Ja, het blijkt dat we adviezen niet zo goed overnemen als volk, want een advies is vrijblijvend ofzo. Over het algemeen worden regels wel opgevolgd. Mijn punt is vooral dat er van tevoren (bij welke maatregel dan ook) al vanuit wordt gegaan dat een heel grote groep mensen zich er niet aan houdt en er veel handhaving nodig is. Ik denk dat dat over t algemeen wel meevalt.quote:Op donderdag 14 januari 2021 08:56 schreef capricia het volgende:
[..]
En toch steekt het.
Die drukte op de weg. De kantoren die hun kantoorpersoneel laten opdraven. De basisschoolklassen die voor de helft nog vol zitten.
En wij maar alles volgens de regels doen.
Mea culpaquote:Op donderdag 14 januari 2021 08:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat moet je niet aan mij vragen, ik ben er geen voorstander van.
Ja. Op papier.quote:Op donderdag 14 januari 2021 08:59 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor, maar we zitten in de zwaarste lockdown ooit sinds half december.
Dat klinkt wel als hard aanpakken.
Dat zou zeker ook kunnen. Daarvoor ken ik de details te weinig om dat precies te zeggen.quote:Op donderdag 14 januari 2021 08:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
De UK variant is hier al op verschillende plekken gevonden die niet aan elkaar gekoppeld kunnen worden. Als die UK variant de R boven de 1 houdt al een aantal weken krijg je niet de dalende cijfers van nu, dan krijg je een tijdje een plateau en gaan ze weer stijgen.
Ik heb echt het idee dat we die variant meer krediet geven dan ie hoort te krijgen. De cijfers in het VK zijn nu ook aan het dalen, dus het lijkt erop dat maatregelen ook tegen die variant werken. Dan lijkt het me aannemelijker dat het daar zo uit de klauwen gelopen is omdat ze te weinig (of de verkeerde) maatregelen hadden toen die rond aan het gaan was. Onze maatregelen waren zwaarder toen er zo'n sprake was van die variant.
Dan is het misschien beter om helemaal niet te reageren want jouw vorige reactie schaar ik onder "passief-agressief"quote:Op donderdag 14 januari 2021 08:58 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Er zijn in dit topic al duizenden inhoudelijke reacties geweest op dit soort onzin. Dus begin er niet meer aan.
Het urgentiegevoel van maart 2020 komt ook nooit meer terug maar dat wil er maar niet in bij de beleidsbepalers lijkt het.quote:Op donderdag 14 januari 2021 09:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Op papier.
Het is alleen veel drukker in de klaslokalen (bij de basisschool van mijn dochtertje zitten er gewoon fysiek 22 kinderen in de klas) en op de weg. En bij mijn zwager zit de kantoorruimte gewoon vol.
Het is echt niet zoals maart 2020.
Ja de jongeren die nu een feestje s avonds vieren willen we pakken.quote:Op donderdag 14 januari 2021 08:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
En dat zul je blijven houden. Er zijn niet genoeg medewerkers bij de politie en BOA's om daadwerkelijk te handhaven, dat zie je nu al op alles. Dan kun je nog meer maatregelen invoeren, maar dan heb je weer een maatregel waar jij en ik ons aan houden, maar degenen waarvan ze willen dat het stopt gaat er niets veranderen.
Zij weten dat ook wel, enkel is de vraag hoe je het dan op moet lossen. Handhaving zal het enige zijn dat zal helpen denk ik, zet het leger maar inquote:Op donderdag 14 januari 2021 09:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het urgentiegevoel van maart 2020 komt ook nooit meer terug maar dat wil er maar niet in bij de beleidsbepalers lijkt het.
Mensen betalen die rekening nu al. En de enorme rekening die er nu ligt voor de toekomst zal inderdaad sowieso worden afgewend op mensen die weinig tot geen risico lopen, aangezien de mensen die wél risico lopen over 5 jaar waarschijnlijk allemaal aan natuurlijke redenen overleden zijnquote:Op donderdag 14 januari 2021 08:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Bedenk ook eens wie de financiële rekening straks mag gaan betalen? In ieder geval niet de gepensioneerden, want pensioenen korten, dat kan echt niet!
alsof wij als volk zo speciaal zijn, is gewoon in ieder vrij land zo, het grootste verschil met maart is de urgentie bij de mensen zelf, die killervirus hype is wel een beetje weg en dan komt het op gewoon gezond verstand aan ipv angst.quote:Op donderdag 14 januari 2021 09:00 schreef noodgang het volgende:
[..]
Ja, het blijkt dat we adviezen niet zo goed overnemen als volk, want een advies is vrijblijvend ofzo. Over het algemeen worden regels wel opgevolgd. Mijn punt is vooral dat er van tevoren (bij welke maatregel dan ook) al vanuit wordt gegaan dat een heel grote groep mensen zich er niet aan houdt en er veel handhaving nodig is. Ik denk dat dat over t algemeen wel meevalt.
Serieus. Je kunt beter een paar regels hebben en die handhaven dan een hele lading en 'zie maar'.quote:Op donderdag 14 januari 2021 09:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het urgentiegevoel van maart 2020 komt ook nooit meer terug maar dat wil er maar niet in bij de beleidsbepalers lijkt het.
Zo zit ik er ook in. Als uit het onderzoek van Lansingerland komt dat het gros van de besmettingen al die variant is kan het zijn dat die variant nog helemaal uit de klauwen gaat lopen, of kan het zijn dat de maatregelen die we hebben voldoende zijn om ook die variant onder de 1 te houden.quote:Op donderdag 14 januari 2021 09:03 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dat zou zeker ook kunnen. Daarvoor ken ik de details te weinig om dat precies te zeggen.
Daarom zei ik ook dat we zeker dit pakket moeten houden en heb ik zelf geen sterke mening tegen/voor verzwaring. Maar snap het zeker als ze het wel zouden willen doen.
Ben daarom ook (net als meer hier) benieuwd naar die testen van die Lansingerblabla.
Ik mag hopen dat onze huidige maatregelen er al genoeg voor zorgen dat het straks allemaal wel meevalt.
En hoe ga je dat handhaven? Tevens is dat voor mensen met een lat-relatie veel verstrekkender.quote:Op donderdag 14 januari 2021 09:00 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dan kan je toch gewoon een regel invoeren dat je na 8u niet meer op visite mag bij elkaar? Dat is al veel minder verstrekkend dan een avondklok.
Dat ga je niet meer oplossen, mensen zijn prima in staat voor zichzelf de risico's te bepalen inmiddels. Het is allang niet meer eng en onbekend. Het leven gaat door, daar hadden ze in al die modelletjes wel een beetje rekening mee kunnen houden zou je zeggen.quote:Op donderdag 14 januari 2021 09:04 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Zij weten dat ook wel, enkel is de vraag hoe je het dan op moet lossen. Handhaving zal het enige zijn dat zal helpen denk ik, zet het leger maar in
Londen zat al vanaf voor kerst in lockdown. Niemand mocht de stad verlaten en de kerst was ook eenzaam. Het is nu 3 weken later. Blij toe dat de cijfers daar beginnen te dalen. Wat een hel is dat. 1 op de 20/30 besmet.quote:Op donderdag 14 januari 2021 08:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
De UK variant is hier al op verschillende plekken gevonden die niet aan elkaar gekoppeld kunnen worden. Als die UK variant de R boven de 1 houdt al een aantal weken krijg je niet de dalende cijfers van nu, dan krijg je een tijdje een plateau en gaan ze weer stijgen.
Ik heb echt het idee dat we die variant meer krediet geven dan ie hoort te krijgen. De cijfers in het VK zijn nu ook aan het dalen, dus het lijkt erop dat maatregelen ook tegen die variant werken. Dan lijkt het me aannemelijker dat het daar zo uit de klauwen gelopen is omdat ze te weinig (of de verkeerde) maatregelen hadden toen die rond aan het gaan was. Onze maatregelen waren zwaarder toen er zo'n sprake was van die variant.
Jawel hoor, dat weten ze heel goedquote:Op donderdag 14 januari 2021 09:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Voor zichzelf misschien, maar ze bepalen het risico ook voor een ander en/of voor de contactenlijn die daarachter komt.quote:Op donderdag 14 januari 2021 09:06 schreef Caland het volgende:
mensen zijn prima in staat voor zichzelf de risico's te bepalen inmiddels
Lat-relatiequote:Op donderdag 14 januari 2021 09:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
En hoe ga je dat handhaven? Tevens is dat voor mensen met een lat-relatie veel verstrekkender.
Ik reageerde op iemand die claimde dat de meeste mensen zich aan de regels houden. Dan is een avondklok onzin.quote:Op donderdag 14 januari 2021 09:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
En hoe ga je dat handhaven? Tevens is dat voor mensen met een lat-relatie veel verstrekkender.
Juist daarom zijn er meer maatregelen nodig.quote:Op donderdag 14 januari 2021 09:08 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Jawel hoor, dat weten ze heel goed
Ik heb het idee dat die variant een van de redenen was dat het hier eind november/begin december ineens zo hard ging. Maar wij zochten er niet specifiek naar dus dat kwam allemaal niet aan het licht.quote:Op donderdag 14 januari 2021 09:05 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zo zit ik er ook in. Als uit het onderzoek van Lansingerland komt dat het gros van de besmettingen al die variant is kan het zijn dat die variant nog helemaal uit de klauwen gaat lopen, of kan het zijn dat de maatregelen die we hebben voldoende zijn om ook die variant onder de 1 te houden.
In maart was de R 0,6 of 0,7. De maatregelen zijn nu zwaarder dan in maart, en we zitten op een R van 0,9 volgens het RIVM. Het zou dus best kunnen dat die variant hier al veel meer verspreid is dan we denken.
In elk geval zou verzwaring naar mijn mening voorbarig zijn zolang het onderzoek van Lansingerland niet afgerond is.
Ik begrijp heel goed dat achter de voordeur niet te handhaven is.quote:Op donderdag 14 januari 2021 09:03 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ja de jongeren die nu een feestje s avonds vieren willen we pakken.
Want nu zitten ze ook buiten in het park wat al verboden is.
En anders zitten ze gewoon in de klas overdag.
En anders zijn ze gezamenlijk aan het sporten.
Maar dat feestje 's avonds is de bron van alle ellende.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |