Niks.quote:Op donderdag 14 januari 2021 06:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als die avondklok nou niet zorgt voor een snellere daling? Wat gaan we dan doen?
Welk onderzoek is dat, van die miljard? Oprechte vraag.quote:Op donderdag 14 januari 2021 01:14 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Laten we reëel zijn. Waar ik woon is sinds 2 maanden een programma gestart van uit de gemeente om tieners en jongeren samen te laten sporten en elkaar te kunnen ontmoeten op de corona manier. Sinds dien is de overlast aan het afnemen van vernielingen in parken en het centrum. Maar daarnaast missen ze onderwijs en de grote 4 steden hebben nu als een brandbrief geschreven dat daar echt in de toekomst problemen ontstaan. Ook verschillende economen kaarten die problemen aan en er is al een berekening dat 1 dag geen onderwijs geven in een land 1 miljard Euro in de toekomst gaat kosten. Daar kan je voor weg duiken omdat je economen niet vertrouwd maar er zijn gewoon onderzoeken naar in andere situaties. Dat kan je gewoon niet negeren. Na deze crisis gaat zowel op onderwijs als op gezondheid en economie er nog een hele bak ellende op ons afkomen vanwege de lockdowns.
Ik ben bang dat de maatregelen verder blijven escaleren de komende tijd. Waar in maart/april het verantwoordelijkheidsgevoel van mensen aangesproken werd en de resultaten daarvan volgens mij goed waren, komen er nu steeds meer en steeds heftigere maatregelen.quote:Op donderdag 14 januari 2021 07:07 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Niks.
Net als de mondkapjesplicht. Dat heeft niet bij gedragen aan een daling van het aantal besmettingen, maar dat is nu zoals het is en zal ook voorlopig niet worden terug gedraaid.
Met een maatregel die niet werkt kun je twee dingen doen: je schaft hem weer af omdat het geen effect heeft, of je houdt hem in stand 'omdat het een verkeerd signaal zou zijn om te versoepelen'. De regering kiest consequent voor optie 2.quote:Op donderdag 14 januari 2021 07:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben bang dat de maatregelen verder blijven escaleren de komende tijd. Waar in maart/april het verantwoordelijkheidsgevoel van mensen aangesproken werd en de resultaten daarvan volgens mij goed waren, komen er nu steeds meer en steeds heftigere maatregelen.
Je zou toch verwachten dat ze ook ‘s nadenken: goh, misschien komt het doordat de maatregel niet werkt, of doordat we de maatregel niet handhaven. Maar nee, de mensen die zich aan alle maatregelen houden krijgen deze er ook nog even overheen, waar de groep die zich er niet aan houdt gewoon een extra regel hebben om zich niet aan te houden.
Geen idee, vriendin van mijn vrouw heeft zo'n 'wip', een lange rij stoelen die van linksboven naar rechtsonder bewegen. Dat ding doet 5k in de maand aan verzekering, daarom is die nu geschorstquote:Op donderdag 14 januari 2021 00:19 schreef Sfancta het volgende:
[..]
En als je nou bijvoorbeeld een Turbo Polyp hebt, dat ding is toch zo duur, dat het onmogelijk is om te kunnen eten nog? Of is al die meuk al verkocht?
Om te bepalen of een maatregel 'niet werkt' moet je eigenlijk een vergelijking kunnen maken met de situatie waarin die maatregel níet was ingevoerd. Aangezien we die info niet hebben blijft het gokken wat er nu wel en niet werkt.quote:Op donderdag 14 januari 2021 07:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Met een maatregel die niet werkt kun je twee dingen doen: je schaft hem weer af omdat het geen effect heeft, of je houdt hem in stand 'omdat het een verkeerd signaal zou zijn om te versoepelen'. De regering kiest consequent voor optie 2.
Voordat je uit je plaat gaat kun je beter even onderzoeken waarom ze daar fysiek aanwezig is.quote:Op donderdag 14 januari 2021 07:06 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Oh hetzelfde OMT dat buitenlandse reizen afkeurt gaat lekker touren door azie, want daar hebben ze geen internet zeker? Of was het nu Rutte die aangaf dat buitenlandse reizen asociaal waren?
Zak er toch in
Nogal een beweringquote:Op donderdag 14 januari 2021 07:07 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Niks.
Net als de mondkapjesplicht. Dat heeft niet bij gedragen aan een daling van het aantal besmettingen, maar dat is nu zoals het is en zal ook voorlopig niet worden terug gedraaid.
Alternatief is ze dicht houden tot april, dat lijkt mij nog rampzaliger eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 14 januari 2021 08:19 schreef capricia het volgende:
Ik vind het maar lastig.
Wil heel graag dat de scholen open gaan. Maar heb ook geen zin in oplopende cijfers.
Goedemorgen trouwens. Another day in paradise.
Net als na oud en nieuw en kerst.quote:Op donderdag 14 januari 2021 08:16 schreef quirina het volgende:
Let maar op na 25 januari rijzen de getallen weer de pan uit als de scholen weer 100% open gaan.
Dat.quote:Op donderdag 14 januari 2021 08:19 schreef capricia het volgende:
Ik vind het maar lastig.
Wil heel graag dat de scholen open gaan. Maar heb ook geen zin in oplopende cijfers.
Goedemorgen trouwens. Another day in paradise.
Met als subtiel detail dat toen de Britse variant hier bij ons nog geen dingetje was...quote:Op donderdag 14 januari 2021 08:21 schreef Caland het volgende:
[..]
Net als na oud en nieuw en kerst.
En daarom kunnen we het beste voorlopig geen enkel risico nemen door té vroeg té veel open te gooien, maar eerst maar eens even afwachten en hopen op het beste.quote:Op donderdag 14 januari 2021 08:26 schreef quirina het volgende:
Als de shitstorm wel uitbreekt kunnen ze er niet tegenop vacinneren.
Want in Nederland hebben we nergens capaciteit voor.
Maar is dat zo?quote:Op donderdag 14 januari 2021 08:15 schreef quirina het volgende:
ja want de besmettingen op scholen komen ALLEEN door besmette leraren.
Kinderen besmetten anderen niet.
Maar hoe kan het dan dat zoveel ouders corona krijgen door hun kinderen?
Ook daar heeft de regering antwoord op
De ouders gaan te vaak op bezoek bij anderen en die hebben hun kind zelf besmet!
DAAROM AVONDKLOK SCHNELL!
Mja. En de huisartsen voorrang en de leerkrachten voorrang, iedereen voorrang en de kwetsbaren achteraan. Ook zo'n discussie waarvoor er aan beiden kanten argumenten zijn.quote:Op donderdag 14 januari 2021 08:27 schreef quirina het volgende:
Oh en wil je scholen open en wil je niet dat de leraar je kinderen besmet geef ze dan ook voorrang op de prik.
Dit.quote:Op donderdag 14 januari 2021 08:24 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat.
Laten we eerst maar afwachten hoe die variant zich hier ontwikkelt.
Valt het 'mee', dan kun je ze iets later openen.
Je moet niet het risico lopen dat het niet 'mee valt' en je met het te vroeg openen de shitstorm verergert.
Sowieso leuk onderzoek om nou eens te zien hoeveel mensen asymptotisch besmet zijn.quote:Op donderdag 14 januari 2021 08:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit.
Ik wil eerst dat onderzoek in die gemeente afwachten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |