abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 januari 2021 @ 07:07:02 #101
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_197397883
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 06:48 schreef chratnox het volgende:

[..]

Als die avondklok nou niet zorgt voor een snellere daling? Wat gaan we dan doen?
Niks.

Net als de mondkapjesplicht. Dat heeft niet bij gedragen aan een daling van het aantal besmettingen, maar dat is nu zoals het is en zal ook voorlopig niet worden terug gedraaid.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197397895
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 01:14 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Laten we reëel zijn. Waar ik woon is sinds 2 maanden een programma gestart van uit de gemeente om tieners en jongeren samen te laten sporten en elkaar te kunnen ontmoeten op de corona manier. Sinds dien is de overlast aan het afnemen van vernielingen in parken en het centrum. Maar daarnaast missen ze onderwijs en de grote 4 steden hebben nu als een brandbrief geschreven dat daar echt in de toekomst problemen ontstaan. Ook verschillende economen kaarten die problemen aan en er is al een berekening dat 1 dag geen onderwijs geven in een land 1 miljard Euro in de toekomst gaat kosten. Daar kan je voor weg duiken omdat je economen niet vertrouwd maar er zijn gewoon onderzoeken naar in andere situaties. Dat kan je gewoon niet negeren. Na deze crisis gaat zowel op onderwijs als op gezondheid en economie er nog een hele bak ellende op ons afkomen vanwege de lockdowns.
Welk onderzoek is dat, van die miljard? Oprechte vraag.
pi_197397932
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 07:07 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Niks.

Net als de mondkapjesplicht. Dat heeft niet bij gedragen aan een daling van het aantal besmettingen, maar dat is nu zoals het is en zal ook voorlopig niet worden terug gedraaid.
Ik ben bang dat de maatregelen verder blijven escaleren de komende tijd. Waar in maart/april het verantwoordelijkheidsgevoel van mensen aangesproken werd en de resultaten daarvan volgens mij goed waren, komen er nu steeds meer en steeds heftigere maatregelen.

Je zou toch verwachten dat ze ook ‘s nadenken: goh, misschien komt het doordat de maatregel niet werkt, of doordat we de maatregel niet handhaven. Maar nee, de mensen die zich aan alle maatregelen houden krijgen deze er ook nog even overheen, waar de groep die zich er niet aan houdt gewoon een extra regel hebben om zich niet aan te houden.
  donderdag 14 januari 2021 @ 07:40:52 #104
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197398037
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 07:17 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik ben bang dat de maatregelen verder blijven escaleren de komende tijd. Waar in maart/april het verantwoordelijkheidsgevoel van mensen aangesproken werd en de resultaten daarvan volgens mij goed waren, komen er nu steeds meer en steeds heftigere maatregelen.

Je zou toch verwachten dat ze ook ‘s nadenken: goh, misschien komt het doordat de maatregel niet werkt, of doordat we de maatregel niet handhaven. Maar nee, de mensen die zich aan alle maatregelen houden krijgen deze er ook nog even overheen, waar de groep die zich er niet aan houdt gewoon een extra regel hebben om zich niet aan te houden.
Met een maatregel die niet werkt kun je twee dingen doen: je schaft hem weer af omdat het geen effect heeft, of je houdt hem in stand 'omdat het een verkeerd signaal zou zijn om te versoepelen'. De regering kiest consequent voor optie 2.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Redactie Frontpage donderdag 14 januari 2021 @ 07:41:01 #105
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_197398038
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 00:19 schreef Sfancta het volgende:

[..]

En als je nou bijvoorbeeld een Turbo Polyp hebt, dat ding is toch zo duur, dat het onmogelijk is om te kunnen eten nog? Of is al die meuk al verkocht?
Geen idee, vriendin van mijn vrouw heeft zo'n 'wip', een lange rij stoelen die van linksboven naar rechtsonder bewegen. Dat ding doet 5k in de maand aan verzekering, daarom is die nu geschorst
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_197398095
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 07:40 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Met een maatregel die niet werkt kun je twee dingen doen: je schaft hem weer af omdat het geen effect heeft, of je houdt hem in stand 'omdat het een verkeerd signaal zou zijn om te versoepelen'. De regering kiest consequent voor optie 2.
Om te bepalen of een maatregel 'niet werkt' moet je eigenlijk een vergelijking kunnen maken met de situatie waarin die maatregel níet was ingevoerd. Aangezien we die info niet hebben blijft het gokken wat er nu wel en niet werkt.

Mijn vermoeden is dat veel van de maatregelen wel degelijk effect hebben, alleen minder effect dan gewenst. Afschaffen zou dan een verslechtering betekenen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-01-2021 07:51:50 ]
pi_197398121
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 07:06 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Oh hetzelfde OMT dat buitenlandse reizen afkeurt gaat lekker touren door azie, want daar hebben ze geen internet zeker? Of was het nu Rutte die aangaf dat buitenlandse reizen asociaal waren?

Zak er toch in
Voordat je uit je plaat gaat kun je beter even onderzoeken waarom ze daar fysiek aanwezig is.

Ze maakt deel uit van het onderzoeksteam van de WHO in China om de oorsprong van het virus te kunnen achterhalen. Dat gaat een beetje lastig via Zoom. Ze gaan onder andere grotten waar vleesmuispopulaties wonen bezoeken.

https://www.volkskrant.nl(...)aat-op-pad~b922b217/
pi_197398126
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 07:07 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Niks.

Nogal een bewering
pi_197398167
Voor mijn gevoel probeert het kabinet de avondklok erdoor heen te krijgen om de scholen te openen.

Onder de logica dat scholen geen rol spelen in de besmettingen (mits ze op de middelbare afstand proberen te houden) .
Vervolgens helpt de avondklok te voorkomen dat jongeren elkaar besmetten in het park of thuis en lopen de cijfers niet op.

Ik denk echter dat het dan een fiasco wordt omdat er asymptomatisch alsnog een hoop verspreid wordt, het thuiswerken nog minder wordt en jongeren alsnog gewoon gaan afspreken. Niet in het parl waar het sowieso niet zou boeien maar binnen.

Dan krijg je meer depressieve mensen, meer weerstand tegen de maatregelen, meer beweging overdag en meer besmettingen waardoor we langer met de ellende zitten weer.

Ik hoop dat het niet zo is maar zou 'avondklok zodat scholen open kunnen' een waardeloos idee vinden.
pi_197398264
ja want de besmettingen op scholen komen ALLEEN door besmette leraren.
Kinderen besmetten anderen niet.

Maar hoe kan het dan dat zoveel ouders corona krijgen door hun kinderen?

Ook daar heeft de regering antwoord op

De ouders gaan te vaak op bezoek bij anderen en die hebben hun kind zelf besmet!
DAAROM AVONDKLOK SCHNELL!
pi_197398272
Let maar op na 25 januari rijzen de getallen weer de pan uit als de scholen weer 100% open gaan.
pi_197398297
Ik vind het maar lastig.
Wil heel graag dat de scholen open gaan. Maar heb ook geen zin in oplopende cijfers.

Goedemorgen trouwens. Another day in paradise.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197398331
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 08:19 schreef capricia het volgende:
Ik vind het maar lastig.
Wil heel graag dat de scholen open gaan. Maar heb ook geen zin in oplopende cijfers.

Alternatief is ze dicht houden tot april, dat lijkt mij nog rampzaliger eerlijk gezegd.
  donderdag 14 januari 2021 @ 08:21:43 #114
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197398332
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 08:16 schreef quirina het volgende:
Let maar op na 25 januari rijzen de getallen weer de pan uit als de scholen weer 100% open gaan.
Net als na oud en nieuw en kerst.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 14 januari 2021 @ 08:24:29 #115
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_197398350
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 08:19 schreef capricia het volgende:
Ik vind het maar lastig.

Dat.
Laten we eerst maar afwachten hoe die variant zich hier ontwikkelt.
Valt het 'mee', dan kun je ze iets later openen.
Je moet niet het risico lopen dat het niet 'mee valt' en je met het te vroeg openen de shitstorm verergert.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_197398361
Als de shitstorm wel uitbreekt kunnen ze er niet tegenop vacinneren.
Want in Nederland hebben we nergens capaciteit voor.
pi_197398369
Oh en wil je scholen open en wil je niet dat de leraar je kinderen besmet geef ze dan ook voorrang op de prik.
  donderdag 14 januari 2021 @ 08:29:02 #118
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_197398386
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 08:21 schreef Caland het volgende:

[..]

Net als na oud en nieuw en kerst.
Met als subtiel detail dat toen de Britse variant hier bij ons nog geen dingetje was...
A murky, forgotten land.
  donderdag 14 januari 2021 @ 08:30:44 #119
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_197398398
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 08:26 schreef quirina het volgende:
Als de shitstorm wel uitbreekt kunnen ze er niet tegenop vacinneren.
Want in Nederland hebben we nergens capaciteit voor.
En daarom kunnen we het beste voorlopig geen enkel risico nemen door té vroeg té veel open te gooien, maar eerst maar eens even afwachten en hopen op het beste.
A murky, forgotten land.
pi_197398415
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 08:15 schreef quirina het volgende:
ja want de besmettingen op scholen komen ALLEEN door besmette leraren.
Kinderen besmetten anderen niet.

Maar hoe kan het dan dat zoveel ouders corona krijgen door hun kinderen?

Ook daar heeft de regering antwoord op

De ouders gaan te vaak op bezoek bij anderen en die hebben hun kind zelf besmet!
DAAROM AVONDKLOK SCHNELL!
Maar is dat zo?
Ik begrijp van Van Dissel dat dat niet het geval is.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_197398421
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 08:27 schreef quirina het volgende:
Oh en wil je scholen open en wil je niet dat de leraar je kinderen besmet geef ze dan ook voorrang op de prik.
Mja. En de huisartsen voorrang en de leerkrachten voorrang, iedereen voorrang en de kwetsbaren achteraan. Ook zo'n discussie waarvoor er aan beiden kanten argumenten zijn.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197398433
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 08:24 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Dat.
Laten we eerst maar afwachten hoe die variant zich hier ontwikkelt.
Valt het 'mee', dan kun je ze iets later openen.
Je moet niet het risico lopen dat het niet 'mee valt' en je met het te vroeg openen de shitstorm verergert.
Dit.
Ik wil eerst dat onderzoek in die gemeente afwachten.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 14 januari 2021 @ 08:35:07 #123
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_197398445
Naar verluidt is de Nederlandse Filatelisten Vereniging ook een lobby gestart voor voorrang.
A murky, forgotten land.
  donderdag 14 januari 2021 @ 08:35:20 #124
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197398449
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 08:33 schreef capricia het volgende:

[..]

Dit.
Ik wil eerst dat onderzoek in die gemeente afwachten.
Sowieso leuk onderzoek om nou eens te zien hoeveel mensen asymptotisch besmet zijn.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 14 januari 2021 @ 08:35:37 #125
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_197398450
Op het moment dat men hier te snel versoepelt en die engelse variant breekt uit, gaat iedereen in NL zeggen "hoe kan je dat nu doen, je kon afkijken hoe het niet moest!"
Beetje ala de "we vieren carnaval altijd in kleine groepen"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')