SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Een wereld waarin we denken dat we alles (stuk) kunnen (ver)maken.quote:Op woensdag 13 januari 2021 23:26 schreef mir1986 het volgende:
Hoppa avondklok van 20.00 tot 04.00u. Lekker iedereen opsluiten in huis. Zo'n fijne samenleving waar we nu in leven. Waarom moet alles strenger en strikter dan in maart 2020.
Wat voor wereld zijn we in hemelsnaam beland...
Nu opeens is de avondklok heilig.quote:
Al sinds 1945 kunnen we de hele wereld in een handeling stuk maken. Niks nieuws onder de zon. En al langer dan dat maken we de wereld. Met wisselend succes.quote:Op woensdag 13 januari 2021 23:52 schreef Vallon het volgende:
[..]
Een wereld waarin we denken dat we alles (stuk) kunnen (ver)maken.
Misschien kan hij ergens nog een hamer en wat spijkers vinden om alle deuren dicht te timmeren als laatste redmiddel tegen het virus dat voor 98% van de bevolking ongevaarlijk is.quote:Op woensdag 13 januari 2021 23:56 schreef DonDruiper het volgende:
Rutte zegt dat de gereedschapskist leeg is.
Ja die 2% overspoelt wel de zorg.quote:Op woensdag 13 januari 2021 23:58 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Misschien kan hij ergens nog een hamer en wat spijkers vinden om alle deuren dicht te timmeren als laatste redmiddel tegen het virus dat voor 98% van de bevolking ongevaarlijk is.
Je moet steeds meer maatregelen nemen om x effect te bereiken. Dat plafond is onderhand wel bereikt.quote:Op woensdag 13 januari 2021 23:56 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Nu opeens is de avondklok heilig.
Ik fiets net naar m'n werk en het is echt al uitgestorven buiten.
Wat willen ze er mee bereiken dan? Dat ik na een lange dag met kinderen etc niet even in de avond een wandeling mag maken?
Ze moeten JUIST stimuleren om zoveel mogelijk naar buiten te gaan.
Laten we het even opsommen.
Protest op de Dam
Druk in de bossen
Druk op de veluwe
Druk op het strand.
Het betaalde voetbal
Etc.
Nergens is een 'piek' of 'cluster' uitgekomen.
Juich toe dat mensen naar buiten gaan. Stimuleer het. Ga buiten sporten.. gooi buiten trainingen weer open. Daar word je gezond van, voorkomt de o zo gevaarlijke extra kilo's.
Met een avondklok ga je juist krijgen dat vooral onder de jongeren en studenten je slaappartijen gaat krijgen.
Net als de mondkapjes (bewezen dat de rotzooi wat mensen ophebben gewoon niet werkt) is nu de avondklok heilig.
Rutte zegt dat de gereedschapskist leeg is.
Zolang de samenleving niet de urgentie voelt zoals in maart-april, zolang werkgevers het niet meer zo nauw nemen met thuiswerken, zolang mensen het niet meer zo nauw nemen met visite kun je de samenleving van alles opleggen, het werkt niet.
Draagvlak is weg. Helaas..
Dat weet ik. Maar het doel heiligt niet alle middelen.quote:Op donderdag 14 januari 2021 00:00 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ja die 2% overspoelt wel de zorg.
Maar laat ik je maar niet gaan voeren...
Maar had Rutte het ook niet over maatregelen die volgens hem pasten bij een volwassen democratie? Deze woorden heeft hij niet recentelijk gebruikt volgens mij, maar wel in het begin veel.quote:Op donderdag 14 januari 2021 00:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je moet steeds meer maatregelen nemen om x effect te bereiken. Dat plafond is onderhand wel bereikt.
Ja dit inderdaad, het is allemaal zo arbitrair. Als de detailhandel nog open was geweest dan had het daar wel aan gelegen. Nu zal het ongetwijfeld liggen aan de o zo belangrijke maar ontbrekende avondklok.quote:Op woensdag 13 januari 2021 23:56 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Nu opeens is de avondklok heilig.
Kennelijk hebben we nu vooral een kleuterdemocratie...quote:Op donderdag 14 januari 2021 00:01 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar had Rutte het ook niet over maatregelen die volgens hem pasten bij een volwassen democratie? Deze woorden heeft hij niet recentelijk gebruikt volgens mij, maar wel in het begin veel.
Ik denk dat je meer bereikt met een bezoekverbod dan een avondklok.quote:Op donderdag 14 januari 2021 00:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je moet steeds meer maatregelen nemen om x effect te bereiken. Dat plafond is onderhand wel bereikt.
En smeekt Rutte de oppositiepartijen om Londense taferelen te voorkomen, de avondklok nog het enige redmiddel is...quote:Op donderdag 14 januari 2021 00:02 schreef galantis het volgende:
[..]
Ja dit inderdaad, het is allemaal zo arbitrair. Als de detailhandel nog open was geweest dan had het daar wel aan gelegen. Nu zal het ongetwijfeld liggen aan de o zo belangrijke maar ontbrekende avondklok.
Het is gewoon graaien in de grabbelton met nog niet-ingevoerde maatregelen, en dan wordt dat opééns een dingetje.
Lijkt mij inderdaad ook een stuk beter, want daar valt prima onderuit te komen zonder dat iemand het door heeft.quote:Op donderdag 14 januari 2021 00:03 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik denk dat je meer bereikt met een bezoekverbod dan een avondklok.
Niet leuk voor de ouderen in de verzorgingstehuizen etc, maar het is niet anders.
Dat is niet wat Rutte heeft gezegd. Laten we wel eerlijk blijven. Rutte wil de mogelijkheid houden om de avondklok in te kunnen voeren.quote:Op donderdag 14 januari 2021 00:04 schreef popje het volgende:
[..]
En smeekt Rutte de oppositiepartijen om Londense taferelen te voorkomen, de avondklok nog het enige redmiddel is...
Maar wat voegt die avondklok nou effectief toe?quote:Op donderdag 14 januari 2021 00:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is niet wat Rutte heeft gezegd. Laten we wel eerlijk blijven. Rutte wil de mogelijkheid houden om de avondklok in te kunnen voeren.
Als het echt gaat om feestjes zet dan die klok op 22u.quote:Op donderdag 14 januari 2021 00:03 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik denk dat je meer bereikt met een bezoekverbod dan een avondklok.
Niet leuk voor de ouderen in de verzorgingstehuizen etc, maar het is niet anders.
Ik zeg niet dat ik er een voorstander van ben. Ik zeg dat Rutte de mogelijkheid wil houden.quote:Op donderdag 14 januari 2021 00:05 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Maar wat voegt die avondklok nou effectief toe?
Niet letterlijk misschien, maar ik vind "We hebben de luxe niet om een avondklok te blokkeren" (van nu.nl) toch wel rieken naar iets in die trant.quote:Op donderdag 14 januari 2021 00:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is niet wat Rutte heeft gezegd. Laten we wel eerlijk blijven. Rutte wil de mogelijkheid houden om de avondklok in te kunnen voeren.
Voor jou en mij geen reet. Dat is ook wat het frustrerend maakt.quote:Op donderdag 14 januari 2021 00:05 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/politie(...)e-lockdown~a6d9f877/quote:Op donderdag 14 januari 2021 00:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het maakt voor mij als alleenstaande wel degelijk uit. Ik werk al 10 maanden vanuit huis en straks zou ik niet eens als ik er nog even uit wil voor wat contact meer fatsoenlijk bij iemand op visite kunnen zonder overnachting.quote:Op donderdag 14 januari 2021 00:08 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Voor jou en mij geen reet. Dat is ook wat het frustrerend maakt.
Maar het scheelt natuurlijk wel in het aantal visites die mensen afleggen en groepen die samenkomen.
Tot op heden kennelijk wel.quote:Op donderdag 14 januari 2021 00:00 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Dat weet ik. Maar het doel heiligt niet alle middelen.
In het journaal van vanmiddag werd over de Belgische avondklok met een kwinkslag door de verslaggever gezegd 'ach, en of de Belgen er nou echt wat van merken...' (en toen een man in beeld die zei dat er buiten 's avonds toch niets te doen was). Dan mis ik wel een beetje de ethische discussie hoor, maar misschien sta ik daar alleen in. Ik bedoel, er zijn zoveel creatieve dingen te verzinnen om verspreiding tegen te gaan:quote:Op woensdag 13 januari 2021 23:52 schreef popje het volgende:
Het gewoon even doen citaat uit het NOS journaal ging over de avondklok.
Dat lijkt mij dan ook zeer wenselijk als we kijken naar de situatie in het VK momenteel. Ik wil daar wel bij aan tekenen dat ik vorige week in het VK was en dat het auto verkeer daar een fractie was van wat ik in Nederland op de weg zag.quote:Op donderdag 14 januari 2021 00:10 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/politie(...)e-lockdown~a6d9f877/
Is vrij duidelijk dat hij Londonse taferelen wil voorkomen in zijn smeekbede. (Filmpje bovenaan)
Alsof mensen elkaar alleen via tinder ontmoetenquote:Op donderdag 14 januari 2021 00:12 schreef belanov het volgende:
[..]
- Tinder verbieden
- Spreekverbod in supermarkt en trein
- Alleen nog in astronautenpak de deur uit
- positief getest na sneltest? Niet in thuisquarantaine maar naar een isoleercel
Prima. Daar zal ik eerlijk gezegd niet een traan om laten.quote:Op donderdag 14 januari 2021 00:12 schreef Sfancta het volgende:
Die hele tak zal wel gaan afsterven.
Voor mij geld dat ook maar ik neem die hele avond klok toch niet serieus. Hoe willen ze het ooit controleren de meeste gemeentes hebben een zwaar politie tekort in de avond en boa's heb ik ook nog nooit na 20.00 op straat gezien.quote:Op donderdag 14 januari 2021 00:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het maakt voor mij als alleenstaande wel degelijk uit. Ik werk al 10 maanden vanuit huis en straks zou ik niet eens als ik er nog even uit wil voor wat contact meer fatsoenlijk bij iemand op visite kunnen zonder overnachting.
Als ik geen kwaad in de zin heb, zou ik me hier overigens weinig van aantrekken. Als ik een blokje om wil, wandelend dan wel hardlopend, dan ga ik ook een blokje om. Maar snap wel goed dat veel mensen dit extreem serieus gaan nemen. Sowieso verwacht ik nog wel een frisse dosis tegenzin van politie/BOA's want die hebben - meende ik - in ieder geval wel te kennen gegeven hier geen voorstander van te zijn. Als je dan boetes aan het uitdelen moet aan een eenzame wandelaar die 's avonds even een ommetje maakt, dan moet je toch ook bij jezelf denken van waar de fuck ben ik mee bezig.quote:Op donderdag 14 januari 2021 00:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als het echt gaat om feestjes zet dan die klok op 22u.
20u is echt burgertje pesten want hier pak je vooral de goedwillende mensen mee die er na een lange dag werk - inclusief thuisonderwijs met de kids - nog even uit willen. En dan is het nu nog vroeg donker en kutweer. Nog een maandje verder en de dagen beginnen alweer aanzienlijk te lengen. Dan moet je mensen niet al om 20u opsluiten in huis, wat een debiel plan.
Toevallig is mijn vrouw haar beste vriendin van de kermis. Die teren al een heel jaar in op de erfenis van haar oma. Wel heeft haar man de hele zomer op een kermis in Litouwen gestaan, want daar deden ze niet zo moeilijkquote:Op donderdag 14 januari 2021 00:12 schreef Sfancta het volgende:
Hoe gaat het eigelijk met het kermisvolk? Al maanden niks meer over gehoord, zeker flink gecompenseerd.
Die hele tak zal wel gaan afsterven.
Dat we het enigsinds toom proberen te houden is wenselijk inderdaad, maar voor mij worden de regels veel te zwaar ondertussen.quote:Op donderdag 14 januari 2021 00:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat lijkt mij dan ook zeer wenselijk als we kijken naar de situatie in het VK momenteel. Ik wil daar wel bij aan tekenen dat ik vorige week in het VK was en dat het auto verkeer daar een fractie was van wat ik in Nederland op de weg zag.
Zal niet gebeuren. De verkiezingen komen eraan, en JP en Marie-Claire willen natuurlijk nog wel een tripje meepikken naar Miami in de voorjaarsvakantiequote:Op donderdag 14 januari 2021 00:15 schreef TLC het volgende:
Stop eerst maar eens met al die onnodige vliegbewegingen overal
Snap ik.quote:Op donderdag 14 januari 2021 00:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het maakt voor mij als alleenstaande wel degelijk uit. Ik werk al 10 maanden vanuit huis en straks zou ik niet eens als ik er nog even uit wil voor wat contact meer fatsoenlijk bij iemand op visite kunnen zonder overnachting.
Ik ook niet.quote:Op donderdag 14 januari 2021 00:14 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Prima. Daar zal ik eerlijk gezegd niet een traan om laten.
Tja...ik heb geen idee, ik zit in quarantainequote:Op donderdag 14 januari 2021 00:16 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat we het enigsinds toom proberen te houden is wenselijk inderdaad, maar voor mij worden de regels veel te zwaar ondertussen.
Precies.quote:Op donderdag 14 januari 2021 00:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En als je nou bijvoorbeeld een Turbo Polyp hebt, dat ding is toch zo duur, dat het onmogelijk is om te kunnen eten nog? Of is al die meuk al verkocht?quote:Op donderdag 14 januari 2021 00:15 schreef Djeez het volgende:
[..]
Toevallig is mijn vrouw haar beste vriendin van de kermis. Die teren al een heel jaar in op de erfenis van haar oma. Wel heeft haar man de hele zomer op een kermis in Litouwen gestaan, want daar deden ze niet zo moeilijk
Begint een hobby te worden he?!quote:Op donderdag 14 januari 2021 00:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja...ik heb geen idee, ik zit in quarantaine
Het effect zal merkbaar zijn bij de ggz. Ongewild heremiet worden is vreselijk. Het biedt totaal geen ruimte zo.quote:Op donderdag 14 januari 2021 00:17 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Snap ik.
Ik vind het voor alleenstaanden ook een stuk lastiger allemaal.
En ik doelde met 'maakt niet uit' op dat het geen verschil maakt of we wel of niet een rondje lopen 'savonds. En die enkele keer bij iemand langs gaan ook niet. Wij zijn niet de beoogde doelgroep.
Maar hij vroeg naar het effect. Ik noemde die.
Zo voelt het wel, ja. 2 keer in 2 maanden is toch wel wat overdreven. Het is maar goed dat ik er niks van merkquote:Op donderdag 14 januari 2021 00:19 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Begint een hobby te worden he?!
Bij een volwassen democratie (slimme insteek die appelleert aan elitaire intelligentie), laat je mensen beschikken en kiezen over de mogelijkheden met wat zij zichzelf willen (laten) getroosten.quote:Op donderdag 14 januari 2021 00:01 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar had Rutte het ook niet over maatregelen die volgens hem pasten bij een volwassen democratie? Deze woorden heeft hij niet recentelijk gebruikt volgens mij, maar wel in het begin veel.
Verplicht testen dan ook natuurlijk. Maar blij dat je het eens bent, want ik noem juist dingen die je niet moet willenquote:Op donderdag 14 januari 2021 00:14 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Alsof mensen elkaar alleen via tinder ontmoeten![]()
Astronautenpak... Nog meer milieu vervuiling![]()
En 4e punt ontmoedigt mensen om zich te laten testen.
Nou, da's wel een beetje een vreemd verhaal, he? De wereld om ons heen maakt niet uit hoe wij omgaan met covid, Nederland trekt al vanaf het begin zijn eigen plan for better or worse.quote:Op donderdag 14 januari 2021 00:22 schreef Vallon het volgende:
[..]
Bij een volwassen democratie (slimme insteek die appelleert aan elitaire intelligentie), laat je mensen beschikken en kiezen over de mogelijkheden met wat zij zichzelf willen (laten) getroosten.
Het heeft geen pas om maatregelen te nemen die tot doel heeft om het (vermeende) belang van 0,2-0,4%* tot kennelijk het nog enige doel te maken. Alles om het virus uit te schakelen zonder dat ook maar enige zekerheid aanwezig is dat daarmee dan voldoende is.
Die volwassen democratie is vooral de dictatoriale "democratie" van de wereld om ons heen die ons land dwingt in en tot keuzes zonder dat wij als natie daar soevereine inbreng over (kunnen) hebben.
*Zelfs die 0,4% kwetsbaren mogen en kunnen niet kiezen met of -en wat zij zichzelf hier willen laten aanleunen.
Nou, met tegenzin als het om iemand gaat die een blokje om wil, lijkt me.quote:Op donderdag 14 januari 2021 00:21 schreef Kleurplaatje het volgende:
[..]
Het effect zal merkbaar zijn bij de ggz. Ongewild heremiet worden is vreselijk. Het biedt totaal geen ruimte zo.
Niettegenstaande dat het middel zelf volgens mij alleen maar doorettert in andere dingen. Zoals bovenstaande, maar ook een enorme druk op de politie/boa's. Hoe ga je handhaven, als je al niet anders kan?
Inderdaad, hier idem dito.quote:Op donderdag 14 januari 2021 00:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja ik ken beide filmpjes alquote:
Ik woon in Amsterdam, hier wemelt het 's avonds van de handhavingsauto's en politie...quote:Op donderdag 14 januari 2021 00:14 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Voor mij geld dat ook maar ik neem die hele avond klok toch niet serieus. Hoe willen ze het ooit controleren de meeste gemeentes hebben een zwaar politie tekort in de avond en boa's heb ik ook nog nooit na 20.00 op straat gezien.
Daar wemelt het sowieso altijd al van de politie... Zelfs nu zullen er nog wel genoeg toeristen zijn gok ik? In een filmpje laatst zag ik in ieder geval nog toeristen bij een coffeeshop.quote:Op donderdag 14 januari 2021 00:29 schreef popje het volgende:
[..]
Ik woon in Amsterdam, hier wemelt het 's avonds van de handhavingsauto's en politie...
Waar ik woon is er, voor 3 dorpen, een BOA die alleen overdag werkt en voor het hele gebied plus het hele Westland 2 politie auto's na 18:00, kans op handhaving is zo ongeveer 0,01%quote:Op donderdag 14 januari 2021 00:29 schreef popje het volgende:
[..]
Ik woon in Amsterdam, hier wemelt het 's avonds van de handhavingsauto's en politie...
Dat valt mee. Al valt het mij op dat het in de avond wel redelijk druk is ivm taken na het werk. Boodschappen enzo.quote:Op donderdag 14 januari 2021 00:31 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Daar wemelt het sowieso altijd al van de politie... Zelfs nu zullen er nog wel genoeg touristen zijn gok ik?
Ik ga logeren in het Westland!quote:Op donderdag 14 januari 2021 00:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waar ik woon is er, voor 3 dorpen, een BOA die alleen overdag werkt en voor het hele gebied plus het hele Westland 2 politie auto's na 18:00, kans op handhaving is zo ongeveer 0,01%
De 'avondklok' is natuurlijk slechts een voorbode van een straatverbod. De wet spreekt niet alleen van een verbod in de nachtelijke uren. Als je dan middenin een VK-achtige golf zit kun je maar beter alvast een vorm van straatverbod, in de nacht dan, al geoefend hebben.quote:Op donderdag 14 januari 2021 00:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waar ik woon is er, voor 3 dorpen, een BOA die alleen overdag werkt en voor het hele gebied plus het hele Westland 2 politie auto's na 18:00, kans op handhaving is zo ongeveer 0,01%
Daar heb ik gelukkig geen last van. Ik woon in een klein stadje/groot dorp met 2 steden om de hoek. Als daar een probleem is zie je de rest van de avond geen politie meer. Ik had ooit gelezen dat ze in mijn gemeente samen met nog 2 andere gemeentes samen 2 politie auto's te beschikking hebben in de avond en nacht.quote:Op donderdag 14 januari 2021 00:29 schreef popje het volgende:
[..]
Mensen hebben nog steeds voedsel, medicatie en andere dingen nodig. Hoe wil je dat voorkomen? Ik snap dat het je grote droom is maar dat gaat echt niet gebeuren in Nederland.quote:Op donderdag 14 januari 2021 00:34 schreef Confetti het volgende:
[..]
De 'avondklok' is natuurlijk slechts een voorbode van een straatverbod. De wet spreekt niet alleen van een verbod in de nachtelijke uren. Als je dan middenin een VK-achtige golf zit kun je maar beter alvast een vorm van straatverbod, in de nacht dan, al geoefend hebben.
Orde en argumentatie van "het helpt"..... en de avondklok is sws maar beperkt tot een klein resterend deel niet essentiële bezoeken. Een avondklok voor iemand die thuis is of in slaap is, voegt sws niets meer toe en lijkt mij op zijn minst disproportioneelquote:Op donderdag 14 januari 2021 00:05 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Volgens mij hebben we van zo ongeveer alles dat op dit moment gebeurt in Nederland in de afgelopen maanden gezegd dat het niet ging gebeuren.quote:Op donderdag 14 januari 2021 00:38 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Mensen hebben nog steeds voedsel, medicatie en andere dingen nodig. Hoe wil je dat voorkomen? Ik snap dat het je grote droom is maar dat gaat echt niet gebeuren in Nederland.
Dat lijkt me sterk want als ze eerdere op leeftijd hadden gediscrimineerd dan hadden jongen juist meer vrijheid kunnen krijgen om immuniteit op te bouwen omdat hun er amper tot niet ziek of ernstig ziek van worden. Alleen mag dat niet van de goedgemeente want we moeten solidair zijn.quote:Op donderdag 14 januari 2021 00:38 schreef Janneke141 het volgende:
Aangezien het OMT de zwarte piet weer keihard naar de jongeren toespeelt, waarom voeren ze dan eigenlijk geen avondklok met een leeftijdsgrens in? We zijn nou toch bezig.
Het reguleren is niet zo moeilijk en ik wil nog wel eens zien of (en hoeveel) mensen bv met een boete van zeg ¤4000 dat "risico" incl strafblad van een zg. kleine pakkans gaan nemen.quote:Op donderdag 14 januari 2021 00:14 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Voor mij geld dat ook maar ik neem die hele avond klok toch niet serieus. Hoe willen ze het ooit controleren de meeste gemeentes hebben een zwaar politie tekort in de avond en boa's heb ik ook nog nooit na 20.00 op straat gezien.
Dat ben ik met je eens. Maar als we zoiets zouden in voeren dan kunnen ze ook de gzz gaan opschalen naast de ic die ze ook moeten opschalen. Want dan komt er echt een bak gezondheidsproblemen op ons af wat corona nooit zal evenaren. (mentale problemen, stress problemen, hart en vaat problemen en ga zo maar door.)quote:Op donderdag 14 januari 2021 00:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Volgens mij hebben we van zo ongeveer alles dat op dit moment gebeurt in Nederland in de afgelopen maanden gezegd dat het niet ging gebeuren.
Zo werkt dat niet, he? Jongeren die covid hebben verspreiden covid.quote:Op donderdag 14 januari 2021 00:42 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk want als ze eerdere op leeftijd hadden gediscrimineerd dan hadden jongen juist meer vrijheid kunnen krijgen om immuniteit op te bouwen omdat hun er amper tot niet ziek of ernstig ziek van worden. Alleen mag dat niet van de goedgemeente want we moeten solidair zijn.
Tja dan kom je in andere en internationale belangen waar je als autonoom land niet zomaar wat in mag/kunt veranderen.quote:Op donderdag 14 januari 2021 00:15 schreef TLC het volgende:
Stop eerst maar eens met al die onnodige vliegbewegingen overal
Dat klopt maar daar kan je wel gerichte maatregelen en voorlichting op nemen wat we nooit hebben uit geprobeerd.quote:Op donderdag 14 januari 2021 00:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zo werkt dat niet, he? Jongeren die covid hebben verspreiden covid.
Overdrijven is ook een vak hequote:Op donderdag 14 januari 2021 00:48 schreef popje het volgende:
Nou weet je wat beste Rutte, ik stop wel met ademen, dan kan ik ook geen Corona meer verspreiden. Supersolidair!
Oh, jongeren uit huis plaatsen of zo tot ze immuniteit hebben of niet meer ziek zijn?quote:Op donderdag 14 januari 2021 00:47 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat klopt maar daar kan je wel gerichte maatregelen en voorlichting op nemen wat we nooit hebben uit geprobeerd.
*Sarcasm*quote:Op donderdag 14 januari 2021 00:48 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Overdrijven is ook een vak he
Voor iemand die thuis is of in slaap is, is het niet disproportioneel want die heeft er geen last van.quote:Op donderdag 14 januari 2021 00:40 schreef Vallon het volgende:
[..]
Orde en argumentatie van "het helpt"..... en de avondklok is sws maar beperkt tot een klein resterend deel niet essentiële bezoeken. Een avondklok voor iemand die thuis is of in slaap is, voegt sws niets meer toe en lijkt mij op zijn minst disproportioneel
Ik doe een gok dat een avondklok ergens rond de 650 besmettingen en daarmee tussen de 5 en 20 ziekenhuisopnamen kan voorkomen (ook omdat minder reizen/buiten = minder van alles in het ziekenhuis).
Bierviltje t.a.v. Covid19: 1:75 mensen hebben misschien ergens tussen 22u00-06u00 een "niet essentiële" bijeenkomst met daar hooguit een kans van 1:250 op besmetting. Van een "besmetting" heeft ca 1:200 kans om daarmee in het ziekenhuis te komen.
Nee, maar we weten wel meer van de risico groepen en dat kan je wel meer uit elkaar houden met gericht beleid als je wilt. Alleen nu de vaccins er zijn heeft het weinig zin meer omdat als de risicogroep gevaccineerd is ga je toch niemand meer binnen houden.quote:Op donderdag 14 januari 2021 00:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, jongeren uit huis plaatsen of zo tot ze immuniteit hebben of niet meer ziek zijn?
Dat is geen vreemd verhaal, want wij als land doen niet veel anders dan ons aanpassen aan wat andere landen ook doen.quote:Op donderdag 14 januari 2021 00:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou, da's wel een beetje een vreemd verhaal, he? De wereld om ons heen maakt niet uit hoe wij omgaan met covid, Nederland trekt al vanaf het begin zijn eigen plan for better or worse.
Ik denk dat dit soort reisbeweging verbieden of in ieder geval ernstig ontmoedigen, meer brengt dan een avondklok.quote:Op donderdag 14 januari 2021 00:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat lijkt mij dan ook zeer wenselijk als we kijken naar de situatie in het VK momenteel. Ik wil daar wel bij aan tekenen dat ik vorige week in het VK was en dat het auto verkeer daar een fractie was van wat ik in Nederland op de weg zag.
Ik denk dat de gemiddelde tiener aardig wat minder zwartgallig is dan jij denkt.quote:Op donderdag 14 januari 2021 00:52 schreef Janneke141 het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe de gemiddelde tiener of twintiger op dit moment het woord solidariteit zou omschrijven.
Ja, dat denk ik ook. Het is niet dat ik vaak tieners spreek ofzo.quote:Op donderdag 14 januari 2021 00:58 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik denk dat de gemiddelde tiener aardig wat minder zwartgallig is dan jij denkt.
Dat is al het geval. Al sinds eind december is het niet toegestaan naar Nederland te komen vanuit het VK zonder moverende reden en is een negatieve PCR test verplicht.quote:Op donderdag 14 januari 2021 00:57 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ik denk dat dit soort reisbeweging verbieden of in ieder geval ernstig ontmoedigen, meer brengt dan een avondklok.
Dat het vooral van 1 kant komt?quote:Op donderdag 14 januari 2021 00:52 schreef Janneke141 het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe de gemiddelde tiener of twintiger op dit moment het woord solidariteit zou omschrijven.
O, dan heb jij gelijk.... wat weet ik nou van tieners....quote:Op donderdag 14 januari 2021 00:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik ook. Het is niet dat ik vaak tieners spreek ofzo.
Oh, wacht.
Ik vraag mij dan wel af wat dat woord betekent voor degenen die ik iedere vrijdag en zaterdag avond terug zie komen fietsen in groepjes van 4-6, meestal flink bezopen, na een feestje ergens thuis.quote:Op donderdag 14 januari 2021 01:00 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dat het vooral van 1 kant komt?
Misschien is dat op dit moment niet anders. Kan zijn. Ik heb ook niet altijd gelijk natuurlijk.quote:Op donderdag 14 januari 2021 01:00 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dat het vooral van 1 kant komt?
Tja.. kun je het ze kwalijk nemen?quote:Op donderdag 14 januari 2021 01:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik vraag mij dan wel af wat dat woord betekent voor degenen die ik iedere vrijdag en zaterdag avond terug zie komen fietsen in groepjes van 4-6, meestal flink bezopen, na een feestje ergens thuis.
Laten we reëel zijn. Waar ik woon is sinds 2 maanden een programma gestart van uit de gemeente om tieners en jongeren samen te laten sporten en elkaar te kunnen ontmoeten op de corona manier. Sinds dien is de overlast aan het afnemen van vernielingen in parken en het centrum. Maar daarnaast missen ze onderwijs en de grote 4 steden hebben nu als een brandbrief geschreven dat daar echt in de toekomst problemen ontstaan. Ook verschillende economen kaarten die problemen aan en er is al een berekening dat 1 dag geen onderwijs geven in een land 1 miljard Euro in de toekomst gaat kosten. Daar kan je voor weg duiken omdat je economen niet vertrouwd maar er zijn gewoon onderzoeken naar in andere situaties. Dat kan je gewoon niet negeren. Na deze crisis gaat zowel op onderwijs als op gezondheid en economie er nog een hele bak ellende op ons afkomen vanwege de lockdowns.quote:Op donderdag 14 januari 2021 01:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik vraag mij dan wel af wat dat woord betekent voor degenen die ik iedere vrijdag en zaterdag avond terug zie komen fietsen in groepjes van 4-6, meestal flink bezopen, na een feestje ergens thuis.
Maar goed, zo hebben we allemaal wel een verhaal, natuurlijk. N=1
Op zich wel, ja, maar dat is het punt niet echt, de vraag was of ze wel zo solidair zijn als er geponeerd werd.quote:Op donderdag 14 januari 2021 01:12 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Tja.. kun je het ze kwalijk nemen?
Da's echt een cultuur dingquote:Op donderdag 14 januari 2021 01:26 schreef Tijn het volgende:
[ twitter ]
Het valt OMT-lid Marion Koopmans op dat dingen heel anders gaan in Azië dan thuis in Europa. Wiens schuld is dat, Marion?
Ik ben geen tiener meer. Maar ik ben het wel met @Janneke141 eens. Het is nogal eenzijdig allemaal. En in het begin was dat niet zo erg. We are all in this together en even doorbijten.quote:Op donderdag 14 januari 2021 00:58 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik denk dat de gemiddelde tiener aardig wat minder zwartgallig is dan jij denkt.
Het is buitenproportioneel omdat je vrijheid om te gaan en staan waar je wilt en wanneer je wilt afgenomen wordt ‘om een signaal van urgentie uit te spreken’quote:Op donderdag 14 januari 2021 00:51 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Voor iemand die thuis is of in slaap is, is het niet disproportioneel want die heeft er geen last van.
Voor iemand die 's avonds een blokje om wil, is dat het wel.
Gooi dat bierviltje trouwens maar weg. Het gaat om 20.00-4.00u. en daar heb je aardig wat 'visites' als bijvangst mee.
Ik zie het er ook gewoon van komen.quote:Op donderdag 14 januari 2021 00:41 schreef Janneke141 het volgende:
op dit moment gebeurt in Nederland in de afgelope
Ja lekker de hele dag werken en kinderen les geven, maar als ze op bed gaan en je naar buiten wil dan IST DAS VERBOTENquote:Op donderdag 14 januari 2021 00:51 schreef Mammietje het volgende:
Voor iemand die thuis is of in slaap is, is het niet disproportioneel want die heeft er geen last van.
Voor iemand die 's avonds een blokje om wil, is dat het w
Oh hetzelfde OMT dat buitenlandse reizen afkeurt gaat lekker touren door azie, want daar hebben ze geen internet zeker? Of was het nu Rutte die aangaf dat buitenlandse reizen asociaal waren?quote:Op donderdag 14 januari 2021 01:26 schreef Tijn het volgende:
[ twitter ]
Het valt OMT-lid Marion Koopmans op dat dingen heel anders gaan in Azië dan thuis in Europa. Wiens schuld is dat, Marion?
Niks.quote:Op donderdag 14 januari 2021 06:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als die avondklok nou niet zorgt voor een snellere daling? Wat gaan we dan doen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |