Tja, het is ook de Kamer die het rapport heeft opgesteld. …...quote:Op vrijdag 15 januari 2021 09:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
En die zelfreflectie mis ik, Omtzigt zou zijn rol en die van de Kamer in 2013/2014 ook moeten reflecteren. Maar de Kamer is volledig buiten schot gebleven in het rapport.
Ik heb ook met niemand medelijden, maar zou het een beetje onterecht vinden als hij de enige is die er enige zinvolle consequenties van gaat ondervinden. Asscher is niet de enige die hier flinke blaam treft.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 09:27 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Ook de enige die zijn voormalig partijleider een dolk in de rug stak om zelf die positie in te nemen. Samson had hem alle kansen en vrijheid geboden in Den Haag. Als dank kreeg hij van Asscher een mes in de rug gestoken.
Dus nee, ik heb geen medelijden.
Zonder betrouwbare bron moet je gebruikers hier niet zo serieus nemen.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 09:41 schreef DarkwingDuck het volgende:
Nonsens. Omtzigt als 1 van de hoofdredenen noemen is niet meer dan laster en smaad.
Nognaals: zo kun je alles wel af doen als symbolisch. Elke kabinetsval.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 09:24 schreef LangeTabbetje het volgende:
Feit blijft dat een eventuele val van het kabinet pure symbool politiek zal zijn. Uiteindelijk zal Lodewijk Asscher de enige zijn die echt van het toneel verdwijnt.
Asscher treft de minste blaam.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 09:42 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ik heb ook met niemand medelijden, maar zou het een beetje onterecht vinden als hij de enige is die er enige zinvolle consequenties van gaat ondervinden. Asscher is niet de enige die hier flinke blaam treft.
1 van de hoofredenen voor het invoeren van die onmogelijk strenge fraudewet. Ja, dat is gewoon een feit. Blijkbaar volgde jij toen de politiek nog niet?quote:Op vrijdag 15 januari 2021 09:41 schreef DarkwingDuck het volgende:
Nonsens. Omtzigt als 1 van de hoofdredenen noemen is niet meer dan laster en smaad.
Daarnaast is het aanblijven ook symbolisch...quote:Op vrijdag 15 januari 2021 09:47 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nognaals: zo kun je alles wel af doen als symbolisch. Elke kabinetsval.
En was het niet symbolisch, en iets echt wezenlijks met grote veranderingen, dan was het ook weer niet goed.
Dat is het inderdaad, maar het is ook het enige dat het kabinet nog kan doen. Nog grote hervormingen doorvoeren in de pakweg 2 maanden tot aan de verkiezingen gaat hem ook niet worden.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 09:24 schreef LangeTabbetje het volgende:
Feit blijft dat een eventuele val van het kabinet pure symbool politiek zal zijn. Uiteindelijk zal Lodewijk Asscher de enige zijn die echt van het toneel verdwijnt.
Ah kijk het verhaal begint al te veranderen...quote:Op vrijdag 15 januari 2021 09:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
1 van de hoofredenen voor het invoeren van die onmogelijk strenge fraudewet. Ja, dat is gewoon een feit. Blijkbaar volgde jij toen de politiek nog niet?
Dat blijkt dan weer niet uit rapport.quote:
Dat is wat ik steeds heb geroepen. Omtzigt riep het hardst om deze wet (met daarbij expliciet steeds noemend dat mensen hun formulieren bewust verkeerd invullen) en deze wet pakte zo verkeerd uit. Natuurlijk was dat laatste niet het doel van Omtzigt, dat was het van geen enkele politicus.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 09:51 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ah kijk het verhaal begint al te veranderen...
Ah je gaat toch weer terug naar je mening zonder bron.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 09:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is wat ik steeds heb geroepen. Omtzigt riep het hardst om deze wet (met daarbij expliciet steeds noemend dat mensen hun formulieren bewust verkeerd invullen) en deze wet pakte zo verkeerd uit. Natuurlijk was dat laatste niet het doel van Omtzigt, dat was het van geen enkele politicus.
Jawel, lees de conclusies er maar op na. Zelfs Tijger_M is het hier met me eens, zie zijn reactie op Subwoofer.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 09:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat blijkt dan weer niet uit rapport.
Wil je ophouden met steeds mijn woorden verdraaien. Ik heb steeds geroepen dat het hele kabinet hierover kon en moest aftreden, alleen dat het laten vallen van enkele personen hier niet op zijn plaats is. Ik geef Asscher dan ook zeker niet alle blaam, oid. Maar ik stel Asscher op het niveau Wiebes: dat waren toch de twee mensen die de problemen hier het eerst op hadden moeten merken. Maar dat ze dat niet deden ligt mijns inziens meer aan het systeem dan aan de poppetjes (ook met andere bewindslieden was het zo gegaan).quote:Op vrijdag 15 januari 2021 09:56 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Jawel, lees de conclusies er maar op na. Zelfs Tijger_M is het hier met me eens, zie zijn reactie op Subwoofer.
POL / Lodewijk Asscher onder vuur
Hij treft minder blaam dan de vvders op financiën, en aanjager Rutte als chef (wat dan een belangrijk signaal geeft aan ambtenaren).
Het is me wel duidelijk dat je bijna altijd de zittende macht en besluiten na praat. Eerst vond je helemaal niet dat ze moeten aftreden maar opeens ben je gedraaid.
Maar jij hangt er veel meer aan vast. En dat maakt het simpelweg laster en smaad. En ik volg de politiek al een jaar of 25.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 09:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
1 van de hoofredenen voor het invoeren van die onmogelijk strenge fraudewet. Ja, dat is gewoon een feit. Blijkbaar volgde jij toen de politiek nog niet?
Dank je voor het advies.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 09:44 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Zonder betrouwbare bron moet je gebruikers hier niet zo serieus nemen.
Mijn bron is de debatten uit 2013/2014. Die heb ik allemaal gezien.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 09:56 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ah je gaat toch weer terug naar je mening zonder bron.
Klopt. We gaan zien hoe het zich ontwikkeld. Ik heb lage verwachtingen. Sowieso is verantwoordelijkheid nemen in de landelijke politiek een vrij leeg begrip.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 09:42 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ik heb ook met niemand medelijden, maar zou het een beetje onterecht vinden als hij de enige is die er enige zinvolle consequenties van gaat ondervinden. Asscher is niet de enige die hier flinke blaam treft.
Tja, blijkbaar niet zo goed. Anders had je Azarkan, de eerste die kamervragen over de toeslagenaffaire stelde, wel genoemd. En anders had je wel geweten dat Omtzigt toen riep dat de meeste mensen die een formulier verkeerd invullen dat bewust doen en dat ze die keihard aan moesten pakken. En dat hij zelfs een motie van wantrouwen indiende.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:07 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Maar jij hangt er veel meer aan vast. En dat maakt het simpelweg laster en smaad. En ik volg de politiek al een jaar of 25.
Stel het is al waar dan siert het hem dat hij het recht wil zetten wat hij onbedoelt dan wel eerst wou.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Mijn bron is de debatten uit 2013/2014. Die heb ik allemaal gezien.
Ik weet dat dit niet de beste bron is, maar er zijn meer mensen die zich dit herinneren: https://joop.bnnvara.nl/o(...)n-van-pieter-omtzigt
Ja, natuurlijk siert dat hem. En ik zeg ook nergens dat hij bewust mensen in de problemen heeft gebracht. Alleen die reflectie van: we wilden als kamer deze wet, dit zijn de gevolgen, wat gaan we in de toekomst anders doen (bijvoorbeeld minder hijgerig op het nieuws reageren), die mis ik. Er waren nota bene al weer kamerleden die vragen stelden over mensen die de zorgbonus dubbel ontvingen, of ze daar wel achterna konden gaan... dan heb je er dus niks van geleerd.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:12 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Stel het is al waar dan siert het hem dat hij het recht wil zetten wat hij onbedoelt dan wel eerst wou.
Een brandweerman die zijn eigen aangestoken brandjes blust is toch ook niet ineens een betere brandweerman?quote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:12 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Stel het is al waar dan siert het hem dat hij het recht wil zetten wat hij onbedoelt dan wel eerst wou.
Dat maakt hem een nog betere politicus
De minister is toch niet de enige die informatie kan verstrekken aan de Kamer? Er zijn tal van belangengroepen en onderzoeksjournalisten die in al die tijd met een flinke stapel aan waarschuwingen zijn gekomen. Verder heeft ook de nationale ombudsman er jaar na jaar na jaar voor gewaarschuwd. Ze zitten dus niet echt in een positie waarin ze luid "Wir haben es nicht gewusst" kunnen roepen.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 10:22 schreef Klopkoek het volgende:
Goes punt over de tweede kamer (Omtzigt) van een geleerde:
[ twitter ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |