abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197427067
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 15:35 schreef MMXMMX het volgende:
Ze hebben het kabinet net zo lang in leven lopen houden tot dat er bijna verkiezingen zijn.
Rutte blijft lijsttrekker en kan na de verkiezingen gewoon weer MP worden lijkt het wel.

Rutte blijft zitten LOL
Er komen in maart weer verkiezingen. Dan kan het Nederlandse volk kiezen of ze nog weer 4 jaar Rutte willen. Aan de peilingen te zien willen ze dat.
pi_197427084
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 15:38 schreef MMXMMX het volgende:

[..]

Ik heb iets tegen lijders van een land die zelfmoorden op hun geweten hebben en gewoon verder gaan als of er niks gebeurd is ik denk aan de slachtoffers ja .
Ja, dit soort retoriek dus.

Als hij verkiesbaar is dan kan er op hem gestemd worden. De rest is aan de kiezer en die heeft keuze genoeg. Dus als heel veel mensen ook vinden dat Rutte het niet verdiend om weer MP te worden, dan gebeurt dat niet.
pi_197427086
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 15:38 schreef MMXMMX het volgende:

[..]

Ik heb iets tegen lijders van een land die zelfmoorden op hun geweten hebben en gewoon verder gaan als of er niks gebeurd is ik denk aan de slachtoffers ja .
Een groot gedeelte van de burgers hebben dit in ieder geval niet
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 15:41:47 #204
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_197427114
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 15:33 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Het is goed dat ze gezamenlijk de verantwoordelijkheid nemen. Er is te veel rondom deze kwestie fout gegaan en niet meer uit te leggen. Vooral laksheid in het ingrijpen en het zoeken naar een snelle oplossing, wat mij betreft.

Ik vind alle retoriek hier en daar wat ver gezocht en overdreven, ik geloof niet dat iemand er op uit was om doelbewust levens kapot te maken van onschuldige mensen. Dat dat wel het gevolg is is schrijnend en krijgt nu een passend politiek gevolg.

Maar Rutte heeft gelijk, binnenkort bepaald de kiezer. En als die weer in grote mate het gevoel heeft dat Rutte IV er moet komen, dan komt dat er gewoon. Ik ga bij het lezen van de verkiezingsprogramma's de VVD in elk geval niet overslaan vanwege deze kwestie.
Ik ook niet. Het is een treurige affaire, maar er wordt wel erg veel emotie aan gehangen. Het is ook een beetje raar om daar enkel de VVD voor verantwoordelijk te stellen: iedereen hecht aan fraudebestrijding maar (bijna) iedereen duikt weg als daar dingen in fout gaan.
pi_197427115
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 15:40 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Een groot gedeelte van de burgers hebben dit in ieder geval niet
Een groot gedeelte van de burgers ziet het gewoon wat genuanceerder.
pi_197427143
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 15:41 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Een groot gedeelte van de burgers ziet het gewoon wat genuanceerder.
Ja omdat ze er geen last van hebben.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197427198
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 15:43 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ja omdat ze er geen last van hebben.
Of omdat ze ook inzien dat Rutte niet met opzet mensen tot zelfmoord heeft gedreven, zoals sommigen hier retorisch stellen. Wat een flauwekul zeg.

Ja, er zijn fouten gemaakt en ja daar is niet snel genoeg op gehandeld. Maar er is meer op de wereld dan de Toeslagenellende.
pi_197427317
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 15:46 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Of omdat ze ook inzien dat Rutte niet met opzet mensen tot zelfmoord heeft gedreven, zoals sommigen hier retorisch stellen. Wat een flauwekul zeg.

Ja, er zijn fouten gemaakt en ja daar is niet snel genoeg op gehandeld. Maar er is meer op de wereld dan de Toeslagenellende.
Ja jullie hebben gelijk :) Wat zeuren die slachtoffers nou wat een retoriek allemaal.
Het word tijd dat het volk wat harder word het zijn allemaal jankers en tuig de meesten hebben ook een ander kleurtje tja wat een zeikers _O-
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
pi_197427358
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 15:51 schreef MMXMMX het volgende:

[..]

Ja jullie hebben gelijk :) Wat zeuren die slachtoffers nou wat een retoriek allemaal.
Het word tijd dat het volk wat harder word het zijn allemaal jankers en tuig de meesten hebben ook een ander kleurtje tja wat een zeikers _O-
Het is natuurlijk een stuk beter als ze allemaal oprutte en premier Thierry aan de macht komt, die fixt het wel even allemaal in een paar weken tijd.
pi_197427459
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 15:51 schreef MMXMMX het volgende:

[..]

Exact. Dit soort retoriek helpt. :')

Slachtoffers zeuren niet, die hebben een terecht punt. En toch is dat niet de enige overweging bij mijn keuze in het stemhokje.
pi_197427514
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 15:57 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Exact. Dit soort retoriek helpt. :')

Slachtoffers zeuren niet, die hebben een terecht punt. En toch is dat niet de enige overweging bij mijn keuze in het stemhokje.
Tja ik kies maar snel de kant van de meerderheid wil geen problemen ^O^
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
pi_197427678
Rutte heeft aangegeven door te gaan/willen als lijsttrekker van de VVD. Logisch. Puur vermaak nu om de PvdA achterban op Twitter en Joop te zien schuimbekken.
  Moderator vrijdag 15 januari 2021 @ 16:08:39 #213
236264 crew  capricia
pi_197427682
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 15:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat zal ongetwijfeld een deel van de overwegingen zijn geweest.
Teflon Mark. :D
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator vrijdag 15 januari 2021 @ 16:09:23 #214
236264 crew  capricia
pi_197427697
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:08 schreef DarkwingDuck het volgende:
Rutte heeft aangegeven door te gaan/willen als lijsttrekker van de VVD. Logisch. Puur vermaak nu om de PvdA achterban op Twitter en Joop te zien schuimbekken.
Die hebben via Asscher wel het eerste dominosteentje om gegooid. :)
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 15 januari 2021 @ 16:10:04 #215
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197427711
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 15:46 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Mark Rutte heeft zelf mensen geen touw of spoorboekje overhandigd, maar hij is wel verantwoordelijk voor een overheid die het enorme leed van een heel aantal mensen volkomen koud liet.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_197427773
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:09 schreef capricia het volgende:

[..]

Die hebben via Asscher wel het eerste dominosteentje om gegooid. :)
En met het directe aftreden van Wiebes en het aftreden van de rest van het kabinet zijn de laatste dominostenen gevallen. Tot grote frustratie van de PvdA achterban zo blijkt.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 16:13:59 #217
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_197427774
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 15:15 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Finland doet het het beste.

Maar je weet nooit of dat komt door het beste beleid of een meer verantwoordelijke (of afstandelijke) bevolking.
Het komt door een beter werkende en georganiseerde overheid. Dan houden burgers zich ook meer aan de regels...
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197427796
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:10 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Mark Rutte heeft zelf mensen geen touw of spoorboekje overhandigd, maar hij is verantwoordelijk voor een overheid die het enorme leed van een heel aantal mensen volkomen koud liet.
Hij is verantwoordelijk voor het kabinet en de bewindslieden hebben nu ministeriële verantwoordelijkheid. En in deze affaire lijkt het er op dat dat wat verkeerd is gedaan niet alleen te scharen is onder fouten op het ministerie waarvoor ministeriële verantwoordelijkheid geldt, maar ook daadwerkelijke fouten door bewindslieden. En de gevolgen zijn voor sommige mensen groot geweest en dat is uitvoerig in de media geweest en staat duidelijk gedocumenteerd.

Het is daarom terecht dat het kabinet opstapt en de kiezer nu mag bepalen wie ze daarvoor als schuldige aanwijzen en in hoeverre dat meespeelt in hun oordeel. Ik zie daar geen enkel probleem in, dat is democratie in werking. Iedere stemgerechtigde kan zich informeren en een keuze maken.
  Moderator vrijdag 15 januari 2021 @ 16:16:43 #219
236264 crew  capricia
pi_197427816
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:00 schreef MMXMMX het volgende:

[..]

Tja ik kies maar snel de kant van de meerderheid wil geen problemen ^O^
Je kunt zelfs op mensen met een strafblad stemmen in NL.
En zo iemand kan premier worden.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 15 januari 2021 @ 16:17:00 #220
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_197427823
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:10 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Mark Rutte heeft zelf mensen geen touw of spoorboekje overhandigd, maar hij is wel verantwoordelijk voor een overheid die het enorme leed van een heel aantal mensen volkomen koud liet.
Hij was de chef en aanjager in het fraudeteam.

"Alleen al door de fixatie van de top van het kabinet op fraudebestrijding konden ambtenaren het idee krijgen dat ze de grens moesten opzoeken, erkende premier Rutte in zijn verhoor."

Waarbij ook werd gezegd "ik overtreed de wet als dat zo uit komt".

Zo heel veel verschilt dat niet met Trump.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197427832
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:13 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het komt door een beter werkende en georganiseerde overheid. Dan houden burgers zich ook meer aan de regels...
Ze hebben ook bijzonder veel zelfdodingen en een enorme hoeveelheid alcoholverslaafden. Dat helpt mogelijk ook.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 16:18:25 #222
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197427846
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:15 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Hij is verantwoordelijk voor het kabinet en de bewindslieden hebben nu ministeriële verantwoordelijkheid. En in deze affaire lijkt het er op dat dat wat verkeerd is gedaan niet alleen te scharen is onder fouten op het ministerie waarvoor ministeriële verantwoordelijkheid geldt, maar ook daadwerkelijke fouten door bewindslieden. En de gevolgen zijn voor sommige mensen groot geweest en dat is uitvoerig in de media geweest en staat duidelijk gedocumenteerd.

Het is daarom terecht dat het kabinet opstapt en de kiezer nu mag bepalen wie ze daarvoor als schuldige aanwijzen en in hoeverre dat meespeelt in hun oordeel. Ik zie daar geen enkel probleem in, dat is democratie in werking. Iedere stemgerechtigde kan zich informeren en een keuze maken.
Absoluut. De vraag die nu aan de kiezer voorgelegd wordt is of men verder wil met een macht boven zich met een dergelijke apathische houding ten opzichte van de burger of dat men zich een beschaafdere overheid toewenst.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_197427875
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:18 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Absoluut. De vraag die nu aan de kiezer voorgelegd wordt is of men verder wil met een macht boven zich met een dergelijke apathische houding ten opzichte van de burger of dat men zich een beschaafdere overheid wenst.
Die tegenstelling mag jij zo zien, ik zie hem een heel stuk genuanceerder. Wel benieuwd op wie jij dan gaat stemmen trouwens.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 16:20:15 #224
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_197427885
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:08 schreef DarkwingDuck het volgende:
Jij geniet echt van onrecht, uitbuiting en onderdrukking. Dat is wel duidelijk nu.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_197427916
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 15:41 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ik ook niet. Het is een treurige affaire, maar er wordt wel erg veel emotie aan gehangen. Het is ook een beetje raar om daar enkel de VVD voor verantwoordelijk te stellen: iedereen hecht aan fraudebestrijding maar (bijna) iedereen duikt weg als daar dingen in fout gaan.
zo zie ik het ook. als het andersom was geweest, dus massaal voor tonnen fraude en kwijt gescholden was, dan was misschien nog meer het gevoel van onrecht veel groter geweest onder veel mensen
  vrijdag 15 januari 2021 @ 16:22:15 #226
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197427923
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:19 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Die tegenstelling mag jij zo zien, ik zie hem een heel stuk genuanceerder. Wel benieuwd op wie jij dan gaat stemmen trouwens.
PvdA
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_197427930
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:22 schreef -XOR- het volgende:

[..]

PvdA
_O- _O-

Je maakt een grap neem ik aan?
  vrijdag 15 januari 2021 @ 16:23:18 #228
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_197427936
Ik vraag me af wat er nu gebeurt als blijkt dat mensen inderdaad gefraudeerd hebben of oneigenlijk gebruik hebben gemaakt van toeslagen. Een interview met meneer Derix bijvoorbeeld, na zijn uitval vanaf de publieke tribune bij het debat met Menno Snel, ging niet over de kinderopvangtoeslag maar over de huurtoeslag (hij moest geld terugbetalen over een periode dat de kinderopvangtoeslag nog niet bestond) waarbij ik alleen maar dacht "ja, logisch". Dat is nog geen excuus om mensen het mes op de keel te zetten zoals de Belastingdienst heeft gedaan, maar dat het een stuk genuanceerde ligt als het ook nu weer wordt geframed is wel duidelijk.

Ik vind het jammer dat het kabinet zich gedwongen zag om af te treden. Het is niet meer dan een politieke afrekening die al voorspeld was bij het instellen van de parlementaire onderzoekscommissie. In die zin is dit wel een bevestiging van de conclusies uit de toeslagaffaire: er is geen ruimte voor nuance in de politiek. Het is alleen maar zwart of wit. Ze kunnen niet anders. Het stemt me droevig.
Never explain, never apologize.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 16:23:59 #229
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_197427945
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:17 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Ze hebben ook bijzonder veel zelfdodingen en een enorme hoeveelheid alcoholverslaafden. Dat helpt mogelijk ook.
Een rato van 9.6 voor Nederland vs 11.7 voor Finland.

Waarbij het laatste land überhaupt hun statistieken beter bij houdt en waarborgt.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_suicide_rate

Zoveel verschilt dat dus helemaal niet, en het kan geen verklaring zijn voor het totale verschil in de effecten van het coronabeleid.

Je zit weer eens te liegen/verzinnen en manipuleren.
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 15 januari 2021 @ 16:24:27 #230
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197427953
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 15:41 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ik hecht niet zo aan fraudeklopjachten op bijstandsmoeders. Liever dat er 10 onterecht wegkomen met fraude dan dat er een de fascistische almacht van de overheid over zich heen krijgt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  vrijdag 15 januari 2021 @ 16:25:52 #231
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_197427976
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:24 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Ik hecht niet zo aan fraudeklopjachten op bijstandsmoeders. Liever dat er 10 onterecht wegkomen met fraude dan dat er een de fascistische almacht van de overheid over zich heen krijgt.
Laat ze liever Linschoten kaalplukken en vernederen. Of Hamers
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_197427987
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:23 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Een rato van 9.6 voor Nederland vs 11.7 voor Finland. Waarbij het laatste land überhaupt de statistieken beter bij houdt en waarborgt.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_suicide_rate

Zoveel verschilt dat dus niet.

Je zit weer eens te liegen/verzinnen en manipuleren.
Jij vindt die twee mensen per 100.000 niet interessant? Waarom maak je dan wel zo'n ophef over de Toeslagenaffaire? Minder doden hoor.

Finland kent dus 20% meer zelfdodingen maar ach, dat maakt niet uit hoor.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 16:27:27 #233
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197428000
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:22 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

_O- _O-

Je maakt een grap neem ik aan?
De PvdA is veel te veel meegegaan in de VVD-denkkaders en draagt daarom medeverantwoordelijkheid, maar doorgaan met de VVD betekent tot in lengte van jaren doorgaan met een zelfde moraal. Daarom zou een grote schoonmaak door een PvdA-GroenLinks-SP kabinet heel verfrissend kunnen werken.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_197428023
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:27 schreef -XOR- het volgende:

[..]

De PvdA is veel te veel meegegaan in de VVD-denkkaders en draagt daarom medeverantwoordelijkheid, maar doorgaan met de VVD betekent tot in lengte van jaren doorgaan met een zelfde moraal. Daarom zou een grote schoonmaak door een PvdA-GroenLinks-SP kabinet heel verfrissend kunnen werken.
PvdA-GroenLinks-SP kabinet? _O- _O-

Als jij PVDA stemt, dan is de kans op een PVDA-VVD kabinet een stuk groter hoor. Maar maakt niet uit, ik kan je nu wat beter inschatten.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 16:30:00 #235
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197428036
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:25 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Laat ze liever Linschoten kaalplukken en vernederen. Of Hamers
Linschoten is dan in ieder geval nog daadwerkelijk kaalgeplukt. Hoeveel frauduleuze bankiers en bouwdirecteuren hebben eigenlijk serieus de consequenties van hun eigen corruptie mogen ondergaan?

[ Bericht 0% gewijzigd door -XOR- op 15-01-2021 16:46:17 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  vrijdag 15 januari 2021 @ 16:31:23 #236
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_197428052
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:26 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Jij vindt die twee mensen per 100.000 niet interessant? Waarom maak je dan wel zo'n ophef over de Toeslagenaffaire? Minder doden hoor.

Finland kent dus 20% meer zelfdodingen maar ach, dat maakt niet uit hoor.
Natuurlijk vind ik dat interessant maar het verklaart het statistische succes van het coronabeleid niet.

Nog afgezien dat hun cijfers accurater zijn en met meer politieke onafhankelijkheid omgeven.

Idem voor zaken zoals alcoholmisbruik en verkrachting (met een stringentere definitie).
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 15 januari 2021 @ 16:32:24 #237
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_197428066
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:27 schreef -XOR- het volgende:
Daarom zou een grote schoonmaak door een PvdA-GroenLinks-SP kabinet heel verfrissend kunnen werken.
Ik zou zeggen: kijk naar Amsterdam. Daar vind ik weinig verfrissends aan.
Never explain, never apologize.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 16:32:26 #238
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197428068
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:28 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

PvdA-GroenLinks-SP kabinet? _O- _O-

Als jij PVDA stemt, dan is de kans op een PVDA-VVD kabinet een stuk groter hoor. Maar maakt niet uit, ik kan je nu wat beter inschatten.
Ik stem niet strategisch maar op de partij die ideologisch het dichtst bij mijn eigen idealen staat. Dat dit land niet van de VVD-gesel afkomt snap ik natuurlijk ook wel.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  vrijdag 15 januari 2021 @ 16:34:08 #239
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197428100
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:32 schreef Lurf het volgende:

[..]

Klopt, daar valt GroenLinks me erg tegen, al ben ik wel onder de indruk van Dorrit de Jong als gemeenteraadslid.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  vrijdag 15 januari 2021 @ 16:34:09 #240
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_197428101
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:30 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Linschoten is dan in ieder geval nog daadwerkelijk kaalgeplukt.
Dat is waar.

Linschoten kreeg wel een vrij softe behandeling:
https://bijvoorbaatverdac(...)n-als-syri-gebakken/
https://www.vn.nl/de-verkwisters-van-de-vvd/

Het geleuter over 'kleinere overheid', 'hard aanpakken' en 'minder wetten' is sowieso vrij betrekkelijk. Maar dat zie je overal wanneer er een conservatieve partij aan de macht is.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_197428105
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:20 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Jij geniet echt van onrecht, uitbuiting en onderdrukking. Dat is wel duidelijk nu.
Komt de aantoonbare racist en seksist weer eens uit de bocht gevlogen.
Ik hou van (partij)democratie. En ik geniet van linkse (met name PvdA en GroenLinks) schuimbekken die invloed willen uitoefenen op de interne partijdemocratie van andere partijen. Dat ze daarbij publiekelijk uit hun plaat gaan (zoals jij regelmatig hier op het forum) maakt mij aan het lachen.
That's it. Heeft niets met de slachtoffers te maken, die moeten gewoon ruimschoots gecompenseerd worden en wel zo snel mogelijk.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 16:36:36 #242
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_197428144
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:32 schreef Lurf het volgende:

[..]

Vergelijk Amsterdam eens met Rotterdam.

Vergelijk Gouda met Haarlem of Nijmegen.

Dat zijn correcte vergelijkingen.

Dan zie je dat de integratie van minderheden gewoon beter verloopt in Amsterdam, met een hoger opleidingsniveau.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_197428146
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:31 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Natuurlijk vind ik dat interessant maar het verklaart het statistische succes van het coronabeleid niet.

Nog afgezien dat hun cijfers accurater zijn en met meer politieke onafhankelijkheid omgeven.

Idem voor zaken zoals alcoholmisbruik en verkrachting (met een stringentere definitie).
Ja, Finland is het beloofde land.

Het is een dusdanig ander land dat vergelijken met Nederland gewoon een beetje raar is.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 16:36:42 #244
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_197428147
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:17 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Hij was de chef en aanjager in het fraudeteam.

"Alleen al door de fixatie van de top van het kabinet op fraudebestrijding konden ambtenaren het idee krijgen dat ze de grens moesten opzoeken, erkende premier Rutte in zijn verhoor."

Waarbij ook werd gezegd "ik overtreed de wet als dat zo uit komt".

Zo heel veel verschilt dat niet met Trump.
:')

Het wordt tijd voor het Trump-equivalent van Godwin. Vergelijkingen van Rutte met Trump slaan echt als een tang op een varken.
pi_197428159
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:20 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik heb je net al uitgelegd van niet. Maar zuur links is niet vies van laster en smaad, dat is mij bekend.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 16:37:59 #246
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_197428168
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:34 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Komt de aantoonbare racist en seksist weer eens uit de bocht gevlogen.
Vanwege de term 'geborneerde en kleingeestige witte mannetjes uit de provincie'?

Het zal allemaal wel.
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 15 januari 2021 @ 16:38:51 #247
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197428183
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:34 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat is waar.

Linschoten kreeg wel een vrij softe behandeling:
https://bijvoorbaatverdac(...)n-als-syri-gebakken/
https://www.vn.nl/de-verkwisters-van-de-vvd/

Het geleuter over 'kleinere overheid', 'hard aanpakken' en 'minder wetten' is sowieso vrij betrekkelijk. Maar dat zie je overal wanneer er een conservatieve partij aan de macht is.
We moeten sowieso af van dat 'hoe kleiner de overheid, hoe beter'-adagium willen we als land weer serieus stappen voorwaarts maken.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  vrijdag 15 januari 2021 @ 16:39:21 #248
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_197428195
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:36 schreef beantherio het volgende:

[..]

:')

Het wordt tijd voor het Trump-equivalent van Godwin. Vergelijkingen van Rutte met Trump slaan echt als een tang op een varken.
Ze hebben meer gemeen in hun handelen, hun centralistische macht en toedekken dan je wil toegeven.

Rutte heeft ook meer gemeen met Johnson dan je misschien denkt.

Het buitenland zag hoe smerig en ranzig hij was in 2017:
https://www.google.com/am(...)e7-ac5a-903b21361b43
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_197428224
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 16:36 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Vergelijk Amsterdam eens met Rotterdam.

Vergelijk Gouda met Haarlem of Nijmegen.

Dat zijn correcte vergelijkingen.

Dan zie je dat de integratie van minderheden gewoon beter verloopt in Amsterdam, met een hoger opleidingsniveau.
Juist op dat vlak is dat geen correcte vergelijking. Amsterdam kent veel meer kennismigranten omdat het soort arbeid daar totaal anders is dan in Rotterdam. Ook is de algehele arbeidsparticipatie in Amsterdam veel hoger.

Ik vind Amsterdam en Rotterdam slecht vergelijkbaar. Echt totaal verschillende steden en dat komt echt niet door het huidige college.
pi_197428235
Ook zijn er nog die zich ook niet verkiesbaar moeten stellen.
"mooie mensen" zijn zeldzaam. Je herkent ze niet aan het uiterlijk,maar aan de ziel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')