abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 14 januari 2021 @ 09:00:42 #176
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_197398795
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 08:56 schreef capricia het volgende:

[..]

En toch steekt het.
Die drukte op de weg. De kantoren die hun kantoorpersoneel laten opdraven. De basisschoolklassen die voor de helft nog vol zitten.
En wij maar alles volgens de regels doen.
Ja, het blijkt dat we adviezen niet zo goed overnemen als volk, want een advies is vrijblijvend ofzo. Over het algemeen worden regels wel opgevolgd. Mijn punt is vooral dat er van tevoren (bij welke maatregel dan ook) al vanuit wordt gegaan dat een heel grote groep mensen zich er niet aan houdt en er veel handhaving nodig is. Ik denk dat dat over t algemeen wel meevalt.
  donderdag 14 januari 2021 @ 09:01:04 #177
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197398801
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 08:59 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dat moet je niet aan mij vragen, ik ben er geen voorstander van.
Mea culpa :P

Ik kreeg langzamerhand het idee dat iedereen hier voor een avondklok is.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197398809
Avondklok haha... Ik heb 2 logeerkamers dus vrienden mogen dan lekker blijven pitten.
pi_197398816
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 08:59 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Ik weet niet hoor, maar we zitten in de zwaarste lockdown ooit sinds half december.
Dat klinkt wel als hard aanpakken.
Ja. Op papier.
Het is alleen veel drukker in de klaslokalen (bij de basisschool van mijn dochtertje zitten er gewoon fysiek 22 kinderen in de klas :{ ) en op de weg. En bij mijn zwager zit de kantoorruimte gewoon vol.
Het is echt niet zoals maart 2020.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 14 januari 2021 @ 09:03:05 #180
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_197398821
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 08:59 schreef chratnox het volgende:

[..]

De UK variant is hier al op verschillende plekken gevonden die niet aan elkaar gekoppeld kunnen worden. Als die UK variant de R boven de 1 houdt al een aantal weken krijg je niet de dalende cijfers van nu, dan krijg je een tijdje een plateau en gaan ze weer stijgen.

Ik heb echt het idee dat we die variant meer krediet geven dan ie hoort te krijgen. De cijfers in het VK zijn nu ook aan het dalen, dus het lijkt erop dat maatregelen ook tegen die variant werken. Dan lijkt het me aannemelijker dat het daar zo uit de klauwen gelopen is omdat ze te weinig (of de verkeerde) maatregelen hadden toen die rond aan het gaan was. Onze maatregelen waren zwaarder toen er zo'n sprake was van die variant.
Dat zou zeker ook kunnen. Daarvoor ken ik de details te weinig om dat precies te zeggen.
Daarom zei ik ook dat we zeker dit pakket moeten houden en heb ik zelf geen sterke mening tegen/voor verzwaring. Maar snap het zeker als ze het wel zouden willen doen.

Ben daarom ook (net als meer hier) benieuwd naar die testen van die Lansingerblabla.

Ik mag hopen dat onze huidige maatregelen er al genoeg voor zorgen dat het straks allemaal wel meevalt.
pi_197398828
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 08:58 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Er zijn in dit topic al duizenden inhoudelijke reacties geweest op dit soort onzin. Dus begin er niet meer aan.
Dan is het misschien beter om helemaal niet te reageren want jouw vorige reactie schaar ik onder "passief-agressief"
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  donderdag 14 januari 2021 @ 09:03:28 #182
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197398831
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 09:02 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja. Op papier.
Het is alleen veel drukker in de klaslokalen (bij de basisschool van mijn dochtertje zitten er gewoon fysiek 22 kinderen in de klas :{ ) en op de weg. En bij mijn zwager zit de kantoorruimte gewoon vol.
Het is echt niet zoals maart 2020.
Het urgentiegevoel van maart 2020 komt ook nooit meer terug maar dat wil er maar niet in bij de beleidsbepalers lijkt het.
pi_197398832
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 08:50 schreef chratnox het volgende:

[..]

En dat zul je blijven houden. Er zijn niet genoeg medewerkers bij de politie en BOA's om daadwerkelijk te handhaven, dat zie je nu al op alles. Dan kun je nog meer maatregelen invoeren, maar dan heb je weer een maatregel waar jij en ik ons aan houden, maar degenen waarvan ze willen dat het stopt gaat er niets veranderen.
Ja de jongeren die nu een feestje s avonds vieren willen we pakken.

Want nu zitten ze ook buiten in het park wat al verboden is.
En anders zitten ze gewoon in de klas overdag.
En anders zijn ze gezamenlijk aan het sporten.

Maar dat feestje 's avonds is de bron van alle ellende.
  donderdag 14 januari 2021 @ 09:04:37 #184
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_197398844
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 09:03 schreef WheeledWarrior het volgende:

Het urgentiegevoel van maart 2020 komt ook nooit meer terug maar dat wil er maar niet in bij de beleidsbepalers lijkt het.
Zij weten dat ook wel, enkel is de vraag hoe je het dan op moet lossen. Handhaving zal het enige zijn dat zal helpen denk ik, zet het leger maar in :D
pi_197398845
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 08:56 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Bedenk ook eens wie de financiële rekening straks mag gaan betalen? In ieder geval niet de gepensioneerden, want pensioenen korten, dat kan echt niet!
Mensen betalen die rekening nu al. En de enorme rekening die er nu ligt voor de toekomst zal inderdaad sowieso worden afgewend op mensen die weinig tot geen risico lopen, aangezien de mensen die wél risico lopen over 5 jaar waarschijnlijk allemaal aan natuurlijke redenen overleden zijn
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  donderdag 14 januari 2021 @ 09:05:31 #186
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197398851
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 09:00 schreef noodgang het volgende:

[..]

Ja, het blijkt dat we adviezen niet zo goed overnemen als volk, want een advies is vrijblijvend ofzo. Over het algemeen worden regels wel opgevolgd. Mijn punt is vooral dat er van tevoren (bij welke maatregel dan ook) al vanuit wordt gegaan dat een heel grote groep mensen zich er niet aan houdt en er veel handhaving nodig is. Ik denk dat dat over t algemeen wel meevalt.
alsof wij als volk zo speciaal zijn, is gewoon in ieder vrij land zo, het grootste verschil met maart is de urgentie bij de mensen zelf, die killervirus hype is wel een beetje weg en dan komt het op gewoon gezond verstand aan ipv angst.
pi_197398853
quote:

[..]

Serieus. Je kunt beter een paar regels hebben en die handhaven dan een hele lading en 'zie maar'.
Denk ik dan.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197398859
quote:
2s.gif Op donderdag 14 januari 2021 09:03 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Dat zou zeker ook kunnen. Daarvoor ken ik de details te weinig om dat precies te zeggen.
Daarom zei ik ook dat we zeker dit pakket moeten houden en heb ik zelf geen sterke mening tegen/voor verzwaring. Maar snap het zeker als ze het wel zouden willen doen.

Ben daarom ook (net als meer hier) benieuwd naar die testen van die Lansingerblabla.

Ik mag hopen dat onze huidige maatregelen er al genoeg voor zorgen dat het straks allemaal wel meevalt.
Zo zit ik er ook in. Als uit het onderzoek van Lansingerland komt dat het gros van de besmettingen al die variant is kan het zijn dat die variant nog helemaal uit de klauwen gaat lopen, of kan het zijn dat de maatregelen die we hebben voldoende zijn om ook die variant onder de 1 te houden.

In maart was de R 0,6 of 0,7. De maatregelen zijn nu zwaarder dan in maart, en we zitten op een R van 0,9 volgens het RIVM. Het zou dus best kunnen dat die variant hier al veel meer verspreid is dan we denken.

In elk geval zou verzwaring naar mijn mening voorbarig zijn zolang het onderzoek van Lansingerland niet afgerond is.
  Redactie Sport donderdag 14 januari 2021 @ 09:05:57 #189
274204 crew  Mexicanobakker
pi_197398860
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 09:00 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dan kan je toch gewoon een regel invoeren dat je na 8u niet meer op visite mag bij elkaar? Dat is al veel minder verstrekkend dan een avondklok.
En hoe ga je dat handhaven? Tevens is dat voor mensen met een lat-relatie veel verstrekkender.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 14 januari 2021 @ 09:05:58 #190
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_197398861
Ik heb nog geen handhaving gezien sinds maart 2020. Continu dat politieke getouwtrek om wat de volgende strengere regel moet worden.. Voor mensen die de ernst inzien, is dat de belangrijkste drijfveer om zich zo veilig mogelijk te gedragen, niet de regels. Mensen die menen dat corona prima meevalt voor henzelf (en de samenleving?), zullen toch altijd wel een weg om de regels heen vinden.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  donderdag 14 januari 2021 @ 09:06:31 #191
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197398864
quote:
2s.gif Op donderdag 14 januari 2021 09:04 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Zij weten dat ook wel, enkel is de vraag hoe je het dan op moet lossen. Handhaving zal het enige zijn dat zal helpen denk ik, zet het leger maar in :D
Dat ga je niet meer oplossen, mensen zijn prima in staat voor zichzelf de risico's te bepalen inmiddels. Het is allang niet meer eng en onbekend. Het leven gaat door, daar hadden ze in al die modelletjes wel een beetje rekening mee kunnen houden zou je zeggen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_197398883
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 08:59 schreef chratnox het volgende:

[..]

De UK variant is hier al op verschillende plekken gevonden die niet aan elkaar gekoppeld kunnen worden. Als die UK variant de R boven de 1 houdt al een aantal weken krijg je niet de dalende cijfers van nu, dan krijg je een tijdje een plateau en gaan ze weer stijgen.

Ik heb echt het idee dat we die variant meer krediet geven dan ie hoort te krijgen. De cijfers in het VK zijn nu ook aan het dalen, dus het lijkt erop dat maatregelen ook tegen die variant werken. Dan lijkt het me aannemelijker dat het daar zo uit de klauwen gelopen is omdat ze te weinig (of de verkeerde) maatregelen hadden toen die rond aan het gaan was. Onze maatregelen waren zwaarder toen er zo'n sprake was van die variant.
Londen zat al vanaf voor kerst in lockdown. Niemand mocht de stad verlaten en de kerst was ook eenzaam. Het is nu 3 weken later. Blij toe dat de cijfers daar beginnen te dalen. Wat een hel is dat. 1 op de 20/30 besmet. :{
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197398884
quote:

[..]

Jawel hoor, dat weten ze heel goed
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 14 januari 2021 @ 09:08:36 #194
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_197398887
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 09:06 schreef Caland het volgende:
mensen zijn prima in staat voor zichzelf de risico's te bepalen inmiddels
Voor zichzelf misschien, maar ze bepalen het risico ook voor een ander en/of voor de contactenlijn die daarachter komt.
  donderdag 14 januari 2021 @ 09:08:48 #195
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_197398889
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 09:05 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

En hoe ga je dat handhaven? Tevens is dat voor mensen met een lat-relatie veel verstrekkender.
Lat-relatie :{w
Plank-relatie _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 14 januari 2021 @ 09:08:56 #196
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197398890
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 09:05 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ik reageerde op iemand die claimde dat de meeste mensen zich aan de regels houden. Dan is een avondklok onzin.

Verder geloof ik niet dat mensen die zich niet aan de regels houden zich nu opeens magisch aan een avondklok gaan houden. Politie en burgemeesters geven al aan dat dit niet te handhaven is.

Je gaat er dus weinig mee opschieten. Maar het beperkt wel de mensen die zich wél aan de regels willen houden enorm.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Redactie Sport donderdag 14 januari 2021 @ 09:09:28 #197
274204 crew  Mexicanobakker
pi_197398897
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 09:08 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Jawel hoor, dat weten ze heel goed
Juist daarom zijn er meer maatregelen nodig.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 14 januari 2021 @ 09:09:40 #198
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197398900
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 09:05 schreef chratnox het volgende:

[..]

Zo zit ik er ook in. Als uit het onderzoek van Lansingerland komt dat het gros van de besmettingen al die variant is kan het zijn dat die variant nog helemaal uit de klauwen gaat lopen, of kan het zijn dat de maatregelen die we hebben voldoende zijn om ook die variant onder de 1 te houden.

In maart was de R 0,6 of 0,7. De maatregelen zijn nu zwaarder dan in maart, en we zitten op een R van 0,9 volgens het RIVM. Het zou dus best kunnen dat die variant hier al veel meer verspreid is dan we denken.

In elk geval zou verzwaring naar mijn mening voorbarig zijn zolang het onderzoek van Lansingerland niet afgerond is.
Ik heb het idee dat die variant een van de redenen was dat het hier eind november/begin december ineens zo hard ging. Maar wij zochten er niet specifiek naar dus dat kwam allemaal niet aan het licht.
  donderdag 14 januari 2021 @ 09:09:59 #199
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197398906
En wat mensen ook nog wel eens vergeten, krijg ik ook terug in de gesprekken met mijn klanten, is dat in maart in heel veel landen in eerste instantie ook de fabrieken e.d. werden gesloten. Dat had weer als gevolg dat dat hier ook gebeurde want zonder toeleveranciers kan je niet veel. Dat is ook allang niet meer het geval, productie/industrie/logistiek draait gewoon weer redelijk door net als de bouw bijvoorbeeld.

Dus ja die mensen zie je ook op de weg, echt niet alleen types die SCHIJT HEBBEN AAN DE REGELTJES!!1!!1
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_197398909
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 09:03 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Ja de jongeren die nu een feestje s avonds vieren willen we pakken.

Want nu zitten ze ook buiten in het park wat al verboden is.
En anders zitten ze gewoon in de klas overdag.
En anders zijn ze gezamenlijk aan het sporten.

Maar dat feestje 's avonds is de bron van alle ellende.
Ik begrijp heel goed dat achter de voordeur niet te handhaven is.
Maar soms denk ik ook wel: zorg aub dat mensen naar buiten gaan, buiten afspreken. De infectiekans is buiten gewoon veel minder dan binnen.
Ik vind het heel lastig allemaal.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')