abonnement Unibet Coolblue
pi_197397895
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 01:14 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Laten we reëel zijn. Waar ik woon is sinds 2 maanden een programma gestart van uit de gemeente om tieners en jongeren samen te laten sporten en elkaar te kunnen ontmoeten op de corona manier. Sinds dien is de overlast aan het afnemen van vernielingen in parken en het centrum. Maar daarnaast missen ze onderwijs en de grote 4 steden hebben nu als een brandbrief geschreven dat daar echt in de toekomst problemen ontstaan. Ook verschillende economen kaarten die problemen aan en er is al een berekening dat 1 dag geen onderwijs geven in een land 1 miljard Euro in de toekomst gaat kosten. Daar kan je voor weg duiken omdat je economen niet vertrouwd maar er zijn gewoon onderzoeken naar in andere situaties. Dat kan je gewoon niet negeren. Na deze crisis gaat zowel op onderwijs als op gezondheid en economie er nog een hele bak ellende op ons afkomen vanwege de lockdowns.
Welk onderzoek is dat, van die miljard? Oprechte vraag.
  Moderator donderdag 14 januari 2021 @ 07:17:44 #103
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_197397932
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 07:07 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Niks.

Net als de mondkapjesplicht. Dat heeft niet bij gedragen aan een daling van het aantal besmettingen, maar dat is nu zoals het is en zal ook voorlopig niet worden terug gedraaid.
Ik ben bang dat de maatregelen verder blijven escaleren de komende tijd. Waar in maart/april het verantwoordelijkheidsgevoel van mensen aangesproken werd en de resultaten daarvan volgens mij goed waren, komen er nu steeds meer en steeds heftigere maatregelen.

Je zou toch verwachten dat ze ook ‘s nadenken: goh, misschien komt het doordat de maatregel niet werkt, of doordat we de maatregel niet handhaven. Maar nee, de mensen die zich aan alle maatregelen houden krijgen deze er ook nog even overheen, waar de groep die zich er niet aan houdt gewoon een extra regel hebben om zich niet aan te houden.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 14 januari 2021 @ 07:40:52 #104
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197398037
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 07:17 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik ben bang dat de maatregelen verder blijven escaleren de komende tijd. Waar in maart/april het verantwoordelijkheidsgevoel van mensen aangesproken werd en de resultaten daarvan volgens mij goed waren, komen er nu steeds meer en steeds heftigere maatregelen.

Je zou toch verwachten dat ze ook ‘s nadenken: goh, misschien komt het doordat de maatregel niet werkt, of doordat we de maatregel niet handhaven. Maar nee, de mensen die zich aan alle maatregelen houden krijgen deze er ook nog even overheen, waar de groep die zich er niet aan houdt gewoon een extra regel hebben om zich niet aan te houden.
Met een maatregel die niet werkt kun je twee dingen doen: je schaft hem weer af omdat het geen effect heeft, of je houdt hem in stand 'omdat het een verkeerd signaal zou zijn om te versoepelen'. De regering kiest consequent voor optie 2.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Redactie Frontpage donderdag 14 januari 2021 @ 07:41:01 #105
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_197398038
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 00:19 schreef Sfancta het volgende:

[..]

En als je nou bijvoorbeeld een Turbo Polyp hebt, dat ding is toch zo duur, dat het onmogelijk is om te kunnen eten nog? Of is al die meuk al verkocht?
Geen idee, vriendin van mijn vrouw heeft zo'n 'wip', een lange rij stoelen die van linksboven naar rechtsonder bewegen. Dat ding doet 5k in de maand aan verzekering, daarom is die nu geschorst
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_197398095
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 07:40 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Met een maatregel die niet werkt kun je twee dingen doen: je schaft hem weer af omdat het geen effect heeft, of je houdt hem in stand 'omdat het een verkeerd signaal zou zijn om te versoepelen'. De regering kiest consequent voor optie 2.
Om te bepalen of een maatregel 'niet werkt' moet je eigenlijk een vergelijking kunnen maken met de situatie waarin die maatregel níet was ingevoerd. Aangezien we die info niet hebben blijft het gokken wat er nu wel en niet werkt.

Mijn vermoeden is dat veel van de maatregelen wel degelijk effect hebben, alleen minder effect dan gewenst. Afschaffen zou dan een verslechtering betekenen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-01-2021 07:51:50 ]
pi_197398121
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 07:06 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Oh hetzelfde OMT dat buitenlandse reizen afkeurt gaat lekker touren door azie, want daar hebben ze geen internet zeker? Of was het nu Rutte die aangaf dat buitenlandse reizen asociaal waren?

Zak er toch in
Voordat je uit je plaat gaat kun je beter even onderzoeken waarom ze daar fysiek aanwezig is.

Ze maakt deel uit van het onderzoeksteam van de WHO in China om de oorsprong van het virus te kunnen achterhalen. Dat gaat een beetje lastig via Zoom. Ze gaan onder andere grotten waar vleesmuispopulaties wonen bezoeken.

https://www.volkskrant.nl(...)aat-op-pad~b922b217/
pi_197398126
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 07:07 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Niks.

Net als de mondkapjesplicht. Dat heeft niet bij gedragen aan een daling van het aantal besmettingen, maar dat is nu zoals het is en zal ook voorlopig niet worden terug gedraaid.
Nogal een bewering
pi_197398167
Voor mijn gevoel probeert het kabinet de avondklok erdoor heen te krijgen om de scholen te openen.

Onder de logica dat scholen geen rol spelen in de besmettingen (mits ze op de middelbare afstand proberen te houden) .
Vervolgens helpt de avondklok te voorkomen dat jongeren elkaar besmetten in het park of thuis en lopen de cijfers niet op.

Ik denk echter dat het dan een fiasco wordt omdat er asymptomatisch alsnog een hoop verspreid wordt, het thuiswerken nog minder wordt en jongeren alsnog gewoon gaan afspreken. Niet in het parl waar het sowieso niet zou boeien maar binnen.

Dan krijg je meer depressieve mensen, meer weerstand tegen de maatregelen, meer beweging overdag en meer besmettingen waardoor we langer met de ellende zitten weer.

Ik hoop dat het niet zo is maar zou 'avondklok zodat scholen open kunnen' een waardeloos idee vinden.
pi_197398264
ja want de besmettingen op scholen komen ALLEEN door besmette leraren.
Kinderen besmetten anderen niet.

Maar hoe kan het dan dat zoveel ouders corona krijgen door hun kinderen?

Ook daar heeft de regering antwoord op

De ouders gaan te vaak op bezoek bij anderen en die hebben hun kind zelf besmet!
DAAROM AVONDKLOK SCHNELL!
pi_197398272
Let maar op na 25 januari rijzen de getallen weer de pan uit als de scholen weer 100% open gaan.
pi_197398297
Ik vind het maar lastig.
Wil heel graag dat de scholen open gaan. Maar heb ook geen zin in oplopende cijfers.

Goedemorgen trouwens. Another day in paradise.
Definitely not CIA
pi_197398331
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 08:19 schreef capricia het volgende:
Ik vind het maar lastig.
Wil heel graag dat de scholen open gaan. Maar heb ook geen zin in oplopende cijfers.

Goedemorgen trouwens. Another day in paradise.
Alternatief is ze dicht houden tot april, dat lijkt mij nog rampzaliger eerlijk gezegd.
  donderdag 14 januari 2021 @ 08:21:43 #114
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197398332
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 08:16 schreef quirina het volgende:
Let maar op na 25 januari rijzen de getallen weer de pan uit als de scholen weer 100% open gaan.
Net als na oud en nieuw en kerst.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_197398350
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 08:19 schreef capricia het volgende:
Ik vind het maar lastig.
Wil heel graag dat de scholen open gaan. Maar heb ook geen zin in oplopende cijfers.

Goedemorgen trouwens. Another day in paradise.
Dat.
Laten we eerst maar afwachten hoe die variant zich hier ontwikkelt.
Valt het 'mee', dan kun je ze iets later openen.
Je moet niet het risico lopen dat het niet 'mee valt' en je met het te vroeg openen de shitstorm verergert.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_197398361
Als de shitstorm wel uitbreekt kunnen ze er niet tegenop vacinneren.
Want in Nederland hebben we nergens capaciteit voor.
pi_197398369
Oh en wil je scholen open en wil je niet dat de leraar je kinderen besmet geef ze dan ook voorrang op de prik.
pi_197398386
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 08:21 schreef Caland het volgende:

[..]

Net als na oud en nieuw en kerst.
Met als subtiel detail dat toen de Britse variant hier bij ons nog geen dingetje was...
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_197398398
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 08:26 schreef quirina het volgende:
Als de shitstorm wel uitbreekt kunnen ze er niet tegenop vacinneren.
Want in Nederland hebben we nergens capaciteit voor.
En daarom kunnen we het beste voorlopig geen enkel risico nemen door té vroeg té veel open te gooien, maar eerst maar eens even afwachten en hopen op het beste.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_197398415
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 08:15 schreef quirina het volgende:
ja want de besmettingen op scholen komen ALLEEN door besmette leraren.
Kinderen besmetten anderen niet.

Maar hoe kan het dan dat zoveel ouders corona krijgen door hun kinderen?

Ook daar heeft de regering antwoord op

De ouders gaan te vaak op bezoek bij anderen en die hebben hun kind zelf besmet!
DAAROM AVONDKLOK SCHNELL!
Maar is dat zo?
Ik begrijp van Van Dissel dat dat niet het geval is.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_197398421
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 08:27 schreef quirina het volgende:
Oh en wil je scholen open en wil je niet dat de leraar je kinderen besmet geef ze dan ook voorrang op de prik.
Mja. En de huisartsen voorrang en de leerkrachten voorrang, iedereen voorrang en de kwetsbaren achteraan. Ook zo'n discussie waarvoor er aan beiden kanten argumenten zijn.
Definitely not CIA
pi_197398433
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 08:24 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Dat.
Laten we eerst maar afwachten hoe die variant zich hier ontwikkelt.
Valt het 'mee', dan kun je ze iets later openen.
Je moet niet het risico lopen dat het niet 'mee valt' en je met het te vroeg openen de shitstorm verergert.
Dit.
Ik wil eerst dat onderzoek in die gemeente afwachten.
Definitely not CIA
pi_197398445
Naar verluidt is de Nederlandse Filatelisten Vereniging ook een lobby gestart voor voorrang.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 14 januari 2021 @ 08:35:20 #124
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197398449
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 08:33 schreef capricia het volgende:

[..]

Dit.
Ik wil eerst dat onderzoek in die gemeente afwachten.
Sowieso leuk onderzoek om nou eens te zien hoeveel mensen asymptotisch besmet zijn.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 14 januari 2021 @ 08:35:37 #125
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_197398450
Op het moment dat men hier te snel versoepelt en die engelse variant breekt uit, gaat iedereen in NL zeggen "hoe kan je dat nu doen, je kon afkijken hoe het niet moest!"
Beetje ala de "we vieren carnaval altijd in kleine groepen"
  donderdag 14 januari 2021 @ 08:36:59 #126
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_197398461
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 08:31 schreef Wantie het volgende:

[..]

Maar is dat zo?
Ik begrijp van Van Dissel dat dat niet het geval is.
Is ook niet zo, echter dit is al 10 maanden haar speerpunt.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  donderdag 14 januari 2021 @ 08:37:32 #127
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197398465
quote:
2s.gif Op donderdag 14 januari 2021 08:35 schreef Cue_ het volgende:
Op het moment dat men hier te snel versoepelt en die engelse variant breekt uit, gaat iedereen in NL zeggen "hoe kan je dat nu doen, je kon afkijken hoe het niet moest!"
Beetje ala de "we vieren carnaval altijd in kleine groepen"
Dezelfde groep die nu klaagt over de avondklok? Geloof ik niks van. Er zijn gewoon meerdere kampen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197398467
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 08:33 schreef capricia het volgende:

[..]

Dit.
Ik wil eerst dat onderzoek in die gemeente afwachten.
Ik zag gisteren in dit topic voorbij komen dat ze (gemeente of GGD?) dat vernacheld zouden hebben.
Ik weet niet hoe dat precies zit, ik zag het langskomen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 14 januari 2021 @ 08:37:55 #129
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197398471
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 08:37 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ik zag gisteren in dit topic voorbij komen dat ze (gemeente of GGD?) dat vernacheld zouden hebben.
Ik weet niet hoe dat precies zit, ik zag het langskomen.
Volgens mij complete onzin.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197398472
Het is gewoon foute boel. Gisteren weer onze vriend Ab gezien op tv. Je kan zeggen wat je wil van de beste man, maar hij kraamt geen onzin uit. De mutaties zijn zeer ernstig qua besmettelijkheid. Als wij met deze aantallen blijven zitten en de UK variant neemt de overhand dan gaat het volledig fout zoals nu in Engeland en Ierland.
Ik weet dat de begin situatie in de UK anders is maar daar krijgen ze de R niet meer onder de 1. Grote kans dat dat hier ook gaat gebeuren.

Ik ben ook geen liefhebber van de avondklok (daar gaat mijn tennis), maar veel andere tools hebben we niet meer.
Of iedereen zou **** zich nu eens aan de regels moeten houden en niet meer onnodig naar het werk gaan, niet toch elke week op bezoek gaan etc. Maar dat valt ook niet te handhaven.

Ik ga zelf 1x in de maand naar kantoor en toevallig was dat gisteren. Man, man, man wat een drukte op de weg gistermiddag.

Eerlijk gezegd vrees ik echt dat het ergste nog moet komen. En dat we over een paar weken zeggen, hadden we ons maar beter aan de regels gehouden.
  donderdag 14 januari 2021 @ 08:38:16 #131
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_197398475
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 08:37 schreef Drekkoning het volgende:

Dezelfde groep die nu klaagt over de avondklok? Geloof ik niks van. Er zijn gewoon meerdere kampen.
Er zijn sowieso meerdere kampen.
Geen idee of dat de groep is die klaagt over een avondklok, sommigen daarvan vast wel, andere vast weer niet.
  donderdag 14 januari 2021 @ 08:38:51 #132
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_197398481
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 07:06 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Oh hetzelfde OMT dat buitenlandse reizen afkeurt gaat lekker touren door azie, want daar hebben ze geen internet zeker? Of was het nu Rutte die aangaf dat buitenlandse reizen asociaal waren?

Zak er toch in
:')

Zij doet onderzoek naar het ontstaan van corona in opdracht van de WHO.

https://www.nu.nl/coronav(...)-coronaonderzoek.amp
  donderdag 14 januari 2021 @ 08:40:05 #133
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197398497
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 08:38 schreef aartstyle het volgende:
Het is gewoon foute boel. Gisteren weer onze vriend Ab gezien op tv. Je kan zeggen wat je wil van de beste man, maar hij kraamt geen onzin uit. De mutaties zijn zeer ernstig qua besmettelijkheid. Als wij met deze aantallen blijven zitten en de UK variant neemt de overhand dan gaat het volledig fout zoals nu in Engeland en Ierland.
Ik weet dat de begin situatie in de UK anders is maar daar krijgen ze de R niet meer onder de 1. Grote kans dat dat hier ook gaat gebeuren.

Ik ben ook geen liefhebber van de avondklok (daar gaat mijn tennis), maar veel andere tools hebben we niet meer.
Of iedereen zou **** zich nu eens aan de regels moeten houden en niet meer onnodig naar het werk gaan, niet toch elke week op bezoek gaan etc. Maar dat valt ook niet te handhaven.

Ik ga zelf 1x in de maand naar kantoor en toevallig was dat gisteren. Man, man, man wat een drukte op de weg gistermiddag.

Eerlijk gezegd vrees ik echt dat het ergste nog moet komen. En dat we over een paar weken zeggen, hadden we ons maar beter aan de regels gehouden.
Als we ons toch niet aan de regels houden gaat een avondklok weinig effect sorteren he.

En als Engeland de R niet onder de 1 krijgt heb ik niet de illusie dat dat ons opeens wel lukt.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 14 januari 2021 @ 08:41:33 #134
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_197398511
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 08:40 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Als we ons toch niet aan de regels houden gaat een avondklok weinig effect sorteren he.

En als Engeland de R niet onder de 1 krijgt heb ik niet de illusie dat dat ons opeens wel lukt.
Ik zie dat de meeste mensen zich niet volledig aan de regels houden, maar wel deels. Daarmee gaan dit soort maatregelen iig deels werken.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  donderdag 14 januari 2021 @ 08:41:53 #135
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197398516
quote:
2s.gif Op donderdag 14 januari 2021 08:38 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Er zijn sowieso meerdere kampen.
Geen idee of dat de groep is die klaagt over een avondklok, sommigen daarvan vast wel, andere vast weer niet.
Ja precies. Dus “ dan gaat er een andere groep weer klagen” is geen goede reden om een avondklok in te voeren. Er is hoe dan ook geklaag.

Laat ze lekker klagen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197398522
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 07:01 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Ik zie het er ook gewoon van komen.

Net als het gedram van de mondkapjes.
Het OMT heeft geadviseerd om een avond klok in te voeren.

Nu gaan we vervolgens een spoedadvies aan het OMT vragen wat de opties zijn en het advies zal vast heel verrassend zijn, we kunnen een avond klok invoeren!

En als de cijfers niet voldoende dalen of snel genoeg dalen komt de volgende maatregel.
En als het helemaal niks toevoegt dan houden we de maatregel toch gewoon in stand
Het spoedadvies dat is gevraagd, is niet de vraag of het OMT een avondklok adviseert, maar wat de effecten zouden kunnen zijn, onder andere door te kijken naar andere landen die een avondklok hebben (gehad) en hoe dat daar verlopen is. Want juist omdat ook het kabinet een avondklok heel heftig vindt, willen ze weten wat de precieze te verwachten effecten zouden zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197398530
Die scholen gaan echt nog niet open. Al zouden kinderen niet meer of minder besmettelijk zijn dan ouderen. Met de huidige cijfers en de dreiging van een flinke stijging door de UK variant. Dat risico kunnen ze niet nemen.

Natuurlijk kut met peren! Maar ze kunnen niet anders.

In de UK gaan ze 24/7 vaccineren. Ik hoop dat we dat hier ook gaan doen.

Gisteren ook bij op1 of Jinek werd er gezegd dat als men 1 vaccinatie krijgt men ook veel minder ziek wordt en de kans op een zkhs bezoek al minimaal is. Als het echt uit de hand loopt zoals in de UK dan is dit echt wel een optie, al moet je dit niet willen en moet er wel goed onderzoek gedaan worden naar de gevolgen (mutatie's virus of 2e inenting heeft dan geen zin meer als het te lang duurt)
  donderdag 14 januari 2021 @ 08:43:50 #138
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197398539
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 08:41 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Ik zie dat de meeste mensen zich niet volledig aan de regels houden, maar wel deels. Daarmee gaan dit soort maatregelen iig deels werken.
En hoeveel is deels? Hoe effectief is die avondklok in landen als Spanje en België? Hoeveel mensen die helemaal geen “verspreidgevaarlijk gedrag” vertonen worden geraakt door een avondklok ?

Het gaat imo veel te weinig bijdragen om proportioneel te zijn.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 14 januari 2021 @ 08:44:57 #139
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_197398551
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 08:41 schreef Drekkoning het volgende:
Ja precies. Dus “ dan gaat er een andere groep weer klagen” is geen goede reden om een avondklok in te voeren. Er is hoe dan ook geklaag.

Laat ze lekker klagen.
Ik heb het nergens over de avondklok gehad. Enkel dat versoepelen momenteel niet slim is
Of een avondklok noodzakelijk is geen idee. Als men dat echt denkt nodig te hebben voor die UK variant, mogen ze dat van mij best doen.
Ik persoonlijk heb het liever nu te streng dat dat er weer een shitstorm uitbreekt.

En mensen klagen sowieso, welke groep dan ook. Maak je de regels strenger en blijkt/denkt men achteraf dat het niet nodig is krijg je gezeur
Versoepel je en breekt UK uit, heb je ook veel gezeur. En ook nog eens extra problemen.
pi_197398554
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 08:40 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Als we ons toch niet aan de regels houden gaat een avondklok weinig effect sorteren he.

En als Engeland de R niet onder de 1 krijgt heb ik niet de illusie dat dat ons opeens wel lukt.
Hopelijk is een avondklok dan wel te handhaven.
Want met al die regels zit bij de handhaving wel een puntje.
Definitely not CIA
pi_197398558
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 08:37 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ik zag gisteren in dit topic voorbij komen dat ze (gemeente of GGD?) dat vernacheld zouden hebben.
Ik weet niet hoe dat precies zit, ik zag het langskomen.
De gemeente Lansingerveld, die dat grootschalige testen nu doet in het kader van de UK variant?
Wat zou er dan vernacheld zijn?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator donderdag 14 januari 2021 @ 08:45:25 #142
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_197398561
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 08:38 schreef aartstyle het volgende:
Het is gewoon foute boel. Gisteren weer onze vriend Ab gezien op tv. Je kan zeggen wat je wil van de beste man, maar hij kraamt geen onzin uit. De mutaties zijn zeer ernstig qua besmettelijkheid. Als wij met deze aantallen blijven zitten en de UK variant neemt de overhand dan gaat het volledig fout zoals nu in Engeland en Ierland.
Ik weet dat de begin situatie in de UK anders is maar daar krijgen ze de R niet meer onder de 1. Grote kans dat dat hier ook gaat gebeuren.

Ik ben ook geen liefhebber van de avondklok (daar gaat mijn tennis), maar veel andere tools hebben we niet meer.
Of iedereen zou **** zich nu eens aan de regels moeten houden en niet meer onnodig naar het werk gaan, niet toch elke week op bezoek gaan etc. Maar dat valt ook niet te handhaven.

Ik ga zelf 1x in de maand naar kantoor en toevallig was dat gisteren. Man, man, man wat een drukte op de weg gistermiddag.

Eerlijk gezegd vrees ik echt dat het ergste nog moet komen. En dat we over een paar weken zeggen, hadden we ons maar beter aan de regels gehouden.
Ik snap best dat je afentoe naar kantoor wilt, maar het is natuurlijk wel een beetje raar dat je in de ene zin aangeeft dat mensen niet onnodig naar het werk gaan en ze daarover veroordeelt en de zin erna aangeeft dat je één keer per maand naar kantoor gaat. Die is dan dus ook niet nodig, dus je draagt er net zo goed aan bij dan. Oftewel, je bent nu boos op mensen die exact hetzelfde doen als jij.

Ab had het over een R van 0,2. Er is geen enkel land geweest die de R lager dan 0,6 ofzo gehad heeft. 0,2 is totaal onlogisch en gaat nergens over.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 14 januari 2021 @ 08:46:18 #143
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197398570
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 08:45 schreef capricia het volgende:

[..]

Hopelijk is een avondklok dan wel te handhaven.
Want met al die regels zit bij de handhaving wel een puntje.
Dat antwoord is al gegeven door de vakbondsvoorzitter gister.
Niet.

Volgens mij is dat ook de reden dat veel burgemeesters tegen zijn.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197398583
quote:
2s.gif Op donderdag 14 januari 2021 08:44 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ik heb het nergens over de avondklok gehad. Enkel dat versoepelen momenteel niet slim is
Of een avondklok noodzakelijk is geen idee. Als men dat echt denkt nodig te hebben voor die UK variant, mogen ze dat van mij best doen.
Ik persoonlijk heb het liever nu te streng dat dat er weer een shitstorm uitbreekt.

En mensen klagen sowieso, welke groep dan ook. Maak je de regels strenger en blijkt/denkt men achteraf dat het niet nodig is krijg je gezeur
Versoepel je en breekt UK uit, heb je ook veel gezeur. En ook nog eens extra problemen.
Hier denk ik ook wel eens aan.
Liever hadden we hard ingegrepen, inclusief handhaving, waarbij de besmettingsaantallen echt flink gedaald zouden zijn, dan dit eindeloze aanmodderen.
Definitely not CIA
pi_197398612
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 08:46 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dat antwoord is al gegeven door de vakbondsvoorzitter gister.
Niet.

Volgens mij is dat ook de reden dat veel burgemeesters tegen zijn.
Dan schieten we er dus niets mee op he. Weer zo'n regel zonder handhaving. De mensen die zich al aan de regels houden, zullen dit weer doen. En de andere groep trekt zich er dus weinig van aan.

Zucht.
Definitely not CIA
  Moderator donderdag 14 januari 2021 @ 08:49:02 #146
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_197398619
quote:
2s.gif Op donderdag 14 januari 2021 08:44 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ik heb het nergens over de avondklok gehad. Enkel dat versoepelen momenteel niet slim is
Of een avondklok noodzakelijk is geen idee. Als men dat echt denkt nodig te hebben voor die UK variant, mogen ze dat van mij best doen.
Ik persoonlijk heb het liever nu te streng dat dat er weer een shitstorm uitbreekt.

En mensen klagen sowieso, welke groep dan ook. Maak je de regels strenger en blijkt/denkt men achteraf dat het niet nodig is krijg je gezeur
Versoepel je en breekt UK uit, heb je ook veel gezeur. En ook nog eens extra problemen.
Ik vind dat je niet moet versoepelen, maar het lijkt mij niet logisch om nu te verzwaren. Alle indicatoren zijn omlaag aan het gaan. Als je echt wil denken aan een avondklok zou je in elk geval dat onderzoek van Lansingerland af moeten wachten, dat wilden ze doen omdat ze wilden weten hoe wijdverspreid het is, dan is 't toch niet logisch om voor die muziek uit te lopen?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Redactie Sport donderdag 14 januari 2021 @ 08:50:08 #147
274204 crew  Mexicanobakker
pi_197398632
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 03:19 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik ben geen tiener meer. Maar ik ben het wel met @:janneke141 eens. Het is nogal eenzijdig allemaal. En in het begin was dat niet zo erg. We are all in this together en even doorbijten.

Maar nu het steeds langer duurt gaat het wel steeds meer schuren. Komt bij dat het een gevoel van machteloosheid geeft dat “de jongeren” constant in de hoek worden gezet als bron van het kwaad. Ik kan er niks aan doen dat een deel van mijn leeftijdsgenoten zich niet gedraagt. Moet je andersom eens doen, bijvoorbeeld rondom een IC bed. Dan staat de regering vooraan om te spreken van leeftijdsdiscriminatie en stigmatisering...

De beleidsmakers laten op geen enkele manier blijken dat ze oog hebben voor het belang van de mensen onder de 40. Zo af en toe zeggen ze het misschien, maar de daden blijven uit.
En dan nog te zwijgen over de meerjarige gevolgen. Alsof de VVD daar wat aan gaat doen. Maar goed, daar stemmen de schapen zelf tegenwoordig ook op.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator donderdag 14 januari 2021 @ 08:50:19 #148
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_197398636
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 08:48 schreef capricia het volgende:

[..]

Dan schieten we er dus niets mee op he. Weer zo'n regel zonder handhaving. De mensen die zich al aan de regels houden, zullen dit weer doen. En de andere groep trekt zich er dus weinig van aan.

Zucht.
En dat zul je blijven houden. Er zijn niet genoeg medewerkers bij de politie en BOA's om daadwerkelijk te handhaven, dat zie je nu al op alles. Dan kun je nog meer maatregelen invoeren, maar dan heb je weer een maatregel waar jij en ik ons aan houden, maar degenen waarvan ze willen dat het stopt gaat er niets veranderen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 14 januari 2021 @ 08:50:26 #149
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197398640
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 07:17 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik ben bang dat de maatregelen verder blijven escaleren de komende tijd. Waar in maart/april het verantwoordelijkheidsgevoel van mensen aangesproken werd en de resultaten daarvan volgens mij goed waren, komen er nu steeds meer en steeds heftigere maatregelen.

Je zou toch verwachten dat ze ook ‘s nadenken: goh, misschien komt het doordat de maatregel niet werkt, of doordat we de maatregel niet handhaven. Maar nee, de mensen die zich aan alle maatregelen houden krijgen deze er ook nog even overheen, waar de groep die zich er niet aan houdt gewoon een extra regel hebben om zich niet aan te houden.
Dat is het dus, ipv te flitsen op de snelweg boven de honderd verlagen ze de snelheid naar 90 in de hoop dat niemand harder dan 100 gaat, blijkt dat dat niet te lukken maken ze het 80.
  donderdag 14 januari 2021 @ 08:51:10 #150
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197398651
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 08:46 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dat antwoord is al gegeven door de vakbondsvoorzitter gister.
Niet.

Volgens mij is dat ook de reden dat veel burgemeesters tegen zijn.
Ik heb ook echt niet de illusie dat hier in de wijk opeens s avonds wel een agent loopt die ik het afgelopen jaar ook niet heb gezien.
pi_197398662
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 08:40 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Als we ons toch niet aan de regels houden gaat een avondklok weinig effect sorteren he.

En als Engeland de R niet onder de 1 krijgt heb ik niet de illusie dat dat ons opeens wel lukt.
Maar een r van 1,1 is een stuk beter dan 1,2 of hoger. Zeker met het oog op de lente en het vaccin.

En wat is dit nou voor redenatie. We houden ons toch niet aan de regels dus kunnen we maar beter geen regels hebben. Dan kunnen we dus vanaf nu alles stelen in winkels en altijd door rood rijden. Worden de regels vanzelf opgeheven. Dan gaat de overheid ingrijpen en komt er heel veel blauw opstraat en dan gaan we roepen dat we als kleine kinderen worden behandeld en dat we een politiestaat zijn. Ik zal je zeggen, we zijn ook kleine kinderen.
pi_197398669
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 08:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]

De gemeente Lansingerveld, die dat grootschalige testen nu doet in het kader van de UK variant?
Wat zou er dan vernacheld zijn?
Dat weet ik niet precies. Het kwam hier gisteren voorbij en een aantal vaste users hadden het erover, met tweets en al.
Ik heb er verder geen aandacht aan besteed, dus ik zou het niet durven zeggen :@
Kan ook goed zijn dat het een storm in een glas water was, anders had het het nieuws wel gehaald lijkt mij.
Wellicht
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_197398676
Het is schandalig dat deze situatie zich nu al een jaar uitzichtloos voortsleept. De burger krijgt de schuld van falend kabinetsbeleid. Als de aantallen weer stijgen, worden er telkens strengere maatregelen genomen omdat de burger zich niet aan de regels zou houden. Je kunt mensen nou eenmaal niet een jaar lang intimiteit en mogelijkheden op ontspanning ontzeggen. Slechts 5% van de doden is onder de 65. In de leeftijdsgroep onder de 45 zijn vrijwel geen mensen overleden aan corona. De maatregelen en de gevolgen daarvan zijn nu al vele malen erger dan corona zelf. Het is echt vreselijk dat dit maar door- en doorgaat.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  Moderator donderdag 14 januari 2021 @ 08:53:26 #154
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_197398682
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 08:45 schreef capricia het volgende:

[..]

Hopelijk is een avondklok dan wel te handhaven.
Want met al die regels zit bij de handhaving wel een puntje.
Nouja, als de regel er is kan je er al vanuit gaan dat 95% zich er echt wel aan houdt. De handhaving hoeft ook echt geen 100% van de overtredingen tegen te gaan. Als maar genoeg mensen zich eraan houden en er wel een kans op een boete bestaat bij overtreding heb je het doel eigenlijk al gehaald. Net als bij het vuurwerkverbod, dat zorgde er ook niet voor dat vuurwerk helemaal weg was, maar het was zo weinig dat het doel om de zorg te ontlasten wel bereikt is
  Moderator donderdag 14 januari 2021 @ 08:53:46 #155
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_197398685
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 08:52 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Dat weet ik niet precies. Het kwam hier gisteren voorbij en een aantal vaste users hadden het erover, met tweets en al.
Ik heb er verder geen aandacht aan besteed, dus ik zou het niet durven zeggen :@
Kan ook goed zijn dat het een storm in een glas water was, anders had het het nieuws wel gehaald lijkt mij.
Wellicht
Er was één iemand die een tweet postte waarin ze zei dat ze geen afspraak kon maken omdat alle slots vol waren met een foto van een brief en een postcode met wanneer ze moesten bellen. Verder volgens mij niets, op basis van die tweet is aangenomen dat het helemaal fout ging. Je weet hoe dat gaat.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 14 januari 2021 @ 08:54:12 #156
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197398691
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 08:51 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Maar een r van 1,1 is een stuk beter dan 1,2 of hoger. Zeker met het oog op de lente en het vaccin.

En wat is dit nou voor redenatie. We houden ons toch niet aan de regels dus kunnen we maar beter geen regels hebben. Dan kunnen we dus vanaf nu alles stelen in winkels en altijd door rood rijden. Worden de regels vanzelf opgeheven. Dan gaat de overheid ingrijpen en komt er heel veel blauw opstraat en dan gaan we roepen dat we als kleine kinderen worden behandeld en dat we een politiestaat zijn. Ik zal je zeggen, we zijn ook kleine kinderen.
Ik zeg alleen dat, voor zo een kleine winst, ik het middel volledig buiten proportie vindt.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197398697
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 08:53 schreef JohnDDD het volgende:
Het is schandalig dat deze situatie zich nu al een jaar uitzichtloos voortsleept. De burger krijgt de schuld van falend kabinetsbeleid. Als de aantallen weer stijgen, worden er telkens strengere maatregelen genomen omdat de burger zich niet aan de regels zou houden. Je kunt mensen nou eenmaal niet een jaar lang intimiteit en mogelijkheden op ontspanning ontzeggen. Slechts 5% van de doden is onder de 65. In de leeftijdsgroep onder de 45 zijn vrijwel geen mensen overleden aan corona. De maatregelen en de gevolgen daarvan zijn nu al vele malen erger dan corona zelf. Het is echt vreselijk dat dit maar door- en doorgaat.
Zucht......
pi_197398703
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 08:48 schreef capricia het volgende:

[..]

Dan schieten we er dus niets mee op he. Weer zo'n regel zonder handhaving. De mensen die zich al aan de regels houden, zullen dit weer doen. En de andere groep trekt zich er dus weinig van aan.

Zucht.
En de mensen die zich niet aan de regels houden zullen pas wakker worden als we hier ook Londense toestanden krijgen.
Maar dan is het te laat.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator donderdag 14 januari 2021 @ 08:54:56 #159
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_197398704
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 08:53 schreef noodgang het volgende:

[..]

Nouja, als de regel er is kan je er al vanuit gaan dat 95% zich er echt wel aan houdt. De handhaving hoeft ook echt geen 100% van de overtredingen tegen te gaan. Als maar genoeg mensen zich eraan houden en er wel een kans op een boete bestaat bij overtreding heb je het doel eigenlijk al gehaald. Net als bij het vuurwerkverbod, dat zorgde er ook niet voor dat vuurwerk helemaal weg was, maar het was zo weinig dat het doel om de zorg te ontlasten wel bereikt is
Met als kanttekening dat het vuurwerkverbod er niet voor zorgt dat je vanaf 8 uur 's avonds opgesloten zit in je eigen huis omdat 5% zich er niet aan houdt.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 14 januari 2021 @ 08:55:12 #160
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197398707
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 08:51 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Maar een r van 1,1 is een stuk beter dan 1,2 of hoger. Zeker met het oog op de lente en het vaccin.

En wat is dit nou voor redenatie. We houden ons toch niet aan de regels dus kunnen we maar beter geen regels hebben. Dan kunnen we dus vanaf nu alles stelen in winkels en altijd door rood rijden. Worden de regels vanzelf opgeheven. Dan gaat de overheid ingrijpen en komt er heel veel blauw opstraat en dan gaan we roepen dat we als kleine kinderen worden behandeld en dat we een politiestaat zijn. Ik zal je zeggen, we zijn ook kleine kinderen.
Het zal je verbazen, maar de meeste mensen houden zich wel degelijk vrij goed aan de maatregelen.
pi_197398713
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 08:54 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Zucht......
Een inhoudelijk scherpe en opbouwende reactie, bedankt voor deze prachtige bijdrage!
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  Redactie Sport donderdag 14 januari 2021 @ 08:56:05 #162
274204 crew  Mexicanobakker
pi_197398724
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 08:53 schreef JohnDDD het volgende:
Het is schandalig dat deze situatie zich nu al een jaar uitzichtloos voortsleept. De burger krijgt de schuld van falend kabinetsbeleid. Als de aantallen weer stijgen, worden er telkens strengere maatregelen genomen omdat de burger zich niet aan de regels zou houden. Je kunt mensen nou eenmaal niet een jaar lang intimiteit en mogelijkheden op ontspanning ontzeggen. Slechts 5% van de doden is onder de 65. In de leeftijdsgroep onder de 45 zijn vrijwel geen mensen overleden aan corona. De maatregelen en de gevolgen daarvan zijn nu al vele malen erger dan corona zelf. Het is echt vreselijk dat dit maar door- en doorgaat.
Bedenk ook eens wie de financiële rekening straks mag gaan betalen? In ieder geval niet de gepensioneerden, want pensioenen korten, dat kan echt niet!
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_197398725
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 08:53 schreef chratnox het volgende:

[..]

Er was één iemand die een tweet postte waarin ze zei dat ze geen afspraak kon maken omdat alle slots vol waren met een foto van een brief en een postcode met wanneer ze moesten bellen. Verder volgens mij niets, op basis van die tweet is aangenomen dat het helemaal fout ging. Je weet hoe dat gaat.
^O^
Storm in een glas water dus. Gelukkig maar.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 14 januari 2021 @ 08:56:21 #164
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_197398727
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 08:49 schreef chratnox het volgende:

Ik vind dat je niet moet versoepelen, maar het lijkt mij niet logisch om nu te verzwaren. Alle indicatoren zijn omlaag aan het gaan. Als je echt wil denken aan een avondklok zou je in elk geval dat onderzoek van Lansingerland af moeten wachten, dat wilden ze doen omdat ze wilden weten hoe wijdverspreid het is, dan is 't toch niet logisch om voor die muziek uit te lopen?
Dat het omlaag gaat is mooi, maar we weten nog niet of het omlaag blijft gaan of dat we net als een vorige keer op zo'n punt blijven hangen.
De vraag is.. wil je die kans nemen nu de UK variant mogelijk zijn intrek neemt.
En daarnaast wil je die UK variant speling geven met de bewegingen die we nu nog hebben. Want dan is gewoon elke samenkomst etc eentje teveel.

Het probleem is.. als je te weinig rekening ermee houdt, dan heb je straks echt mogelijk een probleem in de zorg. Die we eigenlijk al hebben, maar dan helemaal.
Denk dat je de twee dingen echt los moet zien van elkaar. De huidige maatregelen voor Covid, en de mogelijke verzwaringen voor de UK versie.

Ben ook benieuwd wat ze gaan doen met de vaccinatie als er shit uitbreekt. Denk dat ze hem dan wel gaan opsplitsen en ze eerder iedereen die eerste vaccinatie gaan geven.
  donderdag 14 januari 2021 @ 08:56:56 #165
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197398736
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 08:53 schreef noodgang het volgende:

[..]

Nouja, als de regel er is kan je er al vanuit gaan dat 95% zich er echt wel aan houdt. De handhaving hoeft ook echt geen 100% van de overtredingen tegen te gaan. Als maar genoeg mensen zich eraan houden en er wel een kans op een boete bestaat bij overtreding heb je het doel eigenlijk al gehaald. Net als bij het vuurwerkverbod, dat zorgde er ook niet voor dat vuurwerk helemaal weg was, maar het was zo weinig dat het doel om de zorg te ontlasten wel bereikt is
Behalve dat je je hier af kan vragen of de “regelvolgers” wel verantwoordelijk zijn voor de “avondbesmettingen”. Ik heb dat gevoel totaal niet maar dan ga je wel juist die mensen raken voor een minimaal effect.

Bij vuurwerk ligt dat anders. Daar is bekend dat een grote meerderheid van de slachtoffers valt door legaal vuurwerk.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197398737
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 08:53 schreef noodgang het volgende:

[..]

Nouja, als de regel er is kan je er al vanuit gaan dat 95% zich er echt wel aan houdt. De handhaving hoeft ook echt geen 100% van de overtredingen tegen te gaan. Als maar genoeg mensen zich eraan houden en er wel een kans op een boete bestaat bij overtreding heb je het doel eigenlijk al gehaald. Net als bij het vuurwerkverbod, dat zorgde er ook niet voor dat vuurwerk helemaal weg was, maar het was zo weinig dat het doel om de zorg te ontlasten wel bereikt is
En toch steekt het.
Die drukte op de weg. De kantoren die hun kantoorpersoneel laten opdraven. De basisschoolklassen die voor de helft nog vol zitten.
En wij maar alles volgens de regels doen.
Definitely not CIA
pi_197398738
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 08:55 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Het zal je verbazen, maar de meeste mensen houden zich wel degelijk vrij goed aan de maatregelen.
Klopt! Alleen wilde ik het niet te persoonlijk maken dus maak ik er een We van.
  donderdag 14 januari 2021 @ 08:58:03 #168
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197398749
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 08:55 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Het zal je verbazen, maar de meeste mensen houden zich wel degelijk vrij goed aan de maatregelen.
Waarom dan een avondklok?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197398753
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 08:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het spoedadvies dat is gevraagd, is niet de vraag of het OMT een avondklok adviseert, maar wat de effecten zouden kunnen zijn, onder andere door te kijken naar andere landen die een avondklok hebben (gehad) en hoe dat daar verlopen is. Want juist omdat ook het kabinet een avondklok heel heftig vindt, willen ze weten wat de precieze te verwachten effecten zouden zijn.
Ik neem aan dat voordat het OMT het in de 1e instantie adviseert dat de effecten/verwachtingen al wel zijn afgewogen.
pi_197398766
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 08:55 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Een inhoudelijk scherpe en opbouwende reactie, bedankt voor deze prachtige bijdrage!
Er zijn in dit topic al duizenden inhoudelijke reacties geweest op dit soort onzin. Dus begin er niet meer aan.
  Redactie Sport donderdag 14 januari 2021 @ 08:59:30 #171
274204 crew  Mexicanobakker
pi_197398776
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 08:58 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Waarom dan een avondklok?
Zodat mensen minder op visite gaan. Daarbij komen nog altijd best veel extra besmettingen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_197398778
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 08:46 schreef capricia het volgende:

[..]

Hier denk ik ook wel eens aan.
Liever hadden we hard ingegrepen, inclusief handhaving, waarbij de besmettingsaantallen echt flink gedaald zouden zijn, dan dit eindeloze aanmodderen.
Ik weet niet hoor, maar we zitten in de zwaarste lockdown ooit sinds half december.
Dat klinkt wel als hard aanpakken.
  donderdag 14 januari 2021 @ 08:59:50 #173
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197398782
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 08:58 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Waarom dan een avondklok?
Dat moet je niet aan mij vragen, ik ben er geen voorstander van.
  Moderator donderdag 14 januari 2021 @ 08:59:50 #174
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_197398783
quote:
2s.gif Op donderdag 14 januari 2021 08:56 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Dat het omlaag gaat is mooi, maar we weten nog niet of het omlaag blijft gaan of dat we net als een vorige keer op zo'n punt blijven hangen.
De vraag is.. wil je die kans nemen nu de UK variant mogelijk zijn intrek neemt.
En daarnaast wil je die UK variant speling geven met de bewegingen die we nu nog hebben. Want dan is gewoon elke samenkomst etc eentje teveel.

Het probleem is.. als je te weinig rekening ermee houdt, dan heb je straks echt mogelijk een probleem in de zorg. Die we eigenlijk al hebben, maar dan helemaal.
Denk dat je de twee dingen echt los moet zien van elkaar. De huidige maatregelen voor Covid, en de mogelijke verzwaringen voor de UK versie.

Ben ook benieuwd wat ze gaan doen met de vaccinatie als er shit uitbreekt. Denk dat ze hem dan wel gaan opsplitsen en ze eerder iedereen die eerste vaccinatie gaan geven.
De UK variant is hier al op verschillende plekken gevonden die niet aan elkaar gekoppeld kunnen worden. Als die UK variant de R boven de 1 houdt al een aantal weken krijg je niet de dalende cijfers van nu, dan krijg je een tijdje een plateau en gaan ze weer stijgen.

Ik heb echt het idee dat we die variant meer krediet geven dan ie hoort te krijgen. De cijfers in het VK zijn nu ook aan het dalen, dus het lijkt erop dat maatregelen ook tegen die variant werken. Dan lijkt het me aannemelijker dat het daar zo uit de klauwen gelopen is omdat ze te weinig (of de verkeerde) maatregelen hadden toen die rond aan het gaan was. Onze maatregelen waren zwaarder toen er zo'n sprake was van die variant.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 14 januari 2021 @ 09:00:17 #175
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197398789
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 08:59 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Zodat mensen minder op visite gaan. Daarbij komen nog altijd best veel extra besmettingen.
Dan kan je toch gewoon een regel invoeren dat je na 8u niet meer op visite mag bij elkaar? Dat is al veel minder verstrekkend dan een avondklok.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator donderdag 14 januari 2021 @ 09:00:42 #176
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_197398795
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 08:56 schreef capricia het volgende:

[..]

En toch steekt het.
Die drukte op de weg. De kantoren die hun kantoorpersoneel laten opdraven. De basisschoolklassen die voor de helft nog vol zitten.
En wij maar alles volgens de regels doen.
Ja, het blijkt dat we adviezen niet zo goed overnemen als volk, want een advies is vrijblijvend ofzo. Over het algemeen worden regels wel opgevolgd. Mijn punt is vooral dat er van tevoren (bij welke maatregel dan ook) al vanuit wordt gegaan dat een heel grote groep mensen zich er niet aan houdt en er veel handhaving nodig is. Ik denk dat dat over t algemeen wel meevalt.
  donderdag 14 januari 2021 @ 09:01:04 #177
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197398801
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 08:59 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dat moet je niet aan mij vragen, ik ben er geen voorstander van.
Mea culpa :P

Ik kreeg langzamerhand het idee dat iedereen hier voor een avondklok is.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197398809
Avondklok haha... Ik heb 2 logeerkamers dus vrienden mogen dan lekker blijven pitten.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_197398816
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 08:59 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Ik weet niet hoor, maar we zitten in de zwaarste lockdown ooit sinds half december.
Dat klinkt wel als hard aanpakken.
Ja. Op papier.
Het is alleen veel drukker in de klaslokalen (bij de basisschool van mijn dochtertje zitten er gewoon fysiek 22 kinderen in de klas :{ ) en op de weg. En bij mijn zwager zit de kantoorruimte gewoon vol.
Het is echt niet zoals maart 2020.
Definitely not CIA
  donderdag 14 januari 2021 @ 09:03:05 #180
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_197398821
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 08:59 schreef chratnox het volgende:

[..]

De UK variant is hier al op verschillende plekken gevonden die niet aan elkaar gekoppeld kunnen worden. Als die UK variant de R boven de 1 houdt al een aantal weken krijg je niet de dalende cijfers van nu, dan krijg je een tijdje een plateau en gaan ze weer stijgen.

Ik heb echt het idee dat we die variant meer krediet geven dan ie hoort te krijgen. De cijfers in het VK zijn nu ook aan het dalen, dus het lijkt erop dat maatregelen ook tegen die variant werken. Dan lijkt het me aannemelijker dat het daar zo uit de klauwen gelopen is omdat ze te weinig (of de verkeerde) maatregelen hadden toen die rond aan het gaan was. Onze maatregelen waren zwaarder toen er zo'n sprake was van die variant.
Dat zou zeker ook kunnen. Daarvoor ken ik de details te weinig om dat precies te zeggen.
Daarom zei ik ook dat we zeker dit pakket moeten houden en heb ik zelf geen sterke mening tegen/voor verzwaring. Maar snap het zeker als ze het wel zouden willen doen.

Ben daarom ook (net als meer hier) benieuwd naar die testen van die Lansingerblabla.

Ik mag hopen dat onze huidige maatregelen er al genoeg voor zorgen dat het straks allemaal wel meevalt.
pi_197398828
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 08:58 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Er zijn in dit topic al duizenden inhoudelijke reacties geweest op dit soort onzin. Dus begin er niet meer aan.
Dan is het misschien beter om helemaal niet te reageren want jouw vorige reactie schaar ik onder "passief-agressief"
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  donderdag 14 januari 2021 @ 09:03:28 #182
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197398831
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 09:02 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja. Op papier.
Het is alleen veel drukker in de klaslokalen (bij de basisschool van mijn dochtertje zitten er gewoon fysiek 22 kinderen in de klas :{ ) en op de weg. En bij mijn zwager zit de kantoorruimte gewoon vol.
Het is echt niet zoals maart 2020.
Het urgentiegevoel van maart 2020 komt ook nooit meer terug maar dat wil er maar niet in bij de beleidsbepalers lijkt het.
pi_197398832
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 08:50 schreef chratnox het volgende:

[..]

En dat zul je blijven houden. Er zijn niet genoeg medewerkers bij de politie en BOA's om daadwerkelijk te handhaven, dat zie je nu al op alles. Dan kun je nog meer maatregelen invoeren, maar dan heb je weer een maatregel waar jij en ik ons aan houden, maar degenen waarvan ze willen dat het stopt gaat er niets veranderen.
Ja de jongeren die nu een feestje s avonds vieren willen we pakken.

Want nu zitten ze ook buiten in het park wat al verboden is.
En anders zitten ze gewoon in de klas overdag.
En anders zijn ze gezamenlijk aan het sporten.

Maar dat feestje 's avonds is de bron van alle ellende.
  donderdag 14 januari 2021 @ 09:04:37 #184
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_197398844
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 09:03 schreef WheeledWarrior het volgende:

Het urgentiegevoel van maart 2020 komt ook nooit meer terug maar dat wil er maar niet in bij de beleidsbepalers lijkt het.
Zij weten dat ook wel, enkel is de vraag hoe je het dan op moet lossen. Handhaving zal het enige zijn dat zal helpen denk ik, zet het leger maar in :D
pi_197398845
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 08:56 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Bedenk ook eens wie de financiële rekening straks mag gaan betalen? In ieder geval niet de gepensioneerden, want pensioenen korten, dat kan echt niet!
Mensen betalen die rekening nu al. En de enorme rekening die er nu ligt voor de toekomst zal inderdaad sowieso worden afgewend op mensen die weinig tot geen risico lopen, aangezien de mensen die wél risico lopen over 5 jaar waarschijnlijk allemaal aan natuurlijke redenen overleden zijn
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  donderdag 14 januari 2021 @ 09:05:31 #186
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197398851
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 09:00 schreef noodgang het volgende:

[..]

Ja, het blijkt dat we adviezen niet zo goed overnemen als volk, want een advies is vrijblijvend ofzo. Over het algemeen worden regels wel opgevolgd. Mijn punt is vooral dat er van tevoren (bij welke maatregel dan ook) al vanuit wordt gegaan dat een heel grote groep mensen zich er niet aan houdt en er veel handhaving nodig is. Ik denk dat dat over t algemeen wel meevalt.
alsof wij als volk zo speciaal zijn, is gewoon in ieder vrij land zo, het grootste verschil met maart is de urgentie bij de mensen zelf, die killervirus hype is wel een beetje weg en dan komt het op gewoon gezond verstand aan ipv angst.
pi_197398853
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 09:03 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Het urgentiegevoel van maart 2020 komt ook nooit meer terug maar dat wil er maar niet in bij de beleidsbepalers lijkt het.
Serieus. Je kunt beter een paar regels hebben en die handhaven dan een hele lading en 'zie maar'.
Denk ik dan.
Definitely not CIA
  Moderator donderdag 14 januari 2021 @ 09:05:51 #188
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_197398859
quote:
2s.gif Op donderdag 14 januari 2021 09:03 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Dat zou zeker ook kunnen. Daarvoor ken ik de details te weinig om dat precies te zeggen.
Daarom zei ik ook dat we zeker dit pakket moeten houden en heb ik zelf geen sterke mening tegen/voor verzwaring. Maar snap het zeker als ze het wel zouden willen doen.

Ben daarom ook (net als meer hier) benieuwd naar die testen van die Lansingerblabla.

Ik mag hopen dat onze huidige maatregelen er al genoeg voor zorgen dat het straks allemaal wel meevalt.
Zo zit ik er ook in. Als uit het onderzoek van Lansingerland komt dat het gros van de besmettingen al die variant is kan het zijn dat die variant nog helemaal uit de klauwen gaat lopen, of kan het zijn dat de maatregelen die we hebben voldoende zijn om ook die variant onder de 1 te houden.

In maart was de R 0,6 of 0,7. De maatregelen zijn nu zwaarder dan in maart, en we zitten op een R van 0,9 volgens het RIVM. Het zou dus best kunnen dat die variant hier al veel meer verspreid is dan we denken.

In elk geval zou verzwaring naar mijn mening voorbarig zijn zolang het onderzoek van Lansingerland niet afgerond is.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Redactie Sport donderdag 14 januari 2021 @ 09:05:57 #189
274204 crew  Mexicanobakker
pi_197398860
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 09:00 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dan kan je toch gewoon een regel invoeren dat je na 8u niet meer op visite mag bij elkaar? Dat is al veel minder verstrekkend dan een avondklok.
En hoe ga je dat handhaven? Tevens is dat voor mensen met een lat-relatie veel verstrekkender.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 14 januari 2021 @ 09:05:58 #190
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_197398861
Ik heb nog geen handhaving gezien sinds maart 2020. Continu dat politieke getouwtrek om wat de volgende strengere regel moet worden.. Voor mensen die de ernst inzien, is dat de belangrijkste drijfveer om zich zo veilig mogelijk te gedragen, niet de regels. Mensen die menen dat corona prima meevalt voor henzelf (en de samenleving?), zullen toch altijd wel een weg om de regels heen vinden.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  donderdag 14 januari 2021 @ 09:06:31 #191
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197398864
quote:
2s.gif Op donderdag 14 januari 2021 09:04 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Zij weten dat ook wel, enkel is de vraag hoe je het dan op moet lossen. Handhaving zal het enige zijn dat zal helpen denk ik, zet het leger maar in :D
Dat ga je niet meer oplossen, mensen zijn prima in staat voor zichzelf de risico's te bepalen inmiddels. Het is allang niet meer eng en onbekend. Het leven gaat door, daar hadden ze in al die modelletjes wel een beetje rekening mee kunnen houden zou je zeggen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_197398883
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 08:59 schreef chratnox het volgende:

[..]

De UK variant is hier al op verschillende plekken gevonden die niet aan elkaar gekoppeld kunnen worden. Als die UK variant de R boven de 1 houdt al een aantal weken krijg je niet de dalende cijfers van nu, dan krijg je een tijdje een plateau en gaan ze weer stijgen.

Ik heb echt het idee dat we die variant meer krediet geven dan ie hoort te krijgen. De cijfers in het VK zijn nu ook aan het dalen, dus het lijkt erop dat maatregelen ook tegen die variant werken. Dan lijkt het me aannemelijker dat het daar zo uit de klauwen gelopen is omdat ze te weinig (of de verkeerde) maatregelen hadden toen die rond aan het gaan was. Onze maatregelen waren zwaarder toen er zo'n sprake was van die variant.
Londen zat al vanaf voor kerst in lockdown. Niemand mocht de stad verlaten en de kerst was ook eenzaam. Het is nu 3 weken later. Blij toe dat de cijfers daar beginnen te dalen. Wat een hel is dat. 1 op de 20/30 besmet. :{
Definitely not CIA
pi_197398884
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 09:03 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Het urgentiegevoel van maart 2020 komt ook nooit meer terug maar dat wil er maar niet in bij de beleidsbepalers lijkt het.
Jawel hoor, dat weten ze heel goed
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 14 januari 2021 @ 09:08:36 #194
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_197398887
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 09:06 schreef Caland het volgende:
mensen zijn prima in staat voor zichzelf de risico's te bepalen inmiddels
Voor zichzelf misschien, maar ze bepalen het risico ook voor een ander en/of voor de contactenlijn die daarachter komt.
pi_197398889
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 09:05 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

En hoe ga je dat handhaven? Tevens is dat voor mensen met een lat-relatie veel verstrekkender.
Lat-relatie :{w
Plank-relatie _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 14 januari 2021 @ 09:08:56 #196
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197398890
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 09:05 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

En hoe ga je dat handhaven? Tevens is dat voor mensen met een lat-relatie veel verstrekkender.
Ik reageerde op iemand die claimde dat de meeste mensen zich aan de regels houden. Dan is een avondklok onzin.

Verder geloof ik niet dat mensen die zich niet aan de regels houden zich nu opeens magisch aan een avondklok gaan houden. Politie en burgemeesters geven al aan dat dit niet te handhaven is.

Je gaat er dus weinig mee opschieten. Maar het beperkt wel de mensen die zich wél aan de regels willen houden enorm.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Redactie Sport donderdag 14 januari 2021 @ 09:09:28 #197
274204 crew  Mexicanobakker
pi_197398897
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 09:08 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Jawel hoor, dat weten ze heel goed
Juist daarom zijn er meer maatregelen nodig.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 14 januari 2021 @ 09:09:40 #198
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197398900
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 09:05 schreef chratnox het volgende:

[..]

Zo zit ik er ook in. Als uit het onderzoek van Lansingerland komt dat het gros van de besmettingen al die variant is kan het zijn dat die variant nog helemaal uit de klauwen gaat lopen, of kan het zijn dat de maatregelen die we hebben voldoende zijn om ook die variant onder de 1 te houden.

In maart was de R 0,6 of 0,7. De maatregelen zijn nu zwaarder dan in maart, en we zitten op een R van 0,9 volgens het RIVM. Het zou dus best kunnen dat die variant hier al veel meer verspreid is dan we denken.

In elk geval zou verzwaring naar mijn mening voorbarig zijn zolang het onderzoek van Lansingerland niet afgerond is.
Ik heb het idee dat die variant een van de redenen was dat het hier eind november/begin december ineens zo hard ging. Maar wij zochten er niet specifiek naar dus dat kwam allemaal niet aan het licht.
  donderdag 14 januari 2021 @ 09:09:59 #199
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197398906
En wat mensen ook nog wel eens vergeten, krijg ik ook terug in de gesprekken met mijn klanten, is dat in maart in heel veel landen in eerste instantie ook de fabrieken e.d. werden gesloten. Dat had weer als gevolg dat dat hier ook gebeurde want zonder toeleveranciers kan je niet veel. Dat is ook allang niet meer het geval, productie/industrie/logistiek draait gewoon weer redelijk door net als de bouw bijvoorbeeld.

Dus ja die mensen zie je ook op de weg, echt niet alleen types die SCHIJT HEBBEN AAN DE REGELTJES!!1!!1
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_197398909
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 09:03 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Ja de jongeren die nu een feestje s avonds vieren willen we pakken.

Want nu zitten ze ook buiten in het park wat al verboden is.
En anders zitten ze gewoon in de klas overdag.
En anders zijn ze gezamenlijk aan het sporten.

Maar dat feestje 's avonds is de bron van alle ellende.
Ik begrijp heel goed dat achter de voordeur niet te handhaven is.
Maar soms denk ik ook wel: zorg aub dat mensen naar buiten gaan, buiten afspreken. De infectiekans is buiten gewoon veel minder dan binnen.
Ik vind het heel lastig allemaal.
Definitely not CIA
pi_197398920
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 09:03 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Het urgentiegevoel van maart 2020 komt ook nooit meer terug maar dat wil er maar niet in bij de beleidsbepalers lijkt het.
Lijkt me ook heel menselijk, om het maar lomp te zeggen, alles went. En zolang het in jouw persoonlijke omgeving meevalt met zieken en doden komt die urgentie ook niet meer.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_197398921
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 09:06 schreef Caland het volgende:

[..]

Dat ga je niet meer oplossen, mensen zijn prima in staat voor zichzelf de risico's te bepalen inmiddels. Het is allang niet meer eng en onbekend. Het leven gaat door, daar hadden ze in al die modelletjes wel een beetje rekening mee kunnen houden zou je zeggen.
Dat gebeurt ook, waarom denk jij van niet?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')