vergeten?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_197420977
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 10:12 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Stel het is al waar dan siert het hem dat hij het recht wil zetten wat hij onbedoelt dan wel eerst wou.

Dat maakt hem een nog betere politicus
Een brandweerman die zijn eigen aangestoken brandjes blust is toch ook niet ineens een betere brandweerman?
  vrijdag 15 januari 2021 @ 10:22:41 #74
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197421060
Goes punt over de tweede kamer (Omtzigt) van een geleerde:

twitter
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197421109
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 10:22 schreef Klopkoek het volgende:
Goes punt over de tweede kamer (Omtzigt) van een geleerde:

[ twitter ]
De minister is toch niet de enige die informatie kan verstrekken aan de Kamer? Er zijn tal van belangengroepen en onderzoeksjournalisten die in al die tijd met een flinke stapel aan waarschuwingen zijn gekomen. Verder heeft ook de nationale ombudsman er jaar na jaar na jaar voor gewaarschuwd. Ze zitten dus niet echt in een positie waarin ze luid "Wir haben es nicht gewusst" kunnen roepen.

Concreet voorbeeldje, dit is waar Alex Brenninkmeijer in 2013 al mee kwam: https://www.trouw.nl/nieu(...)ar-burgers~b65a7152/
  vrijdag 15 januari 2021 @ 10:29:43 #76
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_197421119
Wanneer valt de hele tweede kamer? Zij hebben deze wetten aangenomen die werkelijk alle mensenrechten schenden.
pi_197421186
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 10:29 schreef Subw00fer het volgende:
Wanneer valt de hele tweede kamer? Zij hebben deze wetten aangenomen die werkelijk alle mensenrechten schenden.
De kamer die dat deed is al vertrokken, dat was namelijk een eerdere periode. En 17 maart krijg je weer een kans om nieuwe kamerleden te kiezen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_197421198
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 10:28 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

De minister is toch niet de enige die informatie kan verstrekken aan de Kamer? Er zijn tal van belangengroepen en onderzoeksjournalisten die in al die tijd met een flinke stapel aan waarschuwingen zijn gekomen. Verder heeft ook de nationale ombudsman er jaar na jaar na jaar voor gewaarschuwd. Ze zitten dus niet echt in een positie waarin ze luid "Wir haben es nicht gewusst" kunnen roepen.

Concreet voorbeeldje, dit is waar Alex Brenninkmeijer in 2013 al mee kwam: https://www.trouw.nl/nieu(...)ar-burgers~b65a7152/
Inderdaad, de ombudsman riep het ook al bij invoering van de wet, maar werd genegeerd.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_197421204
De Raad van State dacht ik ook, maar dat kan ik nu even niet opzoeken.
pi_197421222
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 09:41 schreef DarkwingDuck het volgende:
Nonsens. Omtzigt als 1 van de hoofdredenen noemen is niet meer dan laster en smaad.
De roep om keihard aanpakken is inderdaad breder. Ook partijen als PVV en VVD schreeuwen daar graag om.
Maar zoals Ontzigt eerst pleiten voor keihard aanpakken en vervolgens moord en brand schreeuwen als dat ook echt gebeurt is ook niet erg geloofwaardig. Zeker als de zelfreflectie daarbij ontbreekt.
pi_197421229
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 10:15 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Een brandweerman die zijn eigen aangestoken brandjes blust is toch ook niet ineens een betere brandweerman?
Wel als het ontstaan van die brand onbedoeld was en hij de enige brandweerman is die gaat blussen omdat de rest te lui is
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197421248
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 10:37 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

De roep om keihard aanpakken is inderdaad breder. Ook partijen als PVV en VVD schreeuwen daar graag om.
Maar zoals Ontzigt eerst pleiten voor keihard aanpakken en vervolgens moord en brand schreeuwen als dat ook echt gebeurt is ook niet erg geloofwaardig. Zeker als de zelfreflectie daarbij ontbreekt.
Hoe weet je dat de zelfreflectie ontbreekt?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197421304
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 10:37 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Wel als het ontstaan van die brand onbedoeld was en hij de enige brandweerman is die gaat blussen omdat de rest te lui is
Maar zo onbedoeld is het allemaal niet, ook toen die wetgeving werd aangenomen en alle debatten werden gevoerd waren er al tal van signalen dat het allemaal tot een hoop ellende zou leiden en dat is allemaal genegeerd.
pi_197421322
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 10:39 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Hoe weet je dat de zelfreflectie ontbreekt?
Die komt in elk geval niet publiekelijk naar voren. Maar woensdag zal het grote debat vol spijt wel komen. Misschien dat hij het dan op kan brengen.
pi_197421343
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 10:45 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Die komt in elk geval niet publiekelijk naar voren. Maar woensdag zal het grote debat vol spijt wel komen. Misschien dat hij het dan op kan brengen.
Ik zou dat iig niet publiekelijk maken als mij zoiets zou overkomen
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197421344
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 10:37 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Wel als het ontstaan van die brand onbedoeld was en hij de enige brandweerman is die gaat blussen omdat de rest te lui is
Hoe weet je dat het onbedoeld was? Immers deze chaos is een rechtstreeks gevolg van de politieke wens om (potentile en vooral allochtone) fraudeurs zo hard mogelijk aan te pakken.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 10:46:39 #87
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197421347
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 10:28 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

De minister is toch niet de enige die informatie kan verstrekken aan de Kamer? Er zijn tal van belangengroepen en onderzoeksjournalisten die in al die tijd met een flinke stapel aan waarschuwingen zijn gekomen. Verder heeft ook de nationale ombudsman er jaar na jaar na jaar voor gewaarschuwd. Ze zitten dus niet echt in een positie waarin ze luid "Wir haben es nicht gewusst" kunnen roepen.

Concreet voorbeeldje, dit is waar Alex Brenninkmeijer in 2013 al mee kwam: https://www.trouw.nl/nieu(...)ar-burgers~b65a7152/
Je kunt niet echt bijsturen op basis van wat journalisten aanbrengen (op basis van onvolledige feiten, met dank aan onze zeer gebrekkige WOB wetgeving).

Daarvoor heb je toch echt de overheid nodig om tot behoorlijk beleid en bijsturing te komen.

Al was het maar om de statistieken in kaart te hebben, en alle documenten.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197421362
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 10:46 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik zou dat iig niet publiekelijk maken als mij zoiets zou overkomen
Jij presenteert je dan ook niet als een bevlogen en integer politicus.
pi_197421371
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 10:47 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Jij presenteert je dan ook niet als een bevlogen en integer politicus.
Dat zou ik dan weer wel doen
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 10:48:32 #90
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197421379
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 10:34 schreef Hanca het volgende:

[..]

De kamer die dat deed is al vertrokken, dat was namelijk een eerdere periode. En 17 maart krijg je weer een kans om nieuwe kamerleden te kiezen.
We kiezen geen kamerleden. Dat doen de partijen voor je, die de niet-jaknikkers eruit bonjouren.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197421384
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 10:11 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Klopt. We gaan zien hoe het zich ontwikkeld. Ik heb lage verwachtingen. Sowieso is verantwoordelijkheid nemen in de landelijke politiek een vrij leeg begrip.
Je zegt al dan niet vrijwillig je goedbetaalde baan op en komt in een absurd riante wachtgeldregeling. Ind e tussentijd doet het old boys netwerk zijn werk om een nog beter betaald baantje voor je te ritselen.
Zo absurd riant is de wachtgeldregeling nou ook weer niet hoor. Is in de afgelopen jaren flink versoberd.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_197421413
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 10:46 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Je kunt niet echt bijsturen op basis van wat journalisten aanbrengen (op basis van onvolledige feiten, met dank aan onze zeer gebrekkige WOB wetgeving).

Daarvoor heb je toch echt de overheid nodig om tot behoorlijk beleid en bijsturing te komen.

Al was het maar om de statistieken in kaart te hebben, en alle documenten.
Je kunt toch prima bijsturen op basis van wat de Raad van State adviseert? Of de nationale ombudsman?
  vrijdag 15 januari 2021 @ 10:52:46 #93
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_197421443
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 10:34 schreef Hanca het volgende:

[..]

De kamer die dat deed is al vertrokken, dat was namelijk een eerdere periode. En 17 maart krijg je weer een kans om nieuwe kamerleden te kiezen.
Het huidige kabinet heeft ook niks te maken met de affaire. Dat is allemaal toe te schrijven aan Asscher, de beul van de arme en behoeftige mensen.
pi_197421493
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 10:48 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Zo absurd riant is de wachtgeldregeling nou ook weer niet hoor. Is in de afgelopen jaren flink versoberd.
In het geval van Asscher 3 jaar en 2 maand. Het eerste jaar 80% en de rest 70%. 80% van 117.000 euro dus het eerste jaar. Voor niets doen. Geen nummertje trekken bij het UWV net zoals alle andere Nederlanders die werkloos worden. Overigens krijgen normale Nederlanders helemaal geen uitkering als ze zelf opstappen.

Politici zorgen goed voor zichzelf. Ook al is de regeling iets minder absurd geworden.
pi_197421581
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 10:55 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

In het geval van Asscher 3 jaar en 2 maand. Het eerste jaar 80% en de rest 70%. 80% van 117.000 euro dus het eerste jaar. Voor niets doen. Geen nummertje trekken bij het UWV net zoals alle andere Nederlanders die werkloos worden. Overigens krijgen normale Nederlanders helemaal geen uitkering als ze zelf opstappen.

Politici zorgen goed voor zichzelf. Ook al is de regeling iets minder absurd geworden.
Je bent bekend met het waarom van een wachtgeld regeling ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_197421616
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 11:00 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Je bent bekend met het waarom van een wachtgeld regeling ?
Ja. Jij bent bekend met het gewone volk? Laat politici maar lekker net zoals het gewone volk naar het UWV gaan als ze ontslagen worden. Ze verdienen al genoeg om een leuk spaarpotje aan te leggen voor als ze zelf kiezen om op te stappen.
pi_197421762
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 11:02 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Ja. Jij bent bekend met het gewone volk? Laat politici maar lekker net zoals het gewone volk naar het UWV gaan als ze ontslagen worden. Ze verdienen al genoeg om een leuk spaarpotje aan te leggen voor als ze zelf kiezen om op te stappen.
Ze krijgen 80% van hun salaris in het eerste jaar, 70% in het tweede en derde jaar (de meesten halen dat derde jaar niet). Zo extreem veel beter dan de gewone WW (70% van het salaris) is dat nou ook weer niet. Terwijl je een baan hebt waarbij je elke dag buiten jouw schuld je baan kunt verliezen en ook nog publiekelijk de kop van jut kunt zijn.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_197422531
Iemand enig idee hoe laat men naar buiten komt met bericht dat de boel is gevallen/Kabinet aanblijft?
En komt men in de Kamer bijeen voor een debat na die berichten?
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
pi_197422805
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 11:58 schreef Treinhoer het volgende:
Iemand enig idee hoe laat men naar buiten komt met bericht dat de boel is gevallen/Kabinet aanblijft?
En komt men in de Kamer bijeen voor een debat na die berichten?
Na de ministerraad, dat gaat wel tot een uur of 4 duren denk ik. En nee, volgens mij is er niet gelijk een debat, maar dat kan ik mis hebben (hoe was dat ook al weer bij Rutte 1).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_197422887
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 12:14 schreef Hanca het volgende:

[..]

Na de ministerraad, dat gaat wel tot een uur of 4 duren denk ik. En nee, volgens mij is er niet gelijk een debat, maar dat kan ik mis hebben (hoe was dat ook al weer bij Rutte 1).
Dank. Ik ben vanaf 14 uur thuis en aan het werk. Dan kan Politiek24 live aan.
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
pi_197424141
Toch eerder dan verwacht, de titel kan worden aangepast.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 15 januari 2021 @ 13:33:59 #102
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197424207
Pas de TT maar aan
pi_197424374
jammer en onnodig, ontsla dan de top van de belasting dienst.
pi_197424411
Ben benieuwd hoe Rutte hier toch nog mee gaat scoren. Hij heeft het zichzelf erg lastig gemaakt door tien jaar lang alles verkeerd te doen wat mogelijk was, maar als iemand de beeldvorming nog kan redden is hij het.
pi_197424413
Willem-Alexander kan dus op vakantie. :P
  vrijdag 15 januari 2021 @ 13:44:50 #106
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197424463
De lei schoonvegen voor de verkiezingen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_197424549
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 13:31 schreef Hanca het volgende:
Toch eerder dan verwacht, de titel kan worden aangepast.
Tja het was natuurlijk al een zekerheidje, ze zullen nog even de communicatiestrategie besproken hebben.
pi_197424806
Wiebes daadwerkelijk weg.
pi_197424953
quote:
17s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 13:42 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ben benieuwd hoe Rutte hier toch nog mee gaat scoren. Hij heeft het zichzelf erg lastig gemaakt door tien jaar lang alles verkeerd te doen wat mogelijk was, maar als iemand de beeldvorming nog kan redden is hij het.
Ik denk dat het tijd wordt dat Rutte plaats maakt voor iemand anders. Laat die man lekker geld gaan binnenharken bij unilever of klm ofzo.
  Moderator vrijdag 15 januari 2021 @ 14:09:31 #110
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197425002
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 14:07 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ik denk dat het tijd wordt dat Rutte plaats maakt voor iemand anders. Laat die man lekker geld gaan binnenharken bij unilever of klm ofzo.
Dat wordt een lastig verhaal, hij kan eventueel na de verkiezingen opzij stappen maar ik acht dat erg onwaarschijnlijk en de VVD gaat hem niet vervangen als lijsttrekker nu, verwacht ik.

Zoals de peilingen nu ervoor staan kan geen enkele werkbare coalitie gevormd worden zonder de VVD.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197425032
Nederland moet zich doodschamen dat een kabinet, dat niet eens te maken heeft met dit, al kan vallen om zoiets kleins.
Alleen om een politiek verantwoordelijkheid ervoor.

Echt belachelijk dat zoiets in dit landje kan gebeuren :r :r :r
En dat ook in deze periode. Lekker bezig hoor Nederland.....
  vrijdag 15 januari 2021 @ 14:11:21 #112
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197425047
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 14:10 schreef bianconeri het volgende:
Nederland moet zich doodschamen dat een kabinet, dat niet eens te maken heeft met dit, al kan vallen om zoiets kleins.
Alleen om een politiek verantwoordelijkheid ervoor.

Echt belachelijk dat zoiets in dit landje kan gebeuren :r :r :r
En dat ook in deze periode. Lekker bezig hoor Nederland.....
Ok dan.
pi_197425058
quote:
17s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 13:42 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ben benieuwd hoe Rutte hier toch nog mee gaat scoren. Hij heeft het zichzelf erg lastig gemaakt door tien jaar lang alles verkeerd te doen wat mogelijk was, maar als iemand de beeldvorming nog kan redden is hij het.
Omdat dit gewoon 1 grote achterlijke show is.
Er is geen kip die dit iets kan schelen. Dit kabinet heeft er geen reet mee te maken en er is geen mens die het Rutte ook maar iets zal aanrekenen op wat ziele pieten na.
pi_197425101
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 14:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat wordt een lastig verhaal, hij kan eventueel na de verkiezingen opzij stappen maar ik acht dat erg onwaarschijnlijk en de VVD gaat hem niet vervangen als lijsttrekker nu, verwacht ik.

Zoals de peilingen nu ervoor staan kan geen enkele werkbare coalitie gevormd worden zonder de VVD.
Een steeds terugkerend aspect van al deze ellende die eraan vooraf ging was de "Rutte doctrine", die nogal schimmige werkwijze waar niks of zo weinig mogelijk genoteerd werd zodat achteraf alles wat niet welgevallig is makkelijker ontkend kon worden. Als zoiets je naam draagt, dan ben je dermate bezoedeld dat je niet meer geloofwaardig kan zijn.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 14:14:29 #115
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_197425114
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 14:10 schreef bianconeri het volgende:
Nederland moet zich doodschamen dat een kabinet, dat niet eens te maken heeft met dit, al kan vallen om zoiets kleins.
Alleen om een politiek verantwoordelijkheid ervoor.

Echt belachelijk dat zoiets in dit landje kan gebeuren :r :r :r
En dat ook in deze periode. Lekker bezig hoor Nederland.....
Het wordt tijd dat we met Nederland een COMPLEET andere weg inslaan. Stem EXTREEMRECHTS.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_197425122
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 14:11 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Omdat dit gewoon 1 grote achterlijke show is.
Er is geen kip die dit iets kan schelen. Dit kabinet heeft er geen reet mee te maken en er is geen mens die het Rutte ook maar iets zal aanrekenen op wat ziele pieten na.
Haha
  Moderator vrijdag 15 januari 2021 @ 14:15:24 #117
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197425139
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 14:14 schreef Farenji het volgende:

[..]

Een steeds terugkerend aspect van al deze ellende die eraan vooraf ging was de "Rutte doctrine", die nogal schimmige werkwijze waar niks of zo weinig mogelijk genoteerd werd zodat achteraf alles wat niet welgevallig is makkelijker ontkend kon worden. Als zoiets je naam draagt, dan ben je dermate bezoedeld dat je niet meer geloofwaardig kan zijn.
Ja, dat ben ik met je eens maar dit is gewoon hoe de VVD rolt en dat doet het al geruime tijd. Dit is ook een uitvloeisel van het vissen in het PVV water, natuurlijk.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 14:15:31 #118
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_197425143
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 14:10 schreef bianconeri het volgende:
Nederland moet zich doodschamen dat een kabinet, dat niet eens te maken heeft met dit, al kan vallen om zoiets kleins.
Alleen om een politiek verantwoordelijkheid ervoor.

Echt belachelijk dat zoiets in dit landje kan gebeuren :r :r :r
En dat ook in deze periode. Lekker bezig hoor Nederland.....
Lekker tegen de stroming ingaan _O_ Meeste willen A, jij wil uiteraard precies het tegenovergestelde. Vandaar dat je username de wit-zwarten is natuurlijk, geen middenweg mogelijk :)
pi_197425156
Wiebes ook weg, dat vind ik wel onverwacht.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator vrijdag 15 januari 2021 @ 14:16:08 #120
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_197425160
Kan niet wachten om in maart weer op Rutte te stemmen.

_O_ Ruttegod _O_
Recordhouder aantal posts op n dag.
4045
onlogisch
  vrijdag 15 januari 2021 @ 14:17:19 #121
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_197425185
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 14:16 schreef onlogisch het volgende:
Kan niet wachten om in maart weer op Rutte te stemmen.

_O_ Ruttegod _O_
Je houdt van mensen die grove fouten maken, maar het wel lekker weg kunnen lachen?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_197425196
quote:
17s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 13:42 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ben benieuwd hoe Rutte hier toch nog mee gaat scoren. Hij heeft het zichzelf erg lastig gemaakt door tien jaar lang alles verkeerd te doen wat mogelijk was, maar als iemand de beeldvorming nog kan redden is hij het.
Ah, hij heeft de rest van de coalitie zo ver gekregen het hoofddoel van de communicatiestrategie te laten zijn dat men niet meer gelooft in de Rutte-doctrine. Hij stelt niet teleur.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 14:20:33 #123
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_197425254
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 14:16 schreef Hanca het volgende:
Wiebes ook weg, dat vind ik wel onverwacht.
Jammer, was op zich best competent alleen een hele slechte communicator
  vrijdag 15 januari 2021 @ 14:21:25 #124
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_197425269
Zou Wilders nog een motie van wantrouwen indienen tegen Rutte? Of kan dat niet omdat hij al demissionair is?
  vrijdag 15 januari 2021 @ 14:24:28 #125
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197425326
De schroothoop van voortijdig vertrokken VVD-bewindslieden mocht toch nog aangevuld worden met Wiebes
pi_197425334
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 14:20 schreef GlennQuagmire het volgende:

[..]

Jammer, was op zich best competent alleen een hele slechte communicator
Ben ik op zich wel met je eens, dat hij zeker goede momenten had. Zeker het veel sneller dichtdraaien van de gaskraan dan mogelijk leek is ook bijna volledig aan hem te danken. Maar hij heeft heel weinig politiek gevoel en lijkt ook moeite te hebben met het aansturen van een ministerie.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_197425371
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 14:21 schreef GlennQuagmire het volgende:
Zou Wilders nog een motie van wantrouwen indienen tegen Rutte? Of kan dat niet omdat hij al demissionair is?
Nee, je kunt nu alleen nog ministers naar huis sturen, niet meer het kabinet en daardoor in feite ook de minister-president niet (al zou het theoretisch mogelijk zijn, dan zou een vice-premier denk ik ook MP worden).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_197425419
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 14:20 schreef GlennQuagmire het volgende:

[..]

Jammer, was op zich best competent alleen een hele slechte communicator
Ik vind Wiebes iemand van de lange termijn. Maar hij mist een bepaalde politieke handigheid.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 14:28:10 #129
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_197425425
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 14:26 schreef Hanca het volgende:

[..]

Nee, je kunt nu alleen nog ministers naar huis sturen, niet meer het kabinet en daardoor in feite ook de minister-president niet (al zou het theoretisch mogelijk zijn, dan zou een vice-premier denk ik ook MP worden).
Ja dat dacht ik dus al, op zich zie ik nog wel gebeuren dat Wilders hem als minister naar huis wil sturen.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 14:29:47 #130
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_197425457
Wiebes wordt blijkbaar vervangen door Cora, daar hoeven we ook niet veel van te verwachten -O-
pi_197425475
Wat betekent 'je verantwoordelijk heid nemen' precies? Want Ascher die knijpt er tussenuit en hoeft zich er niet meer mee bezig te houden en wordt ook niet vervolgd en de rest wordt in Maart toch weer op de lijst gezet.

Die ambtenaren die niet tegen de stroming in durven te gaan, die moeten ze aanpakken.
-nee-
pi_197425487
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 14:29 schreef GlennQuagmire het volgende:
Wiebes wordt blijkbaar vervangen door Cora, daar hoeven we ook niet veel van te verwachten -O-
Van de regen in de drup. Maar Carla en media zijn twee handen op 1 buik, dat wel.
pi_197425535
Die een-tweetjes tussen Klaver en Rutte zijn wel opvallend.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 14:33:12 #134
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_197425545
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 14:30 schreef skrn het volgende:

[..]

Van de regen in de drup. Maar Carla en media zijn twee handen op 1 buik, dat wel.
Ze zal zondag wel weer bij WNL zitten

[ Bericht 0% gewijzigd door GlennQuagmire op 15-01-2021 14:38:53 ]
pi_197425574
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 14:32 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Die een-tweetjes tussen Klaver en Rutte zijn wel opvallend.
Die lijken inderdaad inmiddels een prima band te hebben met elkaar, net als Rutte met Samson had.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator vrijdag 15 januari 2021 @ 14:37:06 #136
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_197425644
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 14:17 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Je houdt van mensen die grove fouten maken, maar het wel lekker weg kunnen lachen?
Ik hou van de VVD _O_
Recordhouder aantal posts op n dag.
4045
onlogisch
pi_197425669
Heeft iemand die journalist bij die persconferentie ooit uitgelegd hoe een demissionair kabinet functioneert?...
  vrijdag 15 januari 2021 @ 14:38:34 #138
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_197425681
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 14:37 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Ik hou van de VVD _O_
Ja, dat dus.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_197425751
In ieder geval een positief gevolg als, en ik zeg als, de WOB daadwerkelijk voor transparantie gaat zorgen. Ideaal getimed door Rutte natuurlijk, Rutte-IV wordt toch zijn laatste kunstje.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 14:43:05 #140
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_197425808
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 14:41 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
In ieder geval een positief gevolg als, en ik zeg als, de WOB daadwerkelijk voor transparantie gaat zorgen. Ideaal getimed door Rutte natuurlijk, Rutte-IV wordt toch zijn laatste kunstje.
Ben benieuwd wat er dan allemaal nog boven tafel gaat komen met de WOB.
pi_197425847
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 14:37 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Ik hou van de VVD _O_
Lekker links met een grote, sterke overheid ^O^
  vrijdag 15 januari 2021 @ 14:47:54 #142
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197425922
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 14:41 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
In ieder geval een positief gevolg als, en ik zeg als, de WOB daadwerkelijk voor transparantie gaat zorgen. Ideaal getimed door Rutte natuurlijk, Rutte-IV wordt toch zijn laatste kunstje.
Is alleen maar cosmetisch.

De WOB wet zelf blijft gebrekkig en verbeteringen zelf worden niet ondersteund. Voldoet niet aan de Europese minimumstandaarden.

Een kleine toezegging veranderd daar niets aan.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197425968
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 14:07 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ik denk dat het tijd wordt dat Rutte plaats maakt voor iemand anders. Laat die man lekker geld gaan binnenharken bij unilever of klm ofzo.
klm heeft geen geld meer.....
"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
pi_197425977
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 14:44 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Lekker links met een grote, sterke overheid ^O^
alle plannen van de pvv en fvd zal de overheid doen exploderen in grote, zie de uitbreiding van de overrheid in het land links van de kust
pi_197425985
Rutte natuurlijk weer simplistisch "Ik blijf aan als lijsttrekker, het is aan de kiezer op 17 maart om daar wat te vinden"

Hij weet ook dondersgoed dat het geen fuck uitmaakt wie er aan het roer staat bij de VVD. VVDers stemmen VVD, klaar. Hij heeft uiteindelijk dus geen enkele verantwoordelijkheid te dragen. Puur symboliek.
Ach ja, iedereen om me heen treedt af en/of stopt als lijsttrekker, maar gezien ik teflon-schoudertjes heb ben ik gewoon weer minister-president na de formatie.

:r
beter een knipoog dan een blauw oog
  vrijdag 15 januari 2021 @ 14:52:11 #146
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197426023
twitter

twitter


Whehe. Het gaat gewoon door hoor.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197426031
Goh, is de paling toch een keer uit zijn emmer snot geglibberd.
Hij zal er wel weer terug in glibberen ben ik bang.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_197426036
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 14:50 schreef Knipoogje het volgende:
Rutte natuurlijk weer simplistisch "Ik blijf aan als lijsttrekker, het is aan de kiezer op 17 maart om daar wat te vinden"

Hij weet ook dondersgoed dat het geen fuck uitmaakt wie er aan het roer staat bij de VVD. VVDers stemmen VVD, klaar. Hij heeft uiteindelijk dus geen enkele verantwoordelijkheid te dragen. Puur symboliek.
Ach ja, iedereen om me heen treedt af en/of stopt als lijsttrekker, maar gezien ik teflon-schoudertjes heb ben ik gewoon weer minister-president na de formatie.

:r
mijn vrouw stemt altijd links sociaal/ of christelijk conservatief. maar zegt nu voor Rutte te stemmen. De corona crisis en hoe dit wordt gedaan, krijgt van hoop mensen ook waardering
  vrijdag 15 januari 2021 @ 14:53:05 #149
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197426041
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 14:44 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Lekker links met een grote, sterke overheid ^O^
Grote overheid is niet perse links. Zie de Republikeinen van de laatste 30 jaar.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 15 januari 2021 @ 14:53:07 #150
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197426044
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 14:29 schreef GlennQuagmire het volgende:
Wiebes wordt blijkbaar vervangen door Cora, daar hoeven we ook niet veel van te verwachten -O-
Doe dan direct Henk Bleker :')
pi_197426050
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 14:52 schreef Korenfok het volgende:

[..]

mijn vrouw stemt altijd links sociaal/ of christelijk conservatief. maar zegt nu voor rutt te stemmen. De corona crisis en hoe dit wordt gedaan, krijgt van hoop mensen ook waardering
Een ander kabinet had het niet veel anders aangepakt. Het is op Nederlandse wijze aangepakt. Zoveel verschillen de partijen ook weer niet.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_197426083
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 14:52 schreef Korenfok het volgende:

[..]

mijn vrouw stemt altijd links sociaal/ of christelijk conservatief. maar zegt nu voor Rutte te stemmen. De corona crisis en hoe dit wordt gedaan, krijgt van hoop mensen ook waardering
Het is me oprecht een raadsel waarom.
Ik denk dat een anders gekleurd kabinet dit niet anders had aangepakt.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 14:55:03 #153
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197426086
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 14:53 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Een ander kabinet had het niet veel anders aangepakt. Het is op Nederlandse wijze aangepakt. Zoveel verschillen de partijen ook weer niet.
Uiteindelijk word je gewoon geadviseerd door het RIVM omdat die als enige de kennis en het overzicht hebben, krijg je te horen van de GGD hoeveel capaciteit ze hebben voor vaccineren/testen/bco, ben je van Pfizer afhankelijk voor de levering van vaccins, etcetera.
Behalve wat schuiven in prioriteiten zou er weinig veranderd zijn inderdaad.
pi_197426091
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 14:52 schreef Korenfok het volgende:

[..]

mijn vrouw stemt altijd links sociaal/ of christelijk conservatief. maar zegt nu voor Rutte te stemmen. De corona crisis en hoe dit wordt gedaan, krijgt van hoop mensen ook waardering
Met 'dit' doel je dus op de afhandeling van deze affaire? Kan je eens aan je vrouw vragen wat ze daar precies zo aan waardeert?

Voor die ouders is er namelijk nog he-le-maal niets opgelost hoor. Wellicht heeft ze dat niet helemaal meegekregen.
"Pools are perfect for holding water"
  Moderator vrijdag 15 januari 2021 @ 14:57:31 #155
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197426135
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 14:54 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Het is me oprecht een raadsel waarom.
Ik denk dat een anders gekleurd kabinet dit niet anders had aangepakt.
Ik zal niet zeggen dat een andere signatuur van de regering iets uitgemaakt had behalve dan het ontbreken van De Jonge, dat had mischien wat soelaas geboden qua communicatie maar ik zie ook geen reden om deze regering al te zeer te prijzen voor hun aanpak.

Met de kanttekening dat niemand in Europa, van welke signatuur dan ook, het erg goed lijkt te doen, overigens.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 14:58:18 #156
462731 TheVoice4ever
Dilano de Kleijn superfan
pi_197426152
ik ga lekker trollen door op Wilders te stemmen, en dan ga ik verhuizen naar duitsland ^O^
Big Brother Favo: Ronahi, Jimmy, Sabeau, Tom
Verraders Favo: Ihsane, Tom
pi_197426167
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 14:57 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik zal niet zeggen dat een andere signatuur van de regering iets uitgemaakt had behalve dan het ontbreken van De Jonge, dat had mischien wat soelaas geboden qua communicatie maar ik zie ook geen reden om deze regering al te zeer te prijzen voor hun aanpak.

Met de kanttekening dat niemand in Europa, van welke signatuur dan ook, het erg goed lijkt te doen, overigens.
Dat klopt, en dat is volstrekt begrijpelijk.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_197426199
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 14:55 schreef probeer het volgende:

[..]

Met 'dit' doel je dus op de afhandeling van deze affaire? Kan je eens aan je vrouw vragen wat ze daar precies zo aan waardeert?

Voor die ouders is er namelijk nog he-le-maal niets opgelost hoor. Wellicht heeft ze dat niet helemaal meegekregen.
nee, dat doel ik niet op, dit sloeg op corona. De affaire is super slecht gegaan en afgehandeld. Maar het is vrij symbolisch om dit kabinet te laten klappen, terwijl het in een vorig kabinet gebeurde. Echter wordt geen een ambtenaar van de belastingdienst ontslagen.
pi_197426208
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 14:49 schreef Korenfok het volgende:

[..]

alle plannen van de pvv en fvd zal de overheid doen exploderen in grote, zie de uitbreiding van de overrheid in het land links van de kust
"ja maar hunnie willen ook een grote overheid"
pi_197426217
*Gaap*

Wat een kermis. Beter gaan ze de toeslagen ellende oplossen en coronacrisis managen ipv dit soort symbolische poppenkastpolitiek.

Hoe een stel frauderende oostblokkers een kabinet laat vallen..
pi_197426223
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 14:52 schreef Klopkoek het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]

Whehe. Het gaat gewoon door hoor.
Het is bijzonder dat Rutte zoiets ongestraft (ongecorrigeerd) kan zeggen.
pi_197426229
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 15:00 schreef VacaLoca het volgende:
*Gaap*

Wat een kermis. Beter gaan ze de toeslagen ellende oplossen en coronacrisis managen ipv dit soort symbolische poppenkastpolitiek.

Hoe een stel frauderende oostblokkers een kabinet laat vallen..
En dat moeten ze allemaal maar even doen in de twee maanden voor de verkiezingen?
pi_197426230
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 14:54 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Het is me oprecht een raadsel waarom.
Ik denk dat een anders gekleurd kabinet dit niet anders had aangepakt.
een kabinet met fvd, die covid ontkennen.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 15:01:34 #164
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197426240
twitter


Dit klopt. Schandalig.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 15 januari 2021 @ 15:03:08 #165
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_197426276
Rutte in het engels is altijd fijn :D
pi_197426283
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 14:53 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Een ander kabinet had het niet veel anders aangepakt. Het is op Nederlandse wijze aangepakt. Zoveel verschillen de partijen ook weer niet.
mee eens. is ook niet mijn stelling perse. geef meer op anakdotische wijze, dat een hoop mensen ook te vrede zijn met dit kabinet en hoe er onvermijdelijke zaken worden aangepakt. wil niet eens zeggen dat ze het overal mee eens zijn.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 15:03:24 #167
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197426285
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 14:57 schreef Tijger_m het volgende:
Met de kanttekening dat niemand in Europa, van welke signatuur dan ook, het erg goed lijkt te doen, overigens.
Duitsland toch wel? Denemarken? Oostenrijk?
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 15 januari 2021 @ 15:04:28 #168
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197426310
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 14:55 schreef VoMy het volgende:

[..]

Uiteindelijk word je gewoon geadviseerd door het RIVM omdat die als enige de kennis en het overzicht hebben, krijg je te horen van de GGD hoeveel capaciteit ze hebben voor vaccineren/testen/bco, ben je van Pfizer afhankelijk voor de levering van vaccins, etcetera.
Behalve wat schuiven in prioriteiten zou er weinig veranderd zijn inderdaad.
De verandering zit in de structuur voordat een crisis uit breekt.

Die zou er bij een centrum-linkse regering wel anders uit zien denk ik.

We zullen helaas nooit weten of er dan wel sneller wordt gevaccineerd.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197426314
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 15:01 schreef Korenfok het volgende:

[..]

een kabinet met fvd, die covid ontkennen.
Volgens mij heeft Baudet zichzelf met zijn complot gewapper ernstig in zijn eigen voet geschoten.
En dat heeft hem heel veel stemmen gekost.
En terecht.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_197426319
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 15:00 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

"ja maar hunnie willen ook een grote overheid"
noem eens een partij wie echt een kleine overheid wil? miscchien d66. overheid is gekoppeld aan de interne markt eu, rest kan op provincie en gemeente niveau geregeld worden?
  Moderator vrijdag 15 januari 2021 @ 15:04:53 #171
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197426323
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 15:03 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Duitsland toch wel? Denemarken? Oostenrijk?
Niet erg goed, Klopkoek, op wat details iets beter maar grosso modo is het nergens een feest behalve in Nieuw Zeeland, eigenlijk, en daar is de economische schade enorm. Op zich prima als dat de afweging is en de bevolking steunt dat.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197426353
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 15:01 schreef Klopkoek het volgende:
[ twitter ]

Dit klopt. Schandalig.
nee hoor, hij is nog steeds premier van nederland van een demissionair kabinet.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 15:06:42 #173
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197426364
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 15:04 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Niet erg goed, Klopkoek, op wat details iets beter maar grosso modo is het nergens een feest behalve in Nieuw Zeeland, eigenlijk, en daar is de economische schade enorm. Op zich prima als dat de afweging is en de bevolking steunt dat.
Denemarken heeft geen oversterfte (bron: FT), vaccineert heel snel en economische schade is minimaal.

Misschien zie ik wat over het hoofd...
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197426390
een gladgeschoren Wiebes nu live op TV.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 15:08:46 #175
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197426412
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 15:00 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Het is bijzonder dat Rutte zoiets ongestraft (ongecorrigeerd) kan zeggen.
Fijn ook dat allerlei waarborgen voor de NPO en NOS uit de wet zijn gesloopt...

Is een toch een soort onzichtbare hand.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator vrijdag 15 januari 2021 @ 15:12:01 #176
236264 crew  capricia
pi_197426476
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 15:03 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Duitsland toch wel? Denemarken? Oostenrijk?
Denemarken doet het wel okay volgens mij ja. Ook met die vaccinaties.

DL gaat slecht nu. Willen wellicht het hele openbaar vervoer stil gaan leggen. En zitten in een heftigere lockdown dan wij.
En ook Oostenrijk hobbelt van lockdown naar lockdown.
Definitely not CIA
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 15 januari 2021 @ 15:14:13 #177
408813 crew  trein2000
pi_197426515
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 15:01 schreef Klopkoek het volgende:
[ twitter ]

Dit klopt. Schandalig.
Staatsrechtelijk is dat gewoon onzin. En ik kan mij niet herinneren dat ik eerdere premiers niet op persconferenties zag ipv in de Kamer.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_197426533
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 15:12 schreef capricia het volgende:

[..]

Denemarken doet het wel okay volgens mij ja. Ook met die vaccinaties.

DL gaat slecht nu. Willen wellicht het hele openbaar vervoer stil gaan leggen. En zitten in een heftigere lockdown dan wij.
En ook Oostenrijk hobbelt van lockdown naar lockdown.
Finland doet het het beste.

Maar je weet nooit of dat komt door het beste beleid of een meer verantwoordelijke (of afstandelijke) bevolking.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 15:15:36 #179
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_197426544
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 15:06 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Denemarken heeft geen oversterfte (bron: FT), vaccineert heel snel en economische schade is minimaal.

Misschien zie ik wat over het hoofd...
In Denemarken doet men niet veel anders dan in Nederland. Ook daar zitten ze tot begin februari in (semi)lockdown.

Het is een land met minder inwoners en misschien dat de burgers zich daar beter aan de regels houden of zo.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 15:15:53 #180
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197426551
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 15:01 schreef Klopkoek het volgende:
[ twitter ]

Dit klopt. Schandalig.
Het is niet alsof kamerleden 40 uur per week enkel in een kamerbankje zitten te wachten of er toevallig een minister komt.
pi_197426578
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 15:14 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Staatsrechtelijk is dat gewoon onzin. En ik kan mij niet herinneren dat ik eerdere premiers niet op persconferenties zag ipv in de Kamer.
Als een kabinet op stapt zou het staatsrechtelijk alleen echt eerst naar de koning moeten. Als een minister op stapt doet hij dat wat mij betreft in het debat, omdat hij anders niet meer bevraagd kan worden. Bij een kabinet zit dat anders, Rutte staat er straks gewoon nog voor de kamer.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_197426636
Kort samengevat, de drie hoofdpunten van de strategie van marketingmanager Mark:
• Nieuw kabinetsbeleid vooral ingaand tegen de kritiek die gericht is op de persoon Mark (de Rutte-doctrine)
• Persoonlijke betrokkenheid blijven ontkennen
• Alle morele kwesties afdoen met "de kiezer bepaalt"
pi_197426643
Formeel heeft hij natuurlijk ook alleen maar de intentie om op te stappen aan de pers duidelijk gemaakt, totdat hij bij de koning is langs geweest en die zijn ontslag heeft aanvaard zijn ze nog gewoon missionair.
pi_197426660
Mooie symboolpolitiek voor de Bhne.
Over een aantal weken zijn er toch weer nieuwe verkiezingen. Een paar weekjes eerder demissionair.
Je kunt beter n kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  Moderator vrijdag 15 januari 2021 @ 15:21:14 #185
236264 crew  capricia
pi_197426669
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 15:20 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Mooie symboolpolitiek voor de Bhne.
Over een aantal weken zijn er toch weer nieuwe verkiezingen. Een paar weekjes eerder demissionair.
Kunnen ze er bij Rutte IV niet meer over vallen.
Definitely not CIA
pi_197426670
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 15:04 schreef Korenfok het volgende:

[..]

noem eens een partij wie echt een kleine overheid wil? miscchien d66. overheid is gekoppeld aan de interne markt eu, rest kan op provincie en gemeente niveau geregeld worden?
De VVD bij vorige verkiezingen waren iig voor een kleinere overheid dan wat ze nu willen... zelfs in hun verkiezingsprogramma en verkiezingsspotjes gaat het bijna nergens anders over, het is of het de SP/PvdA is. Maar sommige hier zijn er schijnbaar erg enthousiast over.
pi_197426710
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 15:21 schreef capricia het volgende:

[..]

Kunnen ze er bij Rutte IV niet meer over vallen.
Dat is volgens mij het belangrijkste punt, nu is dit issue iig onschadelijk gemaakt voor de verkiezingen en voor Rutte IV.
  Moderator vrijdag 15 januari 2021 @ 15:23:02 #188
54278 crew  Tijger_m
42
pi_197426718
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 15:21 schreef capricia het volgende:

[..]

Kunnen ze er bij Rutte IV niet meer over vallen.
Dat zal ongetwijfeld een deel van de overwegingen zijn geweest.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_197426728
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 15:21 schreef capricia het volgende:

[..]

Kunnen ze er bij Rutte IV niet meer over vallen.
Kan natuurlijk wel nog over iets anders, de mentaliteit die hiertoe geleidt heeft zich verder binnen de overheid verspreidt dan enkel de belastingdienst (zie bijvoorbeeld ook de recente nieuwsberichten over de bijstandsboete) dus het is nog even afwachten wat voor lijken er links en rechts nog uit de kast komen vallen.
pi_197426778
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 15:23 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Kan natuurlijk wel nog over iets anders, de mentaliteit die hiertoe geleidt heeft zich verder binnen de overheid verspreidt dan enkel de belastingdienst (zie bijvoorbeeld ook de recente nieuwsberichten over de bijstandsboete) dus het is nog even afwachten wat voor lijken er links en rechts nog uit de kast komen vallen.
En die mentaliteit is naar mijn idee typerend voor vooral de VVD (wat betreft de kabinets partners).
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_197426792
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 15:21 schreef capricia het volgende:

[..]

Kunnen ze er bij Rutte IV niet meer over vallen.
Doet het bedrijfsleven ook vaak bij reorganisaties.
Alle shit wordt dan onder de dekmantel van "we gaan het helemaal anders doen" bedekt.
Je kunt beter n kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_197426819
Ik ben zo blij _O_ *O*
N A P O L I
C A M P A N I A
  vrijdag 15 januari 2021 @ 15:27:04 #193
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_197426824
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 15:23 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Kan natuurlijk wel nog over iets anders, de mentaliteit die hiertoe geleidt heeft zich verder binnen de overheid verspreidt dan enkel de belastingdienst (zie bijvoorbeeld ook de recente nieuwsberichten over de bijstandsboete) dus het is nog even afwachten wat voor lijken er links en rechts nog uit de kast komen vallen.
Als je de hoeveelheid zwarte stukken in de wobverzoeken ziet schijnen ze op I&W ook nog eea te verbergen hebben rondom Lelystand en de gunning van het hoofdrailnet aan de NS.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 15:33:09 #194
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_197426932
Dit is echt een geniale zet van Rutte.

Mensen zijn al het gelieg alweer vergeten en stemmen nu meer dan ooit op VVD.

Deze affaire is een smet, en nu gaan ze aftreden en gaan mensen zeggen: "bohhhh netjes seg! Echt respect dat ze dit drvuh segguh!" Terwijl er geen enkele politicus boete doet.

En is iedereen alles vergeten en gaat de uitholling van het onderwijs en zorg vrolijk verder, de massa immigratie, de woningkrapte (mede dankzij voorrang asielzoekers) en ga zo maar door! Zet hem op, VVD!
pi_197426948
Het is goed dat ze gezamenlijk de verantwoordelijkheid nemen. Er is te veel rondom deze kwestie fout gegaan en niet meer uit te leggen. Vooral laksheid in het ingrijpen en het zoeken naar een snelle oplossing, wat mij betreft.

Ik vind alle retoriek hier en daar wat ver gezocht en overdreven, ik geloof niet dat iemand er op uit was om doelbewust levens kapot te maken van onschuldige mensen. Dat dat wel het gevolg is is schrijnend en krijgt nu een passend politiek gevolg.

Maar Rutte heeft gelijk, binnenkort bepaald de kiezer. En als die weer in grote mate het gevoel heeft dat Rutte IV er moet komen, dan komt dat er gewoon. Ik ga bij het lezen van de verkiezingsprogramma's de VVD in elk geval niet overslaan vanwege deze kwestie.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 15:34:26 #196
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_197426963
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 15:33 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Het is goed dat ze gezamenlijk de verantwoordelijkheid nemen. Er is te veel rondom deze kwestie fout gegaan en niet meer uit te leggen. Vooral laksheid in het ingrijpen en het zoeken naar een snelle oplossing, wat mij betreft.

Ik vind alle retoriek hier en daar wat ver gezocht en overdreven, ik geloof niet dat iemand er op uit was om doelbewust levens kapot te maken van onschuldige mensen. Dat dat wel het gevolg is is schrijnend en krijgt nu een passend politiek gevolg.

Maar Rutte heeft gelijk, binnenkort bepaald de kiezer. En als die weer in grote mate het gevoel heeft dat Rutte IV er moet komen, dan komt dat er gewoon. Ik ga bij het lezen van de verkiezingsprogramma's de VVD in elk geval niet overslaan vanwege deze kwestie.
Kijk, heb je het al :') geniaal.
pi_197426983
Rutte wordt niet opgehaald met de Gouden Koets? -O-
pi_197426986
Ze hebben het kabinet net zo lang in leven lopen houden tot dat er bijna verkiezingen zijn.
Rutte blijft lijsttrekker en kan na de verkiezingen gewoon weer MP worden lijkt het wel.

Rutte blijft zitten LOL
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
pi_197427000
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 15:35 schreef MMXMMX het volgende:
Ze hebben het kabinet net zo lang in leven lopen houden tot dat er bijna verkiezingen zijn.
Rutte blijft lijsttrekker en kan na de verkiezingen gewoon weer MP worden lijkt het wel.

Rutte blijft zitten LOL
Je hebt iets tegen democratie?
pi_197427047
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 15:36 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Je hebt iets tegen democratie?
Ik heb iets tegen lijders van een land die zelfmoorden op hun geweten hebben en gewoon verder gaan als of er niks gebeurd is ik denk aan de slachtoffers ja .

JIJ NIET ?
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
pi_197427067
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 15:35 schreef MMXMMX het volgende:
Ze hebben het kabinet net zo lang in leven lopen houden tot dat er bijna verkiezingen zijn.
Rutte blijft lijsttrekker en kan na de verkiezingen gewoon weer MP worden lijkt het wel.

Rutte blijft zitten LOL
Er komen in maart weer verkiezingen. Dan kan het Nederlandse volk kiezen of ze nog weer 4 jaar Rutte willen. Aan de peilingen te zien willen ze dat.
pi_197427084
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 15:38 schreef MMXMMX het volgende:

[..]

Ik heb iets tegen lijders van een land die zelfmoorden op hun geweten hebben en gewoon verder gaan als of er niks gebeurd is ik denk aan de slachtoffers ja .
Ja, dit soort retoriek dus.

Als hij verkiesbaar is dan kan er op hem gestemd worden. De rest is aan de kiezer en die heeft keuze genoeg. Dus als heel veel mensen ook vinden dat Rutte het niet verdiend om weer MP te worden, dan gebeurt dat niet.
pi_197427086
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 15:38 schreef MMXMMX het volgende:

[..]

Ik heb iets tegen lijders van een land die zelfmoorden op hun geweten hebben en gewoon verder gaan als of er niks gebeurd is ik denk aan de slachtoffers ja .
Een groot gedeelte van de burgers hebben dit in ieder geval niet
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 15:41:47 #204
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_197427114
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 15:33 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Het is goed dat ze gezamenlijk de verantwoordelijkheid nemen. Er is te veel rondom deze kwestie fout gegaan en niet meer uit te leggen. Vooral laksheid in het ingrijpen en het zoeken naar een snelle oplossing, wat mij betreft.

Ik vind alle retoriek hier en daar wat ver gezocht en overdreven, ik geloof niet dat iemand er op uit was om doelbewust levens kapot te maken van onschuldige mensen. Dat dat wel het gevolg is is schrijnend en krijgt nu een passend politiek gevolg.

Maar Rutte heeft gelijk, binnenkort bepaald de kiezer. En als die weer in grote mate het gevoel heeft dat Rutte IV er moet komen, dan komt dat er gewoon. Ik ga bij het lezen van de verkiezingsprogramma's de VVD in elk geval niet overslaan vanwege deze kwestie.
Ik ook niet. Het is een treurige affaire, maar er wordt wel erg veel emotie aan gehangen. Het is ook een beetje raar om daar enkel de VVD voor verantwoordelijk te stellen: iedereen hecht aan fraudebestrijding maar (bijna) iedereen duikt weg als daar dingen in fout gaan.
pi_197427115
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 15:40 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Een groot gedeelte van de burgers hebben dit in ieder geval niet
Een groot gedeelte van de burgers ziet het gewoon wat genuanceerder.
pi_197427143
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 15:41 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Een groot gedeelte van de burgers ziet het gewoon wat genuanceerder.
Ja omdat ze er geen last van hebben.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197427198
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 15:43 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ja omdat ze er geen last van hebben.
Of omdat ze ook inzien dat Rutte niet met opzet mensen tot zelfmoord heeft gedreven, zoals sommigen hier retorisch stellen. Wat een flauwekul zeg.

Ja, er zijn fouten gemaakt en ja daar is niet snel genoeg op gehandeld. Maar er is meer op de wereld dan de Toeslagenellende.
pi_197427317
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 15:46 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Of omdat ze ook inzien dat Rutte niet met opzet mensen tot zelfmoord heeft gedreven, zoals sommigen hier retorisch stellen. Wat een flauwekul zeg.

Ja, er zijn fouten gemaakt en ja daar is niet snel genoeg op gehandeld. Maar er is meer op de wereld dan de Toeslagenellende.
Ja jullie hebben gelijk :) Wat zeuren die slachtoffers nou wat een retoriek allemaal.
Het word tijd dat het volk wat harder word het zijn allemaal jankers en tuig de meesten hebben ook een ander kleurtje tja wat een zeikers _O-
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
pi_197427358
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 15:51 schreef MMXMMX het volgende:

[..]

Ja jullie hebben gelijk :) Wat zeuren die slachtoffers nou wat een retoriek allemaal.
Het word tijd dat het volk wat harder word het zijn allemaal jankers en tuig de meesten hebben ook een ander kleurtje tja wat een zeikers _O-
Het is natuurlijk een stuk beter als ze allemaal oprutte en premier Thierry aan de macht komt, die fixt het wel even allemaal in een paar weken tijd.
pi_197427459
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 15:51 schreef MMXMMX het volgende:

[..]

Ja jullie hebben gelijk :) Wat zeuren die slachtoffers nou wat een retoriek allemaal.
Het word tijd dat het volk wat harder word het zijn allemaal jankers en tuig de meesten hebben ook een ander kleurtje tja wat een zeikers _O-
Exact. Dit soort retoriek helpt. :')

Slachtoffers zeuren niet, die hebben een terecht punt. En toch is dat niet de enige overweging bij mijn keuze in het stemhokje.
pi_197427514
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 15:57 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Exact. Dit soort retoriek helpt. :')

Slachtoffers zeuren niet, die hebben een terecht punt. En toch is dat niet de enige overweging bij mijn keuze in het stemhokje.
Tja ik kies maar snel de kant van de meerderheid wil geen problemen ^O^
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
pi_197427678
Rutte heeft aangegeven door te gaan/willen als lijsttrekker van de VVD. Logisch. Puur vermaak nu om de PvdA achterban op Twitter en Joop te zien schuimbekken.
  Moderator vrijdag 15 januari 2021 @ 16:08:39 #213
236264 crew  capricia
pi_197427682
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 15:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat zal ongetwijfeld een deel van de overwegingen zijn geweest.
Teflon Mark. :D
Definitely not CIA
  Moderator vrijdag 15 januari 2021 @ 16:09:23 #214
236264 crew  capricia
pi_197427697
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:08 schreef DarkwingDuck het volgende:
Rutte heeft aangegeven door te gaan/willen als lijsttrekker van de VVD. Logisch. Puur vermaak nu om de PvdA achterban op Twitter en Joop te zien schuimbekken.
Die hebben via Asscher wel het eerste dominosteentje om gegooid. :)
Definitely not CIA
  vrijdag 15 januari 2021 @ 16:10:04 #215
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197427711
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 15:46 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Of omdat ze ook inzien dat Rutte niet met opzet mensen tot zelfmoord heeft gedreven, zoals sommigen hier retorisch stellen. Wat een flauwekul zeg.

Ja, er zijn fouten gemaakt en ja daar is niet snel genoeg op gehandeld. Maar er is meer op de wereld dan de Toeslagenellende.
Mark Rutte heeft zelf mensen geen touw of spoorboekje overhandigd, maar hij is wel verantwoordelijk voor een overheid die het enorme leed van een heel aantal mensen volkomen koud liet.
We have always been at war with Eastasia.
pi_197427773
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:09 schreef capricia het volgende:

[..]

Die hebben via Asscher wel het eerste dominosteentje om gegooid. :)
En met het directe aftreden van Wiebes en het aftreden van de rest van het kabinet zijn de laatste dominostenen gevallen. Tot grote frustratie van de PvdA achterban zo blijkt.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 16:13:59 #217
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197427774
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 15:15 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Finland doet het het beste.

Maar je weet nooit of dat komt door het beste beleid of een meer verantwoordelijke (of afstandelijke) bevolking.
Het komt door een beter werkende en georganiseerde overheid. Dan houden burgers zich ook meer aan de regels...
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197427796
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:10 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Mark Rutte heeft zelf mensen geen touw of spoorboekje overhandigd, maar hij is verantwoordelijk voor een overheid die het enorme leed van een heel aantal mensen volkomen koud liet.
Hij is verantwoordelijk voor het kabinet en de bewindslieden hebben nu ministerile verantwoordelijkheid. En in deze affaire lijkt het er op dat dat wat verkeerd is gedaan niet alleen te scharen is onder fouten op het ministerie waarvoor ministerile verantwoordelijkheid geldt, maar ook daadwerkelijke fouten door bewindslieden. En de gevolgen zijn voor sommige mensen groot geweest en dat is uitvoerig in de media geweest en staat duidelijk gedocumenteerd.

Het is daarom terecht dat het kabinet opstapt en de kiezer nu mag bepalen wie ze daarvoor als schuldige aanwijzen en in hoeverre dat meespeelt in hun oordeel. Ik zie daar geen enkel probleem in, dat is democratie in werking. Iedere stemgerechtigde kan zich informeren en een keuze maken.
  Moderator vrijdag 15 januari 2021 @ 16:16:43 #219
236264 crew  capricia
pi_197427816
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:00 schreef MMXMMX het volgende:

[..]

Tja ik kies maar snel de kant van de meerderheid wil geen problemen ^O^
Je kunt zelfs op mensen met een strafblad stemmen in NL.
En zo iemand kan premier worden.
Definitely not CIA
  vrijdag 15 januari 2021 @ 16:17:00 #220
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197427823
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:10 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Mark Rutte heeft zelf mensen geen touw of spoorboekje overhandigd, maar hij is wel verantwoordelijk voor een overheid die het enorme leed van een heel aantal mensen volkomen koud liet.
Hij was de chef en aanjager in het fraudeteam.

"Alleen al door de fixatie van de top van het kabinet op fraudebestrijding konden ambtenaren het idee krijgen dat ze de grens moesten opzoeken, erkende premier Rutte in zijn verhoor."

Waarbij ook werd gezegd "ik overtreed de wet als dat zo uit komt".

Zo heel veel verschilt dat niet met Trump.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197427832
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:13 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het komt door een beter werkende en georganiseerde overheid. Dan houden burgers zich ook meer aan de regels...
Ze hebben ook bijzonder veel zelfdodingen en een enorme hoeveelheid alcoholverslaafden. Dat helpt mogelijk ook.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 16:18:25 #222
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197427846
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:15 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Hij is verantwoordelijk voor het kabinet en de bewindslieden hebben nu ministerile verantwoordelijkheid. En in deze affaire lijkt het er op dat dat wat verkeerd is gedaan niet alleen te scharen is onder fouten op het ministerie waarvoor ministerile verantwoordelijkheid geldt, maar ook daadwerkelijke fouten door bewindslieden. En de gevolgen zijn voor sommige mensen groot geweest en dat is uitvoerig in de media geweest en staat duidelijk gedocumenteerd.

Het is daarom terecht dat het kabinet opstapt en de kiezer nu mag bepalen wie ze daarvoor als schuldige aanwijzen en in hoeverre dat meespeelt in hun oordeel. Ik zie daar geen enkel probleem in, dat is democratie in werking. Iedere stemgerechtigde kan zich informeren en een keuze maken.
Absoluut. De vraag die nu aan de kiezer voorgelegd wordt is of men verder wil met een macht boven zich met een dergelijke apathische houding ten opzichte van de burger of dat men zich een beschaafdere overheid toewenst.
We have always been at war with Eastasia.
pi_197427875
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:18 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Absoluut. De vraag die nu aan de kiezer voorgelegd wordt is of men verder wil met een macht boven zich met een dergelijke apathische houding ten opzichte van de burger of dat men zich een beschaafdere overheid wenst.
Die tegenstelling mag jij zo zien, ik zie hem een heel stuk genuanceerder. Wel benieuwd op wie jij dan gaat stemmen trouwens.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 16:20:15 #224
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197427885
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:08 schreef DarkwingDuck het volgende:
Rutte heeft aangegeven door te gaan/willen als lijsttrekker van de VVD. Logisch. Puur vermaak nu om de PvdA achterban op Twitter en Joop te zien schuimbekken.
Jij geniet echt van onrecht, uitbuiting en onderdrukking. Dat is wel duidelijk nu.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197427916
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 15:41 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ik ook niet. Het is een treurige affaire, maar er wordt wel erg veel emotie aan gehangen. Het is ook een beetje raar om daar enkel de VVD voor verantwoordelijk te stellen: iedereen hecht aan fraudebestrijding maar (bijna) iedereen duikt weg als daar dingen in fout gaan.
zo zie ik het ook. als het andersom was geweest, dus massaal voor tonnen fraude en kwijt gescholden was, dan was misschien nog meer het gevoel van onrecht veel groter geweest onder veel mensen
  vrijdag 15 januari 2021 @ 16:22:15 #226
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197427923
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:19 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Die tegenstelling mag jij zo zien, ik zie hem een heel stuk genuanceerder. Wel benieuwd op wie jij dan gaat stemmen trouwens.
PvdA
We have always been at war with Eastasia.
pi_197427930
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:22 schreef -XOR- het volgende:

[..]

PvdA
_O- _O-

Je maakt een grap neem ik aan?
  vrijdag 15 januari 2021 @ 16:23:18 #228
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_197427936
Ik vraag me af wat er nu gebeurt als blijkt dat mensen inderdaad gefraudeerd hebben of oneigenlijk gebruik hebben gemaakt van toeslagen. Een interview met meneer Derix bijvoorbeeld, na zijn uitval vanaf de publieke tribune bij het debat met Menno Snel, ging niet over de kinderopvangtoeslag maar over de huurtoeslag (hij moest geld terugbetalen over een periode dat de kinderopvangtoeslag nog niet bestond) waarbij ik alleen maar dacht "ja, logisch". Dat is nog geen excuus om mensen het mes op de keel te zetten zoals de Belastingdienst heeft gedaan, maar dat het een stuk genuanceerde ligt als het ook nu weer wordt geframed is wel duidelijk.

Ik vind het jammer dat het kabinet zich gedwongen zag om af te treden. Het is niet meer dan een politieke afrekening die al voorspeld was bij het instellen van de parlementaire onderzoekscommissie. In die zin is dit wel een bevestiging van de conclusies uit de toeslagaffaire: er is geen ruimte voor nuance in de politiek. Het is alleen maar zwart of wit. Ze kunnen niet anders. Het stemt me droevig.
Never explain, never apologize.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 16:23:59 #229
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197427945
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:17 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Ze hebben ook bijzonder veel zelfdodingen en een enorme hoeveelheid alcoholverslaafden. Dat helpt mogelijk ook.
Een rato van 9.6 voor Nederland vs 11.7 voor Finland.

Waarbij het laatste land berhaupt hun statistieken beter bij houdt en waarborgt.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_suicide_rate

Zoveel verschilt dat dus helemaal niet, en het kan geen verklaring zijn voor het totale verschil in de effecten van het coronabeleid.

Je zit weer eens te liegen/verzinnen en manipuleren.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 15 januari 2021 @ 16:24:27 #230
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197427953
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 15:41 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ik ook niet. Het is een treurige affaire, maar er wordt wel erg veel emotie aan gehangen. Het is ook een beetje raar om daar enkel de VVD voor verantwoordelijk te stellen: iedereen hecht aan fraudebestrijding maar (bijna) iedereen duikt weg als daar dingen in fout gaan.
Ik hecht niet zo aan fraudeklopjachten op bijstandsmoeders. Liever dat er 10 onterecht wegkomen met fraude dan dat er een de fascistische almacht van de overheid over zich heen krijgt.
We have always been at war with Eastasia.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 16:25:52 #231
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197427976
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:24 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Ik hecht niet zo aan fraudeklopjachten op bijstandsmoeders. Liever dat er 10 onterecht wegkomen met fraude dan dat er een de fascistische almacht van de overheid over zich heen krijgt.
Laat ze liever Linschoten kaalplukken en vernederen. Of Hamers
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197427987
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:23 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Een rato van 9.6 voor Nederland vs 11.7 voor Finland. Waarbij het laatste land berhaupt de statistieken beter bij houdt en waarborgt.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_suicide_rate

Zoveel verschilt dat dus niet.

Je zit weer eens te liegen/verzinnen en manipuleren.
Jij vindt die twee mensen per 100.000 niet interessant? Waarom maak je dan wel zo'n ophef over de Toeslagenaffaire? Minder doden hoor.

Finland kent dus 20% meer zelfdodingen maar ach, dat maakt niet uit hoor.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 16:27:27 #233
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197428000
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:22 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

_O- _O-

Je maakt een grap neem ik aan?
De PvdA is veel te veel meegegaan in de VVD-denkkaders en draagt daarom medeverantwoordelijkheid, maar doorgaan met de VVD betekent tot in lengte van jaren doorgaan met een zelfde moraal. Daarom zou een grote schoonmaak door een PvdA-GroenLinks-SP kabinet heel verfrissend kunnen werken.
We have always been at war with Eastasia.
pi_197428023
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:27 schreef -XOR- het volgende:

[..]

De PvdA is veel te veel meegegaan in de VVD-denkkaders en draagt daarom medeverantwoordelijkheid, maar doorgaan met de VVD betekent tot in lengte van jaren doorgaan met een zelfde moraal. Daarom zou een grote schoonmaak door een PvdA-GroenLinks-SP kabinet heel verfrissend kunnen werken.
PvdA-GroenLinks-SP kabinet? _O- _O-

Als jij PVDA stemt, dan is de kans op een PVDA-VVD kabinet een stuk groter hoor. Maar maakt niet uit, ik kan je nu wat beter inschatten.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 16:30:00 #235
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197428036
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:25 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Laat ze liever Linschoten kaalplukken en vernederen. Of Hamers
Linschoten is dan in ieder geval nog daadwerkelijk kaalgeplukt. Hoeveel frauduleuze bankiers en bouwdirecteuren hebben eigenlijk serieus de consequenties van hun eigen corruptie mogen ondergaan?

[ Bericht 0% gewijzigd door -XOR- op 15-01-2021 16:46:17 ]
We have always been at war with Eastasia.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 16:31:23 #236
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197428052
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:26 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Jij vindt die twee mensen per 100.000 niet interessant? Waarom maak je dan wel zo'n ophef over de Toeslagenaffaire? Minder doden hoor.

Finland kent dus 20% meer zelfdodingen maar ach, dat maakt niet uit hoor.
Natuurlijk vind ik dat interessant maar het verklaart het statistische succes van het coronabeleid niet.

Nog afgezien dat hun cijfers accurater zijn en met meer politieke onafhankelijkheid omgeven.

Idem voor zaken zoals alcoholmisbruik en verkrachting (met een stringentere definitie).
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 15 januari 2021 @ 16:32:24 #237
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_197428066
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:27 schreef -XOR- het volgende:
Daarom zou een grote schoonmaak door een PvdA-GroenLinks-SP kabinet heel verfrissend kunnen werken.
Ik zou zeggen: kijk naar Amsterdam. Daar vind ik weinig verfrissends aan.
Never explain, never apologize.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 16:32:26 #238
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197428068
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:28 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

PvdA-GroenLinks-SP kabinet? _O- _O-

Als jij PVDA stemt, dan is de kans op een PVDA-VVD kabinet een stuk groter hoor. Maar maakt niet uit, ik kan je nu wat beter inschatten.
Ik stem niet strategisch maar op de partij die ideologisch het dichtst bij mijn eigen idealen staat. Dat dit land niet van de VVD-gesel afkomt snap ik natuurlijk ook wel.
We have always been at war with Eastasia.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 16:34:08 #239
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197428100
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:32 schreef Lurf het volgende:

[..]

Ik zou zeggen: kijk naar Amsterdam. Daar vind ik weinig verfrissends aan.
Klopt, daar valt GroenLinks me erg tegen, al ben ik wel onder de indruk van Dorrit de Jong als gemeenteraadslid.
We have always been at war with Eastasia.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 16:34:09 #240
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197428101
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:30 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Linschoten is dan in ieder geval nog daadwerkelijk kaalgeplukt.
Dat is waar.

Linschoten kreeg wel een vrij softe behandeling:
https://bijvoorbaatverdac(...)n-als-syri-gebakken/
https://www.vn.nl/de-verkwisters-van-de-vvd/

Het geleuter over 'kleinere overheid', 'hard aanpakken' en 'minder wetten' is sowieso vrij betrekkelijk. Maar dat zie je overal wanneer er een conservatieve partij aan de macht is.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197428105
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:20 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Jij geniet echt van onrecht, uitbuiting en onderdrukking. Dat is wel duidelijk nu.
Komt de aantoonbare racist en seksist weer eens uit de bocht gevlogen.
Ik hou van (partij)democratie. En ik geniet van linkse (met name PvdA en GroenLinks) schuimbekken die invloed willen uitoefenen op de interne partijdemocratie van andere partijen. Dat ze daarbij publiekelijk uit hun plaat gaan (zoals jij regelmatig hier op het forum) maakt mij aan het lachen.
That's it. Heeft niets met de slachtoffers te maken, die moeten gewoon ruimschoots gecompenseerd worden en wel zo snel mogelijk.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 16:36:36 #242
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197428144
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:32 schreef Lurf het volgende:

[..]

Ik zou zeggen: kijk naar Amsterdam. Daar vind ik weinig verfrissends aan.
Vergelijk Amsterdam eens met Rotterdam.

Vergelijk Gouda met Haarlem of Nijmegen.

Dat zijn correcte vergelijkingen.

Dan zie je dat de integratie van minderheden gewoon beter verloopt in Amsterdam, met een hoger opleidingsniveau.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197428146
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:31 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Natuurlijk vind ik dat interessant maar het verklaart het statistische succes van het coronabeleid niet.

Nog afgezien dat hun cijfers accurater zijn en met meer politieke onafhankelijkheid omgeven.

Idem voor zaken zoals alcoholmisbruik en verkrachting (met een stringentere definitie).
Ja, Finland is het beloofde land.

Het is een dusdanig ander land dat vergelijken met Nederland gewoon een beetje raar is.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 16:36:42 #244
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_197428147
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:17 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Hij was de chef en aanjager in het fraudeteam.

"Alleen al door de fixatie van de top van het kabinet op fraudebestrijding konden ambtenaren het idee krijgen dat ze de grens moesten opzoeken, erkende premier Rutte in zijn verhoor."

Waarbij ook werd gezegd "ik overtreed de wet als dat zo uit komt".

Zo heel veel verschilt dat niet met Trump.
:')

Het wordt tijd voor het Trump-equivalent van Godwin. Vergelijkingen van Rutte met Trump slaan echt als een tang op een varken.
pi_197428159
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:20 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Jij geniet echt van onrecht, uitbuiting en onderdrukking. Dat is wel duidelijk nu.
Ik heb je net al uitgelegd van niet. Maar zuur links is niet vies van laster en smaad, dat is mij bekend.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 16:37:59 #246
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197428168
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:34 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Komt de aantoonbare racist en seksist weer eens uit de bocht gevlogen.
Vanwege de term 'geborneerde en kleingeestige witte mannetjes uit de provincie'?

Het zal allemaal wel.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 15 januari 2021 @ 16:38:51 #247
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197428183
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:34 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat is waar.

Linschoten kreeg wel een vrij softe behandeling:
https://bijvoorbaatverdac(...)n-als-syri-gebakken/
https://www.vn.nl/de-verkwisters-van-de-vvd/

Het geleuter over 'kleinere overheid', 'hard aanpakken' en 'minder wetten' is sowieso vrij betrekkelijk. Maar dat zie je overal wanneer er een conservatieve partij aan de macht is.
We moeten sowieso af van dat 'hoe kleiner de overheid, hoe beter'-adagium willen we als land weer serieus stappen voorwaarts maken.
We have always been at war with Eastasia.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 16:39:21 #248
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197428195
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:36 schreef beantherio het volgende:

[..]

:')

Het wordt tijd voor het Trump-equivalent van Godwin. Vergelijkingen van Rutte met Trump slaan echt als een tang op een varken.
Ze hebben meer gemeen in hun handelen, hun centralistische macht en toedekken dan je wil toegeven.

Rutte heeft ook meer gemeen met Johnson dan je misschien denkt.

Het buitenland zag hoe smerig en ranzig hij was in 2017:
https://www.google.com/am(...)e7-ac5a-903b21361b43
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197428224
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:36 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Vergelijk Amsterdam eens met Rotterdam.

Vergelijk Gouda met Haarlem of Nijmegen.

Dat zijn correcte vergelijkingen.

Dan zie je dat de integratie van minderheden gewoon beter verloopt in Amsterdam, met een hoger opleidingsniveau.
Juist op dat vlak is dat geen correcte vergelijking. Amsterdam kent veel meer kennismigranten omdat het soort arbeid daar totaal anders is dan in Rotterdam. Ook is de algehele arbeidsparticipatie in Amsterdam veel hoger.

Ik vind Amsterdam en Rotterdam slecht vergelijkbaar. Echt totaal verschillende steden en dat komt echt niet door het huidige college.
pi_197428235
Ook zijn er nog die zich ook niet verkiesbaar moeten stellen.
"mooie mensen" zijn zeldzaam. Je herkent ze niet aan het uiterlijk,maar aan de ziel.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 16:42:40 #251
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_197428253
Nou; allemaal vervroegd met reces, geen gezeik meer over Corona (hoi avondklok!) en volgend jaar weer in ongeveer dezelfde vorm verder. Goeie zet. Fijn ook dat het symbool op waarde geschat wordt.

Gaan we nog wat doen aan het feitelijke probleem, of vergeten we dat tijdens het formeren?
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  vrijdag 15 januari 2021 @ 16:43:13 #252
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197428263
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:40 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Juist op dat vlak is dat geen correcte vergelijking. Amsterdam kent veel meer kennismigranten omdat het soort arbeid daar totaal anders is dan in Rotterdam. Ook is de algehele arbeidsparticipatie in Amsterdam veel hoger.

Ik vind Amsterdam en Rotterdam slecht vergelijkbaar. Echt totaal verschillende steden en dat komt echt niet door het huidige college.
Het percentage leerling met een Marokkaanse achtergrond dat in Amsterdam een VWO diploma haalt ligt tien procentpunten hoger dan in Rotterdam.

Dat verzin ik niet.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197428269
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:42 schreef AgLarrr het volgende:
Nou; allemaal vervroegd met reces, geen gezeik meer over Corona (hoi avondklok!) en volgend jaar weer in ongeveer dezelfde vorm verder. Goeie zet. Fijn ook dat het symbool op waarde geschat wordt.

Gaan we nog wat doen aan het feitelijke probleem, of vergeten we dat tijdens het formeren?
Je bedoelt een grondige herziening van het belastingstelsel?
  vrijdag 15 januari 2021 @ 16:43:57 #254
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197428274
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:32 schreef Lurf het volgende:

[..]

Ik zou zeggen: kijk naar Amsterdam. Daar vind ik weinig verfrissends aan.
Wat is er mis met Amsterdam, behalve de ongefundeerde dooddoeners die je nu waarschijnlijk op wil lepelen?
  vrijdag 15 januari 2021 @ 16:44:44 #255
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_197428284
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:39 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ze hebben meer gemeen in hun handelen, hun centralistische macht en toedekken dan je wil toegeven.

Rutte heeft ook meer gemeen met Johnson dan je misschien denkt.

Het buitenland zag hoe smerig en ranzig hij was in 2017:
https://www.google.com/am(...)e7-ac5a-903b21361b43
Nee, ze hebben helemaal niks met elkaar te maken. Maar ik geloof wel dat als je ergens in een heel extreme uithoek van het politieke spectrum zit iedereen die niet binnen in jouw padje valt een nazi is. De vergelijking die je maakt geeft daar al een duidelijk beeld van.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 16:46:50 #256
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197428328
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:38 schreef -XOR- het volgende:

[..]

We moeten sowieso af van dat 'hoe kleiner de overheid, hoe beter'-adagium willen we als land weer serieus stappen voorwaarts maken.
Ja, op zich mee eens. Hoewel Scandinavische landen 'maar' vijf procentpunten hoger zitten in hun belastingdruk.

Hoe zie je het grofweg voor je?
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197428362
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:43 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het percentage Marrokanen dat in Amsterdam een VWO diploma haalt ligt tien procentpunten hoger dan in Rotterdam.

Dat verzin ik niet.
Ja? En is het aantal VWO-diploma's in Rotterdam en Amsterdam gelijk? Of komen mogelijk alle middelbare scholieren met een beter diploma van school in Amsterdam omdat er gewoon ander volk woont?
pi_197428363
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:42 schreef AgLarrr het volgende:
Nou; allemaal vervroegd met reces, geen gezeik meer over Corona (hoi avondklok!) en volgend jaar weer in ongeveer dezelfde vorm verder. Goeie zet. Fijn ook dat het symbool op waarde geschat wordt.

Gaan we nog wat doen aan het feitelijke probleem, of vergeten we dat tijdens het formeren?
De toeslagen zullen wel verdwijnen de komende regeringsperiode. En qua openbaarheid zal er ook wel wat veranderen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 15 januari 2021 @ 16:48:57 #259
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197428370
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:43 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Je bedoelt een grondige herziening van het belastingstelsel?
Dat is wel nuttig maar heeft slechts zijdelings te maken met wat hier fout is gegaan. Het hebben van toeslagen maakt nog niet dat het dan ontaard in wat hier mis is gegaan. Dat zit toch meer in de sfeer van de WOB wetgeving e.d.

Maar ik begrijp dat sommigen hun kans schoon zien om weer flink te gaan hakken op de onderkant van de arbeidsmarkt.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 15 januari 2021 @ 16:51:04 #260
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197428411
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:44 schreef beantherio het volgende:

[..]

Nee, ze hebben helemaal niks met elkaar te maken. Maar ik geloof wel dat als je ergens in een heel extreme uithoek van het politieke spectrum zit iedereen die niet binnen in jouw padje valt een nazi is. De vergelijking die je maakt geeft daar al een duidelijk beeld van.
Zijn persoonlijke mediavrienden Kelder en Petersen waren lange tijd vrij positief over Trump.

Ook dat is een indicator. En internationale experts schatten de VVD rechtser in dan de Conservatieven.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197428414
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:48 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat is wel nuttig maar heeft slechts zijdelings te maken met wat hier fout is gegaan. Het hebben van toeslagen maakt nog niet dat het dan ontaard in wat hier mis is gegaan. Dat zit toch meer in de sfeer van de WOB wetgeving e.d.

Maar ik begrijp dat sommigen hun kans schoon zien om weer flink te gaan hakken op de onderkant van de arbeidsmarkt.
Het afschaffen van de toeslagen heeft niks met hakken op de onderkant van de arbeidsmarkt te maken. Sterker: de enige partijen die de toeslagen deels lijken te willen behouden zijn VVD en CDA.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_197428415
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:48 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat is wel nuttig maar heeft slechts zijdelings te maken met wat hier fout is gegaan. Het hebben van toeslagen maakt nog niet dat het dan ontaard in wat hier mis is gegaan. Dat zit toch meer in de sfeer van de WOB wetgeving e.d.

Maar ik begrijp dat sommigen hun kans schoon zien om weer flink te gaan hakken op de onderkant van de arbeidsmarkt.
Ik hoef zeker niet te hakken op de onderkant van de arbeidsmarkt. Sterker nog, werken moet lonen. De armoedeval voor mensen die gaan werken vanuit een uitkering moet helemaal weg.

En hoe eenvoudiger het systeem, hoe minder er fout kan gaan.
pi_197428416
Appeltje voor de dorst.
pi_197428433
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:43 schreef VoMy het volgende:

[..]

Wat is er mis met Amsterdam, behalve de ongefundeerde dooddoeners die je nu waarschijnlijk op wil lepelen?
De erfpacht absurditeit, instortende kademuren, instabiele bruggen, absurde verhoging moestuin huur, sluiten winteropvang daklozen, windmolens gepland naast huizen, absurde woningmarkt, illegalen opvang (maar niet in wijken waar GroenLinks werd gestemd), extremistische wethouder Groot Wassink, informatie achterhouden de en ontkennende wethouders. Zomaar wat zaken uit mijn hoofd terwijl ik er 120km vanaf woon. En dan hebben we het nog niet over criminaliteit en absurde regeltjes om ondernemers kapot te maken.

Maar allemaal voer voor een ander topic.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2021 16:53:01 ]
  vrijdag 15 januari 2021 @ 16:52:48 #265
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197428447
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:46 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ja, op zich mee eens. Hoewel Scandinavische landen 'maar' vijf procentpunten hoger zitten in hun belastingdruk.

Hoe zie je het grofweg voor je?
Hier mag de belastingdruk ook wel iets omhoog en overigens ook de cynische belastingvoordelen voor het grootbedrijf ("want anders vertrekken ze naar het buitenland") worden afgeschaft.

Daarvoor zie ik onder andere graag dingen terug als gratis onderwijs, meer zorgcollectivisering en betere voorzieningen in met name kleinere gemeenten en minder hippe regio's.
We have always been at war with Eastasia.
pi_197428463
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:52 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Hier mag de belastingdruk ook wel iets omhoog en overigens ook de cynische belastingvoordelen voor het grootbedrijf ("want anders vertrekken ze naar het buitenland") worden afgeschaft.

Daarvoor zie ik onder andere graag dingen terug als gratis onderwijs, meer zorgcollectivisering en betere voorzieningen in met name kleinere gemeenten en minder hippe regio's.
Per saldo moet er dus veel geld bij.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 16:55:05 #267
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197428477
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:51 schreef Hanca het volgende:

[..]

Het afschaffen van de toeslagen heeft niks met hakken op de onderkant van de arbeidsmarkt te maken.
Wel als ze er netto op achteruit gaan. Sommigen zien hun kans schoon daarvoor.

En ik ben voor afschaffing.

quote:
Sterker: de enige partijen die de toeslagen deels lijken te willen behouden zijn VVD en CDA.
Typisch ja.

Waarom zou dat zijn denk je?
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 15 januari 2021 @ 16:56:09 #268
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197428494
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:52 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

De erfpacht absurditeit,
Niks mis met erfpacht.
quote:
instortende kademuren, instabiele bruggen,
Resultaat van bezuinigingen en nalatigheid van vorige colleges.
quote:
absurde verhoging moestuin huur,
Achnee, een paar tientjes meer betalen voor x vierkante meter grond op een plek waar je 10k per m^2 moet betalen als je er zou mogen wonen.
quote:
sluiten winteropvang daklozen
De winteropvang hangt altijd af van het weer, en het daklozenprobleem is het gevolg van landelijke maatregelen, niet lokale.
quote:
, windmolens gepland naast huizen
Geen windmolenfan, maar ze hebben niet zo gek veel polders tot hun beschikking in de stad amsterdam. Het is geen Hoofddorp, of de kop van Noord-Holland.
quote:
, absurde woningmarkt
Wat is er absurd aan, behalve dat mensen er graag willen wonen?
quote:
, illegalen opvang (maar niet in wijken waar GroenLinks werd gestemd)
:'). Hou dit lekker in BNW.
quote:
, extremistische wethouder Groot Wassink
Labeltjes plakken maakt het nog niet waar :')
quote:
, informatie achterhouden de en ontkennende wethouders. Zomaar wat zaken uit mijn hoofd terwijl ik er 120km vanaf woon.
Je hebt dus geen flauw idee waar je het over hebt, maar binnen je bubbel hebben jullie wel heel stoer een hekel aan Amsterdam. Dapper hoor.
quote:
En dan hebben we het nog niet over criminaliteit en absurde regeltjes om ondernemers kapot te maken.
Nee, daar hebben we het niet over, want daar weet je ook niets van en heb je ook geen cijfers over paraat, want je kletst maar wat uit je nek.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 16:56:29 #269
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197428503
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:52 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Hier mag de belastingdruk ook wel iets omhoog en overigens ook de cynische belastingvoordelen voor het grootbedrijf ("want anders vertrekken ze naar het buitenland") worden afgeschaft.

Daarvoor zie ik onder andere graag dingen terug als gratis onderwijs, meer zorgcollectivisering en betere voorzieningen in met name kleinere gemeenten en minder hippe regio's.
Graag ook een minder opgeblazen financile sector hier... Dat veroorzaakt mede al het populisme denk ik. En de corruptie.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197428504
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:46 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ja, op zich mee eens. Hoewel Scandinavische landen 'maar' vijf procentpunten hoger zitten in hun belastingdruk.

Hoe zie je het grofweg voor je?
maar 5% is veel. stel een huishouden heeft inkomen van 65.000 bruto per jaar (een voltimer in vol continue, aan de lopen de band,35000 + een partime verpleegkundige 30000 (inc. vakantie, eindejaar en ort toeslagen etc). 5% is voor dit gezin 3300 euro op jaar basis. das ruim bijna 300 bruto per maand minder, is 150 euro netto. is voor dit gezin veel geld.
pi_197428536
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:56 schreef VoMy het volgende:

[..]

Niks mis met erfpacht.
[..]

Resultaat van bezuinigingen en nalatigheid van vorige colleges.
[..]

Achnee, een paar tientjes meer betalen voor x vierkante meter grond op een plek waar je 10k per m^2 moet betalen als je er zou mogen wonen.
[..]

De winteropvang hangt altijd af van het weer, en het daklozenprobleem is het gevolg van landelijke maatregelen, niet lokale.
[..]

Geen windmolenfan, maar ze hebben niet zo gek veel polders tot hun beschikking in de stad amsterdam. Het is geen Hoofddorp, of de kop van Noord-Holland.
[..]

Wat is er absurd aan, behalve dat mensen er graag willen wonen?
[..]

:'). Hou dit lekker in BNW.
[..]

Labeltjes plakken maakt het nog niet waar :')
[..]

Je hebt dus geen flauw idee waar je het over hebt, maar binnen je bubbel hebben jullie wel heel stoer een hekel aan Amsterdam. Dapper hoor.
[..]

Nee, daar hebben we het niet over, want daar weet je ook niets van en heb je ook geen cijfers over paraat, want je kletst maar wat uit je nek.
Wegkijken dus. Ook prima, van mijn part verdwijnt de hele stad in een zinkgat. Het is alleen zo jammer voor de mensen in Amsterdam die er mee te maken krijgen. Zoals die 160 insprekers met bezwaar over die windmolens. Allemaal mensen die nooit meer GroenLinks stemmen bij de gemeenteraadsverkiezingen waar velen dat afgelopen keer wel gedaan hebben.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 16:58:23 #272
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_197428537
Ik hoor dit nieuws nu pas maar ik lees wel in de koppen dat oa. Rutte wel gewoon wil doorgaan als lijsttrekker. Dat moet toch een grap zijn? Alsof ik naar een groot hotel ga, de kamer in de brand steek, even in de politiecel zit en daarna weer naar dezelfde hotel gaan om een andere kamer te huren.

Nee, dat kan gewoon niet. Dat maakt de VVD heel erg ongeloofwaardig, en het CDA idem. Hoe kun je nu nog stemmen op een partij die net is afgetreden vanwege compleet falen, zeker met de verkiezingen nu om de hoek?

Ook denk ik persoonlijk dat er eens een andere wind door Nederland moet waaien, eentje zonder VVD inbreng. Meer politiek dat wat meer denkt om onze eigen mensen in plaats van de miljarden naar Brussel te brengen. Hoeveel voedselbanken zijn er wel niet bijgekomen de laatste jaren? Hoeveel miljonairs zijn er bijgekomen, de verschillen nemen alleen maar toe en dat is niet goed voor een maatschappij in z'n geheel. Een beetje verschil is niets mis mee, maar als duizenden mensen bij grote bedrijven worden ontslagen, vanwege 'bezuinigingen' en tegelijkertijd krijgt de directie, het bestuur en de topmanagers grote bonussen van miljoenen dan gaat dat wel steeds meer knagen bij de normale burger. En al die immigratie van zoveel vluchtelingen (lees: economische immigranten, die hier alles gratis krijgen) moet ook een halt toegeroepen worden.

Ik kom er gewoon eerlijk voor uit dat ik 100% zeker weten PVV ga stemmen als de verkiezingen beginnen. Wilders loopt nu ook al 15 jaar mee in de politiek, heeft zijn persoonlijke vrijheid opgegeven om het onze te beschermen en die man spreekt gewoon met duidelijke woorden. Hele duidelijke begrijpbare woorden.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 17:00:41 #273
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197428580
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:56 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Graag ook een minder opgeblazen financile sector hier... Dat veroorzaakt mede al het populisme denk ik. En de corruptie.
Sowieso, we zijn wel heel erg een land van lege dozen schuiven geworden. Voor een land dat zich er ook graag op voor laat staan een kenniseconomie te willen zijn gaat er ook net iets te weinig naar R&D.

Contracyclisch begrotingsbeleid is geloof ik ook een taboebegrip geworden.
We have always been at war with Eastasia.
pi_197428586
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:55 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wel als ze er netto op achteruit gaan. Sommigen zien hun kans schoon daarvoor.

En ik ben voor afschaffing.
[..]

Typisch ja.

Waarom zou dat zijn denk je?
Ik ben ook voor afschaffing. VVD en CDA willen het belastingstelsel minder ingrijpend wijzigen, al lijkt Rutte sinds vandaag wel om en was Hoekstra altijd wel voor een grondige hervorming, dus wellicht is dat nu anders.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 15 januari 2021 @ 17:01:18 #275
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197428588
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:56 schreef Korenfok het volgende:

[..]

maar 5% is veel. stel een huishouden heeft inkomen van 65.000 bruto per jaar (een voltimer in vol continue, aan de lopen de band,35000 + een partime verpleegkundige 30000 (inc. vakantie, eindejaar en ort toeslagen etc). 5% is voor dit gezin 3300 euro op jaar basis. das ruim bijna 300 bruto per maand minder, is 150 euro netto. is voor dit gezin veel geld.
Ja, maar voor een normaal gezin zal het niet 5% zijn... Dat is dan minder.

Het mediaan besteedbaar inkomen ligt trouwens (iets) hoger in die landen.

De collectieve oplossing is daarnaast vaak de goedkopere (en minder graaiers gevoelige oplossing). Dit blijft een aardig filmpje voor dat idee:

Meer ambtenaren maar minder dure minerva consultants.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 15 januari 2021 @ 17:01:32 #276
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197428592
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:58 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Wegkijken dus.
Goeie inhoudelijke reply man.. Nu heb ik echt het idee dat je wel weet waar het over gaat en niet gewoon de zoveelste vastgeroeste internetschreeuwer bent.
pi_197428600
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:34 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Klopt, daar valt GroenLinks me erg tegen, al ben ik wel onder de indruk van Dorrit de Jong als gemeenteraadslid.
Utrecht bestuurt GroenLinks al decennialang uitstekend. De auto wordt langzaam uit de stad verdreven, al zijn sommige mensen daar wel woedend over moet ik zeggen.
pi_197428639
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:58 schreef TechnoCat het volgende:
Ik hoor dit nieuws nu pas maar ik lees wel in de koppen dat oa. Rutte wel gewoon wil doorgaan als lijsttrekker. Dat moet toch een grap zijn? Alsof ik naar een groot hotel ga, de kamer in de brand steek, even in de politiecel zit en daarna weer naar dezelfde hotel gaan om een andere kamer te huren.

Nee, dat kan gewoon niet. Dat maakt de VVD heel erg ongeloofwaardig, en het CDA idem. Hoe kun je nu nog stemmen op een partij die net is afgetreden vanwege compleet falen, zeker met de verkiezingen nu om de hoek?

Ook denk ik persoonlijk dat er eens een andere wind door Nederland moet waaien, eentje zonder VVD inbreng. Meer politiek dat wat meer denkt om onze eigen mensen in plaats van de miljarden naar Brussel te brengen. Hoeveel voedselbanken zijn er wel niet bijgekomen de laatste jaren? Hoeveel miljonairs zijn er bijgekomen, de verschillen nemen alleen maar toe en dat is niet goed voor een maatschappij in z'n geheel. Een beetje verschil is niets mis mee, maar als duizenden mensen bij grote bedrijven worden ontslagen, vanwege 'bezuinigingen' en tegelijkertijd krijgt de directie, het bestuur en de topmanagers grote bonussen van miljoenen dan gaat dat wel steeds meer knagen bij de normale burger. En al die immigratie van zoveel vluchtelingen (lees: economische immigranten, die hier alles gratis krijgen) moet ook een halt toegeroepen worden.

Ik kom er gewoon eerlijk voor uit dat ik 100% zeker weten PVV ga stemmen als de verkiezingen beginnen. Wilders loopt nu ook al 15 jaar mee in de politiek, heeft zijn persoonlijke vrijheid opgegeven om het onze te beschermen en die man spreekt gewoon met duidelijke woorden. Hele duidelijke begrijpbare woorden.
Je maakt wel een kromme vergelijking. Rutte heeft geen hotel in brand gestoken. Een hotel in brand steken is een bewuste daad. Hier is geen bewuste daad door politici uitgevoerd.

En waarom je het CDA er bij sleept is een groot vraagteken, er wordt nauwelijks iemand van het CDA genoemd in het rapport.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 15 januari 2021 @ 17:03:29 #279
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197428645
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 17:01 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik ben ook voor afschaffing. VVD en CDA willen het belastingstelsel minder ingrijpend wijzigen, al lijkt Rutte sinds vandaag wel om en was Hoekstra altijd wel voor een grondige hervorming, dus wellicht is dat nu anders.
Maar ik vroeg: waarom willen het CDA en VVD dat behouden? Wat steekt daar achter?
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197428669
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:58 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Wegkijken dus. Ook prima, van mijn part verdwijnt de hele stad in een zinkgat. Het is alleen zo jammer voor de mensen in Amsterdam die er mee te maken krijgen. Zoals die 160 insprekers met bezwaar over die windmolens. Allemaal mensen die nooit meer GroenLinks stemmen bij de gemeenteraadsverkiezingen waar velen dat afgelopen keer wel gedaan hebben.
Geen windmolens plaatsen, daar zou GroenLinks wel stemmen mee winnen ja. Ze zouden jou moeten aanstellen als campagnestrateeg!
  vrijdag 15 januari 2021 @ 17:06:24 #281
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197428689
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 17:01 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Utrecht bestuurt GroenLinks al decennialang uitstekend. De auto wordt langzaam uit de stad verdreven, al zijn sommige mensen daar wel woedend over moet ik zeggen.
Inderdaad, in Utrecht doet GL het wel goed, het kan in Amsterdam natuurlijk gewoon een personele kwestie zijn en GL is ook in Amsterdam bijvoorbeeld wel heel actief in de armoedebestrijding, maar bijvoorbeeld het falende stadsonderhoud komt naar mijn idee ook een beetje door te weinig bestuurlijke ervaring en te weinig affiniteit met bepaalde praktische onderwerpen.
We have always been at war with Eastasia.
pi_197428703
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 17:03 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Maar ik vroeg: waarom willen het CDA en VVD dat behouden? Wat steekt daar achter?
Omdat ze het stelsel minder grondig willen herzien. Daar zitten 2 dingen achter: ze willen de grens tussen werkenden en niet werkenden groot houden vanwege hun filosofie. En ze zijn ook bang dat de belastingdienst het niet aan kan. Dat laatste is trouwens een breder gedeelde zorg. Maar ik hoop dat die herziening er komt, we kunnen niet wachten tot de belastingdienst ooit volledig op orde is want dat moment komt volgens mij nooit.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 15 januari 2021 @ 17:08:34 #283
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197428719
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:55 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wel als ze er netto op achteruit gaan. Sommigen zien hun kans schoon daarvoor.

En ik ben voor afschaffing.
[..]

Typisch ja.

Waarom zou dat zijn denk je?
Waarom ben jij trouwens voor het afschaffen van toeslagen?
We have always been at war with Eastasia.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 17:10:56 #284
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197428753
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 17:00 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Sowieso, we zijn wel heel erg een land van lege dozen schuiven geworden. Voor een land dat zich er ook graag op voor laat staan een kenniseconomie te willen zijn gaat er ook net iets te weinig naar R&D.
Resultaat is net als Engeland veel blabla en decorum types onder de politieke en bestuurlijke kaste. Who you know, not what you know.

Goed artikel daarover (met een kleine verwijzing naar Duitsland):

Public schools and the culture around them provide a training in superficial articulacy: essay writing, public speaking, carrying it off. The Oxford Union reinforces that, even among those who didn’t go to public school. Compare and contrast the German elite. For me, Gove is the ultimate example.
https://www.google.com/am(...)e9-b7ea-60e35ef678d2

Is in mindere mate ook de realiteit voor Nederland m.i. met Minerva, de studie rechten die daarbij hoort.

Beide landen kennen overeenkomsten in de economische structuur (incl. financile sector).

In Duitsland is een doctorstitel in de wetenschappen vrij belangrijk voor een bestuurlijke carrire.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197428758
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 17:08 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Waarom ben jij trouwens voor het afschaffen van toeslagen?
Ik ben voor omdat het een waardeloos systeem is. Je krijgt geld en je weet pas 1,5 jaar later of het terecht is of dat je misschien honderden (of in geval van kinderopvangtoeslag 1000en) euro's terug moet betalen. Het systeem gaat uit van een voorspelbaar vast salaris dat elke maand hetzelfde is en een jaar van te voren voorspelbaar is. Dat kan gewoon bij de meeste mensen niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_197428773
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 17:06 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Inderdaad, in Utrecht doet GL het wel goed, het kan in Amsterdam natuurlijk gewoon een personele kwestie zijn en GL is ook in Amsterdam bijvoorbeeld wel heel actief in de armoedebestrijding, maar bijvoorbeeld het falende stadsonderhoud komt naar mijn idee ook een beetje door te weinig bestuurlijke ervaring en te weinig affiniteit met bepaalde praktische onderwerpen.
Daar kan wel een kern van waarheid in zitten ja. Sprak eens een GL-wethouder en die vatte het verschil tussen GL en D66 samen als dat GL vooral goede ideen heeft en D66 vooral capabele mensen. Vanuit Leeuwarden hoorde ik ook erg kritische verhalen over het GL-bestuur (nouja, m.n. over die opgestapte wethouder).
pi_197428778
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 17:04 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Geen windmolens plaatsen, daar zou GroenLinks wel stemmen mee winnen ja. Ze zouden jou moeten aanstellen als campagnestrateeg!
We hebben het over lokale Amsterdamse politiek waar dit speelt. Als GroenLinks besluit om geen windmolens naast naast een woonwijk (waar veel GroenLinks stemmers wonen) dan zullen ze daar geen stemmen mee verliezen. https://www.volkskrant.nl(...)ijk-ijburg~bab29de3/

Prachtig dat NIMBY volk.
pi_197428794
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 17:10 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Resultaat is net als Engeland veel blabla en decorum types onder de politieke en bestuurlijke kaste. Who you know, not what you know.

Goed artikel daarover (met een kleine verwijzing naar Duitsland):

Public schools and the culture around them provide a training in superficial articulacy: essay writing, public speaking, carrying it off. The Oxford Union reinforces that, even among those who didn’t go to public school. Compare and contrast the German elite. For me, Gove is the ultimate example.
https://www.google.com/am(...)e9-b7ea-60e35ef678d2

Is in mindere mate ook de realiteit voor Nederland m.i. met Minerva, de studie rechten die daarbij hoort.

Beide landen kennen overeenkomsten in de economische structuur (incl. financile sector).

In Duitsland is een doctorstitel in de wetenschappen vrij belangrijk voor een bestuurlijke carrire.
Duitsland wordt net als China vooral bestuurd door ingenieurs, is mijn beeld.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 17:15:49 #289
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197428818
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:56 schreef Korenfok het volgende:

[..]

maar 5% is veel. stel een huishouden heeft inkomen van 65.000 bruto per jaar (een voltimer in vol continue, aan de lopen de band,35000 + een partime verpleegkundige 30000 (inc. vakantie, eindejaar en ort toeslagen etc). 5% is voor dit gezin 3300 euro op jaar basis. das ruim bijna 300 bruto per maand minder, is 150 euro netto. is voor dit gezin veel geld.
Ter aanvulling op de vorige post (over dat de collectieve oplossing soms goedkoper is etc.), hier een bron voor dat besteedbaar inkomen:

https://en.m.wikipedia.or(...)nd_per_capita_income

En oh ja ;)
https://www.vn.nl/de-verkwisters-van-de-vvd/
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 15 januari 2021 @ 17:16:15 #290
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197428826
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 17:10 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Resultaat is net als Engeland veel blabla en decorum types onder de politieke en bestuurlijke kaste. Who you know, not what you know.

Goed artikel daarover (met een kleine verwijzing naar Duitsland):

Public schools and the culture around them provide a training in superficial articulacy: essay writing, public speaking, carrying it off. The Oxford Union reinforces that, even among those who didn’t go to public school. Compare and contrast the German elite. For me, Gove is the ultimate example.
https://www.google.com/am(...)e9-b7ea-60e35ef678d2

Is in mindere mate ook de realiteit voor Nederland m.i. met Minerva, de studie rechten die daarbij hoort.

Beide landen kennen overeenkomsten in de economische structuur (incl. financile sector).

In Duitsland is een doctorstitel in de wetenschappen vrij belangrijk voor een bestuurlijke carrire.
De hogere strata van de Britse samenleving bestaan natuurlijk uit een old boys network waarbij vergeleken het hof van Lodewijk de veertiende nog behoorlijk in touch leek te zijn met het gewone volk. Ironisch aangezien die standenscheiding in Frankrijk altijd bron van spot was voor de nieuw opkomende Engelse bovenklasse.
We have always been at war with Eastasia.
pi_197428852
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 17:12 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

We hebben het over lokale Amsterdamse politiek waar dit speelt. Als GroenLinks besluit om geen windmolens naast naast een woonwijk (waar veel GroenLinks stemmers wonen) dan zullen ze daar geen stemmen mee verliezen. https://www.volkskrant.nl(...)ijk-ijburg~bab29de3/

Prachtig dat NIMBY volk.
Dat speelt in praktisch elke gemeente waar windmolens worden geplaatst. GroenLinks is eigenlijk de enige Nederlandse politieke partij die niet gewoon direct voor haar eigen achterban opkomt (ok, samen met PvdD). Zo zijn ze ook links terwijl hun achterban elitair is, hoorde ik laatst. Dat is prijzenswaardig.
pi_197428879
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 17:18 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Dat speelt in praktisch elke gemeente waar windmolens worden geplaatst. GroenLinks is eigenlijk de enige Nederlandse politieke partij die niet gewoon direct voor haar eigen achterban opkomt (ok, samen met PvdD). Zo zijn ze ook links terwijl hun achterban elitair is, hoorde ik laatst. Dat is prijzenswaardig.
Kan elitair volk niet links zijn? En wat is 'links' dan?
pi_197428890
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 17:18 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Dat speelt in praktisch elke gemeente waar windmolens worden geplaatst. GroenLinks is eigenlijk de enige Nederlandse politieke partij die niet gewoon direct voor haar eigen achterban opkomt (ok, samen met PvdD). Zo zijn ze ook links terwijl hun achterban elitair is, hoorde ik laatst. Dat is prijzenswaardig.
GroenLinks stemmers vind je voornamelijk in welgestelde witte wijken. WWW's. Mensen die het zo goed hebben dat ze het zich kunnen veroorloven om op GroenLinks te stemmen.

GroenLinks komt overigens wel degelijk voor haar achterban op. Kiezers willen zich goed voelen bij een verbintenis van een politieke partij. Door haar handelen laat GroenLinks haar kiezers zich goed voelen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2021 17:45:24 ]
  vrijdag 15 januari 2021 @ 17:22:33 #294
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197428907
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 17:20 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Kan elitair volk niet links zijn? En wat is 'links' dan?
Jawel, maar hun geldelijke belangen zijn niet links
We have always been at war with Eastasia.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 17:26:28 #295
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_197428970
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 17:16 schreef -XOR- het volgende:
Ironisch aangezien die standenscheiding in Frankrijk altijd bron van spot was voor de nieuw opkomende Engelse bovenklasse.
Dat is interessant. Heb je daar een boek of artikel over waarin dat staat?
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197428989
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 17:15 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ter aanvulling op de vorige post (over dat de collectieve oplossing soms goedkoper is etc.), hier een bron voor dat besteedbaar inkomen:

https://en.m.wikipedia.or(...)nd_per_capita_income

En oh ja ;)
https://www.vn.nl/de-verkwisters-van-de-vvd/
wat wil je nu aantonen, dat nederland ene veel beter systeem heeft dan amerika? want in sommige staten zitten ze op een modaal besteetbaar inkomen, wat iets boven nederland bijstands niveau is.
pi_197429006
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 17:22 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Jawel, maar hun geldelijke belangen zijn niet links
GroenLinks vindt zichzelf toch ook liberaal? Dat past dan wel weer bij een goed inkomen doorgaans.

Ik wil me deze verkiezingen ook eens goed in hun programma verdiepen. Ik ben groen de afgelopen jaren echt belangrijker gaan vinden, maar mis bij de progressieve partijen een echte lange termijnvisie op hoe duurzaamheid en een gezonde economie samen moeten gaan.

Als ik dat ergens verwacht is het bij GroenLinks, maar tot op heden valt dat wat tegen. Toch vond ik Klaver zijn houding in de hele Boeren crisis wel bewonderenswaardig, al vind ik het verder een vervelend ventje.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 17:35:58 #298
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197429101
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 17:26 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat is interessant. Heb je daar een boek of artikel over waarin dat staat?
Niet concreet maar het Engelse sociale klimaat was natuurlijk beinvloed door de Levellers en de engelse nieuwe elite van o.a. industrielen liet zich er toentertijd nogal op voorstaan dat ze veel ontvankelijker waren voor invloeden van onderaf en dat de bovenlagen veel poreuzer waren dan in Frankrijk met de 'grap' dat de metafysica van Aristoteles zo populair was in Frankrijk omdat het Aristotelisch godsconcept ook er ook een was van een entiteit die met zijn rug naar de mensheid toe stond en zich verder niet heel erg met eht menselijk reilen en zeilen bekommerde.
We have always been at war with Eastasia.
pi_197429220
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:42 schreef AgLarrr het volgende:
Nou; allemaal vervroegd met reces, geen gezeik meer over Corona (hoi avondklok!) en volgend jaar weer in ongeveer dezelfde vorm verder. Goeie zet. Fijn ook dat het symbool op waarde geschat wordt.

Gaan we nog wat doen aan het feitelijke probleem, of vergeten we dat tijdens het formeren?
VVD en CDA zullen weer de kern van het kabinet vormen. Dus aan dat probleem zal fundamenteel niets veranderen. Want wie steun nodig heeft is dan gewoon per definitie verdacht en met een buitenlandse naam al helemaal...
pi_197429221
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 15:57 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Exact. Dit soort retoriek helpt. :')

Slachtoffers zeuren niet, die hebben een terecht punt. En toch is dat niet de enige overweging bij mijn keuze in het stemhokje.
Bij mij spelen ook de andere sociale punten die slechter zijn geworden onder rutte mee
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197429252
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:52 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

De erfpacht absurditeit, instortende kademuren, instabiele bruggen, absurde verhoging moestuin huur, sluiten winteropvang daklozen, windmolens gepland naast huizen, absurde woningmarkt, illegalen opvang (maar niet in wijken waar GroenLinks werd gestemd), extremistische wethouder Groot Wassink, informatie achterhouden de en ontkennende wethouders. Zomaar wat zaken uit mijn hoofd terwijl ik er 120km vanaf woon. En dan hebben we het nog niet over criminaliteit en absurde regeltjes om ondernemers kapot te maken.

Maar allemaal voer voor een ander topic.
GeenStijl en consorten als primaire bron voor je politieke nieuwsgaring gebruiken is alleen verstandig als je graag voorgelogen wordt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')