Denemarken doet het wel okay volgens mij ja. Ook met die vaccinaties.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 15:03 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Duitsland toch wel? Denemarken? Oostenrijk?
Staatsrechtelijk is dat gewoon onzin. En ik kan mij niet herinneren dat ik eerdere premiers niet op persconferenties zag ipv in de Kamer.quote:
Finland doet het het beste.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 15:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Denemarken doet het wel okay volgens mij ja. Ook met die vaccinaties.
DL gaat slecht nu. Willen wellicht het hele openbaar vervoer stil gaan leggen. En zitten in een heftigere lockdown dan wij.
En ook Oostenrijk hobbelt van lockdown naar lockdown.
In Denemarken doet men niet veel anders dan in Nederland. Ook daar zitten ze tot begin februari in (semi)lockdown.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 15:06 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Denemarken heeft geen oversterfte (bron: FT), vaccineert heel snel en economische schade is minimaal.
Misschien zie ik wat over het hoofd...
Het is niet alsof kamerleden 40 uur per week enkel in een kamerbankje zitten te wachten of er toevallig een minister komt.quote:
Als een kabinet op stapt zou het staatsrechtelijk alleen echt eerst naar de koning moeten. Als een minister op stapt doet hij dat wat mij betreft in het debat, omdat hij anders niet meer bevraagd kan worden. Bij een kabinet zit dat anders, Rutte staat er straks gewoon nog voor de kamer.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 15:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Staatsrechtelijk is dat gewoon onzin. En ik kan mij niet herinneren dat ik eerdere premiers niet op persconferenties zag ipv in de Kamer.
Kunnen ze er bij Rutte IV niet meer over vallen.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 15:20 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Mooie symboolpolitiek voor de Bühne.
Over een aantal weken zijn er toch weer nieuwe verkiezingen. Een paar weekjes eerder demissionair.
De VVD bij vorige verkiezingen waren iig voor een kleinere overheid dan wat ze nu willen... zelfs in hun verkiezingsprogramma en verkiezingsspotjes gaat het bijna nergens anders over, het is of het de SP/PvdA is. Maar sommige hier zijn er schijnbaar erg enthousiast over.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 15:04 schreef Korenfok het volgende:
[..]
noem eens een partij wie echt een kleine overheid wil? miscchien d66. overheid is gekoppeld aan de interne markt eu, rest kan op provincie en gemeente niveau geregeld worden?
Dat is volgens mij het belangrijkste punt, nu is dit issue iig onschadelijk gemaakt voor de verkiezingen en voor Rutte IV.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 15:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Kunnen ze er bij Rutte IV niet meer over vallen.
Dat zal ongetwijfeld een deel van de overwegingen zijn geweest.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 15:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Kan natuurlijk wel nog over iets anders, de mentaliteit die hiertoe geleidt heeft zich verder binnen de overheid verspreidt dan enkel de belastingdienst (zie bijvoorbeeld ook de recente nieuwsberichten over de bijstandsboete) dus het is nog even afwachten wat voor lijken er links en rechts nog uit de kast komen vallen.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 15:21 schreef capricia het volgende:
[..]
En die mentaliteit is naar mijn idee typerend voor vooral de VVD (wat betreft de kabinets partners).quote:Op vrijdag 15 januari 2021 15:23 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Kan natuurlijk wel nog over iets anders, de mentaliteit die hiertoe geleidt heeft zich verder binnen de overheid verspreidt dan enkel de belastingdienst (zie bijvoorbeeld ook de recente nieuwsberichten over de bijstandsboete) dus het is nog even afwachten wat voor lijken er links en rechts nog uit de kast komen vallen.
Doet het bedrijfsleven ook vaak bij reorganisaties.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 15:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Als je de hoeveelheid zwarte stukken in de wobverzoeken ziet schijnen ze op I&W ook nog eea te verbergen hebben rondom Lelystand en de gunning van het hoofdrailnet aan de NS.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 15:23 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Kan natuurlijk wel nog over iets anders, de mentaliteit die hiertoe geleidt heeft zich verder binnen de overheid verspreidt dan enkel de belastingdienst (zie bijvoorbeeld ook de recente nieuwsberichten over de bijstandsboete) dus het is nog even afwachten wat voor lijken er links en rechts nog uit de kast komen vallen.
Kijk, heb je het alquote:Op vrijdag 15 januari 2021 15:33 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Het is goed dat ze gezamenlijk de verantwoordelijkheid nemen. Er is te veel rondom deze kwestie fout gegaan en niet meer uit te leggen. Vooral laksheid in het ingrijpen en het zoeken naar een snelle oplossing, wat mij betreft.
Ik vind alle retoriek hier en daar wat ver gezocht en overdreven, ik geloof niet dat iemand er op uit was om doelbewust levens kapot te maken van onschuldige mensen. Dat dat wel het gevolg is is schrijnend en krijgt nu een passend politiek gevolg.
Maar Rutte heeft gelijk, binnenkort bepaald de kiezer. En als die weer in grote mate het gevoel heeft dat Rutte IV er moet komen, dan komt dat er gewoon. Ik ga bij het lezen van de verkiezingsprogramma's de VVD in elk geval niet overslaan vanwege deze kwestie.
Je hebt iets tegen democratie?quote:Op vrijdag 15 januari 2021 15:35 schreef MMXMMX het volgende:
Ze hebben het kabinet net zo lang in leven lopen houden tot dat er bijna verkiezingen zijn.
Rutte blijft lijsttrekker en kan na de verkiezingen gewoon weer MP worden lijkt het wel.
Rutte blijft zitten LOL
Ik heb iets tegen lijders van een land die zelfmoorden op hun geweten hebben en gewoon verder gaan als of er niks gebeurd is ik denk aan de slachtoffers ja .quote:Op vrijdag 15 januari 2021 15:36 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Je hebt iets tegen democratie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |